Nauja Vilniaus oro uosto kainodara

   
     

Šiandien buvo paskelbta nauja Vilniaus oro uosto aviacinių paslaugų kainodara, su kuria galite susipažinti čia.

Pirmiausia, džiugu yra tai, jog Vilniaus oro uostas gali mažinti kainų lygį aviakompanijos, skraidančioms į Vilniaus oro uostą – pirmiausia tai buvo padaryta per šiais metais atliktus veiksmus sumažinus įmonės kaštus nuo 140 mln. 2008-aisiais iki planuojamų 60 mln. kaštų 2010-aisiais.

Mano žiniomis, naujai atidarytiems maršrutams galime pasiūlyti žemiausią tarifą Europoje (jeigu žinote oro uostą, turintį bent 1 mln. keleivių, kur geresnė kaina – praneškite) – 4 litai už kiekvieną išvykstantį keleivį (tūpimo ir stovėjimo rinkliavoms naujiems maršrutams taikoma 100% nuolaida).

Taip pat nauja Vilniaus oro uosto paslaugų kainodara turėtų skatinti esamas oro bendroves didinti skrydžių skaičių. Tam skirta pakopinė nuolaidų sistema kur priklausomai nuo pervežto keleivių skaičiaus bus taikomos ženklios nuolaidos tiek keleivio, tiek tūpimo rinkliavoms. Nauja sistema palaikys vežėjus, kurie vykdo ir vykdys iš Vilniaus daugiau nei vieną maršrutą, taip pat turėtų tapti rimtu argumentu ne vienai aviakompanijai bazuoti vieną ar kelis lėktuvus Vilniaus oro uoste.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

91 komentarai

  1. Vytautas-NT - 2009 11 9, 18:39

    Tegu dabar kas nors pasako, kad naujas VNO direktorius nepadarė bent vieno išmatuojamo gero darbo (kaštų mažinimas beveik per pusę- didelis dalykas).
    Dabar AirBaltic galės Rygą gąsdint, dėl perėjimo į mažesnių kaštų oro uostą…

    Ir pastabėlė Simonui- Kodėl filmuko apie VNO nėra angliškoj versijoj? Manau anglų kalba jis net svarbesnis, nei lietuvių.
    Tiesa yra dvi bėdos- kabinat aptarnaujama teritorija Baltarusiją- išorinę ES sieną.
    O Statistika paimta iš gražių 2008 metų….

  2. Tadas - 2009 11 9, 19:08

    Tai rodos BT is VNO atidaro AMS, FCO, CDG, TXL, MUC… netrukus turetu prasidet PR.

  3. Simonas Bartkus - 2009 11 9, 19:18

    Vytautai, angliška versija dar pildoma, turėtų dar daugiau informacijos atsirasti angliškai.

    Kai kalbame apie pilnus metus, tai 2009-ieji yra paskutiniai pasibaigę, dėl to jų duomenys ir naudojami.

    Kas dėl aprėpties zonos – tai Baltarusija yra VNO „catchment area” – ir tikrai keleivių iš Minsko ir kitų miestų atvykstančių traukiniais ir autobusais (neblogas susisiekimas, beje) yra. Kiek žinau, Kauno oro uoste taip pat yra baltarusių, keliaujančių tiek iš Gardino, tiek iš Minsko. Išorinė ES siena yra barjeras, tačiau ne mirtina kliūtis.

  4. Vytautas-NT - 2009 11 9, 19:41

    Ta proga priminsiu savo sena pasiūlymą- pasiderėt su TOKS, Kautra, kad jų autobusai užsuktų į oro uostą. Pvz. Minsko ir kitiems Baltarusijon keliaujantiems autobusams tai net pakeliui. Ir šiaip pastačius aplinkelį susisiekimas su oro uotu labai pagerėjo…

    ES išroinė siena mažesnis barjeras važiuojant traukiniu (40 min) ir kiek daugiau auobusu (1-1.5 val.) O vat savo mašina jau nekas. nors taip abejoju ar kas važiuotų į Vilnių…

  5. Andrius - 2009 11 9, 20:05

    Vytautui-NT

    Vilniaus oro uosto parkinguose esu ne kartą matęs stovinčius automobilius su Baltarusijos numeriais.

  6. Vytautas-NT - 2009 11 9, 20:36

    Beje, iš kur informacija apie AirBaltic? Ar čia tiesiog gandai..?

    Pagrindinė bėda važiuojant per Baltarusijos sieną- didelės eilės. Nors jos, kaip oras- skirtingoms dienomis vis kitaip. Beje, kol nebuvom įstoję į Šengeną, tai baltarusiai, spėju čia važinėjo gerokai gausiau nei dabar.

  7. Patikimasis - 2009 11 9, 20:38

    Jis apie airBaltic pajuokavo …

  8. Gogis - 2009 11 9, 20:40

    Tadai – is tikruju idomi info del BT, gal daugiau ka zinai? :))

  9. Deivis - 2009 11 9, 21:03
  10. Labiau patyręs - 2009 11 9, 21:30

    Tokių sąnaudų mažinimo tikrai nepaneigsi, čia tikrai puikus rezultatas.

