Lietuviški interneto portalai – „alfa.lt”
www.alfa.lt yra vienas iš „naujosios bangos” interneto portalų, kurie 2006-aisiais bandė mesti iššūkį „Delfi.lt” karaliavimui Lietuvoje. „MG Baltic” koncerno valdomas projektas vis toliau bando, ir jiems, panašu, pradeda sektis.
www.alfa.lt buvo atidarytas 2006 m. rugpjūčio mėnesį, kartu rugpjūčio 3 dieną per to paties koncerno „MG Baltic” valdomą LNK televiziją startavo realybės šou „alfa.lt”, kurio pagrindinis prizas – darbas interneto portale www.alfa.lt. Geresnės įvedimo kampanijos interneto svetainei vargu ar sugalvosi. Nenuostabu, jog vos prasidėjęs realybės šou sugeneravo alfa.lt kelių tūkstančių per dieną lankytojų srautą.
„MG Baltic” investicijos į interneto portalą buvo didelės: iš karto suburta gana galinga (kaip internetinei žiniasklaidos priemonei) redakcijos komanda iš beveik 20 žmonių, vadovaujama gana solidžios asmenybės Virgio Valentinavičiaus. Investuota ir į reklamą: „Leo Burnett” sukūrė ir įgyvendino gana kūrybišką, bet sunkiai suprantamą ir įsimenamą reklamos kampaniją. Manoma, jog investicijos į „alfa.lt” jos atidarymo metu siekė apie 2 mln. litų.
Bet, kaip paaiškėjo, tai buvo niekas – pasibaigus realybės šou, alfa.lt lankomumas smigo žemyn. Pagrindinė to priežastis – žmonės nesugebėjo atskirti realybės šou ir interneto svetainės – jiems tai buvo vienas ir tas pats. Paklausinėjus apie „alfa.lt” 2006 m. spalį galėjai išgirsti atsakymą: „O ar ta laida dar nepasibaigė?”. Nepasibaigė, nes tai ne laida, o naujienų svetainė.
Pati „alfa.lt” koncepcija buvo netobula ir neišbaigta: alfa.lt buvo stengiamasi kurti, kad „nebūtų panašu į delfi”, nepagalvojant, jog „Delfi.lt” „usability” yra įaugusi lietuviškam vartotojui iki kraujo. Vartotojų auklėjimas, pratinimas ir išlaikymas turėjo būti ilgas ir sudėtingas procesas.
Nuo 105 tūkst. lankytojų rugpjūčio mėnesį, „alfa.lt” lankomumas smigo iki niekingų 49 tūkst. lankytojų spalį (realybės šou „alfa.lt” baigėsi rugsėjo paskutinėmis dienomis). Palyginimui – tokį lankomumą pasiekia specializuotos svetainės kaip f-1.lt, cvmarket.lt, cosmopolitan.lt. Kas yra pakenčiama nišinei svetainei, tas yra niekas į mases orientuotam interneto portalui.
Bet, „alfa.lt” komanda ir investuotojai nemetė visko ir nenuleido rankų. Nuolat buvo tobulinamos svetainės techninės galimybės, atsižvelgiant į naršymo įpročius tobulinama koncepcija, plečiamas turinys naujomis skiltimis. 2007 m. sausį-balandį buvo suorganizuota kur kas labiau apgalvota ir geriau organizuota reklaminė kampanija, orientuota į bendrą žinomumo didinimą ir turinio išskirtinumą.
Rezultatas – akivaizdus. Štai jums „Gemius Audience”, didžiausios ir labiausiai pripažįstamos interneto tyrimų bendrovės, lankomumo duomenys apie „alfa.lt” lankomumą.
252 tūkst. lankytojų 2007 m. gegužės mėnesį ir 7 vieta populiariausių interneto svetainių Lietuvoje dešimtuke. Vilties „alfa.lt” suteikia ir tai, jog lankomumo šuolis nevienkartinis, o grafike aiškiai matoma stabili augimo tendencija. Tai „alfa.lt” jau teikia daugybę pagrįstų vilčių. Žiūrėsime, kaip „alfa.lt” pavyks išgyventi štilio laikotarpį – vasarą, juolab, jog reklaminė kampanija jau baigėsi.
Vis dėl to, yra dar vienas svarbus interneto svetainių lankomumo rodiklis, kurį puikiai pastebėjo „blogas.lt/internetas„: vieno lankytojo puslapyje praleistas laikas. Atskirai interneto svetainių pagal šį rodiklį galbūt vertinti nereikėtų, bet panašaus turinio svetainės galima:
„Alfa.lt” atsilikimas šiame reitinge rodo:
1) www.alfa.lt turi mažai ištikimų skaitytojų – grėsmė, jog šiek tiek suprastėjus portalui, arba, pvz. užlūžus vienai dienai jam, skaitytojai gali išsilakstyti;
2) www.alfa.lt daug kam yra interneto portalas nr. 3 ar nr.4 – jie perskaito esmines naujienas delfi.lt ar lrytas.lt ir tada užšoka į alfa.lt, kad peržvelgtų tik tai, ko kitur nėra;
3) www.alfa.lt struktūra yra paini ir žmonės ilgiau čia neužtrunka;
4) www.alfa.lt lankytojai į šią svetainę užsuka tik kartą per dieną, ir „nerefreshina” kelis kartus per dieną, kaip „Delfi”.
Greitai – ir apie kitas Lietuvos populiariąsias interneto svetaines.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
Nėra komentarų
Leave a reply