Skrydžių kainos kelionėms iš Vilniaus pradėjo mažėti

Puikiai prisimenu, kaip prasidėjo mano rašymas apie aviacijos verslą Lietuvoje šiame tinklaraštyje – kalba ėjo apie žiaurią konkurenciją Vilniaus oro uoste. Laikai pasikeitė ir viskas apsisuko 180 laipsnių kampu – dabar Vilniaus oro uoste vykstančią situaciją vadiname „dykuma“, o ne „konkurencija“.

Tačiau ar tai reiškia, jog Vilniaus oro uoste dirbančios avialinijos nekonkuruoja?

Anaiptol. Tiesiog nebelikus daugumos tiesioginių skrydžių iš Vilniaus, konkurencija vyksta tarp hub’ų (niekaip nesugalvoju šiam žodžiui lietuviško atitinkmens – skrydžių centras skamba kvailokai), į kuriuos vežasi keleivius iš Vilniaus aviakompanijos.

„airBaltic“ lygiai prieš metus Vilniuje turėjo vieną aršią konkurentę „flyLAL“ ir atrodė, jog jeigu „flyLAL“ nebūtų, „airBaltic“ gyvenimas būtų rožėmis klotas. „airBaltic“ dabar nori visą buvusį srautą nukreipti per Rygą ir iš šalies atrodo, jog jų planą nesunku įgyventi.

Tačiau ne taip paprasta. Sausio mėnesį susidaręs skrydžių vakuumas pakėlė skrydžių kainas, tačiau pirminis šokas praėjo ir aviakompanijos ėmė konkuruoti dėl keleivių Vilniuje.

Jeigu „airBaltic“ prieš metus turėjo vieną konkurentę, tai dabar turi jų netrumpą sąrašą. „airBaltic“ su Ryga dabar konkuruoja su „Lufthansa“ ir Frankfurtu, LOT ir Varšuva, „Czech“ ir Praha, „Austrian“ ir Viena, „utair“ ir Maskva, „Brussels Airlines“ ir Briuseliu, „Finnair“ ir Helsinkiu.

Patikrinkite „Austrian“ pasiūlymus: Londonas – 594 LTL pirmyn ir atgal, Amsterdamas – 557 LTL, Barselona – 550 LTL, Paryžius – 596 LTL, Milanas – 600 LTL. Kompanija, kuri keletą metų praktiškai nedarė jokių akcijų keleiviams iš Lietuvos, dabar siūlo beveik tokias kainas, kokios buvo tiesioginiams skrydžiams „flyLAL“ ir „airBaltic“ karo metu.

Per Frankfurtą skraidinanti „Lufthansa“ turi vieną akcijinį tarifą – 619 LTL – ilgam sąrašui krypčių: Londonui, Romai, Atėnams, Bolonijai, Madridui, Lisabonai.

Į kovą dėl keleivių srauto iš Vilniaus įsitraukė net tik gegužę skrydžius pradėsianti „Aeroflot“, kuri per Maskvą siūlo skristi ne tik Rytų, bet ir Vakarų kryptimis – į Londoną, Paryžių.

Apskritai, konkurencija ypač stipri kryptyje Vilnius-Maskva, kur konkuruoja ne tik tiesioginius skrydžius siūlančios „utair“ ir „Aeroflot“, bet ir per Kijevą siūlanti keliauti „Donbassaero“. Kelionę į Maskvą ir atgal galima užsisakyti kai kurioms dienoms už 350 litų.

Šios naujienos turėtų nerimą kelti „airBaltic“, kurios planas išsivežti visus keleivius iš Vilniaus į Rygą pasidaro nebe toks paprastas. Be abejo, „airBaltic“ privalumu išlieka skrydžiai tarp Rygos ir Vilniaus šešis kartus per dieną, kas sukuria trumpo laukimo patogumą tarpiniame oro uoste.