    Ar ši kainodara paskatins ateiti aviakompanijas? Drįsčiau abejoti, bet žiūrėkime į ateitį optimistiškai :)

  11. RamunasS - 2009 11 9, 22:13

    O gal paskelbta VNO kainodara- ištraukos iš naujai sudarytų sutarčių su aviakompanijomis? Dabar lieka sulaukti, kada ateis laikas paviešinti su kuo jos sudarytos. Spėju, bus Wizzair. O Airbaltic pajutusi rimtą konkurentą lenda iš paskos, gal net su tomis pačiomis kryptimis.

  12. expertas - 2009 11 9, 22:48

    Iki treciadienio 10:00 val. galima spelioti, kokie bus naujieji AirBaltic marsrutai – akcija paskelbta Facebooke.

  13. Gogis - 2009 11 9, 23:17

    Manau Wizz’as jau atsikando Lietuvos rinkos, jiems ji ir taip per maza buvo, o dabar dar su FR konkuruoti reiktu…., hm.. kas dar?
    airBaltic i tranzita viska deda. Na nezinau, nezinau, pagyvensim pamatysim. Bent jau kazkokie postumiai ta linkme :)
    sveikintina. :)

  14. klausimas - 2009 11 9, 23:27

    Dabar mes visi puikiai esam informuoti apie situacija, kuri buvo pries kuri laika ir is to turejom pasimokyti. Turiu omeny airbaltic konkurencija su kitom avialinijom. Visi suprantam, kad airbaltic jei tik prades atsigauti vno, gali vel pradeti atidarineti reisus is Vilniaus ir visai „netycia” i tas tas pacias kryptis, kur jau skraido kitos kompanijos, taip bandydama vel visus isstumti. Ar vno su savo nauja mokesciu politika numate tokius dalykus? Ar naujos lengvatos galios ir airbaltic, kurie visai neseniai uzdare tiesioginius reisus?

  15. Kazimieras - 2009 11 9, 23:31

    Kiek skaiciau ta kainorasti, tai jei skraidyti sumano abtroji aviakompanija tuo marsrutu, jai negalioja tos dideles nuolaidos, taip kad jei tarkim kasnors Atidarys reisa i Paryziu (bet kuris oro uostas) antroji aviakompanija pradejusi skraidyti negaus tu nuolaidu…

  16. Vytautas-NT - 2009 11 10, 00:32

    Šiaip tai gana gudri kainodara. Nors AirBaltic skrydžiams į Rygą aiškiai turės naudos dėl didmeninių nuolaidų. Kartu, kaip suprantu, tikimasi atkurti skrydžius Vilnius-Palanga. Dar retorinis klausimas- kokie būtų mokesčiai, jei su AN-3 būtų skraidoma į kokius Druskininkus?

    O šiaip AirBaltic seniai grasinasi iš Vilniaus skraidyt. Įdomu kiek jų keleivių tarpe sudaro tranzitas ne iš Lietuvos? Nes jei kai kuriuose maršrutuose tai tik Latvija ir Lietuva, tai jiems tas pats ar iš Vilniaus, ar iš Rygos skraidyt, kai 5 jungiamieji skrydžiai per dieną…

  17. Augustinas Žemaitis - 2009 11 10, 01:42

    Žiūrėsim, kaip bus – džiugu, kad ieškoma VNO populiarinimo būdų. Vien dėl šito Vilnius greičiausiai netaps tranzitiniu oro uostu (tam reikia bazinio vežėjo) – tačiau kelių naujų reisų galima tikėtis, gal dar daugiau jei Vakarų Europoje bus teigiamų ekonominių postūmių.

    Nors Simonas berods yra rašęs, prieštaraudamas mažiems mokesčiams, kad jie tik paskatintų kelias papildomas aviakompanijas vežti keleivius į savo hub’us, manau ir tai sveikintina, kol Vilnius nepretenduoja į tranzitinio oro uosto statusą. Aišku, priklauso nuo hub’ų, bet šiaip kiekvienas hub’as atveria galimybę pasiekti su vienu persėdimu ir palankiomis kainomis daugiau miestų/šalių (ir atvirkščiai – tų miestų/šalių Lietuva tampa pasiekiama, nes brangus ir ilgas skrydis su dviem persėdimais nieko nevilioja).

    Bet, aišku, kalbant apie dideles aviakompanijas, daug kas priklauso nuo ekonominės situacijos ir strateginių sprendimų.

  18. Vytautas-NT - 2009 11 10, 12:06

    Panašu, kad AirBaltic ryšis skraidyt iš Vilniaus naujom kryptim. Laukti liko nedaug:

    http://vz.lt/rss/straipsnis/2009/11/10/airBaltic_svarsto_ar_daugiau_skraidyti_i_Vilniu2

  19. Pranas - 2009 11 10, 12:25

    Bet kuriuo atveju airBaltic turi milžinišką pranašumą prieš lietuviškas aviakompanijas – gali pasiūlyti jungiamuosius skrydžius per tuos miestus į kuriuos skrenda.

  20. Vytautas-NT - 2009 11 10, 12:47

    Klausimas ar visur? Kiek suprantu jie toliau labiausiai draugauja su StarAliance vežėjais. Tuo tarpu Amsterdamas ir Paryžius yra SkyTeam tėvonija. Ar per pastaruosius metus kažkas dėl AirBaltic ryšių su AF-KLM pasikeitė?

