Kontaktų mezgimas „Routes 2009” renginyje

   
     

Linkėjimai iš Pekino – šiuo metu dalyvaujame renginyje „Routes 2009”. Tai tradicinis, penkioliktasis kongresas, kurio pagrindinis tikslas – vieta, kur oro uostai susitinka su aviakompanijomis.

Pekine rengiamas pasaulinis renginys – Vilniaus oro uostas jame dalyvauja pirmąjį kartą. Šį pavasarį Vilniaus oro uostas dalyvavimo regioniniame europiniame „Routes” renginyje.

Paskelbta, kad šiemet renginyje dalyvauja 400 aviakompanijų ir apie 1000 oro uostų. Renginio mastas – didžiulis.

Apie renginio koncepciją – geriausias palyginamas su JAV populiariais trumpaisiais pasimatymais. Pagal iš anksto sudarytą tvarkaraštį prie numatyto stalo numatytu laiko oro uostai susitinka su juos dominančiomis aviakompanijomis – susitikimas trunka ne ilgiau nei 20 minučių.

blog_pekinas

Džiugu, jog jau pavyko susitikti ne tik su aviakompanijomis, su kuriomis buvo planuota, bet ir keletų tų, kurios atmetė mūsų kvietimus susitikimui (dažniausiai taip padaro dėl laiko trūkumo).

Per pirmąją oficialių susitikimų dieną (pats renginys prasidėjo anksčiau) iš viso atlikome 13 susitikimų – tai nėra lengva ir fiziškai, tačiau rytoj planuojame atlikti ne mažiau pasimatymų.

„Routes” renginiuose tikrai per 20 minučių nėra sudaromi galutiniai susitarimai – tačiau užmezgama begalė kontaktų, laiko pakanka sužinoti nuomonę ir poreikius bei po to atlikinėti „namų darbus”.

Verta atskirai pagirti renginio organizaciją – kinai tai sugeba. Apgalvota kiekviena smulkmena, pasirūpinta kiekvienu dalyviu, o kiekviename parodų centro kampe vyksta įvairių Kinijos organizacijų rengiami kultūrinės programos pasirodymai. Europoje tokio lygio organizacijos reikės ieškoti jei ne su žiburiu, tai bent su prožektoriumi. Negana to, jog renginys lokalus ir skirtas specifinei verslo auditorijai, atrodo, kad visas Pekinas tam pasipuošęs ir tuo kvėpuoja.

Gan įdomų kasdienį laikraštuką apie renginio pulsą kasdien leidžia anna.aero.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

193 komentarai

  1. Patikimasis - 2009 09 14, 18:17

    Na Simai su kokiomis kompanijomis jau susitikai?Ir kokios dar laukia?

  2. Linas - 2009 09 14, 19:10

    Sveikas Simonai! Dekui uz trumpa reportaza is Pekino! Konkretesnis klausimas:
    ar dalyvauja tik keleivines avialinijos ar ir cargo?

  3. Skeptickas - 2009 09 14, 19:36

    „Apgalvota kiekviena smulkmena, pasirūpinta kiekvienu dalyviu, o kiekviename parodų centro kampe vyksta įvairių Kinijos organizacijų rengiami kultūrinės programos pasirodymai. Europoje tokio lygio organizacijos reikės ieškoti jei ne su žiburiu, tai bent su prožektoriumi. ”
    It’s amazing what one can do with a billion of slave labourer and no human rights.

  4. Linas - 2009 09 14, 20:27

    Skeptickas – giliai kapstai.. :) Zinoma, Tavo zodziuose didzioji dalis tiesos, bet mes cia ne apie tai, o apie nauda VNO ir max. pokalbiu su avialiniju atstovais, jei tai pavyksta „at slavery costs” is organizatoriu puses, mes cia nieko nepakeisime…

  5. Pranas - 2009 09 14, 20:34

    Nu, gal pavyks daugiau kokių naivuolių kaip StockholmsPlanet aka FlySmaland atrasti. Arba kokį LCC iš egzotiškos vietos prikalbinti (Ryanair Kaunas-Brėmenas parodo, kad įmanomos ir egzotiškesnės kryptys).

  6. Vytautas-NT - 2009 09 14, 22:08

    Del „slavery and no human rights” reikejo per Olimpiada rekt.
    Speju dabar Simonas nelabai gali derybu uzkulisius atskleist. Nes vel koks Labiausia patyres ar pan. Uzsipuls del nevykdomu pazadu.

  7. Labiau patyręs - 2009 09 14, 22:20

    @ Vytautas-NT – :), dar nepuolu, pirma tie pažadai turi atsirasti – o tada jau pakomentuosime. Iš pirmojo nePRIKLAUSOMO blog’o posto matosi, kad jis praranda tą žaviają naujienų iš po skverno dalelę, nes pats tapo dalimi tos mašinos, bet gal kokia nauja žvaigždė sužibs blog’ų pasaulyje :)

    Kas dar dėl pažadų, tai pasirodo studija turi būti parengta iki 09 15, t.y. rytoj ir tada turi paskelbti kada vyks jos pristatymas – būtų įdomų išgirsti ir su mūsų nemokakmais variantais palyginti :)

  8. Vytautas-NT - 2009 09 14, 22:41

    Spėju, kad vienas iš studijos siūlomų variantų- baltijos šalių oro bendrovių. Žodžiu greit viską pamatysim…

  9. expertas - 2009 09 14, 23:49

    pritariu LP, kad blogas nebetures tos razinos. dabar Simonas negales laisvai reiksti minciu ar nepatikrintu faktu. viskas bus nugludinta ir oficialu. kalbu is savo asmenines patirties :) o ar vertejo iskeisti pozicija UAB i VI – parodys laikas. tik bijau, kad VI masina taip ispaus i remus, kad dings ir aviacijos visas zavesys (speju).

  10. Simonas Bartkus - 2009 09 15, 02:08

    Linai – čia specializuojamasi į keleivinius maršrutus, „Cargo” tik keli atsitiktiniai dalyviai. „Cargo” maršrutams yra atskiri renginiai.

  11. Audrius - 2009 09 15, 08:22

    To Skeptickas. Beje, Kinijos miestuose vidutinis „slaves” uždarbis yra 300USD. Žinant koks ten yra pragyvenimo lygis ir koks pas mus (viena brangiausių šalių pasaulyje), mes nelabai lenkiame Kinijos „vergus”. Juolab, kad pas pragyvenimo lygis sparčiai krenta, o ten – vis dar auga.
    P.S. apie demokratines laisves čia dabar nediskutuojame…

  12. Augustinas Žemaitis - 2009 09 15, 10:30

    Na Lietuvai iki brangiausių pasaulio šalių labai toli. Kainos palyginus su vakarų Europos šalimis skiriasi ir du ir daugiau kartų Lietuvos naudai (priklausomai nuo to, kokio dalyko kainas lyginsi; labiausiai skiriasi maisto, paslaugų kainos, taip pat nekilnojamojo turto; mažiau skiriasi elektronikos ir pan.). Ir Kinijoje (ypač didmiesčiuose) nėra tiek pigiau, kiek galbūt kai kas įsivaizduoja.

    expertas – o kokia tema pats blogą rašei?

  13. Vitalijus - 2009 09 15, 11:37

    @Labiau patyres ir e@xpertas matote ta ka norite matyti :D O tai, kad Simonas dabar tures proga igyvendinti savo ir Jusu idejas pamirsot. :D Nemanau, kad blogas mirs ar pasidarys blogesnis. Manau kaip tik atvirksciai, Jusu cia issakytos pozicijos bus dar geriau isgirstos ;)

  14. Vytautas-NT - 2009 09 15, 11:59

    Manau, kad kiek pasikeis blogo tematika. Nebebus galima taip aptarinėti visokios insider’inės informacijos.
    Užtat bus erdvės bendroms rinkos tendencijoms aptarti, užsienio įvykiams ir pan. O kur dar kinas, TV ir marketingas, kuriame jokių apribojimų.

  15. Pranas - 2009 09 15, 16:35

    Tuo tarpu Star1 sumažino skrydžių į Londoną po Naujų metų – dabar bilietai parduodami į 5 savaitinius reisus (panaikino skrydį ketvirtadieniais).

  16. Mindauqas - 2009 09 15, 17:22

    Sveikas Simonai,

    Keistai ši reklama dabar pas tave bloge atrodo:
    Park&Fly Ryga Oro uosta
    Skrysk į šiltas šalis, o savo auto palik mums. Tik € 3,50 / per parą!
    http://www.parkandfly.lv

    Lyg ir kvietimas į Rygos oro uostą:)))

  17. Vytautas-NT - 2009 09 15, 17:25

    Matyt ketvirtadienis Star1- juodžiausia diena. Arba po Naujų jie turi planų lėktuvu turistus vežiot…

  18. Kazimieras - 2009 09 15, 17:29

    Jei ketvirtadieniais neskraidys, reiškiasi skraidyti turėtų kažkokia kryptimi… įdomu kur skraidys. :)

  19. Andrius - 2009 09 15, 17:50

    http://www.balticbusinessnews.com/Default.aspx?PublicationId=e79cce69-6789-4684-86dc-7840f9bdd9d1

    Flickas bando paleisti pozityviu naujienu apie Air Baltic. Visą kaltę dėl prastų 2008 metų rezultatų suverčia ant SAS’o. Neva jie per brangiai užpirko, daug kuro. Ir sako, kad šiuos metus BT gali baigti pelningai.

  20. Vytautas-NT - 2009 09 15, 23:48

    Paziuresim mes i tuos „pelningus” metus. Didziausias klausimas kas pernykscius nuostolius kompensuos? Kai bankai pinigu neduoda,o vyriausybe neturi…

  21. skytomas - 2009 09 16, 11:15

    Sveikinu, Simonai, su puikiomis pareigomis. Lauksime malonių naujienų Vilniaus oro uoste:)

  22. Vytautas-NT - 2009 09 16, 11:43

    Tuo tarpu verslo sąlygos sunkėja (dėl ko, beje, reikia galvot apie naujus ir pigius lėktuvus):
    http://az.atn.lt/straipsnis/34043/nauji-reikalavimai-orlaiviu-naudotojams

  23. Labiau patyręs - 2009 09 16, 11:52

    Jo, prekyba ATL ir čia atsiras. Šiaip idomu būtu sužinoti, kaip kvotas skirstys. Nes gavus gerą kvotą ir ją pardavus, tai gal ir naujas lėktuvėlis gautusi :)
    LH lobistai šaunuoliai, gerai šiuo klausimu dirba.

