“Star Holidays” savo klientus apdraudė tik 100 tūkst. LTL

Lietuvos Turizmo Asociacija išplatino pareiškimą, kuriame abejoja, ar kelionių organizatoriaus “Star Holidays” klientais bus pasirūpinta bendrovės sunkumų atveju, kadangi bendrovės civilinės atsakomybės draudimo suma tesiekia 100 tūkst. litų.

Aš irgi abejoju. Tiksliau – neabejoju: 100 tūkst. litų parvežti 7 skrydžiais per savaitę išvežamų turistų į Graikiją, Turkiją ir Ispaniją tikrai neužteks. Už 100 tūkst. litų galima tik porą reisų suorganizuoti turistų parvežimui.

Tačiau įdomi kita pusė – šį faktą paviešino Lietuvos Turizmo Asociacija, kurios pirmu uždaviniu yra įvardinta “ginti asociacijos narių teises ir interesus”.

O kas yra asociacijos nariai? Aha, “Tez Tour” ir “Novaturas”.

Aišku, smagu, jog toks faktas buvo paviešintas – tikrai, jog klientams kyla didesnė rizika, kuomet kelionių organizatoriaus draudimas yra labai mažas ir klientai turi tai žinoti.

Tačiau akivaizdu, kas yra suinteresuotas tokio fakto paviešinimu. O tokios iniciatyvos rodo, jog naujoko veiksmai senbuviams sukelia skausmą.

O tokius dalykus  turėtų stebėti Valstybinis Turizmo Departamento, kuris yra įstatymu įpareigotas stebėti, kaip kelionių organizatoriai vykdo draudimo prievoles.

Bet kokiu atveju, tikiuosi, jog “Star Holidays” turi resursų tinkamai apdrausti savo veiklą, šis paviešinimas “padės” tai atlikti greičiau, o ilgainiui tokia konkurencija keliautojams išeis tik į naudą.

Pasidalinkite:
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks
  • email
  • Tumblr
  • TwitThis
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

46 komentarai

  1. ievaTai, k - 2009 07 20, 10:50

    Tai kad Turizmo departamento reikalavimuose kelionių organizatoriams tėra prašoma 100 tūkstančių Lt dydžio draudimo, o jeigu tiek teprašoma, kam draustis didesne suma? Juolab, kad ir draudimo bendrovės neskuba laidavimų suteikti. Dabartinės krizės sąlygomis tokio draudimo kaina šoktelėjo bene dešimteriopai, kai keletas draudimo bendroviu savo kailiu patyrė, kiek kainuoja parvežti pamestus turistus.

  2. Vaidas - 2009 07 20, 10:56

    turėtų “star holidays” gerus VR specus, būtų suvystyta LTA išsakyta mintis.

    Truputėlį juokinga, kai turbūt tos asociacijos daugelis narių tokiom sumom apsidraudę, tačiau aš manau, kad jie pasielgė neprofesionaliai, nes verčia suabejoti ne pagrindinėmis konkurento savybėmis. Vien žo, nekokybiška PIARO akcija, o “star holidays”, truputėlį sujudėję, galėtų gaut daug daugiau naudos iš to išplatinto pranešimo.

  3. Eugenijus - 2009 07 20, 11:06

    idomu kiek apsidraudes novaturas ir teztouras. Manau kad tiek pat

  4. Adomas - 2009 07 20, 13:46

    Kelionių organizatorių minimalios draudimo sumos yra nurodytos Turizmo įstatyme (7 str.) ir priklauso nuo metinės apyvartos (praėjusių metų – veikiančioms įmonėms, ir planuojamos – naujoms). Ar jos ten nustatytos teisingos – atskiras klausimas.