  21. Tadas - 2009 11 10, 13:04

    Na kai ams is rix atidare, tai jei su klm pasirase agrm:

    Thanks to a new agreement signed by the Latvian airline airBaltic and the Dutch KLM, all the passengers buying tickets through the Baltic carrier will benefit of special prices for any KLM destination in Africa, Asia, Europe and America.

    Tai jei ams is vno paleis, manau galios tas pats.

  22. Pranas - 2009 11 10, 14:06

    Vytautas-NT: airBaltic šiuo metu sutaria beveik su visais. Tranzitas per Amsterdamą vežamas ne mažiau sėkmingai nei per Frankfurtą ar Kopenhagą. Gal tik per Paryžių dėl gerų tarifų susitart jiems sunkiau, bet bilietai irgi parduodami.

  23. 2 tadas - 2009 11 10, 14:15

    na kiek as suprantu, tai tas bendradarbiavimas su klm yra kuklus. toli grazu ne toks, koks buvo flylal ir klm laikais. pvz., klm net nesiulo bilietu su bt i ryga, o balticas bent jau internetu klm bilietu i pietu amerika irgi neparduoda. zodziu, panasu, kad cia daugiau pr’as. gal zinantieji geriau galetu paaiskinti.

  24. Tadas - 2009 11 10, 14:18

    Na va jau oficialu. Naujos kryptys: TXL, AMS, CDG, MUC, FCO!!!

  25. ieva - 2009 11 10, 14:22

    2 tadas, skridau aš iš Rygos su KLM į Chengdu gegužės birželio mėn., taip, kad pardavinėdavo bendrą KLM bilietą netgi akcijinėm kainom. Viskas ten veikia.

  26. Tadas - 2009 11 10, 14:27
  27. Ezys - 2009 11 10, 14:30

    Tikėkimės, maldos išsipildys :D
    Užsipirksiu bilietų :D

  28. Aloyzas - 2009 11 10, 14:32

    @Eziui: ir skrisi per… Ryga :)

  29. Vitalijus - 2009 11 10, 15:03

    Idomu, kodel STAR1 praleidzia toki puiku sansa atidaryti naujas kryptis… :(

  30. Vytautas-NT - 2009 11 10, 15:14

    Šiuo atveju praloš Star1, nes nuplaukia planuotas Paryžius (bent jau mokesčių palankių tarifų į ten nebus). Didelis klausimas bus ir Lithuania Express, nes daliai jų krypčių jau atsiranda konkurencija. Nors jei jie turi finansinį užnugarį- gali karą pabandyt.
    O kas links skraidymo per Ryga, pagal mokesčių lengvatos sąlygas, jei AirBaltic atšauks tiesioginius skrydžius, turės sumokėti mokesčių skirtumą. Gal jiems labiau apsimokės atšaukti reisą iš Rygos?

  31. Labiau patyręs - 2009 11 10, 15:31

    Kalba ėjo apie 15 mln subsidijas vežėjui, o dabar prašom ateina airBaltic skraidyti. Bravo Masiuliui ir Vaišvilai!

  32. Vitalijus - 2009 11 10, 15:44

    @Vytautas-NT, vat tame ir esme, kad STAR1 reikejo iskart grebti jauti uz ragu. Geresnio laiko nauju krypciu atidarymui nebus… :(

  33. samas - 2009 11 10, 15:53

    Istorija kartojasi :) Balticas kovos dėl Vilniaus, jiems tai strategiškai svarbu. Juolab, kad ir konkurentu nėra: STAR1 ieško investuotojo, todėl manau, turi galvos skausmą ir be naujų reisu, Lithuania express – su tokiais tempais jiems ne aviacijos rinkoje dirbti, Aurela – gerai gyvena ir be reguliariųjų. Bet kokiu atveju abejoju ar šios Lietuviškos kompanijos galėtu atlaikyti konkurencinę kova prieš Latvijos bendrovę.
    Dabar Balticas atidarys keletą reisų iš Vilniaus ir bet kokia iliuzija apie užsienio kapitalo vežėją, kuris bent kiek bazuotųsi Vilniuje išgaruoja kaip dumas, kuris išgaravo taip, kaip išgaravo Baltico reisai iš Vilniaus po FLYlalo griūties. Todėl, galime pasidžiaugti, kad Ministras bus ištesėjęs savo pažadus ir taps didvyris, o mes turėsime tą patį Boltiką, kuris vieną gražią neilgai lauktą dieną pasitrauks ir liksime ten kur pradėjome.
    Kad ir kaip būtų liūdna, reikia pasidžiaugti, kad bent kuriam laikui išlysime iš liūno.

  34. Vitalijus - 2009 11 10, 16:02

    @samas, AirBaltic visu pirma pelno siekianti imone, todel jei TVOU kainodara ir toliau isliks geresne uz Rigos oro uosto, tai labiau tiketina, kad bus uzdaromi reisai Rigoje ir atidaromi Vilniuje. Paciam AirBaltic nusispjaut ar skraidyt is Vilniaus, ar is Rigos – kur bus pigiau is ten ir skraidys. :)

  35. Aloyzas - 2009 11 10, 16:04

    Jei bus pilni lėktuvai, AirBaltic skraidys, jei nebus – atšauks ir nukreips per Rygą. Pustuštis tiesioginis reisas net su mokesčių lengvata generuos didelius nuostolius, o suvilioti ir nukreipti per Rygą papildomi keleiviai – pelnas net be lengvatų (iš keleivių tai juk susirinks pilną mokesčių sumą).
    Star1 tokio varianto sužaisti negali.

