Vilniaus oro uoste keleivių skaičius vasarį augo, Ryga nebėra populiariausia kryptis iš Vilniaus

Vasario mėnesio rezultatai atnešė keletą įdomių naujienų. Pirmiausia, po 15 mėnesių nuosmukio (kritimas prasidėjo 2008 m. lapkričio mėn.) keleivių skaičiaus pokyčio kreivė persivertė į teigiamą pusę. Be to, po 14 mėnesių pertraukos, Rygos oro uostas prarado populiariausios krypties iš Vilniaus oro uosto titulą.

Pagrindiniai Vilniaus oro uosto rodikliai 2010 m. vasarį:

– keleivių skaičius augo 11%;
– skrydžių skaičius augo 26,5%;
– pervežtų krovinių skaičius augo 28%.

Pagrindinė nerimą kelianti tendencija – skrydžių skaičiaus augimas didelėmis žirklėmis lenkia keleivių skaičiaus augimą – tai rodo, jog rinka kol kas nėra pasiruošusi priimti visos pasiūlos, kurią siūlo Vilniaus oro uoste dirbantys oro vežėjai. Šioje vietoje be vis dar ne pilnu tempu atsiaugančios rinkos, savo indėlį turėtų įnešti ir organizacijos, besirūpinančios atvykstamuoju turizmu: Vilnių pasiekti galima nesunkiai, tačiau norintys neužpildo visų siūlomų kėdžių.

Ženkliai krentantys lėktuvų užpildymo rodikliai, be abejo, gali turėti įtakos ir aviakompanijų skrydžių planams. Ilgai laukti nereikėjo – kovo pabaigoje dėl silpnų pardavimų „airBaltic“ nepradės tiesioginių skrydžių iš Vilniaus į Mančesterį.

Nepaisant šio gąsdinančio rodiklio yra džiuginančių rodiklių. Vasarį Vilniaus oro uostas aptarnavo 84 271 keleivį – vidutiniškai 3010 keleivių per dieną. Tai daugiau negu sausį, kuomet 2870 keleivių. Eliminavus trumpesnio mėnesio įtaką, matome, jog vasaris buvo „labiau keliaujamas“ mėnuo nei sausis – nors įprastai vasaris yra vienas silpniausiai „keliaujamų“ mėnesių metuose, lyginant su emigrantų, moksleivių atostogų ir slidinėtojų judinamu sausiu. Atsiradę nauji skrydžiai teigiamai stimuoliuoja rinką.

Vasario mėnesio krypčių rezultatai:

Po 2008 m. lapkričio, pirmą kartą Kopenhaga užsiropštė į populiariausios krypties iš Vilniaus oro uosto vietą. Sausį Skandinavijos oro bendrovei SAS pradėjus vykdyti skrydžius tarp Kopenhagos ir Vilniaus, kryptis pamažu auga ir šiai krypčiai kelių keleivių pritrūko iki penkiaženklio pervežtų keleivių skaičiaus.

Trečdaliu, palyginti su praėjusių metų vasariu, nukrito Rygos krypties populiarumas. Neigiama tendencija juda daugelio krypčių, per kurias keleiviai iš Vilniaus keliauja tranzitu, populiarumas. Tam didžiausią įtaką turi prasiplėtęs tiesiogiai pasiekiamų iš Vilniaus krypčių sąrašas: vasarį sumažėjo ir Prahos, Helsinkio, Frankfurto krypčių populiarumas. Pastarajai įtakos turėjo ir kelias dienas trukęs paskutinę savaitę vykęs „Lufthansa“ pilotų streikas.

Kelintą mėnesį stebime LOT pastangas didinti tranzitinių keleivių per Varšuvą srautus – LOT perveža gerokai daugiau keleivių nei prieš metus. Nuo vasaros tvarkaraščio įsigaliojimo LOT siūlys ypač vėlyvą vakarinį atvykimą iš Varšuvos į Vilnių (0.40 – 1.00 val. po vidurnakčio), kurio dėka bus galima „pagauti“ beveik visus vakarinius atvykimus į Varšuvą. Be to, dalyje reisų bus naudojamas reaktyvinis „Embraer“ lėktuvas, tuo auginant produkto „su LOT per Varšuvą“ patrauklumą.

Vasario viduryje estų aviakompanija „Estonian“, bendradarbiaudama su KLM pradėjo skrydžius iš Talino per Vilnių į Amsterdamą. Nors aviakompanija pasirinko atsargų įėjimo planą – skrydžiai prasidėjo 3 kartus per savaitę, o nuo kovo 1 d. skrydžių skaičius bus padidintas iki 6, tačiau lėktuvų užpildymo rodikliai yra ypač aukšti jau nuo pirmojo skrydžio. Segmente Vilnius-Amsterdamas „Estonian“ lėktuvas buvo užpildytas 86% (įspūdingas rezultatas, ypač atsižvelgiant jog „Estonian“ siūlo ir verslo klasės produktą), segmente Amsterdamas-Vilnius – 67%. Daliai keleivių patrauklus pasirodė ir vidurdienio reisas Vilnius-Talinas: iš Amsterdamo atvykusį lėktuvą kasdien papildo 15-20 keleivių.

Pamažu auga „airBaltic“ gruodį-sausį atidarytų reisų iš Vilniaus populiarumas. Kai kuriose kryptyse „airBaltic“ sumažino skrydžių skaičių (Miuncheno, Amsterdamo), kitose pakeitė lėktuvą mažesniu (Berlyno), tačiau be augančio lėktuvų užpildymo tai leido ir auginti keleivių skaičių maršrutuose: augo keleivių skaičius į Paryžių, Miuncheną, Romą.

Ką atneš kovas? Nuo kovo 1 dienos „Estonian“/KLM dvigubina skrydžių į Amsterdamą skaičių Su nauju vasaros tvarkaraščiu Vilniaus oro uosto tiesioginių krypčių žemėlapį papildys Edinburgas, Žirona, Hamburgas, daugiau skrydžių bus pradedama vykdyti į Dubliną, Oslą, Frankfurtą, Taliną, Paryžių, Berlyną, Rygą.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

126 komentarai

  1. Patikimasis - 2010 03 1, 18:39

    Kokie žmonės pasirodė :D

  2. Šarūnas - 2010 03 1, 18:59

    Iš dalies dabar gaila, kad Ryanair atidarys skrydžius į Edinburgą iš KUN. VNO būtų gavęs tranzitinių keleivių, manyčiau, nes daugiau niekas iš Rytų Europos neskraido ten.. Netgi Rusija. :/ Dėl to paties RyanAir’o atėjimo į EYVI žinių nėra?

  3. z - 2010 03 1, 19:11

    Ahem… Temos: „kinas“ :)

  4. nikasto - 2010 03 1, 19:20

    Thank you Simonas for the interesting data and analysis. The result of VIA is not bad bearing in mind the ongoing very difficult economic situation. One side of the coin is increasing flights and decreasing prices, the other side however is the number of people that can afford to travel (not only book a flight) or that NEED to fly.