  5. Ta2lis - 2009 07 20, 14:32

    Papildydamas Adomą, pateikiu išrašą iš Turizmo įstatymo 7 str.:

    7 straipsnis. Kelionės organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimas

    1. Kelionės organizatorius, siūlantis parduoti organizuotą turistinę kelionę, turi užtikrinti:

    1) turisto grąžinimą į pradinę turisto išvykimo vietą ir pinigų, turisto sumokėtų už organizuotą turistinę kelionę, grąžinimą turistui proporcingai nesuteiktų paslaugų vertei, jei prasidėjus organizuotai turistinei kelionei paaiškėja, kad kelionės organizatorius negalės toliau vykdyti turizmo paslaugų teikimo sutarties;

    2) pinigų, turisto sumokėtų už organizuotą turistinę kelionę, grąžinimą turistui, jei dar neprasidėjus organizuotai turistinei kelionei paaiškėja, kad kelionės organizatorius negalės pradėti vykdyti turizmo paslaugų teikimo sutarties.

    2. Tokios kelionės organizatoriaus prievolės turi būti užtikrintos laidavimo draudimu, kai kiekvienas kelionių organizatorius individualiai pasirašo laidavimo draudimo sutartį su draudimo įmone (draudiku), pagal kurią draudikas įsipareigoja laidavimo draudimo sutartyje nustatyta suma kompensuoti trečiojo asmens nuostolius, atsiradusius dėl draudėjo prievolių neįvykdymo.

    3. Kelionės organizatoriaus prievolių, atsirandančių šio straipsnio 1 dalyje numatytais atvejais, įvykdymo užtikrinimo draudimo suma yra:

    1) nuo 100 tūkst. litų iki 200 tūkst. litų, jei kelionės organizatoriaus metinių įplaukų dydis (skaičiuojant pagal praėjusius metus) už suteiktas turizmo paslaugas pagal visas turizmo paslaugų teikimo sutartis, sudarytas kelionėms į užsienį, neviršija 4 mln. litų;

    2) arba 5 procentai nuo kelionės organizatoriaus metinių įplaukų dydžio (skaičiuojant pagal praėjusius metus) už suteiktas turizmo paslaugas pagal visas turizmo paslaugų teikimo sutartis, sudarytas kelionėms į užsienį, kai metinių įplaukų dydis už šias sutartis viršija 4 mln. litų.

    4. Juridinio asmens, kuris pirmą kartą arba po vienerių metų ar ilgesnio laikotarpio vėl pradeda teikti kelionės organizavimo paslaugas, prievolių, atsirandančių šio straipsnio 1 dalyje numatytais atvejais, įvykdymo užtikrinimo draudimo suma apskaičiuojama pagal planuojamas kelionės organizatoriaus metines įplaukas (verslo planą).

    Taigi, draudimo suma, kuria apsidraudė Star1, visiškai atitinka įstatymo keliamus reikalavimus ir nereiktų šioje vietoje apskritai kelti klausimo, o už turizmo asociacijos keliamo susirūpinimo aš įžvelgiu dviejų (arba bent vieno) STAR1 konkurento ausis :)

    Be to, tikėtina, kad 100.000 LTL draudimo suma yra “atsistatanti” t.y. ji taikoma kiekvienam draudiminiam įvykiui. Natūralu, kad didėjant apyvartai, didės ir draudimo suma, kaip numatyta turizmo įstatyme.

  6. Ta2lis - 2009 07 20, 14:43

    P.S.

    Simonai, manau, kad Tavo pateikiama nuomonė “tikiuosi, jog “Star Holidays” turi resursų tinkamai apdrausti savo veiklą, šis paviešinimas “padės” tai atlikti greičiau” yra neobjektyvi ir absoliučiai niekuo nepagrįsta.
    Nes neįsigilinęs nei į Turizmo įstatymo, nei į kelionių organizatoriams Vyriausybės patvirtintas draudimo sąlygas, tendencingai suponuoji nuomonę, jog Star1 neįvykdė kelionių organizatoriui keliamus reikalavimus dėl draudimo apsaugos – netinkamai apsidraudė savo atsakomybę.

  7. Simonas Bartkus - 2009 07 20, 14:50

    Ta2li: taip, pagal tavo nurodyto įstatymo eilutę išeina, jog formaliai “Star Holidays” draudimo užtenka.