  36. Andrius - 2009 11 10, 16:06

    @Vitalijus
    Air Baltic visu pirma yra Latvijos valstybes imone (51 proc. akciju). Taip, kad Rygos oro uosto jie tikrai nepaliks del Vilniaus.

  37. Vitalijus - 2009 11 10, 16:07

    @Aloyzas, kazkas man kuzda, kad padaryti atvirkstini varianta, t.y. nukrepti Rygos keleivius per Vilniu, yra pelningiau. :D

  38. grybukaras - 2009 11 10, 16:07

    Airbaltic visų pirma yra valstybinė įmonė. Kurios plėtra visada buvo derinama su RIX plėtra. Todėl jiems nėra nusispjaut – jų pagrindinis akcininkas yra ir RIX savininkas.

  39. Aloyzas - 2009 11 10, 16:12

    @Vitalijus – kurgi ne. Dėl 6 Lt skirtumo nuo keleivio imt ir staiga hubą pakeist? Ir visus tranzitinius keleivius iš visų lappeenrantų vežti į Vilnių?

  40. Vitalijus - 2009 11 10, 16:14

    @grybukaras, tai, kad kazkas turi 51% akciju dar nereiskia, kad pilnai valdo imone. PVZ: TeliaSonera turi 64% TEO akciju, bet iki siol (jau n metu) nesuvaldo sios imones ir turi mazai itakos jos veiklai. Be to dabatineje situacijoje Latvija bet kuriuo momentu gali parduoti savo kontrolini paketa, nes neturi resursu toliau merkti i AirBaltic pinigu. :) Kaip viskas gali pasisukti nenuspes, manau, niekas…

  41. Vitalijus - 2009 11 10, 16:18

    @Aloyzas, stagiai tokiu dalyku nieks nedaro. Jei atidziau skaitytum ka rasau, pastebetum: „… jei TVOU kainodara ir toliau isliks geresne uz Rigos oro uosto, tai …” ;)

  42. Aloyzas - 2009 11 10, 16:25

    @Vitalijus: Būtent taip dabar Flickas gali reketuoti RIX dėl dar didesnių nuolaidų.
    O kuo viskas baigsis – pamatysim. Ar dėl sumažėjusių VNO mokesčių Lietuvoje krizė baigėsi, apie kurią airBalticas visam pasauliui neseniai timitavo?

  43. Vytautas-NT - 2009 11 10, 16:34

    Star1 su vienu lėktuvu neturi daug galimybių plėsti lengvai geografiją- jiems reikia derinti reguliarius ir užsakomuosius reisus. O imti dar vieną lėktuvą be aiškių perspektyvų jį užpildyt būtų rizikinga…
    Jau rašiau, kad turint tokį gerą Vilnius-Ryga susisiekimą, AirBaltic gali ne tik iš Vilniaus keleivius nukreipt per Rygą, bet ir atvirkščiai. Tačiau čia kyla klausimų kiek jų tranzitas ne iš Vilniaus sudaro svorio minėtose kryptyse, nes tą tranzitą jie prarastų…

  44. Patikimasis - 2009 11 10, 16:37

    Vitalijus- abejoju ar esi verslininkas, nes turint 51% akcijų galima valdyti kompanija ir nevisada reikia kitų akcinikų sutikimo.

  45. Linas - 2009 11 10, 16:38

    Man tik gaila, kad per tuos (beveik) metus, neatsirado kompanijos, kuri butu padariusi VNO home base su kokiom 5 destinacijom. Tada nebutume vel atsidure tokioje situacijoje su BT, kaip dabar, kai jie gali santazuoti kad nuims skrydzius arba dempinguoti naujai ateinancius vezejus, tam kad islaikyti dominuojamcia padeti VNO ir bendrai LT aviacijos rinkoje.

  46. grybukaras - 2009 11 10, 16:40

    @Vitalijus, Kaip viskas gali pasisukti, aišku, nežino niekas. Vat Kubilius įrodė, kad ir meteoritai gali nukrist :) Burt galima daug ką, bet šiuo metu turim tą, ką turim. Esmė ta, kad Latvijos valstybė vis dėlto šiuo metu valdo Airbalticą, o taip pat ta valstybė turi ir kitų interesų, ne vien Airbaltico pelną. RIX plėtra ir gyvybingumas – toli gražu ne paskutinėje vietoje, nekalbant jau apie įdirbį pratinant Skandinavijos kaimiečius skraidyt per Rygą. Vat jei Masiulis paskelbtų bent oficialius ketinimus įsigyt dalį Airbaltico (kažkokie pletkai apie tai sklandė), tada galima būtų bent pradėt modeliuot situaciją, kad nemaža dalis skrydžių bus perkelta į Vilnių. O dabar…

  47. Labiau patyręs - 2009 11 10, 16:44

    @ Linas – būtent. Visi suprantame, kad BT mus pastatė į pozą „rakom” ir galės daryti ką nori, o politikai dar bando iš to dividentus susirinkti :)

  48. Linas - 2009 11 10, 16:53

    Na pas mus gi taip jau yra, kad „pliusa” uzsidet yra kiekvieno politiko „garbes” reikalas, nesvarbu vertas jis to pliuso are ne ir kazkodel visi patys skuba paskelbti savo „laimejima”, o ne palieka visuomenei to ivertinti :)

  49. Ezys - 2009 11 10, 16:58

    ^^^ Žodžiu, ir toliau viskas blogai :D

  50. Aloyzas - 2009 11 10, 17:04

    Ant politikų kol kas nevarykim. Kad VNO mokesčius sumažino – gerai, o apie airBaltic dar savo džiaugsmo ir pliusų viešai neskelbia.

