Apie elektroninį bilietą ir dar apie „operations“

Kažkada jau rašiau apie tai, jog vienas moderniojo pasaulio išradimų – didelis dėmesys „operations“ tobulinimas – pas mus į tai kreipiama mažai dėmesio. Retai kada dedama pastangų dėl problemų sprendimo beigi dėl paprasto dalyko – geresnio „usability“.

Štai dabar dažnai aptarinėjamas Vilniuje įdiegtas „e-bilietas“. Tokia kortele, kuri jokios naudos neduoda – kontrolieriai neturi skaitytuvų, tai ji naudojama tik su … kasos aparato čekiu, kuris yra įrodymas, jog tu sumokėjai už viešojo transporto paslaugas.

Noriu pasidalinti su viena patirtimi, kurią „pasigavau“ Osle – mieste, kuris turi _tikrai_ didelius kamščius. Į Oslą tenka skristi bent kartą per mėnesį, todėl ir jo sistema pradedu „virškinti“ vis geriau.

Kelionė nuo oro uosto iki miesto centro taksi Osle kainuoja ~1000 litų. Jeigu tą faktą numesime, nes už verslo keliones moka kompanija, tai vistiek nėra geras sprendimas, kadangi pati kelionė trunka ~1,5 valandos ir dar tai yra žaidimas su ugnimi – gali bet kada pakliūti į kamščius.

Tam norvegai rado sprendimą – prieš keletą metų buvo pastatytas traukinys, kuris 210 km/h (čia nėra kažkas tokio – Stokholmo traukinys iš oro uosto lekia 300-350 km/h) greičiu nuveža iki senamiesčio per 19 minučių. Be jokios abejonės, traukinio sėkmės priežasčių ieškoti toli nereikia: greitas transportas, dažnas kelionės intervalas (kas 10 minučių), punktualumas (96%), dar pridėti galima saugumą ir ekologiją.

Aišku, prisideda ir kaina – standartinis bilietas iš oro uosto į centrinę geležinkelio stotį kainuoja 170 kronų, kas yra 85 litai – su taksi kaina negali ir lygint.

Bet dabar šiek tiek ne apie tai – šiek tiek apie „e-bilietą“, kurį šiemet sukūrė „Flytoget“ traukinys. „E-bilietas“ tiksliau atitinka šūkį – „Travel without a ticket“. Principas toks – eidamas per įėjimo vartus, brūkšteli ne bilietu, o tiesiog savo kreditine kortele (gal ir „Visa Electron“ tinka – nebandžiau). Vartai atsidaro ir eini į traukinį. Išlipdamas taip pat brūkšteli kortele (jeigu pamiršti – užskaito kaip kelionę iki galutines stoties, bet didelės esmės nepakeičia – 30 kronų skirtumas). Kaip tikrina kontrolieriai (iš tikrųjų, tai jų ten nelabai ir būna, bet jeigu būtų) – užtektų pasakyti savo pavardę ir jie savo delninuke mato, ar esi sumokėjęs.

Reikia sąskaitos faktūros už kelionę? Paprasta. Įvedi internete bet kada savo kortelės numerį ir matai visas keliones bei kiekvienai iš jų ar visoms kartu gali atsispausdinti sąskaitą.

“Flytoget” sąskaita faktūra

Be kitą ko, su „e-bilietu“ pigiau – kelionė mano maršrutu sutaupo 20 NOK, kas yra apie 10 LT.

Aišku, Vilniaus troleibusams ši idėja labai daug investicijų pareikalautų, bet iš esmės, tai tik pavyzdys principo, kaip galima procesus padaryti labai „simple“.

Atspėkite, kiek žmonių perka popierinius bilietus? Na, statistikos nežinau, bet faktas, jog stotyje, iš kurios kasdien keliauja apie 13 tūkst. žmonių, bilietus pardavinėja _viena_ pardavėja ir dirba _viena_ kasa. Tiesa, dar yra grynus pinigus priimantys automatai, kurie spausdina bilietus – ne visi likę keliauja atidarydami visas duris kortelės brūkštelėjimu.

Galima tik atspėti, kiek norvegai sutaupė išlaidų darbo jėgai – pas juos ji yra labai brangi. Paprastumas vartoti, lengva pirkti – vienas iš pagrindinių raktų į sėkmingą pardavimą. Pas mus dažnai tokiose situacijose pasitenkinama „uždėtu pliusu“, jog „taip, ši paslauga pas mus veikia“ ir paskui sekančiais lozungais „niekas kažkodėl šia paslauga nesinaudoja“.

