Ruduo Europoje, kokio nebuvo seniai

Šis ruduo Europos aviacijoje įdomus ir šiek tiek keistas.

„Air Berlin“ daugiau nebebus

Ilgai trukusi „Air Berlin“ išgyvenimo epopėja atėjo į pabaigą. „Air Berlin“ užbaigs skrydžius šio spalio pabaigoje, o nemažą dalį skrydžių jau nutraukė. „Etihad“ nutraukus bambagyslę, „Air Berlin“ vadovams neliko nieko kito, tik kaip paskelbti nemokumą ir pradėti likvidacijos procesą. Taip, šiandien paskelbta, jog kai kurias dalis surinks „Lufthansa“, tačiau tai – „Air Berlin“ pabaiga.

Istorija nuo 1978-ųjų, ne vienas susijungimas ir prisijungimas, kelis kartus keista strategija, piko metais – 170 lėktuvų parkas ir 35 mln. keleivių bei 9000 darbuotojų. Po kelių restruktūrizacijos procesų, akcininkų pasikeitimo jau buvo galima patikėti, jog kompanija yra „nemirtinga“ ar „too big to fail“, bet – pabaiga atėjo: „Air Berlin“ vardas keliauja į kapines.

„Monarch“ sustabdė veiklą

„Didžiausia britų gražinimo į tėvynę operacija Jungtinės Karalystės istorijoje taikos metu“ – tokiais epitetais buvo vadinamas procesas prasidėjęs spalio 2 dieną. Jungtinės Karalystės Civilinės Aviacijos administracija pradėjo rūpintis 110 tūkst. „Monarch“ keleivių, likusių užsienyje, kuri sustabdė veiklą per vieną naktį.

Šios aviakompanijos problemos prasidėjo dar anksčiau, ši taip pat keitė keletą kartų savo strategiją. Aviakompanijos rezultatai ypač suprastėjo kritus paklausai skrydžiams į Egiptą, Tunisą ir Turkiją, kur dėka tarpvalstybinių sutarčių ši bendrovė turėjo galimybę skraidinti turistus be tiesioginės didžiųjų pigių skrydžių gigantų konkurencijos. Maža to, šioms rinkoms užsidarius, daugelis aviakompanijų iš Didžiosios Britanijos permetė lėktuvus į Ispanijos, Italijos ir Graikijos kurortus, o skrydžiams į šias šalis kainos labai nukrito.

Tai didžiausias Jungtinės Karalystės aviakompanijos žlugimas istorijoje. Jau sustabdžius veiklą, paaiškėjo, jog bandymų išgelbėti ją buvo ne vienas – net 150 mln. JAV dolerių prarado net „Boeing“, skolinusi šiai bendrovei, siekadama išsaugoti „Boeing 737MAX“ užsakymą.

Piko metu kompanija skraidino virš 7 mln. keleivių, o uždarymo metu skrydžius vykdė 35 lėktuvais.

„Ryanair“ įkrito į planavimo ir pilotų trūkumo duobę

Rugsėjo mėnesį „Ryanair“ įsisuko į pilotų trūkumo ir planavimo problemų karuselę. To rezultatas – pradžioje atšaktas nemažas skaičius skrydžių be iš ankstinio įspėjimo, vėliau – žiemos tvarkaraščio karpymai, o dar vėliau – paskelbti planai lėtinti plėtrą 2018 m. vasarą.

Ar tai rimtos ilgalaikės problemos? Greičiausiai ne. Tačiau, atrodęs nepajudinamas agresyvus sparčiai augantis monstras daugiau nei dešimtmetį, pasirodė esąs pažeidžiamas.

Kas toliau?

Įdomu, jog „Monarch“ ir „Air Berlin“ veiklos sustabdymas, „Ryanair“ skrydžių apkarpymas nesukėlė didesnės kitų rinkos dalyvių reakcijos. Niekas nerodo didesnio intereso užimti atsilaisvinusius maršrutus ir slot’us oro uostuose, „Air Berlin“ dalims sunkiai atsirado pirkėjęs. Atrodo, jog šių žingsnių rinka tik ir laukė, o dabar sumažėjus konkurencijai lengviau atsikvėpė.

