„FlyLAL” išnuomoja „Boeing 757” ir 5 vnt. „Boeing 737”

   
     

Per paskutinį mėnesį daugelis potencialių klientų gavo „FlyLAL Group” priklausančios bendrovės „Avia Asset Management” pasiūlymus ilgesniam ar trumpesniam laikotarpiui išsinuomoti „Boeing 757”, 2 lėktuvus „Boeing 737-500” ir tris lėktuvus „Boeing 737-300”.

Trumpai įsigilinus matyti, jog „AviaAM” bendrovė siūlo nuomai savo pirmąjį įsigytą „Boeing 757-200” lėktuvą LY-FLG, taip pat lėktuvus su registracijomis LY-AWG, LY-AWF, LY-AQU, LY-AQX ir LY-AQV.

„FlyLAL” parke iš viso šiuo metu yra 2 „Boeing 757-200”, 3 „Boeing 737-300”, 5 „Boeing 737-500” ir 4 „SAAB 2000”. Jeigu tuos lėktuvus pavyktų išnuomoti, „FlyLAL” lėktuvų parkas sumažėtų daugiau nei per pusę (skaičiuojant bendrą visu parku galimų pervežti keleivių skaičių).

Įdomu dar tai, jog prie kiekvieno skelbimo nurodyta, jog lėktuvus kompanija gali pasiūlyti „nedelsiant”. Suprask, šiuo metu šie lėktuvai yra nenaudojami. Tačiau kodėl „FlyLAL” tvarkaraštis paskutinėm savaitėm nuolat susijaukia dėl lėktuvų gedimo ir trūkumo, kad juos būtų galima pakeisti kitais?

Jeigu „FlyLAL” parke liktų vienas „Boeing 757” ir tik trys „Boeing 737” lėktuvai. Didysis „Boeing 757” ir vienas „Boeing 737” yra pakinkyti skrydžiams į Egiptą ir kitas atostogų vietas. Likę du turi spėti aptarnauti skrydžius į Madridą (nekasdien), Londoną (kasdien), Amsterdamą (du kartus per dieną), Paryžių (keturis kartus per savaitę), Romą (tris kartus) ir Stambulą (tris kartus). Nuo gruodžio dar prisidės Tbilisis (keturis kartus per savaitę naktinis reisas) … Ar suskubs dar aptarnauti ir prezidentą?

Prie vienintelio „Boeing 757” skelbimo nurodoma, jog šis lėktuvas išnuomojamas iki 2009 m. lapkričio – vėliau šiam lėktuvui numatyti užsakomieji skrydžiai. Ar kitą žiemą „FlyLAL Charters” tikisi sulaukti daugiau užsakymų iš „Novaturo” / „Tez Tour” ar galbūt kitas išsinuomotas „Boeing 757” kitų metų gale bus gražintas?

„FlyLAL” siūlo savo lėktuvus išnuomoti „wet lease” būdu, t.y. lėktuvo nuomos būdas, kuomet kartu su pačiu lėktuvu klientui siūloma pilna lėktuvo įgula, lėktuvo techninė priežiūra ir draudimas, o klientas atsiskaito už skraidytas valandas. Bet kokiu atveju, rasti nuomininką dabartiniam laikotarpiui yra žiauriai sunku, kadangi dėl bendros rinkos krizės krūvos lėktuvų šiai žiemai liko stovėti ant žemės oro uostų parkinguose.

Praėjo lygiai vieneri metai, nuo to, jog „Aurela” pernai lapkritį paskelbė apie pirmojo „Boeing 757” įsigijimą. Dabar su lietuviška registracija skraido keturi tokie dideli lėktuvai. Deja, jų likimas nekoks – vienas priparkuotas be darbo Kauno oro uoste, vienas laimės bando ieškoti Lenkijoje, vienas ieško naujo (laikino) savininko ir tik ketvirtasis dirba savo darbą. Gruodžio 11 dieną jis turėtų pakilti ilgo nuotolio skrydžiui iš Vilniaus į Bangkoką.

Kartu su lietuviais, du „Boeing 757” įsigijo ir „airBaltic”, kurie dabar abu atlikinėja reguliariuosius reisus – daugiausia į Rytus – NVS šalis, Dubajų (kažin kaip „airBaltic” sekasi ši kryptis?) – rečiau į Berlyną ar Dubliną.

