TV3 griebiasi reitingų gelbėjimo

Praėjusią savaitę TV3 išplatino dvi žinias apie kuriamus naujus eterio projektus.

Pirmiausia, TV3 eteryje pasirodys laida „Angelai“, kurią ves „trys žavios merginos, lyg angelai sargai saugosiančios tuos, kuriuos ištiks bėda“. Pagal aprašymą laida atrodo kaip „TV Pagalbos“ klonas, pagardintas seksualumokorta. Be to, naujasis projektas ir kainuos nebrangiai, kadangi vesti laidą pakviestos trys eterio naujokės, kurių net pavardžių skelbti nesivarginama.

Antra naujiena – Karina Krysko TV3 eteryje ves gyvenimo būdo laidą. Apie laidos pobūdį sunku spręsti, nes sakinys „nauja gyvenimo būdo laida, kurioje nebus pasakojami skandalai apie mūsų žvaigždutes“, prieštarauja pats sau.

Apie laidų rodymo laiką kol kas nėra žinių – naujos laidos turėtų būti pradėtos rodyti vasario pabaigoje-kovo pradžioje. Kažkurioms laidoms turbūt teks užleisti vietą naujokėms.

Akivaizdu, jog TV3 griebiasi veiksmų, skirtų savo reitingų gelbėjimui. Abu projektai panašūs į žemesnio lygio laidas, krizės metu kainuojančias nebrangiai, tačiau galinčios generuoti gerus reitingus.

O TV3 reitingus gelbėti reikia. Du metus turėjusi akivaizdų pranašumą prieš savo konkurentę LNK dar praėjusią vasarą skirtumą vis didino, tačiau per penkis 2008/2009 sezono mėnesius iš pranašumo neliko beveik nieko (2008 m. gruodis – 22,4% prieš 24%). Dar daugiau, po naujų metų įdiegtos naujovės labiau pasiteisino LNK.

LNK šeštadienio vakarais ėmė rodyti „Žvaigždžių duetus III“, kurie jau su pirma laida tapo absoliučia reitingo lydere – kiekvieną savaitę tai yra populiariausia Lietuvos televizijų rodomo laida (20-22% auditorijos), savo artimiausias konkurentes lenkianti 4-6% skirtumu: stulbinantis populiarumas. „Žvaigždžių duetai“ sutriuškino gausiai reklamuotą TV3 šeimyninę laidą „Nerealieji“.

Naujas TV3 rodomas kasdienis serialas „Nemylimi“ startavo neblogai (11-13%), tačiau nepasiekia tų reitingų, kuriuos rinko „Moterys meluoja geriau“. „Nemylimus“ lenkia tuo pat metu rodomas neatsibostanti bulvarinė laida „Kakadu“ (14-15%).

TV reklamos apimtys 2009 m. gali kristi labiau nei prognozuota, tačiau lyderio vardas yra brangesnis nei keliais mln. litų sumažėjusios pajamos recesijos metais.

P.S. TV3.lt tinklalapio komentatorių kontigentas negali nežavėti.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

12 komentarai

  1. Mantas - 2009 02 8, 14:37

    TV3 naujienų komentatoriai išties nerealūs :) „TW3“ – ir sugalvok tu man… :)

  2. paulius / g-taskas.lt - 2009 02 8, 15:54

    stereotipiškai ir aš tikėjausi perbėgelių iš delfi :)

  3. Paulius - 2009 02 8, 16:22

    Heh, linksmi komentarai, tikslinė auditorija džiaugiasi nauju produktu, kuris specialiai jiems ir yra siūlomas, viskas čia gerai :).

  4. Pijus - 2009 02 8, 16:32

    gerai kad smailai yra, nors gali išsireikšti žmonės :>>

  5. Justinas M. - 2009 02 8, 18:41

    TV3 šiais metais bent kelis pjūvius šakai, ant kurios sėdi, jau pasidarė.

