Ką aš kalbu, kai kalbu apie bėgimą
Šį įrašą pavadinau taip, kaip Haruki Murakami pavadino savo knygą. Tai vienintelė Murakami knyga, kurią esu skaitęs. Nemėgstu grožinės literatūros.
Bėgimas yra apie vienatvę. Apie mano vienatvę. Tai nereiškia, kad mėgstu bėgioti gamtoje, kur žmonių nėra. Priešingai – bėgu miesto gatvėmis dažnai. Bėgdamas būnu vienas, bet galiu stebėti žmones – jie įdomesni, nes juos stebėti yra daug laiko. Kai bėgdavau masiniuose renginiuose – bėgdavau klausydamas muzikos. Tai padeda būti vienam, nekreipti dėmesio į aplink bėgančius, išlaikyti savo tempą, bet tuo pačiu jaustis dalimi kažko didingo. Tūkstančiai pasiryžę bėgti kad ir 10 km yra didinga. Bet šiandien bėgau be muzikos – irgi nuostabu. Daugiau aplinkos, daugiau pažįstamų. Teisingo atsakymo nėra.
Mėgstu bėgti gatvėmis. Sako, šviesoforai stabdo bėgančius. Praeiviai stabdo bėgančius. Teisingai. Stabdo. Manhattane. Vilniuje jie nestabdo nė kiek. Jų mažai, o svarbiausia – šviesoforai padeda sukurti naujus maršrutus. Ar pastebėjote, kad jei vienur raudona, kita kryptimi yra žalia? Bėgi ten, kur žalia. Pamatai nematyta.
Pamenu viena savo pirmųjų įkvėpimų bėgti. Tai įvyko Kuala Lumpūre. Taip ėmė ir įvyko. Pamačiau nuostabų parką pro viešbučio langą ir užsimaniau bėgti – tai buvo „KL City Park”. Nusipirkau iš karto sportbačius ir išbėgau. Buvo blogai. Karštis, drėgmė ir pirmas kartas vedė prie greitos pabaigos po gal trijų susuktų kilometrų, bet jausmas ir vaizdas uždegė – bėgsiu vėl.
Kai man sako – bandžiau bėgti, bet nepatiko/uždusau/pavargau, turiu patarimą vieną – „bėgi per greitai”. Tai tinka 99% atvejų. Jei uždusai bėgdamas antrą kilometrą – bėgi per greitai. Bėgti per lėtai nebūna. Bėgi taip, kad neuždustum.
Priešingai nei Tomas Ramanauskas, nemėgstu bėgti rytais. Gerai pavyksta nebent tada, kai natūraliai pabundu labai anksti arba varžybinis adrenalinas pažadina.
Kartais bėgu rytais (buvo ankstyvo pabudimo kartas). Žinau, kad ir rytinis bėgimas gali būti „amazing”. Prisimenu vieną tokį Druskininkuose – atradau narcizų lauką, nors net nežinojau, kad laukas ruošiasi tokiai šventei.
Kai bėgi, pasaulis tampa fragmentiškas. Tarsi pats gražiausias atvirukas, kurį esi matęs. Tačiau atvirukas gyvas, jis juda ir jis niekada nepasikartoja.
Čia prostitutės prie „Navalio”„Naručio”. Jos per brangios ir per rafinuotos, kad bijotų teisėsaugos. Bet kai mūsų žvilgsniai susitinka, nuleidžia akis. Mato mane gal kokį kartą ketvirtą ir jaučia, kad žinau, ką jos čia veikia. Nenori, kad kažkas jaustų. Čia benamis tiesŠ v. kankinės Paraskevos cerkve Didžiojoje gatvėje – įvaldęs pozą ir kalbą. Atsiklaupęs ir atrėmęs alkūnes ant žemės visada žiūri į žemę iškėlęs delnus į viršų. Suskambėjus pinigui jogurto „Dobilas” 350 g talpos indelyje garsiai sako „Большо́й Thank You” nepakeldamas galvos.
Matėt ypatingai gražiai išpuoselėtus balkonus Čiurlionio gatvės pradžioje? Atrodo, kad kaimynai būtų nuolatinėse „gražiausio balkono’XX” varžytuvėse. Niekada nesibaigia. Užtenka galvą pakelti.
Kiti bėgantys – irgi papasakoja savo fragmentą.
Akimirka, kai pasisveikinti su priešais bėgančia mergina pakeldamas ranką. Ta sekundė, per kurią jį grįžta iš bėgimo transo, susivokia kas vyksta, spėja nusišypsoti, beveik spėja pakelti ranką ir dingsta už nugaros yra neįkainojama.
Akimirka, kai pasisveikini balsu su priešais atbėgančiu bėgiku. Jei tai vyksta anksti ryte, jis skubotai atsveikina atgal užkimusiu balsu. Pagalvoji, gal čia buvo pirmas jo šį rytą ištartas žodis.
Kaip gausiai dabar socialiniuose tinkluose plintančiame Rolando Kazlo motyvuojančiame interviu apie bėgimą jis cituoja Nyčę – mintis niekam tikusi, jeigu ji gimė sėdint ant sofos. Tiesą sakant, net nežinau ar ši citata teisinga, bet ji veikia. Aš iš tų, kur labai daug dalykų apgalvoju bėgdamas. Mano galvai tinka bėgti.
Šiandien nubėgau savo pirmą pusmaratonį. Jį skiriu savo visiems kūno kultūros mokytojams, kurie man vesdavo 7 trimestre, nes akivaizdžiai klasėje buvau silpniausias. Susidūrimas su bėgimu buvo kartą metuose, kai iškišusius liežuvį mus paleisdavo bėgti 2 kilometrus stadione, nors nežinojome ne kaip bėgti, ne buvome bandę bėgti. Spjaudžiausi plaučių dalimis ir prakeikdavau visą gyvenimą.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
161 komentarai
Leave a reply
Vienas šiandien Vilniuje išbėgo į amžinybę.
Tekstas tiek žavingas, kad nesitiki jog tamsta nemėgsta grožinės literatūros.