P.S. Gana smarkiai reklamuojama eilinė „airBaltic” skrydžių išpardavimo akcija šį kartą kitokia – tiesioginiams skrydžiams iš Vilniaus nuolaidų nėra. Kadangi kelionės laikotarpis iki vasario 15 dienos ar nėra dvejonės, jog gali būti, jog skrydžiai iš Vilniaus bus toliau atšaukinėjami, o (santykinai) pigius bilietus galima tekti keisti į skrydžius per Rygą ? …


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

15 komentarai

  1. Vytautas - 2008 11 10, 14:40

    Simonai, prie tavo mineto B752 yra pažymėta „DRY LEASE” tipas. Kitaip tariant, tikėtina labai ilgo laikotarpio nuoma, o išsinuomavusi kompanija turetų naudoti lėktuvą su SAVO registracijos nr. B733 ir B735 skelbime taip pat puikuojasi „DRY LEASE” tipas. ka tai galėtų reikšti??

  2. Simonas Bartkus - 2008 11 10, 14:55

    Jeigu konkrečiai žiūrėti į 757-ąjį, tai yra dar toks komentaras: „Dry/Wet or ACMI lease, Charter flights from November 2009”.
    O šiaip aš visai galvoju, kad, ko gero, 737-tukus „FlyLAL” išnuomotų ir ilgam laikui. „Wet lease” gali būti pavadinta ir todėl, kad galbūt net ilgam laikui išnuomavusi, „FlyLAL” rūpintųsi technine priežiūra („FlyLAL technics”).
    Anyway, galvoju, kad čia bandymas išdalinti lėktuvų parką bet kokia kaina, kad neturėti naštos su ne pilnai „įdarbintais” lėktuvais.

  3. Vytautas - 2008 11 10, 15:05

    Idomus kelias. Šiaip tai FlyLAL reikėtų skrydžių geografiją/dažnumą keist. Juolab kuro kainos leidžia. Jei padarytų įdirbį, tai tikėtina, kad su laiku atsirastų papildomų keleivių.
    Dar viena kryptis galėtų būt tranzitinių oro uostų skaičiaus didinimas. Neabsiribot vien Amsterdamu, Frankfurtu, Roma ir Madridu, Londonu ir Maskva, bet ir Paryžiumi bei Milanu.
    Dar kita kryptis- imtis savo kelionių organizavimo BPC turi, gali užtvindyt rinką kelionių paketais. Jei pasiūlytų paketų po kokis 800 LT ir pan., manau turistų atsirastų.
    Kitas dalykas- reikėtų visada turėt rezervą, kad nebūtų triukų su techniniais gedimais…

  4. Vytautas - 2008 11 10, 17:13

    Šiandien kita įdomi tema – Ryanair’o B738 vos neprisitrenkė CIA. Paskaitinėjau keletą įdomesnių forumų, panašu kad tai gali buti pirmas kartas per visą Ryanair istoriją, kai teks nurašyti lėktuva, ir ne bet kokį, o tik šiais metais registruotą! http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4205262/
    tai tiek, įdomaus skaitymo;)

    P.S.lietuvos ryte pranešimas pasirodė anksčiau nei BBC, respect!

  5. VK - 2008 11 10, 20:38

    Dar pamiršai vieną 737-300 (su winglet’ais), kuris žiemą jau turėtų pradėti skraidyti. Taip pat, anot http://www.aviaam.lt pranešimo spaudai, „…jau yra pasirašyta sutartis dėl dviejų „Boeing 757-200“ įsigijimo 2009 m.”.

  6. Kazimieras - 2008 11 11, 01:01

    ir kam jiems da plius du b757-200?? Kur jie juos des?

  7. Vytautas - 2008 11 11, 09:56

    visko gali but, kad flylalás valgo dar nenušautą briedį – skaičiuoja kad aurelos neliks, airbaltic bus visai pabėgę iš vilniaus, galės skraidint daug aukų už kosminę kainą…

  8. Andrius - 2008 11 11, 13:20

    Pamiršai, kad FlyLal taip pat vykdo gan intensyvią užsakomųjų skrydžių programa iš Talino. Iš Talino Lal’as skrenda į Tailandą(Bankokas, Phuket) , Indiją (Goa), Kanarų salas, Egiptą ir net Madeirą.
    Vienas FlyLalo B757 skraido iš Talino, o kitas iš Vilniaus. Man atrodo abu Lalo 757 dabar dirba savo darbą ir nestovi laukdamas nuomininkų. O dėl to skelbimo, tai manau čia ateičiai ieško kur juos panaudoti. Gal planuoja naujesniais lėktuvais šiuos turimus pakeisti.

  9. Kazimieras - 2008 11 11, 13:56

    http://vilniaus.diena.lt/naujienos/transportas/-flylal-modernizuoja-lektuvus-172911
    uzdejo winglent’us ant sparnu ir dar laukia keturi ju lektuvai to..