„Monarch“ ir „Air Berlin“ žlugimas, suintensyvino kalbas ir apie kitų aviakompanijų likimą. „Ryanair“ vadovas Michael O’Leary prieš kurį laiką paskelbė skandalingą pranešimą, jog šios žiemos neišgyvens „Monarch“ ir „Norwegian“ – jau dabar aišku, jog jis buvo bent jau pusiau teisus. Panašioje situacijoje kaip „Air Berlin“ yra ir „Alitalia“ – atrodanti, kaip turinti begalybę gyvenimų vėl bando persitvarkyti, tačiau, kaip ir „Air Berlin“, šiai bendrovei akcininkė „Etihad“ nutraukė palaikymą.

Įdomus ruduo. Intensyvus ir šiek tiek keistas.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

77 komentarai

  1. Kardiobatonas - 2017 10 12, 21:45

    Turbūt Europoje yra pernelyg didelė konkurencija, kad vieno ar kito vežėjo žlugimas (sunkumai) ritmai supurtytų rinką. Todėl ir nematome reakcijos – visi tyliai stebi konkurentų agoniją.

  2. Oleg Pridiuk - 2017 10 12, 21:47

    tai pavasari gi zlunga avialinijos. Sios kazkaip nesulaike vasario-kovo sezono…

  3. Salininkų kaimas - 2017 10 12, 22:01

    @Oleg, jie tiesiog ištvėrė praeitą pavasarį ir nežlugo :)

  4. Julius - 2017 10 12, 23:15

    Nebeliko Riga-JFK, bet užtat dabar Rygoj bus Dreamliner skrydis 1 weekly. Vis šis tas.

  5. Linas - 2017 10 13, 14:54

    @Julius
    ir dar TK x2 weekly A330F

  6. vytautas-NT - 2017 10 13, 22:42

    Tipo uzbekai į Rygą skraidys su B787?

  7. Salininkų kaimas - 2017 10 13, 23:31
  8. Tomas468 - 2017 10 14, 15:52

    Panašu, kad Wizzair visiškai išeina iš Glasgow ir Bristol orouostų. Ten liko vos 3 ir 1 (atitinkamai) kryptys, kai anksčiau Bristol būdavo maždaug 6, o Glasgow 10 krypčių.

  9. Salininkų kaimas - 2017 10 14, 16:18

    Dėl RIX Uzbekistan: Nemanau kad jie ilgai išlaikys Tashkent-Riga, visgi srautas nėra toks didelis (o lėktuvas labai didelis), o persėdimas RIX niekuo unikalus, juk visus airbaltic miestus gali pasiekt per FRA, DME ir pan

  10. Rokas - 2017 10 14, 19:36

    Nesusijęs klausimas, Wizzair yra geriau su vieta kojoms, nei Ryanaire?

  11. Wincas - 2017 10 14, 22:10

    Geriau, ir miegoti patogiau padejus galva ant staliuko :)

  12. Arnas - 2017 10 15, 17:59

    Šiandien vakarinė WAW su B734! Tiesa, lėktuvas pakeistas paskutinę minutę.

  13. Linas - 2017 10 16, 08:47
  14. Spectator - 2017 10 16, 11:06

    Gal kas žino, pagal kokią logiką VNO skirsto vartus? Situacija vakar: BT VNO-CDG (737) stovi prie remote stand, o BT VNO-RIX (DH4) stovi prie terminalo A5 vartų, kurie turi boarding bridge. Yra logikos?

  15. Simonas Bartkus - 2017 10 16, 11:10

    Šiaip nuo 2016 m. pradžios turi paskelbtą aikštelių dalinimo politiką:
    http://www.vno.lt/s/docs/mokesciai/2016-orlaiviu-stovejimo-aiksteliu-paskirstymo-politika.pdf

    Pagal ją yra prioritetas taikomas visiems, kas nori naudoti boarding bridge – aikštelės prie boarding bridge pagal prioritetą turi būti duodamos norintiems jas naudoti ir tik jei norinčių nėra, duodamos walking’ui.

  16. Spectator - 2017 10 16, 11:16

    Keista. Vėlgi vakar LOT laipino per bus gate, kai priešais laipino kažkurį Wizz skrydį per boarding bridge gate, nors jie niekada jo nenaudoja. Nejau LOT nenori turėti walking gate?

