Kada bus skrydžiai iš Vilniaus į Niujorką?

Paryžiuje praūžė „Paris Air Show“, kurio pradžioje „Airbus“ paskelbė tai, ko buvo tikėtąsi – 2023 metais iš jo gamyklų pradės riedėti nauja orlaivio modifikacija A321XLR: siaurafiuzeliažis ypatingai ilgais atstumais pajėgus skristi lėktuvas.

Jau vien per mugės Prancūzijoje savaitę „Airbus“ paskelbė pardavę virš 200 tokios modifikacijos lėktuvų: juos įsigijo „American Airlines“, „Indigo Partners“ (skirtų „Wizz Air“, „Frontier Airlines“, „JetSMART“), „Qantas“, „Saudia“, IAG („Iberia“ ir „Aer Lingus“), „Cebu Pacific Air“, MEA, „flynas“, „jetBlue“ ir lizingo bendrovė „Air Lease Corporation“.

„Leeham“ apskaičiavo, jog A321XLR turės panašius vienai sėdynei tenkančius kaštus kaip 1,5 karto didesni A330-800 ar Boeing 787-8.

Šis „Airbus“ dizainerių ir inžinierių kūrinys leis efektyviai vykdyti 8-9 valandų trukmės skrydžius su keletu privalumų prieš didesnius orlaivius:
– mažesne neužpildytų vietų rizika (mažiau sėdynių su panašiais kaštais);
– populiariausio pasaulyje A320 tipo atstovavimu (tie patys pilotai, tos pačios atsarginės dalys ir kt.);
– galimybe pasiūlyti aukštesnių skrydžių dažnį (patogesnis tvarkaraštis – brangesni bilietai);
– galimybe panaudoti orlaivį ir trumpiems maršrutams tvarkaraščio skylėms užpildyti.

Žiūrint į vidutinio ilgumo laikotarpį (5-10 metų), ši technologinė evoliucija gali būti naudinga ir Baltijos šalims. A321XLR būtent sukurtas rinkoms, kurios nepajėgios užpildyti didelių (250-400 vietų) plačiafiuzeliažių lėktuvų.

Kokios yra didžiausios rinkos iš Lietuvos, šiuo metu nepasiekiamos esamais siaurafiuzelažiais orlaiviais be sustojimų? Pagal prieš pusmetį Linkedin’e paskelbtus „Lietuvos oro uostų“ duomenis:

Čikaga – 64 keleiviai per dieną;
Niujorkas – 63 keleiviai per dieną;
Dubajus – 35 keleiviai per dieną;
Bangkokas – 32 keleiviai per dieną;
Pekinas – 20 keleivių per dieną.

Į šį sąrašą įtraukiau ir maršrutą Vilnius-Dubajus, kuris pasiekiamas, tačiau su ribojimais – užsakomieji skrydžiai vykdomi su sumažintu vietų skaičiumi ir vykdomi tik palankesniu žiemos metu (kai temperatūros JAE yra žemesnės).

A321XLR realiai padaro pasiekiamomis tris didžiausias rinkas iš penketuko tiesioginiu skrydžiu iš Vilniaus.

Kol kas „Airbus“ lankstinukuose skelbiamos teorinės A321XLR galimybės, tačiau įvertinus kritinio oro rizikas (kas iš to, jei kas penktas skrydis turėtų daryti sustojimą dėl priešinio vėjo), logišką sėdynių skaičių lėktuvuose („Wizz Air“ iškrenta iš žaidimo su 239 sėdynėmis – jų lėktuvai galės ore išbūti tik 7-7.5 valandos), ekspertai vertina, jog šis orlaivis atvers galimybes atidaryti tiesioginius skrydžius atstumais iki 3800 jūrmylių (maždaug 7000 kilometrų).

Jei apibrėžiame tokio dydžio skritulį aplink Vilniaus oro uostą, į jį patenka ne vienas svarbus pasaulio miestas:

Į A321XLR skrydžio nuotolį iš Vilniaus patenka Šiaurės Amerikos rytų pakrantės miestai (Niujorkas, Torontas), 2 iš 3 didžiausių oro uostų Kinijoje (Pekinas ir Čengdu), du didžiausi Indijos miestai, trečias populiariausias oro uostas Afrikoje (Adis Abeba).

Tikėtina, jog paklausa ilgo nuotolio skrydžiams iš Lietuvos augs didesniu tempu nei kelionėms trumpais atstumais, todėl pritaikius 7% vidutinio augimo indeksą, tikėtina, jog po septynerių metų paklausa į Niujorką gali siekti daugiau nei 100 keleivių į dieną. Modeliavimai kaip rinka atrodys po dešimtmečio turi labai daug prielaidų, tačiau – šis techninis lėktuvų progresas, mano nuomone, atidaro naujas galimybes 2025-2030 metais ir Baltijos šalyse.

Kuo ilgesnis skrydis – tuo didesnę įtaką maršruto sėkmei turi jungiamųjų skrydžių galimybės. Šitoje vietoje Ryga turi neginčijamą privalumą visame Baltijos regione – bendradarbiavimas su „airBaltic“ bet kuriam vežėjui gali atverti labai geras regioninio jungimo galimybes. Todėl transatlantiniai skrydžiai tikrai pirmiausia atsiras Latvijoje.

„airBaltic“ jau net dabar turi suformavę gana kokybišką skrydžių bangą, tekančią abiem kryptimis, kuri turėtų būti patraukli JAV vežėjų vykdomiems maršrutams į Latvijos sostinės oro uostą.

Jeigu kokia JAV aviakompanija sugalvotų atidaryti skrydį į Rygą, tai ji galėtų išvykti iš Niujorko patraukliu vietos laiku apie 20 val. (taip atsivežusi jungiamuosius keleivius iš visos JAV) ir atskristi į Rygos oro uostą apie 11 val. 30 min. kitą dieną. Su labai komfortišku ir nerizikingu persėdimo laiku (40-100 minučių), keleiviai galėtų skristi toliau su „airBaltic“ į Vilnių, Taliną, Stokholmą, Sankt Peterburgą, Oslą, Maskvą, Kijevą, Helsinkį, Kopenhagą ar Berlyną.

