Ar verta pertvarkyti lyderiaujantį portalą?

   
     

„Delfi” savo struktūros ir dizaino nekeičia nuo tada, kai atsidarė 2000 m. kovo mėnesį Lietuvoje.  Pastovi 1 vieta praktiškai visus 7 metus populiariausių tinklalapių sąraše.

ONE.lt nekeičia savo beviltiškos navigacijos sistemos ir dešimtmečiu atsiliekančio el. pašto taip pat nuo 2000-ųjų (nežinau, kada tiksliai jie atsidarė, bet savo account’ą dar one.lv atsidariau 2000.12.30). Užtikrinta 2 vieta populiariausių tinklalapių sąraše.

Supermama.lt kartais kosmetiškai aptvarko savo titulinį puslapį (o jį kas nors skaito??), tuo tarpu prie populiariojo forumo paslėptu po šiukšlyno veidu nedrįsta kišti piršto. Rezultatas – amžinas balansavimas ant populiariausiųjų dešimtuko ribos (panašu, jog supermama.lt lankosi _visos_ mamos ir jų lankomumo augimas yra tolygus interneto skverbčiai).

Cinema.lt paskutinį kartą atsinaujino 2000 m. rudenį. Nepaisant to, jis vis dar sugeba lankomumu neatsilikti nuo kinas.info ir obuolys.lt. Galbūt senas įprastas tinklalapis yra priežastis.

O kas atsitiko su tais, kurie bandė atsinaujinti?

Klase.lt, kažkada buvęs šeštas lankomiausias tinklalapis Lietuvoje, įvedęs  sunkiai sveiku protu suvokiamą „e-paso” sistemą ir gryną klasiokų idėją aplipdęs visokiausiomis pažintimis, nusirito į 14 vietą ir toliau ritasi.

OMNI.lt, persitvarkęs į Balsas.lt (čia gal ne tipinis tik dizaino pertvarkymas) iš 4 vietos nusirito į 20-ąją.

Išsiplėtęs į plius.lt, autoplius.lt nei laimėjo nei prarado – dabar virš 90% plius.lt lankytojų yra autoplius.lt lankytojai. Tik apvali suma paleista į orą.

O ar yra kitokių pavyzdžių?

Yra. Kažkada ieskok.lt dominavo pažinčių pasaulyje ir net bandė mesti iššūkį „Delfi” (pagal „PageViews” net lenkdavo). Bet, jis užmigo ant laurų, nediegė naujovių ir jį išstūmė Draugas.lt, kelis kartus eksperimentavęs dizainais ir nuosekliai plėtęs turinį bei paslaugas. Rezultatas – ieskok.lt tuoj iškris iš trečiojo dešimtuko, o Draugas.lt jau pakilo iki 7 vietos.

Tai ar verta?

Atrodo, jog jeigu esi lyderis, tai bet kokios pertvarkos yra labai rizikingos. Kas gali atrodyti labai gražu ir naudinga teoriškai, gali būti nepriimtina tavo lankytojui ir tu tiesiog gali nepataikyti. Atrodo, jog dauguma šios dienos lyderių šios politikos ir laikosi – užimdami patikimas pozicijas jie laikosi suspaudę glėbyje ką turi, bando išspausti iš to kiek įmanoma daugiau naudos ir jokių būdu naujovių neįsileisti.

Naujovių diegimas, matyt, yra „follower’ių” ar „challanger’ių” reikalas –  jie gali eksperimentuoti, taip badyti lyderius ir atrasti skaudžią vietą – galbūt atradus pavyks persivilioti lankytojus. Lyderių reikalas, matyt, yra laiku pastebėti, ką atrado „follower’iai” ir „challanger’iai” ir tuo operatyviai pasinaudoti, neleidžiant konkurentams susikurti pranašumo.

O ką daryti, jeigu persitvarkyti reikia verkiant? Tyrimai, tyrimai, tyrimai … Lietuvoje tyrimai tebėra labai skurdūs.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

8 komentarai

  1. Artas Bartas - 2007 11 13, 12:07

    Simai, as manau, kad problema ne tyrimuose, o tame, kad internete lietuviai yra hyper-konservatyvus lankytojai. Jie ismoko naudotis Delfiu 2000 metais ir po to jau kryziu gulsis, bet naujoviu nepriims :)

  2. Mantulis - 2007 11 13, 16:32

    na del balsas.lt omni.lt tai cia labiau kardinalus atsiskyrimas, nei pertvarkymas :) anyway.

