Vulkano įtaka skrydžiams mažėja. Tačiau kokį randą jis paliks?

Skrydžių masinis surikdymas, panašu, jog baigiasi. Rytoj Europoje jau turėtų įvykti absoliuti dauguma skrydžių. Sukrėtimas baigėsi – kai žiūri į penkmetį ar dešimtmetį, tai savaitė nėra toks ilgas tarpas. Tačiau kaip ši savaitė paveiks visą industriją?

Aviacijos industrija išgyveno sukrėtimą. Ar tai buvo netikėta? Taip. Tačiau ar tai pirmas kartas? Ne. Nors įprasta, jog keleivių srautai tiesiogiai koreliuoja su BVP, tačiau įvairūs sukrėtimai ištinka aviaciją.

Išoriniais požymiais šis sukrėtimas yra panašus į Rugsėjo 11-osios sukrėtimą. Bendras sukrėtimas buvo trumpalaikis, tačiau įtaka industrijai buvo ilgalaikė. Panašus bruožas – po tokio sukrėtimo kritęs keliautojų pasitikėjimas aviacija, dėl ko krenta keliautojų skaičius.

Svarbus dalykas yra tinkamas sukrėtimo masto įvertinimas. Reikia pripažinti, jog šis sukrėtimas buvo daugiau regioninis: jis paveikė Europą, tačiau nepaveikė JAV ir Azijos rinkų. Taip, Europos erdvės ribojimai paveikė viso pasaulio „ilgųjų nuotolių“ keliones, kadangi daugybė ne-Europos aviakompanijų lėktuvų buvo „įklimpę“ Europoje, o Europa yra svarbiausia „ilgų nuotolių“ skrydžių ašis. Bet kokiu atveju, savaitė buvo įtempta visam pasauliui, tačiau drastiški sukrėtimas įvyko tik Europoje.

Svarbu, jog šis sukrėtimas įvyko aviacijos industrijai įvyko jai vos vos atsigaunant po ekonominės duobės.

IATA bendra aviakompanijų pelno prognozė, daryta prieš kelias savaites:

IATA skelbia, jog aviakompanijos per šešias dienas neteko 1,7 milijardo dolerių pajamų, tačiau reikia pripažinti, jog neskrendant ir kaštai buvo mažesni, todėl prognozuoju, jog aviakompanijų bendri nuostoliai dėl vulkano savaitės gali sudaryti iki 1 mlrd. dolerių.

Svarbesnis klausimas yra, kokią ilgalaikė įtaką padarys šis sukrėtimas.

Ar ši sukelta krizė gali būti panašaus masto, kaip 9/11 sukelta krizė? Esu tikras, kad ne. Pirmiausia, šį kartą skrydžiai buvo sutrikdyti gamtos, o pats reiškinys ateityje greičiausiai sulauks daugiau dėmesio ir bus labiau prognozuojamas. Be to, įtaka keleiviams kur kas mažesnė: rizika, jog tavo skrydis neįvyks atrodo kur kas mažiau baisi negu neprognozuojama terorizmo grėsmė.

Tačiau, artimiausios savaitės dar turės atsakyti į nemažai klausimų.

Kaip greitai atsigaus verslo keliautojų srautas? Šiuo metu daugelis verslo keliautojų atidėjo/atsisakė susitikimų, susirinkimų ir kitų trumpalaikių kelionių. Šiomis dienomis, kelionėms vėl vykstant, keliauja tik negrįžę alternatyviu transportu, tuo tarp kitų verslo reisų užpildymas yra ženkliai kritęs (ypač tai matosi trumpuose skrydžiuose).

Kaip šis sukrėtimas įtakos vasaros atostogautojų planus. Balandis ir gegužės pirma pusė – pagrindinis laikas, kuomet daugelis planuoja vasaros atostogas ir keliones. Kiek žmonių perplanavo savo vasaros atostogos per praėjusią savaitę, kiek dar perplanuos?

Kiek ilgai laikysis baimė dėl grėsmės, jog skrydžiai vėl gali būti sutrykdyti, ir, svarbiausia – ar nebus dėl vis dar veikiančio vulkano vėl sutrikdyti skrydžiai?

Prognozuoju, jog gali būti trumpalaikiai efektai:

Aviakompanijos, kelionių agentūros, gali susidurti su trumpalaikėmis grynųjų trūkumo problemomis. Daugybė bilietų bus gražinta, daug bilietų reikėjo pakeisti (kartais perkant iš kitų aviakompanijų) – tokioms operacijoms stambiu mastu atlikti reikalingas didelis grynų pinigų kiekis. O aviacijos bendrovių perspektyvos nėra šiai dienai tokios geros, jog bankai pigiai parduotų grynuosius. Didesnę įtaką ši problema gali sudaryti žemų kaštų bendrovėms, kurios įpratusios gyventi iš „anksti“ gaunamų pinigų už tik per savo interneto svetainėse parduodamų bilietų. Realiai, visą savaitę aviakompanijos beveik neparduodavo bilietų net į reisus tolimoje ateityje.

