KLM grįžta: „Estonian Air” vasarį pradeda skrydžius iš Vilniaus į Amsterdamą
Šiek tiek daugiau nei po vienerių metų pertraukos, Vilnius bus pasiekiamas kaip KLM tinklo dalis. „Estonian Air” bendradarbiaudama su KLM, nuo vasario 12 dienos pradeda skrydžius 6 kartus per savaitę iš Vilniaus į Amsterdamą (kasdien, išskyrus šeštadienį). Bilietai jau parduodami.
„Estonian Air” „Boeing 737-500” lėktuvu skraidys iš Talino į Vilnių ir iš Vilniaus į Amsterdamą kiekvieną rytą bei tuo pačiu maršrutu grįš atgal (Amsterdamas-Vilnius-Talinas). „Estonian Air” ketina neparduoti bilietų iš Talino į Vilnių ankstyvo ryto reisui (tiesiog tam nebūtų paklausos, o keleiviams iš Talino skrydis bus kaip techninis sustojimas), tačiau bus galima vidurdienio skrydžiu su „Estonian Air” skristi iš Vilniaus į Taliną.
„Estonian Air” turės KLM „codeshare” tik maršrute Vilnius-Amsterdamas, bet neturės maršrute Talinas-Vilnius-Amsterdamas.
„flyLAL” su KLM „codeshare” skraidydama į Amsterdamą du kartus per dieną, maršrutu perveždavo 2008 m. 7000-9000 keleivių per mėnesį. Tyrimai rodo, jog apie 50% srauto buvo jungiamasis srautas per Amsterdamą.
Vilniaus pasiekiamumas su KLM jungtimi padidės ženkliai, ypač per „SkyTeam” aljanso vežėjus – šiai dienai „SkyTeam” aljansui Vilnius bus pasiekiamas tik per Prahą ir „Czech Airlines”.
„airBaltic” nuo sausio 11 dienos pradėjo skrydžius iš Vilniaus į Amsterdamą keturis kartus per savaitę. Dideliu „Estonian Air” pranašumu prieš „airBaltic” vykdomus skrydžius turėtų būti glaudi partnerystė su KLM: ji dėkinga ne tik galimybės siūlyti visą KLM žemėlapį, bet taip pat atsidaro ir daugybė KLM pardavimo biurų visame Pasaulyje ir daugybė KLM turimų korporatyvinių kontraktų, kur KLM yra suinteresuota parduoti bilietus ir į „codeshare” principu vykdomus skrydžius
„Estonian Air” siūlomas tvarkaraštis bus ypač patogus skrendant iš Vilniaus per Amsterdamą į bet kurį KLM žemėlapio miestą, bet taip pat patogus atvykti į Vilnių iš tolimųjų kraštų pasinaudojus KLM „naktiniais” skrydžiais su ankstyvu atvykimu į Amsterdamą. KLM ir jų partneriai ankstyvą rytą Amsterdame leidžiasi iš Singapūro, Nairobio, Abu Dabio, Kuala Lumpūro, Hong Kongo, Detrotio, Dubajaus, Niujorko, Toronto, Detroito, Mumbajaus, Vašingtono, Mineapolio, Los Anželo, Montrealio, Sietlo, Hiustono, Bostono ir daugybės kitų miestų.
„Estonian Air”, kaip regioninei kompanijai, toks glaudus bendradarbiavimas su KLM taip pat bus didelis žingsnis pirmyn – iki šiol turėjusi tik vieną strateginę partnerę SAS, kuri yra „Star Aliance” narė, pradeda bendradarbiavimą su „Sky Team” nare KLM.
Lėktuvas iš Talino į Vilnių pakils 5 val. 25 min., Vilniuje leisis apie 6 val. 30 min. 6 val. 50 min. pakils lėktuvas iš Vilniaus į Amsterdamą. 9 val. 40 min. iš Amsterdamo į Vilnių pakils lėktuvas, Vilniuje leisis 13 val., iš Vilniaus į Taliną lėktuvas kils 13 val. 25 min. ir lygiai už valandos baigs kelionę Taline.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
184 komentarai
Leave a reply
puiki naujiena
Stipru :) Skristi 5 min skirtumu lyginant su airBaltic yra drąsus žingsnis. Na bet KLM codeshare turėtų padėti.