    Tačiau žvelgiant objektyviai, tai “Star Holidays” bankroto (tfu tfu tfu) atveju, 100 tūkst. LTL TIKRAI neužtenka tiems ~900 turistų, išvežtų į Graikiją, Turkiją ir Ispaniją pargabenti atgal į Lietuvą. O kaip suprantu, draudimo tikslas yra ne skaityti įstatymo eilutes, o suteikti realų “skėtį” turizmo paslaugų pirkėjams? …

  8. Zoe - 2009 07 20, 14:53

    Ta2li. O pri ko cia Star1 ir Starholidays draudimo suma? Truputeli maisai avialinijas ir operatoriu. Ar tu teigi kad juridiskai tai viena ir ta pati imone?

  9. Ta2lis - 2009 07 20, 16:40

    Zoe, ačiū už teisingą pastabą – atsiprašau už klaidą – rašydamas “Star1″ galvoje turėjau “Star Holidays”.

  10. Ta2lis - 2009 07 20, 16:45

    Simonai, nematant draudimo sutarties ir nežinant jos sąlygų ir LRV patvirtintų reikalavimų, keliamų kelionių operatoriaus draudimo sąlygoms, nederėtų daryti išvados, jog 100.000 LTL suma bankroto atveju bus dalinama iš 900.
    Na, o jeigu jau kalbi apie bankrotą, tai esu įsitikinęs 100%, kad ir 200.000 LTL draudimo suma neišgelbėtų, nes keliautojai būtų tik kaži kelintos eilės kreditoriai… :)

  11. Ta2lis - 2009 07 20, 16:49

    P.S. Simonai, šioje situacijoje draudimo esmė yra tik iš dalies, o ne visiškai kompensuoti nuostolius. Juk niekas nedraudžia patiems keliautojams apsidrausti savanoriškai.

  12. Simonas Bartkus - 2009 07 20, 16:51

    Kaip aš suprantu, tai civilinės atsakomybės draudimas draudžia pagrinde nuo to, jog klientams būtų garantuojama galimybė užbaigti kelionę? Bankroto atveju keliautojai aišku būtų ne pirmos eilės kreditoriai – bet čia kalba apie tuos, kurie nėra pradėję kelionės. Civilinės atsakomybės draudimas reikalingas tiems, kurie sėdi tolimoje šalyje organizatoriui pakliuvus į bėdą.

  13. Adomas - 2009 07 20, 21:15

    Simonas teisus, šis draudimas galiotų išvykusiems turistams, jie nebūtų statomi į bendrą eilę su kitais kreditoriais. Visas dokumentas čia: http://www3.lrs.lt/pls/inter2/dokpaieska.showdoc_l?p_id=212952

  14. Labiau patyręs - 2009 07 20, 23:34

    Tai visiems yra aišku kieno suinteresuotumas yra: West Express, Baltic Clipper, Novaturas, Tez tour ir t.t. Kodėl? Čia sunku būtu pakomentuoti, bet jei TOP 10 agentūrų neprekiauja Star1 bilietais ir maksimaliai įgnoruoja Star Holidays reiškia, kad nepasitikėjimas jais yra labai didelis…

    Beje, Star Holidays pastaruoju metu vykdo labai įdomų marketingą – išssiunčia spec. pasiūlymą, tačiau norint jį rezervuoti iš karto būna stop sale ir siūlo brangesnį. Visada, niekada nepavyko net kabant sistemoje rezervuoti. O atsakymas visada tas pats – tai turbūt kita agentūra pardavė :)

  15. Aurelija - 2009 07 21, 09:17

    Komentaras iš delfi, Labiau patyrusiam
    to kai nueisit i agentura,
    2009 07 20 13:33
    aha, pasirodo West Express, Wrislit, Delta Interservis nesiulo Star1 is principo… Matote, naujas nepatikimas partneris. Stai ir kyso ilgos Novaturo ausys, turint galvoje kad tai smulkieji Novos akcininkai. Aisku, komisiniai visada didesni nuo didesniu kainu. Nothing personal, just business!