Greičiausiai bus nemažai pardavimo skatinimo akcijų ir pigių bilietų. Išgyvenus nemažą sukrėtimą oro transportui ir susvyravus keliautojų pasitikėjimui šiuo kelionės būdu bus reikalinga simuliacija, siekiant aktyvinti pardavimus. Pardavimai visą savaitę nevyko, nemažai keleivių atsisako skristi artimiausiomis savaitėmis bei jau minėtas grynųjų trūkumas – tai pagrindinės priežastys, kodėl aviakompanijos po kelių dienų turėtų pradėti pardavimų skatinimo akcijas.

Oro transporto pralaimėjimų prieš alternatyvų transportą gali padaugėti – tai nėra labai aktualu Lietuvoje dėl silpnai išvystytų tarptautinių traukinių (apart Maskvos krypties) bei sudėtingo Vakarų Europos pasiekimo keliais. Tačiau Vakarų Europoje šis oro erdvės uždarymas – dovana geležinkelių transportui, kuris puiki alternatyva keliavimui oru. Pailgėjus saugumo procedūroms oro uostuose oro susisiekimas tarp tokių taškų kaip Briuselis ir Paryžius išnyko, įvykus dar vienai pasitikėjimo oro susisiekimu bangai traukinių alternatyva gali būti svarstoma dar ilgesniu atstumu keliaujant.

***

Vilniaus oro uostas šį balandį per įprastą dieną aptarnauja apie  4 tūkst. keleivių. Per šešias vulkano įtakos dienas bendras keleivių netikas – apie 20 tūkst. keleivių. Atsidarius oro erdvei daugiau užsakomaisiais skrydžiais buvo pervežta dauguma keleivių, kurie nekeliavo „uždaryto dangaus“ dienomis, tačiau reguliariuosiuose skrydžiuose ir atnaujinus skrydžius keliauja mažiau keleivių nei įprastą dieną prieš sukrėtimą.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

76 komentarai

  1. Vytautas-NT - 2010 04 23, 14:49

    Beje, kas primins kaip Simonais ir T.Vaišvila pasiekė Vilnių? Autobusais?
    Spėju, kad Vulkanas bus puikus pretekstas pradėt dalint 15 mln.

  2. Donatas - 2010 04 23, 16:31

    „atnaujinus skrydžius keliauja mažiau keleivių nei įprastą dieną prieš sukrėtimą.“

    Ar tai drastiškas sumažėjimas? ar pvz.: 20% mažiau nei įprasta?

  3. Audrius (1) - 2010 04 23, 21:41

    Kelioniu agenturu sektoriuje bilietu pardavimai sia savaite smuko apie 40%. Spejama, kad panasiai ir aviakompanijose. Kaip atsistatys pardavimai, galima tik speliot

  4. Belekazz - 2010 04 24, 07:30

    Su Aurela i Budapesta isskrido 162 keleiviai, visai neblogas rezultatas manau :)

  5. vytautas-nt - 2010 04 24, 08:31

    Tai ka- jie B757 vare i Budapesta?

  6. Belekazz - 2010 04 24, 09:04

    Taip

  7. oleg - 2010 04 24, 09:29

    achhh, iki siol negaliu sau atleisti kad butent siandien varau i Roma =( Butu 164 keleiviai i Budapesta ;-)

    Bet apskritai man keista kad taip mazai keleiviu susirose i Budapesta weekend brejkui. Juk ir laikas patogus ir kaina kaip i Palanga autobusu…

  8. vytautas-nt - 2010 04 24, 11:59

    labai velai buvo paskebta informacija apie skrydi. Jei butu zinoma pries koki menesi-lektuvas butu pilnas.

  9. expertas - 2010 04 24, 13:00

    Aurelos ideja labai puiki, tik pranesta, deja, per velai, truko bent poros savaiciu. Lauksiu kitu analogisku pasiulymu.

  10. Wincas - 2010 04 24, 13:30

    Neliudekit su Ryanair galite i Budapesta per Bristoli nuskristi :)

  11. silentium - 2010 04 24, 14:48

    tokia jau žiauri realybė kad į balbieriškį per jamaiką gali pigiai skristi, o ne tiesiai.. pvz. į lenkijos miestus per vakarų europą :)

  12. Ezys - 2010 04 24, 15:42

    Į Lenkijos miestus reikia su mašina važiuot kaip normaliam žmogui ;)

  13. Donatas - 2010 04 24, 20:41

    Išvykimas:
    LLM9352 Maskva DME 10-11 23:00 Registruojama

    ??

  14. Donatas - 2010 04 24, 20:42

    p.s. Yamal Airlines

  15. eras - 2010 04 25, 02:17

    sian BA is ams i lhr kilo tik i 24000 pedas, cia vis dar del vulkano viskas taip vyksta??