    Visų pirma, užsitraukė didelės dalies žiūrovų nemalonę iškeldami Eurolygą iš TV3 į mokamą kanalą. Išgelbėjo juos nuo katastrofos tik tai, kad Žalgiris iškrito. Paaiškinsiu, kodėl: nepaisant teiginių, jog čia pasaulinė praktika ir anksčiau ar vėliau turėjo atsitikti tai, jog už transliacijas mokėsime, bet yra keletas dalykų, kurių TV3 kurmiai (kurmiai ne todėl, kad protingi, o todėl, kad akli) nepastebėjo lygindami. Pirma, net Anglijoje futbolą vis dar rodo BBC1 (nacionalinį), Austrijoje – ORF. Lietuvoje krepšinis maždaug tokios reikšmės, kaip Anglijoje futbolas, o Žalgiris Lietuvai reiškia kur kas duagiau negu koks Arsenal ar Chelsea anglui. Antra, manau daug žmonių sutiktų susimokėti už Žalgirio transliacijas, bet nedaugelis sutiks mokėti už kanalą, kurio jiems nereikia. Panašiai, kaip alų pardavinėtų su čipsais, mėsa ir dar 20 nereikalingų užkandžių. Trečia, sporto klubai Lietuvoje gyvena ne kaip JAV, o iš reklamos, kurią daugelis mato per TV. JAV, Anglijos klubai gyvena iš bilietų pardavimų, pas mus klubams svarbiau būti matomiems per TV, nes už tai moka rėmėjai. Galų gale, TV3 tokiu būdu spjovė žiūrovams, kurie dar pernai rengė mitingus dėl alaus reklamos uždraudimo, į veidą: juk pernai visos tos akcijos tebuvo pigus triukas per žiūrovus sukelti spaudimą valdžiai dėl savo mažos grupės siaurų interesų. Net mes lietuviai ne tokie kvaili, jog to nesuprastumėme.

    Kita vertus, TV3 žinioms smogtas pasitikėjimo smūgis, kai buvo išvaryta ta TV3 vadovė, kurios pavardės niekas neatsimena. Net stebina ne tai, jog vadovė ta išvaryta, o tai, kad TV3 po to gynėsi, jog tai yra ok. MTG tikrai neprisidėjo pasitikėjimo taškų.

    Manau televizijai, kuri grąžino Lietuvai Jonines, to daugoka, bet ir tuo pačiu nepanašu, kad TV3 rūpintųsi savo įvaizdžiu, kur kas svarbesnis trumpalaikis pelnas.

  6. Simonas Bartkus - 2009 02 8, 19:13

    Kad TV3 dabar nėra labiausiai visuomenės mėgstama organizacija tai faktas.

    Tačiau grįžtant prie „Žalgirio“ transliacijų klausimo. Mano nuomone, šitame reikale labiausiai yra nukentėjęs ne žiūrovas, o „Žalgirio“ klubas. TAIP, reikia pripažinti, jog rėmėjams vienintelis išmatuojamas ROI (Return On Investment) iš „Žalgirio“ rėmimo yra vardo reklama TV transliacijų metų. Transliacijas anksčiau žiūrėjo 10% gyventojų, dabar žiūrės kokie 2%. Rėmėjams nebe taip skanu. Tačiau „Žalgiris“ tokiam daiktui yra „pasirašęs“ sudarydamas sutartį su „Eurolyga“ ir jai dirbančioms bendrovėms, besirūpinančiomis TV teisėmis. Principas paprastas. Visos transliacijų teisės priklauso bendrovei (vadinkim ją „Euroleague Marketing“), kuri perka iš vietinės TV stoties techninę transliaciją ir parduodą ją pavienę ar paketais įvairioms TV kompanijoms. „Žalgiris“ gauna fiksuotą metinę išmoką už TV teisių perleidimą „Euroleague Marketing“.

    Formaliai dabar „Žalgiris“ jokio vėjo kelti negali – to ir nedaro. Tačiau aišku, kad yra labai nukentėjęs – šalia visuotinio šoko „krizės“ rėmėjų paieškai dar stabdo televizijos transliacijų persikėlimas į mokamą kabelinį kanalą.

    Beje, jau buvau palietęs kitą klausimą – „Lietuvos ryto“ klubo rungtynių perkėlimą į „Lietuvos ryto televiziją“, kurios pasiekiamumas yra kelis kartus mažesnis nei TV3 ar LRT, kurios rodydavo „Lietuvos ryto“ ULEB kovas. Kažin, kaip į tai reaguoja rėmėjai?

    Tačiau žiūrovams gali būti kitas smūgis šių metų vasarą. „Viasat Sport Baltic“ jau reklamuoja, jog rodys Europos vyrų krepšinio čempionatą. Tauta bus pikta, jei Lietuvos krepšinio rinktinės kovų nebus galima matyti per nacionalinį kanalą. Neišvengiamai ir populistai politikai įsitrauks į visuomenės konfliktą su privačia televizija ir neaišku, kuo tai baigsis…

    Tiesa, iki šiol nėra žodelio „tik Viasat Sport Baltic“ – gali būt, kad Lietuvos rinktinės kovos liks TV3, o į „Viasat Sport Baltic“ keliaus tik kitos EČ2009 rungtynės. „Švyturio“, „DnB Nord“, „Omnitel“ ir „Samsung“ pinigėliai skiriami reklamai krepšinio transliacijose gali būti krizės metu per skanūs, kad po „Žalgirio“ MTG dar griebtųsi ir nacionalinės rinktinės perkėlimo į „Viasat Sport Baltic“.