  24. Anonimas - 2009 09 16, 11:53

    Turiu info, kad BT nuima visus reisus i ALA nuo 20 dienos (last flight SUN 20th. SEP).

  25. Vytautas-NT - 2009 09 16, 11:59

    Tik bėda, kad naujam lėktuvėliui dabar reikės ir kvotą gaut.
    Realiausiai įsivaizduoju kvotų pardavimą- susimažini parką, o naudotiems lėktuvams turėtas kvotas parduodi. Kitas dalykas- parko plėtra bus apsunkinta.
    Žodžiu daug klausimų- reik tvarką skaityt…

  26. T Anonimas - 2009 09 16, 12:04
  27. To Anonimas - 2009 09 16, 12:06

    At the same time, summer routes to destinations like Almaty (Kazakhstan) and Yerevan (Armenia) will return in the spring on 2010.

    Cia kaip ir kiekvienais metais, ziemai nuima…

  28. Andrius - 2009 09 16, 12:09

    Tas ATL kvotų įstatymas aviacijoje mano nuomone tai dar viena Europos biurokratų pergalė prieš verslą. Bus sukurta ištisa armija biurokratų kad stebėtų, tikrintų taršos ataskaitas ir spręstų kiek ir kam tų taršos kvotų skirti. Dėl tokių sprendimų smarkiai atsiliks Europa verslo sąlygų konkurencinėje kovoje prieš JAV ir Kiniją,Japoniją.

  29. Vytautas-NT - 2009 09 16, 13:46

    Šiaip tai tas straipsnis apie AirBaltic pusiau melaginga reklama. Į Pskovą jie skraido, jau kelis mėnesius, Kaunas ir Palanga nėra jokie vasariniai reisai (tik kad atidaryti buvo vasaros sezone).
    Realiai neuji skrydžiai tik Talinas-Turku ir Frankfurtas (gal dar Varšuva, jei neprasidės anksčiau).
    Išvada: daugiau PR ir gudravimo, nei realių naujų reisų…

  30. Anonimas - 2009 09 16, 14:16

    Gali buti kad ziemai, bet gali buti ir visai…
    As ne straipsniu remiausi, o informacija is aviakompanijos.

  31. Linas - 2009 09 16, 15:35

    Kolegos, kas tas yra per reisas? Kijevas WRC7737
    Jau ne pirma karta matau…

  32. Patikimasis - 2009 09 16, 17:21

    Jureiviai seniau skrido

  33. Rimas - 2009 09 16, 20:52

    Gal kas žinot ,ar liko Airbaltic žiemos sezonu reisai į Egiptą?

  34. Linas - 2009 09 16, 21:01

    Per zinias pranese, kas Kazachai skraidys i VNO…
    Simonai, gal galima daugiau info? :)

  35. Gogis - 2009 09 16, 22:42

    VytautuiNT- ten ir kalba BT prezidentas, kad visi isvardinti reisai yra pradeti vykdyti vasaros sezonu, ir dar nebuvo vykdyti ziemos.
    PR’as ir yra toks dalykas, kad bet kokias naujiena paversti ale gera :)
    Rimui- paziurek ju puslapi nereiks klausineti :D

  36. jonas - 2009 09 16, 23:00

    vno tvarkarastyje galima pamatyt idomiu marsrutu..
    Ryt Aurela ir WindRose aviation atskrenda is Kijevo. Ryte ir vakare po reisa. gal kas turi ziniu kas per reisai cia?

    Taip pat ryt atskrenda private jet is Londono, NextJet. Itariu Romanovas i Belarus Expo atvaro su Lukasenka pasilabint, visgi bendru interesu yra Minske. Gal kas zino placiau? Romanovas su private jetu atskrenda?
    O gal ne Romanovas cia atvyksta? Gal Barclays zmones?

    Na o isvykimu skiltyje matau skrydi i ryga su olandijos private jetu nuomos kompanijos lektuvu. Gal kas ir cia ziniu turi?

  37. Pranas - 2009 09 16, 23:19

    jonui: spėliodamas nusišneki

  38. Daiva - 2009 09 17, 13:10
  39. Labiau patyręs - 2009 09 18, 12:35

    Kada mūsų valdininkai pradės dirbti ir atsakyti už tai ką daro…

    Report on Lithuania’s future airport and aviation structure
    Sep 16, 2009 (newstodate):
    In mid-October 2009 the Lithuanian government will receive the report with recommendations on the country’s future airport infrastructure as well as the issue of a basic, or national airline to fill the void left by the bankruptcy of flyLAL.
    The airport infrastructure will decide on the future of the country’s airports at Vilnius, Kaunas and Palanga and the role to be played by each airport, which will also decide the allocation of investments in their development in the coming years.

    -The issue of a basic airline will identify the country’s needs for provision of direct flights from Vilnius to selected destinations, and we are now in the concluding phase of this analysis, says Rimvydas Vastakas, Vice-Minister of Transport and communications.

    -In roughly a week from now we will know what are then the proposals and conclusions by the experts. It could be a new national carrier, or it could be working towards the establishing of a new pan-Baltic carrier in cooperation with Estonia and Latvia. But there are many crucial factors involved in a project like that and they will all need to be fully detailed before a decision could be made.

    -In any case we will also have to work out procedures for organizing tenders for each individual route that is deemed crucial for the provision of air transportation from Vilnius. This must take into account the EU regulations and requirements.

    -In any case the discussion will now start in October, stretch through November, and we will then by early December have all the details and concluding information allowing for the government’s eventual decision on which way to go, says Mr Vastakas.

    Posted @ 2009-09-16 11:35:54

  40. Pranas - 2009 09 18, 13:09

    @Labai patyręs – nugi puiku, bent iki gruodžio valdžia jokių nesamonių nedarys, galėtų jiems ir dar ilgiau svarstymai trukti. Ar įsivaizduoji, kad jie gali ką teigiamo padaryti?

  41. Labiau patyręs - 2009 09 18, 14:04

    @ Pranas, nesutinku. Kol nebus aiškumo niekas nevyks.

  42. Vytautas-NT - 2009 09 18, 14:06

    Nesuprantu, ko čia bangos keliamos? Valstybės įstaigose sprendimai greitai nėra priimami. Jei pasidomėtumėt kiek laiko užtrunka priimt sprendimą Europos Sąjungos mastu, tai terminai yra nuo metu iki dviejų (greičiausiu būdu).
    Ramiai- tvarkaraštis žinomas, o dabar ne karo metas…

  43. Labiau patyręs - 2009 09 18, 14:18

    @ Vytautas NT, kaip meistriškai sugebi susieti avių prieauglį Japonijoje su anglies kasimo pajėgumais Prancūzijoje.

    Gerai buvo pasakyta Daivos atsiųstame link’e – norime dirbti su užsieniu kurie žino ko ir kaip nori ir todėl spardo mus šiknas, o rytuose dar visi tik mokosi tai daryti. Gal mes irgi išmokime išsireikalauti už ką mokame pinigus ir tegul valstybės tarnautojai pagaliau pradeda tarnauti, o ne valdyti kaip pasakė p. Palaitis.

  44. Pranas - 2009 09 18, 14:42

    @Labiau patyręs: o kas turi vykti? Ir dabar jei tik nori (ir mato paklausą) gali Star1 ar užsieniečiai atidaryti reisus gaudami nuolaidas ir skraidyt. Valdžios reikalas paskelbt skatinimo/nuolaidų sistemą (kaip jau ir yra) ir toliau tik šalies patrauklumu rūpintis (ar bent Martono taksistus išvaikyt), o ne aviakompanijas steigt.

  45. Labiau patyręs - 2009 09 18, 14:49

    @ Pranas – oro uostui reikia turėti bazinį vežėją, be jo mes vegetuosime ir sprendimo dėl VNO, KUN ir PLQ perspektyvos. O dabar aviakompanijas domina tik grietinėlė :)

  46. Pranas - 2009 09 18, 15:17

    Bazinis vežėjas – tai aviakompanija skraidanti į minusą, nes neturi daugiau kur daugiau dėtis? Geras dalykas, aišku, jei būtų, bet dabar gal geriau tą patį pasiekti nuolaidomis ir skatinimais priklausomai nuo pervežtų keleivių skaičiaus ar kita panašia sistema skatinančia aviakompanijos įsitvirtinimą).

    O KUN ir PLQ reikalingi tokie kokie yra, jei jų nebutų didžioji dalis jų klientų rinktųsi Rygą, ne Vilnių.

  47. Labiau patyręs - 2009 09 18, 15:26

    @ Pranas – tavo teiginys (…bet dabar gal geriau tą patį pasiekti nuolaidomis ir skatinimais…) – tai gal geriau remti bazinį, nes kiti anyway nieko nedarys, kaip ir dabar sėkmingai nedaro.

  48. Pranas - 2009 09 18, 15:33

    Aš nieko prieš rėmimą, aš prieš bazinio vežėjo kūrimą valstybės rankomis ar bet kokį valstybės dalyvavimą jo valdyme ar kapitale.

  49. audrius - 2009 09 18, 19:03
  50. Linas - 2009 09 19, 10:49

    Konkretus kosmosas :D negalvojau, kad siais laikais dar kas nors gali taip svaicioti ir sulaukti ziniasklaidos demesio…

  51. Vytautas-NT - 2009 09 19, 16:29

    Labiausiai patyręs toliau visus džiugina. Net konferencijoj nėra vieningos nuomonės, koks spendimas Lietuvos aviacijos rinkai būtų geriausias. O jis nori, kad Vyriausybė apsispręstu per 45 min. ką daryti…

  52. Labiau patyręs - 2009 09 19, 21:38

    @ Vytautas-NT, matyt kažką praleidau… Apie kokia konferencija kalbi?

    Beje stebint dabartinę politinę situacija gali nebetekti susitikti su dabartiniu ministru, jei bus artimiausiu metu pakeistas, o gaila…

    P.S. Vyriausybė ir tiesiogiai atsakingi asmenys niekada patys nepriims sprendimo, nes tai kenkia reitingams. Jie remsis „egzpertų” siūlymais ir paskui visą atsakomybę nurašys ant jų.