Šiai dienai „Star Aliance“ narės „Austrian“ ir „Lufthansa“ sudaro didžiausią konkurenciją „airBaltic“ vakarų kryptimis, o gegužę pradėsiantys skraidyti „Aeroflot“ keleiviams iš Vilniaus teikia patrauklius pasiūlymus NVS kryptimis – konkurencija kitam „airBaltic“ koziriui. Neramumą „airBaltic“ turėtų kelti ir pradėsiantys skraidyti „Skyways“, kurie turėtų atimti iš Rygos skandinavišką srautą.

Nutraukusi tiesioginius skrydžius iš Vilniaus, „airBaltic“ vietoj bankrutavusios vienos konkurentės įgijo netrumpą sąrašą kompanijų, su kuriomis konkuruoti bus ne taip paprasta – visos kompanijos turi daug resursų konkurencinei kovai.

O kad konkurencija – tik į naudą bent trumpu laikotarpiu – Lietuvos keleiviai žino. Buvo laikas, kai į Londoną buvo galima suskraidyti pigiau nei už 300 litų …

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

27 komentarai

  1. Augustinas Žemaitis - 2009 04 19, 23:05

    Į Londoną ir galima skraidyti iš Lietuvos pigiau nei už 300 Lt (Ryanair).

    Air Baltic situacija Vilniuje tikrai buvo neįprastai gera, tą parodo kad ir toks faktas, kad iš Vilniaus per Rygą bilietai pardavinėti ~200 Lt brangiau nei tiesiogiai iš Rygos (šiaip aviacijos versle įprasta praktika, kad bilietai jungiamiesiems reisams kainuoja tiek pat ar net pigiau nei tiesioginiams, nepaisant didesnių išlaidų, nes produktas prastesnis – tą galite pamatyti ir pvz. palyginę įvairius ČSA pasiūlymus Vilnius-Praha-X su tik Praha-X). Tačiau panašu, kad toks kainų skirtumas vis viena neatėmė klientų (o kur dar savo automobiliais ar autobusais į Rygą važiuojantieji). Galbūt ir Air Baltic koreguos poziciją / kainodarą, bet manau tam reiktų didesnio spaudimo nei dabartinis.

  2. Tomas Markauskas - 2009 04 20, 00:59

    Hub’ą siūlau vadinti šakotuvu :)

  3. expertas - 2009 04 20, 09:48

    Ryanair, manau, siuo atveju maziausiai domina, nes tai man asmeniskai „laisvalaikio“ avialinijos-skrendi pigiai, jei neturi ka veikti. Lygis yra ant tiek zemas, kad daugiau kaip 100 EUR uz bilieta moket apskritai neverta. Todel mes cia ir nagrinejame kitus variantus su „tradicinemis“ avialinijomis.

  4. Pranas - 2009 04 20, 10:11

    O aš su „expertu“ būčiau linkęs visiškai nesutikti. Greičiau atvirkščiai – nėra už ką „tracinėm“ kompanijom mokėti daugiau. Negi už tai, kad papildomai sugaišti kelias valandas aplankydamas jų hub’inį oro uostą, kad įlipęs į lėktuvą dar ilgai lauki kol penktą kartą kviečiami teiksis pasirodyti paskutiniai keleiviai, kad gavęs paskirtą vieta prie lango iš tikrųjų gauni sėdėti prie aklinos sienos, kad duoda nemokamai maisto kokio ne lėktuve nevalgytum net jei primokėtų, kad priekyje sėdintis gali atsilenkt sėdyne taip, jog tau nebetilps kojos. Kad Ryanair atskris laiku irgi daug didesnė tikimybė. O nesismulkinant (susimokant už prioritetinį laipinimą ir pan.) nieko labai diskomfortiško jais skirti nėra.

