13 prognozių 2021-iesiems metams

   
     

Šis aviacinis įrašas pirmiausia pasirodė mano patronams „Patreon“ platformoje.

Pandemija aviaciją nubloškė į 1999-uosius: 21-eri augimo metai buvo ištrinti. Palyginus su 2019-aisiais visame pasaulyje pernai lėktuvais keliavo maždaug 67% keleivių mažiau. Lietuvos oro uostai metus 2020-aisiais turėtų suskaičiuoti maždaug trimis ketvirtadaliais mažiau keleivių nei prieš metus. Tokį skaičių, 1,8 milijono oro keleivių Lietuvoje matėme 2006-aisiais: 14 metų atgal.

Nors rinkos dalyviai ieško optimizmo, reikia pripažinti – tai buvo patys blogiausiai metai aviacijai. Taip, blogesni už tuos, kai kilo finansinė krizė ir bankrutavo viena aviakompanija po kitos. Taip, blogesni už tuos, kai teroristai rėžėsi į bokštus-dvynius Niujorke 2001 m. ir žmonijos noras lipti į metalinį vamzdį ir susispaudus skrieti tūkstančio kilometrų per valandą greičiu susvyravo.

Pasaulinė turizmo organizacija (UNWTO) paskaičiavo, jog turizmas 2020 m. padarė net 30 metų žingsnį atgal: srautai pasaulyje panašūs kaip 1990 m. Tarptautinis turizmas pasaulyje susitraukė tarp 70 ir 75 procentų. Kitą vertus, duomenys rodo, kad per šiuos metus žmonės sutaupė pinigų, kurios nori leisti kelionėms. Paskaičiuota, jog vien Jungtinės Karalystės gyventojai turi 100 milijardų svarų atsidėję keliavimui po pandemijos. 95% žmonių prisipažino karantino metu bent kartą naršę kelionių tinklalapius: industrija dabar dirbs, kad svajotojus vėl paverstų keliautojais.

Blogiausia jau praeitis. “Cirium” suskaičiavo, kad pati lėčiausia diena pasaulyje buvo balandžio 25-oji. Tą dieną įvyko vos 13 600 skrydžių. Palyginimui, daugiausia lėktuvų kilo sausio 3-ąją – 95 tūkst. Tikrai būtų buvę virš 100 tūkst. per dieną, bet vasara taip ir neatėjo. Pagal “Eurocontrol” duomenis mažiausiai skrydžių Lietuvoje įvyko balandžio 5-ąją: vos 5. 

2021-ųjų metų pradžia vis dar bus lėta: Lietuvoje po kalėdinių skrydžių programų skrydžių planai vėl panašūs kaip buvo lapkričio mėn. pabaigoje. Kasdien nušviečiamos žinios apie vakciną verčia keleivius jaustis tarsi belaukiant išpardavimo: kam planuoti dabar, jei netrukus neišvengiamai prasidės nuolaidų vakarėlis? Tačiau pažangios šalys, tokios kaip Vokietija ar Singapūras neplanuoja didžiosios visuomenės dalies paskiepyti anksčiau nei pati 2021-ųjų metų pabaiga. 

2021-iesiems surikiavau 13 svarbiausių prognozių: po tokių metų bijoti skaičiaus 13 lieka labiau nei juokinga.

