Ar žinote kas yra „Kengūros kelias“?

„Kengūros kelias“ („Kangaroo Route„) tradiciškai yra vadiniamas Australijos avialinijų „Qantas“ skrydis tarp Australijos ir Didžiosios Britanijos per Rytinį pasaulio pusrutulį. „Qantas“ yra užregistravusį šį pavadinimą kaip savo prekės ženklą, bet šis pavadinimas yra tapęs beveik bendriniu žodžiu (panašiai kaip „quattro“ prekės ženklas priklauso „Audi“, tačiau šiuo terminu dažnai vadinami visi keturiais ratais varomi automobiliai). Viena iš pagrindinių „Qantas“ konkurenčiu „Singapore Airlines“ netgi leidžia sau reklamoje naudoti šį terminą.

Šiuo metu šį maršrutą aptarnauja apie 20 aviakompanijų. Didžiąją rinkos dalį užima „Qantas“, „British Airways“ ir „Virgin Atlantic“. Net šiais laikais šis maršrutas yra aptarnaujamas su vienu sustojimu, dažniausiai jis daromas Singapūre, Bangkoke arba Honk Konge.

„Kengūros kelio“ užuomazgos ėmėsi rastis dar 1935-aisiais, kuomet „Qantas“ ėmė skraidinti keleivius iš Australijos į Singapūrą, o iš Singapūro į Londoną keleivius vežė britų nacionalinė kompanija „Imperial Airways“.

Pirmasis skrydis iš Sidnėjaus į Londoną buvo vykdytas 1947 m. gruodžio 1 dieną – praėjusiais metais buvo švenčiamas maršruto šešiasdešimtmetis. Sustojimai buvo vykdomi Darvine (Australija), Singapūre, Kalkutoje (Indija), Karačyje (Pakistanas), Kaire (Egiptas), Tripolyje (Libija). Skrydis truko kelias paras, todėl Singapūre ir Kaire keleiviai buvo apnakvyndinami.

Pirmuoju skrydžiu skrido 29 keleiviai ir 11 įgulos narių, skrydis buvo vykdomas štai tokiu „Lockheed Constellation“ lėktuvu:

Vėliau, komerciniams skrydžiams įsibėgėjus, „Qantas“ pakeitė maršrutą, o nusileidimai buvo pradėti vykdyti Kolombe (Šri Lanka), Bombėjuje (Indija), Teherane (Iranas), Beirute (Libija), Atėnuose arba Romoje, Ciūriche arba Frankfurte.

1958-aisiais „Qantas“ avialinijos pradėjo skristi į Europą Vakariniu pusrutuliu, per Ramųjį vandenyną ir JAV, o reisas buvo pramintas „Southern Cross Route“. Dar vėliau, 1966-aisiais „Qantas“ pasiūlė trečią maršrutą, skrendant per Ramųjį vandenyną ir Karibų salyną. Skrydžių iš Australijos pradininkė „Qantas“ šiuo metu yra nutraukusi skrydžius per Ramųjį vandenyną į Europą, bet kai kurios aviakompanijos dar skraido šiuo maršrutu. Visgi, „Kengūros kelias“ yra daug populiaresnis, jungiantis Europą su Australija.

Bilietas pirmuoju „Kengūros kelio“ reisu kainavo 585 svarus, kas buvo apie 130 savaitės atlyginimų (pagal Wikipedia). Palyginimui, tai turėtų būti apie 66 tūkst. svarų šiais laikais. Skrydžių tarp Europos ir Australijos kaina ėmė kristi tik aštuntajame dešimtmetyje, kuomet imta skraidyti „Boeing 747“ lėktuvais, kuriems tereikėjo dviejų tarpinių nusileidimų tarp Londono ir Australijos – jie buvo daromi Bahreine ir Singapūre. Be to, „Qantas“ konkurenciją sudarė kitos avialinijos, pradėjusios skraidyti šiuo maršrutu.

Įsivaizdavimui – servisas pirmųjų „Kengūros kelio“ skrydžių keleiviams:

Šiuo metu skrydžiai iš Australijos į Europą vykdomi kelis kartus per dieną iš Sidnėjaus ir Melburno. Manoma, jog „Qantas“ ketina įsigyti „Boeing 777-200LR“ arba „Airbus 340A-500“ ir pasiūlyti „non-stop“ skrydžius iš Sidnėjaus į Londoną. „Virgin Atlantic“ ketina su lėktuvu „Boeing 787“ pasiūlyti skrydžius iš Londono į Pertą.