  5. Jurgis - 2010 03 1, 19:36

    Idomu, kodel beveik 1000 sumazejo keliaujanciu i Londona ? Sausi buvo bendras skaicius 8500, a vasari beliko 7580 ?

  6. Anonimas - 2010 03 1, 20:05

    8500/31×28=7677

  7. Jurgis - 2010 03 1, 20:31

    Jo,tas 3 dienom trumpesnis menuo stipriai sumazino skaicius. Belieka ziuret ir lygint dienos vidurki.

  8. Jonas - 2010 03 1, 21:03

    Manyčiau, kad dar reikėtų pagalvoti, kaip pritraukti tranzitinių keleivių iš Baltarusijos. Dirbama galėtų būti keliomis kryptimis:
    1) Reikėtų, kad būtų sukurtas informacinis puslapis baltarusų bei rusų kalbomis, kuriame būtų visa reikalinga informacija apie skrydžius, kur ir kokius formalumus reikia susitvarkyti, norint keliauti, patogiausi būdai pasiekti Lietuvos oro uostus ir pan.
    2) Didžiuosiuose Baltarusijos miestuose galėtų būti atidarytos kasos, kuriose galėtų patogiai įsigyti bilietus į skrydžius per Lietuvos oro uostus. Taip pat, turėtų būti galimybė jiems įsigyti elektroninius bilietus internetu (pvz. tame puslapyje, kuris paminėtas 1 p.).
    3) Sukurti susisiekimo galimybę ekspres autobusais (o taip pat gal ir geležinkeliais) tarp didžiųjų Baltarusijos miestų ir Lietuvos oro uostų.
    4) Politiniais keliais (per ministerijas) tarpvalstybiniu lygiu siekti, kad būtų (kiek tai įmanoma) sutrumpintos sienų kirtimo procedūros (ypač transportui 3 p.), o ateityje ir dėl vizų kainų mažinimo (arba įvairių lengvatų įvedimo).

  9. Kazimieras - 2010 03 1, 21:24

    Del Stansted krypties tai keleiviu ne sumazejo, bet padaugejo bent vienu – dviem keleiviais i viena puse vasario menesi lyginant su sausiu. :) Tai nera blogai, nes augimas procentais loadfactoriaus bent 1 % bus. :)

  10. Kazimieras - 2010 03 1, 21:30

    O kaip Kauno oro uosto keleiviu/skrydziu srautai?

  11. Tomas - 2010 03 1, 21:57

    KUN vasario duomenys dar nepaskelbti, bet sausio mėn. aptarnauti 39937 keleiviai ir vykdyti 526 skrydžiai. Sausio mėnesį gal kokie 5 reisai buvo nukreipti kitur, taigi buvo prarasta ir keleivių.

  12. Rimas - 2010 03 1, 22:13

    @Kazimieras- Kaunas dar vis skaiciuoja :)

  13. Jurgis - 2010 03 1, 22:23

    Dabar Vilnius ~ 80 000 keleiviu , Kaunas ~ 40 000 keleiviu per menesi. Idomu kaip pasikeis santykis nuo geguzes menesio kai Ryanair atidarys baze Kaune ?

  14. Kazimieras - 2010 03 1, 22:47

    Turetu buti gan panasus skaiciai, o metiniai rezultatai negaug ir skirsis…

  15. AAC - 2010 03 1, 22:48

    Tikrasis idomumas prasides geguze… Speju, kad kai kuriomis kryptimis teks mazinti reisu skaiciu is VNO, nes kitoms kompanijoms konkuruoti su Ryanair’u besidubliuojanciomis kryptimis bus labai nelengva.

  16. simonui - 2010 03 1, 22:50

    „kovo pabaigoje dėl silpnų pardavimų “airBaltic” nepradės tiesioginių skrydžių iš Vilniaus į Mančesterį.“ o idomu butu pamatyti kaip „stipriai“ parsiduoda rygos – mancesterio produktas? as manau, kad pardavejas pats gali pasistengti, kad nepirktu. jau prisiklausem is baltico vadovu ne karta, kaip del baisios krizes lietuvoj teko atsaukti beveik visus skrydzius. aisku, latvijoj krizes nebuvo, o lietuvoj ji irgi staiga dingo, kai sm paskelbe apie ketinimus skirti 15 mln lt subsidija. dabar matyt vel krize arteja, ar subsidija dingo?

  17. paziurekit kun weba - 2010 03 1, 23:00

    atsirado direktoriaus zodziu kad jis nerimauja del ryanair pletros paneigimas. sutapimas ar ne, bet situos sliupo zodzius jei teisingai pamenu (atseit ji neramina ryano atejimas ir nezino ar sugebes su tokiais srautais dirbti) pirmieji isplatino…. latvijos agentura LETA. BT ir RIX panasu dirba visais frontais, mums tik mokytis ir mokytis.

  18. Rimas - 2010 03 1, 23:00

    @Kazimieras-stipriai pervertinat Kauno srautus Manau siemet kokie 750-800k.gal ir galetu buti.

  19. Tomas - 2010 03 1, 23:19

    Šiais metais, manau, daugiau ir nebus, visgi pagrindinis srautas prasidės vos ne nuo metų vidurio.

  20. Jurgis - 2010 03 1, 23:22

    Kaunas jau paskelbes vasaros tvarkarasti –
    VASAROS TVARKARAŠTIS (Galioja iki 2010.10.24)
    http://www.kaunasair.lt/index.php?lang=lt&page=vasaros_tvarkarastis
    Vilnius vis dar neskelbia …

  21. Labiau patyres - 2010 03 2, 00:11

    Na ka – manau puikus rezultatas. Bet… kokia kaina – juk tiesioginiai skrydziai uz kapeikas paleisti – idomu, koks bottom line siu metu TVOU biudzeto. Anyway zali skaiciai visada geriau uz raudonus, kad ir kaip juos pasiekeme. O atsakymas del incoming’o yra pas LT vyriausybe kuri apdejo nt ir pvm mokesciu viesbucius ir mes nelabai konkurencingi esame deja…

  22. Kapeika - 2010 03 2, 07:26

    Nereikia marzu uzsidet po 300%, busim konkurencingi. Kaip matotme geriau turet daug uz kapeikas, nei kelis uz normalia kaina.

  23. Vytautas-NT - 2010 03 2, 09:43

    Šiaip esu kažkur girdėjęs, kad su dabartine kainodara Vilniaus oro uostas gali pradėt veikti pelningai esant maždaug 3 mln per metus srautui.
    Įdomu kokio srato Kaunui reiktų?
    Koncepcija yra dengti kaštus ne iš mokesčių, bet iš papildomų paslaugų. Tik kitas klausimas ar VNO yra pakankamai erdvės padaryt iš jo supermarketą keleiviams?
    Ir dar nereikia kelt bangų dėl nekilnojamojo turto mokesčio. Jis nebuvo didintas. Kitas klausimas dėl vertės nuo kurios skaičiuojamas- Ji galėjo pre krizę pasikeist.

