Kur skraidydami „low cost’ai“ uždirba ir kodėl „Georgian Airways“ atidaro skrydį iš Vilniaus į Tbilisį?

„RDC Aviation“ analitikai pasidalino keliais įdomiais grafikais, iš kurių analizių galima pagilinti žinojimą apie veiklą „low cost“ bendrovių veiklą ir Lietuvoje.

Pirmiausia, dar kartą apie sezoniškumą. Esu jau rašęs anksčiau, jog LCC bendrovių dominavimas rinkoje gali sukurti aplinką, kurioje piko metu vidutinės lėktuvų bilietų kainos bus dar didesnės, negu prieš LCC atsiradimą. Taip yra todėl, kad žemų sąnaudų bendrovės laiko stabilesnę pasiūlą visus metus ir mažiau reaguoja į realią paklausą.

Šis grafikas iliustruoja didžiulį Europos rinkos sezoniškumą, ypač LCC segmente, kur dominuoja „leisure“ (atostogautojai) ir VFR (visiting friends and relatives – emigrantai):

Kaip matome, du mėnesius – liepą ir rugpjūtį – didžiosios Europos LCC bendrovės uždirba liūto dalį savo pelno. Tuo tarpu žiemą veiklą vykdo nuostolingai.

Šiuo metu, kuro kainai augant, nuostoliai, patiriami žiemą Europos skrydžių bendrovėms dar didės – iki tokio lygio, jog apsimokės labiau lėktuvus laikyti ant žemės nei jai skraidyti. Pirmoji didelė kregždė pasiekė ir Lietuvos rinką –  nuo spalio pabaigos „Wizz Air“ uždarė dalį maršrutų iš Vilniaus ir sumažino Vilniaus bazę nuo 4 iki 3 lėktuvų.

O kokios rinkos LCC vežėjams Baltijos šalyse yra pelningiausios? „RDC Aviation“ pagal savo algoritmus apskaičiavo 10 pelningiausių šalių porų iš Baltijos šalių: rinkos iš Lietuvos užima 7 iš 10 tų vietų. Tai nenuostabu – Lietuva išsiskiria didžiausia LCC dalimi bendrame pyrage tarp Baltijos šalių. Nė viena LCC rinka iš Estijos nepateko į šį sąrašą.

Daugiausia pelno uždirbanti rinka yra „Ryanair“ skrydžiai tarp Lietuvos ir Jungtinės Karalystės, tačiau galima pastebėti, jog pagal maržą, tai yra pačios žemiausios maržos rinka (iš esančių dešimtuke). Didelė, bet mažų maržų rinka: pastebėtina, jog į dešimtuką nepateko „Wizz Air“ skrydžiai tarp Lietuvos ir Jungtinės Karalystės – tikėtina, jog jų marža dar mažesnė šioje rinkoje ir ji laikosi tik ant dydžio.

Antrą vietą užima „Ryanair“ rinka tarp Lietuvos ir Airijos – ši bendrovė skraidina beveik be konkurencijos (tik netiesioginė iš „Wizz Air“ Belfasto maršruto), todėl rinkos marža gerokai didesnė – siekia apie 25%. „Ryanair“ neturi konkurentų ir skraidindama tarp Latvijos ir Airijos – ši rinka užima penktąją vietą bendrame sąraše su dar didesne marža.

Ketvirtoje vietoje, gan aukštą pelningumą demonstruoja „Wizz Air“ skrydžiai iš Lietuvos į Norvegiją – tai yra daugiausia pelno šiai bendrovei generuojanti rinka Baltijos šalyse.

Šeštą vietą sąraše užima „Wizz Air“ skrydžiai tarp Lietuvos ir Izraelio – vienas maršrutas tarp Vilniaus ir Tel Avivo viršija 40% maržą ir ir sukrauna apie 1,5 mln. EUR per metus. Nenuostabu, jog matydama tokio dydžio maržą šį rudenį „Ryanair“ pradėjo skrydžius iš Kauno į Tel Avivą. Tačiau, dar atviras klausimas, ar net tokia santykinai didelė vienos bendrovės marža gali uždirbti dviems bendrovėms. Trumpa matematinė iliustracija – šiame maršrute „Wizz Air“ patiria 3,6 milijono EUR kaštų ir gauna apie 5 mln. EUR pajamų. Dabar, „Ryanair“ skraidys tiek pat su panašiais kaštais: dviejų bendrovių suminiai kaštai bus apie 7,2 mln. EUR (šiuo metu maršrute pajamos apie 5 mln. EUR) – iki kiek išaugs suminės pajamos maršrute?

To paties „RDC Aviation“ sudarytas grafikas pelningiausių LCC maršrutų iš Izraelio – Vilnius-Tel Avivas užima dešimtąją vietą.

Septintą ir aštuntą vietas sąraše dalinasi „Ryanair“ skrydžiai iš Lietuvos į Ispaniją ir Italiją. Nors santykinai pelno marža nedidelė, tačiau rinkos pakankamai didelės, kad sukrautų apčiuopiamą pelną. Vėlgi, šioje rinkoje „Wizz Air“ konkuruoja tiesiogiai ir jai šios rinkos nepatenka į dešimtuką. Tai galima paaiškinti, jog žiemai „Wizz Air“ nutarė stabdyti skrydžius iš Vilniaus į Romą ir Barį.

Gal labiausiai nustebinęs dalykas – 9 vietoje įsitaisiusi rinka tarp Lietuvos ir Sakartvelo. Vienas „Wizz Air“ maršrutas iš Vilniaus į Kutaisį sugeneruoja virš 1 mln. EUR pelno ir turi pačią aukščiausią maržą: virš 50%!

Šitie skaičiai neliko nepastebėti „Georgian Airways“: nuo 2019 metų balandžio 2 dienos ši bendrovė planuoja pradėti skrydžius tris kartus per savaitę iš Tbilisio į Vilnių. Skrydžiai planuojami „Embraer 190“ lėktuvu, antradieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais: 19 val. išvykimas iš Tbilisio ir 22 val. išvykimas iš Vilniaus (atvykimas į Tbilisį 2 val. po vidurnakčio). „Georgian Airways“ turės žymiai aukštesnius kaštus skraidydami daugiau nei dvigubai mažesniu lėktuvu – įdomu, ar pakaks jiems keleivių ir ar keleiviai sutiks mokėti „premium“ už skrydžius į Tbilisio oro uostą.

Tačiau, kaip matome iš grafikų, nors yra nemažai rinkų, kur skrydžiai generuoja sveikas maržas, tačiau jie nėra pakankami atsirasti konkurencijai šiuose maršrutuose. Įsivaizduokime, jeigu skrydžiai iš Lietuvos į Jungtinę Karalystę „Ryanair“ uždirba „tik“ 1,8 mln. EUR per metus. „Ryanair“ tarp Lietuvos ir Jungtinės Karalystės veža daugiau nei 600 tūkst. keleivių per metus: t.y. „uždarbis“ iš vieno keleivio yra mažiau nei 3EUR! „Wizz Air“ nėra sąraše, kas rodo, jog jų marža tarp Lietuvos ir Jungtinės Karalystės per keleivį dar mažesnė.

Įdomu, kuo baigsis konkursas skrydžiams tarp Vilniaus ir London City – laikas paraiškoms baigėsi, kol kas dalyviai ar nugalėtojai nėra paskelbti. Tikėtina, jog matydami maržas skrydžiuose tarp Vilniaus ir Jungtinės Karalystės, konkurso dalyviai, gali paprašyti  didelės valstybės dotacijos.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

146 komentarai

  1. Čiurlionis - 2018 11 2, 14:26

    Just a fact, bet Belfastas eina į GB krepšelį, o ne Airijos.

    Ačiū, kad daliniesi, įdomūs RDC skaičiai.

  2. Simonas Bartkus - 2018 11 2, 14:38

    Žinau, kad į GB – bet momentas, kad VNO-BFS nors kažkiek konkuruoja su Ryanair maršrutais į Dubliną ir Shannoną. Visgi ta pati sala.

  3. Kardiobatonas - 2018 11 2, 14:47

    Labai įdomios įžvalgos. Išties nustebino Gruzija.