  51. Vytautas-NT - 2009 11 10, 17:16

    Suprantama, kad AirBaltic yra valdiška kompanija. Tad dėl Rygos visada jiems gali valdžia padaryt spaudimą.
    Iš kitos pusės matom, kad resursų kainų kovai su konkurentais AirBaltic turi mažiau, nes į karą dėl Londono iš Vilniaus neįsivėlė- tiesioginių skrydžių nepaleido.
    Taip pat matome, kad AirBaltic eina į laisvas nišas, kur realiai egzistuoja srautai. Berlynas su Miunchenu yra pasiekiami su F50, tad skraidymo kaštai bus nedideli.
    Įdomu ar keisis jų tvarkaraščiai iš Rygos tomis kryptimis.

    konkretesnė informacija apie skrydžius:

    http://www.transp.lt/Default.aspx?Element=ViewArticle&Lang=LT&TopicID=12&ArticleID=6458

  52. Patikimasis - 2009 11 10, 17:22

    Nuo gruodžio 18 d. „airBaltic“ vykdys tiesioginius skrydžius į Paryžių 3 kartus per savaitę, nuo gruodžio 19 d. – į Miuncheną 4 kartus per savaitę, nuo gruodžio 21 d. – į Berlyną 3 kartus per savaitę, nuo kitų metų sausio 4 d. – į Amsterdamą 6 kartus per savaitę, nuo sausio 11 d. – į Romą 3 kartus per savaitę.

    Atkreipkit dėmesį į Berlyną:3 kartai per savaitę, tai rodo kad bus 737 nes jei butu Fokeris maziausia butu 5k. į sav.

  53. grybukaras - 2009 11 10, 17:24

    @Vytautas NT: taigi į Londoną nuolaidų nebūtų gavę. O be jų skraido tik į Rygą, ką ir matėm.

  54. Vytautas-NT - 2009 11 10, 17:47

    Londonas- tai buvo kainų karo klausimas. Kuriuo AirBaltic vasaros pabaigoje grasino, bet tuo viskas ir baigėsi. Tiesiog konkurentų iš Vilniaus pelningom kryptimis jie šiemet nebeišmušinėja.

    Dėl B737 į Berlyną- bus matyt, kai pradės skraidyt. Spėju gal pradžioj srauto nebus, tai skraidys su mažesniu lėktuvu.
    Beje, po AirBaltic ir Aurelai bus sunkiau pasireikšt…

    Aišku su Amsterdamu nebus tokio rojaus, kaip FlyLAL laikais…

    SKYWAYS irgi savo šansą pražioplino… O juk galėjo Berlyną su F50 atidaryt…

  55. Patikimasis - 2009 11 10, 17:50

    Norėčiau paklaust kas skrido su Skyways, įgula lietuvių?

  56. grybukaras - 2009 11 10, 17:56

    Na, koks jau čia realus karas šiuo metu, ypač Airbalticui. Kad latviai šiuo metu nepajėgūs dempinguoti Aerlinguso ir Ryanairo, tai ko gero aišku. Aurela – ne konkurentas, paskraidys 10 kartų ir nustos. Dėl Star1 – ko gero Airbalticas tikslesnės informacijos turi apie jų peripetijas su pinigais ir investuotojais, o irgi – ne ypač rimtas varžovas su vienu lėktuvu ir be pinigų. Tai ir nelindo, o kam? Airių iš rinkos neišmuši, paleidęs 20 nuostolingų skrydžių, o savo finansus dar labiau pabloginsi.

  57. Tadas - 2009 11 10, 18:07

    Pirmoji numatoma atnaujinti oro bendrovės skrydžių kryptis bus iš Vilniaus į Paryžių – skrydžiai pradedami nuo gruodžio 18 dienos. Į Paryžių „airBaltic“ skris antradieniais, penktadieniais ir sekmadieniais, todėl planuojamas savaitgalinių kelionių į šį miestą atsigavimas. Oro bendrovės lėktuvai į Miuncheną pradės skraidyti nuo gruodžio 19, į Berlyną – nuo gruodžio 21 dienos. Į Miuncheną bus skrendama antradieniais, trečiadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais, į Berlyną – pirmadieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais.

  58. Tadas - 2009 11 10, 18:08

    Pirmieji skrydžiai į Amsterdamą ir Romą bus vykdomi po Naujųjų metų – atitinkamai sausio 4 ir sausio 11 dieną. Į Amsterdamą keleiviai galės vykti kasdien, išskyrus šeštadienius. Į Olandijos sostinę bus vykdomi rytiniai reisai, patogūs jungiamiesiems skrydžiams. Į Romą „airBaltic“ planuoja skraidyti pirmadieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais.

