Koks ryšys tarp TV tinklelių ir atostogų kelionių organizavimo?

   
     

Kuomet daugiau rašydavau apie lietuviškų televizijų gyvavimą, ne kartą atkreipdavau dėmesį į tai, jog du didieji televizijos kanalai konkuruoja pagal principą „taikyk į tą pačią auditoriją ir neleisk varžovui įgyti persvaros”. T.y., TV3, matydama, jog LNK paleidžia kriminalinę laidą su Krivicku, pagal šią logiką turi tuo pat metu paleisti kriminalinę laidą su kokiu G.Jaunium – tai jai „apsimoka”, nes perplėšiama auditorija pusiau neleis varžovei atsiplėšti. Rodydamas tuo laiku laidą kitokia tema (pvz. muzikinę ar žinias), tu rizikuoji tapti nišine mažuma reitinguose.

„uagadugu” jau anksčiau pastebėjo vakar šeštadienio vakarą įvykusį absurdo spektaklį, kuomet ir TV3, ir LNK tuo pat metu rodė „Auksinių svogūnų” kartojimus.

Lygiai tas pats vyksta turizmo sektoriuje – atostogų kelionių organizavime. Vasarą didžioji dalis atostogautojų nori į Turkiją. Dauguma jų nori skristi anksti ryte, kad dar tą pačią dieną „pasipliažinti”, o be to 7 dienas atostogaujantys nori išskristi savaitgalį, o 10 dienų atostogaujantys – būtinai antradienį. Finale, gaunasi situacijos, kuomet visų trijų kelionių organizatorių užsakyti lėktuvai tą pačią valandą skrenda į Antaliją.

Tai, be abejo, dar labiau sumažina galimybes kelionių organizatoriams konkuruoti kitais aspektais, išskyrus kaina. Visi veža į tuos pačius kurortus, tarpusavyje nesiskiriančius viešbučius ir net skrenda tuo pačiu laiku.

Kelionių organizatorių logika aiški ir suprantama – taikome į didžiausią segmentą ir į populiariausius poreikius. Organizatoriai brenda į aršios konkurencijos liūną, tačiau neleidžia atsiplėšti konkurentui ir visada gauna užtikrintą savo pyrago dalį.

Tačiau televizijų konkuravime yra šalutinis efektas, kuris jau yra matomas. TV3 ir LNK dažnai keičiasi „lyderės” pozicijomis. Tačiau, kaip jau ir pastebėjo „uagadugu”, abiejų televizijų bendras reitingas visą laiką mažėja. Prieš 4-5 metus abi televizijos sutraukdavo 60% auditorijos, prieš porą metų surinkdavo 50%, o naujajame sezone paims greičiausiai jau tik 40%. Be abejo, tam įtakos turi ir augantys mažieji bei augantis kanalų skaičiaus prieinamumas, tačiau nemažiau „kaltos” dėl šios situacijos yra ir didžiosios televizijos, kurios žiūri į tą dieną didžiausią „poreikį” ir jį dalinas pusiau.

Atostogų kelionių organizavime – tas pats. Įvairovės nebuvimas eliminuoja augančią atostogautojų dalį, kurie priversti atostogas organizuoti patys arba ieškoti organizavimo paslaugų Varšuvoje, Miunchene, Berlyne ar net Londone. Ir jie ieško. Pamažu jiems į pagalbą ateina ir Lietuvos kelionių agentūros, kurios vis labiau imasi parduoti ir užsienio organizatorių keliones.

Vasarą visi kelionių organizatoriai vežė į Turkiją, Graikiją, Ispaniją ir Tunisą. Žiemą visi veš tik į Egiptą ir Kanarus. Pasirinkimo nedaug.

Poreikis įvairesnėms poilsinėms kelionėms didės. Jis auga lėtai, todėl šiandien organizuoti keliones tiesiog neapsimoka. Tačiau didieji organizatoriai, imdamiesi įvairovę didinančių projektų atliktų ir ilgalaikę misiją – nepripratintų keliautojų ieškoti tokių pasiūlymų svetur. Kaip ir televizijų atveju, koncentruojantis į konkurenciją rinkos viduje, daromi veiksmai, kurie prisideda prie rinkos mažinimo.