  4. Čiurlionis - 2018 11 2, 15:08

    Kalbant apie TBS, manau, kad čia buvo gera proga BT, kurie ją pramiegojo.

    Jie turi codeshare su Georgian Airways, jų lėktuvai didesni, kas leistų pasiūlyti mažesnę kainą, visų trečia jie tubūt greit neturės, kur dėti savo A220, juolab, kad senuosius b737 sunkiai išleidžia į pensiją.

  5. martynas - 2018 11 2, 15:51

    Su Gruzija tai net keista, nes tas pats UIA turi irgi gana neblogą produktą (aišku, atmetus patirtį KBP) tiek į TBS, tiek į KUT (tiek kainos su bagažu prasme, tiek ir skrydžių laikais ir dažniu), kad turistiniam keliavimui netgi dar patogiau (aišku, BUS būtų dar patogiau)

  6. Spectator - 2018 11 2, 16:11

    Mano nuomone Georgian Airways Vilniuje neturi jokių šansų, ne tik dėl mažo lėktuvo ir nekonkurencingų kainų, bet ir dėl savo no-name brando. Panašiai, kaip RusLine ar SCAT, ar Germania į ZRH. Vieno sezono vežėjai.

  7. Jurgis - 2018 11 2, 17:36

    British Airways to stop Tallinn-London direct flights from spring 2019
    http://www.baltic-course.com/eng/transport/?doc=144847

  8. PS - 2018 11 2, 17:44

    Mūsų 30 žmonių grupė pavasarį susigalvojo skristi trims dienoms į Jordaniją ir jau nusipirkom bilietus. Iškilo klausimas, ar išvykimo iš Amano mokestis yra įskaičiuotas į Ryanair bilieto kainą (kaip dažniausiai būna kitų avialinijų bilietuose), ar reikės mokėti papildomai. Jei žinote, painformuokite.

  9. Vytautas - 2018 11 2, 20:31

    @Čiurlionis – jei jau dėt teisingai, tai Belfastas eina į UK krepšelį, o ne GB. Šiaurės Airija nėra GB dalis ;)

  10. Čiurlionis - 2018 11 2, 22:50

    Taip pagal visus senosios konstitucijos normatyvus, tai apskritai kolonija.

  11. OLEG - 2018 11 3, 01:15

    BT RIX-LWO atidare ir siuncia stai tokius emailus ;-)

    Vilnius – Lviv from 69 €
    Palanga – Lviv from 75 €

    Prie siu Simono izvalgu butu lb idomu SU ir PS pajamas is VNO kazkiek aptarti.

  12. Arnas - 2018 11 3, 12:27

    Labai įdomus straipsnis, ačiū. Būtų įdomu pamatyti panašius grafikus apie legacy vežėjus iš Baltijos šalių.

    @OLEG, SU rinkoje LT-RU dirba praktiškai be konkurencijos, nenustebčiau, jeigu jie patektų į trejetuką tarp pelningiausių VNO. Tuo tarpu PS aukso amžius jau praėjo, didelę dalį tiesioginio srauto nugriebia FR ir W6, maržos labai žemos, premium segmento taip pat beveik nėra.

  13. Arnas - 2018 11 3, 12:36

    Ne į temą, bet ar pastebėjot, kad FR VNO-KBP apskridinėja BY oro erdvę? Panašu, kad įstrigo jų derybos, nes skrydžio trukmė suplanuota 1:25, t.y. panašiai kaip PS ir W6, nors dabar BY apskridinėjimas sudegina papildomas 25-30 min.

  14. Tomas468 - 2018 11 3, 12:54

    Prieš porą dienų ar skaičiau kažkur, ar per radiją sakė, kad nuo žiemos sezono airBaltic iš Vilniaus skrydžius vykdys didesniais lėktuvais. Ar aš kažkaip netaip supratau, ar patys apsižioplino ir nebus upgrade’o?

  15. zuikis - 2018 11 3, 16:22

    Aeroflot pries pora dienu paleido SVO-DUB, vezioja absoliutu ora. Reise 20-70 zmoniu, o segmentas apie 4 val. su A320… Kazin kiek temps.

  16. Mikas - 2018 11 3, 18:24

    Niekas rusų Airijoj nelaukia, čia jums ne Turkija.

  17. Besidomintis - 2018 11 3, 20:53

    @Tomas468
    airBaltic skrydžiai vykdyti su B735 nuo žiemos sezono turėtų būt vykdomi su B733. Tačiau kolkas atskirom dienom buvo tiek B733 tiek B735.

  18. Salininkų kaimas - 2018 11 4, 13:51

    Kaip įdomiai Ryanair skrenda į KBP, matyt Baltarusija, kaip ir Rusija, turi kažkokius draudimus, kur tik viena kompanija iš kitos šalies gali perskristi teritoriją? Dabar Ryanair lėktuvas iš vilniaus pakilo 10 minučių anksčiau už UIA, nusileido 20 minučių už UIA vėliau, nes skrido aplink Baltarusiją.

  19. Arnas - 2018 11 4, 16:01

    @Salininkų kaimas, ką tik rašiau apie tai

  20. Salininkų kaimas - 2018 11 4, 16:54

    Vaje, atsiprašau, net nepamačiau :|

  21. Aviator’ius - 2018 11 4, 17:33

    Del FR ir Belarus oro erdves – jokios derybos nevyksta, Baltarusija kol kas neįtraukta į FR AOC, todel ir apskrendama..

  22. Arnas - 2018 11 4, 17:57

    Bet įdomu, kodėl tada skrydžio laikas suplanuotas neatsižvelgiant į BY oro erdvės apskridimą.

  23. Spectator - 2018 11 4, 22:37

    @Aviator’ius – oro erdvės yra įtraukinėjamos į AOCs? Pirmą kartą girdžiu. Gal ko nežinau. Ką greitai radau, kad Baltarusija (kaip beje ir Lietuva – gal kas nors žino kodėl?), nėra pasirašiusi INTERNATIONAL AIR SERVICES TRANSIT AGREEMENT, kuris numato first/second freedoms, t.y. skristi virš šalies bei vykdyti techninius sustojimus. Kad ir kokia priežastis, esu beveik įsitikinęs, kad FR apie tai nežinojo, nes paleidinėdami šimtus naujų maršrutų į tokias detales nesigilina.

  24. Aviator’ius - 2018 11 5, 10:39

    @Spectator – ne BY oro erdvė neįtraukta, bet geografinės koordinatės, pagal kurias nustatoma, kur leidžiama operuoti konkrečiam oro vežėjui. Kai tik bus suderinta su IAA, tikriausiai tuomet bus gautas leidimas is BY kirsti jų oro erdvę.

  25. Linas - 2018 11 5, 15:42

    PLQ statistika OCT2018
    25851 pax
    plius 2,99%
    https://www.palanga-airport.lt/lt/skrydziu-statistika

  26. mantas_muc - 2018 11 5, 18:05

    Itaka nuo balandzio siulys sala Be, directly is Vno

  27. Kardiobatonas - 2018 11 5, 18:13

    Madagaskaras turbūt įspūdingiausia kryptis, ką yra turėjusi Lietuva (kalbu apie čarterius). Tik nepaliauja kankinti nemalonios abejonės, kad teks atšaukti dėl paklausos stygiaus. Pririnkti B767, kai pigiausia kelionė 1100 EUR, – tikras iššūkis. Be to, ir šalis tokiam masiniam turizmui iš Lietuvos pernelyg menkai žinoma. Dar patikėčiau, kad gali pririnkti į Kenija, Patają ar Kubą.

  28. Pranas - 2018 11 5, 23:50

    Ar Small Planet Germany AOC nustojo galioti lapkričio 4?

  29. Linas - 2018 11 6, 08:12

    @Pranas
    Manau, kad taip
    Du šaltiniai rašo, kad ceased operations

  30. Wincas - 2018 11 6, 12:01

    Verslo Žiniose:

    Kauno oro uostas ruošia infrastruktūrą: tikisi iki 500 naujų darbo vietų

    Kaip teigiama dokumente, oro uostas planuoja, kad šalia dabar esančių orlaivių remonto angarų galėtų atsirasti trys nauji, kuriems ir ruošiamasi pritaikyti infrastruktūrą. Ketinama tiesti naują riedėjimo taką, praplečiant šiaurinį peroną, – iš viso apie 14.700 kv. m dangos. Taip pat planuojama tiesti naują 237 m ilgio ir 10 m pločio privažiavimo kelią, skirtą aptarnaujančiajam transportui. Jis jungtų peroną su kontrolės punktu ir gaisrine. Projekte taip pat numatyti inžinerinių tinklų darbai.