  10. Kazimieras - 2008 11 11, 14:18

    Andrius, Flylal turi tik viena savo b757 (nuosava) kita nuomojasi (ta nuomojasi kuris su winglentais) o kiek is talino lektuvu skraidina uzsakomuosius? 1 b757 ir kiek b737?

  11. Simonas Bartkus - 2008 11 11, 23:05

    „FlyLAL” skrydžius iš Talinus iš ties vertėjo paminėti – šį žiemos sezoną jie atliks daugumą „Tez Tour” ir „Novaturo” (nors jis Estijoj silpnas) skrydžių iš Talino.
    Įdomu, kad „FlyLAL” nėra Rygoje ir užsakomųjų versle – „Tez Tour” ir „Novaturo” skrydžius iš ten daro „LatCharter” ir „airBaltic”.

    anyway, keista/gaila, kad „FlyLAL” nebeskraido į Taliną – ten jie turėtų turėti neblogas sąlygas ir keista, kad nepajėgia konkuruoti su „airBaltic” ir tikrai vargstančia „Estonian”.
    „airBaltic” ant jų žodžių gausina skrydžių Vilnius-Talinas.

  12. Vytautas - 2008 11 12, 09:38

    Dėl Talino gal dar apsigalvos, kaip pakeitė nuomonę dėl Milano ir Tbilisio.
    Man tai daug idomiau kuo FlyLAL SAAB 2000 keis, kuriu nuomos sutartis baigiasi siemet? Pagal technininius parametrus galima viena vienintele alternatyva- Q800, nes visų kitų lėktuvų greičiai nekokie…

  13. Simonas Bartkus - 2008 11 12, 10:00

    Iš kur žinios apie „SAAB 2000” nuomos pabaigą? Mano manymu, tai SAAB 2000 tai nekoks lėktuvas, net ir savo klasėje – neekonomiškas, plerpiantis – ne veltui, jų ne tiek daug ir buvo pagaminta. Mano supratimu, „FlyLAL” galėtų imtis, kad ir dar mažesnių ATR’ų skraidymui trumpiems maršrutams.

  14. Andrius - 2008 11 12, 11:16

    Simonai negaliu sutikti dėl tavo nuomonės apie SAAB 2000
    Man SAAB 2000 puikus lėktuvas, greičiausias šiuolaikinis propelerinis keleivinis lėktuvas. Triukšmo lygis salone yra vienas mažiausiu tarp šiuolaikinių turbopropu. Tikrai mažesnis nei ATR arba F50, ir panašus kaip Q400, todėl nesuprantu dėl tavo plerpimo pastabos? Ekonomiškai, aišku kuro sanaudos pas SAAB’a didesnes nei pas ATR, bet tai dėl gerokai didesnio SAAB greičio. Greitis turi savo kainą.
    Bet manau greitis LALui atsiperka, nes jie naudoja Saab ir ilgesniais skrydžiais, pvz. į Amsterdamą,Briuselį,Stambulą. Tokiuose ilguose skrydžiuose tikrai yra didelis skirtumas ar 680km/h skristi su Saabu ar tik 500 km/h dardėti su ATR’u.

    Kodėl mažai jų pagaminta? Man atrodo dėl to, kad labai nepalankiu turbopropams metu buvo paleistas į gamybą S2000. Tuo metu kuro kainos buvo itin žemos, o aviakompanijos buvo pasinešusios ant mažų, regioninių reaktyvinių lėktuvų (CRJ-200, ERJ-145). Dabar pakilus kuro kainoms visų tų 50 vietų regional jet’u gamyba jau sustabdyta, o turbopropu gamintojai gauna rekordinius užsakymus. Jei SAAB būtų vėliau paleidę šį modelį, arba dabar vėl atnaujintu gamybą, manau tikrai sulauktų daug užsakymų.

  15. Vytautas - 2008 11 12, 12:02

    Man kaip keleiviui SAAB 2000 yra pats tobuliausias lėktuvas. Todėl, kad vietų išdėstymas 2+1. Vienintele bėda- per mažas. Dar tualetas ankštokas.
    Esmė tame, kad jei FlyLAL pakeistų savo SAAB 2000 ATR’ais arba DASH’ais, tai jiems sugriutų tvarkaraščiai- bnebėgalėtų į Maskvą, mIlaną ir pan. siųsti kažką vietoj Boeing’o.
    Aš žiūrėjau. Vienintelis analogiško greičio gaminamas turbo prop’as dabar yra Q800.
    Dėl SAAB 2000 nuomos pabaigos turiu insaiderinės informacijos iš LAL darbuotojų. Būtent SAAB 2000 pilotus jie ir planuoja atleist.

Leave a reply