  17. Simonas Bartkus - 2017 10 16, 11:19

    kaip suprantu viskas veikia šitaip:

    – norintys naudoti bridge – prioritetai pagal orlaivio dydį;
    – norintys naudoti walking – prioritetai pagal orlaivio dydį.

    T.y. jeigu niekas nenaudojo bridge, tai tokiu atveju Wizz Air walking turi prioritetą prieš LOT walking (nes A321/A320 vs. Dash/CRJ/Embraer).

    Tai nepaaiškina BT Dash ir BT Boeing situacijos (nebent BT Boeing nerequestino boarding bridge).

  18. Hmm - 2017 10 16, 14:05

    Gal kas žinot, jeigu nepasirodžius skrydyje į vieną pusę (su Ryanair), ar leidžiama skristi return leg?

  19. Spectator - 2017 10 16, 14:18

    Tai neįtikėtina, WIzzAir irgi atidaro VNO-ATH kitą vasarą. Ta prasme?

  20. Simonas Bartkus - 2017 10 16, 14:28

    3x weekly ir jau nuo kovo pabaigos!

    Na ką – bus daug pigių bilietų kitą vasarą – naudokitės, kas galit.

  21. Simonas Bartkus - 2017 10 16, 14:39

    Ir dar – čia didelis slot’as ir kol kas VNO bazėje nieko Wizz Air ne re-schedulino.

    Dabar yra taip, kad kitą vasarą iš VNO parduoda antradieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais anksti ryte išvykimus tiek į LTN, tiek į EIN, tiek į BGY, tiek į TLV bei į ATH.

    Ar tai reiškia, kad Wizz penktą lėktuvą į VNO bazę atsiųs?

  22. Tomas LT - 2017 10 16, 14:47

    „Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Atėnus

    Skaityti daugiau: http://www.madeinvilnius.lt/naujienos/wizz-air-vilniaus-skraidins-atenus/

  23. Salininkų kaimas - 2017 10 16, 15:35

    Labai įdomus sprendimas dėl Athens. Kažkaip keista kad iškarto daug naujų maršrutų iš naujo miesto. Gal darys bazę ATH? Kažkaip neuvokiu kito sprendimo būdo. O jeigu ir naujas lėktuvas VNO, tai manau greitu metu paskelbs :)

  24. Donatas - 2017 10 16, 15:53

    viso gero Aegen

  25. Wincas - 2017 10 16, 16:03

    Kainos irgi beveik Kaip Aegan …. Va tau ir Low costai….

  26. Mindaugas - 2017 10 16, 16:09

    Tai jau tikrai kad viso gero Aegean. Bet palengvejo fake connection i Singapura :)

  27. Linas - 2017 10 16, 16:14
  28. Simonas Bartkus - 2017 10 16, 16:16

    Bazės nebus ATH – daug maršrutų, bet visi skraidys iš esamų Wizz bazių.

  29. Pranas - 2017 10 16, 16:25

    Wizz toks dalykas, kad parduoda taip kaip negalės skraidyti nebūtų naujiena. Labai dažnai pas juos būna nauji maršrutai sudedami bile kaip ir paskui taisoma. Pvz vis dar yra 4 maršrutai kuriuose galima Naujus metus sutikti (nors kelis jau sutaisė).

    Ryanair irgi jau VNO-ATH tvarkaraštį koregavo, sekmadieniais nebėra toks kaip pirmą dieną pardavinėjo.

  30. pliumbum - 2017 10 16, 16:36

    Trys maršrutai į Atėnus, o į Kroatiją kaip nėra, taip nėra. Tikrai kartais užknisa tas žūtbūtinis noras konkuruoti tiesiogiai.

  31. Linas - 2017 10 16, 16:55
  32. Simonas Bartkus - 2017 10 16, 17:04

    Wizz tvarkaraštis 2018 m. vasarai yra pergrūstas. VNO-ATH-VNO yra ilgas maršrutas, realiai 7 val. rotation, tris kartus per savaitę – jei ne papildomas capacity, reiškia, kažką turės rimtai „nukirpti“.

    Aišku, yra kitų resursų – KUT skrydžius permesti į KUT bazę, yra po pora rotation out of base – per TRF ir BGY.

    Ką noriu pasakyti – kad major re-schuffle reikėtų daryti norint ATH sutalpinti.

