“airBaltic” šventinė pramoga – skrydžiai tarp Vilniaus, Kauno ir Palangos

Latvių aviakompanija “airBaltic” šventinių laikotarpiu sugalvojo gan įdomią pramogą Lietuvos keliautojams – Kalėdų dienomis suorganizuos tris skrydžius Lietuvos viduje: iš Vilniaus į Palangą, iš Palangos į Kauną ir iš Vilniaus į Kauną.

Iš Vilniaus į Palangą oro bendrovės lėktuvas skris gruodžio 26 d., iš Palangos į Kauną – gruodžio 25 d., o iš Vilniaus į Kauną – gruodžio 28 d.

Be jokios abejones, skraidymas pramoginis, greičiausiai suderintas su techniniu lėktuvų perkėlimu iš vieno oro uosto į kitą: šventinėmis dienomis daug tvarkaraštinių reisų nevyksta, todėl išsiderina lėktuvų naudojimo tvarkaraščiai.

“airBaltic” bilietus ketina išdalyti pusvelčiui – bilietai kainuoja keliasdešimt litų (sako, “airBaltic” kasose pigiau nei internetu dėl šiems bilietams netaikomo aptarnavimo mokesčio).

Beje, lapkričio mėnesį pristatęs naują kainodarą Vilniaus oro uostas iki simbolinių sumažino oro uosto rinkliavas vietiniams skrydžiams Lietuvoje - išvykstančio keleivio rinkliava yra vos 4 litai, tupiančio lėktuvo rinkliava – 7 litai už toną.

Kalbant apie “airBaltic” skraidymą į Palangos ir Kauno oro uostus, tai įdomus pastebėjimas: pasibaigus vasaros sezonui, “airBaltic” pradėjo iš Kauno oro uosto pervžti daugiau keleivių negu iš Palangos. Priminsiu, jog Palanga-Ryga maršrutas buvo atidarytas šių metų balandžio mėnesį, Kaunas-Ryga – birželį. Vasaros sezono piko metu Ryga-Palanga reise liepą-rugpjūtį buvo daugiau nei 4000 keleivių, tačiau palaipsniui lapkritį nukrito iki 1900 keleivių. Kaunas-Ryga reise keleivių skaičius nuo reiso atidarymo svyruoja tarp 2000 ir 3000 keleivių.

Priežastys greičiausiai yra dvi. Pirma, Vakarų regiono sezoniškumas yra labai didelis ir vasaros metu oro keleivių yra kur kas daugiau (Jūros šventė, burlaivių paradas, šiemetinis Europos tautų susibūrimas Klaipėdoje), tuo tarpu verslo srautai Kaune yra stabilesni. Antra, SAS rudenį suintensyvino skrydžių Palanga-Kopenhaga tvarkaraštį ir marketinginius veiksmus, ko pasekoje, padidino savo rinkos dalį verslo keleivių iš Palangos segmente.

Bet kokiu atveju, “airBaltic” tiek iš Palangos, tiek iš Kauno į Rygos skrydžių mazgą persiveža kur kas daugiau keleivių negu iš kitų dviejų artimų miestų, į kuriuos skrydžius pradėjo šiemet: iš Tartu kiekvieną mėnesį pervežama 1200-1800 keleivių, tuo tarpu Pskovo kryptis po dviejų mėnesių eksperimento buvo sustabdyta (skelbiama, jog iki pavasario), rugsėjį ir spalį Pskovas-Ryga maršrutu keliavo tik po 150 keleivių.

Pasidalinkite:
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks
  • email
  • Tumblr
  • TwitThis
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

24 komentarai

  1. Šarūnas - 2009 12 8, 22:03

    Gal yra galimybių, kad AirBaltic atidarys šias kryptis ne tik šventiniu laikotarpiu? T.y. gal bus pastovus susisiekimas?