  5. expertas - 2009 04 20, 10:27

    O as buciau linkes nesutikti su Pranu, nes net prioritetinis laipinimas nevisuomet isgelbeja situacija, skrendant su Ryanu. Vien ko vertas stumdymasis ir begimas i lektuva, nevalytas lektuvas, apterstos sedynes, neatsilenkiancios sedynes, klaikus maistas uz beprotiskus pinigus, idiotiski reikalavimai bagazui-tureti tik 1 vnt (iskaitant duty free pirkinius!!!), check-ino nebuvimas (ateityje, net uz pinigus) ir t.t. As tai vadinu atviru tyciojimusi is civilines aviacijos. Jei kam patinka skristi kaip kiaulideje (vienos keleives Ryanair taiklus pastebejimas)-mielai prasom, bet daugiau kaip 100 EUR ju kainos ir kokybes santykis tikrai nevertas. O kalbant apie tradicines kompanijas-man maistas lektuve visada skanus, gaunu vieta, kurios noriu, galiu veztis bagazo kiek geidzia sirdis (proto ribose). Bet kaip sakoma – del skonio ir spalvos draugu buna retai :)

  6. Kazimieras - 2009 04 20, 10:38

    Sveiki, esu skrides su Ryanair’u ir man viskas buvo gerai, buvau be priority ateijau be stumdymusi ir gavau vieta prie lango… tik laukimo saleje reikejo padeti savo kuprine prie vartu (visi dejosi is eiles ir lauke sededami) ir sedziu ir laukiu laipinimo.. na zodziu viskas gerai, stiuardeses vaisto lektuve siulo maisto ir tiek, aptarnauja maloniai.. na nusiskundimu as jokiu neturiu sia aviakompanija, ir ji man kaip tik patinka.

  7. vytautas - 2009 04 20, 10:42

    experto nuomonė įdomi, tačiau kvepia nostalgija tiem laikam kai visada duodavo nemokamo šampano (aš tokių jau nepamenu), ir kai sėdynę atlenkus iki galo, keleivis už tavęs turėdavo sočiai vietos. These days are gone dude…
    Skridau su Ryanair 30 sykių, nuo tada kai atsirado priority, juo naudojaus. Sumuštiniai ir kava pas juos ne blogesni nei kitur. VISOS vietos turi langą (airbaltic’as mane sugebėjo kelis kartus įkišti prie aklinos sienos, nors registravausi vienas pirmujų). Punktualumas – superinis, čemodanas nebuvo niekada prapuolęs. Kadangi sėdynės paskutiniu metu vien odinės, nėra ir „nematomų vėmalų“ faktoriaus.
    Apskritai, expertas maišo „avialinijų“ ir „lietuviškų keleivių“ sąvokas. Gal tikrai, statistiniam lietuviui reikia sumokėti keliais šimtais litų daugiau, kad užrietęs nosį „intelektualiai paaugtų“ ???

  8. Pranas - 2009 04 20, 10:52

    Bėgimas į lėktuvą – kad kiti bėga – padeda sutaupyti laiko, o pačiam bėgti nebūtina.
    Nevalytų, apterštų sėdynių kažkaip niekad nepasitaikė.
    Neatsilenkenčios sėdynės minusas – bet Europoje skrendant nieko baisaus, be to turi privalumu.
    Bagažo ribojimai – taip, žiaurūs, bet iš kitos pusės Ryanair matavimo rėmas didesnis nei kitų kompanijų, o ir 10 kg nevisos leidžia. Aišku pasveria rečiau, bet pasitaiko.
    Checkinas yra atgyvena – reikalingas nebent kompanijom kurios overbookingą daro.

    Nors šiaip teisybė, tikrai nesu mokėjęs daugiau 100 eur už dvi atkarpas :)

  9. Vytautas-NT - 2009 04 20, 10:58

    Hub’ą reikėtų vadinti „baze/baziniu oro uostu“, nes iš Hub’o niekas nesišakoja. Čia nėra kompiuterinio tinklo analogija.
    Su viskuo būna visaip. Kai kurios tradicinė oro linijos (Finnair, CSA) ir maitina gerai, ir kėdės juose būna patogios.
    Kas link kainų, tai ypač JAV jaučiasi jungiamųjų ir tiesioginių reisų konkurencija. Jei skrendi su kokiais 2 persėdimais, tai kaina gali būt išvis juokinga (150-200 USD nesvarbu kur).
    Logika, matyt, paprasta- kuo nepatogiau skrendi, tuo pigiau kainuoja.
    Bet tam, kad tas realiai veiktų, reikia dar kad tiesioginių skrydžių pasiūla būtų gera. Jei jos nėra- turim Vilniaus situacija.
    Jei Skyways pavyks su KLM gerai bendradarbiaut, gal ir Vilniuj vėl sitaucija taisysis.
    O dar vienas veiksnys padedantis mušti kainas- pigesnis kuras.