Labai geras, kažkiek netikėtas savo stiliumi tekstas. Bet man labai patiko!
Gražu, bet kelionės ir aviacija – geriau.
Gražus ir įdomus kūrinukas. Nepamirškim, kad čia blog’as, o ne naujienų portalas ;)
Kazlo issakyta mintis tikrai labai taikli, pats vaikstau, vaikciojimas man labiau padeda sukoncentruoti mintis.
Netikėta, Simonai :)
Galim į aviaciją pasukti – šiandien nedidelė proga, ketvirtas Wizz lėktuvas VNO bazėje atsirado.
O kaip tu čia nuo Navalio Klaipėdoj iki Didžiosios gatvės nuskuodi?
„Naručio” :)
Vakar Finnair HEL-KRK divert’inosi A320 į VNO dėl „engine failure”, keleivius nakvindino Vilniuje ir, panašu, šiandien apie vidurdienį planuoja skristi.
@ Patikimasis
Ar dar tikėtis naujienų, apie kurias užsiiminta prieš savaitę?.. Nebent kažką preleidau :)
Gal jau buvo rašyta, bet žiemai Wizz mažina Vilnius-Kutaisis iki vieno per savaitę
http://atwonline.com/aircraft-engines/wizz-air-confirms-mou-110-airbus-a321neos
In a statement released Sept. 11, Wizz Air said the order was worth $13.7 billion at list prices, but said “Airbus has granted significant discounts”. The airline added that it retained its commitment to purchase a further 48 aircraft from Airbus, comprising 21 A320ceos and 27 A321ceos.The first Wizz Air A321ceo aircraft will enter service in November, configured with 230 seats.
Tai cia labai geras ivertinimas VNO ,kad Finnair’ai pasirinko?
O gal jie neturejo jokiu kitu alternatyvu,sugedo kaip tik virs Vilniaus
Tokiais atvejais divertinasi į artimiausią ES oro uostą, galintį priimti tokio modelio orlaivį.
Priklausomai nuo gedimo pobūdžio ir panašiai. Kiekviena aviakompanija turi skirtingus manual’us, kaip elgtis. Aišku, pilots decisions, bet yra guideline’s. 2010-2011 m. LH manuale VNO buvo preffered diversion airport realiai nuo Vokietijos iki Kaukazo.
Ką stato tarp FLtechnics ir CAA?
Na vieno variklio gedimas(ar itarimas esant gedimui) nera toks ir retas reiskinys.Su vienu varikliu lektuvas gali pilnai saugiai skristi ir leistis(tik tiek kad lieka rizika,kad suges ir antras:).Na suprantama su abiem varikliais nusileidimas daug lengvesnis,bet jau senokai 1no vriklio nusileidimai yra saugus.
Kodel man taip idomu pasidare nes pamenu yra buve atveju,kai pvz nesileidzia i artimiausia OroUosta o skrenda Back kur kilo:) Ypac tai megdavo VakaruSaliu lakunai,kurie nelabai pasitikedavo tokiais,kaip VNO ir pan.
Jei neklystu kazkada esam net diskutave sia tema
http://www.15min.lt/verslas/naujiena/bendroves/investavusi-6-mln-euru-i-inovacijas-fl-technics-sukure-daugiau-nei-200-darbo-vietu-663-527819 Pasiseke KUN,kad yra tokia Lietuviu kompanija,o tai vargu ar uzsienieciai izvelgtu perspektyvas.
Čiurlioni, ten Litcargus plečia savo cargo terminalą.
Jau seniai jiems reikia naujo, senasis kaip kišenė – niekas netelpa :) furos užkemša pravažiavimą – tikras chaosas ten dabar vyksta – ypač penktadieniais :)
Kiek suprantu, ten bus ne tik cargo.
Ir dar netoliese vandens bokštą nudažė, tik neįsižiūrėjau, kas ten yra.
Audriau – ant vandens bokšto nebenaudojamo tai Vilnius Street Art meno kūrinys turėtų būti.
Su tuo art ir bokšteliais dažymui – tai visą judėjimą jie ten sujaukia :)
Linai menas reikalauja aukų :-)
@Simonai, AY divertinosi VNO, bet jokio engine failure nebuvo. Cia VNO komunikacijos vadoves interpretacija. Keista, kad VNO taip drasiai daro pranesimus ir neismano reikalo esmes. Paprasciausiai skrydzio metu indikatorius parode, kad galima gedima, ko pasekoje, pagal saugumo reikalavimus, orlaivis nusileido pirmame oro uoste. Siandien mechanikas patiktino ir nustate data systems indicator failure. Nei variklio gedimo, nei avarinio leidimosi – tik tusciai ir be reikalo ispustas burbulas:( Siandien teko su Indre pakalbeti, kad panasiu nukalbejimu ateityje butu isvengta.
AIRBUS OFFICIALLY OPENS U.S. MANUFACTURING FACILITY
http://www.atn.aero/article.pl?mcateg=&id=56278&member=696E666F406C697467696E612E6C747C323935327C323031352D30392D3134
Правительство учредит новую авиакомпанию на смену Estonian Air в случае ее банкротства
http://rus.delfi.ee/daily/business/pravitelstvo-uchredit-novuyu-aviakompaniyu-na-smenu-estonian-air-v-sluchae-ee-bankrotstva?id=72449493
#firstworldproblems – kas aptarnauja SAS ir LH VNO ir kaip juos ismokyti neklijuoti bagazo tag’u ant pacios rankenos – ypac paskutiniu metu suaktyvejo. Totaliai sucks – ne nusplesti po to normaliai eina ir dar ta adhesive sluoksni ilgai ir nuobodziai valyti reikia, kad rankos neliptu.
#uzsieniuose taip nera
@trolis – Taigi buvo tagai su nelipnia kilpa, bent jau anksčiau, ar dabar jau kitokie?
@Audrius – buvo, bet panasu, kad kazkas pasikeite gal pries pora men.