  24. Audrius - 2010 03 2, 10:32

    Kaip nebūtų keista, bet viešbučiai net su 30-40% užpildymu sugeba nebankrutuoti, vadinasi resursų dar yra. Tuo tarpu aviacijoje vikas yra įtempta ant ribos.

  25. Labiau patyręs - 2010 03 2, 10:39

    @ Audrius – pasakei ir prisnigo :) Kiek kainuoja išlaikyti viešbutį su 0 klientų? Išjungia šildymą, atleidžia darbuotojus ir taip ezistuoja. Norėtum, kad vietoj 2 pilotų skristu 1, kad line maintanance ar A-B-C-D check’ai būtų daromi kada nori ir t.t. Galų gale tuščia lėktuvą varinėti kainuoja labai daug. Nelygink obuolio su apelsinu.

  26. Jurgis - 2010 03 2, 11:44

    @Kazimieras
    Del Kauno keleiviu buvo skelbiama: „Planuojama, kad per Kauną kasmet keliaus iki 1 mln. keleivių, vyks daugiau nei 120 skrydžių per savaitę.“Ryanair“ į bazę planuoja investuoti per 140 mln. JAV dolerių. Minėtoje bazėje Kauno oro uoste iš viso dirbs apie tūkstantį darbuotojų.“
    Tai daugiau nei dvigubai daugiau nei siuo metu aptarnaujama .

  27. Saras @ LP - 2010 03 2, 11:52

    Niekas ir nesako, kad aviacijoje tie rezervai yra, o mokesciu itaka verslui (ypac uzsienio) yra smarkiai pervertinta. Paziurek koks buvo viesbuciu uzpildymas pries 5 metus ir kokios buvo kainos? Atsakau: buvo zymiai brangiau nei dabar, o klientu netruko. Beje, Rygoje mokesciai ne kazka mazesni, viesbuciai daugeliu atveju brangesni, o turistu – ko gero daugiau, taip kad ne vyriausybe cia kalta… latviu vyriausybes (buvusios ir esama) tikrai ne geresnes…

  28. Labiau patyręs - 2010 03 2, 11:58

    @ Saras – ar esi girdėjas apie NET RATES, tai ne tos kainos kurias tau pasako paskambinus į viešbutį ar matai internete, o tos kurias susitari su viešbučiu. Jos skiriasi dažnai ir 4 kartus nuo tų kurias matai internete. Turistai neatsiranda per dieną – su grupes organizuojančiomis įmonėmis pasirašomi kontraktai metams į priekį, o ne kada atsirado skrydis. Jei situaicja būtų daugiau mažiau panaši, kaip dabar – balandį-gegužę būtų rūpinamasi dėl 2011 sezono. Dabar gali tik trumpalaikėm bilietų pigių akcijomis kažka sužaisti – bet kokia prasmė tai daryti a/k savo sąskaita?

  29. Labiau patyręs - 2010 03 2, 12:00

    Ir dar kas liečia Ryanair plėtra. Kad jie leis mums keliauti pigiau tai faktas, bet man įdomu ar pavyks Ryanair pagalba atsivežti į Lietuva turistų, nes stebint ką veikia už turizmą atsakingi asmenys – tai manau viskas baigsis lietuvių ir emigrantų pasiskraidymais

  30. Jurgis - 2010 03 2, 12:01

    Šiandien „Ryanair“ atidaro naują maršrutą į Šarlerua

  31. Vytautas-NT - 2010 03 2, 12:08

    Kalbant apie Milana, Paryžių ir Barseloną, ar Diuseldorfą, tai nėra emigrantinės kryptys.
    Matyt Ryanair bandys vežtis keleivių ir iš ten.
    Pasiūlys bilietų po 5 EUR. Bet, aišku, ilgai žaist negalės. Jei per pusę metų nebus judėjimo- liksim iš esmės su LT-UK kryptimis.

  32. rpi - 2010 03 2, 12:16

    BT informacija apie VNO-MAN atšaukimą: based on the strong booking on other routes, we predicted that the demand would have been high for Manchester, but that was not the case. Manchester is an interesting route for us, but now would be too early to launch it.

  33. nikasto - 2010 03 2, 12:22

    Step by step the considerations related to Ryanair in Lithuania get more down-to-earth compared to the overwhelming euphoria in the previous blog.

  34. Vytautas - 2010 03 2, 12:43

    @nikasto – no one, who’s aware of Ryanair approach style, had euphoria. They can withdraw whenever they see it necessary, that was clear for the beginning.

  35. Jurgis - 2010 03 2, 13:26
  36. Anonimas - 2010 03 2, 13:28

    City Airline expands in Northern Europe: The Swedish City Airline starts from 19 April new flights from Gothenburg to Bergen and Stavanger in Norway and to RIGA in Latvia using Embraer regional jets (37 and 49 seats). http://www.cityairline.com

  37. Jurgis - 2010 03 2, 13:38

    Niekas nesikeicia,- visi lenda tik i Riga !

  38. Ezys - 2010 03 2, 13:50

    Užtenka tų skrydžių Lietuvoj ir taip, manau :) Tik skraidykit.

  39. Deivis - 2010 03 2, 14:03

    Idomu ar dar galima tiketis naujienu is VNO vasaros sezonui?

  40. Jurgis - 2010 03 2, 14:38

    Skandinavijos SAS žvalgosi galimų pirkėjų
    http://www.alfa.lt/straipsnis/10318619/?Skandinavijos.SAS.zvalgosi.galimu.pirkeju=2010-03-02_14-29

    Panasu , kad airBaltic turi visus sansus nupirkti Estonian Airlines SAS dali .

  41. AAC - 2010 03 2, 14:43

    Greitu laiku turetume pamatyti burius belgu braidanciu po Laisves Alejos balas.

  42. Patikimasis - 2010 03 2, 14:49

    Jurgi kad tu zinotum kokiame dabar minuse sedi airBaltic, o jei pirks estus taj su investuotojo pagalba.Ir butu stebuklas jei dar airBaltic uodega padangeje pamatytume metu gale …….

  43. Vytautas-NT - 2010 03 2, 14:49

    Na CityAirline atveju mums gal ir ne taip būtų įdomu, kaip į Rygą pradėjęs skraidyti TAROM.
    Apskritai nemaža dalis AirBaltic tinklo skirta keleiviams į Rygą susivežti, tad mūsų keleiviams mažai aktuali (visokie Pskovai, Laperantos ir pan.)