  10. expertas - 2009 04 20, 11:08

    As kalbu apie paprasciausia pagarba klientui, kuris perka paslauga. Juk Ryanas tam ir sukurtas, kad butu pigu ir be pagarbos. Ir taikosi jis uzimti tam tikra segmenta. Taciau, kaip rodo praktika, „tradicines“ aviakompanijos delto nenumire, nes tikrai nevisi vertina nepagarbu elgesi. Man tai nepriimtina ir tiek. Net neziurint i tai, kad kitur irgi neduos nemokamo maisto. O kad galima normaliai padaryti (pritaikyti) Ryano modeli – irodymas yra Rusijoje SkyExpress: normalios sedynes, nera idiotisku reikalavimu bagazui, malonus aptarnavimas, mokamas maistas. Vieninteliai Ryano privalumai-tai bagazo pametimo koeficientas ir puktualumas-cia ju stiprioji puse.

  11. Justinas M. - 2009 04 20, 12:05

    Turbūt sunku pamesti bagažą, kai skrendama vien point-to-point :)

  12. ltu - 2009 04 20, 12:32

    Skyways…

    Zinant, kad:
    – Skyways neturi tarptautiniu marsrutu patirties, tik STO -> CPH
    – skraido su Fokker’iais, kurie tik pavejui gali nuskristi i AMS per 3,5 val.
    – nieko nepranesa apie skrydzius is VNO savo web saite
    – skraidyti prades neva uz menesio, o pardavimai dar neprasidejo
    – patys vos suduria gala su galu
    – SAS’as jiems neduoda bendro kodo ant CPH ir STO
    – VNO oro uosto interesus atstovauja kazkoks veikejas is UK, kuris nera patikimai vertinamas
    – o musu vyriausybe desperatiskai nori paskelbti kazkokia gera zinia…

    …kas labiau tiketina:
    I. Skyways prades skrydzius, taip kaip pranesta
    II. Ooops! Kazkas per daug prisnekejo (ne pirma karta :))

    Gera terpe lazyboms, kad Masiulis ir Vaisvila tuoj tures rimtai pasiaiskinti wtf cia vyskta, kai nepasirodys Skyways lektuvai.

  13. Vytautas-NT - 2009 04 20, 14:46

    Atsakysiu ponui ltu.
    Skyways turi tarptautinių skrydžių patirties- jie prieš kelis metus skraidė ne tik į Kopenhagą, bet į Anglįją, Belgiją.
    Manau, kad Amsterdamui naudos didesnius lėktuvus.
    Dėl bilietų pardavimo aišku negerai, bet jie, matyt dar nėra galutinai nusprendę dėl starto datos.
    Kitas dalykas- Donbassaero startavo labai staigiai. Įdomu ar kas turi žinių kaip jiems sekasi? žinia, kad jie siūlo geras kainas į Maskvą. O koks pas juos užpildymas..?
    Geru žinių trūksta. Todėl gerai, kai kažkas daroma. Kartu, džiugu, kad svarstomi visi variantai, o ne tik už rankų trempiami didieji vežėjai kaip SAS ir KLM. Nors jie čia irgi būtų neprošal…

