Apie nesubalansuotą konkurenciją Vilniaus oro uoste

Kuomet Vilniaus oro uoste aršiai konkuravo „flyLAL“ su „airBaltic“, tuomet lėktuvai viena kryptimi kildavo vos kelių minučių skirtumu … Toks absurdas baigėsi tuo, jog nebeskrenda nei vienas nei kitas.

Dabar Vilniaus oro uoste – tuštoka.

Tačiau neprotingos konkurencijos apraiškos pasirodo – kad ir užsakomųjų skrydžių rinkoje.

antalija

Antradienio rytą (panašiai yra ir penktadienį) į Turkijos Antalijos kurortą per valandą išskrenda trys lėktuvai. „flyLAL Charters“ vykdo „Novaturo“ ir „Tez Tour“ užsakymus su 737-300 ir 757-200, o „Star1 Airlines“ vykdo „Star Holidays“ užsakymą.

Ir nors beveik ištisą savaitę Vilniaus oro uostas yra tuščias, antradienio rytą ne-Šengeno sektoriuje susigrūda apie 600 keleivių, nes be šių dviejų skrydžių, dar „utair“ skrenda į Maskvą. Kadangi ne-Šengeno sektorius gana suspaustas, įrengti tik 5 laipinimo vartai, tai įtariu į Antaliją dar krūva keleivių ir susimaišo nepataikydami į savo reisą.

„Novaturas“ per savaitę vykdo keturis skrydžius į Antaliją iš Vilniaus, „Tez Tour“ – penkis, „Star Holidays“ – tris. Ir sutapk tu man, kad visiems trims reikia skristi tą pačią valandą …

Taip ir gaunąsi, jog tarp skirtingų kelionių organizatorių – skirtumo jokio. Lieka tik kainų karas.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

16 komentarai

  1. expertas - 2009 07 7, 00:20

    Sioje vietoje yra 2 dalykai: del laiko – turistai labai nenoriai sutinka skristi popietiniais slotais, todel populiariausia kryptis skrenda anksti ryte; del dienu – skrendant tokiomis dienomis gaunasi patogi trukme, tiesiog „geros“ dienos turistams ir principas tarp operatoriu :)

  2. Simonas Bartkus - 2009 07 7, 00:24

    Dėl ryto tai sutinku, kad logiškiau yra taip. Tačiau – yra skrendama ne viena kryptimi, o lėktuvų naudojamų tik trys, tai kitomis kryptimis vistiek tenka skristi po pietų.

    Pvz. rytoj 14 val. ir „Star1“ ir „flyLAL Charters“ skris į Bodrumą, nors abu operatoriai tedaro apskritai po vieną skrydį šią kryptimi per savaitę.

    Lygiai taip pat yra su Dalamanu penktadieniais.

  3. expertas - 2009 07 7, 00:28

    Sakykim taip-yra A destinacijos ir B destinacijos. A visada skris ryte, B – visada po pietu (siemet su HER gavosi nevisai pagal plana, HER yra A destinacija). Simonai, jei nori placiau, galim pratesti emailu.

  4. Simonas Bartkus - 2009 07 7, 00:33

    Aš suprantu logiką. Tačiau man kvailai atrodo, kuomet konkurencija priveda prie visisiškai produktų suvienodėjimo. Greitai bus kaip televizijų tinkleliuose, kur galioja principas – rodyk tą patį kaip konkourentas, kad tik jis neįgytų pranašumo.

    Ar nesuveiktų, jog jeigu koks operatorius pvz. šautų ir organizuotų kad ir naktinius skrydžius? Negi lietuvis „taupukas“ dėl tokio nepatogumo nesutiktų sutaupyti 100 litų (manau, užsakomųjų reisų kompanijos tokį naktinį skraidymą darytų pigiau, nes dabar jau nuo pavakarės lėktuvai stovi)? …

    Atrodytų yra vietos mažiems lankstiems operatoriams, tačiau atėjo „Star Holidays“, kurie eina kakta į kaktą į tą patį katilą.

    Aišku, gal klientai ir laimi, nes tokioj situacijoje lieka tik kainom konkuruoti.

  5. expertas - 2009 07 7, 00:39

    Simonai, net neisivaizduoji, kas tai yra „turisto Lituano“ :))) jis gal noretu sutaupyti 100 Lt, bet tu ji vis tiek turi atvezti tiesiai i viesbucio kambari (kur para oficialiai prasideda nuo 14 val.).

  6. Justinas M. - 2009 07 7, 01:22

    Bet tai negi tipinis variantas turistai, išskrendantys atostogauti trečiadieniais? Įsivaizduoju, kaip nepatogu pasiimti atostogų, nes jei skrydžiai šeštadienį/sekmadienį galėtų reikšti tik savaitę atostogų, skrydis trečiadienį automatiškai reiškia, jog reikia darbovietėse imtis 2 savaites atostogų. Negi tai neproblema „turisto lituano“?