Aišku, į labai ilgą laikotarpį orientuoti pusiau „socialiniai” veiksmai ekonominės krizės metu mažai kaip rūpi. Ir tai yra visiškai suprantama.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

6 komentarai

  1. Blogorama #646 - 2009 08 9, 21:05

    […] jūsų laukia Verkių dvaras ir parkas. Jau geriau kur nors čia, nei svetur – ten tiesiog baisios grūstys. • Kodas. Keliantis iš vieno serverio į kitą, galima perkelti ir svetainės statistiką. O jei […]

  2. Tadas - 2009 08 9, 22:17

    Skridau tuo savaitgaliniu reisu į Antaliją, buvo įdomu pažiūrėti, koks lėktuvų užpildymas.
    Pirmas išskrido B737 „Tez Tour” apie 70-80 proc.
    Antras išskrido B757 „Novaturas” 100 proc., dar klausiau stiuardesės, ji tai patvirtino.
    Trečias išskrido B737 „Star Holidays”, tikslaus procento nepasakysiu, bet kai skaičiavau, buvo tik apie 30 žmonių.

  3. Urbokida - 2009 08 10, 11:50

    Manau, kad jie neišnaudoja galimybių. Yra dalis žmonių, kurie važiuoja tik ten kur visi, t.y. į Turkiją. ir yra dalis žmonių, kurie važiuos bet kur, bet ne į Turkiją. Pati prie tų antrųjų. Tai kadangi pasirinkimo nėra, organzuojuos pati. Ir draugai tą daro. Reiktų paskaičiuot, koks tai procentais, bet esmė, kad sumokėčiau brangiau, kad nereiktų organizuoti pačiai. Kartą per metus norisi važiuot į tokią kelionę, kur gali visiškai išjungti galvą. Realiai organizuotojai praranda rinkos dalį.

  4. Aurelija - 2009 08 11, 22:57

    Jei STAR1 skraidytų, kaip žadama į Orly, va kokios galimybės netradicinėms, LT mastu, poilsinėms kelionėms atsiveria:
    http://www.corsairfly.com/corsair/bonPlan.do?method=Destination
    http://www.aircaraibes.com/
    http://www.nouvelles-frontieres.fr/promotions_voyages/
    Beje, akcijinės kainos, su nežymiais svyravimais pagal kryptis, jau apie metus nesikeičia.

  5. Saulius - 2009 08 12, 00:35

    Labai abejotina statistika. Kiek žiūrėdavau, skirtingi laikraščiai ir TV pateikdavo skirtingą statistiką: TV3 – kad ji pirmoji, LNK – kad ji pirmoji ir pan.

  6. Augustinas Žemaitis - 2009 08 12, 15:36

    Yra įvairių statistikos rinkimų būdų.

    Dabar bene pagrindinis – TV metrai. Apie tūkstantyje televizorių įrengti tokie įrenginiai, kurie fiksuoja, kas, kiek ir ko žiūri; įrenginiai proporcingai paskirstyti Lietuvos regionuose. TV metrų savininkai keičiasi sąlyginai retai.

    Tačiau pvz. „TV antena” dabar spausdina ir kitus duomenis – Gala televizijos žiūrovų. Imtis čia didesnė (daugiau žmonių turi Gala nei TV metrus), bet ji jau nebėra tokia nešališka – kabelinę televiziją matyt turi dažniau turtingesni žiūrovai, be to, tie, kurie turi Gala (kabelinę) televiziją turi ir didesnį pasirinkimą, gali žiūrėti užsienio TV, o to negali eterine televizija besinaudojantieji.

    Galimi ir kiti metodai – anksčiau buvo TV dienoraščiai, kuriuos išdalindavo kas kartą vis kitiems žmonėms ir žmonės pildydavo, ką tą savaitę žiūrėdavo., po savaitės tuos dienoraščius surinkdavo.

    Šiaip labiau tokiais dalykais manipuliuoja laikraščiai, nes ten yra daugiau rodiklių – tiražai, apklausos „Kokius laikraščius nuolat skaitote?”, „Kokį laikraštį esate skaitę bent kartą praėjusį mėnesį?”, „Kokį laikraštį esate skaitę bent kartą praėjusią savaitę?” (populiariausi dažnai gali būti skirtingi).

    Todėl svarbu pažiūrėti, kaip surinkta statistika, paprastai tai būna parašoma. Tada pačiam galima nuspręsti, kokia statistika patikimesnė/svarbesnė.

Leave a reply