Ar bilietų tarp Talino ir Vilniaus pardavimas sukeltų didelės papildomas išlaidas/laiko sąnaudas? Nes bent atgalinis skrydis galėtų vieną kitą keleivį pagaut.
Na ką, VNO atrodo atsigauna. :)
Va čia tai iš koto verčianti naujiena. Be to, tai tam tikras iššūkis Vilniaus oro uosto tarnyboms, nes iki šiol tikrų tranzitinių reisų nebuvo.
Taip pat įtariu, kad airBaltic pradės smarkiai galvoti ką daryti su savo reisu į Amsterdamą.
Gaila aisku, kad ne pats KLM, bet zinia tikrai gera! Tikiuosi artimiausiu metu bus dar daugiau geru geografijos pletros ziniu:)
Bet kaip užknisa tie rytiniai reisai kai skrendi tik į/iš Amsterdamo (anksti keltis, stumdytis žiauriose eilėse Schiphole). Galėjo popietinį padaryt :(
Pranai, iš Vilniaus į Taliną bilietai bus parduodami – turėtų būti labai geras produktas B735 skrydis į Taliną, trunkantis tik valandą ir papildantis du „Estonian” reisus TLL-VNO-TLL.
Nebus parduodami bilietai tik iš TLL į VNO anksti ryte – taip bus galima greičiau aptarnauti lėktuvą Vilniuje (nemažai yra sunkumu atrinkti ir iškrauti bagažą). Be to, tikrai nemanau, kad yra estų, kuriems dėl kažkokių priežasčių reikėtų 6 val. 30 min. būti Vilniuje, kadangi yra reisas, kada gali leistis 8 val. 20 min.
Na ka, lauksim airBaltico AMS krypties bilietu ispardavimo – itariu, kad paleis po 0 Lt…
Wow. Gera naujiena :)
Dziugi naujiena bet kartu ir gana keistas ir drasus Estonian zingsnis, su rytiniu tuscio lektuvo pervarymo, reiso kastai turetu buti nemazi.
Siaip jei kas pries pora metu butu pasakes kad 2010 metais is Vilniaus i Amsterdama skraidys tik estu ir latviu aviakompanijos ir ne viena lietuviska tai manau mazai kas butu patikejes :)
Andriau, iš TLL skris ne tuščias, o su keleiviais TLL-AMS.
Ryšium su tuo klausimas, ar iš viso egzistuos OV reisas VNO-AMS? Gal KLM ima visas likusias vietas?
Kol kas sistemose matau tuos skrydzius TIK kaip OV reisus. Kaip KL skrydzio – nera.
Klausimas filosofinis- ar optimalus toks tvarkaraštis? Nes jis visiškai netinka skrydžiams po Europą.
Iš esmės Estonian siūlo tą patį, ką AirBaltic tik su Codeshare galimybe. Toks laikas labai geras skrendant kažkur pirmyn, bet problemiškas skrendant atgal- nes reikia prieš 9 val. atsirast Schipol’yje.
Ar ne geriau būtų skraidyt, kaip daro Lufthansa ir Austrian- apie dienos vidurį?
Keista, kad nesiūlomas Codeshare iki Talino, nes kiek suprantu iki šiol Estonian tokį codeshare turėjo (kai skraidė tiesiog Talinas-Amsterdamas)
Manau kad peskelbti apie naują skrydį mažiau nei prieš mėnesį yra nelabai protinga.
WOW DĖL NAUJIENOS galėtų tokios kiekvieną dieną būti.Ir dar ,o kai Estonian pakeis 735 i 900 taj su juo pradės skraidyti ar kaip cia?
Pasirodo ne taip supratau, tai iš Talino į Vilnių skris netuščias, o su estais norinčiais į Amsterdamą. Visgi nors lietuviams šis skrydis bus palankus, bet estams man atrodo nelabai. Skristi su sustojimu per Vilnių, jiems nebus labai patogu, ir nedaug geriau nei pvz. skristi su Air Baltic per Rygą į AMS. Taip sakant atrodo, kad sitam reise Estonian aukoja estus dėl Lietuvos rinkos. :)
Taip pat nusileidmas Vilniuje 6val ryto irgi turi tam tikrą riziką. Vilniuje gi ne taip retai būna, kad pasitaiko tirštas rūkas ankstyvam ryte:)
o airBaltic i AMS 11 pradejo ne 4?