    Dar vienas dalykas – WAW įveda griežtą naktinį curfew nuo ateinančios vasaros, kas kels daug problemų tokiems kaip Wizz. Galimai jie suinteresuoti bus perbazuoti lėktuvus į kitas bazes, daugiau skraidant W į Varšuvą. Pvz. VNO-WAW galėtų būti permestas į VNO bazę.

  33. Julius - 2017 10 16, 19:40

    Na įdomu kaip čia bus su slotais. Aš statau už naują lėktuvą VNO. Pavyzdys su Kutaisi nelabai tinka, nes pats Kutaisi gaus KUT-ATH, be to neseniai paskelbta apie antrą lėktuvą KUT ir daugybė naujų maršrutų bei dažnių, tai nemanau kad atsiras laiko VNO permetimui

  34. oleg - 2017 10 16, 21:18

    ne i tema, bet oh well =]
    http://avtomotodrive.ru/maz-541-megasedan-iz-sssr/

    pirmakart matau si sedana-pushback trucka su tankiniu varikliu. Idomus daiktas.

  35. Rokas - 2017 10 16, 21:55

    Dar FUE žiemą, Sardinija vasarą ir man jau nieko daugiau iš VNO ir nereikėtų :))
    nu ok dar DXB su betkokiais Ispanijos pietumis ir jau galima drąsiai gyventi

  36. Simonas Bartkus - 2017 10 16, 22:07

    Aegean tinklapyje skrydžiai VNO-ATH dabar jau prasideda nuo gegužės 17d. – nežinau ar čia klaida buvo pranešimuose spaudai, ar čia reaguodami į Ryanair nutarė paankstinti.

  37. Čiurlionis - 2017 10 16, 22:19

    Dabar reikės į Wizz reaguoti ir vasarį pradėti, bet šiaip W6 su fantazija prastai.

  38. Julius - 2017 10 16, 22:55

    Kas sekantis i Atėnus?

  39. Karolis - 2017 10 16, 23:45

    Po tokios LCC plėtros, atrodo, nebe už kalnų ir Praha su Budapeštu :) būtų puiku prie Gdansko ir Varšuvos :)

  40. Pranas - 2017 10 17, 08:43

    Šiandien Vokietijos geležinkeliai pradeda prekybą pagal 2018 m. traukinių tvarkaraštį. Pagal jį nauji greičiausi traukiniai naujai nutiesta linija nuo Miuncheno iki Berlyno važiuos per 3:55 (dauguma važiuos apie 4:30 val.) Iki šiol greičiausiai 6 val. buvo. Turėtų šiek tiek nuimt srauto nuo lėktuvų.

  41. Linas - 2017 10 17, 10:57

    Airbus & Bombardier to partner on CSeries; build aircraft in Alabama
    http://atwonline.com/manufacturers/airbus-bombardier-partner-cseries-build-aircraft-alabama

  42. Simonas Bartkus - 2017 10 17, 11:33

    wow, čia big deal – CSeries bus perkelta į atskirą kompaniją, kurios daugiau nei 50% valdys Airbus.

    Airbus atidarys CSeries gamybos liniją JAV, Alabamoje. Taip išvengs muitų parduodant JAV kompanijoms.

    Gandai sklando, kad Airbus uždarys A319 ir Airbus marketins produktų liniją CS100/CS300/A320neo/A321neo. Gal net CSeries bus rebrandintą į Airbus 219/220.

    Anyway, didelis žingsnis Airbus stiprėjimui ir prastos žinios Boeing ir Embraer.

  43. Linas - 2017 10 17, 13:00

    @Simonas
    Boeing nekreipė reikiamo dėmesio į šį segmentą – va ir rezultatas :)
    Jie gi irgi dalyvavo tam Delta konkurse, kurį laimėjo Bombardier, bet bandė praeiti su dėvėtais ERJ… O po to lobino muitų įvedimą CS’ams, tai ir nebeliko Bombardieriui išeities – susimetė su Airbus, jei gamybą US klientams permes į AL – tai Boeing liks nieko nepešęs…

  44. Simonas Bartkus - 2017 10 17, 13:12

    OAG pradėjo punktualumą vertint žvaigždutėmis.