  16. Vytautas-NT - 2010 04 25, 09:36

    Beje klausimas: visi kalba apie 4-5 potencialiai bankrutuoti galinčius Europos vežėjus. Gal kas gali juos įvardinti?

  17. Patikimasis - 2010 04 25, 11:29

    BA

  18. ES - 2010 04 25, 12:50

    BA niekas neleis bankrutuoti . Arba po apsijungimo su IBERIA bus paskelbta apie viena didziausiu istorijoje „ala Lietuvisko Fenikso“ istoriju. Bet mazai tiketina, kad taip galetu atsitikti, nors rumor’as jau toks sklande.

    Svarbiausia, ka BA reikia padaryti- optimizuoti marsrutus ir tiketis, kad nebepasikartos ugnikalniai, pradesim lipti is krizes/atsigaus srautai ir pan. Tradiciskos , nuo nieko nepriklausomos aplinkybes, apart pirmosios ;)

    O del optimizavimo, tai pats daznai skraidau is LHR i NCE – per diena vien tik BA pakelia kelis lektuvus siam reisui, o LF tikrai neatrodo ispudingai . Tai net nebunant aviacijos zinovu aisku, kad 500 keleiviu per diena pervezti nereikia skraidinti 4 lektuvu talpinanciu x min 150 pax.

  19. Ezys - 2010 04 25, 13:28

    Manau, jog tokios bendrovės, kurios yra nacionaliniai „flag carrieriai“ nei dabar, nei artimiausiu metu nebenkrutuos. Mąstyt galima būtų nebent apie grynai privataus kapitalo bendroves.
    Arba jei kažkoks nemokumas ir įvyktų, tai pasikartotų Japan Airlines atvejis, kai iš esmės nieks neįvyksta, o tik popieriai pertvarkomi.

  20. ES - 2010 04 25, 16:13

    @ezys : tas atvejis, kai tik pertvarkomi popieriai deja ir yra populiariausias „atgimimo“ modelis.. Deja zodelis dedikuojamas kreditoriams.

  21. vytautas-nt - 2010 04 25, 18:21

    Klausimas filosofinis-BA turi sansa tapti pirmuoju UK vezeju? Arba bent antruoju? jei neklystu,tai Ryanair jau tapo pirmuoju vezeju ir Ispanijoj pagal keleiviu skaiciu?

    Yamalas Vilniuje jau pasirode (beje realus ju bilietu sukabinimas su kitais skraidanciai per Domodedovo?), belieka sulaukti Georgian international.

  22. Anonimas - 2010 04 25, 19:21

    Star1 airlines jau siulo viesbucius:
    „VIEŠBUČIAI
    Norite užsisakyti viešbutį? Geriausi mūsų partnerių pasiūlymai jums.
    „IESKOTI““
    http://www.star1.aero/showIndexPage.do

  23. Patikimasis - 2010 04 25, 19:53

    star1 ar booking B.V.

  24. ES - 2010 04 25, 20:08

    Kadangi Star’ams balandis buvo subkus menuo, jie net neistengia to menesio pavadinimo teisingai paradyti savo web puslapyje…

    Ikeliu istrauka is titulinio psl straipsnio:( ps: ieskokit dvieju skirtumu) ;)

    ..,“Lietuviška pigių skrydžių bendrovė „Star1 Airlines“ atnaujina visus reguliariuosius ir užsakomuosius skrydžius. Nuo banaldžio 21 d. visi oro linijų bendrovės skrydžiai vyksta pagal įprastą tvarkaraštį, o balanžio 22 d. organizuojamas papildomas reisas į Londoną. ….“

  25. ES - 2010 04 25, 20:10

    Aisku as beskubedamas irgi ne auksu „spjaudausi“: tb sunkus&parasyti.

  26. ES - 2010 04 25, 20:16

    Tesiant apie Star1, manau, kad antras lektuvas tikrai greit nepasirodys ( ivertinus paskutinius „vulkaninius“ ML pranesimus, tokia nuojauta dar sustipreja). Panasu, kad kruvis bus dalinamas bendradarbiaujant su Aurela.

  27. Andrius Užkalnis - 2010 04 25, 20:25

    Prie vulkaninių reikalų: penktadienio Economiste atkreiptas dėmesys, kad niekas pernelyg daug dėmesio neskyrė pelenų poveikio rizikai, saugioms riboms ir panašiai todėl, kad ugnikalnio išsiveržimas nėra viena iš populiariai draudžiamų rizikų.

    O dar kažkur čia perskaičiau, kad daugeliui keliautojų tai sveikas priminimas, kad ne už viską ir ne visada kažkas kitas užmokės. Kartais tiesiog atsitinka tokie dalykai, ir viskas, ir niekas nekaltas. Nes dabartinis instinktas yra visada ieškoti kitų kaltų ir kad kažkas kitas atlygintų nuostolius.

  28. Donatas - 2010 04 25, 21:41

    tikimybė yra, jog greičiausiai Star1 nusikels antrojo orlaivio gavimas ir kai kuriuos skrydžius vykdys Aurela.