  31. Linas - 2018 11 6, 14:03

    Va dar kokia naujiena:
    Turkey’s Onur Air to buy Small Planet Airlines Germany

  32. Žygimantas - 2018 11 6, 15:10

    Tai jau kaip ir ne naujiena – Blue Panorama Airlines nuo gegužės 1x Weekly WAW-VNO-NOS-VNO-WAW su B767 chartered by Itaka.

  33. Simonas Bartkus - 2018 11 6, 16:52

    Pranas: Vokietijos AOC galioja, planuojama, jog įmonė sulauks kitos bendrovės investicijų. Tačiau, su nauju investuotoju veikla keisis, o dabar visos vasaros programos užbaigtos, tai šiuo metu Vokietijos SPA įmonė neskraido.

  34. Mindaugas - 2018 11 6, 16:54

    Icelandair Group Buys Out WOW Air

    Beleaguered budget airline WOW Air has been completely bought out by Icelandair Group, Viðskiptablaðið reports. The board of Icelandair Group bought every share in WOW Air, pending approval from Icelandair shareholders and the Icelandic Competition Authority.

    https://grapevine.is/news/2018/11/05/icelandair-group-buys-out-wow-air/

  35. Simonas Bartkus - 2018 11 6, 16:55

    PS: kaip tik šį savaitgalį skridau VNO-AMM-VNO: išvykimo mokesčio mokėti neteko oro uoste, nors apie jį yra visur skelbiama. Oro uosto experience šiaip labai smooth – visiškai naujas oro uosto terminalas, premium paslaugos. Vizos įsigijimas irgi labai paprastas kaip tokiam regionui, priima kortele mokėjimus, galima išankstinį „Jordan Pass“ įsigyti ir kt.

  36. Andrius - 2018 11 6, 18:05

    Žygimantui
    Iš kur tokia informacija apie reiso maršrutą?

    Itaka svetainėje rašo:
    Vilnius > Nosy Be
    Skrydžių tvarkaraštis bus paskelbtas vėliau

    Tai dar neiašku su kuo ir per kur ten tas skrydis bus.

  37. PS - 2018 11 6, 18:38

    Pastebėjau, kad RYANAIR svetainėje atsirado nuorodos VNO-AMM ir vasaros laikotarpiui – nurodyti išvykimo laikai (labai geri savaitgalio vizitui), dienos, tačiau kol kas pirkti neleidžia

  38. trolis - 2018 11 7, 10:12

    pasigedau nuorodu i straipsnius, kad tai EU261 pribaige WOWAIR kaip ir Primera?

  39. Simonas Bartkus - 2018 11 8, 12:44

    LTOU tinklapyje skelbiama, jog suteikita 100 000 EUR parama Wizz Air už naują maršrutą PLQ-DTM. Maršrutas neparduodamas, bet turbūt laiko klausimas kada bus paskelbtas.

    Taip pat minėti Georgian Airways gavo 200 000 EUR paramą.

    https://www.ltou.lt/upload/medialibrary/288/2885b572a13120ce37a221068b2d3b0b.pdf

  40. zuikis - 2018 11 8, 13:34
  41. Kardiobatonas - 2018 11 8, 13:52

    PLQ-DTM – ar tai tikrai pats geriausias maršrutas vertinant susisiekimą tarp PLQ ir Vokietijos? FRA ar MUC nerealu, bet yra DUS, HAM, CGN.

  42. trolis - 2018 11 8, 14:11

    nauji marsrutai – let it be, kad ir kokie jie bebutu, bet mokejimai BT uz RIX…

  43. Spectator - 2018 11 8, 14:13

    @Kardiobatonas: LCCs nesivargina aiškintis, kur būtų geriausias maršrutas. Jiems tai visiškai vienodai, nes pasiūlys bilietų tokiomis kainomis, kad skris ir tie, kam reikia ir tie, kam nereikia :) DTM jie jau turi kontraktus, tikriausiai kažkokias nuolaidas ir pan. Čia ir yra visa bėda su LCCs ir Lietuvos pasiekiamumu, teoriškai skrydžiai yra, bet praktiškai jie tinkami tik labai neįnoringiems turistautojams ar emigrantams.

  44. OLEG - 2018 11 8, 16:36

    Norwegian pardavineja lektuvus, kas 2-3 dienas skelbia akcijas skirtingas bilietams… Neramu man labai del mylimiausiu avialiniju =\

  45. Kardiobatonas - 2018 11 8, 19:12
  46. Linas - 2018 11 8, 19:25

    Po remonto pas FLT testavo, tai ir išmaklino pusę Lietuvos 😀

  47. .. - 2018 11 9, 01:03

    Cia kazkas klause del MD80 cph/vno, paziurekite senesnius postus kai jie buvo nuimti is serviso, ir beje man jie visada patiko, rasiau kad @mersedesas@, o kad keisdavo crj i juos tai tiesa, bet buvo trumpai, veliau a320

  48. .. - 2018 11 9, 01:06

    o senais gerais laikais tik md80 ir aptarnaudavo vilniu, o dar seniau dc9, arciau 90s pradzios

  49. Anonimas - 2018 11 9, 09:34
  50. Pranas - 2018 11 9, 11:57

    Kauno oro uostas rašo, kad Wizz lėktuvą iš Londono nukreipė į Helsinkį. Keista truputį :) O flightradar kažko nerodo W9 skrydžių.

  51. Simonas Bartkus - 2018 11 9, 12:06

    Pranas: rodo, tik rodo kaip WUK kodo skrydžius. Dabar leidžiasi lėktuvas HEL.

  52. Linas - 2018 11 9, 12:17

    KUN statistika OCT2018
    90962 pax
    plius 7,34%

  53. Arunas - 2018 11 9, 13:01

    Nordica stipriai gauna į kaulus ir nuo kitų metų uždaro AMS/LED/OSL. Mažina MUC iki 1/w bei apkarpė ARN. Tai jau antras mažinimas šį rudenį.

  54. Janka - 2018 11 9, 13:15

    2018-11-09 11:05 W9 8121 Londonas (Lutonas) LTN Vėluoja. Numatomas išvykimas 13:45

    Tai čia reik manyti, kad nusileidus Helsinkyje tas pats lėktuvas su keleiviais
    vėl kils į Kauną?

  55. mmm - 2018 11 9, 13:45

    Su finansiniai sunkumais susidūrusi Estijos valstybinė aviakompanija „Nordica“ priversta atsisakyti kai kurių skrydžių, atleisti dalį darbuotojų, penktadienį rašo laikraštis „Postimees“.

    „Nordica“ nuo sausio mėnesio rečiau skraidins iš Talino dviem jai pagrindinėmis kryptimis – į Stokholmą, Miuncheną, nutrauks skrydžius į Amsterdamą, Oslą, Sankt Peterburgą.

    „Postimees“ cituoja „Nordica“ vadovą Hannesą Saarpuu (Hanesą Sarpą), kurio žodžiais, dėl ekonominių priežasčių priimtas sprendimas nebuvo lengvas, tačiau „priežasčių panikai nėra“.

    Anot H. Saarpuu, bendrovės nuostoliai nuo 900 tūkst. eurų pernai gali išaugti iki apytikriai 2 mln. eurų šiemet.

  56. Linas - 2018 11 9, 22:58

    Regis rado pirkėją SPA DE
    SF Aviation Holding buys Small Planet Airlines Germany
    https://www.ch-aviation.com/portal/news/72672-sf-aviation-holding-buys-small-planet-airlines-germany

  57. Čiurlionis - 2018 11 10, 09:13

    LY-ONL pavirto į Bamboo airways.

  58. Besidomintis - 2018 11 10, 12:23

    Jei neklystu, VNO pirmą kart aplankė Boeing 737 MAX 8, SmartWings skrydžiu iš Marsa Alam.

    https://www.flightradar24.com/data/flights/3z7107#1e81cd54

  59. Piktas - 2018 11 10, 18:11

    Is small planet svetaines…
    When it comes to stable growth, we are the perfect example: our revenue increases by 20-30% every year, and we are also profitable.
    Panasu, kad taip nebuvo. Atsipalaiduok.. ir siek tikslo.

