10 tendencijų 2022-iesiems metams

   
     

Šis aviacinis įrašas pirmiausia pasirodė mano patronams „Patreon“ platformoje.

2021-aisiais aviacija ir turizmas šiek tiek pakėlė galvą. Tiesa, ne visur – yra valstybių, kur 2021-ieji tapo net blogesniais metais negu 2020-ieji (pvz. Tailande ar Indonezijoje). Bet mūsų, vakarų pasaulyje žodynuose liks kaip „atsigavimo“ metais: kas kukliau, kas drąsiau, 2021-aisiais daugelis judėjo pirmyn. Nemažai industriją palikusių žmonių buvo pakviesti grįžti, bet toli gražu ne visi norėjo vėl dirbti šiame nenuspėjamame versle. Atsigavimas buvo labai netolygus, o profesionalai keiksnojo kintančias valstybių taisykles, naujas COVID atmainas ir taikėsi prie senų bei naujų ribojimų. 

Per 2021-uosius metus įpratome prie taisyklių, pildomų formų, vakcinacijos sertifikatų ir testavimo. Kelionės atgimė, bet drąsus planavimas pusmečiui į priekį kol kas ne – Omicron atmainos atsiradimas ir kai kurių valstybių reakcija į tai neleidžia pamiršti, jog laisvė keliauti vis dar yra labai trapi. Susitaikėme su kaukėmis lėktuvuose, pripratome prie prastesnių paslaugų, pigių kainų sulaukėme tik epizodiškai vienur ar kitur, o visuomenė suskilo tarp darbo namie ir grįžimo į biurus, bet čia jau bendriniai gyvenimo pokyčiai. 

O kas laukia 2022-iesiems? Praėjusiais metais šoviau 13 tendencijų, aprašiau kaip man sekėsi į jas pataikyti, o šiais metais pateikiu 10 dalykų, kas vyraus prasidėjusiais metais. 

1. Brangs. Bilietai, viešbučiai, viskas. 2022-aisiais kelionių kainos ir augs ir augs matomai. Jos augo ir 2021 m., bet augimas buvo paslėptas: dažniau keliaujantys mokėjo už bilietų keitimus, perplanavimą ar negražinamas rezervacijas. Visi mokėjome už testus ir neoptimalius maršrutų pasirinkimus, kada kelionės planus keitė ribojimai, kad ir persėdimo taškuose (pavyzdžiui, 2021 m. ne vienas keliavo į Meksiką ar Karibus, bet europiečiams buvo neįmanoma skristi per JAV). Kas pabrango matomai buvo tik automobilių nuoma, kurios kompanijos susidūrė su neregėtų automobilių trūkumu. Šiemet gali brangti viskas: nors bendras keliautojų skaičius nebus toks kaip 2019 m., bet viešbučiai, kurie įsikūrę prieinamuose taškuose gali drąsiai kelti kainas, nes didelė dalis pasaulio vis dar lieka uždaryta. Aviakompanijoms spaudimą darys pakilusios naftos kainos, kurios įtakoja kintančius skrydžio kaštus: kai degalai brangūs, kartais geriau neskristi. Arba paimti iš keleivių tinkamą kainą.

2. Poilsinės kelionės išliks dėmesio centre. Nesvarbu, koks buvo aviakompanijos fokusas prieš pandemiją, tai jau 2021 m. visos bendrovės tapo „atostogų avialinijomis“. Dabar nereikia niekam aštuonių skrydžių per dieną tarp Briuselio ir Milano: užteks trijų, o atlaisvintus lėktuvus reikia siųsti į kretas ir maljorkas. 2022-iesiems „British Airways“ paleido „BA EuroFlyer“ low-cost’ą Gatwicko oro uoste, kurio tinklelyje vien tik malagos, farai, tenerifės, antalijos ir salonikai. Nesvarbu, kad 97% visų maršrutų teks konkuruoti su low-cost bendrovėmis, bet poilsinės kelionės bus paklausesnės nei skrydžiai į Londono į Ženevą. 

3. Išryškės darbuotojų (pirmiausia, pilotų) trūkumas. JAV aviakompanijos su įgulos trūkumu susidūrė dar rudenį, kuomet apsiskaičiavo, kiek į prastovas paleistų pilotų nebenorės grįžti dirbti šio darbo. Per šias Kalėdų šventes tūkstančiai skrydžių buvo atšaukti, kuomet į aviakompanijų darbuotojų ratą įsisuko omikronas, o jo izoliacijos protokolai išėmė iš darbingųjų rato šimtus žmonių. Ne viena aviakompanija stabdė pilotų mokymą 2020-2021 metais, o dalis žmonių išėjo atostogauti visam laikui. Veikia kaip automobilių kamštis: priekyje stovintys jau juda ir ruošiasi naujus pilotus, bet kamščio gale kai kam gali tekti stovėti. Pilotų trūkumas vėl bus tema žiniasklaidoje ir skrydžių skaičiaus riboklis ateinančią vasarą.

4. „Pilnų lėktuvų“ sindromas. Praėjusiais metais pamatę pilną oro uosto terminalą žmonių dėdavo nuotrauką į socialinius tinklus – „žiūrėkit, visi vėl skraido“. Statistika atsitiktinių nuotraukų nepatvirtino, tačiau populiarių vietų perpildymas bus prasidėjusių metų tendencija. Populiarūs viešbučiai jau parduoti vasarai, aviakompanijos išmoko tiksliau prognozuoti paklausą ir skraidys būtent ten, kur reikia, o resursų trūkumas dar privers planuoti kruopščiau. Su darbuotojų trūkumu aptarnavimo sferoje susiduria visas vakarų pasaulis, tad pilnas lėktuvas nebus taip nemalonu, kaip didelės eilės prie autonuomų, viešbučių recepcijose ar, neduokdie, oro uostų check-ino langelių, kur toliau pervargusiems darbuotojams reikės tikrinti testų pažymas, skiepų sertifikatus, užpildytas formas ir visus kitus papildomus popierius, kuomet prieš trejus metus pakako tik įlaipinimo kortelės QR kodo. „#overtourism“ vėl taps naudojamu hashtag’u socialiniuose tinkluose – tiesa, tik kai kuriose vietose.

5. Politinės įtampos koreguos skrydžių grafikus. O jūs prisimenat tokius egzotiškus laikus, kada „Belavia“ buvo daugiausia skraidanti į Lietuvą aviakompanija? Žinokit, tai buvo viso labo prieš aštuonis mėnesius. Dabar Baltarusiją apskridinėja net niekuo dėti švediški lėktuvai skrendantys į Dubajų jau nekalbant apie tos šalies bendrovės reguliarius skrydžius į Europą. Turistai iš Kinijos kelis dešimtmečius buvo pagrindinis turizmo Europoje variklis, o „Finnair“ atidarinėjo skrydžius per Helsinkį į Kinijos miestus, kurių pavadinimus tik mokėmės ir mėtėm juokučius apie „kaimas su 10 mln. žmonių“. Kinija lieka užsidarius žmonėms iš Vakarų ir sunku tikėti, kad 2022 m. vasarą kinai užkimš pėsčiųjų perėjas Eliziejaus laukuose. „Aeroflot“ vis dar neskraido iš Maskvos į Vilnių. „United“ vis dar neskraido iš San Francisko į Šanchajų (prieš trejus metus „Apple“ pirkdavo 50 garantuotų „business class“ vietų šitame reise kiekvieną dieną). Kai kurie vartai ir toliau liks uždaryti politinių nesutarimų.

6. Ilgais atstumais su mažais lėktuvais (pagaliau). Apie tendenciją, jog 737MAX ir A321NEO skraidys per Atlantą pradėjome kalbėti dar prieš penkmetį, o šiais metais šita tendencija sprogs. Atsiradusi technologija pagaliau išplito, o visi kas užsisakė A321LR ir kitus ištvermingus nedidelius lėktuvus dabar trina rankomis. Praėjusį mėnesį pirmą tokį gavo SAS ir ilgai negalvojusi pasiuntė iš Kopenhagos į Bostoną. Nuo pavasario tokiais mažais lėktuvais iš Danijos į Bostoną ir Vašingtoną skraidys kasdien. Ilgo nuotolio skrydžiai atsigauna žymiai lėčiau negu trumpo, žmonės vengia persėdinėti didžiuliuose oro uostuose, todėl tokie 150-200 lėktuvai tampa išsigelbėjimu: maršrutas gal ir nėra labai paklausus, bet gali skristi tiesiogiai. Kuomet ilgiems skrydžiams maži lėktuvai buvo projektuojami, tai kalbėta apie galimybes atsirasti naujiems tiesioginiams skrydžiams tarp „antro lygio“ miestų: kol kas apie tokius liks pasvajoti, nes lėktuvus naudos susitraukusiems buvusiems populiariems ilgiems skrydžiams.

7. Paslaugų lygiu tradicinės aviakompanijos toliau vysis ULCC. Girdėjote apie aviakompanijas, kurios sumažino maisto kiekį lėktuvuose siekiant mažinti kontaktų skaičių? Aha, bet dabar dar pamatė, jog ir pinigų taip susitaupo. Iš ekonominės klasės nemokamą alkoholį metą lauk ir ilguose skrydžiuose bei turi tam paaiškinimą: mažiau gerk, ilgiau būk su kauke. Kaukės 2022 m. iš lėktuvų dar neišnyks, o panaikinti maži malonumai išnyko visam. Ir kalba ne tik apie pervirtą makaronų porciją ar degintos kavos puodelį: produkto savybės toliau dar labiau vienodėja. SAS savo pigiausiuose bilietuose „SAS Light“ panaikino galimybę neštis lagaminėlį į saloną – visai kaip „Wizz Air“. Galvos skausmo ir pasiruošimo kelionei daugiau nebus: kelionės tapo kaip tas švediškas stalas, kur valgai akimis, o susimokėti kasoje paprašo pasvėrę lėkštę – pilvas pilnas, bet vis tiek jautiesi apgautas.