    Kalbant apie turistus, tai kažkada Star1 grasinosi vystyt tokį modelį, kaip atvežinėt turistus į Lietuvą savo lėktuvais. Realiai produktas panašus į tai ką jie parduoda lietuviams, tik klientai priešingoje pusėje.

    Teoriškai toks modelis galėtų suveikt, nors Lietuva realiai daugiau pažintinio, nei poilsinio turizmo šalis (išskyrus Neringa, Palangą ir Druskininkus)…

  44. Vytautas - 2010 03 2, 15:00

    @Patikimasis – O ką tu pakomentuosi į BT pareiškimus apie praeitų metų pelną?

  45. Linas - 2010 03 2, 15:01

    BT nepirks OV, kaip ir nebutu pirkusi TE, nes geriau jau nuvaryti konkurenta i bankrota, nei investuoti, kai ta rinka ir taip kaip namu…
    SK bus sunku kam nors iskisti OV akcijas,tiksliau nematau jokiu galimybiu… Dauguma vezeju sedi raudonuose skaiciuose ir ateitis neatrodo laibai giedra… Bus dar bankrotu ir siemet, duok dieve, kad kur toliau nuo musu…

  46. Jurgis - 2010 03 2, 15:02

    Del airBaltic as net neabejoju, kad viskas yra sutarta su potencialiu investuotoju. Tokie dalykai nedaromi vien „kasos pinigais“. Cia yra didesnis zaidimas, tik nezinau i kuria puse keisis akcininku santykis – valstybes dalis mazes , privataus kapitalo dides , ar atvirksciai . Tikriausiai antras variantas. Cia panasiai kaip su musu bankais , kai maziukas Rusijos bankas nuperka didesni pvz. Latvijos banka :)

  47. Vytautas-NT - 2010 03 2, 15:02

    Beje, iš kur Patikimojo žinios apie AirBaltic padėtį? Ar dirbate kokioj draudimo bendrovėj?

    Kitas klausimas- ar spaudos pranešimai apie 2009 metų pelną buvo blefas? Ar tiesiog su 2009 metais baigėsi ir pelnas, padidėjus konkurencijai regione?

    Grįžtant prie LOT kyla natūralus klausimas- kodėl jie neatidaro reiso į Palangos oro uostą? Vieno reiso per dieną su nakvyne pilnai užtektų su ATR-42. Taip galėtų nugriebti dalį SAS ir AirBaltic keleivių…

  48. Vytautas-NT - 2010 03 2, 15:09

    Panašu, kad AirBaltic nusprendė atsigriebti gerą kasnį Finnair rinkosir pamažu pjauna juos namuose:

    http://www.airbaltic.com/public/41781.html

    Šiaip anot gandų iš provincijos Finnair’o kainos siekė kelis šimtus EUR. Be to, šalis didelė. Atstumai ne lietuviški- gali siekti ir tūkstantį km.

  49. Kazimieras - 2010 03 2, 15:43

    http://www.diena.lt/naujienos/transportas/-ryanair-atidare-nauja-marsruta-i-sarlerua-papildyta-265861
    Aviakompanija „Ryanair“ yra didžiausia Europos pigių skrydžių aviakompanija, 26 šalyse turinti 27 bazes ir skraidanti 649 maršrutais. Šiuo metu „Ryanair“ flotilėje yra 163 Boeing 737-800 tipo orlaiviai, o per artimiausius 5 metus bus pristatyti dar 99 nauji lėktuvai. Šiuo metu aviakompanijoje dirba 5 tūkst. žmonių, o per šiuos finansinius metus planuojama pervežti apie 60 mln. keleivių.

    Si pastraipa atrodo pasenusi informacija…

  50. Vytautas-NT - 2010 03 2, 15:56

    Kauno bazė turi būti arba 40-a, arba 41. Keleivių turėtų būt gal net 75 mln (jei neklystu).
    Žodžiu matyt skaičius iš Vikipedijos paėmė ir dar pasenusią…

  51. ES - 2010 03 2, 16:26

    @Jurgis:
    tu paminetuju 1000 darbuotoju nereikia suprasti tiesiogiai. Cia turima omenyje, kad pervezus 1M keleiviu, tiek bus sukuriama darbo vietu kitiems: t.y. Viesbuciu/restoranu staffas, trasporto imonems ir pan. 2 lektuvams aptarnauti pakaktu ir maziau zmoniu….

  52. Donatas - 2010 03 2, 16:26

    na didziausia gresme tai, jog atidarius nauju krypciu vno, keleiviu skaicius neisauks taip procentaliai kaip ir skrydziu. Aisku, ko reiketu dabar, tai tik Ryanairo ir easyjeto vno, kad prastimuliuotu keleivius, nes dabar kompanijos zvalgosi rygoje del tranzitiniu keleiviu paklausos.

  53. Jurgis - 2010 03 2, 17:00

    Politinis sprendimas del Ryanair Vilniuje kaip ir priimtas, apie tai jau paskelbe pats Masiulis, tai neaisku ko dar laukiama ir nepranesama konkreciai. Liko kas nors nesuderinta ? Nesuderinta tarp ko ?
    Ar cia VNO tempia ar Ryanair ?

  54. Jurgis - 2010 03 2, 17:05
  55. silentium - 2010 03 2, 17:08

    Na prisiminus tai, kad dar neseniai buvo vno tinklapyje apklausa, manau, kad realu sulaukti pigių skrydžių ir ne tik iš Kauno :) nors aišku Star1 irgi yra kaip reikiant pigūs ir dar pastoviai duoda bilietus laimėt žmonėms per feisbuką.

  56. srs - 2010 03 2, 17:41

    Kauno oro uosto vadovo Arijandas Šliupas teigė, kad naujosios oro jungties su Belgija atidarymas yra tik pradžia.

    „Artimiausiu metu planuojame atidaryti dar ne vieną naują maršrutą“, – susirinkusiems į spaudos konferenciją naujojo maršruto atidarymo proga sakė Kauno oro uosto vadovas.

    Cia jis kalba apie Ryanair baze ar dar kazkas daugiau?

  57. Jurgis - 2010 03 2, 17:57

    Visi nauji numatomi skrydziai is Kauno jau sudeti i vasaros tvarkarasti. Matyt tuos naujus skrydzius ir turejo galvoj Arijandas Šliupas
    http://www.kaunasair.lt/index.php?lang=lt&page=vasaros_tvarkarastis

  58. vytautas-NT - 2010 03 2, 18:24

    Panasu,kad KUN vadovas kalba apie Ryanair. Nors tai keistas pareiskimas,nes nauji reisau seniai zinomi ir bilietai i juos parduodami.
    Aisku, metu eigoje Ryanair gali pabandyt is Kauno ir daugiau krypciu, nei startuos geguzes men.
    beje, nereikia skubinti VNO vasaros tybarkarascio-gal dar bus pakeitimu.
    labai kvaila diskusija del Palangos oro uosto. LAL kazkada bilietu poardavimo sistemoj ji jau vadino Klaipeda/Palanga. Nemanau,kad kazkas atsisakytu ten skrist pamates nauja pavadinima.
    Nors gigantiski pletros planai PLQ idomus, bet kai kuriu detaliu nepastebi. jiems reikia rysio su dar vienu HUB’u-reliausias variantas-Varsuva. Nors geriau butu Praha,kaip konkuruojantis aljansas.
    O kas link Dublino ir Londono,tai cia vienintelis variantas-Ryanair. Teoriskai is Palangos skraidyt galetu.Hamburgui- gal AirBaltic itikintu? O Kijevas ir Minskas-nebent ju nacionaliniai vezejai sugalvos skraidyt.

