Ar reikėtų Karmėlavos oro uostą pervadinti į Vilniaus oro uostą?

   
     

Jeigu esate kaunietis, tai šio įrašo pavadinimą galite priimti kaip įžeidimą. Tokia mintis man buvo toptelėjusi ir anksčiau, bet šį klausimą pirmi iškėlė Miestai.NET forumo dalyviai. O peno tokiam variantui davė Kauno oro uosto direktorius A.Šliūpas, išreiškęs apgailestavimą, jog „Ryanair” nevadina skrydžių į Karmėlavą į Vilnius/Kaunas oro uostą.

Išties, praktiką vadinti oro uostus ne savo vardais suformavo pigių skrydžių oro bendrovės, kurių vienas iš veiklos principų: skrendame į nepagrindinius oro uostus, kuriuose mokesčiai yra mažesni. Taip susiklostė, jog pigesni oro uostai yra nutolę nuo sostinių ir didesnių miestų.

Pavyzdžiui – Skavsta oro uostas Švedijoje persivadino į Stokholmo Skavsta oro uostą. Nors iki Stokholmo centro nuo jo – apie 120 km automobiliu. Be to, šalia oro uosto yra visai nemažas Nykopingo miestas, pagal kurį galima būtų oro uostą pavadinti Nykopingo oro uostu. Panaršykite po šio oro uosto puslapį – tikrai susidarysite įspūdį, jog atsidursite Stokholme.

Lygiai taip pat „Ryanair” Belgijos Šarlerua oro uostą vadina Briuselio oro uostu. Atstumas tarp Šarlerua ir Briuselio – apie 60 km. Nors tarptautiniu masteliu 60 km gal ir nėra daug, bet belgišku masteliu tai jau yra nemažai. Galų gale, Šarlerua gyvena virš 200 tūkst. gyventojų, o įskaitant priemiesčius gyventojų suskaičiuosime ir 500 tūkst. Beje, žinau lietuvių, kurie kiek apsigavo keliaudami į ULEB taurės finalus, kurie vyko Šarlerua mieste. Jie neįtarė, jog „Ryanair” skrenda ne į Briuselį, o tiesiai į Šarlerua, todėl skrido su kitomis kompanijomis! Be abejo, dažnesnis variantas, kuomet tikiesi skrendąs netoli Briuselio, o leidiesi Šarlerua.

Bet kokiu atveju – dažnesni skraidytojai jau išmoko, jog keliaujant į nežinomą oro uostą, svarbu pasitikrinti, koks atstumas ir kokios susisiekimo galimybės su galutiniu tavo kelionės tašku. Vilnius-Londonas taip pat mažai pasako, nes neaišku, ar bus skrendama į Lutoną, ar į Stanstedą, ar į Gatwicko oro uostą. Galų gale dar yra Heathrow ir prabangus London City oro uostas (tik į šiuos du iš Lietuvos lėktuvai neskraido).

Grįžkime prie pagrindinio šio įrašo klausimo. Atmeskime šį kartą visą vertę, jog viską reikia vadinti savo vardu, taip pat patriotinius išvedžiojimus (nors neteigiu, jog tai nėra svarbu) – ar naudinga būtų Karmėlavos oro uostui, jeigu jis vadintųsi Vilniaus Karmėlavos arba Vilniaus/Kauno oro uostu?

Oro uosto pervadinimas įvedant į oro uosto vardą „Vilnius” būtų oro uosto konkurencingumą didinantis žingsnis. Oro uostai konkuruoja ne dėl keleivių tiesiogiai, bet dėl avialinijų, kurios atidarytų reisus į oro uostą. O avialinijoms yra svarbus oro uosto patrauklumas. Būkime realistai – vakariečiams sunku įsiminti Lietuvos sostinės pavadinimą (kiek kartų girdėjote, ar Lietuvos sostinė Ryga?), o, ko gero, Vilniaus vardas, jeigu atliktume žinomumo tyrimą, būtų akivaizdžiai žinomesnis negu antras pagal dydį Lietuvos miestas.

Kauno oro uosto pervadininimas į Vilniaus/Kauno oro uostą galėtų padėti antrajam pagal dydį Lietuvos oro uostui ir konkuruoti netiesioginėje kovoje su Tarptautiniu Vilniaus oro uostu. Reikia sutikti, jog „Antro pagal dydį Lietuvos miesto oro uostas” tarptautinėje arenoje skamba blogiau negu „Lietuvos sostinės oro uostas, kiek toliau nuo Vilniaus”.