8. Paskutiniai metai, kai naudosime žodį „atsigavimas“. Ypač apie keliones darbo reikalais. Viską iki šiol industrijoje matuojame su 2019 m. „Skrydžių skaičius Europoje atsigavo 70% 2019 m. lygio“, „turime trečdalį atvykstančių turistų nei prieš pandemiją“ – įprastos frazės, naudojamos industrijos profesionalų pokalbiuose ir žiniasklaidos tekstuose. 2022 m. gal dar naudosime tą žodį, bet į metų pabaigą vis rečiau: pradėsime lygintis su praėjusiais metais kaip norma. Jau aišku, jog ne visi segmentai „atšoks“ į 2019 metus – kai kas išnyko visai, kai ka jau yra daugiau nei priešpandemiją, o daug aspektų, tiesiog atrado naują „normalų“ lygį. Nemažas būrys darbo reikalais jau keliauja, o jeigu jūs vis dar laukiate, kada jus vėl siųs į komandiruotes, siūlau apsižvalgyti ir galbūt jos jau išnyko iš jūsų gyvenimo visam.  Kalbant apie oro keleivių skaičius, nemanau, jog Lietuvoje 2019 m. lygis grįš anksčiau nei 2024 m., bet iki to laiko nustosime „atsigavimo“ sąvoką vartoti visai: industrijoje net mažėja žmonių, kurie dar pamena tuos laikus.

9. „Sustainability“, žaliosios kelionės, ekologija ir kiti buzz-žodžiai. Apie tvarumo tendenciją kalbama jau gerą dešimtmetį, tačiau per pandemiją iš turizmo žodyno tai išnyko: badaujantys vaikai nesikalba apie ekologinį pastarnokų auginimą. Tačiau pasaulis per šiuos gerus dvejus metus nužingsniavo tolyn ir aviacijos bei turizmo sektoriai turėjo tik laikiną indulgenciją šiuo klausimu. Kaip padarysime keliones tvaresnes ir su mažesniu poveikiu aplinkai? Būsimų nerealistiškų elektrinių lėktuvų brėžinių nebeužteks, o valstybinis reguliavimas ir visuomenės spaudimas vers ieškoti sprendimų dabar. Aviacija čia neturi akivaizdžių ir greitų sprendimų – o jų reikės, kitaip skrydžius trumpais atstumais ims uždarinėti.

10. Šie metai bus konsolidacijos Europoje proveržis. Aviakompanijų mūsų žemyno žemėlapyje vis dar yra labai daug, tad iš „survival mode“ išėjusių bendrovių vadovai ir akcininkai ims konkrečiau kalbėtis apie įsigijimus ir susijungimus. Kad mano įžvalgą būtų lengviau patikrinti, tai prognozuoju, jog 2022 m. Europos aviaciją sudrebins bent vienas didesnio mąsto įsigijimas ar susijungimas. Prisiminkime, dar rudens pradžioje nutekėjo „Wizz Air“ bandymas įsigyti „easyJet“. Mes nežinome, koks scenarijus yra labiausiai realistinis, bet didelė iššauta raketa gali įsukti pagreitį tam tęstis. Tikėkimės, jog po viso šito Europoje neliks kaip JAV 4 super-didelės aviakompanijos (tiesa, laisvosios rinkos pragaro ratai nestoja, tai atsikvošėję mažieji auga ir start-up’ai vėl ima veistis).

O kokie bus skaičiai? Lietuvos oro uostuose 2021 m. preliminariai keliavo apie 2,5 mln. keleivių. 2021 m. buvo žingsnis 10 metų atgal – keliautojų buvo šiek tiek mažiau nei 2011 m. 2022 m. prognozuoju, jog gali keliauti net 2 mln. žmonių daugiau – bet tai bus viso labo maždaug 2015-ieji. 


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

145 komentarai

  1. Kardiobatonas - 2022 01 27, 14:40

    Kam reikalingos kaukės lėktuve? Niekaip nesuprantu. Juk tai turbūt saugiausia vieta žemėje, o pati kaukė juk visiškai neefektyvi nuo virusų. Be to, visi keleiviai paskiepyti. „Ryanair“ bosas pernai prognozavo, kad kaukių nebeliks nuo šių metų vasaros sezono. Manau, reikėtų dar greičiau.

  2. Saulius - 2022 01 27, 15:05

    Juolab kad dauguma vistiek istisai uzkandziauja ir geria, kad tik galetu be tos kaukes butu. Cirkas tiesiog

  3. Kardiobatonas - 2022 01 27, 15:13

    Priminsiu, kad skrydžiuose tarp Skandinavijos šalių kaukės jau nereikalingos nuo praėjusių metų pabaigos.

  4. trolis - 2022 01 27, 15:16

    kad zmones nenori persedineti dideliuose oro uostuose – cia kazkokia studija atlikta ar aksioma?
    Pvz savo pazistamu tarpe rasciau n kartu daugiau zmoniu, kurie nenoretu tabaluoti maza gelda per Atlanta, nei persedineti kazkur.

  5. mikas - 2022 01 27, 20:54

    Įdomumo dėlei, tai ir su Belanca per Atlantą įdomu.

  6. Spectator - 2022 01 28, 10:40

    „Kaukė neefektyvi nuo virusų?“ – tai kokio velnio mes jas nešiojam jau du metus?

    Nepasitikėkit per daug oro linijų PR’u apie greitai pakeičiamą ir filtruojamą orą ir pan. Jeigu šalia jūsų sėdės sergantis žmogus su Omikron atmaina, lėktuvo filtrai tikrai nepadės, o FFP2/3 efektyvumas (teisingai naudojant) >90proc.

  7. Artūras - 2022 01 28, 18:14

    nesuprantu koks skirtumas koks lėktuvas skrenda per atlantą – siauras ar platus? man geriau mažas bet be 2-3 val layoverio (ypač grįžtant su jetlagu). Ar dideliam ar mažam gauni 31-32 colius kojom.

  8. Augustinas Žemaitis - 2022 01 28, 23:44

    11.Kažkiek tai „tarp eilučių“ paminėta Simono, bet manau svarbu akcentuoti: kas ypač matėsi 2021 m. ir toliau matytis 2022 m. tai turizmo, kelionių ir kas susiję deglobalizacija.

    Buvome įpratę prie gana standartinės turizmo patirties. Buvo keli variantai, kaip štampas ar viza (faktiškai tapusi perkamu leidimu į šalį) ir tik kažkiek išimčių (Šiaurės Korėja ar karo zonos, kur ir šiaip beveik niekas nenorėtų patekti).

    Dabar kas kita. Čia iš savo patirties, ~2-3 mėn. pabuvimų svetur:

    *Artimieji Rytai. Aplankiau 3 šalis per 2,5 mėn. Tam reikėjo 10 PGR testų, nors buvau pilnai vakcinuotas (nevakcinuotas išvis nebūčiau įleistas). Nes pvz. Abu Daby yra tokie reikalavimai: tetsuotis kas 14 d. visiems žmonėms, tetsuotis atvykus ir 6 d. po atvykimo, testuotis prieš 4 d. iki patekimo į tam tikrus renginius ir t.t. Dubajuj EXPO 2020 į kai kurias zonas gali patekti tik jei testavaisi prieš 2 d. Visais atvejais vakcinavimas pareigos testuotis nenaikina. Testai tik PGR, laimė, valstybė nustačiusi kainas 12 EUR, kai kada daro ir nemokamai. Užtat viskas atidaryta ir iš esmės nebuvo rizikos, kad uždarys (to nebuvo jau nuo 2020 m. vasaros). Kaukės privalomos ir lauke.

    *Centrinė Amerika. Panaši buvimo ten trukmė, trys šalys. Pakako 3 antigenų testų (tik prieš skrydžius), galėjau tą patį maršrutą vykti ir nevakcinuotas (dar buvau neskiepytas). Užtat kai kur buvo rizika, kad uždarys kažką, komendanto valandos ir pan.

    *Įmanoma pasidaryti ir maršrutą kur keliautum nevakcinuotas be jokių testų ir su mažai rizikų „kaip kažkada“ (kokia ten Meksika, Kosta Rika, skrendant į priekį per Švediją ir pan.)

    *Ir yra vietų, kur viskas uždarinėjama gana reguliariai, neprognozuojama. Ir yra vietų, kur išvis nepateksi (daugiausiai Azijoje ir Okeanijoje).

    Beveik viskas, kas parašyta Simono, varijuoja pasaulyje totaliai. Pvz. autonuomos kainos – keliavau JAV, ten iš tiesų tragedija, kainos išaugusios bent trigubai. Bet štai kokiam Dubajuj kaip po senovei, daug kur Lotynų Amerikoje irgi.

    Turistų srautai irgi varijuoja, bet neidentiškai kainoms: tarkim Dubajuj turistų kiek buvo, o kainos nekilo.

    „Turkish“ buvo pakeitę šiltą patiekalą šaltais sumuštiniais, o rankinio bagažo svorį nuo 8 kg mažino iki 4 kg (taip buvo 2020-2021 m. sandūroje) bet visgi grąžino kaip buvo. Kažkas negrąžino. Kažkas ir nebuvo pakeitęs.

    „Sustainability“ varijavo ir iki pandemijos – vienur tai svarbus reikalas, kitose kalbose gal išvis tas žodis neturi vertimo / atitikmenų.

    12.Galimybės prognozuoti ir keliavimas remiantis tomis prognozėmis. To 2021 m. dar nebuvo, o dabar yra: jau gali gana aiškiai prognozuoti, kaip elgsis ta ar kita šalis. Kur yra rizika, kad uždarys sienas, atšauks reisus, uždarys lankytinas vietas, įves kokių privalomų nemalonių, brangių, laiką gaišinančių testų, komendanto valandas ir t.t.