  59. silentium - 2010 03 2, 18:31

    Juokingas teiginys, kad Klaipėda yra žinomesnis pavadinimas negu Palanga. Vakariečiai apskritai nei vieno, nei kito nežino; rusai prisimena ir vieną, ir kitą greičiausiai. Va jei pavadintum Lithuania West Airport, tai gal ir daugiau žmonių pastebėtų, kad galima ir šitaip į Lietuvą patekti.

  60. oleg - 2010 03 2, 19:10

    Vilnius West – KUN
    Lithuania West – PLQ
    tada
    Lithuania South – RIX
    Lithuania North – WAW….

  61. Rimas - 2010 03 2, 19:45

    @oleg – :) :) :)

  62. Vytautas - 2010 03 2, 19:52

    @oleg – Lithuania extreme north – MURMANSK
    :DDD

  63. Patikimasis - 2010 03 2, 20:02

    South su north sumaisiai

  64. Patikimasis - 2010 03 2, 20:41

    Talino oro uostas aptarnavo 83 945 keleivius.

  65. Jurgis - 2010 03 2, 20:44

    Dziugu ,- 326 keleiviais aplenkem Talina :)
    Kiek Ryga aptarnavo ?

  66. Patikimasis - 2010 03 2, 20:59

    272013

  67. Linas - 2010 03 2, 21:04

    RIX – kita lyga :)

    Be bazinio vezejo ir tranzitinio keleiviu srauto, niekada nepasieksime RIX – faktas!

  68. Jurgis - 2010 03 2, 21:14

    Pasieksim ! Tomas Vaisvila minejo , kad siemet VNO aptarnaus apie 3 mln keleiviu :)

  69. Rimas - 2010 03 2, 21:18

    @Linas-gal galima smulkiau apie tai kas yra „bazinis
    vezejas“?

  70. Augustinas Žemaitis - 2010 03 2, 21:37

    „Bazinis vežėjas“ – vežėjas, besibazuojantis tame oro uoste. Turi iš to oro uosto daug reisų, per jį vysto tranzitą ir kt. Kaip Air Baltic – Rygoje, Aer Lingus – Dubline, KLM – Amsterdame, iki 2009 m. FlyLAL – Vilniuje.

  71. Patikimasis - 2010 03 2, 21:46

    Pastarasis tranzitą siūlė tik per AMS ir Budapeštą

  72. Pranas - 2010 03 2, 21:50

    Aš manau, kad konkurencija tarp norinčių vystyti tranzitą ir taip yra per didelė ir tai nėra ta sritis kur galima pasiekti didelių rezultatų.

    Ir dar manau, kad labai tikėtina, jog antroje metų pusėje reguliarių skrydžių keleiviais Kaunas aplenks Vilnių. Vilniuje bendras keleivių skaičius bus didesnis tik dėl užsakomųjų skrydžių.

  73. Jurgis - 2010 03 2, 22:11

    @Pranas Jei niekas nepasikeis Vilniuje, nebus Ryanair, easyjet ar kito panasaus vezejo, tai as manau taip pat,- Kaunas aplenks Vilniu pagal reguliariu skrydziu keleiviu skaiciu. Kaunui prognuozuojamas 1 mln. keleiviu skaicius, manau yra realiai pasiekiamas.

  74. Augustinas Žemaitis - 2010 03 2, 22:18

    Patikimasis – kiek pamenu, siūlė ir per Vilnių FlyLAL tranzitą. Iš/į Rygos/ą, Talino/ą. Kiek tas verslas buvo sėkmingas ir kiek gera buvo tokia strategija, aišku, kitas klausimas.

  75. Pranas - 2010 03 2, 22:25

    @Augustinas – tik paskutiniais veiklos metais.

  76. Gal - 2010 03 2, 22:29

    Taip gal ir gali atsitikti, jei airbaltic pabėgs. Tačiau vistiek įtariu, kad kaikas pernelyg anksti rožinius akinius užsidėjo dėl Kauno oro uosto.

  77. Pranas - 2010 03 2, 22:39

    @Gal – na susumavęs lentelės duomenis gaunu 69 tūkst. reguliarių skrydžių keleivių Vilniuje. Kaune pastaraisiais mėnesiais buvo apie 40 tūkst. Nuo gegužės skrydžių Kaune bus dvigubai daugiau nei dabar. Aišku iš pradžių užimtumas gali nebūti pats geriausias. Ir Vilniuje daugiau skrydžių atsiras. Bet negalima ir galvoti jog nauji Kauno skrydžiai visai nekonkuruos su analogiškais iš Vilniaus.

  78. Pranui - 2010 03 2, 22:59

    Gan slidu remtis tik tokiais primityviais pamąstymais. Viskas yra žymiai sudėtingiau. Aišku rimčiau primetinėti irgi neapsimoka, nes šiais laikais pernelyg didelė tikimybė, kad įvyks kažkas nenumatyto. :)

  79. Tomas - 2010 03 2, 23:16

    Dar net daugiau nei dvigubai padaugės krypčių nuo gegužės: iki šiol buvo tik 7, nuo šiandien prisideda 8(Briuselis). Realiai nuo gegužės prisidės 10, nes visi Bristolio reisą laiko egzistuojančiu, nors jis prasidės taip pat nuo gegužės 3, tik paskelbtas buvo gal savaitę iki pranešimo apie bazės įkūrimą. Dar vienas dalykas, lemsiantis keleivių pagausėjimą – visi Ryanair skrydžiai vykdomi vienodais Boeing 737-800 lėktuvais, turinčiais 189 vietas. Tuo tarpu į Vilnių skraido patys įvairiausi – ir Boeing 757 (daugiausiai užsakomaisiais reisais), ir Fokker 50, ir SAAB. Taigi reisas nelygus reisui. Aišku, naivu tikėtis, kad visi Ryanair reisai bus pilni, tačiau jie kažkaip sugeba pasiekti, kad bent koks 130 keleivių būna iš esmės visada. Taigi, atmetus užsakomuosius reisus, reguliariųjų keleivių skaičius iš tiesų gali supanašėti. Kaip tik, užsakomieji būna beveik pilnai užpildyti ir naudojami didžiausi lėktuvai.