  53. Vytautas-NT - 2009 09 20, 15:17

    Pirmiausia atsiprašau, kad šį blogą pavadinau el. pašto konferencija.
    Susidaro toks įspūdis, kad Labiausiai patyrusiam Susisiekimo ministras ant kojos užmynė ir neatsiprašė. Nes iš kur toks noras nuimti šį ministrą. Toks jausmas, kad Susisiekimas yra pati problematišiausia Lietuvos problema, nors taip nėra…

  54. Labiau patyręs - 2009 09 20, 16:26

    @ Vytautas NT – patikėk, nei Čėsna, nei Butkevičius nei kiti tikrai nėra niekiuo geresni už dabartinį. Bet kaip sporte viskas tobulėja tai ir čia to paties norėtusi. Man asmeniškai jis nieko nepadarė, bet jis iš esmės nieko nedaro, todėl ir traukiu per dantį tokius „reitinginius” ministrus. Jei į mano pastaba apie Jasinskio g. verslo lyderį nesupratai sąsajų tai pradedu suprasti, kad nuoširdžiai tiki kalbomis kurias girdi :)

    Kas dėl vieningos nuomonės – manau nerealu, kad ji būtu. Pvz. Rynanair Vilniuje klausimas – dabar Simonas galėtu atsakyti, kodėl jų nėra ir ar realu, kad jie kada nors bus? Tolimesnės investicijos į Kauną – kuo tai baigisis? ir t.t. Tik sprendimą priimti daug laiko nereikia žinant, kad jokia atsakomybė neslėgs :)

  55. Aloyzas - 2009 09 20, 17:41

    Bent penketą metų AirBaltic nesiruošia „užlinkt”: Lufthansa Systems and airBaltic have signed a five-year contract for the IT provider’s flight planning solution Lido OC.
    http://www.lhsystems.com/media/2009/sep_09_03.htm

  56. Vitalijus - 2009 09 20, 19:28

    O stai ir visos siame bloge issakytos mintys ir gandai viename straipsnyje: http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/civilines-aviacijos-kryzkele.d?id=24136279

  57. Labiau patyręs - 2009 09 20, 20:34

    @ Vitalijus – dėkuj už nuorodą. Bus lengviau pakomentuoti nei spausdintinę versiją. Daug perliukų joje parašyta.

    1 PERLIUKAS
    „Kaip tik tam ir buvo užsakyta nauja aviacijos sektoriaus vystymo galimybių studija, kad išanalizavus regiono oro transporto rinkos ypatumus būtų imamasi optimalių sprendimų. Galbūt paaiškės, kad Lietuvos, Latvijos ir Estijos interesai iš esmės sutampa. Tačiau kol kas tai – tik spėlionės“, – pastebi A. Katkutė.

    Tipinis valdininko kuris ne tarnauja, o valdo atsakymas paprasties lietuvaičiams. Tik klausimas kur ispanai ras surašytus Latvijos ir Estijos intersus, kad galėtu juos į studiją idėti?

    2 PERLIUKAS
    R. Vaštakas savo ruožtu teigia, kad šiame kontekste itin svarbu koordinuoti oro uostų veiklą. Jo teigimu, pradėjus derinti svarbiausius Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų komercinius interesus, atsiranda galimybės kur kas efektyviau dirbti ir sėkmingiau derėtis su oro linijų kompanijomis.
    „Kai kurios skrydžių bendrovės sugebėdavo pakurstyti mūsiškių oro uostų tarpusavio konkurencinę kovą taip, kad ši virsdavo piktumais ir neatnešdavo naudos niekam. Pradėjus koordinuoti jų valdymą (visų trijų oro uostų valdybas sudaro tie patys Susisiekimo ministerijos deleguoti žmonės), tikimės tokių kaktomušų išvengti ir gerokai palengvinti derybas su aviacijos kompanijomis.

    Taip, ta koordinacija vyksta nuolat. Yra 3 valstybinės įmonės, 3 direktoriai ir 3 biudžetai. Tada kažkas stebuklingu būdu, nes koordinacija vykdys politinio pasitikėjimo asmenys, kuriems reitingas, o rezultatas svarbus, bandys koordintuoti… Na žinant tokio koordinavimo praeitį, nemanau, kad dabar kažkas turėti keistis vien todėl, kad buvo įvardintas pats būtinas darbas – koordinavimas. Iš kitos pusės (gal Simonas kaip „insaideris” parašys) kaip ministerijos koordinavimas gali padėti pritraukti aviakompaniją…

    3 PERLIUKAS
    Todėl dabar vyriausybės pavedimu peržiūrime Lietuvos civilinės aviacijos ilgalaikės plėtros strategiją, nagrinėjame galimybes sukurti Lietuvos tarptautinių oro uostų koordinuoto valdymo modelį“, – aiškina E. Masiulis.
    R. Vaštakas savo ruožtu teigia, kad oro uostai turėtų kur kas aktyviau bendradarbiauti su apskričių bei savivaldybių vadovais, kad šie taip pat rūpintųsi palankesnių verslui sąlygų kūrimu ir taip padėtų generuoti didesnius keleivių ar krovinių srautus.

    Dar vienas tipinis valdininko teiginys – Jūs dirbkite, o mes pakalbėsime. Prieš tai buvo pridaryta studijų, bet va mūsų pavedimu atlikta studija bus iš esmės, gal ir apie ta patį, bet svarbu, kad būtu pavadinime – ilgalaikė strategija.

    4 PERLIUKAS
    „Sprendžiant šiuos uždavinius, būtina panaudoti visus svertus, nes pasyviai stebint kas kuo baigsis, labai tikėtina, kad netolimoje ateityje oro uostams kils mokumo problemų“, – būgštauja viceministras.

    Tai jau pagaliau viešai deklaravo, kad finansiškai toks aviacijos vystymas veda niekur, bet reikia laukti ispanų studijos, nes be jos niekur…

    5 PERLIUKAS
    Siekiant paspartinti šiuos procesus, buvo sukurta speciali darbo grupė, rengusi pasiūlymus vyriausybei. Jos išvadose, be kita ko, rekomenduojama išskirti prioritetines tarptautinių skrydžių kryptis ir bent šešioms jų skirti dalinį valstybės finansavimą.

    O apie tai mes kalbėjome gerokai iki studijos užsakymo. Iš tos pačios ministerijos buvo gandas, kad taip siekiama paskatinti kai kurias aviakompanijas atlikti tiesioginius skrydžius iš Vilniaus. (P.S. puikus pavyzdys airBaltic fanams, kurie sakė, kad jie visada iš VNO skraidys, nes juk pilni lėktuvai)

    6 PERLIUKAS
    „Galima tikėtis, kad tokių žingsnių gali imtis naujos, tikriausiai riboto finansinio pajėgumo kompanijos. Tačiau jų sėkmė galima tik tuo atveju, jeigu jos ar ji turėtų iš esmės naujus sprendimus, kurie sukeltų revoliuciją šioje rinkoje, analogišką tokiai, kokia kilo „Ryanair“ įžengus į tradicinių kompanijų rinką.
    Kita vertus, EKT vadovas pripažįsta, kad „know how“ tikimybė visada egzistuoja ir kad laikantis netradicinių verslo organizavimo principų, galima sukurti naujus „Virgin“ ar „Ryanair“.

    Tai kalba asmuo rengęs ne viena studiją mūsų politikams…

    7 PERLIUKAS
    Pasak G. Almanto, be „airBaltic“ bazinės skrydžių bendrovės misijos galbūt galėtų imtis užsakomųjų šiuo metu daugiausia užsakomuosius skrydžius vykdantių bendrovė oro linijų kompanija „Aurela“. Tačiau jos vadovai kol kas neigia svarstą tokią galimybę.

    Jūs man paaiškinkite, ka reiškia be airBaltic – t.y. p. Ekspertas mano, kad ši aviakompanija galėtu steigti bazę, kuri nuo jos pagrindinės bazės nutolusi 300 km?
    Aurela???, jie niekada net nebuvo apie tai užsiminę. Tuo labiau, kad vos atsiperka jų charterių verslas, Karosas tikrai nemerks pinigų.

    Manau laimingiausi yra latviai tokius straipsnius skaitydami, nes supranta, kad taip tvarkydamiesi aviacijoje dar negreitai prie jų priartėsime…

  58. Patikimasis - 2009 09 20, 21:18

    Na galiu parieštarauti Aurelai užsakomieji skrydžiai labai atsipirko.

  59. Labiau patyręs - 2009 09 20, 21:22

    Apie kuriuos metus kalbame 2007-2008 ar 2009?

  60. Vytautas-NT - 2009 09 20, 22:26

    Nesuprantu, kuo taip stebisi Labiausiai patyres. Jau pats esu rašęs, kad vienas iš galimų sprendimų, būtų visų trijų oro uostų išnuomavimas vienam operatoriui. Bet to negalima padaryti greitai, nes oro uostai yra, berods, strateginiai objektai. Tad reikėtų ir atitinkamus įstatymus keist ir t. t.
    Be to, oro uostų valdybose sėdi ne politinio pasitikėjimo, o daugiausia karjeros valstybės tarnautojai, jei Labiausiai patyrusiam tai ką nors sako.
    Ir reikia nepamiršti, kad ankstesnės studijos buvo rengtos iki krizinėmis sąlygomis. Neaišku, ar juose buvo svarstomas „juodas scenarijus” (srautų kritimai, bankrotai ir t.t.) Todėl ir reikia tas studijas atnaujinti.
    Jau kažkelintą kartą rašau, kad studijų rengimas yra normali ES praktika. Idealiu atveju rengiant kiekviena įstatymą turėtų būt surašoma panaši studija. Taigi jų skaičius siektu dešimtis ir šimtus. Tai brangus malonumas, bet jei mes norime gerai įvertinti poveiki, be šito neapsieisi.
    Ir nesuprantu ko kimbama, prie eksperto, kuris pasakė, kad Virgin ir Ryanair verslo sėkmės priežastis naujoviški verslo modeliai? Jis čia kažką sumelavo? Rodos, kad ne. Ar čia taip išreiškiamas pavydas, kad pačiam studijų rengti neteko..?
    Taip kad dauguma „perliukų” yra iš pirto laužti- kabinėjimasis prie žodžių. ..

  61. expertas - 2009 09 20, 22:56

    bozhe bozhe, aplinkui vien valdininkija su savo studijomis, analizemis ir visais kitais niekais. kartais taip gera atrodo Rusijoje-pasake prezidentas ar ministras pirmininkas ir viskas vykdoma be jokiu studiju, o cia, pas mus, kol daeis, kol isleis kruva pinigu vejais ir tai neaisku, ar priims adekvatu sprendima… kraupu!

  62. Labiau patyręs - 2009 09 20, 23:07

    @ Vytautas-NT – tada tu man pabandyk paaiškinti, kaip tas vienas operatorius turės noro imti tuos tris oro uostus valdyti, jei jie nuostolingi ir srauto nesukuria. Jam paėmus dar labiau niežtės rankos 2 iš 3 uždaryti, klausimas tik kuriuos. Ką tada darysite? O jei prirašysite saugiklių, kaip juos vadini – ar atsiras norinčių tuo užsiimti?