    Nekalbu apie riziką susirgti – ji seniai antrame plane ir žiūrint į populiarias kryptis (Meksika ir pan.) nefigūruoja turistų sprendimų priėmime.

    Pagal tai, kaip šalys reagavo seniau, jau gali numatyti, kaip reaguos ir vėl: kas neturėjo karantinų nuo 2020 m., matyt nieko panašaus ir neturės, kur kaukės nebuvo privalomos, tai ir nebus; o kur sienos uždarinėjamos prie kiekvienos naujos atmainos, turbūt ir vėl bus ir t.t.).

    Nes viskas jau kartojasi. Izraelis štai uždarė sienas totaliai ir po Alfa, ir po Delta atmainos. Marokas irgi atšaukė visus skrydžius ne kartą ir t.t.

    Tiesa, viskas eina paprastėjimo link: t.y. kaip taisyklė kiekvienas sekantis „karantinizmo“ smūgis būna silpnesnis, nei ankstesni, priemonės žmonėms lengvesnės.

    Ir, bent jau dabar atrodo, kad turizmą lemia ne (tik) realybė, o tikėjimasis, t.y. „teigiama prognozė“, panašiai kaip akcijų kursus. Daugiausiai išlošė šalys, kaip Meksika ar Dubajus, kurios nuosekliai laikosi laisvės politikos jau nuo 2020 m. vasaros. Žmonės joms tiki, tiki, kad gali ten planuotis keliones, kad nieko neatsitiks, neuždarys, nereiks gaišti laiko ir pinigų visokiems „niekams“. Ir statistiškai kai kurios tų vietų skaičiais jau pralenkia 2019 m.

    Tačiau yra ir kitokių šalių. Kai kurios jų man lankantis buvo atviros, galėjai lankyti viską – kaip Gvatemala ar Panama – bet tuščios turistine prasme, daug viešbučių uždaryta ir t.t. Nes arba siunčia neaiškius signalus, arba karantinai buvo taip neseniai / tiek daug kartų, kad žmonės netiki tomis šalimis, agentūros bijo tą organizuoti, taigi, daug viešbbučių uždaryta ir t.t.

  9. Kristijonas - 2022 01 30, 16:05

    Mano nuomone, kol bus neigiamo testo reikalavimai, kad ir iš anksto prognozuojami, turizmas ir skrydžių kiekis neatsigaus. Bent jau man tai atrodo per didelė rizika gauti neigiamą testo rezultatą dieną prieš kelionę ir ją atšaukti, ar dar blogiau – gauti neigiamą rezultatą jau atvykus ir izoliuotis.

  10. Arnas - 2022 01 30, 16:18

    Ne į temą:
    Vakar W6 HRK-TLL diverted to VNO:
    https://www.flightradar24.com/data/flights/w66951#2aa66927
    Galima įsivaizduoti koks smagus buvo kelionės tęsinys naktį :)

  11. Arnas - 2022 01 30, 16:40

    Tuo tarpu papildant Augustino komentarą, deglobalizacija įvyko ir kitose kelionės patirtyse, tarkim, buvo įprasta su rankiniu bagažu nueiti prie įlaipinimo vartų ir be jokios dokumentų patikros nukakti į kitą Europos galą. Dabar gi kai kuriomis labai artimomis kryptimis (DE, NL) net ir įlaipinimo kortelės, pvz., W6 negausi be eilės atstovėjimo prie cki ir dar krūvelės papildomų dokumentų patikrinimo (skiepai, PLF). Kitos sąlyginai artimos šalys tapo tiek uždaros, kad be svarios priežasties ir išankstinio dokumentų tvarkymo išvis nenuvyksi, nors anksčiau nereikėjo nieko (Izraelio pavyzdys).

  12. Kardiobatonas - 2022 01 30, 21:07

    Gerai, kad turime tokią kaimynę kaip Lenkija, kurioje covi-idiotai nesįsigalėjo ir žmonės jaučiasi pakankamai laisvai tiek kasdieniame gyvenime, tiek keliaudami.

  13. Spectator - 2022 01 31, 10:18

    Lenkijoj įsigalėjo PiS mafija, kuri pavertė Lenkiją Europos intelektiniu bomžynu. Į Lenkiją rimtai težiuri gal tik mūsų Gitanas. Tad nereikia čia pasakų apie laimės šalį.

  14. Kardiobatonas - 2022 01 31, 10:31

    Kas kam yra laimė. Gal kažkas džiaugiasi gyvendamas ir koncentracijos stovykloje. Lenkai apie savo valdžią taip nemano, o ką apie juos galvoja „intelektualai“, jiems nelabai rūpi. Žmonėms reikia gyventi čia ir dabar.

  15. Spectator - 2022 01 31, 14:49

    Na taip, jeigu reikia bambalio, išmokų už vaikus, kad būtų galima nedirbt, ir kad per teliką aiškiai papasakotų kas dėl visko kaltas (Lenkijos opozicija ir Vokietija), tai tada tikrai laimės šalis. Dar LGBT-free zonos sukurtos, kad piličiai jaustųsi saugūs, ir neleidžia darytis abortų, dėl ko miršta kartais moterys, bet juk pačios kaltos, per daug ten iššaukia tikrus lenkus, vargšai nesusivaldo.

  16. Ugnius - 2022 01 31, 17:16

    Dar galima paminėti ir Lenkijos teismus, tapusius valdančiųjų žaisliuku sąskaitoms suvedinėti ar valstybinę televiziją, pamiršusią objektyvios žiniasklaidos principus. Bet kas čia tėra tasai teismų ir žiniasklaidos šališkumas ar mažumų diskriminacija, svarbiausia gi kad didžiausio XXIa. siaubo – kaukės – neprivaloma dėvėti.

    O šiaip pagarba Kardiobatonui, matosi žmogus neblogai savaitgalį pašventė :)) na, bet visiems pasitaiko

  17. Kardiobatonas - 2022 01 31, 17:56

    @Ugnius. Ne Jums spręsti apie mano savaitgalio pomėgius. Ką noriu, tą ir darau, aš Jums nieko neskolingas.

    Taip pat siūlyčiau pabendrauti su pačiais lenkais, kad galėtumėte tiesiogiai išgirsti jų nuomonę. Bet, žinoma, jeigu Jums labiausiai rūpi LGBT atstovų teisės, klimato kaitos aktyvistų kliedesiai ir besąlygiškai priimate visą skleidžiančią europropagandą, geriau rinkitės kitą šalį.

  18. Pranas - 2022 01 31, 18:10

    Lenkijos teismų reforma nėra geras dalykas, bet neatskaitingi europiniai teismai ginantys nežinia kur už sienos esančius pabėgėlius be dokumentų irgi ne stebuklas, kaip ir labai nepriklausomas Vokietijos teismas aiškinęs jų centriniam bankui kokią pinigų politiką vykdyt. Valdžios kompetencijų padalijimas yra sudėtingas klausimas ir nereiškia, kad jei kažkas tempia smarkiai į vieną pusę (kad teisėjai ar ES biurokratai turi neribotą kompetenciją visais klausimais), kad taip ir turi būti.

    Labai geras pavyzdys su aviacija susijęs yra kuo pavirto EU261 po daugelio teismų išaiškinimų. Tikrai ne tuo kam buvo originaliai kurta direktyva. Čia nekalbant, ar tas pokytis geras ar blogas. Bet nemanau, kad verslo šakos reguliavimas yra teismų kompetencija.

  19. trolis - 2022 01 31, 18:34

    EU261 pavirto tuo, kuo reikia, neskaitant keliu vienetiniu isaiskinimu. ir tai iki galo neveikia Ryanair, Wizzair ir pan fronte.

    @Artūras – sutinku, kad labiau matter of perception tas widebody vs narrow-body, na ir bet kokios turbulencijos atveju sedeti A380 ar B747, net ir tam paciam 777 ar 787 yra way maloniau nei 737.

  20. trolis - 2022 02 2, 20:55

    Zodziu, kaip ir nereikia, bet bus privaloma, nes niekas nedris pasakyti kitaip.

    Experts have warned that airline passengers will be made to wear face coverings for many years with strict regulations in place for some time.

    It will be “nigh-on impossible” they say, for individual airlines to allow passengers to travel without face coverings as international rules would need to be “consistent”.

    “Until there is a harmonised lifting of mask mandates on flights by governments worldwide it is simpler for airlines to keep the rules in place,” a senior aviation source told The Times newspaper.

    Most airlines currently follow guidelines from bodies including the European Union Aviation Safety Agency and the International Civil Aviation Organisation.

    Another British airline source told The Times: “We’ll almost certainly keep the same policy until it is safe to move. For example, the rules in the US are very clear on masks. It would be ridiculous of us to ask passengers to put them on when we enter their airspace.”

    Ryanair’s finance chief, Neil Sorahan, showed no indication that facemasks will soon no longer be a requirement to fly, telling passengers to “get used to them.”

    Sorahan compared face masks on flights to the liquid restrictions imposed on planes after the September 11 attacks 20 years ago.

    “Masks will be something that will be with us for a while longer to come,” he said.

  21. BrendaToota - 2022 02 3, 04:25

    Perdemos peso al instante – https://bit.ly/2W5gK05

  22. Kardiobatonas - 2022 02 3, 10:21

    @trolis. Žinoma, jeigu visi tylės, absurdo spektaklis tęsis. Vėliau sugalvos naujų ritualų – prieš lipant į lėktuvą pašokinėti ant vienos kojos, kad virusas iš ausų iškristų.