  7. Vytautas - 2009 07 7, 09:05

    Šiek tiek papildysiu – ne tik lietuviai dėl sutaupyto 100lt padarys bet ką. Štai ką atsake O’Leary, kai jo paklausė, ar keliais eurais pigesnis bilietas padės jam surinkt dar daugiau keleivių:

    … „The European consumer would crawl naked over broken glass to get low fares. …“

    that’s the point :)

  8. Vytautas-NT - 2009 07 7, 11:14

    Vaizdelis idomus- trys lėktuvai viens po kito kyla į tą patį oro uostą. Spėju, kad jeui jie yra artipilniai, tai gal pigiau būtų kokį B767 nusamdyt ir visus sukišt į vieną.
    Teoriškai pas mus pritraikymą rastų ir B757-300, jei tik kas jį sugebėtų nusipirkt…

    Kitas dalykas- čia amžina problema- turistai visada nori skristi ryte, o lėktuvams kažkur skristi reikia ir vakare…

  9. Labiau patyręs - 2009 07 7, 14:41

    Jei Star Holiday padarytų kitaip – niekas jų nepirktų. Nes agentui argumentų kodėl neparduoti yra daugiau negu parduoti. O jei darys taip pat, tik pigiau, ženkliai pigiau – tada pardavinės.

  10. Dar vienas - 2009 07 7, 18:42

    Gražiai čia visi filosofuojate.
    Gal geriau pagalvokime kaip iš viso pernai LT atsirado net keturi B757. Ir prisiminkime kiek iš 4 lėktuvų liko LT skraidyti.
    Pagal kieno dainelę jie užsakyti, ir kokius pinigus kainavo. Taigi pagal tu pačiu kelionių firmų, kurios pereitų metų pabaigoje jau rėkė – norime B767, duokit, greitai. Kol beveik visi liko be darbo. Dabar tik vienas 757 iš LT skraido ir keleivių pakankamai sunku į jį pripildyti.

  11. Darius - 2009 07 7, 20:34

    Beje, yra dar vienas niuansas, kurį iliustruosiu konkrečiu pavyzdžiu.
    Skrydžiai į TLV. LO iš WAW atskrenda naktį, BT iš RIX – paryčiais. OS iš VIE – naktį. OK iš PRG – paryčiais. Vos viena kita kompanija iš Europos į TLV atskrenda dieną.
    Jeigu naktį TLV verda gyvenimas, tai dieną tas oro uostas tarytum miręs!
    Retorinis klausimas: ar nenorėtų aviakompanijos kokio rytinio / dieninio skrydžio?
    Kiek žinau, OK ilgai derinosi, kol pradėjo vykdyti dieninį skrydį. Labai ilgai.

  12. Vytautas-NT - 2009 07 7, 21:11

    O ko stebėtis dėl srautų sumažėjimo. Kai prašė B767 buvo ekonominis pakilimas, o dabar krizė ir turistų sumažėjo. Todėl ir su B757 problemos prasidėjo. palaukim pakilimo- vėl 767 prireiks.
    Nors šiaip jo reikėtų Karibams ir Tailandui…

  13. Dar vienas - 2009 07 7, 22:30

    Pakilimas, nusileidimas, ekonomika?
    Gal tada tegu ir kelionių agentūras dalinasi ilgalaike lėktuvo nuomos rizika?
    Tezturo užsakymu paėmė kompanija 757 tai tegu Tezas ir garantuoja apkrovimą visam nuomos laikui.
    Bat keleivių nėra, o niekam nereikalaingas llėktuvas stovi, pinigus kainuoja, o ne uždirba.
    Dar tada kai prašė 757 jau buvo pirmieji krizės požymiai, bet visi gyveno šia diena, Tezas prašo, o berniukai iš džiaugsmo padaro viską, kad kitai pompanijai paŠ.

  14. Vytautas-NT - 2009 07 7, 23:13

    Jei pirko B7575 Tez Tour’o uzsakymu, tai reikejo su ju ilgalaike sutarti sudaryt. Pvz. 5 metams, kad keleivius visur juo skraidins ir nesukt sau galvos. O kad sutarties tokios nesudare kas kaltas?

  15. shkoda - 2009 07 11, 08:21

    neŠengeno sodinimo vartų TVOU yra lygiai 3, o ne 5. taip kad reali padėtis su 3x Antalija ir Maskva tuo pačiu metu, suprask, dar linksmesnė:- keleiviai lipa į lėktuvus taip kaip į troleibusą – nesvarbu į kurį, svarbu, kad nuvežtų ten kur reikia. Deja, bet kai kam nepasiseka ir vietoj AYT nukeliauja į VKO ;D (tada belieka nusiraminimui pavartoti rus nac gerimo)

  16. […] Lygiai tas pats vyksta turizmo sektoriuje – atostogų kelionių organizavime. Vasarą didžioji dalis atostogautojų nori į Turkiją. Dauguma jų nori skristi anksti ryte, kad dar tą pačią dieną “pasipliažinti”, o be to 7 dienas atostogaujantys nori išskristi savaitgalį, o 10 dienų atostogaujantys – būtinai antradienį. Finale, gaunasi situacijos, kuomet visų trijų kelionių organizatorių užsakyti lėktuvai tą pačią valandą skrenda į Antaliją. […]

Leave a reply