  14. ltu - 2009 04 20, 17:25

    Vytautai, variantus svarstyti zinoma gerai, bet kol nera parasu su isipareigojimais, tai daryti reikia tyliai. O dabar panasu i eilini pasisvaistyma pazadais, kuriems, deja, mazai pagrindo issipildyti. Jei Vilniaus oro uosto pasilyginimas su Amsterdamu atrodes komiskas, tai su Skyways, jei jie neprades skraidyti, bus nebejuokinga.
    Tiesa, kad lektuvu galima rasti kokiu tik reikia, ir patirties stoka tarptautiniais skrydziais nera pagrindinis faktorius, bet skraidyti i CPH ir ARN be bendro kodo su SAS? Tai butu tiek drasu, kad nerealu.
    Na, pagyvensim – pamatysim… Linkime sekmes.
    P.S. Donbass’as kovo men. perveze 658 keleivius. Su SAAB 2000 ir 4-iais skrydziais per savaite ju talpa ~1680, tad uzimtumas apie 40%. Tai su salyga, kad visi reisai ivyko ir kad lektuvai tikrai SAAB 2000 (tai skelbia patys Donbass), o ne 340 (taip berods rase Simonas).

  15. Simonas Bartkus - 2009 04 20, 17:33

    ltu: gal atsiųstum man keleivių duomenis el paštu smbukas at gmail.com – pasidalinčiau ir su kitais (jei galima).

  16. Augustinas Žemaitis - 2009 04 20, 17:36

    Bent pradžioje Donbassaaero skraidė į Vilnių su SAAB 340A, bet užpildyti panašiu procentu. Dabar gal pakeitė.

  17. Andrius - 2009 04 20, 19:29

    ltu

    Donbassaero skraido su Saab-340 pasiskolintais is MRK kompanijos. Pagal MRK svetaine :http://mrk.com.ua/ru/services/charter/
    Tie saabai turi 33 vietas.
    Taigi gaunas kad keturi skrydziai per savaite Kovo menesi is viso 17 reisu, tai 17x2x33=1122 vietu talpa.
    Uzimtumas gaunasi 58 proc. Man atrodo visai neblogai kaip neseniai reisa atidarusiai kompanijai.

    Butu tikrai idomu jei pasidalintum kitas skaiciais apie reisu is Vilniaus srautus.

  18. Simonas Bartkus - 2009 04 20, 21:29

    pažiūrėjau dabar „Amadeus“, tai tvarkaraštis iki rudens sudeliotas, kad skraido SF3 – kitaip SAAB340. Bent jau pirmuosius reisus „Donbass“ su 340 ir atliko. Dabar prie oro uosto nebudžiu, tai nežinau su kokiu jie atskrenda …

  19. Simonas Bartkus - 2009 04 20, 21:34

    newstodate.aero svetainėje pasirodė „Skyways“ CEO komentaras.

    http://newstodate.aero/?page=newsitem&news_id=11919

    Anot jo, derybos dar nėra pasibaigusios ir jos turėtų baigtis šią savaitę, bet šiaip jis patvirtino beveik tokius pat planus, kaip ir penktadienį pareiškė T.Vaišvila. Skirtumas tik vienas – parašyta, kad į Berlyną planuoja skraidyti vieną kartą per savaitę, bet tikiu, kad gali būti tiesiog ir žurnalisto klaida.

    O Amsterdamo ir Berlyno reisams jie ketina išsinuomoti „Fokker 100“.

    O paskutinė pastraipa atrodo įdomiai – jeigu teisingai suprantu, tai „the sole operator“ sąvoka reiškia, kad planuoja startuoti be codeshare ir jungiamųjų skrydžių partnerių? Į Amsterdamą tikrai netikiu, kad generuos trafiką be tranzito ir į Stokholmą su tokiu intensyvu sunku bus rasti keleivių be tranzitinių …

    perspausdinu visą informaciją:

    Apr 17, 2009 (newstodate): Pending the outcome of on-going negotiations, the Swedish regional carrier Skyways may soon launch new air services at Lithuania’s Vilnius Airport.

    -We are currently talking to the authorities involved, and many issues still remain to be solved. But given a positive outcome, Skyways plans to launch services between Vilnius and Stockholm, Copenhagen, Amsterdam and Berlin, says Peter Browall, Skyways CEO.