  60. Ugnius - 2018 11 10, 19:06

    @piktas, kodėl taip negalėjo būti ? Juk dar berods iki 2017m. Small Planet veikė pelningai ir su jokiomis kliūtimis nesusidūrė. Tik tuomet įvyko pernelyg ambicinga plėtra Vokietijoje ir Lenkijoje, privedusi prie visos grupės fiasko

  61. Linas - 2018 11 10, 22:26

    FR užgriuvo nemalonumai:

    Ryanair sued in US for allegedly misinforming shareholders
    https://www.ch-aviation.com/portal/news/72677-ryanair-sued-in-us-for-allegedly-misinforming-shareholders

  62. Linas - 2018 11 10, 22:32

    Ir dar:
    Ryanair plane seized by French authorities in cash row
    https://www.bbc.co.uk/news/amp/business-46152849

  63. Wincas - 2018 11 10, 23:00

    @Besidomintis Teko jį šiandien savo akimis pamatyti, Gerai atrodo wingletai :)

  64. Simonas Bartkus - 2018 11 12, 10:53

    Vilniaus oro uoste spalio mėnesį 463 875 keleiviai, augimas +10.6%: mažiausias fiksuotas augimas per šiuos metus. Skrydžių priaugo 6,5%, cargo +21,2%. Iš viso per 10 mėnesių 4 221 655 keleiviai.

  65. Linas - 2018 11 12, 11:16

    labai nedaug nedatemps iki 5 mln… šias metais

  66. Simonas Bartkus - 2018 11 12, 14:54

    Nepamenu, ar buvo čia minėta – British Airways uždaro LHR-TLL šio sezono pabaigoje. 2 metus trukęs eksperimentas konkuruoti baigėsi.

  67. Kardiobatonas - 2018 11 12, 16:18
  68. Čiurlionis - 2018 11 12, 22:39

    BA turbūt galvos skausmas yra Baltijos šalys :)

  69. oleg - 2018 11 13, 12:44

    o jus pastebejot kaip agresiviai BT pleciasi TLL? OSL, ARN, 2 lektuvai nakvoja, bilietai po 22 EUR

    „If other companies want to maintain traffic, there is no reason for Nordica to compete aggressively. There will be cuts on the commercial side, but Nordica will maintain traffic on a number of destinations and be prepared to restart traffic if it would be necessary in the future, Nordica comments in a comment to the Flygtorget.

  70. Spectator - 2018 11 13, 13:04

    @oleg – BT viešai buvo paskelbusi apie planus plėstis Estijoje dar Estonian Air laikais, prieš atsirandant Nordikai, tad nėra kažkas stebuklingo, tikriausiai apie tai žinojo ir Estijos vyriausybė priimdama sprendimą dėl Nordika atsiradimo. Čia tik vienas iš pranešimų spaudai iš 2015 metų: https://www.airbaltic.com/en/airbaltic-to-strengthen-in-estonia

    Tai, ką dabar daro Nordika atšaukdama maršrutus (įskaitant AMS, kurio slotai dabar aukso vertės) ir drastiškai karpydama skrydžius parodo, kad jie de facto pralaimėjo konkurencinę kovą. Beje, jie netgi sukarpė TLL-ARN iki dviejų skrydžių per dieną ir labai kvailais laikais (iš TLL 07:20 ir 13:30, iš ARN 14:40, 22:10) – tai turėtų būti pagrindinis ir pelningiausias jų maršrutas, bet netgi tokiame maršrute jie negali konkuruoti.

    Manau, kad jų ateities scenarijai dvejopi: tapti wet-lease operatoriumi, bet čia su sąlyga, kad dabartiniai jų kontraktai su SAS ir LOT yra pelningi; arba tiesiog užsidaryti Air Lituanica scenarijumi ir nebedeginti mokesčių mokėtojų pinigų.

  71. Simonas Bartkus - 2018 11 13, 13:46

    Nordica pavyzdys dar yra ir kitą dalyką parodo, kaip sunku įmonei išlaikyti ilgalaikę strategiją, keičiantis politiniams vėjams. Nordica pasikeitė visas management ir dabar atrodo sprendžiami trumpalaikiai dalykai, aukojant ilgalaikę strategiją. Jeigu vardinami skaičiai yra teisingi, kad Nordica pernai uždirbo 0,9M EUR pelno o šiemet nieko nekeičiant būtų patyrusi 2M EUR nuostolio – sakyčiau maži nuostoliai, kad aukoti ilgalaikę strategiją dėl to. Dabar rinkos dalis bus prarasta visam; slotai AMS irgi bus prarasti visam laikui ir grįžti negalės.

    Bet kokiu atveju, panašu, agresyvi BT strategija Estijoje pasiteisino net gerokai greičiau nei BT galėjo tikėtis.

  72. Simonas Bartkus - 2018 11 13, 16:38

    Wizz Air paskutiniame savo reporte pranešė, jog uždaro kelionių organizavimo biznį:

    Wizz Tours will cease operations from 31 December 2018.

    First half package holiday revenues were €11.4 million and the net loss was €2 million.

    Įdomu, ar tai kiek keis jų network planning strategiją, turbūt dar mažiau galim tikėtis „beach routes“.

  73. Linas - 2018 11 13, 16:40
  74. Pranas - 2018 11 13, 16:48

    Man labiau įdomu kaip Wizz pardavinėja vietas blokais kelionių organizatoriams. Tarkim Novaturo skrydžių puslapyje galima gauti vien skrydžio bilietų į tam tikrus atskirus Wizz reisus (šiuo metu į Barseloną pora datų yra, ankščiau į Barį mačiau) su visom Novaturo sąlygom (bagažu ir pan.). Ir ten atrodo, kad visa kainodara Novaturo, jie nėra kaip agentas, o turi savo dalį lėktuvo. Gal Wizz šitas verslo modelis labiau sekas nei patiems viską organizuoti.

  75. Linas - 2018 11 13, 16:49
  76. Simonas Bartkus - 2018 11 13, 16:52

    Wizz Air parduoda group bookings kelionių organizatoriams – gali sumokėti likus dviem mėnesiam į priekį už visą grupę ir pavardes duoti tik likus trim dienom iki skrydžio: kaina būna už fiksuota kaip „block seats“. Tai viskas ir lieka tada jau kelionių organizatoriaus rizikoje.

  77. Pranas - 2018 11 14, 10:51

    Tokį elementarų group bookingą realiai ir eilinis klientas gali padaryt puslapyje – bet tada tokie pardavimai gerokai sunkiau skaičiuojas planuojant capacity, gaunas labiau vienkartiniai pardavimai. Galvojau gal Wizz kažkaip labiau dirba šitoje rinkoje.

  78. Mindauqas - 2018 11 14, 11:34

    Šiandien pas pažįstamą feisubke perskaičiau, kad Wizz Air Kaune nepraleidžia su mobiliais boarding pass’ais ir reikalauja atsispausdinti paprastus. Duoda kompiuterį, printerį ir popieriaus nemokamai.

    Vis tiek pabandė pažįstamas praeiti su mobiliu boarding pass’u, tai nepraleido ir užlaikė. Tik kai kategoriškai atsisakė spausdintis ir teršti gamtą, po keleto minučių laukimo vis dėlto praleido. Neturiu pagrindo juo netikėti, bet WTF?

    Kažkaip manau, kad čia ne Wizz Aiz, o aptarnaujančios kompanijos savivalė (nors skelbime parašyta, kad „Wizz Air reikalauja“). Kas juos aptarnauja Kaune?
    O kaip Vilniuje, vis dar „leidžia“ Wizz Air skristi su mobiliais boarding’ais?

  79. Čiurlionis - 2018 11 14, 12:03

    Na jeigu plėšo šakeles ir skaičiuoja, kaip kitaip, juk iš mobilaus bilieto nieko ne nuplėši. Kaip tada ataskaitą priduosi?