  23. Ugnius - 2022 02 4, 17:30

    Naujienos rytiniame fronte: Ryanair atšaukė visus skrydžius į Charkovą (gaunas, kad iš viso paskraidė vos du mėnesius – lapkritį ir gruodį). Wizz 105-ą kartą atidėjo skrydžių į Sankt Peterburgą startą (šįkart iki birželio vidurio)

  24. Ugnius - 2022 02 4, 19:36

    Beje, pagal aptarnautų keleivių skaičių 2021-aisiais Stansedas aplenkė Gatwicką :)) (STN 7.1 mln ir -5% lyginant su 2020, LGW 6.2mln ir -39%). Dauguma JK oro uostų 2021 aptarnavo mažiau keleivių negu 2020 (pvz LHR yra vienintelis oro uostas Europos TOP30-uke, kurio metinis keleivių skaičius sumažėjo)

    Žiūrint lokaliai, VNO taip ir negrįžo į Europos oro uostų TOP100. Latviams jau irgi šviečiasi iš jo iškristi, pernai liko 90-ti.

  25. zuikis - 2022 02 7, 17:01

    Frontier and Spirit airlines unveiled a blockbuster merger Monday, announcing plans to combine operations and fly as a single company.

  26. Mindauqas - 2022 02 8, 01:14

    Ar avialinijos palaukia vėluojančių?

    Smagi istorija nutiko šį savaitgalį. Penktadienį vakare SAS neatskrido į VNO, nes apsisukęs grįžo į CPH. Atskrido ryte (lyg be keleivių), todėl skrydis iš Vilniaus vėlavo 3 valandas.

    Tačiau 3 valandas vėlavo ir SAS skrydis iš Kopenhagos į Tenerifę, nes laukė atskrendančių keleivių iš Vilniaus. Sako, daugiau kaip pusė VNO-CPH keleivių buvo būtent tranzitiniai į TFS. Gal kas turite tikslesnės info?

  27. zuikis - 2022 02 8, 11:49

    @Mindauqas: buna, kad laukia. Jeigu didele grupe keleiviu is vieno reiso i kita nespeja – tada taip. Dubline Aerlingus uzlaiko reisa, jei veluoja bent 10-15 zmoniu, bet ju lagaminu nelaukia.

  28. trolis - 2022 02 8, 12:04

    Kazkada turejom jungima AGP-MAD-GIG ir tai buvo viena is to error fare kelioniu. AGP-MAD velavo, bet MAD-GIG lauke del gausaus keleiviu kiekio

  29. dzin - 2022 02 8, 21:56

    >EU261 pavirto tuo, kuo reikia, neskaitant keliu vienetiniu isaiskinimu. ir tai iki galo neveikia Ryanair, Wizzair ir pan fronte.

    Dėl Ryanair nesutinku, vėlavo skrydis, nes neužsidarė lėktuvo durys, atsiuntė naują lėktuvą. Užpildžius claimą, gražiai visą kompensaciją išmokėjo. Keliavo ir kūdikis (infant fee), irgi pervedė kompensaciją.

    Dėl palaukimo – Airbaltic Rygoj paskutinis į Vilnių palaukia ;). Kažkada sėdėjau, sakė, lėktuvas iš Paryžiaus vėluoja, atėjo 2-3 žmonės. Pačiam irgi teko bėgti.

  30. trolis - 2022 02 9, 15:08

    LOT WAW irgi laukia vakarais, bet ne po 3h kaip aprasytu CPH atveju :)

  31. .. - 2022 02 9, 18:13

    Pritariu dzin – daznai tekdavo skrist vakarais CPH-RIX-VNO tai tikrai palaukdavo, ir ne tik sito reiso, ir kitu tranzitiniu per RIX ant paskutinio sujungimo i VNO/TLL kur ju lektuvai nakvodavo po to

  32. .. - 2022 02 9, 18:17

    Dabar kaip mirazas kazkoks is fantastikos srities atrodo, bet tuose skrydziuose apie vidurnakti net Airbaltic padalindavo pagalveles keleiviams nusnusti :) Ir ne taip seniai tai buvo, na gerai gal 10 metu :)

  33. mikas - 2022 02 11, 22:25

    Aš tai prisimenu, kaip BT vežė su autobusu į Kauną. Iki dabar laikau pyktį. Ir ne dėl to, kad Kaune atsiradom ryte.

  34. Anonimas - 2022 02 12, 10:11

    Sunexpress iseme is prekybos bilietus i Vilniu? Kazka praleidau? Neberandu bilietu, nera pardavime.

  35. LP - 2022 02 12, 13:13

    Uztai idejo Ryga!

  36. Anonimas - 2022 02 12, 13:37

    Viskas aisku, bus netycia sumaise sostines. Net visi straipsniai is VNO puslapio apie sunexpress tyliai dingo, gaila.

  37. Artūras - 2022 02 12, 14:10

    įdomioji LOT kainodara: šią savaitę turėjau bilietus zrh-waw-vno ir atgal skrydžiai ketvirtadienį – sekmadienį, bet nutiko taip, kad turėjau skubiai į zrh grįžti šeštadienį ryte (t.y. šiandien). Vakar bandau pasikeist ekonom klasės bilietus ir meta tik vieną variantą – ir tik biznio klasė, su visais keitimo mokesčiais ir pritaikytom „nuolaidom“ ~750 eur į vieną pusę (pabrėžiu – esamo bilieto keitimas!). Uždarau browserį, ieškau iš naujo – likęs vienintelis bilietas (paskutinis kaip sako sistema) ir tiktai biznio klasėje už 550 eur. Aišku, paimu kas liko bijodamas likti visai be vietos (lufthansa pigiausias buvo virš 900 eur). Jau sėdint lėktuve matosi, kad yra ir ekonom ir biznio klasės vietų, tiek vno-waw, tiek waw-zrh lėktuvuose ir man kilo įtarimas, kad paskutinę dieną iš pradžių avialinijos bando parduot visą biznio klasę, o paskui kas liko ekonom klasėje – parduot už biznio klasės kainą? plius rašydami, kad „liko paskutinė vieta“ aiškiai duoda per smegenis. Ar kam yra buvę panašių atvejų? Nu ir aišku man užstrigo bilieto keitimo kaina – šiaip turėčiau primokėt bilieto skirtumą kažkokį keitimo mokestį, nu bet neturėjo viskas gautis 200 eur brangiau negu perkant naują bilietą.. tiek iš viso to išreklamuoto „covid flexibility“ ir pan š..

  38. Mindauqas - 2022 02 13, 16:32

    Keitimas buvo brangus, nes perskaičiavo kainą (ir skrydžio pirmyn) dėl per trumpo buvo ir kad negaliojo „sekmadienio taisyklė“. Tik pigiau būtų buvę pirkti ne į vieną pusę, o pridėti grįžimą po mėnesio pigiausia ekonomine klase.

  39. Pranas - 2022 02 13, 22:08

    SkyUp panašu į Lietuvą nebeskris. Ar apskritai skraidys klausimas. Lėktuvų nuomotojai sugalvojo, kad Ukrainoje lėktuvams nesaugu.

    https://www.lrytas.lt/verslas/rinkos-pulsas/2022/02/13/news/is-portugalijos-i-ukraina-skridusiam-lektuvui-teko-leistis-kisiniove-22368334

  40. Indre - 2022 02 14, 14:54

    Gal kas nors neseniai skridot i JAV ir daretes antigeno greitaji testa? Idomi situacija, kad taisyklese raso, jog lyg ir priima tiek PCR, tiek antigeno testa, bet paskambinus i kelias klinikas, kur atliekami testai, gavau ta pati atsakyma: I JAV geriau darytis PGR, del visa ko… Kazkur lyg ir maciau, kaip zmogus dalinosi, kad neileido i lektuva su antigeno testo, nors kaip ir nebuvo privaloma pagal taisykles. Bet ka tuomet reiskia tos taisykles? Gal kas nors turejot patirties?

  41. Mantas - 2022 02 14, 17:18

    Pries mazdaug menesi skridau per US, reikalavimai tie patys kaip ir i US. Abiems atvejais antigeno testo pakako, niekas nesikabinejo.
    Atsimenu pries skrydi buvau issitraukes ju oficialius reikalavimus, ten labai aiskiai parasyta kad antigeno testas tinka. Galima tai issisaugoti in case
    O klinikos ko gero bando uzdarbiauti

  42. Indre - 2022 02 14, 17:32

    Gera mintis, reikes atsispausdinti oficialius reikalavimus ir tiek.

  43. Augustinas Žemaitis - 2022 02 14, 18:11

    Nebe taip ir neseniai (pastarąjį kartą rugsėjį), bet jau buvo galimi antigenai ir dariausi antigenus. Viskas ok. Iš viso į JAV su antigenų testu atvykau du kartus (2021 m. birželį ir rugsėjį), abu kartus ok.

    Aišku, žiūrėkite, kokie reikalavimai tiksliai yra, bet teisybė ir ta, kad kas prekiauja kažkuo, aišku, suinteresuotas parduoti brangiau…

  44. Indre - 2022 02 14, 18:26

    Reikalavimai tikrai raso tiek US GOV puslapyje, tiek oro liniju (siuo atveju Finnair) puslapyje pasirinkus USA kaip keliones krypti, kad tinka antigeno: You must be tested with a viral test to look for current infection – these include an antigen test or a nucleic acid amplification test (NAAT).

    bet visa paranoja kilo,nes tiek Unavita klinika, tiek Anteja, paklausus (gal nereikejo net klausti..) kas tas viral test, sake nieko nezino ir geriau darytis PGR :D „I Amerika tai tikrai gali neuztekt antigeno“
    Ir taip pat keli zmones prigasdino, kad ju oro linijos reikalavo (konkreciai Lufthansa) butent PGR testo, nors ir taisyklese uzteko antigeno.

    Tokiu legendu dabar sklando daug, sunku islaikyti sveika prota :D bet turbut reikia kliautis oficialiais saltiniais ir tiek, nes butent del tokiu paranoju ir gaunasi visa sita betvarke, jei visi „del viso pikto“ darosi tuos brangiausius testus…

  45. Posparnis - 2022 02 15, 15:52

    Tikrai taip. Pirmiausia reikia pačiam gerai žinoti reikalavimus, atsispausdinti juos. Net ir oro uostų darbuotojams kartais tenka juos paaiškinti. Ir tikrai ne klinikos yra kelionių reikalavimų ekspertai.