    Bet tik tai spėjimas. Klausimas kiek laiko užtrunka visos procedūros orlaivio įsigyjimo ir registravimo LT?

  29. Aurelija - 2010 04 25, 21:56

    to Donatas – abu veiksmai, kaip taisyklė, vyksta lygiagrečiai. Bet tai jau paskutinis gana sudėtingo proceso etapas.

  30. Donatas - 2010 04 25, 22:16

    Supratau, Aurelija, bet sakykim kiek tas visas procesas užtrunka (įsigyjimo)? mėnesį?;] ar yra daug įtakojančių faktorių ir tik nuo situacijos priklauso:)

  31. Simonas Bartkus - 2010 04 25, 22:19

    Šį savaitgalį „Aurela“ turėjo užsakymą Budapešte, kur vykdė skrydžius iš Budapešto į Barseloną, todėl išnaudojo lėktuvo pervarymą iš VNO į BUD organizuodama tikrai patrauklų „weekend-break“ Budapešte. Greičiausiai anksčiau pardavimų į BUD atidaryti nebuvo galima, gali būt, jog užsakymas gautas vėlokai.

    Lėktuvo registravimas Lietuvoje galimas ir per porą dienų, jeigu tai populiarus sertifikuotas modelis. Įsigijimas gali užtrukti nuo poros savaičių iki pusmečio, priklausomai nuo finansinių galimybių, išrankumo ir, kuo daugiau skiri laiko, dažniausiai įsigyji pigiau. B737NG paklausa ūgtelėjusi ir jų nebėra taip paprasta įsigyti, kaip buvo galima prieš metus.

    „Yamal Airlines“ turi Rusijos valdžios ir Lietuvos paskyrimą aptarnauti maršrutą DME-VNO. Šiuo metu skraido nereguliariu tvarkaraščiu, tačiau bilietus parduoda į juos. Vėliau ketinama grįžti prie pastovaus reguliaraus tvarkaraščio.

  32. Simonas Bartkus - 2010 04 25, 22:23

    Didžiausia aviakompanija Jungtinėje Karalystėje 2009 metais buvo „easyJet“, pervežusi 28,1 mln. keleivių, tiesa „Ryanair“ atsliko tik keliasdešimt tūkstančių keleivių. BA pervežė 26,3 mln. Ketvirtoje-penktoje vietoje esančios BMI ir flybe jau vežė tik po 6-7 mln.

  33. Vytautas-NT - 2010 04 25, 22:35

    Kaip suprantu 2 mln keleivių skaičių pakeisti įmanoma, bet tam reikia optimizuoti tinklą ir sumažinti kaštus.
    Dar vienas klausimas- kaip ten tas skaičius įvertintas? Ar skaičiuoti tik UK keleiviai, ar atsižvelgta ir į tranzitą…?

  34. Eugenijus - 2010 04 25, 23:31

    Sveiki,
    Info is Budapesto. Super oras. Diena buvo 28 laipsniai. Sedim oro uoste. Aurela truputi veluoja skrydis vietoj 23.25 nukeltas5 i 0.45, bet vis tiek puikus relaxas

  35. EDI - 2010 04 25, 23:59

    O Budapesto oro uoste wireless internetas dar nemokamas? :)

  36. Eugenijus - 2010 04 26, 00:41

    nezinau ar dar ar vis bet nemokamas ir visai neblogas

  37. Vytautas-NT - 2010 04 26, 03:15

    O tai gal šis eksperimentas paskatins Star1 reisą į Budapeštą atidaryt, kol dar koks Ryanair to nesumastė. Manau, kad du kartus per savaite žmonių pririnktų…

  38. silentium - 2010 04 26, 03:20

    Tinklapis sleepinginairports.net pralinksmino:

    OUR SITE SPONSOR THIS MONTH IS:

    Eyjafjallajokull Volcano

    Working hard to ensure that unprepared & desperate travellers around the world
    will have the opportunity
    to sleep in an airport at least
    once in their lives.

  39. Labiau patyręs - 2010 04 26, 08:27

    Ši situacija parodė dar tokį nemalonų dalyką, kad esame eilinis Europos užkampis. Ypač tai matėsi iš SAS ir Lufthansos, kai vietoj reiso į Vilnių jie susivežinėjo daugiau mokančius keleivius iš kitų šalių ir vėliausiai atnaujino skrydžius.
    Czech jau apsikarpė, kokios prognozės dėl kitų, nes panašu, kad visi dabar laukia ir stebi kitus kas mažins pasiūlą.

  40. Andrius Uzkalnis - 2010 04 26, 09:12

    Tas tiesa. Tik kad esame tas uzkampis pagal realius rodiklius ir tiek. Kulturine-psichologine prasme lietuviskame poziuryje i aviacija pasireiskia tokia keista atavistine lygybes iliuzija. Nors niekas negalvoja, kad kiekvienas automobilis kiekviename autosalone turi kainuoti vienodai, ir zmones is esmes sutinka kad kebabu kioske ir Markus & Ko restorane yra skirtingos klienturos, bet kazkodel paslapcia galvojama, kad kiekvienas norintis skristi keleivis pasaulyje yra lygus, nes visi turi viena uzpakali, kuri deda ant kedes. Is ten ir „Cikagos reiso sindromas“, ir nesibaigiantys delfiuose kliedesiai, kad Kaunas – geriausia vieta pagrindiniam Lietuvos oro uostui.