  1. Testavimas, testavimas ir testavimas. Nors visas turizmo verslas kaip išganymo laukia vakcinos paplitimo, didžiąją 2021 m. dalį duris keliautojams atvers neigiamas testo rezultatas. Valstybės tikrins įvažiuojančius atvykėlius, pažymų apie neigiamus rezultatus reikalaus aviakompanijos, o kai kur ir viešbučiai. Prieinamumas tik auga: Lutono oro uostas netoli Londono įrengė postus „pasitestuok, susimokėk ir skrisk“. Tiesiai iš automobilio. Kaip „McDonald‘s“. Artėjančios dar vienos vasaros turizmo industrija prarasti nenorės, todėl spaus vyriausybes dėl kelionių atlaisvinimo. Su neigiamu testu.
  2. Ruoškite skiepų pasus. Geltoni tarptautiniai skiepų pasai šiuo metu matyti tik žmonėms, keliaujantiems į egzotiškas Pietų Amerikos ar Afrikos valstybes, tačiau su plintančia vakcina jie taps būtina kelionės dalimi. “Qantas” aviakompanijos direktorius pasakė, jog planuoja, jog nesiskiepijusių į Australijos nacionalinio vežėjo lėktuvus nepriims. Nėra skiepo – nėra kelionės. Ilgą laiką iš vidaus užsirakinusios Australija, Naujoji Zelandija ar Japonija turės paaiškinti ir savo piliečiams, kodėl atidaro sienas: “įleidžiame tik paskiepytus” yra geras atsakymas.
  3. Laisvė keisti bilietus. Aviakompanijos per pandemiją panaikino bilietų keitimo mokesčius, to dėka išlaikė dalį pardavimų ir juos įvesti vėl gražinti lengvai nepavyks. Europos aviakompanijos nemokamo keitimo politiką nuolat pratęsia: “Ryanair” šiuo metu yra pažadėję jokio keitimo mokesčio perkamiems bilietams iki sausio pabaigos, “Lufthansa” grupė iki vasario 28 d., o SAS neribotam laikotarpiui iki atskiro pranešimo. Jungtinių Amerikos Valstijų aviakompanijos jau davė pažadą, jog taip bus “amžinai”. Pirmiausia keleiviai tesugrįžta, o jau po to rasime, kaip iš jų uždirbti.
  4. Kelionių planavimas tapo sprintu ir vėlyvi pirkimai liks turizmo industrijos norma. Ilgametes investicijas į išankstinių pardavimų skatinimą pandemija nubraukė ir šiuo metu pusė skrydžių bilietų yra nuperkama per paskutines 10 dienų iki skrydžio. Neaiškumas ir kintantys reikalavimai dings, tačiau atmintis išlieka. Rezervuoti atostogas prieš pusmetį buvo norma, dabar vykti į užsienį prieš mėnesį yra ankstyvas planavimas.
  5. “Always Out Of Office” režimas keis keliavimo įpročius. Mūsų darbas iš namų galvose vis dar yra apibrėžtas laike. Pasibaigus šiam periodui ir su vakcinacija sustabdžius pandemiją didelė dalis įmonių įvertins, kurie darbuotojai gali ir nuolat dirbti nebūdami biure. Valstybės (pirma – Barbadosas) imasi kurti “skaitmeninio klajoklio” vizas: žmonės, kuriems užtenka tiesiog gero interneto darbui gali dirbti iš bet kur. “Airbnb” pakeitė savo veiklos modelį ir dabar orientuojasi į ilgalaikę nuomą – atsidarius jų titulinį puslapį pasitinka šūkis “Gyvenk bet kur” ir pasiūlymai rasti ilgalaikius namus.
  6. Automobiliai, kemperiai ir autobusiukai tęs savo renesansą. Nedidelė grupė ir minimali būtinybė naudotis paslaugomis su didesniu būriu žmonių visiškai atitinka šiuolaikines fizinės distancijos normas. Sunkiai tikėtinas organizuotų grupių dideliais autobusais keliavimas 2021-aisiais ir vaikščiojimas būriais po užgrūstus didmiesčių turistinių objektus paskui iškeltą skėčio kotą. Kelionės mažomis šeimomis ar labai mažomis grupelėmis liks prioritetas ilgam. Kartu, kaimiškų vietovių pakilimas:  “HomeToGo” JAV paskaičiavo, jog sodybų paieškos išaugo 143%. Slėptis nebūtina toli: 47% žmonių pirmiausia planuoja keliones šalies viduje.
  7. Važiojam ilgam arba liekam namie. “Amadeus” duomenys rodo, jog keliautojai planuoja 60% kelionių mažiau nei prieš pandemiją, tačiau dabar 55% keliauninkų numato, jog planuojamos kelionės bus 14 dienų arba ilgesnės. Ilgas sėdėjimas namuose verčia svajoti apie dideles ir ilgas keliones: galbūt 2021 m. keliausime vieną kartą, bet toli ir ilgam. Tai prasta žinia savaitgaliniam turizmui. Ši tendencija paaiškinama: susitaikyti su testavimu, karantinu ir kitais reikalavimais yra verta ilgoje kelionėje, bet sukelia per daug vargo trumpoms kelionėms. Trumpi pabėgimai į Paryžių, Romą ar Barseloną gali būti nepopuliarūs, o “gyvenimo kelionės” 2021 m. imsis ne vienas.