    -Hopes are that negotiations may be completed by the end of next week, and if everything falls into place flights will start from the first half of May, 2009.

    -According to the preliminary schedule, Skyways will operate to Vilnius twice daily from Stockholm Arlanda, once daily from Copenhagen, twice daily from Amsterdam, and once weekly from Berlin.

    -Plans are to operate the routes from Stockholm and Copenhagen with Fokker 50 aircraft, and from Amsterdam and Berlin with a Fokker 100 that will be lased for the specific purpose.

    -We are of course in the very early stage of project, so the planned services will be launched with Skyways as the sole operator. If plans materialise and the routes prove to be sustainable, other partners may become involved as well, says Mr Browall.

  20. dd - 2009 04 20, 22:40

    Hub’as – sakyčiau, mazgas. O su Airbaltico šešiais skrydžiais į Rygą tai va tokia šviežiausia patirts. Turiu bilietą sekmadienį į Rygą, 17.50, nu ir kažkaip sušvietė protas apie pusę trijų žvilgtelti į oro uosto puslapį – ogi tarp išvykimų tokio skrydžio nėra… Skambinu į oro uosto info – mergaitė atsako: „ale tikrai, žiūriu ir pati nematau. Nežinau, skambinkit airbalticams“ (kaip info lygis???). Taigi skambinu mokamu airbaltico telefonu, kad sužinočiau, jog pasirodo jie šitą skrydį nuėmė, o apie tai neva informavo agentūrą, pardavusią bilietą ir gavo jos sutikimą. Aišku, agentūra (ne LT) taip pat gera – nepasivargino įspėti nieko nenujaučiančio keleivio :). Taigi strimgalviais lėkiau į 15.35 skrydį, spėjau, nors tiek laimės, kad ir iš Rygos išskridau „savo“ lėktuvu…

  21. Simonas Bartkus - 2009 04 20, 22:47

    Beje, nuo birželio 7 dienos „donbass“ pradės iš Kijevo skraidyti ir sekmadieniais – sekmadieniais vyks skrydis vėlesniu tvarkaraščiu, išvykimas iš Vilniaus – 19.25.

  22. expertas - 2009 04 20, 23:00

    Visa si istrorija man panasi i laikina (metu trukmes) sutarti-tiesiog buvo rastas operatorius ir technines priemones (lektuvai), kad butu laikinai issprestas susisiekimo klausimas. Kol bus vykdomas sis projektas, toliau bus steigiamas nacionalinis vezejas.

  23. Skeptickas - 2009 04 21, 16:09

    Pranui ir ekspertui: patogumas gerai, nemokami sumustiniai- irgi neblogai, bet vistik, svarbiausia- tiesioginis skrydis. Va, buvo pasirinkimas- Ryanair uz 550 ar lufthansa uz 600 (visai seimai). Tai vat, turint omeny butinybe sedet Frankfurte 4 valandas, tai eina nx visi tie buterbrodai ir siuksliu nebuvimas salone.

  24. Gustas - 2009 04 22, 19:08

    noriu jusu per kur pigiausia pirkti bilietus.vasaros pabaigoje planuoju vykti i norvegija(osla)bet bilietus noreciau susirasti kuo anksciau.ka pasiulitumet?

  25. Pranas - 2009 04 22, 20:11

    Į Oslą – Norwegian Air Shuttle (www.norwegian.no) pigiai skraidina iš Vilniaus, Palangos ir Rygos. Dabar kaip tik pigūs bilietai rugpjūčiui.

  26. Gustas - 2009 04 23, 11:57

    o as rugpjuti ir planuoju skrist.aciu

  27. Aviabilietai - 2013 12 18, 18:44

    Perkant bilietus tą pačią akimirką kai nusprendei kur nors pakeliauti, jie, suprantama, bus brangūs, bet jei pabandysite pamedžioti pigius skrydžius, galima atrasti didelių staigmenų :)

Leave a reply