  41. andres - 2010 04 26, 09:25

    Taip pat turėjau puikų savaitgalį Budapešte Aurelos dėka. Atgalinis reisas truputį vėlavo: nusileido 03:52 vietoje planuotų 02:00.
    Nežinau koks tiksliai savaitgalį buvo Aurelos Boeingo 757-200 skrydžių tvarkaraštis, bet vakar jis skrido maršrutu Mančesteris-Barselona-Budapeštas-Vilnius, o vėlavimas susidarė pirmoje atkarpoje.

  42. Labiau patyręs - 2010 04 26, 09:34

    @ Andrius – jei esate įvaldęs „mandrą“ lietuvių kalba dar nereiškia, kad suprantate aviaciją ir verslą. Mano pozicija yra, kad patys turime savimi pasirūpiniti, o ne kiti. Jei turite ne tik literatūrinių, bet ir analitinių sugebėjimų palyginkite trijų Baltijos šalių situaciją ir pagalvokite kas mūsų politikoje negerai, kad mes taip blogai tvarkomės.

  43. Vytautas-NT - 2010 04 26, 09:56

    Reikia neužmiršt, kaip atsiranda tokie lūkesčiai. Kai studentė skundžiasi, kad bilietas iki Portugalijos į abi puses kainuojantis 600 Lt yra brangus…
    Neseniai mačiau Ryanair bilietą į Berlyna iš Kauno už 20 Lt pirmyn-atgal. Seniai Lietuvoje mačiau tokia mažas kainas (iki lėktuvo nuvažiuot kainuos gerokai brangiau).
    Neatrasiu didelės amerikos- kuo didesnė konkurencija, tuo mažesnė kaina. Yamal padarė lėktuvo bilietus į Maskvą pigesnius už traukinio, AirBaltic į Kopenhagą skraidina už 300 Lt į abi puses, Austrian už 600 Lt. siūlo gausybe jungčių po Europą ir t.t.
    Kas yra, kai skraidyt yra brangu, patyrėme 2009 metais.
    Klausimas- ko nori būti Lietuva: Slovėnija (Adrian)ar Slovakija (nėra nacionalinio vežėjo).

    O kas link CSA, tai jiems koja kiša lėktuvynas. Nors galėtų surizikuot skraidyt su ATR-72/42. Atstumas panašus, kaip iki Hamburgo, nors taip patogu, kaip su Boeing’u nebus.

  44. Eugenijus - 2010 04 26, 10:04

    @vytautas NT del budapesto reisu. Jei budapestas kainuotu 700-1000 i abu galus nelabai pririnktum i budapesta 162 zmoniu. Cia buvo nerealus pasiulymas laiko ir kainos atzilgiu.

    @andres Aurela veze is Budapesto i Barcelona rankininku komanda su sirgaliais, kurie deja pralose. O po to skraide uz Thomas Cook is Manchesterio i Sharm el Sheyka. Nezinau tik ar atkarpoj Barcelona Manchesteris turejo keleiviu, greiciauiai ne

  45. Labiau patyręs - 2010 04 26, 10:06

    @ Vytautas-NT – Lietuva nori airBaltic!

  46. Andrius Uzkalnis - 2010 04 26, 10:12

    @Labiau patyres: kiek esu susipazines per pastaruosius 15 metu su tuo, kokius pasiulymus turi keleivis, gyvenantis prie VNO, su keleiviais, kurie gyvena prie TLL ar RIX, nepastebejau jokiu radikaliu skirtumu VNO nenaudai. As laikausi poziurio, skirtingai nuo Jusu, kad visiskai nesvarbu, kokios salies bendrove skraidina ir ar salis turi savo aviacija, ar ji priklauso svetimiems, nes, mano isitikinimu, aviacijos situacija yra ekonomines padeties ir pasiulos atspindys, o ne atvirksciai.

  47. Labiau patyręs - 2010 04 26, 10:16

    @ Andrius – na kalbate, kaip tikras aviacijos analfabetas, bet niekis, tokių fidalfejų visur buvo ir bus. Pradžiai pasigilinkite bent čia: http://www.icao.int/
    P.S. gal mano tonas užgaulus Jūsų atžvilgiu, bet kai „pjaunate“ pro šoną, tai ir komentarai atitinkami.