Kaip suprantu, kalba eina apie Litcargus – jie aptarnauja SAS ir LH (paskutiniu metu kitu kompaniju kompaniju nenaudojau). Paskutinis atvejis buvo vakar su SAS – vel tvarkingai viskas uzspausta, kad net zirkles sunkiai ejo ikisti :)
London Gatwick pristato GatwickConnect, kažką panašaus į MXP ViaMilano. Keliaujantys su EasyJet, Norwegian ir WOWAir galės bookintis connecting skrydžius ir LGW kompensuos „missed connections”.
http://www.routesonline.com/news/29/breaking-news/250940/gatwick-innovates-to-link-its-low-cost-airlines/?utm_source=content_and_community&utm_medium=social_media&utm_campaign=the-hub
O’Leary gives a press conference in Amsterdam this Wednesday.
Kokie gandai? Na ir plius jo, kur gi zadetos Patikimojo naujienos?
Kaip tik Westjet žada atidaryti daug skrydžių iš Gatwicko į Kanadą, Kalgarį, Edmontoną, Winipegą, kažkokį kaimą Niufaundlende ir dar kažkur.
pagrindine beda – niekas nezada atidaryti skrydziu is VNO/KUN i LGW…
Iš KUN skraido RYR į LGW vasarą, toks labai keistas maršrutas nelabai įsipaišantis į visą FR veiklą LGW.
RYR jau daliai krypčių galima rasti kainas 2016 vasarai..
Jau ir pokyčius RYR daro, pvz. nuėmė vieną reisą VNO-MAD. Šią vasarą skraido keturis reisus, kitąmet tris (nors buvo pradžioje irgi idėję 4).
Prieš jau dvi savaites paskelbtas VNO-LTN vis dar neįdėtas į pardavimus.
Visus metus Ryanair skraido KUN-LGW, tik dažnį vis mažina, kai pradėjo daily buvo, dabar jau tik 3x per savaitę likę.
todel kad reikia VNO-LGW
Noreciau palinketi sekmes visiems, besidziaugiantiems BT sugrizimu i Vilniu. Man dvi keliones XXX-CDG-VNO jau virto XXX-CDG-RIX-VNO. Skrydziai pirkti per CDG vien del trumpu transferiu (2-3h). Dabar iki skrydzio RIX yra virs 7h. Sorry, bet šūdiniausios avialinijos regione ir toliau lieka šūdiniausiom avialinijom.
to trolis
nesigavo del to,kad pakeistas VNO-CDG-VNO skrydziu laikas?
http://www.15min.lt/m/id/verslas/transportas/estija-gali-steigti-nauja-oro-vezeja-667-527997
@Marius – kaip suprantu, penktadieniais nuo kazkurios datos yra nuimtas skrydis. Lauksim tolesnio „progreso”
VNO-CDG-VNO vietoj 1-3-5– ziema taps -2-4-7
Mano VNO-TXL-VNO pavirto į VNO-RIX-TXL-VNO.
Na nesuprantu jusu, simta metu zinote apie BT ir vietoje to kad primoketumet 50eur kitiems variantams – vel jamat BT ir knisat cia prota kokios blogos avialinijos. Arba, arba…
Mes ne „knisam prota”, o dalijamės informacija.
jamam todel, kad nebuvo kito varianto ir, is dalies, tam, kad sugriautume eiliniu mitus.
konkreciu atveju BT skrydis yra DL AF skrydzio dalis.
is kitos puses – buvo rasyta, kad zmones jau nebenori skraidyti su persedimais ir geriau palaukia diena ar dvi ir skrenda tiesiogiai su bet kuo – tai va – informuojam, kad palauktumet.
Kodėl BT manęs nestebina…
Reikėtų parašyti straipsnį, „Kodėl BT netaps, regiono avialinijomis”….
Kas vyksta su wizzu sian? Oslo skrydis nuo 7ryto iki 13h jau atidetas ir toliau atkelineja. Ko pasekoje atkelineja skrydi i Londona taip pat.
Kiek žinau, žaibas pataikė ryte į vieną iš Wizz lėktuvų.
O kiek realiai jie gali atidet? Nes kaip ivyks mano LTN skrydis jeigu net neisskrido i Osla dar su keleiviais, kurie laukia nuo 6 ryto, o ju skrydi katik atidejo iki 14:30. Gal verta namo nuvaziuot? Nes gal LTN isskris kokia 21h tik kai gris lektuvas is Oslo?
Na, nežinau, kaip ten Wizz su lėktuvais, bet nebūčiau tikra, kad jie LTN nesuras kito orlaivio.
Gal kas turite patirties iš Wizz air išmušinėjant Invoice? Su Ryanair gan greitai susitvarkėme per kelias dienas padarė viską, o šitie jokio response.
Šiandien VŽ pakėlė temą apie VNO „capacity” – buvo keltas ir čia klausimas aukščiau.
Iš to, kaip man atrodo, „soft” priemonėmis VNO Departures gali atlaikyti „capacity” augimą iki kokių 4-4,5 mln. pax. Didesnė problema yra besikemšantis „arrival”, ir, kiek VNO buvo skelbęs, jį ruošiamasi kardinaliai keisti tuo pat metu, kai bus takas uždarytas. Ten tikrai dūsta, kai atvyksta 3 AYT reisai vienu metu ir dar priedo koks LH A321.
Atsiuntė Wizz lėktuvą iš BUD LTN reisui, tai nedidelis delay tik į LTN.
Teoriskai jeigu pakilsim pavelave bent 3:01h tai turetu 400e but claim ar zaibas yra exception?
Beja dėkui Simonai už patarimą paskambinti AF dėl BT laikų pakeitimo, ledai pajudėjo iškarto. Dabar viskas perduota DL, nes ant jų išrašytas bilietas, kurie jau skambina kelinta kartą ir bando įtikinti nakvoti Paryžiuje.
Dėl atvykimo VNO, toks pastebėjimas, kai VNO nusileidžia vakare LH, SK iš ARN ir SK iš CPH, vietoje to, kad paduoti lagaminus per kelis skirtingus „bag belt’us”, beveik viskas važiuoja iš vieno, kai kiti stovi nenaudojami. Čia dėl personalo trūkumo?
Beja dabar prie šitos vakarinės grupės dar ir BT su BRU prisideda.