P.S. Įmanoma kad vasarą atsiras tiesioginis reisas į Simferopolį?
Matome labai linksmą ir įdomią situaciją Vilniuje. Įsitvirtino liberalizmas – nuolat nauji skrydžiai, konkurencija, o valstybinio įsikišimo (t.y. nacionalinių avialinijų) neliko. Kai pamąstau, gal visai ir neblogai atrodo toks modelis :) Antra vertus, prie tokio liberalizmo visuomet ir bus skraidoma tik ten, kur apsimoka..
Starting from 12 February 2010, Estonian Air and KLM Royal Dutch Airlines will start code share cooperation on Estonian Air flights on Amsterdam-Vilnius-Amsterdam route. Estonian Air will serve the route as a through flight to/from Tallinn with six weekly frequencies on Mondays, Tuesdays, Wednesdays, Thursdays, Fridays and Sundays.
Kaina uz roundtrip VNO-AMS-VNO iseina apie 2700 EEK arba 600 LTL
Su Boltiku toms pacioms dienoms iseina 470 LTL
@oleg – pažiūrėsim, kas pririnks daugiau, ar Airbaltic be codeshare, ar Estonian su pasakiškomis jungimo galimybėmis. Tas 130LT nevaidina praktiškai nieko – tiesioginių keleivių į AMS nebus daug, IMHO latviai neš kudašių per porą mėnesių, jei estams pavyks gerai užsukt maršrutą ;)
Gera naujiena!Kad tokiu tik dazniau butu… :)p.s.Brussels airlines sendien i VNO B733 paleido.
Liktais 2008 metu rigos oro uosto statistika pagal ne tranzitinius keleivius http://www.riga-airport.com/uploads/images/Partneriem/aviacija/turisma statistika/2008/en-2.jpg
Vidutiniškai iš 5496 tranzitinių keleivių
Lietuvių buvo 1958,7
Estų buvo 1384
Švedų buvo 323,5
Lenkų buvo 207
@Vytautas> pririnks skrendancius kazkur toliau verslo ir pan. keleivius, bet visiems „asmeniniais ir pazintiniais” tikslais bent jau Europoje nebus sudetinga imti AirBaltic kazka toliau. Estonian pliusas bus skrydziu skaicius per savaite.
Norint, kad kažkas skraidytų ten, kur neapsimoka, reikia kad kažkas kitas už tai sumokėtų…
Į pirmaajį skrydį rašo kad liko trys vietos
Patikimasis,
Turbut gryba pjauna, kad raso tai, arba agenturos dauguma bilietu ispirko (uzsake)..
As ir taip manau
Siaip tai tokie dalykai,kaip liko 3 vietos ir pan. Yra reklaminis triukas. Taip skatinama pirkt,nes tuoj neliks.
gali but,kad tiesiog skaicius rodomas is lubu (tada klaidinimas). Kitas variantas, rezervuoti ir neispirkti bilietai (KLM,speju, rezervacijas 3 paras leidzia laikyt). Dar kitas variantas- rodo tos bilietu klases skaiciu. O klasiu gali buti nors ir dvidesimt. Tada daug ju gali but pvz. Po 4 bilietus.
idomi ta Rygos 2008 statistika. Is kur ten lenkai atsirado? Realiai reiketu ziuret i 2009 metus- tada matytume tikresni tranzito vaizda.
Bandžiau išknisti bet išsamios statistikos nera (2009)
YAMAL ką nors svarsto dėl vasaros?
Bet kai tokios naujienos – kaip sujudo blogas, komentarai kruvomis plusta :)
Simonai – duok daugiau naujienu … visus is ziemos miego isjudinsi :D
truputį off: Stansted savo live flight info jau rodo nebe HCW101, o V9 101…
Tai Stansted airport veluovo, bet velavo net du ar tris menesius… nu ir velavimas gaunasi…
Airbaltic paleido skrydi is Rygos per Vaasa i Umea, Estonian is Talino per Vilniu i Amsterdama. Cia toks budas padeda sutaupyti ar tiesiog taip susidelioja? Kazkaip anksciau esu mazai girdejes apie tokius kombinuotus skrydzius.
