Palanga kyla aukštyn, Kaunas leidžiasi žemyn

   
     

Daugėja skrydžių Palangos oro uoste. Praėjusią žiemą pasirodžiusi Vilniaus oro uoste, Rusijos aviakompanija „UTAir” žengia ir į Palangą. Nuo birželio 30 dienos pradedami 2 kartus per savaitę skrydžiai iš Maskvos Vnukovo oro uosto į Palangos oro uostą lėktuvu ATR42 (gali būti keičiamas į „Boeing 737-500”).

Palangos oro uostas po „FlyLAL” pasitraukimo praėjusį pavasarį pamažu atsigauna. Nors skrydžių iš/į Palangą yra nedaug, bet šiame oro uoste dabar dirbs jau keturios skirtingos avialinijos. Du kartus per dieną į Kopenhagą skrenda SAS, „FlyLAL” vykdo reguliariuosius reisus į Dubliną bei Londoną (bei užsakomąjį į Turkiją), Norvegijos pigių skrydžių bendrovė „Norwegian Air Shuttle” skrenda į Oslą, o nuo šiol prisideda dar ir jungtis su Maskva.

Palangai jungtis su Maskva turėtų būti labai naudinga – šį Lietuvos kurortą Rusijos gyventojai vis dar mėgsta, dėl to šio skrydžio atidarymas turėtų atnešti nemažai naudos Palangos turizmui. Mano manymu, Palangos bei Neringos savivaldybės turėtų dėti visas pastangas, jog prisiviliotų kokią nors oro bendrovę vykdyti nebrangius bent sezoninius skrydžius į Palangą iš didžiųjų Vokietijos miestų – šie reisai turėtų atvežti turistų į Vokietijos senjorų mėgstamą Neringą.

Nors skrydžių skaičiumi Palanga neaplenkė Kauno oro uosto, bet didelis avialinijų, dirbančių oro uoste skaičius garantuoja didesnį stabilumą oro uostui. Štai Kaunas dėjo dideles pastangas, kad prisiviliotų Airijos pigių skrydžių „Ryanair”, bet ji ir yra vienintelė bendrovė, vykdanti skrydžius iš Kauno. Dėl vienokių ar kitokių priežasčių kilus nesutarimui tarp Kauno oro uosto ir „Ryanair”, aviakompanija gali iš oro uosto pasitraukti ir Kauno oro uostas liks su didžiuliu ir tuščiu keleivių aptarnavimo terminalu.

O kad „Ryanair” didelio optimizmo su Kauno oro uostu nesieja, galima matyti iš jos veiksmų. Nuo „Ryanair” pasirodymo Kaune skrydžių iš Kauno tik mažėja. Jau anksčiau buvo uždaryti „Ryanair” skrydžiai į Stokholmą ir Šenoną, planai atidaryti reisą į Budapeštą taip ir nebuvo įgyvendinti, šiais metais uždarytas ir reisas į Glazgą Škotijoje.

Nuo rudens „Ryanair” paskelbė apie atidarymą skrydžio iš Kauno į šalia Londono esantį Lutono oro uostą (į šį oro uostą dar niekas nėra skraidęs iš Lietuvos), bet nutylėjo, jog dvigubai mažina skrydžių į Londono Stanstedo oro uostą – vietoje dviejų skrydžių per dieną bus vykdomas vienas, o į Lutoną bus skraidoma tris kartus per savaitę. Tai reiškia, jog bendras skrydžių skaičius į Londoną yra mažinamas.

Gebėjimu prisitraukti naujų avialinijų galime toliau pavydėti Rygai, į kurią skrydžių atidaroma daugiau nei į Kauną, Vilnių ir Palangą kartu sudėjus… Štai šalia „easyJet” ir „Ryanair” (kuris, priešingai negu iš Kauno, didina skrydžių skaičių – atidaro reisą į Briuselį), Ryga prisiviliojo dar vieną pigių skrydžių bendrovę „Germanwings”, į šį miestą pradėjo skraidyti Armėnijos avialinijos, sparčiai skrydžių geografiją plečia vietinis „airBaltic”.

UPDATE 06.12: Straipsnį perspausdino „Alfa.lt”.

UPDATE 06.16: Straipsniu pasinaudojo „Kauno diena”


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

3 komentarai

  1. Andrius Kleiva - 2008 06 10, 15:43

    Kaip manote, Simonai, ar yra galimybė, jog Ryanair gali pradėti skrydžius iš Palangos?

  2. Simonas Bartkus - 2008 06 10, 21:50

    Asmeninė nuomonė – nemanau, kad Ryanair ateis artimiausiu metu į Palangą.

    Štai kodėl – „Ryanair” dėl patiriamų nuostolių dabar tikrai vykdo skrydžių optimizavimą – t.y. atsisakoma nepelningų maršrutų, o nauji atidaromi tik gerai paskaičiavus. „Ryanair” skairdo iš Kauno ir skaido iš Rygos – nemanau, jog Palanga šiai kompanijai šiandien yra reikalingas taškas, jeigu ji nesitraukia nei iš Kauno, nei iš Rygos. O Kaune ir Rygoje ši kompanija gauna milžiniškas nuolaidas bei dar savivaldybių dotacijas, dėl to sunku tikėtis, jog jų kryptis pasikeistų.

    Be to, kadangi „Ryanair” low-cost strategiją yra prieš ateinant gerai nugręžt vietinę valdžią (kas be skandalėlių Lietuvoje nepraeina), tai apie „Ryanair” planus ateitį į bet kurį Lietuvos miestą išgirsime mažiausiai prieš metus :)

  3. Simonas Bartkus - 2008 06 12, 10:41

    Beje, toks mano pasiūlymas – Palangai nereikia bandyti pritraukinėti „Ryanair”, o galėtų aktyviau padirbėti pritraukdama kitas „low cost” avialinijas – „easyJet”, „Wizzair”, „Germanwings”, „Sterling” ar kt.

Leave a reply