  80. Pranas - 2010 03 2, 23:24

    @Tomas – lygiai dvigubai padidės Ryanair skrydžių (iki šiandien paleidžiant Briuselį buvo 60, bus 120, čia pirmyn atgal skaičiuojant), o ne krypčių skaičius. Dauguma naujų krypčių skraidoma retai, po 2-4 kartus per savaitę.

  81. RamunasS - 2010 03 3, 08:24

    Teigiama, kad dauguma skraidančių yra Vilniuje. Šis teiginys nediskutuotinas verslo skrydžių atveju, bet Ryanairo keleiviai pasiskirstę tolygiau. Jeigu stumti Ryanair į Vilnių, VNO rezultatai gerės, bet ar nepraras Lietuva keleivių? Baltarusių gal daugės, bet daugiau rinksis Rygą, Gdanską, Varšuvą.

  82. Ramunui - 2010 03 3, 08:56

    Nediskutuotinas verslo skrydziu ir uzsienio turistu atveju (vistik Kaunas nera toks patrauklus). Taciau nepamirskim, kad Kauno oro uostas nera jau taip toli nuo Vilniaus, tereikia tinkamos reklamos (tarkim „flights to Vilnius(Kaunas)“ kaip dabar yra Barselona(Zirona)) bei sutvarkyto susisiekimo ir Kauno oro uostas gales aptarnauti ta pati Vilniu.

  83. Vytautas-NT - 2010 03 3, 09:36

    Šiaip tai nemanau, kad Ryanair keis bazę iš Kauno į Vilnių. Jiems Kauno oro uostas patogus- jokios konkurencijos, jokių kitų vežėjų. Tvarkaraštį gali keist bet kada, visas terminalas jų paslaugoms.
    Todėl kalbos apie Ryanair Vilniuje yra daugiau ne bazės, bet kelių krypčių klausimas.
    Tik, aišku kryptys iš Vilniaus neturėtų dubliuoti krypčių iš Kauno, nes kitaip jos vieną kitą pjaus.
    Bet mano subjektyvia nuomone Vilniui būtų geriausia sulaukti kokio kito low-cost’o (Wizz, EasyJet, Air Berlin ir pan.) atėjimas.

    Labaiausiai sprestina problema- susisiekimo su Kauno oro uostu. Kol kas Ollex sėkmingai uždirba lupdama po 12 EUR už bilietą iki KUN (iš vilniaus, o iš Klaipėdos- dar brangiau). Manau, kad čia galėtų padėti reisinių maršrutų užsukimas į KUN.

  84. Kazimieras - 2010 03 3, 09:40

    http://www.youtube.com/watch?v=06_6yTF0XCM&feature=related
    Pakilimas is Vilniaus oro uosto su SAS oro linijomis. Idomiai komentuojama.. :D

  85. Jurgis - 2010 03 3, 09:43

    „Ryanair“ vadovas: nebus keleivių – nebebus ir skrydžių
    http://bernardinai.lt/straipsnis/2010-03-03-ryanair-vadovas-nebus-keleiviu-nebebus-ir-skrydziu/41299

  86. Vytautas - 2010 03 3, 10:18

    @Jurgis – tai savaime aišku, kaip kad rytoj patekės saulė;) Dar galėjo parašyti kad, pvz, jei nepripilsi į lėktuvą kuro, jis neskris. Arba, jei neišskleis važiuoklės, negalės nusileisti. Ypač informatyvus straipsnis :DDD

  87. Ezys - 2010 03 3, 10:21

    Du mėnesiai liko pasistengt. Lyg ir pakankamai.

  88. Jurgis - 2010 03 3, 10:25

    Kaip del Aer Lingus, ar nutraukia skrydzius is Londono ? O gal ne ? Kas nors zino ?

    “Aer Lingus” nuo vasaros sezono pradžios ketina nutraukti skrydžius iš Londono Gatwick oro uosto į Vilniaus oro uostą. Šiuo metu “Aer Lingus” skraido kasdien su 174 vietų “Airbus A320″ lėktuvu

  89. Donatas - 2010 03 3, 10:31

    Vaišvila buvo užsiminęs, jog VNO yra gavęs EasyJet ir kt. kompanijų pasiūlymus skristi iš Vilniaus ir jie laukia mūsų (Vilniaus) atsakymo. Tai kodėl mes dar laukiame? skrendančiųjų savaime nepridaugės, reikia juos (turistus) atsivežti:)

  90. Mindauqas - 2010 03 3, 12:03

    @Kazimieras
    na jo… panašu į pirmą skrydį. Tik suprasčiau, jeigu būtų su Ryanair, o dabar SAS… Įdomu kur skrenda, pas tetą į Amerikę, ar į kokią fizikų olimpiadą?:)

  91. Kazimieras - 2010 03 3, 12:23

    Mindauqas,
    Nepazystu as ju, todel nezinau kur skrenda ten… :)

  92. vytautas-NT - 2010 03 3, 12:42

    Tenka nusistebeti Jurgiu- siame bloge apie Aerlingus skrydziu nutraukima buvo rasoma daugiau nei pries menesi-jokia cia naujiena. Lygiai kaip tai,kad juos keicia AirBaltic sioje kryptyje,bet mazesniu daznumu.

    O tuo paciu kilo klausimas del Kopenhagos. Dabar mes turim i ta puse 4 skrydzius per diena. Klausimas-kiek keleiviu vasari veze SAS,o kiek AirBaltic (taip biski pjaudamas savo Ryga)? Ir kokias lektuvais SAS daugiausia skraide?

  93. Donatas - 2010 03 3, 12:53

    SAS iš VNO į CPH skrenda tik su bombardier CRJ900 next generation:)

  94. Simonas Bartkus - 2010 03 3, 12:55

    Iš 9,9 tūkst. keleivių VNO-CPH reise, SAS pervežė 4,8 tūkst., „airBaltic“ pervežė 4,9 tūkst., taigi, rinkos pasidalijimas praktiškai 50/50.

    SAS praktiškai visus reisus vykdė su CRJ900, kaip ir numatyta. Lygtai vieną ar porą kartų buvo atsiųstas MD, greičiausiai dėl einamųjų techninių reikalų.

    Sunku sutikti su Vytautas-NT argumentu, jog CPH pjauna VNO-RIX reisą. Kuomet SAS pradėjo skraidyti, tai BT reisas daugiausia yra „point to point“ tarp Vilniaus ir Kopenhagos, todėl maršrutas lygiai taip pat dirba kaip ir kiti BT maršrutai į MUC, AMS, CDG ar TXL. VNO-RIX-CPH produktas tikrai būtų blogesnis ir vargiai ar kas juo naudotųsi.

  95. Pranas - 2010 03 3, 13:04

    @Simonas – ar tikrai VNO-CPH yra tiek daug point to point keleivių? 4900 yra daugiau nei skrido į Gatviką.