  46. Arnas - 2022 02 16, 04:44

    Neįsivaizduoju, iš kur tiek abejonių, koks testas tinka. Įėjus į cdc.gov aiškiai rašo:

    Phrases indicating a test is an antigen test could include, but not are not limited to:

    Rapid antigen test

  47. Indre - 2022 02 16, 17:42

    Masine paranoja matyt :))

  48. Augustinas Žemaitis - 2022 02 16, 23:20

    Manau abejonės būna visai pagrįstos nes šiame pandemijos etape, kai viskas keitėsi begalę kartų, internete gausu ir pasenusios informacijos – kažkurią svetainę atnaujino, kažkurios ne, ir pan. Pilna netgi viena kitai prieštaraujančios informacijos iš tos pačios šalies skirtingų institucijų tinklapių (nes kažkuri atnaujino, kažkuri ne).

    Tiesa, su JAV viskas aiškiau, daugiau problemų su visokiom mažesnėm ir mažiau turtingom šalim, ypač kur turizmas nėra esminė pramonė.

  49. .. - 2022 02 17, 20:53

    aaa, cia liecia musu teisininka AZ, mano zmonai ryanair apmokejo viska be papildomu klausimu (viska) (praejus 2 metam nuo 2020 dalyko pradzios kai prasidejo), buvo paduotas ieskinys (ji irgi teisininke), jie turetu visiem taip daryti nepriklausomai ar teise supranti ir kaip elgtis (panasiai ir masinu nuoma bande uzlipti – fuck – be klausimu)!

  50. Artūras - 2022 02 18, 10:21

    https://www.lrt.lt/naujienos/verslas/4/1616753/kaip-keisis-lietuvos-aviacija-nedrasiai-kalbama-ir-apie-20-mln-keleiviu-sostines-oro-uosto-laukia-kardinalus-pokyciai – 20 mln tai yra daugiau negu 2019 m. aptarnavo WAW oro uostas. Man įdomu iš kur tokie hyper-optimistiniai skaičiai? čia reikia, kad Vilnius belenkaip užaugtų ir turėtume savo avialinijas arba bent jau per 8 metus pas mus išdygtų pasaulio stebuklas ir visi pasišautų jo žiūrėt.

  51. Ugnius - 2022 02 18, 13:28

    Tai per 8 metus planuoja turėti 10mln. visoj Lietuvoj, iš kurių VNO aptarnautų 8mln. Tad atsižvelgiant į tai, kad 2019-aisiais VNO aptarnavo 5mln., šitas prieaugis neatrodo toks jau didelis.

    20mln. yra planai tolimesnei ateičiai su neapibrėžta data, matyt prielaida kad oro uostuose keleivių skaičius augs net ir po 2030-ųjų

  52. Simonas Bartkus - 2022 02 18, 14:50

    1995 m. Londono Heathrow oro uoste buvo 50 mln. keleivių, galėjai kalbėti, jog nebėra kur augti, žmonės daugiau nekeliaus, pajėgumų nėra ir t.t. praėjo 25 metai ir keleivių Heathrow 80 mln.

    Tas pats manau ir Lietuvoje, ilgas laikotarpis yra understimating. Nuo 6 mln. iki 20 mln. skiria 25 metai su vidutiniu 5% augimu – ar skamba nerealistiškai? ir taip ir ne: daug dedamųjų kaip pasaulyje atrodys 2050-ieji metai.

  53. Kardiobatonas - 2022 02 18, 14:58

    Lyginti Londoną su Vilniumi nėra visai teisinga, nes aplink Londoną yra bent 6 dideli oro uostai ir keleivių augimas (arba smukimas) galimas dėl jų persiskirstymo tarp oro uostų. Tuo tarpu VNO iš esmės turi tik vieną kiek rimtesnį konkurentą – tai KUN, tačiau net jį visiškai uždarius, keleivių augimas VNO nebūtų labai reikšmingas, nes dalis keleivių persikraustytų į RIX arba WAW.

  54. Simonas Bartkus - 2022 02 18, 15:10

    Na, Heathrow paemiau kaip pavyzdį, kuris augo mažiausiai. Gatwick, Stansted augo daug labiau, o 1995 m. Luton iš viso nebuvo laikomas Londone.

    Bet aš čia bendrai sakau, nėra priežasčių netikėti, jog 5% augimas ilgu laikotarpiu yra nerealus.

  55. Ugnius - 2022 02 22, 23:40

    Juodi debesys skandinaviškame danguje:

    https://www.forbes.com/sites/davidnikel/2022/02/22/sas-forward-how-scandinavian-airlines-plans-to-save-itself/amp/

    SAS pastarąjį žiemos ketvirtį patyrė $275 milijonų nuostolį (smarkiai didesnį, nei planuota)

    Taip pat paskaičiavo, jog norėdami išgyventi privalo sumažinti kasmetines išlaidas $800 milijonų, kurs du naujus padalinius: SAS Link (skraidys su E195) ir SAS Connect (vietoj buvusio airiško padalinio, skraidys su A320neo)

  56. c2h5oh - 2022 02 23, 09:28

    Manau, kad tą „20 milijonų keleivių po 30 metų“ reikėtų suprasti kaip bendro pobūdžio teiginį, kad „yra palikta vietos tolesniai plėtrai“, ir neieškoti tame teiginyje kažkokio tikslių, gilių ir mokslinio prognozavimo.

    Nes prognozavimas 50 metų į priekį – tai astrologija, ir nieko daugiau.

    Netgi žiūrint konkrečiai į aviaciją:
    – kokiu kuru bus varomi lėktuvai po 50 metų? Tuo pačiu kaip dabar, iš naftos? Žibalu, pagamintu iš rapsų? Vandeniliu? Elektra?
    – Ar kuras kainuos 10 kartų pigiau (skaičiuojant 1 kilometrui), ar 10 kartų brangiau, ar panašiai kaip dabar?
    – Kokie po 50 metų bus automobiliai – autonominiai save vairuojantys? skraidantys? tokie kaip dabar, tik elektriniai? Kokie bus traukiniai? Kokie bus jų greičiai? Kokios dar transporto priemonės atsiras/paplis?

    Čia vien tik konkretūs klausimai dėl transporto, nekalbant apie platesnius dalykus.

    Prognozės, kur tiesiog pratęsiamos šiandienos tendencijos į tolimą ateitį – na jas įdomu paskaityti pramoginiais tikslais, bet tik tiek.

  57. PS - 2022 02 23, 11:58

    Ryanair nuėmė maršrutą Chania – Vilnius.

  58. Artūras - 2022 02 23, 12:20

    Aš manau, kad SAS išgelbės papildomas mokestis už rankinį bagažą ekonom klasei. Išvis kiek žiūriu lieka vis mažiau „tradicinių“ avialinijų. Dauguma jau perėjo prie „low cost“ modelio – bagažą, maistą, vandenį, vietą pirk atskirai. Kiekvieną kartą kai reikia pirkti bilietą prasideda matematika (insert calculating meme here), o prie įlaipinimo vartų atsiranda nerimas ir panikos priepoliai dėl papildomo centimetro ar puskilogramio (žiūriu į tave airbaltic).

  59. Arnas - 2022 02 23, 12:31

    @c2h5oh, nepritariu, kad prognozavimas 50 metų į priekį yra astrologija. Anaiptol, aviacijos vaizdas po 50 metų turbūt yra kaip tik pats aiškiausias, lyginant su kitu transportu.
    Pats Simonas yra kažkada akcentavęs, kad dabar skraidome iš principo tais pačiais lėktuvais, kokiais buvo skraidoma prieš 40-50 metų. Taip, pasikeitė efektyvumas, tam tikri konstrukciniai niuansai, bet iš esmės skraidome tais pačiais B737 kaip ir tada. Dabar orlaivių užsakymai yra daromi ne vienus ir ne dvejus metus į priekį. Dabar gaminami tie patys B737 bus tikrai gaminami ir 2030-aisiais, ir turbūt 2040-aisiais. Turint galvoje, kad su B737 skraidoma ir 20, ir 30 metų, tai net ir imant mažiausius rėžius 2030 20=2050. 2050-aisiais vaizdas bus praktiškai toks pat, kaip dabar. Imant platesnius rėžius, 2040 30=2070. 2070-aisiais įsibėgės pagal dabartinius planus gaminamų B737 išėmimas iš apyvartos su sąlyga, kad serija nebus pratęsta.
    Kokių inovacijų bus sukurta po 50 metų – taip, prognozuoti labai sunku. Bet kas realiai vyks po 50 metų – iš esmės naudosimės dabartiniu ir – pastaruoju metu sukurtais vaisiais.

    Dėl automobilių – taip, prognozuoti 50 metų į priekį yra daug sunkiau, nes automobilių kūrimo programos ir sertifikavimas neužima ištisų metų, be to, elektra varomi automobiliai jau dabar kai kuriose šalyse užima didžiąją rinkos dalį, ko nepasakysime apie elektrinius orlaivius, kurių dabar tik užuomazgos. Kuro kainos spėliojimas irgi yra daugiausiai spekuliavimas.

    Na, o prognozės neturėtų būti vertinamos tik pramoginiais tikslais. Tai, kaip ateityje atrodys vienas sektorius, darys įtaką kitam sektoriui, ir atitinkamai to antrojo sektoriaus vystymo strategija gali keistis priklausomai nuo to, kokia linkme turėtų judėti pirmasis sektorius. Akivaizdus pavyzdys – jei aš esu elektros technologijų vystytojas aviacijos pramonėje, man yra labai aktualu, kaip vystysis elektros technologijos automobilių pramonėje, rimtai nagrinėsiu pastarųjų prognozes, nes nuo to priklausys mano priimami sprendimai ir jų pasisekimas.