Iš visų šių miestų keleiviai išvykę vėlyvą rytą galėtų pasiekti Rygą, o iš ten po 1-2 valandos laukimo galėtų persėsti į JAV aviakompanijos lėktuvą, išvykstantį atgal į Niujorką apie 13 val. Lėktuvas vietos laiku Niujorke leistųsi dar tos pačios dienos popietę ir dar spėtų į kitus jungiamuosius skrydžius Šiaurės Amerikoje.

Žinoma, tam pasiruošti reikėtų padaryti nemažai namų darbų „airBaltic“ ir Rygos oro uostui. Čia padeda tai, jog „airBaltic“ nėra jokio aljanso narys ir turi galimybę bendradarbiauti su bet kuria aviakompanija, pritraukta į Rygos oro uostą.

Žinoma, toks „airBaltic“ ir partnerių produktas nebūtų patrauklus skristi iš Vilniaus į Čikagą (nes du persėdimai), tačiau būtų patrauklus skristi į Niujorką arba į mažus JAV miestus, kuriuos alternatyvos pasiekti su vienu persėdimu nėra.

A321XLR gali atverti naujų galimybių iš Baltijos regiono ir kelionių organizatoriams plėsti skrydžius nauja geografija su mažesne rizika. Pavyzdžiui, iš Vilnius su A321XLR galima būtų be sustojimų pasiekti kurortus, iš kurių vykdomi dabar skrydžiai iš Lenkijos, tačiau nepasiekimi dabartiniais narrow-body lėktuvais: Žaliojo Kyšulio salas, Omaną, Maldyvus, Keniją, Gambiją ar Goa.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

138 komentarai

  1. Srs - 2019 06 23, 19:50

    Chengdu pagal keleiviu srautus yra 4 miestas Kinijoje (ne 3), ir tikrai niekada nebus pakankamai naturalios paklausos tarp Baltijos saliu ir CTU. Be to, kaip ir Kunming, nemaza dalis keleiviu yra domestic turizmo tipo.

  2. Giedrius - 2019 06 24, 10:25

    Ryanairas skraido NYO-TFS su 737 ir lyg negirdėjau apie apie apribojimus. VNO-DXB yra arčiau ir A320 kaip ir turėtų skrist toliau. Įdomu kad karštis tokią įtaką daro.

  3. Simonas Bartkus - 2019 06 24, 10:32

    B737NG turi didesnį range nei A320CEO. SPA laikais, VNO-DWC keleivių skaičius buvo apribotas, jei teisingai pamenu, iki 164 keleivių ir skrydžiai vykdomi tik sausį-kovą. Galų gale, ne vien kilometrai tiesia linija yra svarbūs, bet ir atsarginių oro uostų artumas, vyraujantys vėjai ir kt.

    Pasikartosiu, kiek iliustratyviai idėjau tiek Dubajų, tiek Chengdu, posto focus labiau ant Niujorko :)

    Dubajus dabar greičiausiai būtų pasiekiamas be problemų su 737MAX ar 320NEO.

    (Ryanair jau yra uždarę NYO-TFS, bet pamenu, buvo toks maršrutas).

  4. Ugnius - 2019 06 24, 11:07

    Kokia prasmė keleiviams iš Berlyno, Maskvos, Stokholmo, Helsinkio ar Kijevo skristi į NY per RIX, kai visi šie miestai ir taip turi tiesioginį susisiekimą (ir dažniausiu atveju ne vien tik su NY, bet ir su kitais Š. Amerikos miestais) ? Kažkokia įdomi šita RIX strategija…

  5. randomq - 2019 06 24, 11:12

    Buvo sykis kai skridau iki Dubajaus iš ARN su šviesios atminties Max’u ir jame buvo tik kelios laisvos vietos. Vadinasi možna. O gal nieks bagažo neėmė. Slidžių gi nereik.. :)

  6. Simonas Bartkus - 2019 06 24, 11:13

    Ugnius: direct skrydis niekada nepaima 100% rinkos, labiau tikėtina, jog long-haul gali paimti 50-60%, be to, vežėjai įprastai ima premium kainą už tiesioginius skrydžius – t.y. skrydžiai Helsinkis-Niujorkas praktiškai visada brangesni už Stokholmas-Helsinkis-Niujorkas. Yra ir kiti elementai, pvz. JAV keleivių lojalumas vienai aviakompanijai, t.y. noras per Atlantą skristi su „savo“ aviakompanija.

    Kaip ir minėjau – esminis dalykas tiesioginio skrydžio atsiradimui yra O-D paklausa (galioja tiek short-haul, galioja tiek long-haul). BT ir RIX turimas feed’as gali pridėti 20-40 keleivių į reisą: tai neverta investicijos imti tokį feedą formuoti, bet kai jau yra, tai gali būti kritinė nauda tokiam reisui atsirasti.

  7. Simonas Bartkus - 2019 06 24, 14:13

    Lufthansa dar kartą persigalvojo dėl Brussels Airlines: atšaukiamas planas juos integruoti į Eurowings, planuojama plėtoti kaip hub carrier. Tačiau, LH pasiėmė pauzę ir ką darys realiai su Brussels Airlines esminėmis pertvarkomis paskelbs III šių metų ketvirtį.

  8. brussels airlines - 2019 06 25, 00:25

    siaip keista, turbut profsajungos suzaide, nes brussels airlines kokybe yra ryanair aptarnavimas (tik siek tiek blogiau uz ryanair) su legacy carrier kainomis. manau sujungimas su eurowings butu daves daugiau naudos visiems vidutiniu laikotarpiu.

  9. Marius - 2019 06 25, 13:40

    Gruzijai uzdrausta skrist i Rusija… Kuo uzimti stovicius lektuvus?
    Skrydziai i Vilniu:)?

  10. mikas - 2019 06 25, 13:47

    Tikrai neskris čia. Visas jų biznis orientuotas ir rusus ir niekas nepasikeis.

  11. Little_man - 2019 06 25, 14:14

    Iš Gruzijos skambino ir sakė, kad per teliką aiškino jog būtent bus skrendama į Vilnių, minėjo, kad kliedėjo dar apie kažkokius nemokamus promo bilietus.
    Dabar patikrinau Georgian Airways tai VNO vėl atsirado, bet bilietų pirkti neleidžia.

  12. Čiurlionis - 2019 06 25, 15:52
  13. Šarūnas - 2019 06 25, 16:14

    Čiurlioni, Simply Aviation iš VIE skrido, sakė neveikė nei USB socket’ai, nei IFE.