  59. Vytautas-NT - 2009 11 10, 18:17

    Įdomu, Tadas tai ne Vizgirda? Labai komentarai kartais primena AirBaltic dirbantį asmenį… O Lietuva dabar šiuo klausimu kiek paranoiškas kraštas…
    Beje, Jei į Amsterdamą bus rytiniai reisai,tai jungimas geras tik į vieną pusę. Idealus tvarkaraštis buvo FlyLAL- spėdavai ir į išskrendančius lėktuvus, ir į grįžtančius.
    Nebent į Rygą padarytų vakarinį reisą…

  60. Tadas - 2009 11 10, 18:20

    as tik copy paste padariau :)

  61. Augustinas Žemaitis - 2009 11 10, 18:24

    Be abejo, ką kai kas jau minėjo, Air Baltic į Vilnių tikrai nepersikels, bent jau kol Latvija turi 51% akcijų. Be ekonominės žalos, Latvijos valdžiai tai leisti, atsižvelgiant dar į latvių viešąją nuomonę apie Air Baltic ir ten įdėtus valstybės pinigus, būtų didelė politinė klaida. Ne visai tas pats, bet įsivaizduokite situaciją/skandalą, jeigu LEO LT būtų išlikusi ir (su valstybės pritarimu, nes valstybė turėjo daugumą akcijų) nutarusi elektrinę statyti Lenkijoje.

    Dėl 5 naujų reisų su tranzito galimybėmis – džiugu, nors savaip gaila, kad tai Air Baltic. Būtų patikimiau, jeigu tai būtų kitokių interesų regione, išskyrus gauti pelną ir atsivežti klientų į savo hub’us (būtent tais reisais, kuriuos atidaro), neturinčios aviakompanijos. Bet tokios alternatyvos, deja, greičiausiai nebuvo.

  62. vs - 2009 11 10, 18:43

    Visgi IMHO Airbaltic yra blogis.

    Pasirenku bilietus po 10eur i viena puse, viso 20eur. Galutine kaina 167eur… Nu jeigu cia aiski ir patraukli kainodara tai as leninas. Argi nebuvo jau anksciau ES direktyva nurodyta, kad aviakompanijos turi skelbti pilna bilietu kaina. Kai per pirmas 5 minutes pamatai tokias nesamones tai iskarto uzdarai browserio langa ir dziaugiesi, kad neprasidejai su jais.

  63. Vytautas - 2009 11 10, 18:59

    Keista kad jų niekas nepriduoda kažkuriai kontroliuojančiai institucijai. Sukčiaut pradėjo 2007-ais kiek pamenu, nes per pusmetį iš vilniaus tris kart skirdau į MXP, tarifas visada buvo vienodas (34ltl one way), tačiau pirmą kartą mokėjau ~260LT, antrą nepamenu, trečią jau 360:) Mokesčiai VNO nesikeitė. kokios išvados?:)

  64. Vytautas-NT - 2009 11 10, 19:03

    Būtent dėl šios priežasties AirBaltic gaudavo ir, spėju, dar gaus velnių nuo Europos Komisijos.
    Iš kitos pusės, Vilnių, manau visas AirBaltic tinklas nedomina- tik jo dalis. Spėju įmanoma tuos reisus perskirstyt tarp dviejų oro uostų, kad keleivius kreipt per vieną ar per kitą…

    O norinčių ateit į mūsų nedidelę rinką per krizę neatsirado…

    Beje, klausimas- ar kainodara skatina skraidyt su tarpiniu tupimu, Vilniuje..?

  65. Aloyzas - 2009 11 10, 19:33

    Kaip galima suprasti iš VNO svetainės – aviacinės paslaugos ir jų kainos bei sąlygos VNO galioja visoms aviakompanijoms vienodai.
    Tada man kyla klausimas: kodėl Flickui reikėjo susitikti su Masiuliu, prieš pranešant sprendimą? Į kokius klausimus negalėjo atsakyti aviacinių paslaugų „galva” Simonas arba VNO gen.direktorius?Kokias papildomas paslaugas galėjo pasiūlyti Susisiekimo ministras? Ar tik ne tas už 15 milijonų?

  66. Vytautas-NT - 2009 11 10, 19:52

    15 mln ministras siūlyt negaki- biudžetas neatvirtintas ir labai abejoju ar tokiu metu ras tokiam reikalui papildomų pinigų.
    Čia, spėju, buvo įvaizdžio gerinimo akcija, Tiek ministrui, tiek AirBaltic. Šiaip pas ministrą pastoviai daug kas vaikšto. Tik ne apie visus rašo, nes dažniausiai kalbom baigiasi…

  67. Augustinas Žemaitis - 2009 11 10, 19:53

    Vytautai (be NT) – jei matai pažeidimų, kontroliuojančiai institucijai gali pranešti ir tu; jei visi tik stebėsis, kad niekas nepraneša, niekas nesikeis :-) .

    Šiaip Air Baltic spėju gintųsi, kad jie nenaudoja reklamai mažesnių kainų, negu yra, nes čia pat, tame pačiame puslapyje parodo pilną kainą; o minėtas draudimas visų pirma orientuotas į atvejus, kaip pvz. laikraštyje, lauko reklamose ar televizoriuje būdavo paskelbiama „1 Lt”, o nuėjus pirkti pasimatydavo, kad tikra kaina visai kitokia.
    Bet sprendimas galėtų būti ir Air Baltic nenaudai.