  16. Labiau patyręs - 2009 07 21, 09:27

    @ Aurelija – matai šios paminėtos agentūros jau nebėra Novaturo akcininkės nuo pernai metų, nes tada įvyko labai geras sandėris, kai už labai brangiai 137 mln. litų lenkų fondui pavyko parduoti Novaturą.

    Bet ankščiau buvęs vienvaldis Teztour pardavimo lyderis – agentūra Neoturas, kažkaip prapuolė net iš Top 20…

  17. Ta2lis - 2009 07 21, 10:51

    Kas gali paneigti, kad West Express, Wrislit, Delta Interservis gali nesiūlyti Star Holidays produkto atsižvelgiant į Novaturo pardavimo sutarties sąlygas?

  18. Labiau patyręs - 2009 07 21, 11:03

    dar reikia pridėti Baltic Travel Service ir Saitas…

  19. Vitalijus - 2009 07 21, 11:33

    Ko Jus cia devagojates… Kaip naujam kelioniu organizatoriui jie turi LABAI platu pardavimu tinkla!

  20. Labiau patyręs - 2009 07 21, 11:42

    @ Vitalijus – plotis šiais laikas niekas neįdomus, kaip ir ilgis :) Svarbu pardavimų apimtys, o jos kuklios. Kodėl? Todėl, kad TOP 20 sudaro daugiau kaip 90% visos rinkos…

  21. Aurelija - 2009 07 21, 11:56

    Spėju, kad kol kas sudaro, arba, greičiau, jau nebesudaro, kitaip nebutų tokio važiavimo ant Starų

  22. Kazimieras - 2009 07 21, 15:12
  23. Kazimieras - 2009 07 21, 15:38

    http://www2.star1.aero/
    Jau po kaire puse atsirado reklama pas juos. :) tik gaila jog ne akcija i skrydziu kainas.
    O BEJE gal kas nors girdejote kada turetu atsirasti ziemos skrydziu tvarkarastis pas starus? ar bent teoriskai kada turetu veliausiai ideti?

  24. Simonas Bartkus - 2009 07 21, 23:00

    Nėra limito, kada yra būtina sudaryti žiemos tvarkaraštį – juolab, kad kompanija kol kas skraido tik “point-to-point” ir į mažiau apkrautus pigesnius oro uostus. Tik, be abejo, ilgesnis pardavimų laikas yra daugiau galimybių parduoti.

    O žiemos tvarkaraštį “Star1″, manau, sudės, tada kai sudarys “Star Holidays” skrydžių grafiką. Užsakomosios kelionės, kol kas, manau tikrai yra jiems prioritetas.

    Beje, jau turėtų pasirodyti ir žinios apie antrąjį jų žadėtą “Star1″ lėktuvą, nes pagal jų planus rugpjūčio gale turėjo prasidėti papildomi skrydžiai.

  25. Kazimieras - 2009 07 22, 00:36

    Aisku del tvarkarascio..
    Jei jie skraido i pigesnius oro uostus, galetu pradine kaina siulyti (bent ziemai) nuo 199lt (butu didesnis konkurencinis pranasumas pries aerlingus ir ryanair)..
    beje skridau su staru i dublina ir pafilmavau.
    http://www.videogaga.lt/video?id=orfcaqqdnvbzlvznpim

  26. Simonas Bartkus - 2009 07 22, 09:36

    Na, o “Novaturas” tapo “first-mover” su atidaryta prekyba žiemos kelionėms. Kiek pamenu, tai ~liepos 20 atidaryta žiemos prekyba čia anksčiau negu būdavo anksčiau? …

    Beje, jeigu tai visi “Novaturo” planai, tai žiemos tikimąsi liūdnos. Jokių egzotikų, tik slidinėjimas Italijoje (vienąkart per savaitę), du kartus per savaitę į Hurgadą, du kartus į Šarm El Šeichą ir vienąkart į Tenerifę. Skraidins toliau “flyLAL Charters”.