  7. expertas - 2009 02 8, 19:17
  8. Justinas M. - 2009 02 8, 20:45

    Taip, išties gerai pastebėta: jei krepšinis būtų rodomas per VSB, TV3 turbūt nepretenduotų į reklamos pinigus iš Lietuvos Nacionalinės rinktinės rėmėjų. Įdomu, kiek jie (VIASATI) iš abonentinio mokesčio surinks.

    Dėl Lietuvos Ryto rungtynių, esu įsitikinęs, jog tai geras sprendimas. Jau dabar Lietuvos Ryto TV yra pasiekiama visiems, kas tik to nori (mano seneliai dabar LRyto TV žiūri ko gero daugiau nei TV3), kita vertus nereikia pamiršti, jog Lryto varžybas žiūrėjo ganėtinai specifinė auditorija. Jei Žalgiris žiūrimas tiek Kaune, tiek Biržuose, tiek vienkiemyje – visoje Lietuvoje, tai LRyto varžybas įtariu išskirtinai žiūrėdavo Vilniaus miesto auditorija. Gi Vilniuje puikiausiai LRyto TV matoma, dar daugiau, dabar LRyto varžybas rodo ir per portalą lrytas.lt.

    Šis sprendimas yra geras ir dėl to, jog priešingai nei kitoms TV, LRyto TV alternatyvūs kaštai yra nuliniai: kitos TV apsispręsdamos rodyti ar ne LRyto varžybas lygina tikėtiną reitingą su visokiais Kakadu ir kitu mėšlu, kuris yra žiūrimas ir kainuoja televizijoms kažkiek pinigų. Jei Kakadu žiūrės daugiau žiūrovų nei Lryto varžybas, Kakadu ir bus rodoma. Turbūt dėl to LNK eteryje seniai nematėme jokio sporto, ir tik kadangi TV3 licencijas perka MTG, tai šiek tiek iškraipo cost-benefit analizę ir jie rodo sportą. Taigi, kadangi LRyto TV vis dar neturi gerus reitingus turinčių laidų, rodyti krepšinį jiems apsimoka, taip surenka bent jau 2% žiūrovų. Vėlgi, manau LRyto varžybas pamato visi, kas tik nori tai padaryti.

    O šiaip tai… Va paleistų internetu Žalgirio, Ryto varžybas už 5 ar 10 litų ir puikiausiai susirinktų auditoriją. Būčiau pirmas, susimokėjęs už varžybų stebėjimą…

  9. Martynas - 2009 02 8, 21:45

    Žalgirio varžybos internetu yra rodomos. Transliaciją galima įsigyti oficialiame Eurolygos puslapyje.

  10. Justinas M. - 2009 02 8, 21:58

    Martynai, deja, bet ne. Citata iš http://www.euroleague.net/news/i/15776/180/item :

    From what countries/regions can I access games?
    You can access the games from any countries with the following exceptions:
    – Zalgiris (live and on-demand videos) are not available in Lithuania.

  11. G. - 2009 02 9, 08:46

    @Kita vertus, TV3 žinioms smogtas pasitikėjimo smūgis, kai buvo išvaryta ta TV3 vadovė, kurios pavardės niekas neatsimena. Net stebina ne tai, jog vadovė ta išvaryta, o tai, kad TV3 po to gynėsi, jog tai yra ok. MTG tikrai neprisidėjo pasitikėjimo taškų.

    Visu pirma ji nebuvo TV3 vadovė. Ji tik buvo TV3 žinių tarnybos vadovė. Visu antrą – ji buvo smadomas darbuotojas apsiėmęs daugiau atsakomybės nei jam priklausė. Visą šaršalą padarė senieji ir ilgalaikiai jos kolegos kitose medijose. Identiškas šaršalas kaip ir dėl Seimo leidimu, del ko patys žurnalistai slapčia krizena.

  12. erectile - 2016 04 11, 11:19

    Apparently this is what the esteemed Willis was talkin’ ’bout.

Leave a reply