  14. Simonas Bartkus - 2019 06 25, 16:44

    Georgian Airways savo tinklapyje skelbia, kad ketina draudimo išvengti skraidindami keleivius Tbilisis-Jerevanas-Maskva. Pažiūrėsim. Keleivių srautas nėra pakeičiamas, kaip ne kaip, beveik trečdalis viso capacity iš Sarkatvelo yra į Rusiją.

  15. Linas - 2019 06 25, 22:16

    Bombardier išsiparduoda
    Mitsubishi Heavy Industries to Acquire Canadair Regional Jet Program from Bombardier Inc.
    https://www.atn.aero/#/article.html?id=72816

  16. Simonas Bartkus - 2019 06 25, 22:28

    Viskas – Bombardier nuo šiol komercinių lėktuvų nebegamina, visos programos parduotos arba uždarytos.

  17. Aras - 2019 06 25, 22:43

    Kokios realios alternatyvos lieka lėktuvų gamintojų pasirinkime?

  18. Anonimas - 2019 06 26, 10:53
  19. Simonas Bartkus - 2019 06 26, 12:30

    Wizz Air įspūdingai plečiasi Sarkatvele – iš Kutaisi turės jau daugiau nei 40 krypčių:
    https://twitter.com/wizzair/status/1143806235868745728

  20. Pranas - 2019 06 26, 15:07

    Jo jo, Kutaisis-Turku yra tokia neišsemta rinka :)

  21. Linas - 2019 06 26, 16:14
  22. Linas - 2019 06 26, 16:20
  23. Vytautas-NT - 2019 06 27, 13:03

    Teko apsilankyt le Bourget, tai paroda nebloga, bet kiek nuvylė. Nesupratau kodėl AirBus, skirtingai nuo Boeing neįrengė stendo žmonėms. Galimybių aplankyt AirBus lėktuvus irgi nebuvo. Šiaip gyvos technikos nepasakyčiau kad daug daugiau negu Maskvos MAKS.

  24. Pranas - 2019 06 27, 18:09

    737max panašu gali dar metus kitus neskristi jei gandai, kad 40 MHz skrydžio valdymo kompiuteris nepaveža patobulintų programų virs realybe. O jei dar pasitvirtins sąmokslo teorijos, kad MCAS gimė toks lievas, nes dviejų sensorių naudot nepavežė procesorius ir Boeing tą žinojo..

  25. Aras - 2019 06 27, 22:40

    Pastebėjau, kad yra kai kurios ´20 vasaros RYR kryptys jau sudėtos pvz. iš VNO Londonas, Roma su kainomis ir bookinimo galimybe. Iš Kauno Kopenhaga Gal ir anskčiau taip anksti sudėdavo?

  26. Vytautas-NT - 2019 06 28, 09:00

    Man tai keista, kai dabar telefonuose vos ne desktop’o lygio procesoriai dedami, kas trukdo normalų kompą į Lėktuvą dėt?

    Beje, Boeing stendas buvo pirmiausia dedikuotas kosmosui, per Paryžiaus parodą…

  27. Mindaugas - 2019 06 28, 10:17

    Jau matau vaizda kaip i Lektuva deda SnapDragon’a 660. Vytautai manau truputi kitokio lygio procesoriai dedami.

  28. Linas - 2019 06 28, 10:40

    FAA Updates on Boeing 737 MAX 6/26/2019 4:45 p.m. Update
    https://www.atn.aero/#/article.html?id=72836

  29. Čiurlionis - 2019 06 28, 10:47

    Back to older and smaller engines. Back to 737NG. Fiuzeliažai tinkami, tik dalį sparno gali tekti keisti.

    Boeing taisydamas MAX veliasi į dar didesnes prblemas, nes gali atrodyti, kad pajudinus vieną sistemą reikia taisyti.

    Reikia grįžti prie naujo orlaivio kūrimo.

  30. Linas - 2019 06 28, 10:51

    Nepanašu, kad viskas vyksta sklandžiai, jei net FAA viešai pripažįsta, kad randa problemų, tai, IMHO, ten tų problemų tikrai yra ir rimtų… apie ką Pranas irgi rašė…

  31. jpou - 2019 06 28, 11:37

    Naudoja senus procesorius nes yra aisku kad jie: 1) veikia teisingai; 2) zinomi ju reliability parametrai; 3) niekas nenori coverinti naujo procesoriaus saugumo sertifikavimo islaidu, jei veikia senas; 4) Daugeliui sistemu nereikia super sudetingu skaiciavimu ir uztenka to kas yra.

  32. Wincas - 2019 06 28, 12:49

    Žemesnio dažnio procesoriai nėra seni, tiesiog naudojami dėl patikimumo. Jiems labai maži šansai perkaisti ir išsijungti, nes beveik nereikia aušinimo. O kuo dažnis didesnis tuo reikia sudėtingesnio aušinimo. O mobiliųjų telefonų procesoriai išesmės nesikeitė bent 20 metų, tik pavadinimai modelių keičiasi, kad visokie Vytautai-NT pirktų naują ragelį :)

  33. Globetrotter - 2019 06 28, 12:51

    Taip ir matau reklamą:
    su naujausiais procesoriais SnapDragon 660 mūsų lėktuvas taps pirmuoju pakibusiu ore :)

  34. Mindaugas - 2019 06 28, 13:38

    Atsatykite gamyklinius parametrus ir toliau galesite skrysti :)

  35. Linas - 2019 06 28, 14:28

    Lietuvos aviacijos sektoriui gyvybiškai svarbios reformos – vis dar neįgyvendintos
    https://m.delfi.lt/verslas/article.php?id=81556437&fbclid=IwAR15INPH4UwwPg-dVbC84PVGSA2sWZEjspgAVKxYsyYgGS0dpcfe-s7opFo

  36. trolis - 2019 06 29, 06:58

    FAA nori, kad manual trim greiciau veiktu lyg. CNN ispute mita apie procesorius. Kartais atrodo, kad Trumpas teisus apie fake news

  37. Wincas - 2019 06 29, 12:45

    Jau kelinta karta matau IL76 lankantis Pajuosčio aerodrome, gal aerodromas vėl atgimė ?

  38. Mindauqas - 2019 06 29, 13:23
  39. Cia - 2019 06 29, 15:04

    @wincas Jau keli metai kaip savo radija TULPE saukiniu turi, medziai kertami, po truputi tvarkomas, ogi plotu vis del to didziausias oro uostas lietuvoje kuris ir IATA koda turi priskirta.