  8. Informacija visur ir visada: geriau per daug negu per mažai. Pandemija įpratino domėtis viskuo ir sekti kiekvieną posūkį čia ir dabar: keli tūkstančiai žmonių socialiniuose tinkluose gyvai stebėjo Vyriausybės posėdį, kurio metu buvo sprendžiama, ar uždrausti skrydžius iš Jungtinės Karalystės. Sprendimai keičiasi greitai, todėl ryte tikrinta informacija per pietus jau gali būti pasenusi. Sklinda patarimai atsiriboti nuo informacijos pertekliaus, tačiau ironiška, kad tai vyksta per socialinius tinklus. Kartu su kelionių planavimu sprinto tempu ir informacijos poreikiu atgimimą išgyvens kelionių agentų paslaugos. Deja, jiems teks įprasti būti prieinamiems 24/7 ir turėti įrankius, informuojančius keliautojus kiekviename žingsnyje. “Censuswide” padaryta apklausa sako, kad 80% keliautojų tiki, jog technologijos padės atstatyti pasitikėjimą keliavimu: 42% nori keliauti tik į valstybes, kurių vyriausybė pateiks jiems mobiliąją programėlę, kuri siųs informaciją apie vietinius pokyčius ir elgesio rekomendacijas.
  9. Švara – kriterijus Nr. 1. 45% keliautojų sako, kad renkantis apsistojimo vietą į TOP3 pasirinkimo faktorių sąrašą pateko švara. “Hilton” pirmasis viešbučių tinklas pasiūlęs bekontaktį apsistojimą. “Booking.com” po labiausiai žiūrimu viešbučio pristatymo elementu – nuotraukomis – rodo kokios papildomos sveikatos apsaugos ir higienos priemones taiko konkretus viešbutis bei pateikia reitingą, kaip jo svečiai vertina švarą. Patarimas viešbučiams paprastas: rūpinkitės švara ir dėkite pastangas tai parodyti kaip sistemingai taip darote. Ypatingos patirtys turės palaukti, nes pandeminio žmogaus poreikiai tapo paprastesni: keliautojų apklausos sako, kad trys pagrindiniai dalykai, kurių ieškoma atostogose yra erdvė pasivaikščiojimui (94%), švarus oras (50%), patogi prieiga prie gamtos be žmonių (44%). Jeigu užsiimate kraftinių gėrimų gamybos pamokėlėmis turistams – pasirūpinkite bent distancija ir paslaugos perkėlimu į lauką.
  10. Lėktuvuose laukia prastesnis servisas. Tam tikras fenomenas, bet per kiekvieną krizę, keleiviai kažką praranda. Prieš 12 metų buvusi finansinė krizė atėmė nemokamą bagažo vežimą ir vietos pasirinkimą. Šita krizė sunaikins nemokamą maistą ir gėrimus, kur dar tokie yra likę. “Lufthansa” (o iš paskos ir jos grupė “Austrian” ir “Swiss”) paskelbė, jog nuo pavasario nebeliks europiniuose skrydžiuose nemokamo sumuštinio, „Coca Cola” ir alaus. “Turkish Airlines”, „Qatar Airways“ apkarpė maistą net verslo klasėje ir panašu, jis niekada nebebus toks kaip buvęs.
  11. Pirmos grįš kelionės trumpesniais atstumais, tai ilgų kelionių ir didelių lėktuvų dar nereikės.Šiuo metu (sausio pradžioje) yra naudojami tik 22 iš 254 pagamintų dviaukščių “Airbus 380”: kiti kantriai laukia savo laiko arba jau yra tiesiog ardomi. Panašus likimas ištiks ir kitus didžiuosius, kuriuos pritaikyti krovinių vežimui per brangu ir ypač tie, ant kurių užkabinti keturi varikliai: “Airbus 340”, “Boeing 747”. Gal socialiniam burbule atrodo, kad šiemet turistai iš Balio pasuko į Meksiką, bet masinis keliautojas, kuriam sava šalis per maža pirmiau rinksis vietas, iš kur, prireikus, galima apsisukti ir grįžti atgal labai greitai. Ir tiesioginiu skrydžiu.
  12. Kelionių priežastys maišysis: žmonės bandys keliauti mažiau, bet aprėpti daugiau.“Bleisure” (business+leisure) jau yra žinomas terminas, kada vienos kelionės metu apjungiami darbo reikalai ir poilsis – toks kelionių tipas išaugs dar labiau. Nemažai šalių tikisi “Re-union” keliavimo: žmonės, atskirti nuo savo giminių ir artimųjų po pandemijos rinksis vietas, kur gyvena daugiau jų draugų ar giminaičių: ilgesys bus derinamas su poilsiu. Nuotolinis bendravimas dar kurį laiką liks korporatyvinėse taisyklėse, o jas įveiks tik sena gera konkurencija: kai visi priversti pardavinėti per “Zoom’ą”, tol visi lygūs, o kai tik atsiras galimybė, parduos tas, kuris pirmas nugriaus šį barjerą ir nuvažiuos pas klientą. Aišku, tik kai bus atidaryti biurai ir restoranai, kuriuose galima susitikti. Parodos ir konferencijos pirmam metų pusmečiui jau atšauktos, didesni renginiai mažai turi vilčių ir antrai metų pusei.
  13. Mažų kainų laukimas: “booking.com“ apklausti keliautojai pasakė, jog 62% labiau rūpi kaina popandeminiu laikotarpiu ir 55% laukia nuolaidų. Tai gera žinia dominuojančioms platformoms, tačiau paslaugų teikėjus stato į nepatogią padėtį: mažinti kainas ir pritraukti keliautojus šitaip ar tiesiog laukti, kol jie sugrįš? Lėktuvų bilietų ir kitų turizmo paslaugų kainas nulemia konkurencija: sugrįžusi laisvė keliauti grąžintų ir kainų karus, jei žaidėjų rinkoje liks pakankamai. Tačiau, pandemijos pabaigos sulauks ne visos aviakompanijos, ne visi viešbučiai ir ne visi kelionių organizatoriai. Tiek skrydžiai, tiek apgyvendinimas liko aukšto kapitalo ir žemų kintamų kaštų verslas – niekas taip brangiai ne kainuoja kaip tuščia vieta lėktuve ir laisvas kambarys viešbutyje. Tai palanku susidaryti kainų karams, tačiau tik jei liks kam kariauti.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