  80. trolis - 2018 11 14, 12:15

    Vilniuj leidzia. Bet siaip eiline startuoliu ir fintechu salies svetima geda

  81. Janka - 2018 11 14, 14:11

    Wizzair pavaro. Liepos mėnėsi pirkti bilietai Vilnius – Baris – Vilnius gruodzio 8-20 d., dabar prisijungus prie rezervacijos skrydis pakeistas i Vilnius – Londonas – Vilnius :) Paskambinus ir paklausus – kokia alternatyva – sako tai skriskite i Londona. Arba susigrazinkite pinigus. Arba galite skristi i alternatyvius oro uostus – Neapolis ir Roma, i kur Wizzair is Vilniaus neskraido. Nice :) Jokio laisko nebuvom gave. Gerai nors, kad dabar pastebejom, o ne gruodzio 8 d :)

  82. Nitro - 2018 11 14, 14:41

    Jei sekate šį blogą, turėjote pastebėti info apie karpoma wizz tvarkarasti.

  83. Arnas - 2018 11 14, 14:55

    „Tik kai kategoriškai atsisakė spausdintis ir teršti gamtą…“

    Pradedu drebėti, kai girdžiu tokius išsireiškimus. Be abejo, ana aprašyta situacija yra kvaila, bet apskritai tas elektroninių laipinimo kortelių prastūminėjimas (neva popierius eikvoja gamtą) yra išpūstas reikalas. Visų pirma, elektroninių prietaisų naudojimas eikvoja dar daugiau resursų (elektra, medžiagos gamybai), o antra, elektroninės laipinimo kortelės sukelia aibę problemų laipinimo metu: keleiviai paprasčiausiai jomis nemoka naudotis ir stabdo eilę, taip pat kyla problemų, kai keleiviui pasikeičia vieta (via tiek tenka spausdinti) ir t.t.

    Nesakau, kad popierius geriau už gamtą, čia yra vietos ginčams, bet vienareikšmiškai teigti, kad „popierius teršia gamtą“ yra propaganda.

  84. Linas - 2018 11 14, 16:15

    RIX statistika OCT2018:
    645429 pax
    plius 16,63%

  85. Janka - 2018 11 14, 16:24

    Nitro, very funny :)

  86. Pranas - 2018 11 14, 16:30

    @Arnas – handlingo kompanija nesugebanti priimti boarding paso telefone turėtų užsidaryti tą pačią dieną. Aiškinanti, kad tai blogis – irgi.
    O dėl vietos keitimo – nereik ieškot sliekų, va Vueling tiesiog pasakė žodžiu naują vietą, kai lėktuvas iš 321 į 320 pasikeitė. Nors rast lapelių ant ko užrašyt irgi nėra didelis mokslas.

  87. trolis - 2018 11 14, 19:35

    avialinijos, kurios nori (LH tikriaus geriausias pavyzdys) sugeba pushinti ir gate ir vietu change’us i mobilius boarding pass’us – bent jau passbook.

    o KUN atveju yra solution’as: https://www.youtube.com/watch?v=RIk56x84szE

  88. Srs - 2018 11 14, 21:55

    Passengers on a delayed LOT airlines flight from Beijing to Warsaw were asked for a whip-round to raise cash to pay for repairs on a broken pump on the plane. The airline first denied it, then confirmed the story a day later.

    Daugiau detaliu nezinau, bet kas skaito Lenkiskai gali isversti:
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/spozniony-lot-pekin-warszawa-jest-dowod-ze,82,0,2421074.html

  89. Mindaugas - 2018 11 14, 22:36

    Airline industry scrambles to understand Boeing 737 MAX systems

    More progress is being made to uncover every little detail that played a factor in the crash of a Lion Air Boeing 737 MAX 8 which left 189 people dead and many more demanding answers.

    Various perspectives in the airline industry, such as regulators, unions and airlines themselves, are all scrambling to understand the flight control systems within the Boeing 737 MAX as well as list all the errors in emergency checklists for the “runaway stabilizer” problem.

    The task comes to light as the industry was completely unaware of the fact that Boeing had built the 737 MAX with a new flight control system, which reportedly played a role in the recent crash of Lion Air flight JT610.

    https://samchui.com/2018/11/14/airline-industry-scrambles-to-understand-boeing-737-max-systems/#.W-x4bKixU0M

  90. Arnas - 2018 11 14, 22:56

    @Pranas
    Priimti elektroninę laipinimo kortelę nėra jokių kliūčių, bent jau neįsivaizduoju, kur ji galėtų būti. Brūkšninis kodas visur yra toks pat, ar telefone, ar ant popieriaus, ar ištatuiruotas. Ten, matyt, yra kitos priežastys.

    @Trolis, @Pranas
    AY irgi tą patį daro, bet toli gražu ne visos aviakompanijos. O „pasakymas žodžiu naujos vietos“ apskritai neturi ir negali būti toleruojamas jokioj handling’o įmonėj, ypač kai kalba eina apie masinius vietų keitimus A320/A321 dėl orlaivio centruotės.

  91. BarryPiese - 2018 11 15, 01:29

    What we guests here is , an stunningoffers
    Upright click

    https://drive.google.com/file/d/1FwpK7zZWOQURSgV47v5jPMoOJP_zugHh/preview

  92. oleg - 2018 11 15, 11:42

    matet kad FlyBe jau lyg ir ruosiasi bankrotuoti? +1 siais metais. O dar yra sausis ir vasaris 19.

  93. Linas - 2018 11 15, 11:52

    @oleg
    ne tai kad bankrutuoti, bet parduoda :) Plačiau
    flybe. put up for sale
    https://www.ch-aviation.com/portal/news/72846-flybe-put-up-for-sale

  94. DJ - 2018 11 15, 12:09
  95. trolis - 2018 11 15, 21:43

    The SkyTeam alliance is losing one of its member airlines. Effective Jan. 1, 2019, China Southern will leave the alliance, instead choosing to meet the needs of its own development strategy.

    According to a source at the airline and reported by Reuters, the airline is leaving because it believes it’s too expensive to be a member of the alliance, relative to the benefits it gets in return for being a member. The source added that the airline will consider joining the Oneworld alliance, but it has not yet made a decision. China Southern is the largest airline in China by passenger numbers.

    Cathay Pacific, the Hong Kong-based carrier that’s a founding member of the Oneworld alliance, has the right to veto the entrance of a new member airline from the greater China region, said two sources familiar with the matter. China Southern, which is based on the southern Chinese city of Guangzhou (CAN), competes directly against Cathay for traffic in the region. The two cities are located just 84 miles apart.

  96. Edgaras - 2018 11 16, 17:02

    Ar darytumete fake connection KUN-CPH, jei Leg2 is CPH kyla 7.40? Tik mazas rankinis

  97. Arnas - 2018 11 16, 17:32

    @Edgaras
    Daryčiau, 99% šansų spėti. Tik reikia žinoti, kad tas 1% visada egzistuoja.

  98. Besidomintis - 2018 11 16, 17:34

    Šiame blog’e buvo minėta,kad SU žiemos sezonu į SVO skraidys 2x daily. Nuo šiandien iki sezono pabaigos vėl 3x daily kaip vasarą.

  99. trolis - 2018 11 17, 02:38

    Kaip VNO yra priskiriamos parkavimo aiksteles? T.y., kodel SAS parkuojasi daugmaz tenpat, o LOT netoli Lenkijos?

  100. Spectator - 2018 11 17, 12:03

    @trolis – ieškoti logikos VNO, drąsu :)

  101. Anonimas - 2018 11 17, 14:44

    Jei remote stands, tai pagal aptarnaujancias kompanijas suskirstyta mazdaug: litcargus siauriniam perone, BGS pietiniam.

  102. Anonimas - 2018 11 17, 17:45

    Kas nusipirko airbaltico boeinga? Stovi vilniuj su lietuviskas registracija LY-KDG. Latviska jau nutrinta

  103. Linas - 2018 11 17, 20:15

    Gal FLtech. ant dalių parsivarė 😀

  104. Besidomintis - 2018 11 17, 23:35

    Klasjet planuoja dar 3 VIP konfigūracijos B735 (tokie kaip LY-KLJ ar pan.). Pora ex airBaltic B735 kiek žinau kaip tik tam bus ir ruošiami.