    Žinau, kad pvz. TVOU ir LG valdybos pirmininkė buvo Zumerienė, kuri buvo SM sekretorė, o juos nežinau ar jau ministerijose panaikino. Čia aš nespėju įsisavinti kuo ten vienas veltėdis skiriasi nuo kito :)

    Ne juodame scenarijuje esmė, o oro uosto bazinio vežėjo nebuvime. Vel bandai lyginti anglies kasybą su pieno pramonės pasiekimais :)

    Tai daromos tos studijos, aš ne prieš. Bet kai pats parašai: Tai brangus malonumas, bet jei mes norime gerai įvertinti poveiki, be šito neapsieisi. Tai kodėl tada pasakoma, kad visos iki tol padarytos studijos ir pasiūlymai nebuvo įgyvendinami. Kas užtikrins, kad dabar nors kas nors bus daroma?

    Su Virgin ir Ryanair tai čia gerai prajuokinai. Tai kas bus tas enterpreneris kuris tai sugalvos? Nes to paties padaryti nepavyks, reikia sugalvoti dar kitaip :) Jei skaitai knygą, kuria Simonas rekomendavo (47-51 psl.) suprasi, kodėl tai prilygsta neįmanomam dalykui. Čia tas pats, kaip dabar pasiūlyti steigit dar vieną prekybos tinklą ir bandyti konkuruoti su Maxima LT naujovišku verslo stiliumi :)

  63. Vytautas-NT - 2009 09 21, 00:38

    Deja, demokratija yra brangus malonumas,nes interesu derinimas,proceduros reikalauja laiko, pastangu ir t.t. Norit paprastos ir aiskios tvarkos- welcome to Belarus…
    Del studiju igyvendinimo. Kiek pamenu oro uostu pletros studija atsirado praejusiu metu pacioj pabaigoj ar siu pradzioj. Mirstant FlyLAL, siautejant krizei. Situacija kardinaliai pasiekeite,pasikeite prioritetai, tai ka ten buvo galima buvo igyvendint?
    Del oro uostu- jau matosi skirtingi ju vaidmenys. PLQ- vakaru Lietuvos regioninis, KUN-laisvos ekonomines zonos, o VNO- sostines oro uostas.
    Ar imanoma tokia kombinacija padaryt pelninga- atskiras klausimas.
    O del Know-how, tai geros verslo idejos veikia bet kokioj srity,net ir aviacijoj. Nesakau,kad tai lengva ir paprasta.
    Nes kitas variantas- pripumpuot imone daug pinigu ir bandyt konkuruot tradicinem priemonem.
    Galima konkuruot ir su Maxima. Bet tas konkurentas turi turet konkurencini pranasuma. Tai kad rinka persotinta, nieko nereiskia. Juk butent tokiu keliu pvz. Kineskopinius televizorius iveike LCD ir pan.
    Beje priminsiu,kad ne taip seniai Vilnius buvo antra AirBaltic baze. Ir tam 300 km netrukde.
    Tik aisku bendros imones su latviais kurimas butu laikomas visiska kapituliacija…

  64. Audrius - 2009 09 21, 08:35

    Viceministras: „…Šis darbas turi būti atliktas iki spalio 1-osios – laiko nėra daug, todėl darbai verda, o visos suinteresuotos šalys reiškiasi tikrai labai aktyviai. Apie tai diskutuoja – beje, gana kvalifikuotai – netgi interneto „blogeriai“…”
    Manau, kad viceministras dėmesiu ir mus pamalonino :)

  65. Labiau patyręs - 2009 09 21, 10:03

    @ Vytautas-NT – gal gali suprantamiau paaiškinti KUN vaidmenį – kokios dar laisvos ekonominės zonos???

    Galima konkuruot ir su Maxima.
    Gal gali savo mažmeninės prekybos perlais pasidalinti smulkių verslininkų tarpe? Daugiau pasidomėjas sužinotum, kad ten kur atsidaro Maxima aplinkinės parduotuvėlės vegetuoja. Tu man geriau pasakyk, kodėl tarptautinio know-how turėtojai pvz. RIMI gauna 2-3 kartus mažiau apyvartos iš 1 m2 ir kodėl jie nesugeba konkuruoti.

    Beje priminsiu,kad ne taip seniai Vilnius buvo antra AirBaltic baze. Ir tam 300 km netrukde.
    Tai kodėl pasitraukus konkurentui ta bazė ėmė ir išnyko?

  66. Vytautas-NT - 2009 09 21, 10:09

    Visus informuoju, kad Lietuvoje yra dvi Laisvos ekonominės zonos: Klaipėdoje ir Kaune. Kauno LEZ kabina ir Karmėlavą bei oro uosta. Be to, per ten turėtų RailBaltic eit.

    Dėl mažmenos, nors tai ne šio blogo tema, galima bandyt panaudot LIDL modelį. Bet jis neveikia turint vieną parduotuvę- reikia bent kažkokio tinklo.

    Visi žinom, kodėl AirBaltic bazė išnyko iš Vilniaus. Jei būtų priimtas politinis sprendimas- ji vėl čia atsirastų, nes tą bendrovė pusiau valstybinė.

  67. Labiau patyręs - 2009 09 21, 10:13

    @ Vytautas-NT – tai kodėl LIDL neatsirado, nes Maxima LT neleido jai atsirasti…
    Taip, kaip airBaltic su baze Vilniuje dempingavo flyLAL.

    Aš apibrėžimą suprantu LEZ, bet tu man pasakyk, kodėl ten turėtų aviakompanijos skristi? :)

    O dėl kokio politinio sprendimo BT išėjo?

  68. Pranas - 2009 09 21, 10:23

    AirBaltic bazė iš Vilniaus neišnyko, tik sumenko. Jie vis dar Vilniuje laiko kelis lėktuvus, skrendant įgula dažnai būna lietuviai, galų gale gauni lietuviškus laikraščius. Net keli Fokkeriai vis dar Lietuvoje registruoti.
    Kai tik jiems apsimokės, vėl paleis daugiau skrydžių iš Vilniaus (pvz. jei reikės naują lietuvišką neefektyvią dirbtinai kuriamą aviakompaniją nukonkuruot ar tiesiog smarkiai padidėjus keleivių srautui labiau apsimokės tiesiai nei per Rygą skraidint).

  69. Labiau patyręs - 2009 09 21, 10:42

    @ Pranas – aviakompanija lietuvišką mes jau turime, tai Star1. Problema, kad skrydžių nėra. Niekada airBaltic neapsimokės jei čia nebus konkurento, o kai atsiras konkurentas – tai ir nuostolingai skraidys, kad tik neleistų įsitvirtinti ir plėsti tiesioginius skrydžius.

  70. Vytautas-NT - 2009 09 21, 10:43

    Tai gi aiškiai sakė/rašė, kad KUN turėtų būti krovininis oro uostas, pirmiausia. Šalia jio bus steigiamas intermodalinis logistikos centras (geležinkeliai, autostrada, oro uostas).
    AirBaltic išėjo iš Vilniaus gal ir ne dėl politinio sprendimo (be to aš taip ir neteigiau), bet grįžti gali dėl politinio…

  71. Pranas - 2009 09 21, 10:59

    Kad ir kaip man patiktų Kauno oro uostas, su kroviniais pastaruoju metu ten visiškos šakės, skirtingai nuo keleivių:

    http://www.kaunasair.lt/index.php?lang=lt&page=statistika

  72. Audrius - 2009 09 21, 11:40

    KUN šiek tiek klaidintanti statistika. Paštą aptarnauja Lietuvos paštas. Tiksliau, pagal UPU vežamas važtas. Integratoriai (TNT, UPS) veža kitokio pobūdžio krovinius, dalis kurių gali būti buitiškai vadinama paštu.
    Potencialiai Kauno LEZ gali pritraukti krovinių ir per oro uostą, bet tam reikia nemenko įdirbio.

  73. Andrius - 2009 09 21, 12:40

    Vilniaus oro uoste šiemet kol kas aptarnauta trigubai daugiau krovinių nei Kaune. 2008 metais Kaunas irgi smarkiai atsiliko kroviniuose nuo Vilniaus. Gal kas žino konkrečias priežastys, kodėl toks staigus krovinių kritimas KUN 2008-09 metais?

  74. Audrius - 2009 09 21, 13:18

    Viena iš priežasčių – užblokuotas „gariūninių” prekių tranzitas į Rusiją. Dalis tų krovinių perėjo į Taliną.

  75. Kazimieras - 2009 09 21, 13:26

    „Star Holidays“ vasarą aptarnavo 7 tūkstančius klientų

    Kelionių organizatorius „Star Holidays“, veiklą pradėjęs birželio viduryje, per kiek daugiau nei du vasaros mėnesius aptarnavo beveik 7000 keliautojų ir užėmė per 20 proc. kelionių rinkos Lietuvoje.

    „Star Holidays“ vadovo Martyno Laivio teigimu, naujos kompanijos rezultatai, turint omenyje dėl sunkmečio kritusią kelionių paklausą, pateisino lūkesčius ir vertintini itin pozityviai.

    „Nuo pat veiklos pradžios siekėm užtikrinti sparčią integraciją į šalies kelionių rinką, todėl veiklą pradėjome jau turėdami sutartis su per 200 kelionių agentūrų visoje Lietuvoje, kurių skaičius per vasarą išaugo dar labiau“, – teigia „Star Holidays“ vadovas.

    Vasaros sezono metu „Star Holidays“ šalies poilsiautojus skraidina populiariausiomis kryptimis: į Kretą ir Salonikus Graikijoje, Antaliją, Bodrumą ir Dalamaną Turkijoje, Barseloną Ispanijoje ir Varną bei Burgasą Bulgarijoje.

    Žiemos sezono keliones bendrovė planuoja pristatyti dar šį mėnesį.

    Kelionių organizatorius „Star Holidays“ priklauso bendrovei „Star Team Group“, taip pat valdančiai oro linijų bendrovę „Star1 Airlines“. Kompanija yra pasirašiusi strateginės finansinės partnerystės sutartis su Ispanijos kapitalo įmone „Viajes Martel s.a.“, Graikijos kompanija „Kalamaki Travel“ ir Lietuvos kapitalo bendrove „AT Investicija“ bei ketina vystyti ne tik išvykstamąjį turizmą iš Lietuvos, bet ir skatinti atvykstamąjį į Lietuvą.

    http://www.balsas.lt/naujiena/310292/star-holidays-vasara-aptarnavo-7-tukstancius-klientu/rubrika:naujienos-verslas-lietuvosverslas

  76. Aurelija - 2009 09 21, 13:35

    Kazimierai, kadangi visada postini apie Star1, gal žinai,ar Star1 nenori būti baziniu vežėju, kaip kažkoks advokatas straipsnyje postringavo, ar jiems neleidžia?