Tūkstantis „Air Lituanica“ keleivių liko už borto
http://www.lrytas.lt/-14423887971440612338-tūkstantis-air-lituanica-keleivių-liko-už-borto.htm
Personalo trūkumas sunkiai paaiškinamas klausimas, nes realiai tai GH personalas naudojamas atvežti ir iškrauti lagaminus „į langelį”. Jiems nelabai yra skirtumas į kurį langelį krauti. Kažkokios priežastys arba tiesiog blogas planavimas.
Tos kalbos apie VNO pralaiduma yra ne kas kita ,bet bandymas paspausti del pinigu renovacijai:) Toks VNO uzimtumas ,yra ir buvo,planuotas ir cia keistoki tie vos ne sensacingi pareiskimai:)
Kitas dalykas,O KADA JEI NE DABAR,nes kol bus rekonstruojamas takas pats idealiausias laikas rekonstruoti ir pati VNO.Net jei ir reikalinga ta renovacija butu 2017 ar 2018m,kam laukti? Manau 2016m pats tas laikas,kai reikia visa sita reikala kardinaliai sujudinti.
Matyt VNO vadovybe ta ir uzmaste,kad reikia ir per spauda SM paspaust,kad jau viskas nebegalim laukti.Nes sitie biurokratai ant tiek leti:),kad kol ‘zmogaus nesutryps’:))))) net mastyt neprades .
Tokie atvejai kaip žaibas gali būti ypatingos aplinkybės (kompensacija nemokama).
Tačiau gali ir nebūti, jeigu atidėjimai yra kažkada gerokai vėliau po įvykio (dėl to, kad lėktuvai naudojami seniau atidėtiems reisams suskraidyti ir pan.) – tada laikoma, kad tai aviakompanijos problema ir kompensacija priklauso.
Tai paprastai tariant – to konkretaus skrydžio keleiviams kompensacija nepriklauso, nes gamtos įvykis, o sekančių to lėktuvo rotations keleiviams – priklauso, nes aviakompanijos reikalas parūpinti kitą lėktuvą?
Iš esmės taip.
Tačiau manau, kad jeigu atšauktas atgalinis skrydis iš oro uosto, į kurį skrido žaibo trenktas lėktuvas trenkimo metu, galbūt irgi teismas nuspręstų aviakompanijos naudai, nes fiziškai gali nebūti įmanoma nugabenti pakaitinio lėktuvo laiku net apdairiai tokį turint ir to siekiant.
Šiaip tokiais „ribiniais” atvejais kai nėra teismo sprendimo lygiai tokioj pat situacijoj dažnai iki teismų prieina, na o jau po to atsiranda precedentas.
Manau zaibas nera stebuklas lygioje vietoje,kur niekad nera buve pries tai.T&C turetu buti paminetas ar jis patenka i FM ,ar ne…
Idomi apzvalga apie tai, kokia dali pasaulio aviakompaniju visose pajamose sudaro netiesioginiai (ancillary) pardavimai:
http://www.ideaworkscompany.com/wp-content/uploads/2015/09/Press-Release-100-Ancillary-Revenue-Yearbook.pdf
Taigi, “skrydziu is Vilniaus” pokyciai ziemos tvarkarastyje:
AMS:
Buvo 12-4567 08:35-10:35,
Bus 1–4567 08:55-10:55, isskyrus pirmadienio 14:00-16:00, Dec 23 – Jan 3 dadetas treciadienio skrydis ryte.
TXL:
Buvo 1-3-5– 18:35-19:35,
Bus -2–5-7 16:15-17:15. Svenciu periodu penktadienis nuimtas.
CDG:
Buvo 1-3-5– 09:50-11:35 (3) ir 14:25-16:10 (1 ir 5),
Bus -2-4–7 15:25-17:10 su keliom isimtim.
BMA, BRU, HEL pokyciu mazai, gal tik tai, kad Jan 18 – Feb 26 periodu BMA ir HEL is 12345– tampa 12–5– ir 1–45–.
Kas priverte tiek makaluoti AMS, TXL, CDG dienas?
@trolis – mano VNO-TXL bilietai rugpjūčio pradžioj pirkti žiemai jau buvo 7 ir 2, tik valandos buvo viduryje dienos, pačios dienos nepasikeitė.
https://www.flightglobal.com/news/articles/picture-first-finnair-a350-conducts-maiden-flight-416845/
Finnair’s first Airbus A350-900 has carried out its maiden flight, just a few weeks before the carrier becomes the first European customer to introduce the twinjet.
30-Second Interview – Simonas Bartkus, Head of Marketing Department, Small Planet Airlines
http://www.anna.aero/2015/09/16/30-second-interview-simonas-bartkus-small-planet-airlines/
aa: Would you consider scheduled operations in the future, considering Air Lituanica ceased operations this May?
SB: We do not see any opportunities in introducing scheduled flights from Lithuania in the coming future.
#meh
Žodžiu joks privatininkas Lietuvoje su reguliariais skrydžiais nerizikuos.
SPA turi kur deti pinigus,kam jiem uzsaldyti su reguliariais,kur pradzia su rimtu minusu visados.
Kitas dalykas ES aviacijos verslas neturi sienu ir pas mus VNO rimta konkurencija,visomis pliusinemis kryptimis.O privacios a/k tikrai niekas neduotos(jei jau savivaldybes imonei niekas nedave:)
Jei tesiant SPA tema:kaip ten pas juos su skraidinimu is RIX ir TLL per VNO? Pernai kaip ir neblogai pasiseke,kiek pamenu zadejo ir siemet? Gal yra kokie rezultatai ,nes sezonas baigesi…
SAS is Launching All-Business 737 Service from EWR to Copenhagen
Kaip tik prasidėjo :) šią vasarą per peak-summer nebuvo, buvo pavasarį ir rudenį per „shoulders” sezonus. Skraido, normaliai.
O,kaip gerai:) O kokie skaiciai susidaro/susidarys per menesi,apytiksliai?