45 komentarai

  1. Posparnis - 2021 01 9, 20:36

    Ačiū, įdomu. Dar galėtum papildyti apie keleivių teises. Šiuo metu daugelis ES reglamente numatytų keleivių teisių (reroutingas, pinigų grąžinimas per 7 d. ir pan.) dažnai tiesiog ignoruojamos. Kaip bus ateity?

  2. Giedrius - 2021 01 10, 03:03

    Kas gi čia vyksta https://i.imgur.com/J4rdYRV.png Takus valo? Vilniuj siandien lyg ir nesnigo

  3. Augustinas Žemaitis - 2021 01 10, 15:33

    Ačiū.

    Įdomumo dėlei padariau paskaičiavimus / grafiką kaip keitėsi mano kelionių tinklaraščio lankytojų skaičiai ir srautai (kokius straipsnius daugiausiai skaitė 2020 m.). Čia pilnas grafikas su komentaru pamėnesiui https://www.facebook.com/AZKeliones/ (kol kas viršutinis įrašas, sausio 8 d.).

    Išties tokie „linksmieji kalneliai“ ir sunku buvo ką nors prognozuoti. Atrodo, pakilimas (gegužį, gruodį), žmonės jau kažko tikisi – ir paskui vėl smukimas, nes lūkesčiai nepasiteisina (gegužė) ar kažkokia nauja „rizikinga naujiena“, kaip viruso atmaina (gruodį).

    Tai, nors dabar su Simono prognozėm pilnai sutinku, vis dar teoriškai gali būti kažkokių sukrėtimų ar svyravimų, politinių niuansų „numušančių“ į šalį.

    Bet sutinku dėl kelionių krypčių – išties, Facebook žmonės, aišku, labiau dalinsis tolimom kelionėmis, bet daugybę kartų daugiau skaityta apie artimas kryptis, ypač vasarą. Tiesa, manau, kad tai ir atvirkščiai koreliuos su kelionių ilgiu – taip buvo visada, bet dabar skirtumai dar pailgės. Tai yra trumpos kelionės, kiek jos liks, dažniausiai bus tik labai arti (pvz. savaitgalio, 5 dienų), o toli tik labai ilgos. Čia tas „labai arti“ tai dažniausiai galbūt išvis automobiliu ar kaimyninės šalys.

    O šiaip įdomu, kad pats pagal 5, 7, 8, 12 punktus gyventi pradėjau jau nuo 2017 m. ir jau tada atrodė, kodėl daugiau žmonių taip negyvena (juk yra daug specialybių, kurios „nepririštos“ prie vietos net ir tada) – tai, matyt, natūralu, kad tokių žmonių daugės, ir jų būtų daugėję ir šiaip, tiesiog, pandemija procesus paspartins gal 10 metų.

    Tiesa, dėl 5 punkto, tai Barbadoso vizų programos nesuprantu – 2000 dolerių už vizą ir pan.? Kam? Yra daugybė šalių, kur gali normaliai būti be vizos ir ilgą laiką, na, 12 mėn. tik Gruzijoj, bet daug kur 6 mėn., 3 mėn., paskui kitur nuvyksti. Nemanau, kad Barbadoso pasiūlymas galėtų sudominti tikrą „skaitmeninį klajoklį“ – gal nebent žmogų, kuris išvis nežino, kaip keliauti, ir dėl pandemijos kažkur tai perskaito dėl gero Barbadoso PR, nežinodamas apie kitas galimybes, ir susidomi (bet nemanau, kad daug žmonių staigiai peršoks nuo „nekeliautojo“ iki „gyvenančio 12 mėn. Barbadose“).

  4. Kardiobatonas - 2021 01 10, 22:19

    Mano įžvalga tik viena ir paprasta – 2021 metai bus siaubingi turizmo verslui.

  5. Augustinas Žemaitis - 2021 01 11, 04:01

    Na ir gali būti visokių niuansų, kurie iš pagrindų viską keis.

    Tarkime, aplinkinės šalys su Lietuva įveda griežtus ribojimus (karantinai, sienų kirtimas tik su testu įskaitant tranzitą, saviizoliacija ir pan.), kai tuo tarpu kažkur toliau yra šalių be ribojimų (pvz. pirmos pasiskiepijusios šalys, tarkim koks JAE). Va ir būtų kelionės ilgesnės, nei tikėtasi, o automobiliu mažai kur navažiuotum.

  6. Augustinas Žemaitis - 2021 01 11, 04:09

    „ilgesnės“ – turėjau omeny „tolimesnės“

  7. Saulius - 2021 01 11, 15:01

    As asmeniskai ir pazistu tikrai ne viena mastanti taip pat, geriau niekur neatostogausiu kad ir tris metus (nors neisivaizduoju tokio variantuo, kad tikrai niekur neimanoma butu) nei kaimyninese salyse ar toj pacioj Lietuvoj.

