Keli keiksmažodžiai apie lietuvišką „shopping experience”

   
     

Rašau šį įrašą sėdėdamas ant suoliuko „Europos” prekybos centre. Kartu tai ir bandymas rašyti tinklaraštį tik iPhone pagalba.

Lietuvos drabužių ir avalynės prekybos taškų tarpe ima rastis parduotuvės, kurios savo prekės ženklu pavadintose parduotuvėse bando pardavinėti kiek brangesnių nei vidutinių prekės ženklu padabintus rūbus ar batus.

Tai nėra visiška naujovė. Prieš aštuonerius metus, kai pas mus nebuvo „Mexx”, „Tommy Hilfiger” ar „Gant” analogiškos parduotuvės pardavinėdavo šių kompanijų rūbus su 200% marža (dabar toliau tą daro „Apranga” su 150% marža ir prekės ženklų savininkų palaiminimu).

Kuom baigiasi tokių parduotuvių gyvavimas? Vienu iš dviejų.

Dažniausiai tokios parduotuvės greitai bankrutuoja, o jų savininkai į spaudą meta pareiškimą – „lietuviai dar nepribrendę pirkti šių prekės ženklų”.

Antras variantas įdomesnis. Kada statistinio lietuvio perkamoji galia pasiekia tam tikrą tašką X, o prekinio ženklo plėtros specialistas, sėdintis Londone ar Prahoje savo 100 tūkst. eurų kainavusioje „Nielsen” ataskaitoje tai pamato, tuomet įvyksta prekės ženklo „įvedimas į rinką”, o parduotuvėlės tiesiog išstumiamos.

Dabar „noname” parduotuvėlės pardavinėja „Ralph Lauren”, „Joop!” ar „Yves Saint Laurent”. Tokios parduotuvėlės pasivadina taip banaliai kaip „Vip-X”, „Denim” ar „Elegant Line”.

Jų savininkai dar nesubrendo suvokti, kad sėkmei pagauti neužtenka atsivežti atsitiktinius garsių ženklų gaminius (dar blogiau – outlet’us), pridėti 300% antkainį, per išpardavimą pritaikyti 20% nuolaidą ir išsinuomoti 80 kvadratų bet kuriame prekybos centre.

Įdomu, ar „Ralph Lauren” vadybininkai numano, jog mažoje Europos Sąjungos šalyje Lietuvoje jų gaminius parduoda rusiškai besikeikiančios ir tarpusavyje besikoliojančios 19 metų studentės, vilkinčios „Effigy” maikutėmis?

O ar „Calvin Klein” nujaučia, jog megztinis iš jų outlet’o Lietuvos parduotuvėse parduodamas po 300 eurų? O šalia jo pakabinta „Tom Tailor” blizganti striukė?

Ko gero nežino – nes jiems tai nerūpi. Parūps tada, kai „Nielsen” parodys, jog Lietuvos rinka jau pajėgi priimti šį prekės ženklą, o korporacijos veiklos strategijoje plėtros planuose bus Baltijos šalys pažymėtos raudonu kryžiuku.

Bet tuo metu tų parduotuvių, ko gero, nebebus (jų vietoje galbūt bus kitos). Jos bus bankrutavusios, o jų savininkai burbės, jog „prekybą pradėjo per anksti”.

P.S. Testas su „WordPress” aplikacija „iPhone” pavyko. Šį įrašą parašiau per 32 minutes.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

10 komentarai

  1. Aurelijus - 2008 09 21, 21:33

    Labai geras įrašas. Visiškai pritariu autoriui. Jau kuris laikas (apie 4-ti metai) stengiuosi nepirkti nieko Lietuvoje. Tik greitai gendančius maisto produktus. Nuvažiuoju į Vokietiją per išpardavimus ir ramu. Tikiuosi Air Baltic ir toliau siūlys pigiu bilietų i Berlyną :-)

  2. Vytautas - 2008 09 22, 09:53

    Šitie nesusipratimai jau seniai bado akis, tas pats pas mus ir su batais – daug UAB’ų, o realiai visas importas praeina per dvejas poras rankų. Nieko nuostabaus, kad batus pardavineja su 150% ar net didesne marža. Savaitgali kaip tik keliu sparnus i Milaną – ten aplinkui yra pora super duper OUTLET’ų, kuriuose pasisklaidžius, nesinori i mūsiškas parduotuves kišt nosies…

  3. Whisky - 2008 09 22, 21:40

    Teisybė, vien kainos kokios nerealios prekybos centruose. Pvz populiariausiuose prekybos centruose tikrai nėra ko pirkti – ten TOOKIE antkainiai… bet kartais nėra iš ko rinktis…

  4. Eugenijus - 2008 09 22, 22:51

    Pirmas klausimas: iš kur Iphone turi lietuviškas raides? ar čia 2.0 versija ar pats WP softas turi lt klaviatūrą?
    Antras klausimas(prašymas): ar galima p. Vytauto kontaktinį mail’ą? gal Italijos šiaurę teks aplankyti :]
    O įrašas atsakė pakankamai taikliai.
    Manau komentuos tik tie, kas apsiperkinėja tik užsienyje ir tik pigiau :]

  5. Vytautas - 2008 09 23, 09:14

    na, sleptis neturiu del ko, kokios info tau reiketu Eugenijau? turiu ir daugiau informacijos apie gera shopping’a. Butu smagu pasidalint su publika ;)

  6. Vytautas - 2008 09 23, 09:22

    Stai pagrindinis tikslas del ko as ten vaziuoju:
    http://www.mcarthurglen.it/serravalle/home/home.php?lang=en

    didziausias europoj OUTLET’as. pazystami giria issijuose, sako ten teko Armani dzinsiukus ir uz 35eur nupirkti, kiti energie odine striuke pirko uz 60 EUR ;) ten lekiu pirma karta, iki siol blaskydavaus pagrinde po toskana – ligurija, bet ne shoppingo tikslais ;)

    toliau, yra dar vienas perliukas airijoj, jei megstate pigiai paskraidyti, turite draugu pas ka apsistoti, tai butinai uzlekite i THE OUTLET, kuri yra BANBDRIGDE miestelyje, salia kelio DUBLIN-BELFAST, siaures airijos pusej. Issinuomojat papigiai masiniuka, nuo dublino kokie 100km, ir pirmyn;) is ten kai isejau, vos maisus patempiau su pirkiniais….

  7. Vytautas - 2008 09 23, 09:23

    sorry, mistype buvo – miestas Š. Airijoj vadinasi BANBRIDGE. my fault ;)

  8. Paulius - 2008 09 23, 12:17

    Eugenijus, po 2.1 atnaujinimo jau yra lietuviškos raidės :).

  9. Jovita - 2008 11 13, 16:42

    Mes i Banbridge daznai vaziuojam, nes netoli gyvenam, tai toookiu nuolaidu ir kainu uztaikom, kad lietuviai net neisivaizduoja, kad tokiu yra(kalbu apie normaliu ir geru firmu drabuzius ir visa kita)

  10. saras - 2008 12 21, 22:36

    pasidare ydomu paskaitinejus cia viska, kaip naujokui, kur patartumete vykti y pirma apsipirkima uzsienyje ? kiek pradziai deretu mazdaug pinigeliu pasimti ?

Leave a reply