  48. Vytautas-NT - 2010 04 26, 10:39

    Galiu pakartoti savo klausimus gerbiamam A.Užkalniui: kodėl Estų vyriausybė perka Estonian akcijas iš SAS. Ar gerai padarė Berluskonis, kad AlItalia ištraukė, vietoj leisdamas bankrutuoti?
    A.Užkalnio požiūris: bus keleivių, bus kam ir skraidyt. Kodėl Liberali Estų vyriausybė kišasi į rinką (ten tikrai dominuoja liberalai, o ne konservatoriai, kaip LT)?

    Pastaba Labiau Patyrusiam: pradėkim svajot nuo mažo, t.y. pradžiai Estonian, o ne AirBaltic iš karto…

    Šiaip tai mes judam Slovakijos keliu, t.y. vietoj AirBaltic, turim SkyEurpe analogą- Star1, tik atsargesni ir konservatyvesnį.. Svarbu, kad pabaiga nebūtų slovakiška…

  49. Donatas - 2010 04 26, 10:42

    „Pirmasis per 20 metų keleivinis lėktuvas iš Irako į Didžiąją Britaniją nusileido Londono Getviko oro uoste, praneša BBC. Oro linijų „Iraqi Airways“ lėktuvas turėjo išskristi iš Bagdado prieš devynias dienas, tačiau buvo atidėtas dėl Europą dengusio ugnikalnio pelenų debesies.“

    Taip pat Star1 holidays apyvarta:

    http://www.delfi.lt/news/economy/business/star1-holidays-apyvarta–104-mln-lt.d?id=31517303

  50. Andrius Užkalnis - 2010 04 26, 10:52

    @Labiau patyręs: nieko baisaus, Jūsų užgaulus, bet neužgaunantis tonas iš esmės atspindi Jūsų laiškų pasipūtusį, bet neįtikinamą turinį, taip kad tas ant to išeina. Kaip buvo ir bus filadelfijų ir analfabetų, taip bus ir patyrusių mokytojų, ganytojų ir guru, kurie nušvies lempute nesupratusiems tikrąją tiesą.

    @Vytautas-NT: atsiprašau, kad neatsakiau pirmą kartą. Estų vyriausybė perka akcijas, nes turbūt galvoja, kad tuo atveju tai geriausias iš variantų. Ar gerai padarė Berluskonis? Ne, manau, negerai.

  51. Opapa - 2010 04 26, 11:12

    Ei, jaunimas, gal eikit pasikapoti i delfi.lt komentarus? Ten tam tinkamesne vieta.

  52. Jurgis - 2010 04 26, 11:46

    A.U. kaulu lauzymas idomu, bet ne tiek, kiek VNO naujienos. O ju kaip tik ir pasigendame. Ar tik keliu dienu „vulkaninis stilis“ nebus gera priezastimi ir pasiteisinimu tu naujienu neatsiradimui ?

  53. vytautas-nt - 2010 04 26, 11:48

    griztam prie esmes: kas yra marsrutas lektuvu is tasko A i taska B- paslauga ar infrastruktura? Jei paslauga, tada yra paklausa bus ir pasiula, o nieks neskraido, jei nieks nemoka.
    Jei tai yra infrastruktura,tada galim kalbet apie valstybes investicijas ir t.t. Ir pan.

    Beje, ka blogo padare Berluskonis? Kad uz valstybes ir privacias lesas nuostolinga vezeja padare nenuostolingu?

  54. Donatas - 2010 04 26, 12:00

    Pradeda aiškėti patirti nuostoliai Lietuvos padangėje:

    Kelionių organizatorius „Tez Tour” skaičiuoja, kad dėl ugnikalnio išsiveržimo Islandijoje bendrovės bendri nuostoliai – negautos pajamos ir tiesioginiai nuostoliai – siekia 1,5 mln. Lt.

    http://www.delfi.lt/news/economy/business/tez-tour-del-ugnikalnio-issiverzimo-patyre-15-mln-lt-nuostoli.d?id=31522189

  55. Jurgis - 2010 04 26, 13:25

    Tūkstančius keliaujančių oro uostuose įkalinęs ugnikalnio pelenų debesis neegzistavo
    http://www.alfa.lt/straipsnis/10353706/?Tukstancius.keliaujanciu.oro.uostuose.ikalines.ugnikalnio.pelenu.debesis.neegzistavo=2010-04-26_12-51

  56. Donatas - 2010 04 26, 14:23

    Vilniaus oro uoste atsidarys kavinė, ledainė ir suvenyrų parduotuvė

    http://vz.lt/straipsnis/2010/04/26/Vilniaus_oro_uoste_atsidarys_kavine_ledaine_ir_suvenyr2

  57. Aurelija - 2010 04 26, 14:40

    „Taip pat oro uosto išvykimo salės 3 aukšte vietoj valgyklos atsiras alaus baras – plotai jam įrengti buvo išnuomoti dar anksčiau vykusiame konkurse.“
    Nauja, tai gerai užmiršta sena :D

  58. Kazimieras - 2010 04 26, 14:54

    Gal kas nors zinote, ar sestadieni (04-24) ivyko skrydis Vilnius-Heraklionas su Star1 holidays?