Prie to pačio – kelionė iš Vilniaus ir Kauną traukiniu vis dar trunka valandą ir dvidešimt minučių – kažin, ar daug pagreitėjo nuo tarpukario laikų?

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

8 komentarai

  1. kafka - 2008 01 28, 15:42

    Esi tikras, kad 1000 litų? Kiek prisimenu, taxi kompanijos turėdavo fiksuotą kainą iš uosto į centra apie 240 kronų – toli gražu ne 1000…

  2. Simonas Bartkus - 2008 01 28, 16:15

    Teko važiuoti iš viešbučio, kuris netoli senamiesčio į oro uostą – kelionė kainavo 2120 kronų. Galbūt apie kelionės konkrečiai iš oro uosto yra ir toks tarifas, daug kartų neteko ten važiuoti, nes protingi kolegos patarė visada rinktis traukinį.

  3. Draugishkas - 2008 01 28, 20:17

    mhm, ikvepiantis irasas :) tik reikia prisiminti ju 20k zaliu siekiancius atlyginimus – na gal cia ir ne vidutinis, bet jie gyvena tikrai gerai :)

    btw, tikrai super sprendimas, tik vat man cia kazkaip su duomenu apsauga taip nu va… ziurek, LT mes juk ir pasirasom arba suvedam koda, o ten tik perbrauki :) tai, jei is taves pavagia kortele, stovi brauko ir tu nieko nepadarysi? kazkaip reiktu uzfiksuoti tavo pirkini :)

  4. Drumzlės - 2008 01 28, 20:39

    Šiap tik norėjau patikslinti – jau kontrolieriai turi skaitytuvus, ir jais naudojąsi :)

  5. kva - 2008 01 29, 07:58

    Praėjusią savaitę pirmą kartą nuo to kai turiu e-bilietą pakliuvau kontrolierėms, jokio skaitytuvo neturėjo, parodžiau kortelę ir gerai, net neriekalavo čekio.

  6. sarunas - 2008 01 29, 14:00

    „Tokia kortele, kuri jokios naudos neduoda – kontrolieriai neturi skaitytuvų, tai ji naudojama tik su … kasos aparato čekiu“
    Na,Tu čia neteisus, šį mėnesį mane tikrino du kartus, ir abu kartus aparatus turėjo. Sakai kad naudojama tik su aparato čekiu, bet jis reikalingas tik saves ir pildančiojo asmens apsidraudimui, nereik taip negatyviai žiūrėt.

  7. Simonas Bartkus - 2008 01 29, 17:22

    valgau visas strėlės – ok, galbūt skaitytuvus jau turi, bet mano manymu tai esmę nelabai keičia, nes išlieka reikalavimas vežiotis čekis. Tai kam tada mesti pinigus kortelėms, mesti pinigus tikrinimo skaitytuvams,

    Aš kokybišką e-bilietą Vilniaus mieste įsivaizduoju taip: galimybė papildyti kortelę tarkim 20 LTL ir naudotis įkišant į kažkokį aparatą autobuse. Pvz. aš turiu pasipildęs kortelę, kada prireikia lipti į autobusą imu ir važiuoju, ikišu bilietą į apartą – dzin, nuo mano virtualios sąskaitos nuskaito 1,50 LTL. Idealiu atveju e-bilietas veiktų ne tik autobusuose ir troleibusuose, bet ir taksi bei maršrutkėse.

  8. sarunas - 2008 01 29, 18:01

    Reikalavimo vežiotis čekis čekius nėra, tiesiog ir e-bilieto savininkas apsidraudžia – ir Lietuvos spaudos kioskininkė nenori pridaryt problemu e-bilieto savinko, todėl sako del visa ko paimkit čekį, kad turėtumete irodyma jei ivyks koks nesusipratimas. Manau cia viskas normalu, nes ne visi dar iprate prie sistemos, ir manoma kad gali but klaidu. Gal po kurio laiko e-bilietu savininkai isitikins, kad viskas ciki normaliai pasipildo, ir neims tu cekiu.
    O del papildomu paslaugu, juk buvo rasyta kad papildomu paslaugu bus, pvz papldymas sesiems menesiams i prieki, tavo pvz kai papildai ir braukdamas per aprata pasizymi ir t.t.tik motyvuota kad tai „per daug naujoviu Vilnieciu galvoms“. Ar motyvas teisingas, vat cia klausimas.

Leave a reply