Madingi prekės ženklai

viena iš pačių palankiausių padėčių rinkoje prekės ženklui – turėti statusą madingas. Tu neprivalai būti populiarus, tu neprivalai būti naudingas, tu gali būti labai brangus – tave pirks dėl to, kad tai madinga. Sukurti madingą prekės ženklą reikia ne tik pinigų (netgi pasakyčiau tiesiogiai pinigai tapti madingu ženklu dažnai nepadeda), bet reikia turėti gerą galvą. Nors, tokioje šalyje kaip Lietuva, dažnai atsitiktinumai nulemia, kad vienas ar kitas ženklas tokiu tampa.

Turbūt akivaizdžiausias pavyzdys pasaulinio madingo prekės ženklo – „Apple“. Jų kompiuterių rinkos dalis JAV siekia tik 5 proc., bet visi su jais skaitosi dėl to, kad jis yra madingas – „Apple“ naudojasi gana pasiturintys, socialiai aktyvūs ir didelėms rinkoms įdomūs žmonės.

na, bet pabandžiau sugalvoti keletą madingų prekės ženklų Lietuvos mastu:

„Red Bull“ – Lietuvoje tai yra madingas prekės ženklas. Šio produkto pardavimai yra mizerni, jo parduodama labai mažai, bet tai vis dar laikoma madinga. Darau tokią prielaidą, kad galbūt Lietuvoje specialiai neskiriama didelių lėšų šio produkto reklamai – jeigu šis daiktas taptų masiniu, būtų sunku išlikti madingu. Masinėje rinkoje žaidžia kiti dėsniai, kitos išlaidos reklamai – tokia padėtis netgi galbūt palankesnė platintojams ir gamintojams.

„Pravda“ – čia toks žurnaliūkštis. Nieko negaliu pasakyt apie blogą contentą ar kažkatai. Bet – 25 000 tūkst. tiražas, dar neaišku paslaptingose vietose dalijamas – totalus mizeris. „Laisvalaikis“ išdaliną savęs penkis kartus daugiau per savaitę, „15 minučių“ trigubai daugiau išdalijama kasdieną. Nepaisant to, „Pravda“ turi madingo žurnalo įvaizdį. Dėl to yra nesunku parsiduoti reklamos užsakovams – jie šiame žurnale nori pasirodyti ne dėl didelio kontaktų skaičiaus, bet dėl įvaizdžio.

Kino festivalis „AXX“ – festivalio pagrindinio rėmėjo paketai parduodami praktiškai už tokią pat kainą kaip krepšinio transliacijų ar populiaraus realybės šou. Televizijos, žurnalai ir radijo stotys išskėtusios rankas laukia ir varžosi, kuri galės atiduoti festivaliui nemokamas minutes ir kvadratinius centimetrus. Reikia skaičių? Pernai pirmąjį festivalio etapą pamatė ~8 tūkst. žmonių, antrą – ~6 tūkst. Na, panašiai kaip kokį eilinį kino teatruose rodomą niekalą. Rėmėjai nori susieti savo vardą su „AXX“ nes nori susigretinti su tuo, kas yra „madinga“.

tokie trys pavyzdžiai susigalvojo per 15 minučių.

Dažniausiai, kaip kalbame apie prekės ženklus, „madinga“ ir „populiaru“ yra priešingybės. Visgi, pasitaiko pavyzdžių, kada net masinio vartojimo prekė laikoma madinga.

Pavyzdys – mokėjimo kortelė „Ežys“. Jeigu jūs pilnai nelaikote šio produkto madingu, tikslinėje „Ežio“ pirkėjų grupėje neturėti „Ežio“ yra tiesiog nelygis. Apskritai „Ežys“ yra vienas geriausiai į rinką įvestų ir išlaikomų visų laikų Lietuvoje sukurtų produktų.

„Ežyje“ telpa sintezė dviejų dalykų, kurie garantuoja absoliučią sėkmę:
1) kaip jau ir minėjau, tai yra madinga;
2) tobulas išpozicionavimo, kad tai yra „pigu“, pavyzdys. Neturių tikslių duomenų, bet berods arti 90 proc. (!!!) Lietuvos gyventojų mano, jog „Ežys“ yra pigiausias būdas naudotis mobiliuoju ryšiu Lietuvoje. Iš tikrųjų, tai „Mažylis“ yra pigesnis, o žodį „pigiausias“ konkurencijos taryba uždraudė „Ežiui“ naudoti dar nepraėjus mėnesiui nuo produkto pasirodymo.

Visiškai nesvarbu, kas tu esi, svarbu tik tai, ką apie tave mano. Užmiršk, kad tavo vardas Petras, jeigu visi tave laiko Jonu.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

Nėra komentarų

Leave a reply