  105. D - 2018 11 19, 00:19

    Suskraidžiau naujuoju Ryanair maršrutu VNO-AMM-VNO. Kaina (su bagažu) – 190 EUR, bet ir tai per durną galvą pirkus labai iš anksto pavasarį, kadangi prieš kelias savaites buvo galima tilpti į 140 euro. Užpildymas abiejų reisų šimtaprocentinis arba artimas tam. LCC – gėris, vienareikšmiškai.

  106. Augustinas Žemaitis - 2018 11 19, 04:44

    @D – dabar jau mačiau VNO-AMM-VNO pardavinėjo po 30 eurų (be bagažo) bilietus gruodžiui-sausiui (16 eurų į vieną pusę, 14 į kitą). Atrodo, ypač žiemą su pardavimais ne kas.

    Aišku, problema Jordanijoje vizos kainos. 60 eurų. Taigi, iš karto kelionės kaina (be jokių išlaidų vietoje), net su bilietais už 30 eurų, jau yra 90 eurų, nors Ryanair pasiima tik trečdalį tos sumos. Palyginus su šalimis, kur bevizis režimas, toks reisas iš karto turės žymiai mažesnį pajamingumą. Aišku, tikėtina, dalis žmonių nepasidomi vizomis ir nelygina realių „nusigavimo į vietą kainų“, o tik skrydžio kainą, bet tokių dalis, matyt, ilgainiui mažėja, kai ar skristi ima svarstyti tie, kurių draugai jau buvo.

  107. Aras - 2018 11 19, 09:20

    Reaguojant tiek į postą, tiek į RYR kainas, Iš Kauno į Tel a Aviv kainos irgi už keliasdešimt EUR net artimom datom. Pvz. Gruodžio 01-08 vos 45 EUR round trip’as. Ką jau senokai mačiau, Europoje paleidę akcijas ir po 1 EUR.

  108. trolis - 2018 11 19, 10:25

    Tuo tarpu jau surinkinejamas pirmasis vadinamas 737-8-200 skirtas Ryanair’ui. 28-inch pitch (lyginant su dabartine 30). Idomu, kur riba bus ir kada galu gale prisiprasys ta riba itvirtinti teisiskai.
    Beja, papildomai atsirado du emergency exit’ai tarp galiniu duru ir overwing exit’u

  109. Kardiobatonas - 2018 11 19, 11:15

    Dėl Jordanijos vizos yra geras sprendimas. Galima nusipirkti „Jordan Pass“, kurio turėtojui vizos nereikia ir dar suteikiama galimybė nemokamai įeiti į daugelį muziejų (Petra taip pat), gauti įvairių nuolaidų. Jeigu neklystu, „Jordan Pass“ kainuoja 100 USD. Vienintelis trūkumas, kad jį galima gauti, jeigu Jordanijoje praleidi mažiausia 3 naktis.

  110. Simonas Bartkus - 2018 11 19, 11:41

    Akivaizdu, jog VNO-AMM business case stipriai stovi ant Jordanijos (Amano?) dotacijos: Ryanair atidarė pundą naujų maršrutų į Amaną ir Akabą (iki tol neskraidė visai) ir nė vienas iš maršrutų nekonkuruoja tiesiogiai su Royal Jordanian. Jordanija ne EU, matyt, įmetė tiesiog finansinę dotaciją FR, nes europietiška konkurencijos teisė negalioja.

    Aišku, benefit akivaizdūs – turbūt iš Lietuvos būdavo gal 10 turistų per savaitę užklydusių į Petrą iš Izraelio ar Egipto, o dabar po tris su puse šimto kas savaitę.

    Nes už 4 val. skrydį, kuris dažnai kainuoja mažiau nei 50EUR – nemažas minusas generuojamas, klausimas, kokio dydžio dotacija ir kiek laiko jos užteks.

  111. D - 2018 11 19, 13:08

    >>ir nė vienas iš maršrutų nekonkuruoja tiesiogiai >>su Royal Jordanian.

    Svarbu kad padės į vietą visokius LOT ar Aegean, iki Ryanair buvusius vienintele realia galimybe nusigauti ten, piktnaudžiavusius tuo bei siūliusius (ir vis dar tebesiūlančius?) kosmines kainas. Koks asilas skris už 300 eurų į vieną pusę iš Varšuvos, kai Ryanair skraidina normalia kaina iš Krokuvos? Nebent tas, kuris jaučia poreikį suvalgyti nemokamus pietus on-board už du šimtus eurų.

  112. Augustinas Žemaitis - 2018 11 19, 13:20

    @Kardiobatonas – na, jei praleistum mažiau nei tris naktis, greičiausiai šiaip ar taip neapsimokėtų, nes nekur panaudotum tą pasą.

    Realiai pasas apsimoka važinėjantiems po Jordaniją, bet, jei kas, tarkime, nori ilsėtis prie Negyvosios jūros tiesiog – tai neapsimoka irgi.

  113. D - 2018 11 19, 13:22

    @Augustinas Žemaitis – Tik nereikia pasakų apie tai kad šiai laikais „nepasidomi vizomis, nelygina realių nusigavimo į vietą kainų, o tik skrydžio kainą“. Tie, kurie nesidomi tokiais kertiniais kelionės dalykais, tai ir skrenda į „viskas įskaičiuota, paplūdimiuose voliotis, paėsti ir pagerti“. Visi viskuo pasidomi, keleivių kontingentas kuo įvairiausias. Viza kainuoja 50 EUR arba galima su Jordan pass, internetu kuris online per 10 min. už 90 EUR. Jordan pass pliusas ne tik tas, kad nereiks išleidinėti pinigų ten vizai, bet ir Petra kainuos pigiau, nes mokant paprastai/vietoje už ją sunku įtikinti save, kad ji verta tų 50 eurų. Dar į Wadi Rum’ą įleis už tą pačią kainą ir daug kitų objektų, jei kam yra poreikis į griuvenas ir akmenis žiūrėti. O dėl trijų naktų, būtinų praleisti Jordanijoje, tai Ryanair maršrutų dažnis taip ir sudėliotas, kad mažiau trijų nepraleisi, jiems skraidant ten penktadieniais ir pirmadieniais.

  114. D - 2018 11 19, 13:27

    >Nes už 4 val. skrydį, kuris dažnai kainuoja mažiau nei 50EUR – nemažas minusas generuojamas

    O kaip alus po 6 EUR, guminiai sumuštiniai po 5 EUR ar kava po 3 EUR? Jie pelno neneša ar kaip? Šluoja lyg negėrę ir nevalgę būtų ar į/iš bado krašto skristų. O dar ir karštas maistas mačiau atsirado pas Ryanair’ą, turbūt irgi ne iš gero gyvenimo :D

  115. Simonas Bartkus - 2018 11 19, 13:30

    D: žinoma, žemos kainos ir tiesioginiai maršrutai visada gerai.

    Tačiau, pasibaigus dotacijos periodui, galimi variantai:
    – kaina turės pakilti ~200EUR RT už 4 val. skrydį (įskaičiuojant pajamas ne tik iš bilietų, bet ir iš bagažo, priority, maisto ir t.t.);
    – maršrutas bus uždarytas.

    Žinoma, naujas pigus ir egzotinis maršrutas yra gerai – pats pasinaudojau ir skridau jau VNO-AMM-VNO už 120EUR RT (perkant prieš savaitę su priority). Tačiau svarbu ir long-term padėtis, ne tik vienas-du sezonai.

  116. D - 2018 11 19, 13:35

    Simonai, tai jeigu maršrutas kokius metus pabus (nors kas ten vasarai į 45 gali skristi), tai ir gerai, nes visi aplinkiniai kam reikia (lietuviai, latviai, estai, baltarusiai) per tiek laiko spės nuskristi ten ir pažiūrėti, kam toks poreikis yra/buvo. O kam nebuvo, tam nereikėjo prieš tai, nereikės ir po to. Pagal mane tai kryptis ne Londono kokio, kur „visada reikalinga, kad būtų po ranka“ :)

  117. Simonas Bartkus - 2018 11 19, 13:36

    trolis: Ryanair 737-8MAX200 šiek tiek paslapties apgaubtas, bet, panašu, kad turės 197 vietas – daugiau nepavyko kol kas sertifikuoti, bet gali būti pavyks ateityje.
    Bet kokiu atveju, man atrodo FR 737 su 197 vietom bus erdvesnis nei Wizz Air A321NEO su 239 vietom.