  27. Labiau patyręs - 2009 07 22, 09:47

    @ Simonas – ankščiau būdavo rugpjūčio viduryje, bet dabar bando gauti dėmesio paleisdami pirmieji. Pasiūla atitinka jų manymu rinkos tendencijas, nors jie patys prognozuoja, kad rudenį prasidės kelionių agentūrų užsidarymo/mažėjimo metas…

  28. Deivis - 2009 07 22, 14:53

    beje kaip del naujo Star1 lektuvo?kazkur girdejau kad liepos 25d. turetu pasirodyti.

  29. Labiau patyręs - 2009 07 22, 15:42

    Manau antras lėktuvas kalbų lygyje… Pamenate prieš kiek laiko planespoteriai jau jį nufotkino, kiek laiko PR buvo, o dėl antrojo tyluma ramuma. Manau nebus šiemet antro lėktuvo ar jei bus tai tik kai atsiras naujas 5 mln investuotojas

  30. Deivis - 2009 07 22, 16:04

    tai tada turbut nebebus ir nauju krupciu(daugiau londono,paryzius,milanas).

  31. Vytautas-NT - 2009 07 25, 13:56

    Siandien uzejau i Baltic Cliper, tai ten jie patvirtino, kad nei Star holidays kelioniu, nei Star1 bilietu neparduoda.
    Obstrukcija, zodziu. Bet manau, kad tai jiems neisdegs ilgesnej perspektyvoj…

  32. Labiau patyręs - 2009 07 25, 14:36

    @ Vytautas NT – kam neįšdegs, Baltic Clipper ar Star1?

  33. Vytautas-NT - 2009 07 25, 14:41

    Neišdegs Baltic Clipper ir kitiems Star1 konkurentams. Jie sėkmingai parduoda tiek keliones, tiek bilietus be “didžiųjų” pagalbos. Ir spėju šią vasarą Tez Tour’ui biznį gerokai sugadins…
    Belieka sulaukti antro lėktuvo…

  34. Labiau patyręs - 2009 07 25, 15:56

    Na matai kiek daug žinai apie konkurentus :) Jei paskaitytum company sales policies tokių kaip platintojų, kaip American Express, HRG, Carlson Wagonlit ir t.t. tai suprastum, kad jie pardavinėja produktus tų operatorių kurie veikia rinkoje “at least 2-3 years”. Pažiūrėk ką atstovauja didžiausios kelionių agentūros ir tada suprasi, kodėl jos taip elgiasi.

  35. Vytautas-NT - 2009 07 25, 17:14

    Visa laimė, kad ne visos agentūros Lietuvoje laikosi tokios politikos. Priešingu atveju yra visisškai uždarytos galimybės rinkoje atsirast naujiems žaidėjams, nes jų produkto nieks 2 metus nepardavinės.

  36. Labiau patyręs - 2009 07 26, 00:10

    Viskas su ta politika gerai, tos didžiosios agentūros rinkoje daugiau kaip 10-15 metų. O naujieji rinkos žaidėjai kurių ambicijos per metus pasiimti 30% rinkos, turi pakankamai finansų taip elgtis, o ne PR žinutėmis sakyti, kad mes esame pajėgus įvykdyti įsipareigojimus. Čia kaip su švedų bankais – jie didus ir galingi, bet realiai suka mūsų indėlius, o jei juos pasiimtume užsilenktų labai greitai :)

  37. Vytautas-NT - 2009 07 26, 11:57

    Priminsiu, kad Lietuvoje yra ne tik švedų bankai. Ir atsiėmus indėlius užsilenk ne jie, o jų dukterinės įmonės.
    Rinkos esminė taisyklė paprasta- konkurencija yra visada gerai. Jei Lietuvoje liks du kelionių organizatoriai, reikės skraidyt iš Varšuvos, nes su kainomis čia bus riesta.
    Todėl labai gerai, kad atsirado StarHolidays. Ir būtų dar geriau, jei jie tos pasipūtusius turkus TezTour pribaigtų su laiku.
    O taip vadainmos didžiosios agentūros ir bus tos, kurios rudenį užsilenks su savo nelankstumu. Ypač kai joms valdiškos kontoros sutartį nutrauks už sutarčių nevykdymą…