  77. Kazimieras - 2009 09 21, 13:42

    Aurelija, as tai nezinau jokiu Star1 planu, zinau visko tiek, kiek kiti zino… Kaip suprantu Star1 ir yra „bazinis vezejas”, nes jie bazuojasi Vilniuje.
    O tuo tarpu Star holidays pranese apie ziemos sezono keliones:
    http://www.starholidays.lt/prices/pricing

  78. Labiau patyręs - 2009 09 21, 13:43

    @ Aurelija – spėju neturi finansinio užnugario tai bazei kurti. Kalba eina tik apie 5 5 mln. iš D. Žakaičio ir dar kalbama, kad M. Raila galbūt investuotų. Su tokiais pinigais bazinės aviakompanijos nesukursi…

  79. Linas - 2009 09 21, 14:09

    O sako negalejo LT buti kaliniu… http://www.alfa.lt/straipsnis/10291370/?Skaitytojo.tema..Vilniaus.oro.uoste..karinis.JAV.lektuvas=2009-09-21_12-26
    Lektuvas nusileido ir isskrido ir niekas nieko nezino…

  80. Linas - 2009 09 21, 14:12

    Pats nemaciau, bet riaumojimas buvo nerealus, tai galvoju, gal cia jis ir pakilo… Simonai, ka zinai …? ;)

  81. Pranas - 2009 09 21, 14:22

    Pagal Star Holidays žiemos tvarkaraštį (jei jis čia galutinis), Star1 lėktuvas labai daug laiko bus be darbo (5 pusdieniai per savaitę prieš Naujus metus, 4 po Naujų).
    Ir Taba Egipte – toks egzotiškas pasirinkimas.

  82. Aurelija - 2009 09 21, 15:11

    Labiau patyręs, ką kužda patirtis – LT užtektų vien finansinio užnugario ar būtinas ir politinis kurios nors grupuotės palaikymas?

  83. Labiau patyręs - 2009 09 21, 15:43

    @ Aurelija – manau reikia požiūrio. Jei pvz. TVOU taikė didžiausius mokesčius aviakompanijoms, bet leido Martinkėnui labai labai pigiai išsinuomoti žėmę aikštelėms, o jis savu ruožtu lupdavo daugiau nei centre tai tada reikia palaikymo. Steigimama bazinė a/k Vilniuje, o ateina pvz. Vaštakas ir pasako: žinote yra toks oro uostas Kaune, būtų labai gerai, kad iš ten irgi atidarytumėte tiesioginius reisus, nes mes labai apgalvotai daug daug litų pridėjome į betoną, o kaip jie atsipirks negalvojome.

  84. audrius - 2009 09 21, 17:47

    šiek tiek offtopic:
    šiandien SAS komunikacijos vadovas/viceprezidentas skrido Ryanair’u ir gyvai aptarinėjo kas patinka/nepatinka.
    Viskas prasidėjo Ryanair PR release’u kad jie duos nemokamų skrydžių visam SAS board’ui „to experience how a successful airline is operated” :) to pasekoje matom mini info karą šiandieną”
    http://www.ryanair.com/site/NO/news.php?yr=09&month=sep&story=gen-no-210909
    http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/release.asp?id=189902

    Kam įdomu ką kalbėjo SAS žmogus galit paskaityti http://www.facebook.com/flySAS

  85. Patikimasis - 2009 09 21, 18:48

    Labiau patyręs
    „Apie kuriuos metus kalbame 2007-2008 ar 2009?”
    378mln. mažai tau?Nes šiap šeis metais Aurela su exim skraido ir dar pridūrė Spirit Air

  86. Labiau patyręs - 2009 09 21, 19:39

    @ Patikimasis – flyLAL Charters irgi daug ką skraidina, tai dabar jie irgi steigs reguliarių aviakompaniją?

  87. Rimas - 2009 09 21, 20:07

    Labiau patyres-nesuprantu ko Jums tie litai i Kauno betona taip kliuva,i Vilniaus betona ju sukista keliskart daugiau.Kaune bent jau keleiviu daugeja,neziurint i krize.Nereikia taip liguistai pergyventi del Kauno oro uosto,na…..nebent Jus ir esate to „genialaus” Lietuvos aviacijos strategijos plano-„Viena aviakompanija viename oro uoste” autorius
    p.s Jusu priesiskumas Kauno oro uosto atzvilgiu kartais jau pradeda erzinti.

  88. Labiau patyręs - 2009 09 21, 20:18

    @ Rimas – neteisingai mane supranti. Aš komentuoju, tai kaip KUN mato ministerijos valdininkai. Pats asmeniškai nieko prieš Kauną ir jame esantį oro uostą neturiu. O mano asmeninė nuomonė, kad iš VNO ar KUN turi likti, klausimas kuris. Vienas sostinėje, kitas geresnėje geografinėje padėtyje. O kas liečia betoną – jei jau oficialiai valdininkai pripažįžta, kad gali atsirasti mokumo problemų, tai man klausimas kuo remiantis tai daroma. Aš juk neteigiu, kad p. Ivanausko už 100 mln. pastatytas VNO naujas terminalas yra šedevras, ten tai apskritai sunkiai suvokiamas gargaras…

  89. Aurelija - 2009 09 21, 21:12

    Patikimasis, Jūsų žinių patikimumas kelia abejonių :) Ypač Spirit Air, gal plačiau apšviesite tautą.

  90. Patikimasis - 2009 09 22, 19:44

    Tiksliau SPRINT AIR

  91. Pranas - 2009 09 23, 08:46

    SAS sugalvojo veltis į žodžių karą su Ryanair. Dabar SAS facebooke aprašoma, kaip vienas jų vadovų su Ryanair skraido (http://www.facebook.com/flySAS). Prieš tai Ryanair vadas viešai siūlė SAS valdžiai nemokamus bilietus, kad suprastų kodėl jie pelningi, o SAS ne.

  92. Linas - 2009 09 23, 09:50

    Kazkaip diskusijos nurime visai… Tarsi visi kazko lauktu… :)
    Beje LR raso, kad Auryla abejoja Eurolines planu realumu pradeti skrydzius, nes nera dar gave is aviakompanijos jokiu dokumentu…

  93. Labiau patyręs - 2009 09 23, 09:59

    @ Linas – manau, kad kuo toliau, tuo labiau suprato, kad niekas jiems čia nemokamai nieko neduos arba į skolą, tai pelningai skraidyti tokiu reisu yr nerealu. Juk tokį network’ą turinti BT atsisako ten skristi, o čia nykštukinė a/k. Bet manau be Tbilisio labai nesunkiai išsiverčiame ir dabar.

  94. Aloyzas - 2009 09 23, 10:39

    Klausimėlis: o be ko dabar neišsiverčiame?

  95. Labiau patyręs - 2009 09 23, 10:49

    @ Aloyzas – man asmeniškai labai reikia Amsterdamo. Labai reikia. O mes lietuviai prisitaikantys – išgyvenam ir taip, kaip yra :)

  96. Augustinas Žemaitis - 2009 09 23, 14:38

    Skirtingiems žmonėms skirtingų reisų reikia – į daugumą pasaulio vietų, be abejo, reikės skraidyti su persėdimais vis tiek. Bet ir persėdimai palengvėja, jeigu yra iš ko pasirinkti, o ir pigesni būna.

    Amsterdamas gerai, jei turi sutartį su KLM. Kitu atveju nemanau, kad būtų daug naudos ten skraidyti, didelis procentas keleivių Amsterdame tranzitiniai, namų rinka lyginant su kitais svarbiausiais Europos oro uostais maža.

    Šiaip Euroline berods jokių skrydžių nevykdo, nes pagal jų tvarkaraščius jie turėtų prasidėti daugiausiai nuo spalio (ir pamažu vis stumiasi tolyn, ilgainiui tobulėjant tinklapiui – dabar Vilnius nuo spalio 2 d.). Gal ir su lėktuvais kokios problemos ar pačioje Gruzijoje problemos. Ir požiūris į internetą kaip kompanijos veidą Kaukaze kitas, galit ir kokios pakankamai rimtos Azerbaijan Airlines tinklapį pažiūrėt, kur internetu „laikinai” (iš tikro jau kuris laikas) neįmanoma nusipirkti bilietų, o siūlo jiems skambinti ir pan.

  97. Šarūnas - 2009 09 23, 14:41

    Atrodo Eurolines laukia tas pats kas ir Aeroflot. Jie vis atideda planuotus skrydžius, dabar jau nuo Spalio 2, nors turėjo pradėti poryt… Simonas žino geriau, būtų įdomu išgirsti, kaip gi ten yra…

  98. Aloyzas - 2009 09 23, 14:46

    Atrodo, kad Gruzijoje iš tikrųjų kažkokios problemos: per artimiausią parą Airzenos penki skrydžiai iš aštuonių CANCELLED.
    http://www.tbilisiairport.com/0.php?id=1

  99. Pranas - 2009 09 23, 14:57

    Kad kada bepažiūrėtum į Tbilisio oro uosto puslapį, ten ne vienas skrydis rodomas kaip atšauktas.

  100. Rimas - 2009 09 23, 19:02

    @Linas-apie ziemos tvarkarascius manau jau galima diskutuoti ir visumoj atrodo nebus skurdesni nei vasaros sezono.

  101. Gogis - 2009 09 23, 19:23

    tai kur jau cia skurdesni… :)
    jau nebera kur. :D
    gal ministerijoj kas girdeti jau?? .a ?

  102. Simonas Bartkus - 2009 09 23, 19:36

    Pagal dabartinius susidėliotus planus, tai žiemą turėtų būti reguliariųjų daugiau skrydžių per savaitei nei vasara – žinant, kad mūsų rinka yra labai sezoniška (vasarą keleivių yra apie 40 proc.) daugiau, tai jau geras ženklas. Be to, dar vyksta pokalbiai dėl dviejų naujų maršrutų į Vakarų Europą šiai žiemai.

    Kas dėl „Euroline”, tai praktiškai oro uostas žino tiek pat, kiek parašyta jų tinklalapyje.