  118. Simonas Bartkus - 2018 11 19, 13:42

    D: nelabai sutinku šitoje vietoje – visgi ekonomikai duoda gerą „sustainability“ ilgalaikiai maršrutai, kurie ilgu laikotarpiu sukuria pastovų srautą, judėjimą (bent iš dalies) į abi puses.

    Trumpas maršruto pabuvimas asmeniškai OK, bet oro uostui, ekonomikai ir pasiekiamumui nėra OK.

    Dėl to mano požiūris į dotacijas irgi toks: gerai, kai dotacijos padengia „start up“ riziką ir padeda įsukti maršrutą, kuris gali būti „sustainable“ ilgu laikotarpiu. Bet vienkartinis išmetimas dotacijos neduoda naudos.

  119. Augustinas Žemaitis - 2018 11 19, 13:48

    Beje, vizos kaina iš karto padengia valstybei nemažai dotacijos (žiūrint kokia dotacija). Čia ne taip, kaip kitur, kad reikia skaičiuoti / įrodinėti, kad pinigai grįžta per PVM, sukurtas darbo vietas ar dar ką. Čia faktiškai kiekvienas keleivis (išskyrus Jordanijos piliečius ir pan., kurių, manau, nedaug) iškart atvykęs susimoka 60 ar daugiau EUR mokestį. Tai realiai ir galima traktuoti, kad skrydžio kaina, jei 30 EUR, tai iš tikro yra bent 60 EUR, o bent 60 EUR, kuriuos keleivis sumoka, tada, jei yra dotacija, irgi galiausiai gauna Ryanair.

    Ir ką nori sakykite – manau, kad kai bilietas kainuoja 30 EUR, o viza 60 EUR, keleivių bus daugiau, nei, pvz., jei užuot subsidijavusi skrydį, Jordanija būtų panaikinusi lietuviams vizas ir skrydis kainuotų 90 EUR, o vizos nereikėtų. Tą rodo ir tai, kad aviakompanijos iki ES draudimo plačiai taikė visokius privalomus, bet tik pabaigoje parodomus mokesčius – tai apsimoka, žmonės lengviau priima 90 EUR sumą kai ją pamato / sumoka „laipteliais“, nei kai iškart visą.

  120. D - 2018 11 19, 13:53

    Nelabai suprantu šioje vietoje o koks gali būti pastovus judėjimas į Jordaniją? Kiek čia lietuvių, latvių, estų ar baltarusių yra, kuriems ten yra poreikis apsilankyti? Pagal mane tai šalis vienam kartui – Raudonosios jūros paplūdimio keli kilometrai ir 300 km. iki jų važiuoti, viza brangi, turistiniai objektai irgi vienam kartui pamatyti, prie Negyvosios jūros galima Izraelyje (vizos nereikia, jūra ta pati, kainos turbūt irgi). Eilato kryptis Izraelyje jau trys metai laikosi, Amanas ją dubliuoja, bet į Izraelį vizos nereikia.

  121. Augustinas Žemaitis - 2018 11 19, 13:54

    *vietoje „tai iš tikro yra bent 60 EUR“ turėjo būti „tai iš tikro yra bent 90 EUR“

  122. Linas - 2018 11 19, 14:50

    @D
    kai į viską žiūri taip siaurai – tai todėl ir nesupranti kokį vaidmenį vaidina skrydžiai ekonomikoje. Kai galvoji, kad va atskridau, pamačiau ir daugiau gali nebeskraidyti, tai tada suprantama, kad 200 eur bilieto kaina – lupikavimas, nors tai yra 4 val. skrydžio savikaina.
    Jordanija – tai viena stabiliausių regiono šalių su augančia ekonomika ir tikrai gali būti patraukli ir mūsų verslui, ką tiesioginis skrydis padėtų stiprinti :)

  123. D - 2018 11 19, 14:56

    4 val. pilno keleivių lėktuvo skrydžio savikaina nėra 200 eur, nebesvaik. Iš kitos pusės žiūrint, kad jei yra kvailių, mokančių 400 eurų už tokios trukmės skrydį į vieną pusę, tai aviakompanijai visai nebūtina rūpintis kaip užpildyti lėktuvą, užteks kad ir 2/3 užpildymo.

  124. Augustinas Žemaitis - 2018 11 19, 15:03

    Šiaip pastovus judėjimas, manau, daug realesnis iš turistų, nei verslininkų. Jei žmonėms patiks, pasakys draugams, pasidalins bloguose ir t.t., kiti irgi skris, o galiausiai gali „ratas suktis iš naujo“, nes poilsinis turizmas ir pan. gali būti ir į tą pačią vietą.

    Kiek ilgai tiek bus, kiek Jordanija tam patraukli – nežinau. Bet sakyti, kad Izraelis patrauklesnis vien dėl vizos nebuvimo, manau negalima: Izraelyje šiaip viskas brangiau (viešbučiai ir pan.).

    Be to, subsidijos gali ir tęstis – jei Jordanijos valdžia pati iš karto gauna 60 EUR nuo keleivio (dėl Jordan Pass tikėtina dar daugiau ir vidurkis kokie 80 EUR) praktiškai nepatirdama kintamų kaštų, tai kodėl jai nesubsidijavus bent jau ta suma, kai akivaizdu, kad antraip 95% tų turistų neatskristų išvis, tai nėra ką prarasti.

  125. Simonas Bartkus - 2018 11 19, 15:10

    D: Ryanair vidutiniai skrydžio kaštai yra 47EUR už jų vidutinį skrydį – 1,8 valandos trukmės. Todėl 4 val. trukmės skrydžio kaštai bus apie 100EUR į vieną pusę, apie 200EUR į abi puses, prie jų vidutinio 96% lėktuvo užpildymo. Žinoma, maršrutą įtakoja valstybiniai mokesčiai ir kaštai ant žemės, bet grubiai skaičiavimas, jog „Ryanair“ kaštai apie 200EUR į abi puses už 4 val. skrydį yra teisingi.

  126. Linas - 2018 11 19, 15:15

    D: Vėl iš naujo – jei kažkam būtinai reikia ten būti konkrečiom dienom – tai kodėl tuos žmones reikia kvailiais vadinti? Senais laikais mokėjau dar daugiau, kai reikėjo skristi į AMM, nes reikėjo, nebuvo kažkokio labai didelio pasirinkimo…

  127. D - 2018 11 19, 15:19

    Tokiu atveju, kad 200 eur savikaina už 8 valandų skrydį – tikėtina, bet ne už 4 valandų.

    O yra informacijos kiek uždirbama pardavinėjant alų po 6 eur ar guminius sumuštinius po 5, kuomet tų savikaina ne daugiau 0.50 eur? ar čia įgula taip „susirenka“ savo atlyginimams? :D

  128. Wincas - 2018 11 19, 15:28

    Iki Savaitės galo bus paskelbtas London City Nugalėtojas.

  129. Linas - 2018 11 19, 15:35

    D: O kodėl kavinėje moki už c-colą daugiau nei parduotuvėje? aaa, tai gi tu neini į kavines, nes tik „kvailiai“ eina, nes pardėj gi pigiau…

  130. Kardiobatonas - 2018 11 19, 15:40

    D: Maistas ir gėrimai turbūt sudaro kokį 10 proc. aviakompanijos pajamų, todėl jų net minėti neverta.

    Man skrydžių tęstinumas labai svarbus, nes aš negaliu kada sumanęs pakilti nuo stalo ir skristi, nes pasiūlė pigių bilietų.

    Ir per atostogas noriu sau daugiau leisti, tačiau neturiu atliekamo milijono.

    Taigi, turiu planuoti ir rinktis, patarimų bei nuomonių paklausyti. O ką aš galiu planuoti, jeigu paskraidė porą mėnesių ir jau nutraukė skrydžius arba kaina kelis kartu pakilo?

  131. Simonas Bartkus - 2018 11 19, 15:44

    Gerokai mažiau nei 10%. Vertinti būtų galima, jog 1-3% aviakompanijos pajamų gali ateiti iš prekybos lėktuve.