  60. Posparnis - 2022 02 24, 12:57

    Kodėl visokiems Aeroflotams Maskva-Larnaca leidžiama praskristi virš Lietuvos?

  61. mikas - 2022 02 24, 14:32

    Nes reikia atsiklausti ES.

  62. Kardiobatonas - 2022 02 24, 15:38

    Geriau tegu Aeroflotas skraido negu rusų MIG’ai

  63. . - 2022 02 24, 19:23

    Nes kitaip susisiekimas su azija taps sudetingas

  64. vs - 2022 02 24, 21:53

    Buvo klausimas kodel leidziama Aerofolotams skraidyti virs Lietuvos? Nereikia pamirsti, kad 1968 m. Prahos Ruzynes oro uoste neva del techniniu kliuciu nusileido civilinis lektuvas is Maskvos. 100 specnazovcu uzeme oro uosta ir paruose ji kariniu lektuvu priemimui.

  65. eee - 2022 02 25, 09:28

    Aeroflot ar kitų rusiškų avialinijų uždraudimas virš Lietuvos gali triggerinti kalbas apie kaliningrado blokadą, kas didina šansus į didesnį chuilo dėmesį Lietuvai. Tas pats apie tranzitinius traukinius ar fūras.

  66. Kardiobatonas - 2022 02 25, 09:58

    @eee. Būtent, rusai gali pasidaryti koridorių naikintuvų pagalba. Juk jie neprognozuojami.

  67. c2h5oh - 2022 02 25, 12:45

    @arnas

    Ne visai sutinku, kad „dabar skraidome tokiais pačiais lėktuvais kaip prieš 50 metų“.

    Prieš 53 metus (1969) įvyko pirmasis Concorde skrydis. Prieš 46 metus (1976) prasidėjo reguliarūs reisai juo.

    Dabar to nebėra. Concorde miniu kaip pavyzdį vilčių, kurios totaliai neišsipildė.

  68. mikas - 2022 02 25, 18:27

    Kardiobatonas. Eik nx, rusiškas urode.

  69. .. - 2022 02 26, 00:59

    Kodel tiek wizzair skrydziu i Gdanska?

  70. Ugnius - 2022 02 26, 01:42

    Nes nuo ketvirtadienio pradėjo siųsti VNO bazės lėktuvus nakvoti į Lenkiją (po to ryte jie grįžta).

    Ukrainoj laikėsi tokios taktikos jau berods kokias porą savaičių

  71. Latvija - 2022 02 26, 14:53
  72. Ugnius - 2022 02 26, 21:20

    Wizz mažina bazuojamų lėktuvų skaičių VNO ? Ant smūgio pakeitė tvarkaraščius taip, kad nuo kitos savaitės kur tik įmanoma skraidytų kitų bazių lėktuvai (pvz iš Vilniaus į Lutoną ir Milaną skraidys atitinkamai nebe VNO, o LTN ir MXP bazių lėktuvai). Nesilaiko net įprastinio 2 savaičių termino, visi tvarkaraščių pokyčiai įsigalioja poryt

  73. Augustinas Žemaitis - 2022 02 26, 21:27

    Na, jei alternatyva skraidyti nakčiai į Gdanską – matyt geriau skraidyti kitų bazių lėktuvais.

    Kaip suprantu, bent Flightradar duomenimis, kažkiek Wizz lėktuvų šiuo metu įstrigę Žulianų oro uoste – tad vien skraidymas nakčiai kitur (jei jau buvo vykdomas) nepadėjo.

  74. Augustinas Žemaitis - 2022 02 26, 21:52

    Kaip suprantu, Baltijos šalys uždarė oro erdvę Rusijos avialinijoms?

    Šiaip tai neizoliuoja Karaliaučiaus krašto nuo Rusijos – ir neizoliuotų net jeigu Suomija ir Švedija irgi uždarytų oro erdves (ko jos galbūt nedarys, nes Rusijos atsakomieji veiksmai užkirstų kelią Finnair skristi į Aziją). Kadangi šalies oro erdvė apima tik žemės teritoriją ir teritorinę jūrą, bet neapima ekskliuzyvinės ekonominės zonos jūroje. Iš Rusijos yra įmanoma nuskristi į Karaliaučių nekertant jokios ES šalies oro erdvės, tik virš jų ekskliuzyvinių ekonominių zonų (iš Sankt Peterburgo galima išskristi tarp Estijos ir Suomijos oro erdvių). Žr. šį Baltijos jūros žemėlapį https://maritime-spatial-planning.ec.europa.eu/sea-basins/baltic-sea-0

  75. Augustinas Žemaitis - 2022 02 26, 22:27

    Jei Flightradar duomenys teisingi, šiuo metu Žulianuose yra 3 Wizz lėktuvai, Lvove 1 lėktuvas.

    Ryanair lėktuvai nėra įstrigę niekur.

    Kiti įstrigę lėktuvai daugiausiai vietinių avialinijų.

  76. Kardiobatonas - 2022 02 26, 22:34

    @mikas. Tik pamėjau galimybę, kurios negalime atmesti, kai pašonėje turime psichopatus.

  77. mikas - 2022 02 26, 22:50

    Kai tuei šalia psichopatą, tai padeda tik sidabrinė ulka arba tramdokieji marškiniai.

    Neprovokuokime Putino, neduokime Ukrainai vilčių ir ginklų. Na, nedavėm nei ginklų nei vilčiųm ir ką?

  78. Augustinas Žemaitis - 2022 02 27, 11:28

    Šiaip šitas oro erdvių uždarymo karas, matyt, bus naudingiausias trečiųjų šalių avialinijoms, kurios gaus konkurencinį pranašumą. Pvz. Rusijai uždarius oro erdvę britų avialinijoms, Londonas-Seulas jos turėtų skristi aplink, kai tuo tarpu kokia Asiana skrenda tiesiai. Analogiškai užsakomiesiems skrydžiams iš Rusijos nusamdytos trečiųjų šalių avialinijos skrenda kur nori, o Rusijos avialinijos negali kirsti tam tikrų šalių – taigi, interesas „čarterinti“ trečiųjų šalių avialinijas. Na, matyt tai ir logiška tokių sankcijų pasekmė, nes kerta vietos verslui.

    Į Kaliningradą iš Maskvos jau skrenda virš Sankt Peterburgo ir tada palei Estijos oro erdvę.

  79. A - 2022 02 27, 13:08

    Šveicarija lieka „neutrali“ ir SWISS nestabdo skrydžių į rusiją, o taip pat nešaldo jokių aktyvų žmonių, kuriems pritaikytos EU/US sankcijos.

    SRF: For the time being, Swiss will continue to fly to and via Russia, as a spokeswoman said when asked by SRF. A day earlier, the parent company Lufthansa had announced that it would no longer fly to or via Russia for at least the next seven days.

    “The hottest places in Hell are reserved for those who in time of moral crisis preserve their neutrality.” – Dante.

  80. c2h5oh - 2022 02 28, 12:49

    Gostomelyje sunaikinta Mrija (tik nesuprantu iki galo, ar ta vienintelė skraidanti, ar antras egzempliorius kuris neskraidantis buvo). Neaišku kaip su AN-124.

    Bus poveikis stambagabaritinių krovinių gabenimo rinkai – nes jeigu nebus detalių ir iškris AN-124, tai likęs didžiausias lėktuvas lieka 747?

    https://twitter.com/typesfast/status/1497656877731094528?s=21

  81. Augustinas Žemaitis - 2022 02 28, 14:34

    Įdomu, kiek realu A380 konversija į krovininį? Turbūt yra keleivinių perteklius.

  82. oxs - 2022 02 28, 14:55

    Na šiandien Swiss neišskrido į Maskvą… Canceled

  83. Saulius - 2022 02 28, 17:41

    :) :) :)

    The country’s air space is closed to Russian aircraft, while Swiss airlines have cancelled their flights to Russia.

    Make no mistake, this is a huge step for Switzerland, which has often agonised over what being neutral actually means.

    Today Swiss President Ignazio Cassis made it clear: the attack on Ukraine was an unacceptable attack on freedom and democracy, „playing into the hands of aggression is not neutral“, neither is standing by while the Geneva Conventions, which Switzerland is home to, are „trampled underfoot“.

  84. Justas - 2022 02 28, 18:06

    @Augustinas – A380 perteklius yra jau kokius 10 metu, nors kai kurioms airlines uztruko tai suprasti. Nei vienas nebuvo perdaryti i freighter ir nebus, nes A380 yra tragiskas lektuvas cargo tikslams.

  85. L - 2022 02 28, 22:11

    Įdomiai čia – aerofloto reisas SU7236 šiandien po pietų skrido į Veroną Italijoje (???). Priskridęs Graikijos oro erdvę buvo pasiųstas ten kur dabar visi siunčia ruskio laivus ir ruskį. Nusileido Turkijoje. Kas čia per variantas toks gali būti kaip skrydis į Europos sąjungos miestą? Propagandonas Solovjovas bandė į savo vilą prie Como ežero patekt?

    https://www.facebook.com/RadarBox/posts/4602960943166005

  86. A - 2022 03 1, 10:45

    Atsiimu savo žodžius dėl šveicarų – šaunuoliai, šiek tiek užtruko, bet ok – nelengva per naktį palenkti visus neutraliteto šalininkus. Šiandien rusai uždarė orą šveiracam.

  87. Augustinas Žemaitis - 2022 03 1, 11:30

    Sudėtinga dabartinės Rusijos aviacijos realybė pačių rusų lūpomis (anglų k.): https://en.newizv.ru/news/business/01-03-2022/tourism-business-where-else-can-russians-fly-and-what-does-it-cost

  88. Vytautas - 2022 03 1, 17:20

    Kažkur buvau radęs komentarus, kad planuoja pasitelkti Kazachstano, Kinijos ir kt vežėjus aptarnauti RU-EU susisiekimą.