  38. Labiau patyręs - 2009 07 27, 17:08

    @ Vytautas-NT – Susisiekimo ministerija beje aptarnauja Baltic Clipper ir jie nepardavinėja Star1 bilietų, nes sutartyje parašyta, kad siūlyti privalo IATA aviakompanijų bilietus :)

  39. bob - 2009 07 29, 11:07

    star aero nera IATA nare, ju lektuvai oficialiai iforminti kaip charteriai… del antro lektuvo tai totalus blefas…
    sklando gandai kad starai zada paleist savo kelioniu pardavima on-line, bet vargu ar tai juos istemps.. kas liecia neotura, taigi jam vadovauja Laivio zmona.. :) kai laivys dirbo TEZ’e tai turejo didziausia komisa… ir siulydavo didziausias nuolaidas tezu kelionems todel kitos agenturos venge pardavineti tez kelones… dabar ta pari istorija su star…
    ir didziosios agenturos tikrai nepardavines star kelioniu, kol sie neatidirbs bent jau 2 metu…
    ir siaip kiek teko girdeti tai starui nekas visa laika varo i juoda minusa…

  40. Vytautas-NT - 2009 08 3, 09:09

    Dar karta pasikartosiu. Manau, kad si rudeni uzsilenks ne Star1, bet kazkuri is didziuju agenturu…

  41. Simonas Bartkus - 2009 08 3, 09:13

    Vytautai-NT – tu sakai, kad užsilenks kelionių organizatorius, t.y. “Novaturas” ar “Tez Tour”?

    Ar turi omenyje agentūras-pardavėjus, pvz. “Baltic Clipper”, “BPC Travel”, “Kaleva” ir t.t.? Pastarieji nematau kodėl turėtų lenktis – sumažėja pardavimai, atsikratys dalies žmonių ir toliau susipaudę pardavinės. Be to, nė vienos iš agentūrų pasitraukimas realios įtakos rinkai neturėtų.

  42. Vytautas-NT - 2009 08 3, 09:27

    Gali užsilenkt “Tez tour”, nes jie su “Star Holidays” siūlo vienodą produktą- tuos pačius viešbučius. Todėl konkuruoja kaina ir ne Tez tour naudai. Ir šiaip, kiek kalbėjau su agentūromis, turkai yra labai nelankstūs…
    “Novatūras” išgyvens, nes turi ištikimų platintojų ratą…

  43. Labiau patyręs - 2009 08 3, 09:39

    @ Vytautas-NT, keistai skamba tavo teiginys. Manai, kad šiai dienai didžiausią Rusijos kelionių operatorių kuris turi savo pardavimo tašką Lietuvoje nukonkuruos operatorius Star Holiday :)
    Matau nelabai supranti turistinio produkto, jei sakai, kad turkai nelankstūs – su turkais LT agentūroms bendrauti nereikia, juk tam ir pasodinti Vytenio gatvėje darbuotojai :)

  44. Vytautas-NT - 2009 08 3, 09:47

    Būtent Vytenio g. sėdintys darbuotojai ir mala š. Aišku Tez tour didelis ir gali sau leisti didelius nuostolius. Bet suma sumarum šią vasarą jiems ne pyragai…

  45. Simonas Bartkus - 2009 08 3, 09:57

    Ne pyragai šią vasarą visiems. Ir kalba ne tik apie turizmo sektorių.

    Tačiau iš čia jokių prielaidų daryti negali. Galų gale “Tez Tour” viduryje sezono suorganizavo papildomų skrydžių, tuo tarpu “Star Holidays” nukirpo kelis skrydžius: nebebus Salonikų, nebebus Marmario, mažiau bus Antalijos.

  46. Gita - 2009 10 20, 17:04

    Laba deina,

    rašau darbą apie įmonę “Star Holidays”, bučiau labai dėkinga už Jūsų pagalbą, užpildant mano atliekamo tyrimo anketą (jeigu rodys nuoroda):
    http://www.publika.lt/apklausa-15-4acf38e361e26.html

Leave a reply