  40. Srs - 2019 06 29, 16:08

    Sanchajus pristate traukinio tarp PVG ir SHA plana.
    Trumpai: ilgis 68.6 km, greitis 160km/h, keliones trukme apie 40 min, is viso 9 stoteles (su viena atsaka). Planuojamas paleidimas 2024 m.

  41. Linas - 2019 06 29, 16:34

    CALC and FL Technics Join Forces to Establish an MRO Joint Venture in Harbin, China
    http://flari.aero/news/calc-and-fl-technics-join-forces-to-establish-an-mro-joint-venture-in-harbin-china/

  42. Anonimas - 2019 07 1, 10:01
  43. Čiurlionis - 2019 07 1, 17:54

    Fr jau net 23 orlaivius registravo Lenkijoje, kažkada ir rebrandinimas į Buzz prasidės.

  44. Kardiobatonas - 2019 07 2, 09:14

    Įsivaizduokite: iš VNO į PLQ skrendate su A380. Tokių dalykų nebuvo net drąsiausiose Vytautas-NT vizijose.

    https://www.aerotime.aero/ruta.burbaite/22793-emirates-celebrates-launch-of-world-s-shortest-airbus-a380-flight?utm_source=newsletter&utm_medium=email

  45. trolis - 2019 07 2, 10:33

    Siberian Corridor vel tampa kovos irankiu – cekus, panasu, netenkina salygos ten ir ta proga atsaukineja rusu vezejams leidimus skraidyti i Cekija.

  46. Mindauqas - 2019 07 2, 15:51

    Ryanair toliau savo stiliuje… Kai kuriems skrydžiams rodo mažesnes kainas, o tuomet, nieko neperspėjus, jas pakeičia į didesnes
    Pvz.
    https://www.ryanair.com/ie/en/booking/home/VNO/BVA/2019-09-22/2019-10-01/1/0/0/0 pasirinkus pigiausius bilietus sumą rodo tokią, kokia ir turėtų būti – €39.91, bet paspaudus ‘Continue’ kaina automatiškai pasikeičia į gražesnę – €43.99. Ir taip daugumai skrydžių įvairiomis kryptimis.

  47. mikas - 2019 07 2, 15:59

    @mindaugas

    Nueini iki galo į Checkout ir ten pritaiko fare diskontą

  48. Mindauqas - 2019 07 2, 16:22

    @mikas Deja, bet ne. Pagerinta (didesnė) kaina atsispindi ir banko išraše. Nors rodo, kad mokėsi mažiau.

  49. mikas - 2019 07 2, 20:58

    Netikiu.

  50. Mindauqas - 2019 07 2, 21:25

    @mikas
    Gal tai įtikins. https://ibb.co/9v8rbXt
    Jeigu ne, galiu parodyti gyvai

  51. mikas - 2019 07 2, 21:36

    A tai kokiais pinigais mokėjote?

  52. Mindauqas - 2019 07 2, 21:43

    Eurais, skrydis iš Vilniaus, kortelė eurinė. Taip kaip visada.

  53. Kardiobatonas - 2019 07 3, 11:30
  54. Simonas Bartkus - 2019 07 3, 14:14

    „Pabrėžtina, kad Vilniaus miesto savivaldybės sprendimas nutraukti „Air Lituanica“ veiklą buvo priimtas ne dėl to, kad įmonė pasiekė nemokumo būseną, bet dėl pasikeitusios naujai išrinktos Vilniaus miesto tarybos valios toliau nebeįgyvendinti priimto sprendimo, t.y. nebefinansuoti“, – teigiama išraše.

    „Atkreipiamas dėmesys ir tai, kad pagal VšĮ „Investuok Lietuvoje“ atliktą vertinimą Socialinės-ekonominės naudos analizė rodo, jog valstybės investicijos į bendrovės veiklą atsiperka (…) Pesimistinio scenarijaus atveju sukuriama dvigubai didesnė nauda nei investicijų poreikis“, – rašoma nutarime.

    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/verslas/prokurorai-air-lituanicos-veikla-nutraukta-ne-del-nemokumo-bet-del-politines-valios.d?id=81623873

    Na, nemaniau, kad prokūratūra tokiomis analizėmis užsiima, bet – na, ką gi.

  55. Nitro - 2019 07 3, 15:10

    Suprantu, kad minimą analizę atliko VšĮ „Investuok Lietuvoje“. Prokūratūra tikrai neanalizuoja galimos ar buvusios naudos :)

  56. trolis - 2019 07 3, 16:55

    kad jau tema panasi – islandu WOW zlugimo efektas:

    Gegužės mėnesį Islandijoje apsilankė 24 proc. mažiau turistų nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį, o viską lemiantis vasaros sezonas kol kas atrodo pesimistiškai. Praėjusį mėnesį centrinis bankas įjungė avarinį stabdį, kad sušvelnintų galimą smūgį, o vyriausybė įsipareigojo prireikus padidinti paskatas.

  57. Klebonas - 2019 07 3, 21:49

    Sveiki,
    Kokiais atvejais galima nesutikti su nauju avialinijų siūlomu skrydžio laiku ir atgauti už bilietus sumokėtą sumą?
    15 min. pavėlintas transatlantinio skrydžio laikas, dėl kurio negriūva jungimai, turbūt nebus pakankamas pagrindas :)) Įdomu, ar yra kur nors apibrėžta, kiek valandų/minučių turi būti pakeistas tvarkaraštis, kad būtų galima atšaukti bilietus? :) Avialinijos TK.
    Ačiū!

  58. Posparnis - 2019 07 3, 22:46

    Deja, tai vienas iš svarbiu ES reglamento trūkumu, jog jame šis dalykas neapibrėžtas. Tačiau pačiu oro liniju taisyklėse gali būti numatyta galimybė atsisakyti skrydžio ir atgauti pinigus, jei tvarkaraštis būtu pakeistas ”reikšmingai”. Paprastai tai reiškia bent pora valandu, bet visada verta prašyti, ypač jei turite tam rimta pagrindima (pvz., prarastas jungimas ar pan.).

  59. Anonimas - 2019 07 4, 09:44
  60. Vytautas-NT - 2019 07 4, 15:21

    Pasirodo Vrgin Atlantic nusipirko FlyBE. Įdomu kokios to pasekmės bus?

