Keleivių skaičiaus pokytis skrydžiuose iš Vilniaus 2009 m.
Mano tinklaraščio skaitytojai kartas nuo karto pasidalina duomenimis apie Vilniaus ir kitų aplinkinių oro uostų keleivių srautus. Tie duomenys nėra konfidencialūs, tačiau nėra visiems prieinami – toks lietuviškas slaptumo įteisinimas.
Noriu pasidalinti su jumis keletu pastebėjimu apie keleivių srautą iš Vilniaus oro uosto.
Keleivių srautas per egzistuojančias kryptis nėra pakilęs, kaip buvo galima tikėtis. Pakilo Ryga, palyginus su 2008 m. paskutiniu ketvirčiu trečdaliu, pakilo keliolika procentų Praha. Visos kitos kryptys krito – Frankfurtas, Varšuva, Viena. Nelabai galima išskaičiuoti Helsinkio krypties pokyčio, kadangi praėjusiais metais šioje kryptyje dar buvo „airBaltic” – neturiu duomenų kokią dalį srauto sudarė „airBaltic” keleiviai.
Stebėtinas Dublino reiso apkrovimas – skaičiavimuose padariau prielaidą, jog kovą visus reisus „Aer Lingus” atliko su A321, tačiau gali būti, jog kovą dar kai kurie reisai buvo atliekami su A320, todėl faktinis lėktuvų užpildymas gali būti dar didesnis. Pagal pavasario tvarkaraštį, visi DUB-VNO-DUB reisai atliekami su 212 vietų A321. Pagerinusi skrydžių laikus pavasario tvarkaraštyje „Aer Lingus” ėmė siūlyti jungiamuosius skrydžius į Niujorką.
Rygos reiso užpildymas lieka žemiau 50% ribos. Be abejo, tokiame reise, kuriame vežamas tranzitas gali būti investuojama į patogumą keleiviams – kuo dažniau skraidai, tuo trumpesnis laukimo laikas. Per dieną į Rygą/iš Rygos keliauja apie 500 keleivių, „airBaltic” atlieka po 6 reisus abiem kryptimis, kai kurie reisai vykdomi ne „Fokker 50”, o „Boeing 737-500” ar net „Boeing 737-300”. „airBaltic” vis dar reklamuoja septynis reisus į Rygą, tačiau realiai vyksta šeši.
Man vis dar kabo klaustukas ties klausimu, kiek „airBaltic” reise į Rygą sėdi prievarta įsodintų keleivių – žmonių, kurie pirko bilietus į tiesioginius „airBaltic” skrydžius iš Vilniaus, tačiau „airBaltic” juos atšaukė ir pakeitė į skrydžius per Rygą. Kiekvieną mėnesį nuo 2008 m. spalio „airBaltic” vis atšaukinėja skrydžius ir taip papildomai pamaitina Rygos reisą. 2009 m. balandis turbūt bus paskutinis toks mėnuo, kada Rygos reiso populiarumą kilstels uždaryti Milano, Stokholmo ir Miuncheno reisai.
Pagal pasidalijimą (share), šiuo metu kas penktas Vilniaus oro uosto reguliariųjų skrydžių keleivis keliauja į Rygą. „airBaltic” pervežamų keleivių srautas, palyginus su 2008 m. pirmu ketvirčiu, nukrito 43%.
Sumažėjo keleivių Kopenhagos reise, tam įtakos turi ir tai, jog „airBaltic” atsisakė dieninio Kopenhagos reiso. Įdomu tai, jog keleivių srautas Vilnius-Kopenhaga reise yra didesnis nei Ryga-Kopenhaga reise.
Neturiu patvirtintos informacijos, kokiu lėktuvu „Donbassaero” atlieka reisą Kijevas-Vilnius. Mano lentelėje padaryta prielaida, kad skraidoma „SAAB 340” (taip nurodyta „amadeus” sistemoje) – tokiu atveju kovo mėnesio lėktuvų užkrovimas buvo 55%. Mano nuomone, tai labai geras rezultatas reisui, kuris buvo atidarytas be reklamos ir išankstinių pardavimų, kompanijos, kuri neturi jokio vardo ir paskirstymo kanalo Lietuvoje.
Beje, nuo birželio „Donbassaero” atidarys papildomą penktąjį reisą į Kijevą sekmadienio vakarais.
Kovą vyko tik du pirmieji reisai iš Briuselio, bet kiekviename reise sėdėjo vidutiniškai po 76 keleivius. Aišku, išvadas daryti anksti, kadangi bent jau pirmame reise lėktuve sėdėjo nemažai ponų, kurie už bilietus nemokėjo.