  8. Augustinas Žemaitis - 2021 01 11, 16:39

    @Saulius – tikiu. Bet, kiek pastebėjau, tai būna trijų tipų žmonės:

    *Tie, kurie keliavo ir keliauja labai labai daug, ir viską aplinkinėse šalyse išlankė prieš 10 metų ir daugiau „savo kelionių pradžioje“, ir šiaip ar taip vis aplanko pakeliui kur nors, pakeliui į Rygos ar Varšuvos oro uostą ir pan. Iš dalies pats esu tarp tokių.

    *“Prabangos ieškotojai“, kuriems apskritai kelionės reikalingos daugiausiai kaip „statuso pademonstravimas“, o ne kas kita.

    *Tie, kam reikia labai specifinių dalykų, kurių aplinkui nėra (pvz. bangų serfingui).

    „Socialiniam burbule“ gali būti tokių žmonių daug, ypač jei pats priklausytum vienai iš trijų grupių ir draugai būtų atitinkami. Bet visgi tokie žmonės, net ir visi kartu paėmus, sudaro nedidelę mažumą. Ir tą, manau, parodė šios vasaros pavyzdys. Tiesa, ta „2020 m. Lenkijos-Lietuvos-Latvijos-Estijos vasara“ galėjo lemti, kad daug žmonių pagrindines vietas aplink Lietuvą jau pamatė, net jei buvo nematę, ir antros tokios vasaros nebenorės (bet kai kuriems keliautojų tipams, kaip poilsiautojams, ir nereikia kas kartą vis naujų vietų).

  9. Kardiobatonas - 2021 01 11, 17:28

    @Augustinas Žemaitis. Apibrėžimas ne visai teisingas. Pastaraisiais metais keliaudavome maždaug kartą per metus, tačiau tai buvo tikrai egzotiškos kelionės (bent jau man) – Kenija, Tailandas, Dominikos Respublika. Nesakau, kad man nereikia prabangos (gal tiksliau – patogumų), tačiau tai tikrai nėra statuso pademonstravimas ir apie tai FB ar kitur nesigiriu. Tiesiog galėdavau sau tai leisti.

    Kokią egzotiką aš galiu patirti Latvijoje, Estijoje arba Lenkijoje? Gerai, Lenkijos Biedrionkoje bent kainos egzotiškos. Tai tuomet ir kyla minčių: gal geriau šią vasarą ramiai praleisiu savo sodyboje, o jau kitais metais ieškosiu ko nors egzotiškesnio. Keliauti bet kur, bet kokiomis sąlygomis ir bet kokia kaina? Ir dar jausti įtampą. Sorry, nenoriu.

  10. trolis - 2021 01 11, 17:39

    Kategoriju yra daug ir labai jau naiviai cia skirstot – pvz pilna zmoniu, kuriem cia ar aplink atostogauti neidomu, nepatinka, jau nekalbant apie cepelinini dangu ir kainos bei (daznai) kokybes santyki.
    As pvz asmeniskai nezinau, ka reikia cia aplink savaitemis veikti jei jau kalbant ne apie remontus, sodo darbus ar dar kazka – i pajuri vasara nuvaziuoju kone kas savaitgali – atostogu tam nereikia. Druskininkai, Ignalinos irgi tam puikiai tinka. Tai mane prie statuso priskirkit – man atostogos nelygu malimuisi Latvijos zvyrkeliais, ar trendy uodu serimui Saaremos miske, kuris nelabai nuo LT misku skiriasi. Islipes po long haul skrydzio atsiduriu kitam pasaulyje ir galiu normaliai “persikrauti”. Bet cia kam ko reikia.

  11. Augustinas Žemaitis - 2021 01 11, 21:27

    @Trolis, Kardiobatonas – bet ar nėra taip, kad jūs abu jau esate buvę Latvijoje, Lenkijoje, Estijoje ir kitur? T.y. jūs ir esate nemažai keliavę žmonės?, kuriems čia nebeįdomu, nes jau patirta (o kažkada, pirmą kartą, kai nebuvot buvę niekur, gal buvo įdomu)? Nes juk pirmos gyvenimo kelionės į užsienį turbūt nebuvo į Keniją ar Dominikos Respubliką.

  12. trolis - 2021 01 11, 22:09

    Gyvenau puse metu Taline, kazkiek keliavau Suomijoje. Latvijoje uztenka Rygos – laukine likusi dalis su zvyrkeliais nedomina, Lenkijoje buvau ten, kur galima nuskristi, nes 10h iki Gdansko vaziuoti tikrai netrauktu. Siaip ar taip, kuo daugiau keliauji, imho, tuo labiau ieskai idomesniu patirciu arba bent jau atsirenki, kas traukia kulturiskai. Man aplinkinis regionas sukelia beveik 0 emociju. Renkuosi nebent Smiltyne. Esu gyvenes Lisabonoje ir skrisciau ten nors 100 kartu vel, grizciau be ribos i daugeli Italijos ar Ispanijos vietu. Net i tas pacias Buenos Aires.