  103. Šarūnas - 2009 09 23, 22:11

    Simonai, jeigu ne paslaptis kokių?

  104. zuikis - 2009 09 24, 01:01

    Rasau, nes jauciu: Paryzius ir Amsterdamas. Air France / KLM. Jei prakisiu – statau sampano!

  105. Audrius - 2009 09 24, 08:25

    Zuiki, daug šampano reikės :)
    KLM su AMS dar dar įmanoma, bet AF niekada net nezondavo šio regiono.

  106. Pranas - 2009 09 24, 08:44

    Manau net Star1 realiau už AirFrance :)

    Aš asmeniškai tikiuosi, kad Simonas ne be reikalo į TXL skrido, nors ir mažai tikėtina.

  107. Linas - 2009 09 24, 08:45

    Jo – diskusija pagyvejo :) ir Simonas pagaliau komentaro nepagailejo :) tik labai jau sausas komentaras – visa informacijos „grietinele” nugriebta :D, bet mes Simonai suprantame subtilia tavo situacija… Gal nors gali papasakoti ar tai rimtos avialinijos (turiu minty – tradicines), ar low costai?

  108. Vytautas-NT - 2009 09 24, 08:56

    Deja, dabar Simonas negali i6duoti paslapčių anksčiau laiko. Kas link AF/KLM, tai šiaip AF kažkada į Vilnių skraidė. Ir parką turi tinkamą (nedidelius lėktuvus). Manau, kad juos teoriškai įmanoma. O jei TLX, tai AirBerlin, kad irgi yra gerai, ypač tranzito prasme.
    Teko neseniai skrist į Briuselį su SN. Tai lėktuvas buvo sausakimšas (1 laisva vieta). Tiesa nuliūdino mokamas maistas ekonominėj klasėj.
    Tikėkimės, kad SN didins dažnumą, arba lėktuvus- pagrindo tam yra. Keleivių srautas stabilus ir neblogas.
    Pabaigai- pirmąkart aplankiau Praha po SkyEurope bankroto. Vaizdas liūdnas- oro uoste vienas Wizz lėktuvas. Dar keletas kitokių, o visa kita tik CSA…

  109. Kazimieras - 2009 09 24, 09:04

    Paryziu juk Star1 planuoja, gali buti, jog nuo pavasario prades skraidyti.. :) O Amsterdamas tai sunku pasakyti.

  110. Simonas Bartkus - 2009 09 24, 09:28

    Deja, nėra realios kalbos nei apie „Air France”, nei apie KLM. Šios abi didelės kompanijos (tiksliau formaliai viena kompanija su dviem galvomis) mums siunčia aiškius atsakymus, jog artimiausius kelerius metus skrydžiai į Vilnių jų nedomina (su „Air France” turėjome susitikimą Pekine).

    Vienintelis dalykas kas domina šias kompanijas, tai bendradarbiavimas „codeshare” principu su kitais galimais maršruto operatoriais – mes, Vilniaus oro uostas, stengiamės kiek galime padėti gauti šių kompanijų „codeshare”, norintiems dirbti Amsterdamo ir Paryžiaus kryptyse.

  111. Kazimieras - 2009 09 24, 09:34

    O gal kas žinote ar „Sky Ways” skrydžiuose į Stolholmą daro „codeshare” su SAS? ar jie vien point to point skrydžius vykdo?
    Dėl Amsterdamo krypties gal ir būtų Skyways… O Paryžius manau bus Star1. Ką jūs manote?

  112. Pranas - 2009 09 24, 09:35

    Ar realu, kad iki vasaros sezono Star1 spėtų susitvarkyt narystę IATA ir kitus reikalus, kad galėtų su didelėm kompanijom tartis dėl bendradarbiavimo?

  113. Simonas Bartkus - 2009 09 24, 09:36

    „Skyways” turi SAS codeshare Vilnius-Stokholmas maršrute.

  114. Labiau patyręs - 2009 09 24, 09:38

    flyLAL pavyzdys rodo, kodėl jie nori codeshare :), kad pigiai atsiveštų tranzitinius keleivius, o žinant kad atsivežimas dažniausiai yra nuostolingas, dėl tam reikalingo dažnumo tai sunkiai įsivaizduoju kas tam ryžtusi. flyLAL taip elgėsi, nes realiai nelabai turėjo kokios nors alternatyvos, bet komercinės sekmės tame reise jaučiu niekada nebuvo.

    @ Vytautas-NT – lėktuvo pilnumas dar nereiškia, kad jis atsiperka. Knygoje kuriį tikiuosi skaitai 48-51 psl apie tai rašoma. Pagr. rodikliai – traffic (RPK), yield, capacity (ASK), unit cost and load factor (LF). Jie kaip susisiekiantys indai ir vienas be kito nieko nepasako :)

    Man dar toks klausimas: Ar be Star1 ir Norwegian dar koks nors low-cost’as yra į TVOU skraidęs?

  115. Labiau patyręs - 2009 09 24, 09:41

    @ Pranas – apie koki bendradarbiavimą turi omenyje: interline ar codeshare? Nes codeshare manau nepatemptų jie niekaip, žinant kokiomis sąlygomis jie pasirašomi.

  116. Pranas - 2009 09 24, 09:55

    @Labiau patyręs: klausimas turbūt dėl interline su prorate, kaip pvz. dabar airBaltic su KLM turi.

    Kitų LCC Vilniuje kiek atsimenu nebuvo, nebent AerLingus tokiem priskyrinėt.

  117. Labiau patyręs - 2009 09 24, 10:02

    @ Pranas – tada lieka klausimas atsiskaitymų, nes jie BSP nedalyvauja. Klausimas ar rizikuos a/k dalyvauti ne per BSP, o tiesiogiai.

  118. Linas - 2009 09 24, 10:06

    O tai Skyways ne LCC…? As tai sakyciau tipinis LCC :) tai vat jau 4 turime :)

  119. Vytautas-NT - 2009 09 24, 10:22

    Šiaip tai Star1 yra low-cost’as tik pagal bilietų kainas į Londoną. O visa kita- neaiškus bendrovės tipas, dar neišgrynintas. Kai įstos į IATA, gal jau nebebus LCC.
    Beje, negi skyways/SAS bilietu negalima per Amadeus nupirkt? Pvz. Vilnius-Stockholm-New York?

  120. Pranas - 2009 09 24, 10:34

    Skyways gi lygtais net valgyt nemokamai duoda, nekoks iš jų LCC :)

  121. Pranas - 2009 09 24, 10:36

    @Labiau patyręs – tai ir klausimas, ar Star1 visą tą (tame tarpe ir dalyvavimą BSP jei reikia) spėtų iki pavasario susitvarkyt jei norėtų.

  122. Labiau patyręs - 2009 09 24, 10:43

    @ Pranas – manau laisvai, bet kai jų TG yra emigrantų kryptys, tai jiems ta BSP kaip šuniui penkta koja :) Jiems geriau pinigai iš karto, nei po n dienų iš BSP :)

    @ Vytautas-NT – informuoju, kad Baltic Clipper išsigandusi, kad Susisiekimo ministerija nepirks iš jų bilietų pradėjo platinti Star1 bilietus.

  123. Labiau patyręs - 2009 09 24, 10:47

    Beja traukiasi iš posto PLQ direktorius dėl asmeninių priežaščių po 15 metų puikaus organizacinio darbo. Gal per krizę pagaliau apsivalysime nomenklatūriniais aviaciniais šlamštukais-vagiukais ir civilinė aviacija Lietuvoje vėl klestės :)

  124. Audrius - 2009 09 24, 10:57

    Vytautai-NT, kada AF reguliariai skraidė į Vilnių? Nebent 1991-1992 m., kas nevisai realu.

  125. Vytautas-NT - 2009 09 24, 11:08

    Beje, visgi nesuprantu, kodėl KLM nesutiko perkelti reiso iš Rygos į Vilnių? Jei jiems į Ryga skraidyt apsimokėjo (šalia AirBaltic, turiu galvoj ne tik reisą į Amsterdamą, bet visą pasiūlą), tai kodėl neapsimoka į Vilnių.

    O dėl „Baltic Clipper” tai man įdomu- jie ką į Londoną dažnai skraido, kad Star1 prireikė. Ar čia dėl Milano? Star1 kryptys yra labai nebiurokratinės…

  126. Labiau patyręs - 2009 09 24, 11:18

    @ Vytautas-NT – KLM pasitraukė iš regiono, tame tarpe ir Talino. Neskraido dėl paprastos priežasties – neapsimoka. Direct srauto yra mažai, o tranzitiniam srautui oro uostas yra toli, nes aplink ir taip didelė konkurencija.

  127. Linas - 2009 09 24, 11:29

    Jei kam idomi informacija apie kroviniu gabenimus, tai nuo Rugsejo 15 dienos SK atnaujino susitarima su DHL aviation (po poros metu pertraukos), kas leidzia krauti SAS krovinius i DHL krovinini lektuva (operated by Aviavilsa). Tiketina, kad tai padidins kroviniu, isskrendanciu per VNO srauta, kadangi galima skraidinti krovinius,kurie netilpdavo i keleiviniu lektuvu bagazines. Beje jau teko pasinaudoti ir viskas pavyko super…

  128. Audrius - 2009 09 24, 13:03

    Linai, SAS cargo nevežė su DHL lygiai metus.

  129. Linas - 2009 09 24, 13:07

    Na matai, atrode taip seniai – metai lyg du prabego ;)
    Audriau, o mes manau pazistami …? :)
    As kolegoms imeciau info del ivairoves, nes didzioji dauguma diskusiju apie keleivine dali vyksta …

  130. Linas - 2009 09 24, 13:10

    Butu labai idomu, jei kas nors papasakotu,kodel EI atidare marsruta i LGW ir prideje skrydziu i DUB, nieko nekalba apie „cargo” pardavimus musu rinkoje? Manau butu galima geru kainu gauti i US :)…

  131. Audrius - 2009 09 24, 14:45

    Linai, čia EI politika kol kas tokia. Panašiai kaip su keleiviais, kol nėra garantuoto profito nenori terliotis. Tiesioginio krovinio į/iš DUB labai mažai.
    Gal būt ir pažįstami, juolab, kad aš šioj sferoj bemaž 18 metų…

  132. vytautuiNT - 2009 09 24, 17:32

    SN didina ir reisu skaiciu, ir lektuvus. nuo spalio pabaigus-A319. kasdien isskyrus sestadieni. laikai ne patys geriausi, bet kazkokiu mislingu budu bent jau avro daznai skrenda pilnuteliai.