Nepaisant šių argumentų, kuriuos nors ir laikau svariais, aš nepalaikau idėjos šiuo  metu pervadinti Karmėlavos oro uostą į Vilniaus Karmėlavos ar Vilniaus/Kauno oro uostą. Dėl kitų dviejų argumentų:

1. Istoriškai Vilniaus ir Kauno miestai, nors ir nutolę ne toli vienas nuo kito, yra du skirtingi miestai, todėl, kol A.Zuoko dipolio idėja netapo realybe, nereikėtų jų tapatinti juos jungiant (ar prijungiant vieno prie kito);

2. Transporto infrastruktūros tarp Kauno oro uosto ir Vilniaus visiškai nėra. Bent jau tiesioginė greito traukinio linija yra reikalinga bandant Karmėlavos oro uostą „pritempti” prie Vilniaus.

Ką reikėtų padaryti – Palangos oro uostą reikėtų vadinti Klaipėdos oro uostu. Taip daro „Norwegian Air Shuttle”, skraidanti iš Rygge oro uosto (jį taip pat sunku pavadinti Oslo oro uostu) į Palangą savo internetinėje rezervavimo sistemoje Palangos oro uostą vadindama Palanga/Klaipėda.

Beje, bandau tik įsivaizduoti, kaip atrodytų miesčionių karas „Delfi” komentaruose „Vilnius vs. Kaunas”, jeigu šią Kauno oro uosto pervadinimo idėją būtų imta svarstyti plačiau …


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

8 komentarai

  1. Aurelijus - 2008 09 8, 23:37

    Na, mano galva, labai gera mintis. Pritariu

  2. ikba - 2008 09 9, 01:08

    Dipolio idėja iš esmės nėra įmanoma, tol kol Vilniečių ir Kauniečių galvose neliks psichologinio barjero tapatinti šiuos miestus. Nors pirmasis žingsnis ir galėtų būti oro uosto pervadinimas.

  3. Gytis - 2008 09 9, 11:36

    Nors rasai, kad atmeskime šį kartą patriotinius išvedžiojimus, pirmas tavo argumentas yra ne kas kita, kaip toks isvedziojimas:) Realiai tik susisiekimo nebuvimas trukdytu padaryti si strategiskai teisinga zingsni.

  4. Paulius - 2008 09 9, 13:25

    Man irgi labai logiškai skamba tokia mintis, tačiau net neabejoju, kad principai būtų šiuo atveju daugeliui svarbiau už ekonominę naudą.

  5. Simonas Bartkus - 2008 09 9, 16:57

    Gyti, taip pradžioje atsiprašau visų nacionalistų Kauno gerbėjų, jo galbūt mano išvedžiojimai juos įžeis :) visgi, rašydamas išvadas reziumavau, jog nacionalistiniai dalykai visgi gali būti aukščiau galimo ekonominio efekto.

  6. Dalius - 2008 09 9, 17:15

    „apie 120 km automobiliu”. O pesciomis? :)

  7. Skeptickas - 2008 12 11, 03:53

    Idomu tik, kuo pagristas teiginys apie London City aerouosto prabanguma? Prisipazinsiu, pats ten buves nesu, bet jei London City bankininkas negali pasinaudot tuo aerouostu tam, kad nuskristu i NY birza, tai i kokius gi „rimtus” klientus ta istaiga orientuojasi? I biznierius, skrendancius golfo savaitgaliui Skotijoje (nes skrydziu i Edinburga, kitaip nei Niujorka, esama)? Kalbant apie transporto infrastrukturos nebuvima: reikes ir bus :-). Jau dabar yra mikroautobusai, o reikes, bus ir daugiau transporto priemoniu. Zinoma, gelezinkelio taip greit nenutiesi, taciau pasaulyje pilna aerouostu, i kuriuos traukiniu nenuvaziuosi. Beje, vienas pazistamas pasakojo, kad Anglijoje nuskrides i Durham Tees Valley aeruosta suzinojo, kad jokio tiesioginio susisiekimo su Durham’u nera, yra tik su Tees. Taip kad… isvadas kiekvienas daro pagal savo sugedimo laipsni.

  8. kaunietis - 2010 12 14, 07:36

    Kodel tu viska pagrazini pagal save? Pasak wikipedijos nuo tavo mineto Svedijos aerouosto iki Stokholmo, tik 100, o ne 120 km, nuo Charleroi iki Briuselio irgi ne 60, o 50 km.
    O svarbiausia tas Nykopingas teturi 27 tukstancius gyv., t.y. bent 30 kartu mazesnis uz Stokholma! Kai Kaunas yra antras salies miestas visom prasmem ir yra vos pusantro karto mazesnis uz Vilniu. Briuselis irgi apie 5 kart didesnis uz Charleroi, tai skirtumas gan esminis.

Leave a reply