  13. Saulius - 2021 01 11, 23:08

    As nebuves nei Estijoj, nei Latvijoj (neskaitant Rygos ir Talino zinoma), bet genijum but nereikia, kad suvokt, jog nera ko ten vaziuot.

  14. Kardiobatonas - 2021 01 12, 09:57

    @Augustinas Žemaitis. Žinoma, esu buvęs ir nematau prasmės ten vėl važiuoti, nes išeina toks važiavimas dėl važiavimo. Kaip sakiau, jau geriau savo sodyboje. Aišku, kai kurie žmonės į Palangą vasarą kiekvieną savaitgalį važiuoja, bet čia jau tokie labiau ekstremalai.

  15. c2h5oh - 2021 01 12, 10:45

    Palanga lūžta nuo poilsiautojų (o Neringa tai išvis perpildyta) – taigi tie „labiau ekstremalai“, kurie ten važiuoja, tikriausiai sudaro daugumą. O ir šiaip žmonių, kuriems labai gražu „unikalus Lietuvos pajūris“, yra daug. (kitas klausimas, kodėl jie taip galvoja – jeigu net Latvijoje lygiai tokio paties „unikalaus pajūrio“ yra šimtai kilometrų)

    Ir dar nepamirškim, kad savaitė Dominikoje bus atsimenama ilgam kaip metų kelionė, o savaitgalis palangoje šiais laikais net nebeužsiskaito kaip kelionė (ir tokių savaitgalių per metus sumoj susidaro daug).

    O kalbant apie platesnes prognozes, ir konkrečiai apie agentūras – nebūčiau toks tikras, kad jų vaidmuo išaugs. Sakyčiau atvirkščiai, per šią krizę pasimatė, kas yra kas, kas grąžino pinigus, kas ne, kas lengvai keitė, kas ne, ir t.t. Ir daugeliu atvejų klientai buvo priversti išeiti iš komforto zonos ir daryti kitaip. Taigi, mano egzpertinė prognozė, kad daugelis agentūrų klientų atras, kad booking.com avialinijos puslapis yra geriau :)

  16. Simonas Bartkus - 2021 01 12, 12:06

    Pirmadienį, sausio 18 d., vyks Ryanair/Buzz bazės VNO uždarymo minėjimas: paskutinis skrydis į Bergamo.

  17. Spectator - 2021 01 12, 16:57

    @Simonas – nebebus Ryanair bazes visai?

  18. .. - 2021 01 12, 19:36

    Sito slamsto seniai nereikejo, problema tik, kad mes dar nezinome kokiais pavidalais viskas atgims po 2-3 metu..

  19. Olegas - 2021 01 13, 16:32
  20. trolis - 2021 01 13, 18:24

    On Tuesday, Boeing announced that Atlas Air, a worldwide cargo operator, had placed an order for four Boeing 747-8 Freighters. The Chicago-based planemaker also shared the bittersweet news that these four jets would be the last to roll off the 747 production line.

  21. Kestas - 2021 01 13, 22:13

    Sveiki, gal zinote, mazu sis veikejas lankosi ir siame forume? https://m.delfi.lt/keliones/platus-pasaulis/article.php?id=86217493

  22. Posparnis - 2021 01 13, 23:35

    Kęstai, taip, lankosi. O ką? :)

  23. Ugnius - 2021 01 14, 02:54

    Delfi rašo, kad Ryanair nuo kovo atidaro VNO-BRI. Tai panašu, kad galim dar nepersistengti su FR veiklos Vilniuje apraudojimu :)

  24. Simonas Bartkus - 2021 01 14, 11:01

    Tas garbės konsulo pranešimas spaudai apie Vilnius-Bari skrydžius tai toks iš kosmoso srities :) kažkokia savygyra, net Ryanair to nėra paskelbę ir klausimas ar tiesiog nėra wishful thinking ir tiek.

    Aš tikiuosi, kad FR neišeina visam, bet bent jau kurį laiką visus darbuotojus, teko girdėti, atleido ir jų lėktuvų čia nebebus – nė vieno skrydžio nėra numatyta bent artimiausius 2,5 mėnesio.

  25. trolis - 2021 01 14, 13:01

    Legacy carrieriai rulina. Turiu LH bookinga XXX-FRA-VNO. sekancia diena po bookingo nusprende XXX-FRA leg’a pakeisti. dabar turim offeri: XXX-FRA perkelta sekanciai dienai, nei FRA-VNO
    #sunkugyventisuprisiutagalva

  26. Janis - 2021 01 14, 14:14

    Čia iš VNO 2,5 mėn FR neskraidys, taip? O iš KUN lieka Londonas ir Dublinas?

  27. Jurgis - 2021 01 14, 16:22

    Latviai įsileidžia tik su neigiamu Covid-19 testu, kurį privaloma atžymėti iki atvykstant čia – covidpass.lv Čia dabar bus toks naujas ES standartas? Lietuva dar neįsivedė to?