O ši tema mane sudomino tuomet, kuomet kolega pasiteiravo, kaip, mano manymu, pigiausiai galima nusigauti iš Lietuvos į Australiją.

Kiek teko pasižvalgyti, tai vieną geriausių opcijų šiai dienai siūlo „Finnair“, kurios bilietai maršrutu Vilnius – Helsinkis – Singapūras – Sidnėjus ir atgal kainuoja iš anksto užsakius ir užtaikius ant gero pasiūlymo apie 3600-4000 litų (reguliari kaina apie 5000 litų).

„Virgin Atlantic“ iš Londono į Sidnėjų reguliari bilieto kaina siekia 800 svarų, „British Airways“ – apie 1000 svarų (ši kompanija „codeshare’ina“ maršrutą su „Qantas“). „Lufthansa“ iš Frankfurto gali pasiūlyti skrydį už 4500 litų.

Labai keista, jog „FlyLAL“ siūlo jungtinius skrydžius per Londoną su „Virgin Atlantic“ tik į JAV. Kainos labai geros, tačiau papildomas nepatogumas – Londone teks pačiam nukeliauti iš Gatwick į Heathrow oro uostą.

„FlyLAL“ su „Virgin Atlantic“ galėtų geromis kainomis pasiūlyti labiau egzotiškų krypčių, tame tarpe į tą pačią Australiją – tuomet Gatwicko keitimą į Heathrow jau būtų galima ir lengviau „kęsti“.

„FlyLAL“ nesiūlo skrydžių į Australiją net su savo partnere „KLM“ per Amsterdamą. Skrydžius iš Vilniaus į Australiją galite įsigyti KLM tinklalapyje, tiesa, kainos labai didelės.

Jeigu pamatytumėte pasiūlymą skristi iš Vilniaus į Australiją už 3000 litų ar mažiau – griebkite per daug negalvodami.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

5 komentarai

  1. Rokas Arbušis - 2008 10 27, 15:02

    noriu į australiją…

  2. audrius - 2008 10 27, 15:57

    Na, taip greit pažiūrėjau kainas, tai jei jau skrisčiau į Australiją, neabejotinai rinkčiausi Singapore Airlines. Return’as tarkim vasario mėnesiui apie 900 svarų į Sidnėjų. Beabejo, teks Singapūre persėsti, tačiau LHR-SIN, kaip ir SIN-SYD, galima skristi su A380. Tokioje kelionėje apskritai įdomių lėktuvų galima būtų sutikti… B744, B777-300ER. Ką jau bekalbėti apie in-flight service, kur SQ nelabai lygių yra: AVOD’ai ir ekonominėj klasėj, super paslaugios stiuardesės, nemokami Singapore Sling kokteiliai net ekonominės klasės keleiviams (nesu tik tikras ar abiejuose legs’uose). Tai patarčiau tam draugui su SQ keliauti (žinoma, jei tik bent kiek įdomu aviacija) :)

  3. Simonas Bartkus - 2008 10 27, 16:13

    jeigu aš skrisčiau į Australiją tai tikrai neskirsčiau su „Finnair“ vien dėl to, kad su europietiškom avialinijom gan neįdomu :) irgi bandyčiau arba „Singapore Airlines“ arba kokias arabų avialinijas bandyčiau nugriebti. kaina nedaug skiriasi nuo europietiškųjų, bet serviso lygis ir filosofija klientų aptarnavimo visai kita.

    O dar, kaip teisingai pastebėjai, tai su „Singapore Airlines“ galima užtaikyti ant A380. Tokių dar turi tik „Emirates“, bei vieną kitų metų pradžioj turėti „Qantas“, tai, ko gero, paleis reisu į Europą.

  4. Paulius - 2008 10 27, 19:05

    Pagal keleivių aptarnavimo ir komforto lygį, Azijos avialinijos apskritai laikomos vienomis geriausių pasaulyje.

  5. niekas - 2009 06 7, 03:32

    Smagus straipsnis.
    Norecia pamineti kad tiesioginiu skrydziu is Sidnejaus i Londona vargu ar sulauksim!!!
    Nes tokiu atveju reiketu 8 pilotu:)) 32 stiuardesu:)) B747. Ok jau kalbeti apie A380 puse biznio klases vien darbuotojai…
    O skrydzio trukme 24h( \-) Sidnejus-Londonas, jau po 14h darbo iki Singapuro nebezinai kas dedasi…tai ka ten po 24h…
    Abejojiu ar kas leistu dirbti…(safety first)
    Bet anyway well done:))
    QANTAS the best:)))
    COME AND FLY WITH US:)))SPIRIT OF AUSTRALIA:)))

Leave a reply