Brangiausių pasaulio prekės ženklų TOP-50

   
     

„Business Week” paskelbė 2007-ųjų metų brangiausių pasaulio prekės ženklų sąrašą.

Jokių pokyčių neįvyko pirmajame ketvertuke – lyderiais išliko „Coca Cola”, „Microsoft”, IBM ir „General Electric”. Iš penketuko iškrito „Intel”, kurios vertė krito ir jos smukimas per dvi vietas leido po poziciją pakilti „Nokia” ir „Toyota”. Nors abiejų vertės kilo, dešimtuko apačioje rokiruotę padarė du savotiškai artimi vienas kitam ženklai – „Walt Disney” ir „McDonald’s”.

Dešimtuko „lūzeriais” tapo „Intel” ir „Coca Cola”. Nors pastaroji išlaikė pirmąją vietą, bet jos vertė ženkliai krito – net 3%. Dešimtuko lyderiai – jau minėtos „Nokia” ir „Toyota”, kurios pakilo tik po poziciją, bet vertės ūgtelėjo keliolika procentų.

Absoliutaus sąrašo lyderiais galime laikyti „Google” ir „Apple”. „Google” paaugo net 44% ir iš 24 vietos pakilo į 20, o „Apple” šoko 21% ir 39 vietą iškeitė į 33.

Absoliutūs nevykėliai – koncernas „Ford”. Išgyvenanti ne pačius geriausius finansinius laikus ir pardavinėjanti įsigytas mažesnes kompanijas „Ford” priversta iškentėti ir savo prekės ženklo nuosmukį: jo įvertinimas smuko 19%, o sąraše ji nukrito 11 pozicijų.

Pastebėtina, jog dvidešimtuke – net 14 kompanijų iš JAV. Mano manymu, toks rezultatas simbolizuoja ne tik JAV kompanijų dominavimą pasaulyje, bet yra įtakotas ir tyrimo metodologijos – į dvidešimtuką sugeba patekti tik JAV stiprūs brand’ai – „General Electric”, „Citi”, iš dalies ir „American Express”.

Dar vienas dalykas, kurį puikiai pastebėjo „Fin” blogas – tik 17 brand’ų nepadidino vertės, o iš 17 tik trys tėra europiniai brand’ai, du iš jų smuktelėjo tik po procentą. Tai rodo, jog JAV prekės ženklų dominavimas pamažu naikinamas – iš tų pačių amerikinių labiausiai stiprėja pasauliniai, šiuolaikiški modernūs brand’ai – „Google”, „Apple”, „Starbucks”. Senų stabarų vertė eina žemyn.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

Nėra komentarų

Leave a reply