Pirmąjį šių metų ketvirtį smarkiai smuko turistų į Egiptą srautas. Čia jau ne pasiūlos trūkumas, o krizė. Tiesa, ūgtelėjo Tenerifės populiarumas, tačiau ji toli gražu nekompensuoja Egipto nuosmukio.
Keleivių srauto iš Vilniaus oro uosto lentelė.
Total 2008 – keleivių srautas 2008 m.
Sausis, Vasaris, Kovas – keleivių srautas atitinkamai kiekvieną šių metų mėnesį
YoY Q1 – keleivių srauto pokytis: šių metų 1 ketvirtis su praeitų metų 1 ketvirčiu.
Q1-2009 vs Q4-2008 – keleivių srauto pokytis: šių metų 1 ketvirtis su praeitų metų paskutiniu ketvurčiu.
approx.load – vidutinis mano apskaičiuotas lėktuvų užpildymas 2009 m. kovo mėn. Gali būti netikslumų, kadangi kovo pabaigoje keitėsi tvarkaraščiai ir neturiu visų duomenų ar visi reisai buvo vykdomi lėktuvais, nurodytais tvarkaraštyje.
Bendras reguliariųjų reisų keleivių skaičius Vilniaus oro uoste: 2009 m. sausis – 79,2 tūkst. keleivių, vasaris – 62,9 tūkst. keleivių, kovas – 73,2 tūkst. keleivių.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
15 komentarai
Leave a reply
Dėkui.
Bet kiek aš suprantu matematikoje, skaičius negali sumažėti daugiau nei 100% ir likti teigiamas (YoY Q1 stulpelis).
Simonai mano skaičiavimu Frankfurtas su vienu LH reisu apkrautas vos ne 99% . Stebina Vienos beveik nepasikeitę rodikliai.
Žieminiam tvarkaraštyje „Lufthansa” skraidydavo su A319, kuris turi 132 vietas – šį skaičių naudojau skaičiuodamas apkrovimą. Taip pat kovą įvyko trys vakariniai reisai, kuriuos „Lufthansa” daro su 735 – 111 vietų.
Tiesa, skaičiuojant Frankfurto krypties nuosmukį reikia atsižvelgti į tą faktą, jog „flyLAL” buvo šiame reise – taip pat skraidydavo kasdien.
Man tai įdomu kaip tuos AerLingus bilietus į JFK (Niujorką) nusipirkt. Nes Aerlingus puslapyje jungtį lyg ir rodo, bet kainų neduoda- neranda pasiūlymų. Mistika kažkokia…
O iš kitos pusės gaila, kad Donbasaero nesiūlo su Aerosvit tokių gerų kainų, kaip FlyLAL laikais…
Palaukim kokį mėnesį atsiras Skyways kainos. Gal dar situacija pagerės…
Klaida Aerlingus puslapyje. Pirmą dieną (www.theairdb.com tinka tokiom naujienom sekti – jie ir skrydžių su persėdimais naujus variantus kaip naujus maršrutus skaičiuoja) bent į vieną pusę duodavo – už gerą kainą. Dabar per agentūras tik yra, ir brangiau gerokai. Susitvarkys kada nors.
gal kazkur kazka girdejai kas skraidins paneliu is mango naujos agenturos (mangoturas.lt) keleivius i ibiza? kazkaip idomiai skamba ju teiginys apie tiesioginius skrydzius… novaturas to neturi, tez tour irgi. tai kas cia toks didvyris (avia kompanija), kuri darys tiesiogini tarp kazkokios naujos kelioniu agenturos ir ibizos?.. hmm :/
Apie „Mangoturą” girdėjau. Jie yra kelionių organizatorius – t.y. užsiima ta pačia veikla kaip „Novaturas” ir „Tez Tour”. Konkurentai, kitaip tariant.
Jie ketina skraidinti tiesiogiai į Ibizą. Aviakompanija čia ne prie ko – kelionių organizatorius užsako čarterį ir už jį sumoka, o keleivių surinkimas ir pardavimas tai yra organizatoriaus problema. Jeigu nauja kompanija pateiks finansinius garantus „flyLAL Charters”, „Aurelai” ar bet kokiai kitai kompanijai, tai suorganizuoti tokį reisą tai kaip iki trijų suskaičiuoti.
O kieno kapitalas stovi už „Mangoturo” tai nežinau – gal pačios per dešimtmetį ant scenos užsidirbo ant trijų pirmų skrydžių į Ibizą :)
Nesutikciau, manau, kad uzteks tik pirmam skrydziui ir tik i prieki :))
įdomumo dėlei..