  28. trolis - 2021 01 14, 17:13

    isileidimai tik su Covid testu yra naujas EU suvis sau i minksta vieta. sviesoforai baigesi? man, kaip keliaujanciam darbo reikalais matau jau kad Covid testai kainuos daugiau nei patys skrydziai ar viesbuciai, nes yra saliu, kur sitas „malonumas“ po 200Eur ikainotas ir dar poros testu praso. kadangi bijoma visko – nauju atmainu, senu atmainu, judejimo ir pan tada belieka uzsikalti vel sienas ir sedeti.
    biurokatija at it’s best – ne logikos, ne kazko, paremto skaiciais – reaktyvus veiksmai tik bandant nuo „kazko apsidrausti“. aisku, bepigu tuos veiksmus daryti, kai po to galima valdiskas parameles padalinti laisva ranka. metai su trupuciu laiko praejo nuo krizes pradzios – visdar klaidziojam triju pusu miske EU lygmeniu.

  29. Simonas Bartkus - 2021 01 14, 17:16

    Latvija nors įsiveisdama testus panaikina savo kvailą selektyvų tiesioginių skrydžių draudimą, tai kaip ir airBaltic rytoj galės skristi Vilnius-Ryga ir Palanga-Ryga.

    Nuo sausio 26 d. visuotinį neigiamo testo reikalavimą įsiveda ir JAV, nors nėr info, kad panaikintų draudimą atvykti iš Šengeno/UK/Airijos. Mačiau, kažkas paskaičiavo, kad Meksikos pajėgumų neužteks padaryti testų visiems norėsiantiems grįžti JAV piliečiams į JAV.

  30. randomq - 2021 01 14, 17:19

    šiek tiek apie Norwegian po šiandieninių posėdžių su politikais ir shareholderiais:

    Bus parduodami visi Dreamliner’iai, atsisakoma visų transatlantic skrydžių, įskaitant BKK.

    Fleet mažins iki 50-ties lėktuvų, o atsitiesus, esant poreikiui, didins iki 70-ties.

    Vietinė spauda rašo, jog pagrindinės keturios valdančiosios pusės tariasi dėl kompensacinės pagalbos visiems norvegiškiems skraiduoliams.
    Politikai jau mato DY gerėjančius rezultatus ir struktūrizacijos prasmę.

    Kol kas nematau skaičių, bet gruodžio mėn. pardavimai juos timptelėjo į priekį. Piliečių nacionališkumas ir W6 boikotavimas kiek padėjo.
    Nuo vasario 1d. prideda daugiau išvykimų į domestic skrydžius.
    Labai tikiuos, kad VNO ir PLQ sugrįš jau Velykoms.

  31. Simonas Bartkus - 2021 01 14, 17:23

    randomq: o gal kur matei kad norwegian būtų detaliau paviešinę tą verslo planą apart detalių pranešime, kad long-haul nebebus, bet planuoja 2021 (!) skraidyti su 50 lėktuvų?

    kas gal dar parašyta tame pranešime, kad įgyvendinti tai reikalinga, kad vėl būtų akcininkams palikta tik 5%, kreditoriai nurašytų apie 2 mlrd. skolų ir tada privatūs investuotojai sumestų 300-400 milijonų šviežių pinigų. Aš kažkaip tikiu pirmais dviem dalykais, nes kreditoriai ir akcininkai vėl neturės kur dėtis, bet klausimas ar atsiras norinčių pinigus investuoti į „naująjį Norwegian“. Įdomūs laikai, kai pinigai pigūs ir erdvės sprendimams tiek daug.

  32. randomq - 2021 01 14, 18:44

    Simonai,
    visa informacija buvo NRK.no ir kituose Norvegijos tinklapiuose apie long-haul ir 50 20 narrow bodžius.
    Dar yra ir čia anglų kalba:

    https://media.uk.norwegian.com/pressreleases/norwegian-to-focus-on-a-strong-european-network-3064682

    aš nelabai supratau, ką Tu parašei antroj savo pastraipoj, bet manau, kad svarbiausia yra tai, jog jiems sekasi ir jie tampa įdomiu pavyzdžiu šioje neeilinėje istorinėje covidinėje kovoje aviacijos laukuose. Bus labai smagu, jei jiems pavyks. P.S. Labai noriu skrydžio OSL-KUN… :)

  33. Anonimas - 2021 01 15, 12:26

    „Wizz Air Abu Dhabi“, naujausia nacionalinė Jungtinių Arabų Emyratų (JAE) oro linijų bendrovė, prieš pirmąjį skrydį į Atėnus sausio 15 d. praneša apie naują kryptį Abu Dabis–Tel Avivas. Skrydžiais sujungus Abu Dabio ir Izraelio sostines atsiras naujų galimybių keliautojams ir bus paįvairintas Abu Dabio turizmo sektorius. Bilietų kaina prasideda nuo 22 eurų*, jų jau galima įsigyti bendrovės el. svetainėje wizzair.com ir mobiliojoje programėlėje telefone.