  89. Augustinas Žemaitis - 2022 03 1, 18:13

    Būtų logiška, bet, kiek suprantu, jei dėl reguliarių reisų, tai turi patvirtinti ana šalis trečiųjų šalių bendrovę. Čia panašiai kaip Wizz Air norėjo skraidyti Vilnius-Maskva kažkada, bet Rusija nepatvirtino, nes ne Lietuvos įmonė Wizz Air, tai jie turėjo tokią teisę (kadangi Lietuvos aviabendrovių nėra išvis, reiškia, iš esmės Rusija sunaikino konkurenciją Rusijos bendrovėms tam reise). Aišku gal ne visur tokia tvarka, priklauso ir nuo dvišalių sutarčių, gerai nesu analizavęs Rusijos sutarčių su ES šalim, jei kokios yra. Bet manau kad čia nebent su charter’iais kažkaip, ir tai jie gali būti riboti ateity.

  90. c2h5oh - 2022 03 2, 11:34

    Rusiški Telegram kanalai rašo, kad rusų turistus tiesiog pametė kurortinėse šalyse – skrydžiai tiesiog cancelled. Pagalbos nėra, tradicinis rusiškas požiūris – sukitės kaip išmanot, ieškokit traukinių, autobusų.

    Evakuacinių skrydžių irgi nėra, nes:

    1) rusų kompanijos bijo skristi, nes už RU ribų gali būti areštuoti jų lizinginiai Airbusai ir Boeingai (kurie beveik visi yra nuomoti, plius aviakompanijos ignoruoja, kad lizingas nutraukė sutartis ir reikalauja lėktuvus grąžinti)
    2) sutarčių su kitomis kompanijomis neišeina sudaryti dėl sankcijų (tiek dėl pačių sankcijų, tiek dėl aviakompanijų baimės įsivelti).

  91. trolis - 2022 03 2, 16:17

    Salis, kurios kareiviai sauna i savus suzeistuosius, nesusirenka mirusiu, pamete kelias Mashas ir Dimonus kazkur – tikrai nustebino.

    ar tikrai 1) yra tiesa – ar yra patvirtintos info?

    Del China – buvo komentaru, kad jie naftos nenori pirkti, kad neisiveltu i sankcijas/blokuotus atsiskaitymus – labai abejoju, kad tokiu atveju velsis i rusu aviacija, kad kazka pargabentu.

  92. Kardiobatonas - 2022 03 2, 18:42

    Niekur nerandu paaiškinimo, kodėl kelionių organizatorius TUI įtrauktas į ES sankcijų sąrašą ir priverstas atšaukti skrydžius (bent jau iš Baltijos šalių). Gal kas žinote?

  93. Ugnius - 2022 03 2, 18:56

    https://m.delfi.lt/keliones/naujienos/article.php?id=89601491&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1646232943

    TUI dirba kaip franšizė, TUI Baltics savininkas yra rusas.

    Bet aš kaip suprantu, TezTour irgi yra rusiško kapitalo įmonė (nors ir registruota ES) ? Kodėl jai nėra jokių sankcijų ?

  94. Ugnius - 2022 03 2, 20:55

    SunExpress grąžino reguliariuosius VNO-AYT skrydžius į pardavimų kanalus. Pradėjo užuosti mažėjančią konkurenciją ? :)

  95. c2h5oh - 2022 03 3, 11:19

    @trolis „ar tikrai 1) yra tiesa – ar yra patvirtintos info?“

    Dabartinėj situacijoj labai daug gandų, o „oficiali“ informacija atsilieka ir apsiriboja biurokratiniais šūkiais „viskas gerai, padėtis kontroliuojama. Потерь нет“.

    Dabar rusų Telegram kanalai jau rašo apie gandus, kad RU vyriausybė svarsto atlikti lėktuvų nacionalizaciją – tipo, tokia geriausia išeitis, kad „teisėtai“ negrąžinti lėktuvų jų savininkams (lizingo bendrovėms).

    Bet RU premjeras Mišustinas viešai paskelbė „paramos verslui“ paketą, kurio vienas iš punktų – nebus vykdomi planiniai patikrinimai. Nu tai galės skraidyti nacionalizuotais Airbusais be remonto.

  96. c2h5oh - 2022 03 3, 12:39

    Dėl Rusijos aviacijos ateities iš Tviterio:

    https://twitter.com/janedvidek/status/1498723248183382020

    Airbusai ir Boeingai iškrenta dėl sankcijų atsarginėms dalims (pasijaus po 2-3 savaičių). Gamintojai imasi priemonių, kad rusų lėktuvai nebūtų aptarnaujami ir užsienyje (apeinant sankcijas).
    Draudimo bendrovės atsisako drausti, tai paveiks tarptautinius skrydžius (net kur oro erdvė neuždaryta).
    Dalis tarptautinių skrydžių liks (Turkija, Emyratai, aišku Kinija), bet jų skaičius nedidės dėl reguliavimo (Rusija su tomis šalimis neturi „open sky“ sutarčių, ir galioja tradicinis krypčių ir dažnumų reguliavimas, pariteto reikalavimai).
    Dėl sankcijų bankams bus daug problemų su apmokėjimu (pvz. kontragentai užsienyje iš Rusijos įmoniųm suprasdami rizikas, gali reikalauti išankstinio apmokėjimo)

    ir iš ten pat – airiškas straipsnis apie lizingo bendroves: https://www.irishtimes.com/business/irish-aircraft-leasing-firms-face-mission-impossible-recovering-planes-from-russia-1.4814266

  97. Kardiobatonas - 2022 03 3, 16:28

    Jeigu dabar reikėtų rinkti nelogiškiausią skrydžio maršrutą, tvirtai laimėtų Kaliningradas-Minskas. Skrenda per visą Baltijos jūrą iki Sankt Peterburgo, o tuomet per kitą Baltijos šalių pusę žemyn.

  98. Augustinas Žemaitis - 2022 03 3, 17:20

    Dėl atsarginių dalių ir sankcijų – kaip suprantu, Iranas kažkaip apėjo tą? Naujų lėktuvų negalėjo pirkti, dėl ko pas juos labai seni iki šiol, dar 747-200 Iran Air skraido, A300, A310, MD-80, o ne per seniausiai ir 747-100 – bet juos kažkaip išlaiko. Ar ten perka dalims kitus lėktuvus tų modelių?

  99. Džeksonas - 2022 03 5, 13:47
  100. Ugnius - 2022 03 6, 13:26

    Beje, pastarąsias dvi naktis du Wizz lėktuvai vėl nakvojo Vilniuje :)

  101. Ugnius - 2022 03 8, 20:08

    Ryanair artėjančiame vasaros tvarkaraštyje pridėjo po vieną papildomą rotaciją į Berlyną, Vieną, Atėnus ir Milaną

  102. Vytautas - 2022 03 9, 09:38

    Gal kas daugiau info apie TUI Baltics turite? FB komentarus prašlavė, oficialios pozicijos nepateikia jokios…

  103. Ugnius - 2022 03 10, 13:58

    Ryanair lenkiškos naujienos: Kaunas-Varšuva ir Vilnius-Gdanskas nuo gegužės

  104. trolis - 2022 03 14, 11:11

    FR nuima 19 krypciu is LIS, nes negavo TAP „uzgrobtu“ slotu. TAP, dar zinomas, kaip „Take Another Plane“ to slotu, panasu, sia vasara net nepanaudos.

  105. Spectator - 2022 03 15, 14:58

    Atiduokime visus slotus FR, tada tai gyvensim!

  106. trolis - 2022 03 15, 17:35

    niekam nereikia ju atiduoti visu, bet uz valdiskus pinigus juos laikyti ir nenaudoti irgi labai logiska

  107. Pranas - 2022 03 17, 00:27

    Ryanair pradėjo pardavinėti Vilnius-Niurnbergas nuo gegužės, atrodo pastaruoju metu nebuvo tokio maršruto, skraidė seniau iš Kauno.

  108. Ugnius - 2022 03 17, 12:00

    Spėju kad Ryanair nori šią vasarą išlaikyti idealią lėktuvų utilizaciją, tai tieisog atidarinėja naujus maršrutus vietoj uždarytų maršrutų į Ukrainą. Į Gdanską bus skraidoma vos ne 100% tapačiu tvarkaraščiu, kaip kad buvo skraidoma į Charkivą, o Niurnbergas atsiranda vietoj Kijevo (analogiškai spėju kad KUN-WMI identiškas tvarkaraštis KUN-LWO).

    Wizz tai tiesiog išskraidino vieną lėktuvą iš VNO, tad daugmaž trečdalis visų skrydžių balandžio-gegužės mėnesiais vyks “atvykstančiais” lėktuvais: MXP, LCA, KUT, DTM, BLL, taip pat pavienės rotacijos į TRF ir NYO

    airBaltic išvis jokių tvarkaraščio korekcijų ryšium su panaikintais VNO-KBP skrydžiais nedarė. Na bet jie ir taip dabar gauna daug lėktuvų, tai ko gero utilizacija nėra jų pagrindinis rūpestis.

  109. Posparnis - 2022 03 24, 10:30

    Simonai, laukiam tavo naujo posto apie karo poveikį aviacijai

  110. Džeksonas - 2022 03 24, 23:54

    @Posparnis. Simonas dabar laižo rusišką medų.

  111. double Džeksonas - 2022 03 25, 12:03

    ir išdidžiai mėgaujasi savo postais mokamose interneto erdvėse. Mes jau jam nebeįdomūs.

  112. Ugniusp - 2022 03 25, 12:52

    @Džeksonas – tai kad čia jis mums įdomus, ne mes jam. Kieno rogėse sėdi, to ir giesmę giedi :)

    Davai inicijuojam kampaniją #SimonaiGrįžkĮAviaciją

    Mes ir vėl gausim naujų įdomių postų, o blogo autoriui nebereiks galvoti kaip išsukti Girtekos subinę nuo meilės rusiškiems pinigėliams

  113. trolis - 2022 03 25, 13:24

    manau, be Vytauto protesto prie prezidenturos Simono nesusigrazinsim.