  2. Tikra pramoga - 2009 12 8, 22:24

    As apakes! Tokia vietines reiksmes aviakompanija kaip Ryanair,vezanti 66mil. keleiviu per metus gali sau leisti gruodzio 25 d.svesti,o cia, pamanykit tik tai, sugalvojo sau pramoga Airbaltic ir butent gruodzio 25 d……bedieviai.I baznycia mars.

  3. Pranas - 2009 12 8, 22:37

    @Tikra pramoga – prieš kelis metus (neatkreipiau dėmesio kaip pernai buvo) Ryanair sau leisdavo neskraidyt gruodžio 25, 26 ir sausio 1. Dabar neskraidys tik gruodžio 25. Ateis laikas skraidys ir per ją.

  4. unabomberis - 2009 12 8, 22:52

    ech, gaila, kad skrydziu datos netinka…

  5. Tadas - 2009 12 8, 23:57

    Del Pskovo, rodos reisai atideti tik del techn kliuciu, nes Pskovo oro uostas neturi tinkamos irangos ledodarai nuimti ziemos metu…

  6. Simonas Bartkus - 2009 12 9, 00:02

    Tadai: įdomu, nežinojau šito. Bet kokiu atveju, jeigu pirmus du mėnesius užpildymas lėktuvo buvo 17%, tai be regiono finansinės paramos (Lappeenranta atvejis) abejoju, ar įmanoma tokį maršrutą išvystyti …

  7. Rimas - 2009 12 9, 14:51

    Gal kas pasidalins ispudziais is SM diskusijos apie oro uostu privatizavima?

  8. Simonas Bartkus - 2009 12 9, 15:30

    Pagrindinės tezės surašytos čia:
    http://www.alfa.lt/straipsnis/10303671/?Ar.atiduosime.oro.uostus.i.privacias.rankas.=2009-12-09_14-17

    Kad būtina įtraukti privatų kapitalą į oro uostų valdybą – visiškai pritariu.

  9. Šarūnas - 2009 12 9, 16:25

    O tas “Hochtief-airport” atrodo neblogai, jie valdo ir Sidėjaus Kingsford Smith’ą, Diuseldorfo, Atėnų, Budapeštą, Hamburgą. Gal visai nieko variantas būtų.

  10. vytautas - 2009 12 9, 16:46

    Šiek tiek offtopic, bet Rygos oro uosto puslapyje nerandu stastikos – anksčiau būdavo galima pasiimt excel failą su kiekvieno mėnesio srautais visomis kryptimis. Ar yra čia žinančių kur dabar ta info pas juos dedama? Ačiū

  11. Vytautas-NT - 2009 12 9, 16:55

    Šiaip tai mistika. Ministras pareiškė, kad bazinis vežėjas būtų kuriamas jungiant trijų baltijos valstybių bendroves. Bet čia retorinis klausimas- ką jungti iš Lietuvos pusės.
    Panašu, kad 15 mln irgi gaus. Nors bus aišku ketvirtadienį.

  12. Vytautas-NT - 2009 12 9, 17:33

    Dar vienas diskusijos Susisiekimo ministerijoje aprašymas:

    http://www.transp.lt/Default.aspx?Element=ViewArticle&Lang=LT&TopicID=12&ArticleID=6505

  13. skyTomas - 2009 12 9, 17:52

    Privatizuokime ir visų oro uostų raktus, anot džiungliarinkininkų, į vienas rankas įduokime:) Turėsime flyleo.lt, o gal flyleo.lv, ru ar de:))) Manau, kad privatus kapitalas efektyvus tik tada, kai jis aršiai konkuruoja su kitu privačiu ir ne tik kapitalu, o ne monopolizuoja rinką. Tačiau, protingos, socialiai atsakingos ir solidarios visuomenės bei apie ateitį galvojančios valstybės to sau niekada neleistų…

  14. Pranas - 2009 12 9, 19:05

    Deja prie dabartinių galimybių ką nors sąžiningai privatizuoti greičiausiai oro uostus privatizuotų koks Agrowill ir geriausiu atveju užsodintų runkeliais.