LY-LTF paleistas ant dalių?
http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/6499407/
Kai nepavyksta pripazinti sufailinus:
http://www.travelmole.com/news_feature.php?c=setreg®ion=3&m_id=_rm_r_r_rm&w_id=31219&news_id=2018538
At a later date American offered the group $168 for each ticket and then eventually increased that to $848 per ticket.
The report states American firstly miscalculated the compensation amount due to the ‘complexity’ of the codeshare itinerary sold by a consolidator, and then on a second attempt made a ‘simple currency conversion error.’
Ka tik Delfi skaiciau.Oficialiai patvirtino,kad A.Butkeviciui parskridus is Izraelio,su Wizz’ais,dingo lagaminas:)))
Pabandziau sumodeliuot situacija,kas butu ,jei LT skrydije butu dinges premjero bagazas:)))) Musu samokslu kurejai butu isproteje.Ir ciajau butu niekam neidomu,kad lagaminus krauna ne a/k,kadjuos perka paslaugas isantzeminio aptarnavimo imoniu:)))
@Marius – Faktas ir taip skandalingas. Wizzair tikriausiai neturi specialios VIP klientų aptarnavimo tvarkos, nes tokių neturi daug. O teigti, kad aviakompanija neatsakinga yra nekorektiška. Turi būti nustatyta tvarka kontroliuojami subkontraktoriai. Bet kai iš jų reikalaujama kaži ko už veltui, tai taip ir gaunasi.
Keliavo paprastu turbūt bilietu be VIP paslaugos, tai pamestas bagažas manau, tiesiog, atsitiktinumas, kaip ir pametamas kartais eilinių keleivių bagažas.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.890301721018251.1073741859.538206796227747&type=3
Vandens bokstas jau gatavas. Labai fainai atrodo gi
to Audrius
tai jie ir neslepia,kad yra LCC.Todel jiem nera jokios gedos,kad neturi VIP serviso. O cia Wizzair’o kalte 0%. Jei ka ir butu galima kaltinti tai antzeminio aptarnavimo kompanijas kurios pakrauna/iskrauna bagazus.
Cia tik Delfio Troliams(nezinau ,kdl rasau is didziosios:))),kuriem tai visiskai neidomu ir cia Wizzair’u kalte 100%(pagal juos).
As galiu net lazintis,kad ten rasis tokie komentarai:na jei jau Premjero bagazas dingo,tai ka kalbeti apie mus paprastus zmones:)))
Man ,kaip ir rasiau kilo ,LabaiJuokinga,mintis…O kas jei tai butu AirLituanica skraidinusi:))) Nes net LT lektuvo velavimas per visa ziniasklaida eidavo,kaip dienos tema…
Keista, kad niekas dar nepastebėjo šio ryto Latvijos naujienų: konsultacijų firma,ieškanti privataus investuotojo airBaltic’ui šįryt paskelbė, kad rado vokietijos investuotoją, pasiruošusį investuoti 50M EUR į bendrovę. Daugiau detalių nėra, išskyrus tai, kad Latvijos susisiekimo ministras pasipiktino tokių faktų viešinimu, nes joks sprendimas dar nepriimtas, be to, jis pridūrė, kad yra kažkokių ne itin patrauklių faktų apie tą neatskleistą investuotoją. Pinigai reikalingi naujų lėktuvų įsigijimui. Pirmieji Bombardier Cseries 300 įmonę turėtų pasiekti kitų metų rugsėjo mėn. http://www.delfi.lv/bizness/transports-logistika/matiss-nikns-par-prudentia-pazinojumu-par-airbaltic-pardosanu.d?id=46479759
Ryanair toliau plecia pagrindiniu oro uostu tinkla – turetu netrukus paskelbti apie skrydzius is BRU i LCA.
Panašu, kad Latvijoj, kaip ir Lenkijoj – deklaracijos apie norą privatizuoti bendroves, bet realybėje politikai nenori privataus kapitalo įleisti :)
Sunkiai tikisi sitie Latviu spaudos burbulai,jei net valdzia pyksta del viesinimu.
Jie gi megejai buvo girtis apie visokias derybas,o dabar slepia.
Tokiu investuotoju pilna.Pamenat net LT kiek turejo tokiu ale pasiulymu.Net po bankroto,kai jau tikrai su suzlugusia reputacija buvo pasiulymu:))Manyciau tokie pasiulymai verti nuliui.Na kad jie yra tai gali buti,bet jie su tokiomis salygomis,kad Latvijos Vyriausybe vargu ar sutiks.
Na jei taip,pradekim mastyt logiskai.Gal kas zinot kodel kas nors turetu noreti investuoti i BT????Si kompanija naudinga tik Latvijai,nes sumoka milziniskus mokescius,nes pagerina susisiekima.O kokia is to nauda privaciai kompanijai?
To Klebonas:
FR jau paskelbe del BRU-LCA: 2k/sav (MON/FRI) pradeda sausio 18d. bilietai jau prekyboje, cia nuoroda kad paskelbta:
http://www.luchtzak.be/airlines_press_release_articles/ryanair/ryanair-launches-new-twice-weekly-larnaca-brussels-route-from-january-and-unveils-paphos-summer-2016-schedule/
VIP paslauga bent VNO, kaip ir daugelyje kitu oro uostu visada buvo galima uzsisakyti, nesvarbu ar W6 ar FR. Ja teikia ne aviakompanija, bet oro uostas, kuri beto prieinama kiekvienam paprastam keleiviui uz papildoma mokesti.
Mariau, kiek gali rasyti nesamoniu, a?
Ryanair derasi del jungiamuju skrydziu su Virgin Atlantic, TAP Portugal, Norwegian ir IAG grupe. Lufthansa „paimti” pazadejo per 5-10 metu.
Air Baltic išplatino po kavines reklaminį žurnaliuką, šiaip jau visai gražų (mačiau Charlie Pizza). Tame žurnaliuke rašoma, ką aplankyti tuose miestuose, į kuriuos Air Baltic ką tik atidarė reisus.
Tik kad tas žurnaliukas vadinasi… „Naujas paskirties gidas”.
Kažkas turbūt paleido per Google Translate „New destination guide” ar pan…
Kad taip gali atsitikti Kinijoje – suprasčiau, bet Lietuvoje?..