  34. Arturas - 2021 01 15, 15:00

    Italijoje nauja avio kompanija, bilietu pardavimas prasidejo : https://www.egoairways.com/en

  35. Posparnis - 2021 01 15, 16:57

    Dar vieną Italijoj vidinius skrydžius atliekančią skrydžių bendrovę sužinojau tik iš Malpensos oro uosto išvykimo lentos:
    https://www.albastar.es/en/

  36. Žygimantas - 2021 01 17, 20:52

    Norėčiau pasiteirauti keliautojų profų apie įmanomas keliauti šalis Azijoje. Gal ką praleidžiu ir kažkur, ypač Rytinėj Azijoje, yra įmanomų patekti šalių? Su testu – no problem, su izoliacija – šiek tiek problem. Pats randu tik UAE ir Afganistaną, kurie dėl suprantumų priežasčių nedomina. Augustino Korėja užsidarius, Indonezija kol kas irgi. Pamenu, vasarą čia kažkas minėjo dėl įmanomų suveikti Tailando vizų. Thanks

  37. Augustinas Žemaitis - 2021 01 17, 21:02

    @Žygimantas – tikrai taip, Azija – vienas labiausiai sienas uždariusių žemynų.

    JAE, tiesa, nežinau, dėl kokių priežasčių nedomina – tai civilizuota turistinė šalis.

    Kiek matau (bet visada verta patikrinti plačiau, čia preliminariai, taip pat verta pažiūrėti ribojimus šalių viduje) šiuo metu atvira Kirgizija, Turkija, Jemenas, lyg Jordanija, Irakas, Pakistanas. Yra dar „tarpinių variantų“ kur vizų režimas ir sunku pasakyti, kaip yra – gali būti, kad de facto nelabai tų vizų išdavinėja (jei turistiniais tikslais), o gal išdavinėja.

    O šiaip tikriausiai geriau svarstyti kitus žemynus – jei aktualu klimatas, Lotynų Ameriką ar Afriką.

  38. Augustinas Žemaitis - 2021 01 17, 21:02

    Dar Bahreinas atviras.

  39. Žygimantas - 2021 01 18, 00:43

    @Augustinas – dėl JAE tai pagalvojau, kad daugumai šitam forume ši šalis bus jau matyta, per karšta, per brangi ir ne itin įdomi. Dabar galvoju, kad gal ir klystu.

    Nepaminėjau, bet interneto visuotinis greitis bei kainos visai svarbu, todėl jūsų pavyzdžiai – įdomios šalys kelionėms, bet backpackint su laptopu kiek sunkiau.

    Iš pradžių nenorėjau, bet šiuo atveju pradedu mąstyt apie Braziliją ar lietuvių 2020 Antaliją – Meksiką.

  40. Augustinas Žemaitis - 2021 01 18, 00:54

    Aš Brazilijoj nuo lapkričio 23 d. dirbu per atstumą – čia viskas gerai visą tą laiką. Aišku, kaip visada, gali kalbėti šiais laikais tik apie praeitį ir ateities tikimybes, tad reikia ateitį įsivertinti pačiam. Tuo metu lapkritį tai buvo geriausias variantas ir pateisino lūkesčius.

    O JAE žiemą tai nekaršta. Brazilijoj dabar karščiau. Dubajui šią savaitę dieną 24-26, naktį 14-18.

    Iš Turkijos mėnesį dirbti irgi gerai buvo, kai tą dariau. Kitų šalių nebandžiau nuo tada, kai dirbu per internetą, tad komentuoti dėl interneto greičio negaliu.

  41. Augustinas Žemaitis - 2021 01 18, 00:54

    Turėjau omeny „Kitų šalių, iš įvardytų, nebandžiau (…)“

  42. Kardiobatonas - 2021 01 18, 10:31

    @Žygimantas, Dar galima Dominikos Respubliką. Yra tiesioginis skrydis iš WAW, oro temperatūra šiuo metu 25-27 C, kartais užeina liūtys. Internetas veikia gerai – prieš metus pats bandžiau, tik kainos nežinau, nes naudojau Wi-Fi. Šalis nėra brangi, žmonės draugiški, maistas skanu. Kažkokios ypatingos egzotikos nėra, šiek tiek panašu į Tailandą, bet gerokai ramiau ir lėčiau gyvenimas teka.

  43. Kardiobatonas - 2021 01 18, 15:15
  44. Keliautojas - 2021 01 18, 16:03

    Kam ieskoti toli, kai lengvai galima pasiekti kanarus? Blogiausiu atveju, bus lengviau ir namo sugrizti.
    Oras puikus, nuomos kainos beveik du kart mazesnes, o turistu vienetai. Didziausias suvarzymas- komendato valanda 23-06, bet tas visiskai netrukdo.

  45. Tautvydas - 2021 01 18, 16:42

    Kosta Rika berods neuzsidarius, teko ten gyventi metus, geriau nei Meksika :) Ir dabar ten idealus oras iki balandzio bus

Leave a reply