    Iš į Lietuvą skraidančių kompanijų 5* įvertintos tik dvi – airBaltic ir Belavia :)

    https://www.oag.com/on-time-performance-star-ratings?utm_campaign=OTP Stars&utm_medium=email&_hsenc=p2ANqtz-_vfqjG8kyFF7H9JDSqGfoV1AerxDOXw58K1L-L4kkv7KGgLNdvDRTa0ylKrZ0Eev28uqheiHPV2htU2SQK_I-1SYOyEA&_hsmi=57430137&utm_content=57430137&utm_source=hs_email&hsCtaTracking=8cbd2b81-9bc6-43ef-977a-7b5d2855cb6e|581b2ca2-d9b0-46da-bac0-9e1df215286e

  45. Aloyzas - 2017 10 17, 17:08

    Stebuosi, kaip visi džiaugsmingai laidoja Aegean, tuo pačiu tikėdamiesi BA ateinant. Juk laukia ta pati situacija – overcapacity su tikslu f—out.

  46. Wincas - 2017 10 17, 17:16

    Patys labai norejote RYR ir Wizz Vilniuje :)

  47. trolis - 2017 10 17, 23:23

    Kadangi davei rinktis, tai ir rinkomes VNO Wizz ir Ryanair?

  48. c2h5oh - 2017 10 18, 10:29

    Punktualumo vertinimai – „skrydis“ autobusu ir kiti panašūs Airbaltic bajeriukai turbūt prie vėlavimų nesiskaičiuoja?

  49. Spectator - 2017 10 18, 10:58

    Beje: „airBaltic was named Regional Airline of the year by CAPA“ http://eng.lsm.lv/article/economy/transport/airbaltic-given-capa-aviation-award.a253540/

  50. To c5 h2o - 2017 10 18, 11:02

    Skaiciuojasi. Pamirsk tu tuos autobusus. Seniai turbut skridai su BT, kad cia verki. Be problemu skraidau ir skraidysiu su balticu, nes patikima ir atskrendu laiku.
    P.s. man idomu kiek kartu esi vaziaves autobusu, kad cia toks nepatenkintas?
    Pavydim mes latviams, oi, kaip pavydim..

  51. Simonas Bartkus - 2017 10 18, 11:10

    Aš tai manau, kad veikia dar Daniel Kahneman aprašyta tipiškumo euristika – padarom toli siekiančias išvadas turėdami labai mažai informacijos (asmeninę patirtį).

    Aš asmeniškai irgi turiu tris irragularity prisiminimus su BT, ir jie buvo handle’inti gan blogai. Bet – atsidariau dabar flightdiary ir pažiūrėjau, kad esu 110 segmentų su BT skridęs, t.y. 3 atvejai iš 110, <3%.

    Kas prisiminimus sukelia, kad irragularities handle'inti buvo blogai; bet tiesa - paskutinį turėjau lygtai 2011 metais. Ar dabar jie irgi būtų buvę handlinti blogai - nežinau, gal pasitaisė, bet netenka susidurti (matyt, kaip OAG ir nustatė - dėl punktualumo).

  52. Spectator - 2017 10 18, 12:05

    Mano statistika su BT dar įspūdingesnė, 265 segmentai per paskutinius dešimt metų. Pirmas atšauktas skrydis buvo šią vasarą iš Kauno. Vėlavimų žinoma yra buvę, ilgiausias gal net 1-2h, bet neteko turėti ilgo vėlavimo, dėl kurio keistųsi kokie nors planai. Tad šiaip jau gana smagu, kad būtent BT tapo viena punktualiausių kompanijų pasaulyje. Juk galėjo būti Swiss ar tas pats ilgalaikis lyderis SAS. Dėl klientų aptrarnavimo žinoma yra didelių problemų. Priežastys dvi: 1) rytų Europa 2) LCC mentalitetas įmonėje, kur į viską iš pradžių žiūrima per kaštų prizmę, o tik po to per customer experience ar pan. Ironiška, bet iš to ir kyla punktualumo focus, nes daug brangiau būti nepunktualiam ir mokėti kompensacijas, perbookinti ant kitų oro linijų, etc. O šiaip ar galima kaltinti bendrovę dėl LCC mentaliteto, kai dirbama tokiose rinkose kaip LT? Pažiūrėkite patys į diskusiją aukščiau: Aegean jau dabar viešosios nuomonės palaidotas, nors iš tiesų jei būtų perkamoji galia ir poreikis, visi teiktų prioritetą Aegean geram servisui, nemokamam maistui ir bagažui, geriems connections, Star Alliance benefitams ir etc.