  114. Kardiobatonas - 2022 03 26, 12:29

    Bet ir Vytautas pradingęs. Neramu.

  115. Robke - 2022 03 27, 09:34

    Sveikas ir gyvas Vytas. Prieš kelias dienas žygiavo Gedo prospektu kaip visada besišypsodamas :)

  116. rokas787 - 2022 03 27, 11:59

    @Džeksonas negi gaila kelių eurų kūrėjui, jei pačiam tema įdomi? juolab, kad dabar viskas „keliauja“ Ukrainai.

  117. Kardiobatonas - 2022 03 27, 20:40

    „Sky Team“ aljansas lig šiol skelbia, kad „Aeroflot“ yra jų narys. Labai gražu.

  118. Ugnius - 2022 03 30, 17:22

    Susisiekimo ministerija vakar paskelbė 34 psl. PDFą – Lietuvos aviacijos gaires iki 2030 metų

    https://sumin.lrv.lt/uploads/sumin/documents/files/Lietuvos aviacijos gairės iki 2030(1).pdf

    Labiausiai pralinksminęs sakinys – “pastaruosius keletą metų ES oro vežėjai ypač aktyviai domėjosi galimybėmis pradėti skrydžius į Pakistaną, Tadžikistaną, Uzbekistaną, Kazachstaną, Kirgiziją, Armėniją, Rusijos Federaciją”. LOL, taip ir įsivaizduoju kokį nors Susisiekimo ministerijos klerką sėdintį ir rimtu veidu rašantį apie aktyvias galimybes skraidyti tarp Vilniaus ir Pakistano (nebent aprašomas veiksmas vyko 2021m. birželį-liepą, tada gal ir galima suprasti).

    Pereinant prie rimtesnių reikalų – naujo oro uosto Žasliuose nebus. VNO bus plečiamas iki galimybės aptarnauti 8mln. keleivių per metus, tai bus pasiekta maždaug 2030m., o tuomet plėtra pereis į KUN. Tiek VNO, tiek KUN bus sujungti RailBaltica, oro uostų integravimas per Rail&Fly bilietus etc. etc. Na, ant popieriaus atrodo gražiai, žiūrėsim kaip realybėje seksis įgyvendinti.

    Susisiekimo ministras iki metų galo patvirtins prioritetinių krypčių ir rinkų sąrašą, kuris bus atnaujinimas kas metus.

    Taip pat, susisiekimo ministerija bendradarbiaudama su LTOU, iki metų galo paskelbs naują skrydžių skatinimo modelio verslo planą, kadangi dabartinis “de minimis skatinamasis poveikis nėra ryškus”.

  119. Spectator - 2022 03 30, 20:32

    Komentuojant paskutinį sakinį: De Minimis tada puikiai atlieka savo vaidmenį, nes būtent ir leidžiamas ES todėl, kad negali daryti didelio poveikio ir iškraipyti rinkos :)

  120. srs - 2022 04 8, 17:36

    Gal kas gali patarti kiek skirtingos LOT ir Lufthansa Miles&More programos? Dabar turiu vokišką M&M account’ą, bet ateityje nusimato daugiau skraidyti su LOT. Ar verta užsiimti account’o transferinimu iš Lufthansa į LOT? Kiek skirtusi uždirbtų mylių kiekis skraidant economy Europoje?

  121. trolis - 2022 04 8, 23:50

    ar myliu kiekis skiriasi nzn, nes siaip M&M nemegstu, bet (bent jau seniau) redeeminant ant LOT dalis mokesciu (gal fuel?) nesiskaiciuodavo tai bilietai budavo pigesni.

  122. Kiemsargis - 2022 04 14, 07:47

    Anksčiau čia būdavo aviaciniai pliotkai, kur dabar paskaityti?

  123. Džeksonas - 2022 04 14, 08:25

    Dabar pliotkų dievas bučiuoja putino furistų subines,nėra jam kada su labusais draugaut.

  124. Aras - 2022 04 14, 12:08
  125. Mindaugas - 2022 04 14, 15:03

    Kas atsitiko Ryanair, kad atšaukė daug šiandienos ir savaitgalio skrydžių į ir iš Vilniaus?

  126. Mindauqas - 2022 04 14, 16:14

    Panašu, kad kažkas netyčia užmigo ne ant to mygtuko:) visi skrydžiai vėl atstatyti:)

  127. Obs. - 2022 04 20, 21:28

    Very serious delays of more than 2 hours at WAW. Of WAW’s 216 flight controllers, 44 quit in March and some 130 are threatening to quit in April.

  128. c2h5oh - 2022 04 26, 12:27

    Stebuklų stebuklai:

    Italijos vyriausybė nori parduoti savo dalį ITA (eilinė „Alitalia“ reinkarnacija), ir gavo pasiūlymą iš Lufthanzos. jeigu sandėris įvyks, Italijos vyriausybės investicija į „ITA“ netgi bus pelninga – turbūt pirmas toks atvejis Alitalia istorijoje :)

    https://www.politico.eu/article/mario-draghi-coup-money-italy-airline-ita-alitalia/

  129. .. - 2022 04 30, 22:04

    OK, pries pusmeti sakiau kad SAS varineja 320NEO is arlandos i svedijos kaimus pustuscius. Dabar MMX-ARN-MMX pilnuteliai buvo, ne 100% bet tikrai netoli to uzpildymas. Gal ne veltui Ryanair atidare is ARN skrydzius including MMX (reklamuojasi daug arlandoj, gal kokios 5-6 kryptys…)

  130. Vytautas - 2022 05 2, 11:08

    BT vėl serviruoja puikų aptarnavimą. Pakeitė skrydžius tiesioginius į jungiamuosius per RIX, po patvirtinimo online rezervacijos valdymas neveikia, o abu tel. nr. (tiek latviškas, tiek 900 linija) neveikia. Kaip išvengt €35 reketo už check-in oro uoste? Gal koks dar slaptas tel. nr. egzistuoja?
    Ačiū kolegos ;)

  131. Pranas - 2022 05 2, 16:25

    @Vytautas –
    Lithuania: 370 52107195 (jei dar gyvas)
    International: 371 6700 6006
    E-mail address: reservations@airbaltic.com
    Twitter: @airBaltic

  132. Kardiobatonas - 2022 05 4, 11:17

    Ar dar liko oro bendrovių, kurios skrydžio metu kankina keleivius reikalavimu dėvėti kaukę?

  133. F - 2022 05 5, 10:49

    @Kardiobatonas,
    O išties įdomus klausimas.
    Tik iš kitos pusės – kurios bendrovės jau nebekankina?
    Balandžio mėnesį FR reikalavo, BT reikalavo, SS reikalavo ir labai itin griežtai prižiūrėjo (9.5h skrydyje naktį kas 20min ėjo ir žadino tuos, kur kaukė nusmuko)…
    Kol kas tik teko skaityti, kad U2 skrydžiuose iš UK nebereikalauja, bet neteko susidurti.

  134. Kardiobatonas - 2022 05 5, 11:39

    @F. Finnair prieš savaitę atsiuntę pranešimą, kad reikalavimas atšaukiamas. Balandžio pabaigoje Skridau iš WAW su Smartwings charteriu, tai nereikėjo ir nei vieno kaukėto nebuvo. Oro uoste – taip pat.

  135. mantas_muc - 2022 05 5, 13:56

    BT-nereikia :)

  136. Posparnis - 2022 05 7, 07:56

    KLM jau nereikėjo balandžio 17, tik „recommended“

  137. Giedrius - 2022 05 8, 13:36

    Balandžio 28 Ryanair. dar reikėjo, vėliau SAS, easyJet, wizzair jau nebe. Čia manau gali priklausyti nuo šalies kur registruosta lėktuvas. Pvz Ryanair UK nereikėtų, o kokiam Malta air reikės. Bet panašu kad dabar Europoj šitie reikalavimai baigia išnykti.

  138. .. - 2022 05 8, 17:43

    LOT pries pora savaiciu jau nereikejo.

  139. Pranas - 2022 05 9, 10:46

    Wizz savam stiliuje dabar ėmė ir pakeitė pusę tvarkaraščio vasarai, skrydžiams nuo birželio. Tiesiog perstumdė į skirtingas dienas, dažnių lyg nekeisdami, nes nu kam žmonėm iš anksto atostogas planuotis.

  140. Vilnietis - 2022 05 9, 22:01

    Wizzair iš vis jau nusivažiavo su savo planavimu, ar gal labiau su jo nebuvimu… ir dar pakeistiems skrydžiams kelias dienas kaina buvo 299EUR į vieną pusę, šiandien po pietų tik sugebėjo sutvarkyti.

  141. .. - 2022 05 10, 19:34

    Jau pries 2menesius buvo aisku, kad keisis wizz skrydzio laikai nuo Birzelio men. Puiki proga pigiai paskraidyti- tiesiog perki pigiausius bilietus ir pasikeiti veliau i norima data :)

  142. Kardiobatonas - 2022 05 12, 08:40

    FR atsiuntė pranešimą, kad antsnukių atsisako nuo gegužės 16-osios. Turbūt liko paskutiniai Europoje.

  143. Mantas - 2022 05 12, 16:49

    Vakar skriday su Turkish tai reikalavo uzsideti kaukes ir pora kartu skrydyje tikrino ir prase uzsideti. Na bet jie bent jau jas dalina boardinantis

  144. Tomas 468 - 2022 05 13, 15:29

    Orouoste aptarnaujam Avion express, tai irgi įgula vis dar prašo kaukių

  145. trolis - 2022 05 13, 17:20

    kai kur dar ir zmones tebevalgo – nebutina i „pirmaujancius“ lygiuotis.

Leave a reply