  96. Jurgis - 2010 03 3, 13:30

    @vytautas-NT Parasiau del Aer Lingus tik todel, kad ju pranesime buvo sakoma „ketina nutraukti“, bet ne „nutrauke skrydzius“ . Vasaros sezono tvarkarascio dar nera, todel ir klausiu, kaip del to ketinimo, t.y. ar reisai nutraukti.

  97. valdininkas - 2010 03 3, 13:38

    CPH su BT nera vien point to point (nors gal tai ir dominuoja). SAS’o CRJ greitai uzsipildo ir lieka „kosminiu“ kainu economy extra ir pan., tad ziurintys i kaina renkasi ir BT. Be to, renkantis BT galima ilgiau pamiegoti ryte arba grizti anksciau vakare

  98. Vytautas-NT - 2010 03 3, 13:51

    Šiaip tai keista interpretacija AerLingus pranešimo. Jei jau rašo, kad ketina nutraukti, tai reiškia, kd ir nutrauks. Ir apie tokius dalykus visi praneša iš anksto. O rašyt, kad nutraukė, kai dar skraido irgi nelogiška.

    O šiaip toks milžiniškas sruatas į Kopenhagą yra mistiškas. Juk tai ne emigrantinė kryptis, nei turistinė (kaip Paryžius ar Roma).

    Kitas klausimas- prasti Berlyno rezultatai susiję su mažu keleiviu skaičium, ar sumažėjusiu vietų skaičium pakeitus B737 į F50?

    Klausimas dėl AirBaltic ir Kopenhagos- kiek jie per Kopenhagą skraidina tranzitinių keleivių (tiek SAS, tiek kitų vežėjų). Ta dalim reisas pjauna Rygą. Nes AirBaltic duoda kainas per Kopenhagą, bet jos dažniausiai brangesnės nei per Rygą.

  99. Jurgis - 2010 03 3, 14:02

    @Vytautas-NT Na zodis „ketina“ ir reiskia ketina, o ne ka kita. Kiek jau buvo rasoma, kad Euroline ketina pradeti skrydzius i Vilniu nuo xx. datos, bet iki siol tai ir liko ketinimais. „Ketina nutraukti“ gali irgi testis laike neapibreztai ilgai, antraip reiketu sakyti „nutraukia skrydzius“ arba „pradeda skrydzius“.

  100. rpi - 2010 03 3, 14:08

    Nuo to pranešimo Airlingus nebepardavinėja bilietų VNO-LGW reisui ir rodoma informacija, jog skrydis vykdomas iki kovo 27 d.

  101. Jurgis - 2010 03 3, 14:08

    http://www.geradiena.lt/Transportas-Per-metus-Vilniaus-oro-uosto-keleiviu-skaicius-isaugo-11-proc_737/1

    rasoma: „TVOU šiemet planuoja aptarnauti apie 2 mln. keleivių.“
    Ar prie sitokio skrydziu skaiciaus tai imanoma ? Pagal dabartinius rodiklius, kad pasiekti 2 mln. keleiviu per metus, reikalingas dvigubai didesnis skrydziu/krypciu kiekis . Tai yra tas, kas planuojama Kaune – dvigubai daugiau skrydziu ir dvigubai daugiau keleiviu . Arba cia Tomas Vaisvila jau sako zinodamas apie tuos naujus skrydzius ir kryptis, kurie dar neskelbiami ???

  102. Jurgis - 2010 03 3, 14:13

    Dar is ten pat : „Kovo pabaigoje iš Vilniaus bus galima skristi 25 reguliariosiomis kryptimis.“

    Bet Manchester jau nuimtas , tai belieka 24 kryptys :(

  103. Simonas Bartkus - 2010 03 3, 14:15

    Kopenhaga yra didelis verslo srautas – juk skandinavai yra didžiausi investuotojai Lietuvoje. Viena iš trijų krypčių, kur iš Vilniaus rimtai dominuojantis srautas yra verslo: šalia Stokholmo ir Talino.

    Be to, Kopenhaga yra verslo susitikimų centras: dėl puikios infrastruktūros, geros lokacijos ir gero susisiekimo – daugybė kompanijų Šiaurės/Rytų Europos regionų posėdžius/susitikimus daro Kopenhagoje.

  104. Linas - 2010 03 3, 14:22

    @Jurgis
    del EI, juk buvo rasyta, kad del dideliu nuostoliu
    ir sunkios EI finansines padeties, jie nusprende uzdaryti LGW baze. Tai kaip ir vienareiksmiskas pasakymas, kad tai atsilieps ir LGW/VNO skrydziams. Kokiu dar paaiskinimu reikia del zodziu interpretavimo :)???

  105. Linas - 2010 03 3, 14:29

    @Simonas
    SK pasieme 50% srauto praktiskai iskart!

  106. Jurgis - 2010 03 3, 14:32

    Viskas aisku del Aer Lingus, nebediskutuojam . Idomiau , kaip VNO pasieks toki augima . „Verslo zinios“ raso: „Vilniaus oro uostas tikisi šiemet aptarnauti 700.000 daugiau keleivių“

  107. Patikimasis - 2010 03 3, 14:56

    Stebuklų būna, jei taip būtų bet kokiu atveju VNO patektu į Pasaulio graičiausiai besivystančių oro uostų 20-uką

  108. RamunasS - 2010 03 3, 15:06

    Kopenhagos catchment area Švedijoje ne mažesnė nei Stokholmo.

  109. Vytautas-NT - 2010 03 3, 15:25

    Bet kodėl tada Stokhom,o srautas yra daugiau kaip 3 kartus mažesnis, nei Kopenhagos? Ar čia viską lemia, kad lėktuvai per maži ir visi potencialūs keleiviai į F50 netelpa?
    Pagal tokia logiką išeitų, kad Lithuanian Express mintis skraidyt į Kopenhagą nėra visiškai nelogiška…

    Kopenhaga Švedijoje kabiną pietinę dalį (juk viskas yra anapus sąsiaurio), kur nemažai gyvenama. Gal net Norvegijos kažkiek užkabina…

    Tai išeitų, kad mūsų verslo kryptys yra Kopenhaga, Stokholmas, Talinas ir Helsinkis, o visa kita Europa aktuali daug mažiau…

    Kas link 2 mln, tai bijau, kad be 15 mln tokių skaičių nepasieksim. kadangi trūksta maždaug 800 000 Keleivių, tai išeitų 18.75 Lt/keleiviui paramos.

  110. Pranas - 2010 03 3, 15:33

    Nebereikia jokių 15 mln. Lt aviacijai, kai neranda 30 tūkst. kad atskridę turistai bent jau lankstinuką su lankytinom vietom gautų (čia aišku labiau apie Kauną, bet ir Vilniuje situacija panaši).