  53. Kardiobatonas - 2017 10 18, 14:41

    Aegean laidojamas tik dėl neįtikėtinai blogo skrydžių laiko į VNO.

  54. Anonimas - 2017 10 18, 19:56

    „Wizz Air“ ruošiasi „Brexit“, paprašė JK licencijos

    Skaityti daugiau: https://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/oro-uostas/wizz-air-ruosiasi-brexit-paprase-jk-licencijos/

  55. Čiurlionis - 2017 10 18, 20:28

    Kai WIZZ skraido BLL-VNO su a321, atrodo, kaip paronarmalus reiškinys.

    O šiaip Kardiobatonas teisus, Aegean kirvis yra laikas.

  56. trolis - 2017 10 19, 09:58

    Del autobuso buvo klausianciu – si pavasari teko vaziuoti su BT mikruske. Pavydim, oi pavydim prasto serviso

  57. Tomas LT - 2017 10 19, 10:18

    Trečiąjį metų ketvirtį Lietuvos oro uostai baigė naujo rekordo prognozėmis

    Skaityti daugiau: https://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/oro-uostas/treciaji-metu-ketvirti-lietuvos-oro-uostai-baige-naujo-rekordo-prognozemis/

  58. Anonimas - 2017 10 19, 12:04

    Uztrolino net pati troli :)

    Ar galima tokiu atveju, kai siuloma mikruske, jos atsisakyti ir paprasyti skristi kitu artimiausiu kompanijos skrydziu?

  59. trolis - 2017 10 19, 15:01

    man atsisakyti nepavyko, nors gal tiesiog tingejau kovoti (mano klaida). skrydis buvo XXX-RIX-PLQ tai atveze ir numete visus PLQ gal puse 4 ryto. buvau sutares, kad manes lauks – likusieji pakeleiviai, kuriems galutinis taskas buvo Klaipeda nezinau, kaip ja ir kada pasieke – net taksi aplink nebuvo.

    turiu 80 segmentu su BT, bet tik keli paskutiniais metais (ir tai didzioji dalis for fun – tokie kaip VNO-RIX-PLQ uz 29eur ar last resort, kai nebent autobuso alternatyva lieka) – kazkaip nevilioja (neneigsiu asmeninio nusistatymo) ne tokie irregularities, ne is tamsaus narvo kovai isleidziama cabin crew (toki agresyvumo lygi demonstruodavo nebent TAP, kur tetos svaidydavo maista ant stalu), plius daznai nematau jokio price advantage tad pirmieji faktoriai ima groti daug labiau

  60. Simonas Bartkus - 2017 10 19, 15:03

    Ukraine International kitą vasarą neplanuoja gražinti Lviv.

    Užtat planuoja Odesa didinti iki 3x weekly.

  61. Wincas - 2017 10 19, 15:06

    Yra teke papulti su BT i situacija kai jie rytini ir popietini skrydi i Viena sukiso i viena 757 popietiniam skrydziui, zinoma man reikejo iki 12 but Vienoje…. Meistriskai sutaupe, bet po shito reikalo su jais nebeskrendu kai skubu…

  62. oleg - 2017 10 19, 15:13

    aisku man dabar is STO pasirinkimas didesnis nei is VNO, bet ir kai gyvenau Vilniuje BT buvo tik last resort. Ir taip pat del irregularities handlinimo. Nors 2008-2010 labai daug skraidydavau su BT ir buvo visai gerai. Bet 2014-2015 metais per daug aplink buvo nukentiejusiuju nuo autiko is RIX ir siaip cancelled skrydziu be pagalbos ir kommunikacijos. Tai iki siol BT yra never again – geriau ilgesnis layover ir gal but maziau patogus skrydis nei BT.

    Kazkaip skamba kaip isizeidusio senuko ispazintis. Bet oh well.

