Apie Lietuvos mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo paslaugų rinką

   
     

Seniai seniai, atsirado „Labas” pakuotė, kuri kainavo 200 LTL, o mažiausias papildymas buvo 50 LTL. Šiek tiek vandens į priekį nutekėjus atsirado „Extra” ir visi pakankamai laimingai gyveno mažindami kainas dvigubai per metus.

Tada atsirado „Tele 2” su išankstinio mokėjimo paslauga „X-GSM” (viešpatie, na ir pavadinimas). Nemokami SMS ir 1LTL/min. tarifas į visus tinklus tuo metu buvo revoliucija. Vėliau SMS tapo mokami, bet tarifai vistiek atrodė revoliuciniai.

„X-GSM” protingai pavirto „Pildyk”.

Ir gyveno jie laimingai tryse, du gražūs ir vienas pigus.

Tada vieno iš gražiųjų šeimininkas nusprendė sudrumsti vandenis. „Omnitel” kartu su reklamos kūrėjais sukūrė „Ežį” – vieną iš pačių sėkmingiausių lietuviškų brand’ų. „Omnitel” bandė atsiribot nuo „Ežio” – „Ežį” neva stovėjo „Simas”, kuris priklausė „Omnitel”. matyt manė, kad niekas neatseks septinto vandens nuo kisieliaus. Bet lietuvis šitoj vietoj nedurnas. Dabar „Omnitel” drąsiai savinasi „Ežį”, o „Simas” prieš kokį pusmetį virto „Omnitel MINI”.

Ir ką. „Tele 2” tuoj prisiminė savo šūkį „Mažiausios kainos garantija” ir sukūrė „Mažylį”. Kūrė ryškiai naktį, gavosi toks nedadirbtas. „Tele 2” greit konkurencijos tarnybai apskundė „Ežio” šūkius „pigiausias”, skundus vidutinišku greičiu patenkino, bet „Ežys” vis dar sėkmingai save pozicijonuoja. Kelis mėnesius vyko nedidelė kova kas bus pigesnis taip ir taip pigūs tarifai dar šiek tiek pakrito, paskui „Ežys” pasidavė ir standartiniai tarifai „Mažylio” berods centu mažesni. Tam, kad nebūtų galima įrodyti skaičiavimais kuris yra pigesnis, pradėjo kurt visokias „Ežio kaladė”, „Ežio ledas”, etc. etc.

„Mažylio” stilistika jau pasikeite bene tris kartus. Pamenu pačioj pradžioj buvo toks piktas veikėjas primenantis SIM kortelę ir mušantis „Ežį”. Dabar va yra toks čiuvakas didele galva. Niekaip nesuprantu, ką jis simbolizuoja. anyway.

Pasidėję priešais save pardavimo ataskaitas „Omnitelininkai” ir „Teledušnikai” pastebėjo, kad „Ežys” ir „Mažylis” kenkia „Ekstra” ir „Pildyk” pardavimams. Pirmi tai pastebėjo „Omnitel”, bet ir tai gana pavėlavę.

„Omnitel” IMHO priėmė gana protingą sprendimą: „Extra” pavirto į „Omnitel Ekstra” – pavirto į pilną „Omnitel” paslaugų paketą, o išankstinis mokėjimas pavirto ne neigiama savybe, o tiesiog mokėjimo planu. Dabar su „Omnitel Ekstra” gauni visas mobiliojo ryšio paslaugas (tarptautinius skambučius, GPRS, EDGE, etc. etc.). Tiesa už gana nemažą kainą. Bet, matosi, kad paslauga yra orientuota į tokius turtingesnius vartotojus, kurie negali pasirašinėt sutarčių: užsieniečius atvykstančius kokiems dviems mėnesiams, iš Airijos grįžtantiems uogų rinkėjams atostogų ir pan.

„Tele 2” turbūt tik dabar pradeda dašilt, kad „Mažylis” tiesiogiai konkuruoja su „Pildyk”. Kai pamatau reklamą, kuri baigiasi šūkiu „Pildyk – pigiausia” nežinau ir ką begalvot. Niekaip nesugebu surasti skirtumų tarp šių dviejų paslaugų.

Kaip bebūtų „Bitė” vėl liko miegaliaus vietoj. „Omnitel Ekstra” – ok, brangu, solidu, pilna paslaugų gama. „Ežys”, „Mažylis” – pigios bazinės paslaugos, tobulas servisas paaugliams ir ypač jautrioms kainai grupėms. O kas po velnių yra „Labas”? Kam jis skirtas? Kas yra jo vartotojas? Išankstinio mokėjimo paslauga nepasižymi klientų lojalumu, todėl paskutinis, kurie iš įpratimo naudojasi „Labas”, jau turbūt mirė praeitame amžiuje. Negi paslauga gali važiuoti tik ant erzinančio šūkio „Kiek kainuoja SMS?”


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

Nėra komentarų

Leave a reply