  61. Simonas Bartkus - 2019 07 4, 17:21

    Manau prognozės dvi, šansai 50/50:

    1. flybe bankrutuos nespėjus užbaigti sandorio (vyksta sunkiai);

    2. flybe brandas bus uždarytas ir dirbs kaip Virgin feed’eris skraidydamas domestic UK į Mančesterį, Gatwicką ir gal pasaugos kokį vieną kitą slotą LHR.

  62. Kardiobatonas - 2019 07 4, 18:47

    Kam išvis jiems buvo reikalingas šitas daiktas – tik dėl slotų LHR?

  63. Jonas - 2019 07 5, 08:32
  64. Kardiobatonas - 2019 07 5, 11:20

    Įdomus išsireiškimas – „terminaliniai skrydžiai“.

  65. mrm - 2019 07 5, 11:50

    Flight-shaming marketingas:
    The Netherlands’ national airline is encouraging people not to fly
    https://qz.com/1658880/klm-airline-is-encouraging-people-not-to-fly/

  66. Linas - 2019 07 5, 13:03
  67. trolis - 2019 07 5, 13:04

    Senais laikais viename kultiniame omnitel.groups forume budavo tokia fraze: „sunku gyventi su prisiuta galva“ – imho tai yra butent tai, kas tinka hipsteriniam-marketinginiam flying-shame’ui.

    Panasiai yra is su didzia kova su plastiku vandenynuose – kovoja barzdota Europa, o 90% plastiko patenka is Kinijos ir pan:

    By analyzing the waste found in the rivers and surrounding landscape, researchers were able to estimate that just 10 river systems carry 90% of the plastic that ends up in the ocean.
    Eight of them are in Asia: the Yangtze; Indus; Yellow; Hai He; Ganges; Pearl; Amur; Mekong; and two in Africa – the Nile and the Niger.

  68. Simonas Bartkus - 2019 07 5, 17:34

    Kardiobatonas: man atrodo Virgin vis dar turi kažkokią viltį, kad jiems yra būtinas feed’as, norint sukonkuruoti su British Airways. Virgin jau daug metų iš eilės dirba nuostolingai. Jie bandė domestic projektą daryti su nesėkmingu „Virgin Little Red“ brandu, dabar bandys flybe įsigijimu šitą klausimą spręsti. Klausimas yra, kaip jie pabandys turnaround’ą flybe atlikti. Kai nesėkmingas didelis valgo dar nesėkmingesnį mažiuką, klausimas, ar gali iš to kažkas gero išeiti.

  69. Šarūnas - 2019 07 5, 19:20

    Airių „MAAS Aviation“ įregistravo įmonę Vilniuje, kažin ar čia bus ir dažymo angaras ar tik koks BSC

  70. Vytautas-NT - 2019 07 5, 20:23

    O tai kaip išvis Virgin Atlantic modelis funkcionavo? Tolimų skrydžių vežėjas iš didelio megapolio?

    Na o KLM išvis išprotėjo- pjauna šaką ant kurios sėdi…

  71. Donatas - 2019 07 7, 11:01
  72. Kardiobatonas - 2019 07 7, 21:47

    Simonas Bartkus: du minusai sukuria dar didesnį minusą, o ne pliusą.

  73. Mindauqas - 2019 07 8, 11:37

    Ryanair skrydis:
    Porto to Karlsruhe / Baden-Baden
    FR 5478
    Operated by Malta Air

    Na, kaip ir nieko bendro su Malta, turbūt tik mokestiniai ir operaciniai dalykai.

  74. Simonas Bartkus - 2019 07 8, 11:43

    Aš kuo toliau tuo labiau galvoju, kad Ryanair užmanymas su atskirom bendrovėm Lenkijoje, Maltoje pirmiausia yra ilgalaikis draudimas nuo profsąjungų reikalų. MOL supranta, kad pilotų profsąjungos yra neišvengiamas dalykas, todėl difersifikuoja riziką išmėtydamas po skirtingas šalis, skirtingas teisines aplinkas, skirtingus darbo kontraktus taip apsunkindamas profsąjungizaciją.

  75. jakob - 2019 07 8, 11:45

    bet vis del to buzz yra aiskus pasityciojimas is kito svarbaus rytu europos vezejo – wizz, vien pavadinimas dvi raides kai tik tesiskiria…

  76. Simonas Bartkus - 2019 07 8, 11:50

    Ryanair dar turi kitą paaiškinimą, pvz. bando komunikuoti, kad Lauda yra atskiras prekės ženklas todėl, kad vizija yra rodyti jį labiau kaip „premium“ brandą nuo Ryanair. Tačiau duomenys rodo, kad bent kol kas Lauda netgi turi discount’intis dėl savo nežinomumo, palyginus su Ryanair. T.y. galėtų parduoti bilietus brangiau, jei vadintųsi Ryanair.

    Toks išsimėtymas dar taps sudėtingesnis, su tuo pačiu Buzz: visgi brand’ų įtaka yra nemaža, todėl papildomai apsunkintiems vartotojams teks daryti papildomas investicijas į brandą, aiškinant jiems apie jį.

  77. Kardiobatonas - 2019 07 8, 12:53

    Lauda prekinis ženklas vertinamas Austrijoje, galbūt šiek Čekijoje, Slovakijoje, Vokietijoje. Kitų šalių gyventojams – tai nieko nesakantis žodis.

  78. Čiurlionis - 2019 07 8, 13:56

    Oslo oro uostas vėl plečiasi. Didina terminalo pralaidumą nuo 5 mln. iki 8 mln.. Tiesa tas terminalas skirtas Non-Shengen keleiviams.

    Įspūdingai, kaip miestui, kuris yra pagrindiniai šalies vartai, nors tik riebiu 100 000 didesnis už Vilnių.

    https://standbynordic.com/more-details-on-oslo-airports-3-5-year-expansion/

  79. Vytautas-NT - 2019 07 8, 14:59

    Teko skirt su Laudamotion. Aišku A320 geriau nei B737. Ir dar kėdės atsilenkia. Skiriasi stiuardesių uniformos (raudinos bliuzkos ir džinsai). Žurnalas su kainomis labai panašus, tik info apie Laudamotion.

    Beje, o su savo A220/Cs300 AirBaltic negali Indijos pasiekt?

  80. Simonas Bartkus - 2019 07 8, 15:11

    O ar yra apčiuopiamas srautas tarp Indijos ir Baltijos šalių?