  3. simonas - 2007 11 13, 16:48

    Sutinku su tuo, jog balsas.lt nebuvo paprastas tik dizaino pakeitimas. Bet anyway, tai ne koks atsiskyrimas – visgi dar ir dabar visus omni.lt lankytojus permeta į balsas.lt. Jo nuosmukio pradžia buvo dar prieš omni virtimą balsu, bet dėl to aš manau irgi nesėkmingos permainos buvo kaltos.

  4. tomukas - 2007 11 13, 17:13

    Simonai, nesupyk, bet man cinema.lt dizainas atrodo daug aiskesnis ir daug daugiau webdunuliskas nei kinas.info. Nors jis ir sukurtas pries desimt metu.

    Dideles raides, aiskiai isdestyta ir pan. O kinas.info su padidinimo stiklu browsint reikia.

    Aisku mano ir poreikiai nera labai dideli – tik susirasti koks kinas bus rodomas kokiame kino teatre ir si poreiki cinema.lt tenkina labai gerai. As nuejas i kinas.info nieko nesusigaudau kas prie ko ir panasiai (aisku per daug ir nesistengiu gaudytis, bet gi interneto useriai yra tinginiai). I kinas.info nueinu tik recenziju paskaityti, kur su veidukais kaireje:)

    As zinau, kad nuejas i kinas.info rasiu daug daugiau informacijos ir pan., bet man kaip ir daugeliui jos nelabai reikia. Jei jau reikes kazkokios detalios infos apie filma, tai tiesiu taikymu i imdb.com

    Beje, nei viename is siu protalu negaliu paziuret kino treileriu, kas yra labai didelis trukumas :D

  5. Blogorama #250 : nežinau.lt - 2007 11 13, 22:06

    […] Tačiau praktika rodo, kad dizaino keitimas, bent jau didžiųjų projektų, yra vengiamas. Pliusai ir minusai – Simono Bartkaus straipsnyje. Na, o lietuviškų MP3 portalų apžvalgą rasite jau įprastoje vietoje – kIDEA […]

  6. Dominykas - 2007 11 14, 01:04

    Tavo paminėti persitvarkymai labai nevykę šiaip jau ;) Ypač klase.lt

    Kalbant apie omni -> balsas tai aš nepajutau – nors niekada ten ir nesinaudojau, bet tiesą pasakius balsas man labiau prie širdies – net kartais perskaitau ką nors ten :)

    Ieškok.lt irgi darė persitvarkymą kažkada… Ir tada žlugo labiau negu tada kai nediegė naujovių :)

    Enivejs, persitvarkymas persitvarkymui nelygu. Prieš jį darant reikia ne galvoti „ką noriu pakeisti aš”, o „kaip padaryti patogiau ir geriau lankytojui” ir tikrinti ne su savo programeriais, dizaineriais, kitų grand’ų idėjomis, o su realiais žmonėmis. CNN.com neseniai persitvarkė – kažkuriam blog’e mačiau informaciją kaip jie darė savo analizes! Rezultatas? Man asmeniškai ŽYMIAI labiau patinka ir ŽYMIAI patogiau negu sena versija.

    Su persitvarkymais problema ta, kad juos reikia daryti atidžiai ir negailėti tam pinigų – ir GERAI GERAI pagalvoti prieš juos darant – ir nedaryti to ko iš tikro visai nereikia ;)

    Delfi.. nesvarbu, kad jie atgyvenę – bet užtat patogu. Atėjai – antraštes praskrolinai, paklikinai kur reikia ir turi viską – akims nereikia mėtytis. Kaip enciklopedijos turinys – atsidarei ir viskas aišku. Kam keisti tai?

    Pfft ant tiuzyro.

  7. tomukas - 2007 11 14, 11:20

    Šiaip tai tikrai, jei turi 1 minutę laiko ir nori sužinot kas vyksta Lietuvoje – tai atsivertei delfi ir viskas aišku – net skaityt nereikia.
    Nuėjęs į Lrytą gali daugmaž apytiksliai sužinot kas vyksta (nes kažkas svarbaus būtinai bus giliau paslėpta). O jau apie alfa tai net nekalbu, ten nuėjęs pamanysi kad Lietuvoje tik Merūnais visi rūpinais ir daugiau nieko.

  8. Zmogeliukas - 2009 01 2, 22:37

    Kas cia per filosofija isvis nesuprantu – butinai diegti ka nors NAUJA. Ne visada nauja geriau uz sena (o daznai ir atvirksciai).

Leave a reply