  63. Justinas - 2017 10 19, 15:20

    Neįsivaizduoju, kad skrisčiau ne su BT, kai BT siūlo geriausią tvarkaraštį ir kainą :-)

    Bandau įsivaizduoti – BT siūlo 8am skrydį Vilnius-Ryga-Hamburgas, bet kas nors skristų su 6am skrydžiu per Varšuvą už daugiau eurų. Ar kas nors rinktųsi skrydį per FRA vietoj tiesioginio su BT?

    Bet tokių situacijų beveik nėra – BT laikai yra varginantys (5:50am departure yra pats blogiausias iš visų hub&spoke operatorių Vilniuje), jų jungimai nėra nei greitesni, nei patogesni, nei SK, LO ar LH. Kainomis jie irgi nežiba. Tai dėl to ir neskraidote. Na, skraidote, bet tik į CDG, AMS, TXL ir MUC.

    Mane stebina žmonės, kurie atskraidė šimtus skrydžių ir kabinėjasi dėl kažkokių vienetinių irops. Galiu pasakyti, kad avialinijos brandas yra beveik last thing. Taip, su China Eastern į Singapūrą nenorėčiau skristi ar į Torontą su JetAirways. Ir į Los Angeles su Aeroflot. Bet visa kita same shit – jei reikės, skrisiu su LOT, su SAS, su Finnair, su Wizzair, su Ryanair, su Turkish. Schedule, price. Net tai, kad Wizzair neturi maisto onboard dar niekada netapo priežastimi su jais neskristi.

  64. trolis - 2017 10 19, 15:43

    Brandas gal yra last thing, bet experience’as skrendant naudojantis to brando paslaugomis – ne. 225 segmentai su SAS ir way daugiau irregularites, bet rinksiuos SAS over BT net kai reikes keltis anksciau, skristi su persedimu ir t.t. Nieks nedraudzia norintiems skristi su BT ta ir daryti.

    Ir dar – matyt kalbos eina ne apie vienetinius irregularities, jei jau taip rasom? Pvz as turejau keleta skrydziu, pirktu n menesiu pries kelione ir jie buvo iskeitineti tiek kartu (laikai, routingas), kad net checkin mergaites pacios nebesuprato ir teko su ofisu aiskintis.

  65. Wincas - 2017 10 19, 15:56

    Viskas del prasto BT serviso, tavo bedos yra tavo bedos, va 2 eu kuponas eik nusipirk cukraus i kava ….

  66. Simonas Bartkus - 2017 10 19, 15:58

    Aš manau, kad BT sunkiai turi preference, jeigu kitos aplinkybės yra vienodos. T.y., jeigu LH, SK ar LO yra panašus schedule ir panaši kaina – renkuosi juos, BT paskutinėje vietoje (dėl ko – dėl nevertingo loyalty, blogos patirties handle’inant irragularity, not-entertaining RIX oro uosto).

    Bet tačiau – BT labai dažnai turi geriausią schedule, dažnai turi geresnę kainą, o dabar dar turi ir direct skrydžius iš VNO.

    Panagrinėjau paskutinias kelias situacijas, kada rinkausi BT ar kada nesirinkau jų ir kodėl:
    1. Reikėjo pavasarį į AMS – BT geriausia opcija, į priekį direct, atgal patogus su persėdimu. Kaina panaši kaip ir kitų – booked BT;
    2. Balandį reikėjo į HAM – pirkau BT, nenugalimas tvarkaraštis į abi puses ir keliasdešimt eurų mažesnė kaina.
    3. kitą mėnesį reikia į AMS – pasirinkau LH, nes keliasdešimt eurų pigiau ir geresnis tvarkaraštis (neturiu ką veikti ryte nuskridęs kad ir direct į AMS);
    4. pavasarį reikia į Berlyną – BT geriausias schedule, į vieną pusę dar ir direct, booked BT;
    5. rugsėjo pradžioje reikėjo į BUD – LOT ir BT buvo ta pati kaina, bet LOT geresnis schedule, booked LOT;
    6. reikėjo grįžti penktadienio vakarą iš LON (FR buvo fully booked) – BT opcija nenugalima iš LGW, tiek tvarkaraščiu, tiek kaina.

  67. Čiurlionis - 2017 10 19, 16:44

    Atvažiuoji į CDG, nes skrisi į VNO, bet atėjęs prie vartų pamatai, kad RIX. Bandai kažką aiškintis, sako iššsiaiškinsit Rygoje.

