Pokyčiai lietuviškoje interneto reklamos rinkoje

„TNS Gallup“ paskelbė duomenis apie reklamos apimtis žiniasklaidos priemonėse, tai rezultatai negali nenustebinti – interneto reklamos rinka ūgtelėjo nei daug nei mažai – 118% (daugiau tame skaičiuje pamatę INTERNETAS_LT). Galima prognozuoti, jog jau šiais metais interneto reklamos apimtys priartės prie 30 mln. litų.

Kai pyragas pradeda labai greitai augti, atsiranda vis daugiau norinčių jo atsikąsti. Vienas paskutinių interneto reklamos verslo trendų – media agentūros vis dažniau stengiasi apeiti interneto reklamos agentūras ir net su mažesniaisiais tinklalapiais dėl reklamos pirkimo derasi tiesiogiai.  Atrodo, pamažu pradeda nusibosti pirkimas paketais. Per pastarus tris mėnesius ne viena iš didžiųjų media agentūrų pradėjo siųsti užsakymus tiesiai tinklalapiams.

Be abejo, interneto reklamos brokeriams gali būti sunku – juk TV reklamos agentūrų ar radijo reklamos agentūrų nėra (nebent vienam savininkui priklausančias priemonės atstovauja vienas „reklamos skyrius“ atskiro UAB’o pavidalu). Įdomu, kokie bus lyderių (kurios realiai yra ir vienintelės realiai veikiančios bendrovės) – „Adnet“ ir „Tradedoubler“ veiklos pokyčiai siekiant išlaikyti tinklalapius savo globoje.

Kitas klausimas – ar media agentūros jau subrendo pačios planuoti reklamą internetę? Šiais metais jau pas daugelį atsirado atskiri interneto media planuotojai. Deja, daugelio jų patirtis ir kompetencija yra labai abejotina (kažin, ar apskritai yra interneto reklamos specialistų nedirbančių interneto reklamos agentūroje ar dideliame tinklapyje?). Kai kurie etatai buvo sukurti tik norint užsidėti pliusą klientų, didelį dėmesį skiriančių internetui (pirmiausia, aišku, mobiliojo ryšio bendrovių), akyse.

Dar vienas svarbus niuansas – pardavimų ar reklamos skyrius (kad ir iš vieno žmogaus) turi tik keli interneto portalai Lietuvoje. Darbas su daugiau agentūrų pareikalaus daugiau resursų. Interneto reklamos agentūros gali tapti „outsourcintais“ tinklalapių reklamos skyriais – tokių veiklos modelių jau yra ir jų dar gali padaugėti.

Bet kokiu atveju, toks persimainymas turės atnešti daugiau naujų reklamos formų – daugiau dirbančių ir perkančių sujauks dabartinę standartų makalynę.

Žiūrėsim, žiūrėsim. Tikiuosi, kad rimtesnių žaidėjų rimtesnis darbas su internetu kaip media pamažu išgyvendins vieną didžiausių šios rinkos ydų – „melą dėl nežinojimo“. Apie jį galima plačiau.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

4 komentarai

  1. Blogorama #246 : nežinau.lt - 2007 11 9, 21:18

    […] Bartkaus tinklaraštyje aptariama kintanti interneto reklamos rinka. Ir ne tik skaičiai. Kur kas įdomiau, kad tradicinės reklamos agentūros priima į darbą […]

  2. is vidaus - 2007 11 9, 22:22

    reklamos agenturos neturi interneto specialistu. ypac sitoj vietoj tragiskai atrodo kurybines agenturos, nesuvokiancios, kad dalyvauja ne flash filmuku festivalyje. Man yra gaila, kaip svaistomi kompaniju biudzetai interneto reklamai – ne todel, kad interneto reklama neefektyvi, o todel, kad „reklamos specialistai is super agenturu“ ten realizuoja savo „kurybines fantazijas“ nesuvokdami pacios medios ypatumu. Media agenturos… kol kas, kiek teko susidurt, besidominti, sekanti tendencijas, ir siai dienai – nusimananti zmogu turi vieninteliai Omnicom (Omd ir Phd). Visi kiti medikai yra apgailetinam lygmenyj. Ir cia yra didziule terpe interneto agenturoms. Ji deja netinkama Adnet’ui – ju nagiuku riestumas auksciau kliento rezultato, netinka ir Tradedoubleriui – truksta kompetencijos… ir stipriai…

  3. simonas - 2007 12 4, 12:57

    TEST

  4. reklama internete - 2009 01 25, 13:24

    JAV paskelbe, kad pas juos televizijos reklama augo, o interneto mazejo. Keista.

Leave a reply