  133. Pranas - 2009 09 24, 17:41

    Šiuo metu pas Ryanair skristi lapkritį Kaunas-Brėmenas, Kaunas-Liverpulis po 2 centus pirmyn atgal, Londonas Lutonas – 35 litai pirmyn atgal. Taip pat Ryga-Milanas Bergamo už 10 centų pirmyn atgal. Kai pagalvoji, kam man tos aviakompanijos Vilniuje, vis tiek šiais metais du trečdaliai skrydžių su Ryanair gaunas.

  134. Rimas - 2009 09 24, 22:56

    @ Pranas-visvien neiisivaizduoju kaip jie i 16 reisu i Londona keleiviu suranda?

  135. Pranas - 2009 09 24, 23:16

    Pavyzdžiui, pas mane turbūt vos ne pusė kolegų turi kur Londone apsistoti pas gimines ar draugus, jiems tik paduok pigesnių bilietų. Ir sezonas nėra labai svarbu, kad tik atostogų išleistų. Iš tikrųjų Londonas tuo labai nuo Airijos skiriasi, ten ne vasarą nelabai kas nori į svečius važiuoti.

  136. Vytautas-NT - 2009 09 25, 06:25

    Tuo tarpu i Dublina bilietu kainos dideles. Ar cia Ryanair bizni daro, ar su Dublino oro uostu taip kariauja del mokesciu?

  137. RamunasS - 2009 09 25, 09:31

    Matyt kariauja. Pasiūla mažesnė už poreikį, Wizzair’o nėra, Aerlingus vos ne dukterinė, o Star1 jau nekonkuruoja. Iš Rygos, Gdansko, Rzeszovo kainos mažesnės, nors atstumai panašūs ir emigrantai pagrindiniai keleiviai.
    Londonas tampa kaip Ryga Vilniui. Kai yra rytiniai ir vakariniai skrydžiai, patogu keliauti tranzitu abiem kryptimis.

  138. Kazimieras - 2009 09 25, 09:47

    Bet Visos trys aviakompanijos konkuruoja Londono kryptimi (is Lietuvos oro uostu), Ir idomu kaip zada Star1 issilaikyti, kai reikia konkuruoti su tokiais gigantais…

  139. audrius - 2009 09 25, 14:39
  140. Vytautas-NT - 2009 09 25, 17:25

    Tiesa mano įdomu, kam vis dar reikia trimituot apie Londoną, po to, kai į jį pradėjo skraidyt Star1 ir Aerlingus? Nekviesi gi į ten dar kokio BA? Net į Gatwick’ą dabar nuskrist galima.

  141. Pranas - 2009 09 25, 17:48

    Londonas – kad galima būtų paremti pinigais Star1 (nu ar kitus kas į bazinį vežėją kažkiek pretenduos). Man va dėl Madrido labiausiai neaišku, nu bet tiek to, koks skirtumas.

  142. Gogis - 2009 09 25, 19:16

    <<<Simonai – man labai idomu pasidare :))- Kaip jus "padedate" gauti codeshare (AMS, PAR) kryptimis?
    Realiai KLM, su BT rix-ams kryptimi net codeshare nepasiraso, (kol kas tik bendros kainos) – bet traffikas pajudejo.
    Kiek zinau jie ir del VNO (jei tik bus atidaryta) jau sutare yra, taip, kad :)).

  143. Vytautas-NT - 2009 09 26, 08:49

    Star1 dėl Londono finansuot neiseis, nes tada reikės moėt ir Aerlingus…

  144. ieva - 2009 09 26, 14:23
  145. Labiau patyręs - 2009 09 26, 17:11
  146. Rimas - 2009 09 26, 19:54

    @Labiau patyręs- o Jus kolega ka darytumete kai jau kuris laikas kalbama apie oro uosto uzdaryma?
    Kupcinskas teisingai daro,dar bandys bent kuriam laikui palaikyti oro uosta,jei ne pinigais tai bent moraliskai, o ten ziurek gal ir koks investuotojas atsiras.
    Sprendziant is paskutiniu naujienu Lietuvos interesas yra tik Vilniaus oro uostas, o ka kitiem daryti?Kaip ne kaip turime dar du valstybei priklausancius oro uostus.

  147. Vytautas-NT - 2009 09 26, 21:44

    Su Palanga kaip ir aisku. Kauna galima atiduoti Kaunui. O vat Siaulius reiketu pletoti per KAM linija, t.y terminalus statyti is KAM lesu. Nes ju ateityje tikrai dides. Juolab kareivius i visokia pratybas keleiviniais lektuvais skraidina…

  148. RamunasS - 2009 09 26, 23:25

    Anksčiau Kaune stovėdavo žydri B747 į kuriuos veršiukus kraudavo… Dabar pasirodo Šiauliuose… Visiems oro uostams veršių neužtenka…

  149. Linas - 2009 09 28, 12:27

    Simonai, kas naujo VNO? :) Kazkoki nemaza lektuva maciau vakar leidziantis, bet toli buvo – tai neiziurejau livery… :)

  150. Patikimasis - 2009 09 28, 20:43

    Simonai LVR597 į Leipcigą nuo kovo 30d?
    Reguliarus?ir kokia avia kompanija?

  151. Rimas - 2009 09 28, 21:08

    @Patikimasis-galesi pasto siuntiniu keliauti:)

  152. Anonimas - 2009 09 28, 21:14

    AVIAVILSA – AN26 – LVR 597 – LVR 596
    LEIPCIG – VILNIUS05.00– 08.50

    VILNIUS – LEIPCIG
    02.25 – 06.15
    21.10– 23.00

    CARGO

  153. Justinas M. - 2009 09 28, 21:26

    Tarp kitko kažkada teko keliauti tokiu pašto lėktuvėliu :-) Tiesa, maršrutas buvo trumpesnis, tad 1h30 skrydis netapo kančia. Nors, vietos kojoms ten daugiau nei kokiam Ryanair…

  154. Kazimieras - 2009 09 29, 00:38

    Aiskeja Star1 airlines Boieng’o ziemos sezono uzimtumo grafikas…
    Pirmadienis – po piet Londonas
    Antradienis – ryte Milanas (nuo lapkricio menesio), po piet Londonas (nuo sausio menesio)
    Treciadienis – ryte Taba (nuo 10-14), po piet Londonas
    Ketvirtadienis – po piet Londonas(nuo sausio menesio)
    Penktadienis – po piet Londonas
    Sestadienis – ryte Hurgada (nuo 10-24), po piet Milanas (nuo lapkricio menesio)
    Sekmadienis – ryte Sharm el sheichas(nuo 10-25), po pietu Londonas

    Lieka neaisku del pirmadienio, ketvirtadienio ir penktadienio rytu. Manau bent du skrydzius suorganizuoti butu imanoma… :)

  155. Vytautas-NT - 2009 09 29, 05:37

    Klausimas atviras. Arba įkišt dar vieną reisą (pvz. Paryžius) arba dar vieną Charter’į (tokiu atveju lieka tik Kanarai, berods).

  156. Pranas - 2009 09 29, 08:21

    Verslo žinios rašo apie naują aviakompaniją Lithuania Express, kuri žada skraidyt iš Vilniaus bent 6 kryptimis.

  157. Kazimieras - 2009 09 29, 08:43

    Kas skaitysite Verslo zinias, prasau visu vardu, parasykite, kokios ten kryptis zadamos (Lithuania expres). :)
    Taip, labai gerai butu Paryzius. Bet manau Paryzius bus pavasari, o Ziema skraidyti gali kur kitur…

  158. Vytautas-NT - 2009 09 29, 08:43

    Visų pirma, jei tai bus su Iceland express susijusi įmonė, tai bent jau aišku, kad žmonės raukia aviacijoje ir gal užnugarį turi beiu vadybinės kompetencijos šioje srityje.
    Gal pagaliau sulauksime tiesioginių skrydžių į Reikjaviką bent kartą per savaite.
    Šiaip Express’us galima pagirt. Išlaukė, kol politinė valia pakryps bazinio vežėjo steigimo/paramos kryptimi. O dabar susirinks visus tam skirtus bonusus.

    Jei taip ir toliau, tai greitai latvius aplenksim ne pagal aviakompanijų dydį, tai bent pagal jų skaičių…

  159. Labiau patyręs - 2009 09 29, 09:59

    @ Vytautas-NT – Skyways irgi kupini patirties ir žinių, bet kuo baigėsi grandioziniai planai visi matome.

    Tiesioginis skrydis į Reikjaviką??? Prajuokinai labiau nei Talentų konkursas :)

    Jei aplenksime tai tuo tik bogiau bus baziniam vežėjui – ar tokia ir yra tavo mintis?

  160. Linas - 2009 09 29, 10:25

    Labai abstraktus straipsnelis… Steigsime, darysime, skraidysime…. Beje – jie ir nori buti bazinis vezejas. Zada 20 skrydziu per savaite 6-8 kryptis… Bet kol imone neregistruota Lietuvoje, kol orlaiviai nestovi VNO perone – laikykime, kad viskas sakemis ant vandens parasyta :)

  161. Vytautas-NT - 2009 09 29, 10:37

    Yra visokių atveju. Yra Skyways, yra Star1. Galima kiek patinka juoktis iš vežėjo su vienu lėktuvu, bet ką pažadėjo, tą jie ir padarė.
    Aš, šiaip seniai svajoju apie nabrangų skrydį į Islandiją. Ypač kai jų valiuta nuvertėjo tris kartus ar pan. Bet kol kas bilietas kainuoja tiek pat, kiek iki JAV, tad neapsimoka…
    Kai aplenksim latvius pagal vežėjų skaičių, turėsim kitokią vežimo struktūrą. Tik kaip čia seksis Star1 ir bazinį suderint nežinau. Nebent Star1 visiškai pasitrauks iš reguliarių skrydžių, arba liks turistinėse ir emigrantų kryptyse…

  162. Aloyzas - 2009 09 29, 10:39

    @Vytautui-NT: Sprendžiant pagal tai, kas labiausiai reikalavo ir laukė „politinės valios” remti bazinį vežėją, išetų kad Lithuanian Express greičiau susijusi ne su Iceland Express o su flylal – Lithuanian Airlines…

  163. Pranas - 2009 09 29, 10:40

    20 skrydžių per savaitę – tai tik vienas lėktuvas – nėra nerealu, ypač dar jei į pagalbą/nuolaidas pretenduotų.