Jei leido Latvijoje, taip ir isverte. Gal tiksliau reiketu sakyti, kokios avialinijos, toks ir leidinys.
Kas del investuotojo – kelintas jau per paskutinius kelis metus? Hainan nieko nesizvalgo siuo metu Latvijoje? Etihad?
Kam reikia pigiai į Pietų Ameriką – dabar yra gerų kainų, 220-280 eurų į abu galus. facebook.com/mokekkeliauti
O kur rasti visa Ryanair 2016 vasaros sezono tvarkarasti is Kipro? Aciu
Simonai, kiek charteriu žmonių į Lilį nuvežėt :) ?
Šarūnai, žinoma, pilną ir dar keli šimtai liko norinčių.
Foto:
http://www.15min.lt/m/galerija/lietuvos-rinktines-sirgaliu-kelione-is-vilniaus-i-lili-69480#_
Vakar KUN lankesi Air Cargo Global 747…Kazkoks kroviniu pagyvejimas, SQQ irgi neatsilieka, jau kelinta karta 747 lankosi…
CAPA didelę išplėstinę Lietuvos rinkos apžvalgą daro:
http://centreforaviation.com/analysis/lithuania-aviation-part-1-an-innovative-charter-carrier-changes-the-scene-after-turbulent-years-244819
Kalbant apie dabar aktualią pabėgėlių problemą ES ir aviacijos verslą, panašu, kad Turkish Airlines sparti plėtra į skurdžias Afrikos bei Azijos šalis, bei lengvai dalinamos Turkijos vizos prisideda prie šios problemos.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/turkey/11874964/EU-border-force-blames-Turkish-Airlines-for-surge-in-illegal-African-migration.html
Gal kas žino kur galima pažiūrėti paskutinių mėnesių keleivių statistiką Stambulo oro uostui ir koks kiekis keleivių iš skurdžių musulmoniškų ir afrikos kraštų atvyksta tik one-way bilietais?
Pagal informaciją spaudoje, galima suprasti, kad tikrų karo pabėgėlių iš Sirijos dabartinėse miniose mažuma, o dauguma yra iš kitų musulmonų šalių, nemažai gal atskridę per Stambulą.
Andriau,
tokios statistikos dėl one-way nemanau, kad yra, manau, kad daugelis dėl konspiracijos ir dėl aviakompanijų kainodaros ypatybių vistiek perka roundtrip bilietus. Galų gale dideliame kiekyje neįmanoma įžvelgti turbūt.
Aš kažkada bandžiau susirinkęs duomenis išskaičiuoti, kiek į VNO atvyksta/ar išvyksta keleivių daugiau per metus negu padaro priešingai. Kaip DELFI komentaruose juokaujama, kad čia viskas yra emigracinės priežastys ir daugiau keleivių išskrenda negu grįžta. Bet rezultatas toks, kad nuokrypis per metus yra po 3-4 tūkstančius keleivių (į skirtingas puses dar), kad kažkokie emigruojantys visiškai išnyksta bendroje keleivių masėje. Spėju, Turkijos atveju, kažkas panašaus.
O šiaip, dėl Turkijos vizų prieinamumo tiek europiečiams, tiek Arabų pasaulio gyventojams, IST yra labai populiari susitikimo vieta darbo susitikimams, nes tam tikrų šalių piliečiams sunku gauti Šengeno vizas.
Pagal bilietus turbūt nesimatys tendencijų, bet statistika išvykstančių, atvykstančių keleivių vedama pagal realiai užsiregistravusius skrydyje?
Būtų įdomų pamatyti tokią statistiką tam tikrose kryptyse į Stambulą. Per paskutinius kelis mėn. prie didelių imigracijos tempų turėtu matytis kažkokios tendencijos tik kažin ar įmanoma rasti tokią statistiką?
Stambule per dieną vidutiniškai būna 100 tūkst international passengers, o valtimis Graikiją kasdien pasiekia apie 3 tūkst. imigrantų iš Turkijos. Tai imigrantų srautas gali sudaryti iki 3% nuo viso Stambulo srauto.
Del Sengeno vizu,ka zinau tikrai
reikalingi ne tik Roundtrip bilietai,bet ir viesbucio rezervacija, arba patvirtinimas ,kad turi kur apsistoti:) Jei jau kas skrenda tikrai nerizikuos del tokio nieko ir nespaus ant to return ticket’o.
Sitie visi dalykai yra isaiskinami isduodant VIZA.Juodu ant Balto,surasyta kad reikia su Savimi tureti irodymus ir ten neuztenka zodiniu paaiskinimu:)))
SAS savo reporte rašo, kad economy bus be bagažo nuo 4 ketvirčio:
In the fourth quarter of 2014/2015, the current service concept will be supplemented with SAS Go Light, which is targeted at travelers who travel without baggage.
Įdomu kaip keisi SAS kainos, juk netaps SAS Go light pigiau už dabartinį SAS Go.
Kokos avialinijos iš tradicinių dar lieka su nemokamu bagažu? SN ir KL?
Tiek SN, tiek KL turi fares be bagazo.
Kalbant apie naujienas,ka viskas siemet jau? Nuobodu:(
Simonai,smalsu neplanuoja SPA daryti Kalediniu skrydziu emigrantams?
Mariau, ne, neplanuoja.
Andriau, dar į temą aviacija/pabėgėliai gerai kalba mano mėgstamas Hans Rosling – https://www.youtube.com/watch?v=YO0IRsfrPQ4&feature=youtu.be
Didelės baudos aviakompanijoms pritempė, kad pabėgėliai varo valtimis.
O tai kalėdiniai skrydžiai jau neapsimoka? Ar Wizz su Ryanair sėkmingai tą nišą užpildo?
Tiesiog Small Planet nėra tame versle.
Kas yra smulkmena, bet tikrai su kažkuo „behind” – praėjo lygiai 20 dienų nuo tada, kada „Ryanair” paskelbė apie „naują” maršrutą Luton-Vilnius, bet jo vis dar nėra prekyboje.