    (p.s. ne, RIX-DEL apie 8 val., tiek A220 pilnu load’u neskrenda).

  81. mikas - 2019 07 8, 16:53

    @čiurlionis

    Atminkite, kokio dydžio toji Norvegija. Tai ir juda ten visi lėktuvais per Oslą. Pats iš kokio Bodo į Alesundą skrisdavau per Oslą, arba iš Voldos į Trondheimą (200km) irgi ratais kvadratais per Oslą. Gyvai matant kiek ten nebaltaodės faunos gyvena, tai nenuostabu kad daug giminių priskrenda iš visokių Filipinų, Alžyro ir kitokių šiltesnių kraštų.

  82. Posparnis - 2019 07 8, 16:56

    Ar galėtume šiame forume apsieiti be rasizmo?

  83. Simonas Bartkus - 2019 07 8, 16:57

    Keleivių srautas visame pasaulyje vis dar auga ir auga sparčiai. Bendrinė taisyklė – srautas padvigubėja kas penkiolika metų. Aišku, artimiausius penkiolika metų Azija temps šiek tiek labiau, senoji Europa šiek tiek mažiau, bet tendencija bus panaši: srautas padvigubės per artimiausius 15-20 metų, tiek Lietuvoje, tiek Norvegijoje.

    Kadangi plėtra senojoje Europoje juda labai sunkiai dėl įvairiausių teisinių ir socialinių ribojimų, tai natūralu, kad plėtrą tenka planuoti kaip įmanoma anksčiau.

  84. mikas - 2019 07 8, 17:56

    Kur čia kas įžvelgia rasizmą?

  85. Arnas - 2019 07 8, 18:34

    Brand’ai ir jų žinomumas, mano nuomone, įdomi, platesnio panagrinėjimo verta tema. Susidaro įspūdis, kad brand’ai paskutiniais dešimtmečiais iš esmės patiria tam tikrą nuosmukį, t.y. mažėja klientų, kuriems brand’as būtų svarbus kriterijus perkant bilietą ir jie būtų pasiruošę mokėti papildomai už skrydį norima aviakompanija. Dar keisčiau tai, kad skirtingose šalyse tas brand’o aktualumas labai skirtingai reiškiasi. Tarkim, Finnair ganėtinai tvirtai įsišaknijęs suomių galvose, Turkish Airlines turi stiprų brand’ą ir ties juo tikrai intensyviai dirba. Tuo tarpu Air France dar visai neseniai pagarsėjo su savo sub-brandu Joon, neva orientuotu į jaunimą. Atseit žinomi vardai kitiems gali pasirodyti net atgrasūs. Tiesa, verta paminėti, vos prieš gerą mėnesį tas Joon tyliai ramiai buvo panaikintas ir grąžintas Air France. O šis įvykis galėjo sulaukti ir daugiau dėmesio!

  86. Vytautas-NT - 2019 07 8, 21:10

    Dar klausimas dėl A330-regional panaudojimo užsakomiesiems skydžiams. Logiškai mastant absoliučiai daugumai turistų geriausiai tinka tas pats išvykimo ir atvykimo laikas. Ar ne geriau naudot vieną lėktuvą vietoj dviejų A321?

  87. Giedrius - 2019 07 8, 21:12

    Kodėl turėjo sulaukt to dėmesio? Gi turbūt kiekvienas legacy vežėjas turėjo savo low cost brandą, su kuriuo nieko neišėjo ir kuris buvo panaikintas. Taip pat ir AF.

  88. Linas - 2019 07 9, 13:15

    PLQ JUN2019
    31736 pax
    nėra 2018m. lentelės įdėta – nėr kaip prieaugį paskaičiuoti :)

  89. Linas - 2019 07 9, 13:17

    KUN JUN2019
    102138 pax
    augimas tik 9,08%

  90. Linas - 2019 07 9, 13:20

    VNO JUN2019
    471387 pax
    kritimas -1.88%

  91. Janka - 2019 07 9, 13:31

    Simonai, neperseniausiai, kiek pamenu, lankėtės Jordanijoje. Kaip su viza? Įklijuoja atskridus? Ar iš anksto kažką reikia daryti?

  92. trolis - 2019 07 9, 14:01

    Jei vaziuosi i Petra ir kitas lankytinas vietas apsimoka imti Jordan Pass – kur viza ir dalis atrakciju iskaiciuota.

    Viza oro uoste. Susimoki cash, kortele ar kuo patinka. 21 amzius.

  93. Obs. - 2019 07 9, 14:23

    France will introduce an “eco-tax” of up to 18 euros on tickets for all flights leaving France
    https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/france-eco-tax-flights-tickets-airlines-planes-climate-change-a8996741.html

  94. Kardiobatonas - 2019 07 9, 14:24

    Neužmirškite – Jordan Pass galima įsigyti tik tokiu atveju, jeigu Jordanijoje liksite ne mažiau kaip trims nakvynėms.

  95. mrm - 2019 07 9, 14:26
  96. Obs. - 2019 07 9, 15:28
  97. trolis - 2019 07 9, 16:14

    labai idomus tyrimas del oro uostu greicio. keista, kad pirmoje vietoje nera pasaulio stebuklo – VNO, kuris yra mazas jaukus, nedidelis todel nesunkiai viska galima greitai padaryti ir po 15 min jau buti namie (pries tai praleidus 30 min prie belt’o, ant kurio bus sukrauta kokia atostogine kryptis, FRA ir CPH, kad butu visiems patogiau).

    o jei rimciau, tai esu isbandes keleta is leciausiais ivardintu ir niekur tiek neuztrukau tikrai – ne SCL, ne NRT kelis kartus, ne EZE. gal nebuvo labai busy time. NRT ir HND po lokaliu skrydziu uztrukom ilgiau nei po international arrival.

  98. Kardiobatonas - 2019 07 9, 16:55

    to trolis. Reiškia, gali būti ir blogiau.

  99. Šarūnas - 2019 07 9, 22:36

    Keista, kad VNO Birželis prastenis už Gegužę. Spėju nei vienas mėnuo neperlips 500k. Ko gero stagnacija prasideda.

  100. mmm - 2019 07 9, 23:09

    Geri orai buvo, gal mažiau skrido į Pietus atostogauti.

  101. Aloyzas - 2019 07 10, 06:43

    BUZZ ir ВИЗЗ dar mažiau skiriasi.