  164. Kazimieras - 2009 09 29, 10:45
  165. Pranas - 2009 09 29, 10:49

    Beje, Iceland Express realiai yra virtuali avialinija – už juos skraido Anglijoj registruota Astraeus, naudojami jos IATA ir ICAO kodai ir t.t. Tai realiai jei Lithuania Express veiktų tuo pačiu principu – tereiktų atidaryti bilietų pardavimo svetainę šiuo nauju pavadinimu ir atvaryti į Vilnių vieną Astraeus lėktuvą. Jokia reali aviakompanija naujai steigiama nebūtų.

  166. Labiau patyręs - 2009 09 29, 11:05

    Na perskaičius kas išdėstyta Vž, tai pievos. Idomu kokį skaičių keleivių jie skaičiuoją O-D ir kaip jie iš to tikisi uždirbti, nes O-D pas mus yra tik Londonas, Dublinas, Briuselis ir Maskva. Visa kita pasmerkta bus esant tokiai jų strategijai, o kadangi paminėtose kryptyse yra konkurentai, tai ką jie kitokio pasiūlys rinkai?

    Jei tokia strategija turi aviacijos patirtį turintys specialistai ir juos dar palaikys ministerija tai bus tik mokesčių mokėtojų pinigų plovimas…

  167. Vytautas-NT - 2009 09 29, 11:16

    Klausimas kokios bus įgulos. Greičiausiai bus pilotai ir lėktuvai iš kažkur (wet-lease) ir lietuviškos stiuardesės.
    Bent jau nemokama parama straipsniu spaudoje, reportažų per žinias forma jiems garantuota.
    O dėl virtualumo- esmė kas parduoda bilietus ir atsako už keleivių nuvežimą. O lėktuvai- klausimas techninis. Jei gali būt virtualus mobiliojo ryšio operatorius, kodėl negali būt tokio vežėjo.

    Šiaip tokio pavyzdžiu galėčiau pavadint nebent Click4sky kuris su CSA vežioja. Va tai ir yra virtualumas, kai naudojamas kito vežėjo „tinklas”…

  168. Pranas - 2009 09 29, 11:21

    @Labiau patyręs – gi yra puikus SkyEurope pavyzdys – verslo idėja nebūtinai turi būti pelnininga, ji tik turi būti patraukli mažai apie reikalą suprantantiems investuotojams. Kita vertus atsigaunant ekonomikai dar kelios tiesioginės kryptys manau galėtų išsilaikyti.

    Be to jei jau priimt tavo pasakymą, kad O-D pas mus galimybių nėra, tai hubui su baziniu vežėju irgi galimybių nėra, nes sėkmingai hubo veiklai visų pirmą reikalingas stiprus O-D, tranzitiniai keleiviai yra tik laisvų vietų užpildymui pigiau, o ne pagrindiniam uždarbiui, nes jie gali rinktis ir kitus hubus kur gaus tą pigią kainą.

  169. Labiau patyręs - 2009 09 29, 11:32

    @ Pranas – na pas tradicinius vežėjus skaitoma, kad pelningiausi yra skrydžiai virš 4 val., bet nepamenu šaltinio kur tai išskaičiau. Mums tokie negresia, o skraidant trumpais atstumais reikia skaičiuoti RPK ir sąnaudas per kėdę. Niekas iš aplinkinių nesugeba uždirbti pelno, o Star1 ir Aerlingus manau puikus pavyzdys O-D rinoks užpildymo, o kitur neina, nes žino, kad nepelninga. Tai klausimas kiek turės remti tas 20 krypčių, kad a/k skraidytų, nes jie niekada neatsipirks. Nebent stebuklingai pakėlus RPK visi vistiek skraidytų…

  170. Pranas - 2009 09 29, 11:39

    20 savaitinių reisų – ne krypčių – aš visgi linkęs galvoti, kad visgi keli savaitiniai reisai į Miuncheną, Paryžių, Barseloną ir panašiai gali nenuostolingi gautis, nėra gi viskas taip tragiškai. Gi va sugeba Norwegian net iš Trondheimo į Rygą skraidyt be jokio tranzito.

  171. Vytautas-NT - 2009 09 29, 12:15

    Skrydžiai virš 4 val. Vilniaus atveju būtų Dublinas (Belfastas), Madridas, Lisabona, Alma-Ata, Dubajus (Abu Dabis, Doha), Reikjavikas.
    Geografija tokia labai specifiška, nors mums jungčių su Persijos įlanka (Autralija, Azija Afrika) labai trūksta.

  172. Labiau patyręs - 2009 09 29, 12:27

    Tuo metu Susisiekimo ministras patvirtino, kad dar įbetonuosime 60 mln. litų Kaune…
    Ką jie ten už tokius pinigus daro, Ryanair juk pakanka ir dabartinio lygio, o kitų jau kelinti metai nesuranda. Tai kam dar betonuoti tokias sumas…

    http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/emasiulis-gandai-del-kauno-oro-uosto-uzdarymo-nepagristi.d?id=24285059

  173. ahoi - 2009 09 29, 13:21

    Jei alternatyva – uždaryti ir taip „prašikt” kur kas didesnį turtą, tai gal geriau tegu betonuoja …

  174. Vytautas-NT - 2009 09 29, 13:35

    Manau, kad Kaune kažką LEZ’ui betonuoja. Pvz. lėktuvų stovėjimo aikšteles, krovinių terminalą…

  175. Linas - 2009 09 29, 14:16

    Kroviniu terminalai statomi ne uz valstybes pinigus…. Valstybes investicija gali buti i infrastruktura, perona ir taka, na dar keleiviu terminala…

  176. Linas - 2009 09 29, 15:12

    Girgejau Aviavilsa gavo leidimus savo AN26 skraidyti ES…

  177. Vytautas-NT - 2009 09 29, 15:55

    Jeigu skraido, matyt, kad gavo. Juolab, kad negražu saviškius diskriminuot, kai Lenkai su tokiais pat lėktuvais skraido…

    Beje, man vat mįslė- ką tie express lietuviai kurs? Low-cost’ą?

  178. Tomas - 2009 09 29, 16:22

    @Labiau patyręs – Kiek tau gali Kauno oro uostas kliūti? Jei jau taip negali pakęsti – ignoruok ir viskas, tarsi jo nebūtų ir skraidyk sau biznio klasę iš prakilniosios sostinės.

  179. Labiau patyręs - 2009 09 29, 16:37

    @ Tomas – Jokie man oro uostai nekliūna, man mokesčių mokėtojų pinigų betonavimas kliūna. Jei nežinai, kaip aš keliauju (VNO, PLQ, KUN, WAW ar RIX) tai savo įžvalgas pasilik sau. O tiek milijonų nežinau kiek aviakompanijų, kiek metų galėtų turistus į Kauna vežti, bet visiems labiau patinka į betoną sukišti.

  180. Vytautas - 2009 09 29, 16:40

    LP: geriau panagrinėk visais aspektais, kiek sukišta, ir koks šūdas gavosi iš naujo terminalo;)Kaunui dar toli iki tokio masto vagių kaip ten už 100km :))))

  181. Vytautas - 2009 09 29, 16:40

    P.S. vno terminalo

  182. Labiau patyręs - 2009 09 29, 16:51

    @ Vytautas – patikėk, kad ilgamečiui tos įstaigos vadovui reikėtų antrankiai pažvanginti tai čia faktas, kaip blynas. Juokingiausia, kai prieš vėluodami paleisti terminalą, o jį paleidę paskui sugebėjo atsitrenkti su „rankove” į Finnair lėktuvą paaiškinimas buvo paprastas – terminale NET 4 RANKOVĖS, todėl tokius srautus suvaldyti reikalingi papildomi mokymai ir įdirbis :))) Arba taip atskyrė srautus, kad jei atveža iš ne ES, tai reikia pereiti aplinkui visą terminalą… Todėl patikėk VNO stebuklų neteisinų, tiesiog dabar apie juos spauda neberašo :)

  183. Vytautas-NT - 2009 09 29, 17:17

    Man, kaip keleiviui gal tas VNO terminalas ir netobulas, bet labai nekliūna. Tenka pasivaikščiot iš antro aukšto į pirmą per trečią, bet kadangi visas tas reikalas toks mažas- ne problema. Bet kokiu atveju, lyginant su senuoju terminalu- geriau. Aišku visada gali būt dar geriau, bet tam reikia Terminal-2…

  184. Audrius - 2009 09 29, 17:19

    Logika tokia, jei ten vilniečiai aviatoriai pinigus plauna, tai ir mes, kauniečiai norim nemažiau. Pagaliau juk Darius ir Girėnas į Kauną skrido, ne į Wilno :)

  185. Pranas - 2009 09 29, 20:22

    Būsiu dėkingas tam, kas užrodys kuo Thorsteinnas Gudnasonas skiriasi nuo šveicarų pirkusių flyLAL ir kokį jis turi realų ryšį su Iceland Express :)

  186. Gogis - 2009 09 29, 22:39

    :-) paprasčiausiai reiktų pagooglinti, bet kurį žymesnį aviacijoje žmogų, ir palyginti gautus rezultatus, su p. Gudnason :)), jei kam kils klausimų parasykite, labai idomu.

  187. Vytautas-NT - 2009 09 29, 22:56

    Yra itarimas, kad tai Thorsteinn Örn Gudmundsson. tik klausimas ar yra kažkas bendro tarp bankrutavusio „Sterling” ir „Iceland express”..?

  188. Pranas - 2009 09 29, 22:59
  189. ahoi - 2009 09 30, 09:08

    Tiesa sakant, naujasis KUN terminalas irgi planavimo „stebuklas”. Tam, kad įsėstum į lėktuvą reikia visus 3 aukštus pereiti.

  190. Vytautas-NT - 2009 09 30, 09:39

    Sportas- sveikata. Juolab terminalas mažas, tad toli eit nereikia.
    Kas link paslaptingo Iceland express benraįkūrėjo, tai spėju jų buvo daugiau, nors ir panašiomis pavardėmis. Gal tai dar vienas iš daugelio…

  191. Audrius - 2009 09 30, 10:24

    Tiesioginio ryšio tarp Sterling ir Iceland Express nėra – savininkai skirtingi. Beje, Iceland Express savininkai – bendrove Fengur dalyvavo LAL privatizavime.

  192. Linas - 2009 09 30, 11:46

    Nei VNO nei KUN terminalai negali pasigirti geru isplanavimu… kaip bebutu gaila… Naujos medziagos, is isores grazu, bet praktiskumo – maza

  193. […] “Routes” renginių koncepciją rašiau prieš pusantrų metų. Tuomet pirmąsyk dalyvavau “Routes” renginyje, nuo to […]

Leave a reply