  111. Vytautas-NT - 2010 03 3, 15:36

    Tik nepainiokim nacionalinio ir savivaldybės biudžetų. Lankstinukai turi būti gaminami iš Kauno mietso biudžeto.
    15 mln- iš nacionalinio biudžeto dotacijos vežėjams…

  112. Pranas - 2010 03 3, 15:38

    Aš apie principą – nebe aviaciją reikia remti, o turizmu rūpintis. Skrydžių skraidantiems pakanka.

  113. Linas - 2010 03 3, 15:42

    As tai irgi manau, kad nereikia tu 15mln., nes pinigus skyrus vieniems, liks nesuprate kiti… ir dideliu itarinejimu rysiais tarp valdzios ir gavusiu ismokas avialiniju neisvengsime…

  114. valdininkas - 2010 03 3, 15:53

    @Vytautas-NT – reiketu dar suzoti, kiek yra skrendama i Stokholma per RIX, CPH ir HEL. CPH tikriaus susirenka visa Norvegijos srauta.

  115. Jurgis - 2010 03 3, 15:54

    Kai matai, kaip valdzia svaisto biudzeto pinigus, brangiai ir neskaidriai skolinasi ir t.t. iki begalybes, tai aviacijos remimui skirti 15 mln. atrodo kaip pati tikslingiausia ir svariausia dotacija, pvz. Kauno atveju nors studentija ar emigrave bedarbiai pasinaudos ja (sakykim dali ju bilieto kainos sumoka valstybe). Man tai yra zymiai geriau, negu kad ta pati valdinikija sau ir susizertu tuos pinigus ( kaip tai padaryti ji zino daug budu ir formu).

  116. Šarūnas - 2010 03 3, 16:06

    Aš nenustebsiu, jeigu po kiek laiko BT nutrauks kokius nors kitus skrydžius dėl „per mažo“ paradavimo ir tiesiog paleis per Rygą. Racionaliausias sprendimas turbūt būtų limituot AirBaltic’o dieninių skrydžių į Rygą skaičių. Kiek jų yra dabar?

  117. Pranas - 2010 03 3, 16:09

    @Šarūnas – kodėl vis kyla mintys kenkti keleviams? Per daug yra?

  118. Šarūnas - 2010 03 3, 16:11

    Kad BT kuo mažiau keleivių susivežtu į Rygą. Pačiam EYVI reikia progresuoti, lipti iš duobės, o ne kelti skaičius Rygai.

  119. Patikimasis - 2010 03 3, 16:14

    Keldamas skaicius Rygaj tai pat kelia ir sau

  120. Pranas - 2010 03 3, 16:15

    @Šarūnas – akivaizdu, kad pats neskraidai, tik teoriškai pavydžiai filosofuoji. Jei bus mažiau skrydžių į Rygą, į daugelį vietų nuskristi tvarkaraštis liks mažiau patogus. O tiesioginių skrydžių daugiau dėl to neatsiras.

  121. Simonas Bartkus - 2010 03 3, 16:16

    Kvailas pasiūlymas vien dėl to, kad kiekvienas keleivis yra svarbus. Be to, Rygos oro uostas nesiskiria nuo Varšuvos, Kopenhagos ar Prahos – visi oro uostai yra taškai, per kuriuos keleiviai iš Vilniaus keliauja tranzitu. „airBaltic“ siūlo daug skrydžių iš Vilniaus į Rygą per dieną, kad užtikrinti patogesnį jungimą negu konkurentai „Czech“, LOT, SAS ar „Finnair“. Juolab, kad reisai tarp Vilniaus ir Rygos šiuo metu yra užpildyti tik apie 40%.

    Net nesiveliant į diskusijas, įdomu, kaip galima būtų įsivaizduoti įrankį, kuriuo būtų ribojamas skrydžių skaičius tarp dviejų ES sostinių.

    Taip pat bent pagalvojant apie tokį veiksmą iš fantastikos srities, toks dalykas neprisidėtų prie oro uosto vystymo. Tie, kurie dabar skrenda per Rygą, skristu per Prahą ar per Varšuvą, o tiesioginio reiso produktas mažai konkuruoja su reisu su persėdimu. Dar vienas dalykas, BT dažnai per Rygą siūlo labai geras kainas tuo mažindama apskritai lėktuvų bilietų kainas iš Vilniaus, kas yra labai gerai keleiviui ir keleivių skaičiaus augimui.

  122. Jurgis - 2010 03 3, 16:21

    Tegu tik buna tu skrydziu i Ryga, bet reikia padaryt , kad tais reisais ne tik lietuviai i Ryga skristu, bet ir latviai i Vilniu (faktiskai misija neimanoma). Bet Kauno atveju jau nera vienpusis eismas, kai kuriais atvejais latviams jau apsimokes ir reikes skristi airBaltic’u i Kauna, kad is ten toliau skristi Ryanair’u . Tai va, ka padaryt VNO, kad ir cia tas eismas taptu dvieju krypciu. Reikia drasiu nestandartiniu sprendimu .

  123. Vytautas - 2010 03 3, 16:24

    ir vėl viskas atrodo taip, kad VNO kaip tranzitinis oro uostas stiprus gali būti tik su baziniu vežėju. dviračio neišrasim…

  124. Andrius - 2010 03 3, 16:48

    Jurgiui

    Nesvajok, jau tikrai taip nebus,kad latviams apsimoketu skristi is Rygos i Kauna, kad toliau skristu is Kauno su Ryanair. Jei tik pamatys tokia tendencija, tikrai uzkels kainas RIX-KUN segmente Air Baltic’as. O ir dabar ten kainos nera mazos. Geriausiu atveju, jei labai nores, latviai keliaus zemes transportu iki Kauno.

  125. Siaip pamastymas - 2010 03 3, 18:07

    Jei Simonas sutvarke oro uosto darba :), tai Simonai, gal laikas uzsiimti turizmo sutvarkymu???

    Ar tik nera turizmas tiesiogiai priklausomas nuo skrydziu???
    O kaip reikalai su viezbuciais? Hosteliais?
    Ka veikia siuo metu turizmo departamentas? ar jis zino kad Lietuva jau pasiekiama :)

    Kas susidurete su viesbuciu kainomis? jos mazesne Lietuvoje??? manau kad ne, klausimas kodel? juk neturime NT mokesciu, dirbame uz minimumus :))))

    ar ne paradoxas, mielieji.
    p.s. kritika draugiska.

  126. Vytautas-NT - 2010 03 3, 22:16

    NT mokescius turime- juos moka juridiniai asmenys. Bet viesbuciu kainos pas mus tikrai ne didesnes, nei Europoj. Hosteliu irgi yra nemazai, tavrkingu ir gana nebrangiu (apie 10 EUR)…
    Bet truksta papildomos info. Ypac apie pazintinio turizmo galimybes Lietuvoje..?

Leave a reply