  132. Šarūnas - 2018 11 19, 16:29

    Wincai, su salyga, kad ten apskritai dalyvavo kas nors :)

  133. trolis - 2018 11 19, 16:44

    Tai LOT turejo dalyvauti, jei nepasitrauke „due to operational reasons“

  134. Srs - 2018 11 19, 18:07

    Reikia pagalbos. LOT atsauke skrydi del igulu streiko. Ar priklauso kompensacija? Tikslesnis atsakymas zemiau.

    Kindly be informed that the flight was cancelled due to an illegal strike action conducted by a number of cabin and cockpit crew members.

  135. Kardiobatonas - 2018 11 19, 18:21

    To Srs. Nėra aiškaus atsakymo. Kai kalbama apie streikus, kiekviena situacija skirtinga ir kompensacijos mokėjimą lemia daug aplinkybių. Bet kokiu atveju „pigiai“ kompensacijos nepavyks gauti.

  136. trolis - 2018 11 19, 22:42

    Kitas klausimas is panasios operos: jau gerai zinoma kompanija LOT parduoda skrydi: VNO-WAW-XXX Premium Economy klase. VNO-WAW veluoja ir WAW-XXX segmentas virsta WAW-YYY-XXX – WAW-YYY rebookinamas ta pacia klase, kaip ir pirktas bilietas, mat segmenta vykdo tas pats LOT, taciau YYY-XXX segmente downgradinama iki Economy. Motyvuojama, kad kitaip negalima, nors skrydi vykdo geras LOT draugas SAS ir SAS Plus pustustis.

    Taip kaip cia gaunasi su EU261 – involuntary downgrade ar ne?

  137. Justinas - 2018 11 20, 00:37

    Bet už downgrade tiesiog fare difference refund, nėra jokių baudų. Sunku įsivaizduot, kad LOT nesugrąžintų skirtumo.

  138. trolis - 2018 11 20, 09:27

    Procentine kompensacija nuo bilieto kainos yra, bet ji dazniausiai skaidoma dar – pvz jei dowgrade tik i viena RT puse nuo tos dalies ir skaiciuoja. Realiai, ne tiek idomu, ka
    LOT suskaicuos, o kas trukde perkelti atitinkama klase

  139. Spectator - 2018 11 20, 10:52

    O tai SAS Plus nesiskaito kaip Business class? Ir iš viso, koks skirtumas tarp Economy ir Premium Economy serviso prasme Europiniuose skrydžiuose?

  140. Simonas Bartkus - 2018 11 20, 10:57

    trolis: Manau, tave re-bookino „ta pačia klase“. „Premium Economy“ short-haule nėra dažniausiai atskira kabina rezervacijų sistemose, t.y. SAS „Premium Economy“ nemaitina. „SAS Plus“ pagal class mapping’ą yra „Business Class“. Pavyzdžiui, gali su Lufthansa pirkti „Premium Economy“ į Niujorką, tai „Premium Econmy“ bus FRA-JFK, o VNO-FRA sėdėsi „economy“ (lygiai kaip jeigu skristum First Class, VNO-FRA skristum Business). Sudėtinga, bet manau toks paaiškinimas :)

  141. Srs - 2018 11 20, 11:30

    @Kardiobatonas
    Dar suradau tokia informacija. Panasu, kad joks crew streikas nera force majeure

    Would a “wildcat strike” by flight staff following the surprise announcement of a restructuring constitute an “extraordinary circumstance” releasing the airline from its obligation to pay compensation in the event of cancellation or delay of a flight?
    The Court of Justice ruled in Krusemann and Others v TUIfly GmbH (2018) that in this case, the wildcat strike did not constitute an extraordinary circumstance and that the airline was obliged to pay compensation to passengers affected by cancellations and delays as a consequence.

    https://ec.europa.eu/ireland/services/air-travel_en

  142. oleg - 2018 11 20, 11:58

    ryt is BMA skrendu, bet sikart ne su AY o su TF, Bromma based airline. Tai tokia idomumai:
    1) nera priskirtos vietos, kaip senai gerais laikais FR
    2) taisyklese parasyta kad prie geito reikia buti ne veliau ne 10 (yupp, desimt) minuciu iki isvykimo

    paziuresiu ar dar leidzia rukyti lektuve ir ar ipils sampano for a true 60s experience ;-)

  143. Kardiobatonas - 2018 11 20, 12:56

    to Srs. Man vartotojų teisių specialistai išaiškino, kad streikas gali būti force majeure. Tarkime, jeigu įgula/skrydžių vadovai/handlingas sustreikuoja skrydžio išvakarėse, nebėra galimybių jos pakeisti ar pasisamdyti kitos bendrovės lėktuvą, kitus darbuotojus. Tuomet jokia kompensacija nepriklauso. Bet čia labai slidus momentas. Kaip nustatyti: galėjo ar negalėjo?

  144. trolis - 2018 11 20, 13:40

    Aciu Simonui uz paaiskinima. Makes sense tada.

    BMA experience yra kazkas tokio. Idomu, kiek buna tokiu, kurie pasiklysta tarp lektuvu, kai paleidzia kelias grupes vienu metu.

  145. Justas - 2018 11 20, 16:56

    Atrodo, kad TK didina frequency iki 10x weekly nuo vasaros sezono pradzios. 2x daily on Wed, Fri and Sat.

  146. Augustinas Žemaitis - 2018 11 21, 09:01

    Ypatingiausia man kol kas Nairobio Vilson oro uosto patirtis:
    *Kiekviena aviakompanija turi atskirą nutriušusį pastatą, kur vyksta registracija. Taksistai net nežino, kur kurį rasti.
    *Registracija vyksta ant lapo popieriaus užbraukant lėktuvo vietas.
    *Usiregistravus aplūžęs autobusas veža nuo aviakompanijos pastato į išvykimo pastatą. Autobuse visi sėdi, o kad daugiau tilptų, sulipus galinėms eilėms išlanksto papildomas kėdes į praėjimą tarp eilių, tai praėjimo nebelieka.
    *Išvykimo pastate saugumo patikroje pavogė mano kurpinę. Praėjau kontrolę, susidedu daiktus – sako, neškis „padėklą“ kitur ir dėkis ten. Kol kitur dėjausi į kišenes, nebeliko mano kuprinės.
    *Niekas nieko nematė, negirdėjo. Videokamerų jokių ten, sakė nėra.
    *Mane išvedė pasivaikščioti į peroną, rodo visokius lagaminus kraunamus į visus lėktuvus ir sako „Ar čia ne jūsų?“. Jei būčiau sakęs „mano“, gal būtų ir atidavę?
    *Kai neradome tinkamo, sako „palik telefono numerį“. Davė kažkieno ką tik nuplėštą boarding pass’ą iš kito reiso ir parašiau.
    *Tada sako „Pareik į terminalą“, tai jau vienas ėjau per peroną atgal į terminalą.
    *Į peroną ir kiti kolegos buvo „iškišę nosį“, nes vartai nuolat atdari ir niekas jų nesaugo (tiesa, paskui darbuotojas paprašė jų sugrįžti).
    *Laukiamoji salė viena ir mažytė, tarsi kambarys, ne visiems pakanka vietų.
    *Kai koks reisas išvyksta (o ten jų begalė – kone kas 5 minutes iki sutemsta, tada jau nė vieno, nes matyt kilimo takas neapšviestas), tai ateina žmogus į laukiamąją salę ir žodžiu pasako, koks išvyksta, ir reikia paskui tą žmogų eiti iki lėktuvo.
    *Toliau patirtis tęsėsi ir lėktuve, kur, tarkime, nebuvo tualete vandens rankoms nusiplauti.
    *Aviakompanijos lėktuvų amžiaus vidurkis – 47 metai. Tiesa, mūsiškis Dash-8-100 buvo naujesnis už DC-9-10, kuriuos jie dar turi.
    *Aišku, niekas nepaskambino telefonu, kurį palikau. Kenijos gyventojai, su kuriais kalbėjau, išreiškė stiprų įtarimą, kad patys oro uosto saugumo kontrolės darbuotojai ir vagia keleivių daiktus, sako „Kenijoje niekada nusisukti nuo savo daiktų, jie turi būti kaip kūno dalis“.

Leave a reply