  102. Linas - 2019 07 10, 09:21

    Stagnacija, o gal ir mažėjimas keliaujančių lėktuvais gali būti tik pirmas bendro visos Europos ekonomikos sąstingio simptomas…
    US and EU head for tariffs over aircraft aid, trade chief says
    https://cargofacts.com/us-and-eu-head-for-tariffs-over-aircraft-aid-trade-chief-says/?utm_source=Cargo Facts&utm_campaign=84072c7d3d-RSS_EMAIL_CAMPAIGN&utm_medium=email&utm_term=0_6c24e5933c-84072c7d3d-39649965

  103. Posparnis - 2019 07 10, 09:57

    Dėl Jordanijos: galima oro uoste pasakyti, kad važiuosi į Aqaba, ir tada vizą įklijuos nemokamai. Aišku, būtų geriau turėti nakvynės rezervacijos Aqaboj išrašą (nors manęs neprašė parodyti). Pagal taisykles per 48h turi atsidurti Aqaboj ir ten užsiregistruoti policijoj. To nepadarius, teoriškai išvykstant gresia bauda (berods po 5 JOD už kiekvieną Jordanijoj praleistą dieną) plius vizos mokestis. Praktiškai niekas niekur neužkliuvo. Patirtis kelių metų senumo, dabar gali būti kažkas pasikeitę.

  104. Janka - 2019 07 10, 10:40

    Del Jordanijos – bilietai po 50 EUR RT, vizos brangiau uz bilietus :) Turbut apsimoka ta Jordan pass imtis. Tik dabar skaitineju, kad labai brangi salis lyg ir. Kas buvo, ar tiesa, kad paprasciausio vyno butelis parduotuveje kainuoja vos ne 20 eur, o alaus skarbonke – 5 eurai? Jau nekalbant apie kavines/restoranus.

  105. mikas - 2019 07 10, 11:21

    Aš pats nebuvau, bet žinau kas buvo. Tai dėl alko kainų tikra tiesa, kad ne pagėrimui skirta šalis.

  106. PS - 2019 07 10, 11:36

    Mes buvome šiemet susiorganizavę didele grupe į Jordaniją. Tikrai šalis brangi, nors atrodo skurdokai. Mūsų gidas sakė, kad lietuviai čia atsiveža gausybę viskio ir masiškai geria.

  107. Kardiobatonas - 2019 07 10, 11:49

    Pietavome Jeruzalėje, Palestinos zonoje, labai panašioje į valgyklą įstaigoje. Mažas buteliukas alaus kainavo 5 USD. Gidas patarė paimti, jeigu jau noriu, nes Izraelio teritorijoje toks pat buteliukas kainavo 10 USD. Pakeliui parduotuvėje sustojome pasidomėti vynu – pigiausias butelis kainavo apie 30 USD.

  108. Mėgėjas - 2019 07 10, 12:35

    Ko čia stebitės, kad musulmonų šalyse brangus alkoholis. Juk vietiniai oficialiai negeria, o turistai juk gali ir susimokėti, kitaip perdaug gers ir ves vietinius iškelio.

  109. Jurgis - 2019 07 10, 12:52

    airBaltic investuotojo taip ir neranda, eis į biržą:

    Глава airBaltic мечтает увеличить оборот до 1,5 млрд евро и вывести компанию на биржу
    https://rus.delfi.lv/biznes/bnews/glava-airbaltic-mechtaet-uvelichit-oborot-do-1-5-mlrd-evro-i-vyvesti-kompaniyu-na-birzhu.d?id=51265437

  110. Aviator’ius - 2019 07 10, 15:55

    Ryanair naujiena – skryždiai į Beirutą, kol kas tik iš Kipro..

  111. trolis - 2019 07 10, 16:03

    Jordanija nera pigi salis, ypac atveztines prekes, bet on average nera blogai – ypac pasiskaicius ir pasiieskojus

  112. D - 2019 07 10, 23:50

    Ne, nu topas – skristi į musulmonišką Jordaniją za buchlom, paskui nustebti kad tas buchlo ten brangus ir pozicionuoti pagal tai šalį kad ji neva brangi. Tai pigi šalis, brangu kurioje nebent viza ir išpūsta/nuvalkiota Petra, o visa kita – transportas, viešbučiai, šavarma, etc. – daugiau nei normos ribose ir tikrai pigiau nei Lietuvoje.

  113. Posparnis - 2019 07 11, 09:40

    Priminimui: airBaltic kažkada buvo atidaręs maršrutus Ryga-Amanas ir Ryga-Beirutas. Vėliau uždarė. Beirutas, aišku, tuomet buvo pasmerktas dėl karo Sirijoje, bet dabar vėl atsigauna. Įdomu stebėti, kaip dėl oro erdvės liberalizavimo dramatiškai pinga skrydžiai į visą tą regioną: Izraelis jau seniai atpigo, vėliau Jordanija, Libanas… Kažkada gal ir Saudo Arabija atsivers.

  114. Linas - 2019 07 11, 11:39
  115. Skytomas - 2019 07 11, 12:28

    Onur Air A330-200 šią vasarą tapo gan dažnu svečiu VNO. Jau mažiausiai trečią kartą matau:)

  116. PS - 2019 07 11, 12:50

    Kodėl taip masiškai atšaukinėjami TK skrydžiai į Stambulą?

  117. Simonas Bartkus - 2019 07 11, 13:05

    TK elgiasi keistai. Įsidėjo, kad skraidys 10x weekly prieš sezoną, o likus 2-3 savaitėms po kelis per savaitę cancelina. Pradžioje maniau, kad dėl naujo oro uosto įsisukimo, bet tęsiasi visą vasarą.

  118. Jurgis - 2019 07 11, 14:57

    Today it was announced that Bjørn Kjos is stepping down as CEO of Norwegian Air Shuttle, a role that he has had for 17 years.
    https://media.us.norwegian.com/pressreleases/cfo-geir-karlsen-appointed-interim-ceo-of-norwegian-as-bjoern-kjos-steps-down-2896448

  119. mikas - 2019 07 11, 21:50

    Gal turit minčių, kokie AVION tikslai, su vienu lėktuvu bandyt pramušt JAV?

  120. Čiurlionis - 2019 07 12, 09:49

    Charteriais skraidyyti į MEXICO? Tarp kitko jų lėktuvai wet lease, berods tą jau senai daro. Pačiam teko Kankūne jų lėktuvą matyti.