Balandžio 1-2 dienom Varšuvoje vyko regional airlines konferencija ir joje kalbėjo AirBaltic’o CEO. Prezentaciją galite pažiūrėti čia: http://www.eraa.org/intranet/documents/146/3818/Bertolt Flick.pdf
Be visai įdomios statistikos, pastebėjau įdomią detalę. Tyčia ar netyčia,lentelėje passenger growth in Baltics, atvaizduota, jog VNO niekada neaplenkė TLL ir 2008 metais nepasiekė 2 mln. keleivių. Kaip rimtam žmogui darančiam rimta prezentaciją gan rieboka klaida…
Anyway, konferencijoj nemažai dėmesio skirta buvo Eastern Europe reikalams, daugiau prezentacijų ( LOT, CIMBER, Blue1) čia:
http://www.eraa.org/inside-era/RAC09/Presentations09.php
Aer Lingus A 321 tikrai skraido i Vilniu! Kovo pabaigoje is Vilniaus isskridau su sausakimsu A 321 – 200, o sugrizau su A 320 -200. Skrendant i prieki ir atgal buvo zmoniu, kurie skrido i/is JAV. Panasu, kad Dublino oro uostas tampa nebloga tarpine stotele, skrydziams „dobiliniais A 330” i JAV. Ir siaip, mano nuomone, Aer Lingus kainos – vienos patraukliausiu, ypac uzsisakant is anksto ir turint mintyje ju siulomas nuolaidas Vasaros kelionems. Aptarnavimas – tikrai neblogas, tik airiu oro linijose noretusi gauti Guinesso alaus:)
Todėl labai keista, kad Aerlingus nepadidina reisų skaičiaus Vilnius-Dublinas kryptyje. Nes jei yra tokia paklausa, tai galėtų mažesnius lėktuvus be vargo užpildyti. Tik panašu, kad jie nelabai turi 319 išvis…
Aišku eksploatacijos prasme spėju jiems didesni lėktuvai geriau varinėt nei mažesnius.
Aišku Aerlingus galėtų savo tvarkaraštį dar patobulint, gal pavyktų tada ir kitas JAV kryptis apimt? Ypač Čikagą ir Bostoną.
Suprantama, kad ne visi lietuviai renkasi Vilniaus oro uosta, kai kalba eina apie keliones planavima. Juk nieko nereiskia su masina pasiekti Ryga ar Varsuva ir keliauti zymiai patrauklesnemis kainomis. Tu keleiviu statistika neuzfiksuos, kad jie keliauja is Lietuvos…Pasiziurekite kokie patrauklus gali buti pasiulymai i JAV, Azija ar Australija is kitu Europos miestu: www estravel lt. Lietuviui sunku suvokti, kad imanoma skristi tokiomis kainomis:)
Beje, šiandien teko lankytis Helsinkio oro uoste, o prieš kelias dienas – Talino, tai…
Helsinkis-Malaga skrydį, ryškiai charterinį, vykdė Aurela :)
Taline, bet šitai nenustebino, priparkuotas flyLAL lėktuvas buvo vienintelis 737 dydžio lėktuvas visame oro uoste :)
Ka gi, galim pasidžiaugt, kad Vilniuj daugiau didesnių lėktuvų kyla ir leidžiasi…
Aš tai eilinį kartą skridau per Ryga (taip pigiau). Tad teko su liūdesiu matyt, kaip į Londoną krauną 757-200.
Unikalus atvejis, kad Ryanair keleivius vežė autobusais iš lėktuvo (paprastai tenka eit pėstute).
Matosi, kad oro uostas gana gyvas ir veržlus.
Tenka pastebėti, kad Ryga jau įgyja Dublino savybių- šiame oro uoste daugėja tarptautinių autobusų maršrutų reisų.
Tad vienintelis Vilniaus „pranašumas”- geležinkelis. Iš kurio realios naudos ne tiek daug…
Pasiskaičiaviau, pagal šio įrašo duomenis apytiksliai charteriniu skrydžių į Egiptą, Tenerifę apkrovimus šiais metais, tai visur gaunas apie 90-95%. Visgi krizės metu kelionių organizatoriai sugebėjo užpildyti lėktuvus. Manau, kad su tokiais užkrovimais tikrai apsimokėjo 757 varinėti, net ir trumpesniais atstumais į Hurgadą. Beje kodėl šioje statistikoje neminimas Bankokas?