    Komunikacija ir mentalitetas tikrai liūdina, nuo cabin crew iki call center.

  68. Linas - 2017 10 20, 08:39
  69. c2h5oh - 2017 10 20, 10:37

    Nors kažkas čia ir teigė priešingai, bet vistiek labai smarkiai abejoju, ar situacija „Atvažiuoji į CDG, nes skrisi į VNO, bet atėjęs prie vartų pamatai, kad RIX“ skaičiuojama į kažkokių konsultantų sudaromus vėlavimų reitingus. Reisas į RIX juk įvyko laiku ir nevėlavo. Reisas į VNO buvo atšauktas ir irgi nevėlavo. Reisas RIX-VNO irgi įvyko laiku.

    Aišku, kad tokią situaciją būtų įmanoma atspindėti statistikoje (keleivis pasiekė kelionės tikslą vėliau negu jo pirktame biliete), bet labai abejoju, ar reitingus sudarinėjantiems konsultantams apsimoka kapstytis taip giliai.

    P.s: visa tai nereiškia, kad ta statistika yra neteisinga ar nupirkta. Tiesiog mes kiekvienas vertiname pagal kitokius kriterijus.

  70. Vaidas - 2017 10 20, 12:20

    Gal kas zinot, ar daznai atsaukinejamas PLQ-RIX rytinis skrydis? Noriu artimam zmogui padovanot PLQ-RIX-LIS, bet pirmas segmentas pasitikejimo nekelia…

  71. trolis - 2017 10 20, 12:56

    @Vaidas – nuo 07.22 nematau istorijos tik 07.27 skrydziui (gal tiesiog nebuvo jo ta diena ar pan) – visa kita kaip ir tvarkinga, dazniausiai ahead of schedule arrivalas Rygoj.

  72. Spectator - 2017 10 20, 13:44

    @Vaidas – nebijok pirkti, kaip čia jau minėta, ir nepaisant visų išsakytų negatyvių patirčių, airBaltic yra viena punktualiausių kompanijų pasaulyje. Ta prasme ne Vilniuje, ne Rygoje, o pasaulyje. Tai šį tą reiškia. Akivaizdu, kad atšaukiamų skrydžių būna, ir iš komentarų panašu, kad tos situacijos ne itin profesionaliai sprendžiamos, bet reiktų suprasti, kad skrydžio atšaukimas yra last resort, o ne šiaip kažkas linksminasi ir bando kažkam suknisti planus.

    Paskutinis pavyzdys buvo praėjusią savaitę, kai dėl įtariamo defekto BT groundino 7 savo CS300 lėktuvus vienai dienai, t.y. 7/30 (23% visų savo lėktuvų). To pasekoje buvo atšaukti tik trys skrydžiai pirmyn-atgal, nors iš viso tą dieną buvo suplanuota ~150 skrydžių.

  73. Linas - 2017 10 20, 14:05
  74. Vaidas - 2017 10 20, 14:09

    Dekui visiems, uzsakineju, gera kaina i Lisabona Eurovizijos finalui, vos €98!

  75. Mindauqas - 2017 10 20, 15:01

    @Linas
    sorry už SPAM, Linai gal gali parašyti savo kontaktus į mindauqas.aero at gmail. Thx.

  76. trolis - 2017 10 20, 15:15

    @Spectator – puikus pavyzdys apie CS300 – skrydziu atsaukta mazai, bet kiek zmoniu neisskrido delto, kad CS300 pakeisti i Dash’us? Nesakau, kad BT kalte cia, bet eilini karta statistika gali buti parodyta kokia tik nori.

  77. Spectator - 2017 10 20, 15:30

    Man tai atrodo, kad beveik stebuklas, kad toje situacijoje pavyko atšaukti tiek mažai skrydžių. Nežinau, kiek buvo denied boardings, nors pagal BT press release buvo ~350 keleivių kuriems iškilo problemų tą dieną, tai turbūt į tą skaičių įeina ir denied boardings. Vėlgi, galima prisiminti ir Lufthansa tradicinius streikus du kartus per metus. Kiek keleivių tai paliečia? Dešimtis tūkstančių? Visi priima lyg būtų tiesiog normali verslo praktika…

Leave a reply