@Simonas – tačiau matosi skrydžių laikai – D12346, lėktuvas iš Lutono. Kol kas jokių užuominų apie bazę VNO.
P.S. tuo tarpu iš KUN, panašu, kad į LTN neskraidys.
http://vz.lt/sektoriai/transportas-logistika/2015/09/22/su-ryanair-is-kauno-oro-uosto-jau-skrido-58-mln-keleiviu
O tai Wizz ne daugiau keleivių Vilniuje skraidina? Juk jie čia jau 4 lėktuvus bazuoja, jei neklystų.. (rakcija į VŽ straipsnį)
Šiaip tiek 2014, tiek 2015 metais WizzAir veža daugiau keleivių nei Ryanair VNO.
Atkreipiau dėmesį Twitter Ryanair apie LTN-VNO ir jie paleido į prekybą šį maršrutą iš karto.
Akurat, 5x weekly rytinis rotation iš LTN.
Pasirodo kažkas mygtuką užmiršo paspaust…
http://faktai.lt/verslas/airbaltic-vykdys-daugiau-skrydziu-tarp-vilniaus-ir-stokholmo/
rimtai kimba… tik ar pakaks lesu
Pastoviausios avialinijos pasaulyje..? Net savo tvarkarastyje teberodo BMA
Šiaip tekste matosi, kad rašo, jog ir liks darbo dienom daily į ARN, tai didinimo kaip ir nėra, tik perkėlimas į ARN iš BMA.
%domu tiktai ar AirBaltic galės sėkmingai konkuruoti su SAS pakeitusi oro uostą. BMA buvo tam tikras konkurencinis pranašumas.
Daugiau iššūkių „airBaltic” turi Rygoj, kur konkuruoja su 3x daily ATR72 SAS servisu.
Į Vilnių žengia dar viena pigių skrydžių bendrovė
Skaitykite daugiau: http://www.delfi.lt/verslas/transportas/i-vilniu-zengia-dar-viena-pigiu-skrydziu-bendrove.d?id=69091974
Į Vilnių žengia dar viena pigių skrydžių bendrovė
http://www.delfi.lt/verslas/transportas/i-vilniu-zengia-dar-viena-pigiu-skrydziu-bendrove.d?id=69091974
Man įdomu kokia gili mintis atidarys reisą sku skrydžiais vieną kartą per savaite? Ar čia realiai į kažkokius užsakomuosius orientuojasi Vueling?
Ir dar skrydžio laikas labai smagus. Pasmerktas tas Vueling skrydis :)
Na reikia gi pasiimti tuos plėtros pinigus kažkam :)
karta per savaite? WTF? siaip laikas tragiskas, bet butu galima pagaudyti connection’u is BCN
Man nuojauta kužda, kad su tokiu dažniu ir laikais didesnę sėkmę iš VNO turėtų AGP/PMi ar ALC nei Barcelona.
Kiek aš žinau BCN naktį nedirba paskutiniai lėktuvai leidžiasi ir kyla apie 12h, o poto apie 5-6 ryto.
Panašu į tai ką sakė Simonas – jei skrydis dengia kaštus, tai ir daro, nieko per daug nesitikėdami. Man įdomu būtų pamatyti lėtuvų utilizaciją Vueling. Ar yra tokia statistika, kuri kompanija Europoje juos naudoja intensyviausiai ar daro daugiausiai red-eye skrydžių?
Man tai panašu, kad tiesiog įsisavinti paprasčiausiu būdu nori. 11 skrydžių iš viso – rugsėjo 6 dieną paskutinis skrydis. Lėktuvas nekainuoja, reisas naktį. Tai padengti tik degalus, oro navigaciją ir landing/handling fees.
Susisiekimo pagerinimui toks reisas 0 įtakos ir kažin kaip pagal sąžiningumo principą šita parama veikia WizzAir ir Ryanair maršrutus, kurie skraido abu po 3x weekly vasarą ir all-year-round service.
Dar kažkokių pievų Vueling tvarkaraštyje priplanavo, skrydis BCN-VNO numatytas 2h30min., o VNO-BCN 4h35min, nors gal čia Vueling tinklapio gliukas :)
Simonai
visiskai sutinku.Absurdas kazkoks.Moketi pinigus,kad skristu kur jau dabar skrenda ir tikrai minimaliom kainom WIZZ su Ryanair’iu…
Na turbut nera cia nei vieno manancio,kad sudare Ryanair su Wizz’ais kartelini susitarima ir uzkele kainas laiko.
Pagerins susisiekima nakti…?Kas nakti, turistai skris? Skrenda tik patys biedniausi Emigrantai.Na gerai jei kokia data bus ispirkti bilietai(renginys ar ivykis koks) tada gal ir normalus zmones ses i toki reisa.
O kokia nauda VNO?
Oro linijos vykdydamos skrydžius taip pat glaudžia bendradarbiauja su „British Airways“, „Iberia“, „Qatar Airways“ ir „Corsair“ kompanijomis.
Skaitykite daugiau: http://www.delfi.lt/verslas/transportas/i-vilniu-zengia-dar-viena-pigiu-skrydziu-bendrove.d?id=69091974
O kaip del sito,gal kokius jungimus jie masto ?
O kaip del RIX?
Jie jau ir siemet skraide? Ar tik atidarys 2016m?
Ziuriu panasu 1weekly turi Penktadieni BCN-RIX 23:55-4:35 ir Sestadieni grizineja RIX-BCN 5:25-8:00
Turi jie ir BCN-TLL
2xweekly 2,5 iskridimo laikai panasiai kaip ir VNO,RIX . Is BCN kyla 23:45.
pas juos,skrydziu zemelapyje,ziuriu TLL yra,o VNO ir RIX dar ne? Cia speju jie jau ir siemet skraide i TLL,o mus su kaimynais tik 2016m atidarys.
Beje jie skraido i Kaliningrada,Minska berods Jerevana:)
Is TLL galima rinktis multiple destination,o is VNO leidzia tik BCN?
Vueling į Taliną skraido jau lyg ir treti ar ketvirti metai.