  59. Donatas - 2010 04 26, 15:14

    įvyko

  60. Kazimieras - 2010 04 26, 15:25

    Aciu.

  61. Labiau patyręs - 2010 04 26, 17:50

    @ Andrius – išmanymu ar ne čia lengvai svaidytis, bet. Juk ir aklam aišku, kad dabartinė TVOU komanda dirba daug geriau (nepaisant neveikinačio WEB’o kritiniu metu), bet koks iš kanapių išlindęs pasakytų, jog prie Ivanausko buvo geriau ir būtu daugiau mažiau teisus. Klausimas ką turi daryti dabartinė TVOU komanda, kad SM galvose pradėtu deliotis bent kokia minimali strategija aviacijos atžvilgiu. Kas liečia jos sukuriama nauda, tai klausimas kodėl jau švedai taip iš paskutiniųjų SAAB reanimavo, kai bet kuriam trolių miesto salone galima psirinkti n-kitų markių automobilių – nepagalvojai?

    @ Vytautas-NT – tu kaip labiausiai pataikantis į valdžios mąstymo etaloną, ką tavo manymu turi šiuo metu TVOU daryti, kad situacija keistusi mums palankia linkme?

  62. Jurgis - 2010 04 26, 19:18

    Estija „Estonian Air“ kontrolę susigrąžins išpirkdama naujas akcijas
    http://vz.lt/rss/straipsnis/2010/04/26/Estija_Estonian_Air_kontrole_susigrazins_ispirkdama_n2?

  63. Augustinas Žemaitis - 2010 04 26, 20:03

    Gal kas žinote, kokie maždaug yra fiksuoti kaštai (t.y. nuo keleivių skaičiaus tiesiogiai nepriklausantys kaštai), palyginus skridimą tuščiu lėtuvu neparduodant bilietų su skridimu parduodant bilietus?

    T.y. kiek turėtų pajamų gauti iš reiso tarkime Aurela, kad labiau apsimokėtų pardavinėti bilietus, kaip buvo šio savaitgalio VNO-BUD-VNO atveju, o ne tiesiog pervaryti tuščią lėktuvą į užsakymo vietą?

    @Eugenijus – beje, čia su jumis Budapešte ir Oro navigacijoj susitikom?

  64. Andrius Užkalnis - 2010 04 26, 20:03

    @Labiau patyręs: Kodėl SAAB ar koks nors kitas automobilių pramonės nedobitkas yra reanimuojamas, man asmeniškai labai aišku (juolab kad ne aš pats sugalvojau): automobilių pramonė daugelyje išsivysčiusių šalių po II pasaulinio karo buvo toteminė pramonės šaka, kuriai skiriamos lėšos akivaizdžiai neproporcingos jos tikrajai svarbai. Tiek Detroitas, tiek Koventris tapo simboliais, kur susilieja stipriausi profsąjunginiai sentimentai, prisiminimai apie šauniausius streikus, pokarinis ersatz-patriotizmas ir kombinezonų demagogija. Aviacija yra kita ekonominė veikla, kur nuo vėliavos, išpaišytos ant fiuzeliažo, daugeliui (ne vien Lietuvoje) atsitinka beveik erotinis susijaudinimas ir margaspalvės projekcijos, kaip nuo 100 mln investicijų atsiras 10 mlrd efektas šalies ekonomikai, suklestės turizmas ir verslai, byrės pinigai iš tranzito, kukli valstybės investicija grįš šimteriopai. Galėčiau patikėti, jei tokie pažadai nebūtų klijuojami prie kiekvieno megaprojekto per pastaruosius 20 metų.

  65. Labiau patyręs - 2010 04 26, 20:07

    @ Augustinas – manau apie 80.000 Lt, bet jei skraidini keleivius – moki oro uosto mokesčius per PAX.

  66. Aurelija - 2010 04 26, 20:18

    @Augustinas Žemaitis
    „..kiek turėtų pajamų gauti iš reiso tarkime Aurela, kad labiau apsimokėtų pardavinėti bilietus, kaip buvo šio savaitgalio VNO-BUD-VNO atveju, o ne tiesiog pervaryti tuščią lėktuvą į užsakymo vietą?“
    kiek apsimoketu klausimas filosofinis, bet is to ka uzdirbo bus minus oro uostu mokesciai, minus siek tiek daugiau kuro, minus skirtumai tarp ferry flight ir kommercial (navigacijai galbut).
    PVM kaip ir nulinis turetu buti. Plius nemokamas PR.
    Skaitmeniniu israisku neisivaizduoju.