  121. Delta - 2019 07 12, 18:07

    Wizz skraidys iš Lutono į Maskvą ir Peterburgą

  122. Arnas - 2019 07 14, 21:45

    Praeitais metais buvo juokiamasi iš SPA ir lietuviškų kelionių organizatorių. Tada atėjo „rimtas tarptautinis TUI“ su Onur Air, kurie dabar šaudo dar įspūdingesnius vėlavimus :)

  123. Čiurlionis - 2019 07 14, 22:10

    @Arnas ar tikrai? Ar čia iš vieno atvejo prieita prie tokių išvadų?

  124. Arnas - 2019 07 14, 22:38

    Na, suskaičiavau, kad birželį – liepą kol kas buvo 25 reisai. Iš jų 12 vėlavo daugiau nei pusvalandį, 6 – daugiau nei 3 valandas.
    Kitaip tariant, per paskutines 45 dienas Onur Air turėtų mokėti kompensacijas pagal EU261 maždaug 24% visų keleivių. Nemanau, kad Onur taip planavo.

  125. Marius - 2019 07 15, 00:01

    Idomu,kodel niekas nebando is Kijevo i KUN skraidyti?
    Kalbejausi su Girteka vairuotoju) beveik visi is VNO i Siaulius vaziuoja ir paciam Kaune daug vairuotoju dirba.Dar masinu prekeiviai irgi i Kauna traukia.
    Zmogeliukas dirba Siauliu Girtekoj(su kuriuo kalbejau)ir kas 3 menesius skraido . Sake ,kad didzioji dalis ne turistai ir ne i Vilniu skrenda.Cia jis man toki nusistebejima issake,kad keista jog niekas ligi siol neatidaro skrydziu i Kauna.

  126. Oleg - 2019 07 15, 06:21

    Cabin crew sako kad the flight is fully booked, bet aš matau daug laisvų vietų. Dar įdomu kodėl man penktadienio vakarą W6 į šį skrydį į LCA bilietą už 45€ pardavė. Pvz KUN-PFO ketvirtadieniui už beveik 90€

    Palyginimui NYO-LCA (ir į kitas saulėtas vietas) arčiau 200€ OW.iš ARN dar brangiau.

  127. Luna - 2019 07 15, 09:20

    Kita vertus, Onur mokės kompensacijas tik iš Vilniaus, iš Turkijos – nepriklauso :)

  128. trolis - 2019 07 15, 09:26

    kodel nera vieningos politikos del ID tikrinimo prie gate? FR, Wizz dar suprantu, bet kodel LOT, AY @VNO tebera toks praeito amziaus palikimas? Tas pats LOT WAW netikrina, tas pats AY HEL nieko netikrina. Ar cia kaip ir su bagazo tag klijavimu – vakaru pasaulis seniai ismoko rankenos klijais beapklijuoti ir neapspausti, bet Litcargus – dar ne, nes sutaupo 0,0001ct ant normaliu tag’u?

  129. Arnas - 2019 07 15, 11:07

    Troli, aviakompanija gali nereikalauti tikrinti ID, bet vidinė įmonės politika – priešingai. Kita vertus, tas tikrinimas neprieštarauja ICAO.

  130. srs - 2019 07 15, 14:46

    737-MAX lyg bus groundinti bent iki kitų metų

  131. Rytis - 2019 07 15, 15:30
  132. c2h5oh - 2019 07 15, 15:57

    čia toksai nenaujas (2012 metų) straipsnelis apie avia rinkos dereguliavimo poveikį vidurinio lygio JAV oro uostams:

    https://washingtonmonthly.com/magazine/marchapril-2012/terminal-sickness/

    Trumpa santrauka – avialinijos konsolidavosi (liko JAV bene 3 tik dabar?), ir uždarė/sumažino hubus tokiose vietose kai Cincinatti, St.Louis ir panašiai.

    Kadangi Europoje avialinijų konsolidacija labai smarkiai atsilieka nuo JAV (bet vyksta, tik lėčiau, ta pačia kryptim) – mūsų irgi laukia panašūs reikalai?

  133. Justinas - 2019 07 15, 17:58

    Manau, kad Europai negresia JAV likimas dėl to, kad labai perkrauta infrastruktūra. LHR, AMS neįmanoma nieko papildomai konsoliduoti, nėr CDG, FRA labai daug erdvės. Be to, JAV big3 visi yra multihub. Jei LH iškonkuruotų SK, LO, AY, per kur jie tą extra trafficą routintų? ZRH? VIE?

  134. Posparnis - 2019 07 15, 18:46

    Kodėl rugpjūčio pradžioj bilietai iš Lietuvos į Rodą, Kiprą, Izraelį, Jorganiją yra 4-5 kartus pigesni negu į Skandinaviją? Kas čia darosi? :)

  135. Simonas Bartkus - 2019 07 15, 19:07

    c2h5oh: aš pritariu dėl minties, kad Europoje vyks neišvengiamai konsolidacija ir liks kokios 4-7 bendrovės (ar jų grupės). Dėl vidutinių oro uostų, manau, gali būti kitokia kryptis, nes Europos oro uostai kenčia nuo under-development ir ekologinių ribojimų, todėl juos trūksta vietos; kitas dalykas – Europoje beveik nėra pavyzdžių, kad hub’as būtų taip stipriai praaugęs namų rinką, t.y. JAV hub’ai buvo tik dėl geografinės padėties ir infrastruktūros. Gal Helsinkis, Kopenhaga, Frankfurtas kažkiek, bet šiaip Europoje dabar nesugalvoju oro uostų, kurie turėtų daugiau nei 40% transferinio srauto.

  136. Simonas Bartkus - 2019 07 15, 19:08

    Posparnis: manau, kad didžiulė konkurencija charter’iuose, labai geri orai gegužę-birželį ir boom’inantis atvykstamasis turizmas į Lietuvą.

  137. Linas - 2019 07 15, 19:21

    Simonai, gal kokią tradicinę apžvalgą pusmečio skaičius matant?😉
    Ar ta mažėjimo tendencija VNO tęsis visą vasarą?

  138. srs - 2019 07 16, 10:48

    Ryanair to cut flights due to Boeing 737 Max crisis
    Budget airline says it plans to close some bases and will carry fewer passengers

    https://www.theguardian.com/business/2019/jul/16/ryanair-to-cut-services-due-to-boeing-737-max-crisis

Leave a reply