  68. Justinas M. - 2009 11 10, 20:45

    Man įdomiau kitas dalykas: kaip čia atsitiko, kad tik paskelbė VNO nuolaidas, iškart BT paskelbė apie skrydžius. Tikiuosi, jog buvo kalbėta su daugeliu bendrovių, bet ir tuomet liko kažkurios, kurios nebuvo informuotos apie nuolaidas. Dabar gi atrodo būtent taip (galėtų SB ir paneigti…):

    BT prispaudė VNO sumažinti kainas. VNO neturėdami kur dėtis arba dėl interesų (čia labiau referuojant į sąmokslo teorijas) nutaria leisti BT nuolaidas. Tiesiogiai nuolaidų vienai įmonei teikti negalima, tad VNO sugalvoja, jog padarys nuolaidas visiems už atidarytus maršrutus. Bet kad niekas kitas, pavyzdžiui, Star1, neatidarytų maršrutų, pirma sutariama su BT. Tik paskelbiamos nuolaidos, kitą dieną BT paskelbia apie vienintelius likusius feasible maršrutus. Star1, Aurela ir kitos nebeturi laiko sureaguoti, Star1 lieka be Paryžiaus amžinai konkuruoti su AerLingus Londono kryptyje.

    Norisi tikėtis, jog taip nebuvo. Bet sąlygos tam atrodo idealiai.

  69. Patikimasis - 2009 11 10, 21:08

    Ir noriu paklausti Simono tos dvi „paslaptingos” seniai žadėtos kryptys. Žodžiu jų dar nežinome arba nepastebė, tai tos kryptys yra tarp šių???

  70. Augustinas Žemaitis - 2009 11 10, 21:16

    Justinai M. – įdomus pastebėjimas.

    Šiaip objektyvus BT privalumas, lyginant su Star 1 ar Aurela – jų galimybė garantuoti 5 naujas kryptis žiemos sezono metu. Aišku, yra ir potencialių trūkumų – be kita ko, sumažinama didžiųjų aviakompanijų atėjimo tikimybė (net jei kylanti ekonomika pavasarį vakaruose būtų tą leidusi), o taip pat lietuviškų aviakompanijų plėtros galimybė. Čia – strategijos/taktikos reikalas.

  71. Yos - 2009 11 10, 21:32

    Keleiviai: valioo, skrydziai!
    Masiulis: argi as ne saunuolis, atstaciau susisiekima. Bala nemate, kad kelnes nusimoviau.
    Keleiviai: valioo, skrydžiai!
    Masiulis: argi aš ne saunuolis, susisiekima atstaciau. Bala nematė, kad kelnes flikas numove.
    Ekonomikos profesoriai: stai, matot, nuleidus mokescius, BVP dideja.
    Flikas: Gal dar isgyvensim kaip nors idarbine 2 laisvus lektuvus, ziurek dar 15 mln. Is LT mokesciu moketoju gausim.. Jei ne, blogiausiu atveju parduosim tiesioginius, o skrisim per Ryga. Bet kokiu atveju gerai čia prasisukom su tais durneliais lietuviais.
    Laivys: Jooo, dabar tai jau tikrai pzdc…
    Ziemelis: idiotai LT vyriausybe: uzlenkia dideliais
    mokesciais vietini vezeja, tada nusimauna kelnes ir
    sheria mokesciu moketoju pinigais latvius.
    Aurela: dar net nepradejom reguliariu skrydžių, o jau reikia baigti.

  72. Patikimasis - 2009 11 10, 21:34

    Kažkaip man atrodo kad tu iš flyLAL

    P.S. ex

  73. Linas - 2009 11 10, 21:43

    @ Justinas M
    gerai sudeliojai – itikinamai atrodo… Zinai, jei Simonas butu daves ideja, kad visgi tos 2 zadetos kryptys bus vykdomos ne BT,o kazkurios kitos a/k, butu galima sakyti, kad tu neteisus, bet dabar…

  74. Aloyzas - 2009 11 10, 21:53

    @Justinui M: VNO kainoraštis 2.I.a. „viena ar kelios oro linijų bendrovės iki 2010 m. balandžio 1 d. pradeda tokius reguliarius skrydžius” – tai reiškia, kad bet kas, pradėjęs skraidyt nauja kryptim, įskaitant jau „užimtas” airbaltic-o, gau nuolaidas. Išskirtinė pirmumo teisė įsigalioja pagal punktą 2.I.b. nuo 2010 m. balandžio 1 d.

  75. Aloyzas - 2009 11 10, 22:02

    Paradoksas, bet dideli VNO mokesčiai prailgino flylal gyvavimą. Keleivio mokesčiai buvo surenkami, bet nepervesti oro uostui, o panaudoti (20 mln) paties flylalo nuostolingos veiklos kreditavimui.

  76. Patikimasis - 2009 11 10, 22:06

    Bet jei mokeščiai butu buvę maži- net nebūtu reikėje kredituot

  77. Aloyzas - 2009 11 10, 22:07

    @Yos: pamiršai paminėti…
    Flylal charters: mes TVOU tuoj į teismą, kad užsakomiesiems skrydžiams mokesčių nesumažino.