  15. Vytautas-NT - 2009 12 9, 20:08

    Na Agrowilui greičiausiai neparduos, nes jis neturi atitinkamos oro uostų valdymo patirties. Ir šiaip panašu, kad oro uostus nuomos, bet ne parduos…

  16. Jurgis - 2009 12 9, 21:02

    Tai ar Euroline pradejo skraidyt is Tbilisio ? Juk buvo paskelbta , kad pirmasis reisas bus gruodzio 4 d. Kaip ten is tikruju yra ?

  17. Simonas Bartkus - 2009 12 9, 21:03

    Nepradėjo – šiandien buvo atšauktas ir gruodžio 11 dienos skrydis, nenurodant priežasties.

  18. Pranas - 2009 12 9, 21:33

    Tai kad jau prieš kelias dienas oro uosto puslapyje skelbiamame pusmetiniame tvarkaraštyje pirmas Euroline skrydis buvo gruodžio 15 d. Nors turbūt jokio skirtumo koks tas jų tvarkaraštis..

  19. Gogis - 2009 12 10, 00:15

    Nukrypai nuo temos konkretus :-)
    Siaip dziaugtis reiktu, kad airbaltikas vietoj to, kad tyliai taip vadinamus ferry skrydzius vykdytu nutare atiduoti vietas zmonems, i Palanga visai nieko pasiulymas uz 50 lt :), pigiau nei autobusu.
    Klausimas kitas, gal kas prisijungs prie diskusijos, ar imanoma sia Kryptimis (Vilnius-Palanga) isvystyti, atgaivinti keleiviu skrautus? Juk kazkada Flylal skraide siuo marsrutu :)

  20. Augustinas Žemaitis - 2009 12 10, 21:14

    Jei būtų kažkieno bazinis oro uostas Vilniuje, tai ta aviakompanija manau galėtų skraidyt, nes skristi su persėdimu patogiau nei vykti 300 km iki oro uosto kitu transportu.

    Point-to-point manau būtų sunku. Čia kenkia ir geri keliai – automobiliu, gal net ir autobusu nebus daug lėčiau, nei lėktuvu, jei skaičiuoti kelionę “nuo durų iki durų”. Dar yra ir įpratimas.

    FlyLAL berods labai menkai skraidė, gal tik kartą į savaitę.

  21. Vytautas-NT - 2009 12 14, 00:34

    FlyLAL niekad nebande Palangoje pakartoto to,ka AirBaltic dare Liepojoj. Tiesa pagal SAS/Airbaltic rezultatus panasu,kad srautas butu…
    Beje, klausimas kodel SAS dabar neskraido i Liepoja?

  22. zuikis - 2009 12 14, 01:23

    Kai skridau is Liepojos i Ryga, kalbejau su moterim, dirbancia Latvijos kulturos ministerijoj. Ji sake, kad vidiniais reisais neleidziama skristi, jeigu bilietas kainuoja daugiau negu minimali kaina, t.y. 25 latai. Todel manau, kad dauguma keleiviu yra “akcijiniai”, ir del to ne viena kompanija nesiima skrydziu is Liepojos. Netgi “Atlant-sojuz” nutrauke eksperimenta.

  23. Vytautas-NT - 2009 12 14, 09:26

    Atlant-Sojuz atvejis kitosk- jie skraidino rusus į Latvijos pajūri, o jų skaičius buvo nepakankamas.
    Čia yra kitas klausimas- ar atsirastų keleivių skristi po Europą tranzitu per Kopenhagą (pvz.) Ar visi norintys nusigaus iki Rygos..?

  24. Simonas Bartkus - 2009 12 14, 09:43

    Kai kyla klausimas, kodėl nėra skrydžio, tai atsakymas paprastas – nėra keleivių :)

    Liepojiškiams tai Palanga yra arčiau negu kauniečiams Vilnius, nelabai matosi priežasties, kodėl feed’inti iš dviejų oro uostų.

Leave a reply