  67. Simonas Bartkus - 2010 04 26, 20:39

    Realiai tai:
    – išvykstančio kelevio mokesčiai oro uostams (45 LTL VNO atveju, BUD šiek tiek daugiau);
    – keleivių registracija ir keleivių laipinimo išlaidos (manau, apie 4-5 litus už keleivį);
    – bagažo handlinimo išlaidos, manau, apie 5 litus už bagažo vienetą;
    – darbo užmokestis įgulai (stiuardams) – sunku pasakyti kiek, neaišku kaip visą savaitgalį judėjo įgula („low cost“ praktika yra, jog „sales on board“ turėtų „atpirkti“ įgulos kaštus);
    – papildomos antžeminės paslaugos, susijusios su keleivių aptarnavimu (tualeto užpilymas/nusiurbimas, salono pašildymas, salono valymas ir t.t.) – manau, kad kokie 300 LTL už skrydį;
    – civilinis draudimas, kitos smulkios skrydžio išlaidos;
    – daugiau kuro – lėktuvas su keleiviais apie 15 tonų sunkesnis buvo, t.y. apie šeštadaliu sunkesnis B752 lėktuvui.

    Apibendrinant, tai jeigu „Aurela“ pardavė apie 150 roundtrip bilietų į abi puses ir visi buvo po 179 litus, tai, manau, techninio reiso pavertimas į komercinį „bottom line“ gali būti apie nulį.

  68. Simonas Bartkus - 2010 04 26, 21:21

    Beje, čia kadangi pakrypo diskusija: Estijos vyriausybė neužsiima „Estonian Air“ gelbėjimu ar dotacija. Tiesiog akcininkai surado sprendimą iš patinės situacijos – kontrolinį paketą turėjo SAS, kurie norėjo parduoti, tačiau nerado pirkėjo, Estijos valstybei priklausė mažasis akcijų paketas, todėl beveik du metus strigo daug esminių „Estonian Air“ klausimų.

    Dabartinis sprendimas – bus išplėstas akcinis kapitalas, kurį išpirks Estijos vyriausybė, taip ji taps kontrolinio paketo savininke, o SAS taps mažesniąja akcininke. Tolimesni keliai gali būti įvairūs. „Estonian“ nėra situacijoje, jog ją reikėtų gelbėti, tiesiog labai reikalingas buvo kapitalo bazės sustiprinimas, kas stabdė pvz. lėktuvų parko atnaujinimą. Kapitalo bazę šiuo metu plečia ir „airBaltic“, tačiau naujas akcijas perka abu didieji akcininkai, todėl savininkų santykis lieka nepasikeitęs.

  69. mėgėjas - 2010 04 26, 23:24

    Tai VNO puslapis, kaip suprantu ir toliau „grybą pjauna“. Laikrodžiai rodo nežinia kokį laiką, Atitinkamai ir atvykimai ir išvykimai nebaišku kuki „realiu laiku“…

  70. ES - 2010 04 27, 05:54
  71. ahoi - 2010 04 27, 06:58

    @LP:

    Saab gamykla Trolhatane yra panašiai kaip Mažeikių Nafta. Uždarius ją žlugtų viso to regiono ekonomika.
    Todėl švedų vyriausybė ir finansiškai rėmė olandiškai-rusišką „investitorių“. Todėl mes Lietuvoje ir mokame didžiausias regione kainas už kurą.

    Dar viena pastaba, nors ir offtopic. Bankrutavo ne Saab, bankrutavo jo savininkas, GM koncernas :) Tik žurnalistai niekaip to nesuvokia :)

  72. Vytautas-NT - 2010 04 27, 08:08

    Reikėtu prisiminti, kad SAAB gamykla paskutinius kelis metus dirbo nuostolingai. Jei ji būtų dirbusi pelningai, nieks jos nepardavinėtų. Ją juk išvis planavo uždaryt.

    Gerbiamas A.Užkalnis užmiršta apie tokią krizės laikų vertybę, kaip darbo vietos. Net jei darbas yra atkasti duobę ir ją vėl užkasti, kartais jis vertingas vien kaip darbas per se…

    Ta proga klausimas: ar A.Užkalnis nutrauktų keleivių vežimą geležinkeliais Lietuvoje, kaip siūlo gerb. R.Kuodis, kadangi ši veikla kasmet neša milijoninius nuotolius?

  73. ahoi - 2010 04 27, 09:11

    Tęsiant OT apie Saab gamyklą :) GM turėjo ją parduot arba uždaryt pagal restruktūrizacijos planą. Bankrutavusi GM savo vidinei reformai gavo JAV vyriausybės finansinę paramą su sąlyga, kad ta parama bus naudojama JAV viduje, o ne užsienio filialų gelbėjimui.

    Dėl nuostolingumo – manau pats supranti, kad dideliame koncerne nesunku kilnoti pelną ir nuostolius iš filialo į filialą. Kokia reali kiekvieno padalinio finansinė padėtis žinojo tik tie kam reikia :)

  74. Donatas - 2010 04 27, 11:12

    Mėgėjas, bandyk naršyti su IE, o ne su Mozilla:) Man vakar tas pats buvo, bet užsikrovus VNO su IE tai rodė viską tikslingai.

  75. mėgėjas - 2010 04 27, 14:03

    Jo, su Explorer laikrodžiai rodo nesamones , o su Chrome viskas ok.

  76. Vitalijus - 2010 04 27, 14:36

Leave a reply