  78. Aloyzas - 2009 11 10, 22:19

    @Patikimajam: o jei dar kuras nemokamas būtų buvęs… 100 mln nuostolio per metus ir 150 mln skolų ne TVOU mokesčiai sugeneravo.

  79. Patikimasis - 2009 11 10, 22:20

    Aurela per telika pradejo reklamuotis

  80. Kazimieras - 2009 11 10, 22:22

    per koki kanala?

  81. Patikimasis - 2009 11 10, 22:59

    TV3

  82. Simonas Bartkus - 2009 11 10, 23:35

    Kaip jau kažkas ir pastebėjo, tai pagal kainodaros dokumentą iki balandžio 1 d. visi vežėjai gali atidaryti naujus maršrutus ir jie visi skaitysis nauji – t.y. „airBaltic” pirmųjų paskelbtas žingsnis neuždaro šių maršrutų ir net jeigu į Paryžių norėtų skristi trys vežėjai, tai visi gauti „naujo maršruto” nuolaidas.

  83. Simonas Bartkus - 2009 11 10, 23:37

    Buvo klausimas apie „Skyways” – „Skyways” lėktuvuose pilotai yra skandinavai, tuo tarpu stiuardesė beveik visada (išskyrus penktadienį, kai savaitgaliui lieka lėktuvas Stokholme) būna lietuvė. Taip pat tiek VNO-ARN segmente, tiek ARN-VNO yra duodamas lietuviškas maistas :-)

  84. Patikimasis - 2009 11 10, 23:44

    O tai F50 aptarnauja ji viena?

  85. Simonas Bartkus - 2009 11 10, 23:55

    Taip.
    Pagal reglamentą tai 50 vietų reikalingas vienas stiuardas. Dauguma į kaštus atidžiai žiūrinčių kompanijos dirba su minimaliu skaičiumi. Su viena stiuardese skrenda ir „utair”/ATR-42.
    Realiai poreikis dar priklauso nuo „cabin service”. Kuomet yra viena skrydžio klasė, visiems nemokamas sumuštinis, tai darbo nėra daug. Tuo tarpu yra tekę matyti, jog 3 stiuardai „airBaltic” 733 tvarkosi žymiai sunkiau – vienas aptarnauja verslo klasę, tai likę du užtrunka daugiau nei valandą, kol parduoda ir surenka pinigus už kavą ir kt.

    „British Airways” lėktuve A320 šį rudenį teko matyti 7 stiuardeses. Viena iš jų supervisor, o kita, kaip supratau jos padėjėja. Štai ką išsidera profsąjungos …

  86. ahoi - 2009 11 11, 09:50

    [Sarcasm]
    Įdomu, ar keleivio mokesčiai padengia realias aptarnavimo išlaidas? Jei ne, tai gal reikia pagalvoti apie VNO uždarymą?
    [/Sarcasm]

  87. 2ieva - 2009 11 11, 16:34

    cituoju: „2 tadas, skridau aš iš Rygos su KLM į Chengdu gegužės birželio mėn., taip, kad pardavinėdavo bendrą KLM bilietą netgi akcijinėm kainom. Viskas ten veikia.”
    tada i Ryga dar KLM skrido, todel ir turejai bendra klm bilieta netgi akcijinem kainom

  88. ieva - 2009 11 12, 00:58

    to 2ieva: Jo.. teisybė.. ten RIX-AMS KLM’as skrido.. Bet kai man 2010 sausio mėnesiui reikėjo akcijinio bilieto į Bankoką, man siūlė KLM su Airbaltic akcijinį bilietą. Gi rašė čia kažkas, kad turi jie jungiamuosius.. Na nedrįsiu tvirtint, bet kai man spalio mėnesį tokį bilietą siūlė, tai neturėjau pagrindo jais netikėt :)

  89. Tomas - 2009 11 18, 17:35

    Taip, bet kainodara paremta vienos (ar kitos) aviakompanijos protekcija, o tai jau yra nesąžininga esamu vežėjų atžvilgiu.

  90. fizikas - 2009 11 19, 20:07

    Traktuojant pasisakyma „…šiais metais atliktus veiksmus sumažinus įmonės kaštus nuo 140 mln. 2008-aisiais iki planuojamų 60 mln. kaštų 2010-aisiais.” fizikos terminais, tai reikstu, kad sumazinus kastus nuo 140 iki 60 mln, pajamu sumazejo nuo 150 mln iki 50 mln. Taigi, niekas is niekur neatsiranda ir niekas niekur nedingsta. Peace, taigi

  91. dukis - 2009 11 26, 13:40

    Nu, jo reikejo subankrotinti flylal, laukti metus, tada visus pinigus atiduoti air balticui – taigi lal prase garantijos uz 30 mln. ir dave kontrole valstybei restrukturizavus skola – dabar lietuva duos balticui 15 mln. uz 5 marsrutus ir dar 20 mln. per oro uostu mokescius. Labai didelis pasiekimas. rezultatas – airbalticas pasiima pinigus, uzlenkia star1, o mes Masiulis gauna pasiteisinima – zadejau, kad skrydziai bus – va yra. Bet kokia kaina?

Leave a reply