CAPA apie Lietuvą, antra dalis:
http://centreforaviation.com/analysis/lithuania-part-2-small-planet-airlines-focuses-on-other-markets-as-airport-privatisation-is-pursued-245479
Panašu, kad planuoja VNO užsidarinėti naktimis spalio ir lapkričio mėnesiais. Diversions are waiting :)
Kelionių organizatorius „Ditmos projektai ir ko“ stabdo veiklą:
Finansiniai sunkumai krečia dar vieną stambų Lietuvos kelionių organizatorių – viešąją įstaigą „Ditmos projektai ir ko“. Dėl susidariusių skolų partneriams ir klientams keliones į kalnus pardavinėjusi įmonė nebegali tęsti veiklos: nuo rugsėjo 23 d. Valstybinis turizmo departamentas dešimčiai dienų sustabdė VšĮ „Ditmos projektai ir ko“ išduotą kelionių organizatoriaus pažymėjimą.
http://www.15min.lt/pasaulis-kiseneje/naujiena/kelioniu-pulsas/bankrutuoja-kelioniu-organizatorius-ditmos-projektai-ir-ko-ant-ledo-liko-desimtys-klientu-637-529998
@Simonas. Kodėl?
Nežinau, tokį NOTAM išleido EYVI.
BT is closing more. Last VNO-HEL flies on 23 Oct.
Na va ,kaip nenustebino:(
Dar speju ir iki tos Spalio23d ne visi skrydziai bus…:)
Atsiras kokie tai smulkus gedimai/oro salygos/atidejimai ir divertins per RIX .Jau tie su 30% load tikrai nekils,ismastys kaip issisukt.Reputacija ir taip dugne tai del sito nera ko ir baimintis.
Cia tuos dvi kryptis ,WAW ir HEL, ir buvo kosmines ,kai paskelbe.Turbut niekas nei nebutu spejes,kad BT prades ten skristi.Net ir LT tokiu nesvarste:)
Kas toliau?
Beje atspejau,kad 30% tikrai nuims is to ka paskelbe,iskart po LT bankroto. Tai va pazadas buvo,kad suklydes neberasysiu ir nervu nebegadinsiu niekam.Oj netaupo BT jusu visu nervu:)
Ar tas NOTAM butinai reiskia diversion?
A2005/15 – DRG SCHEDULED PERIODS FOR MAINTENANCE WORK ON RWY ALL FLT HAVE TO BE COOR WITH AP OPS SERVICE BY TEL 370 5 2739333, MOB 370 612 90 122 OR EMAIL: OPS”(A)”VNO.LT. SUN WED 0000-0300, MON THU 0010-0300 2340-2359, TUE SAT 0000-0300 2340-2359, FRI 0000-0300 2300-2359, 01 NOV 00:00 2015 UNTIL 08 NOV 03:00 2015. CREATED: 15 SEP 08:46 2015
Del BT – sveikinimai. Butu neblogai pamatyti veidelius tu valdzios atstovu, kurie po BT pareiskimo apie naujus skrydzius aiskino, kad problema del LT pabaigos – isspresta
Jeigu viską lyginam su pradiniu planu:
https://www.vno.lt/lt/naujienos/?id=1144756
Vilnius–Briuselis 4 skrydžiai per savaitę
Sumažintas iki 3x
Vilnius–Berlynas 4 skrydžiai per savaitę
Sumažintas iki 3x
Vilnius–Paryžius 3 skrydžiai per savaitę
Vilnius–Stokholmas Iki 2 kas dieną
Sumažintas iki 5x per savaitę
Vilnius–Varšuva 7 skrydžiai per savaitę
Nutrauktas neprasidėjęs
Vilnius–Helsinkis 7 skrydžiai per savaitę
Sumažinta iki 5 prieš pradžią, nutraukiama nuo spalio pabaigos
Vilnius–Amsterdamas Iki 7 per savaitę
Žiemai sumažinta iki 5x.
http://ria.ru/world/20150925/1281415450.html
Киев запретил „Аэрофлоту” и „Трансаэро” полеты на Украину
Dar reikia oro navigacija uzdrausti. For maximum fun, taip sakant.
Tai manau, dabar turėti rusai uždrausti FlyUIA ir visi keli šimtai tūkstančių žmonių tarp Kijevo ir Maskvos skraidys per… Rygą.
itariu kad per MSQ, nes bijos kad shengeno reikia. Lygiai taip pat kaip mes bijome kad besijungiant MOW arba MSQ reikia vizos.
Iseina ,kad ,jau nuo Spalio23d.,BT nevykdys apie 60% savo planuotu skrydziu…
Cia jau truputi per stipriai.Gal tik nera labai liudna,todel,kad ir nebuvo jokio tikrumo.
Gera naujiena,kad VNO neprarado absoliuciai nieko.Isskyrus nedidele konkurencija.Kodel nedidele? Nes jie nesiule jokiu super kainu karo.
Butu kur kas liudniau jei nutrauktu Berlyna,Parysiu ar Amsterdama.
Nors speju ,kad ir cia galime visko sulaukti.
Kiek pamenu Simonas rase,kad LT su CDG sunkiai sekesi…?
Idomu uzdraude tik i Ukraina skristi ar is viso virs Ukrainos skraidyti? Nes tokiu atveje jau per daug rimta? Tokia didele salis,sukti ratus aplink …?
Šiaip užteks visiems keleivių – dabar tarp Kijevo ir Maskvos yra 16 skrydžių per dieną, visi su 737/320, t.y. 5000 keleivių per dieną, apie 150 000 keleivių per mėnesį.
http://top.rbc.ru/business/25/09/2015/56055ca89a79473537184cf6
В указе перечислена 21 российская авиакомпания (от «Аэрофлота» до Red Wings), полеты лайнеров которых над территорией Украины предписано запретить.
Глава Минтранса России Максим Соколов предупредил, что в случае реального введения запрета на полеты лайнеров российских авиакомпаний на Украину, российские власти будут вынуждены принять «зеркальные меры».
#popcorn
Simonai, kur ta baisu BMW be stogo istraukei? Juk visai nebloga Lexusa turejai ;)
Lari, nesuprantu apie ką čia :)