Tikrai džiugi naujiena! :-)
Nepatyres – ir seniau būdavo tokių skrydžių, tik ne Lietuvoje. Be kita ko, yra teisiniai dalykai – kad labiausiai apsimokėtų reikalinga devintoji (pagal Čikagos Konvenciją – penktoji) skrydžių laisvė.
Tai yra sutarimas tarp šalių, kad gali skristi lėktuvas pvz. iš šalies A į šalį B ir paskui į šalį C ir pardavinėti bilietus ir B-C bei C-B segmentams, o ne vien A-C, A-B, B-A ir C-A segmentams. Be tokio susitarimo pavyzdžiui skrisdami Talinas-Vilnius-Amsterdamas estai negalėtų parduot bilietų Vilnius-Amsterdamas ar Amsterdamas-Vilnius – aišku ir Vilniuje tada neapsimokėtų leistis. Europos Sąjungoje yra bendra rinka, taigi tokia skrydžių laisvė yra tarp visų ES šalių. Iki 2004 m. gegužės 1 d. jos nebuvo.
Atsiprašau, turėjau omeny aštuntąją skrydžių laisvę. Devintoji suteikia teisę nusileidus tęsti skrydį į kitą tos pačios šalies miestą, tai yra pvz. jei SAS skristų Kopenhaga-Palanga-Vilnius ir parduotų bilietus Palanga-Vilnius segmentui.
Effective immediately, as of noon on Wednesday, 13 January 2010, Blue Wings airlines is ceasing operation.
The developments of recent weeks, and the tense overall economic situation in the aviation industry, have forced us to take this step.
Blue Wings is working intensively to find a short-term solution to the current difficulties.
http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Wings
O kaip manot, kada Estonian Air atras pinigų susimokėti už CRJ900? Gi jau ne pirmą mėnesesį jų spalvom nudažytas gatavas naujas lėktuvas stovi pas Bombardier. Jau ir antrą lygtais pagamino. Bet kol nėra pinigų – neatiduoda.
Na su geroku velavimu, bet atspejau, kad AMS reisa vykdys Estonian. Jei flyLAL laikas budavo nuostolinga atvezineti tranzita KLM, tai idomu kokiomis salygomis jiems tai darys Estonian. Is vienos puses KLM kaip visada niekuo nerizikuoja, o pabandymui manau pats tas. BT prognozuoju AMS ir CPH reisas naturalia mirti, nebent SAS su KLM butu itin nelankstus ir ju PROS veiktu labai neteisingai. Anyway manau su tokiu tvarkarasciu ir pasiulyma Estonian iki rudens sezono nusizudys siame reise naturaliai :)
@LP: deja, flyLALui ne tik AMS kryptis buvo nuostolinga.
Tenka pritarti Labiau patyrusiam- tvarkarastis toks savotiskas. Tai man tam tikra misle. Nes AirBaltic dar galima suprast- orientuojasi i tiesiogini srauta (nors jo prireiktu nemazai B737-500). Tai orientuojantis i tranzita aisku, kad geram tranzitui reikia dvieju reisu,arba bent jau CSA varianto-ryte pirmyn,o vakare-atgal (nors tai ne patogiausias variantas).
Klausimas istorinis ir techninis- ar yra duomenu kokiom Kryptimis skraide lietuviai per Amsterdama,kad teoriskai isivaizduot kokia dalis buvo ilgu,o kokia Europietisku reisu.
Viskas,aisku, grazu,bet patiket kad vos ne kasdien galima pririnkt B737 skrist i USA ir tolimus rytus-sunku. O tiesioginiam srautui, reisas truputi per ankstyvas.
idomu is kur Zinios apie pagaminta ir neapmoketa Estonian lektuva?
Beje, yra gandu, kad AirBaltic gali atidaryt daugiau reisu is Vilniaus.
Del TLL-VNO-AMS klausimu daug- nera Codeshare is Talino? Reiskia KLM tas miestas isvis nebedoimina? Ar jiems geda pardavinet bilietus su tarpiniu tupimu?
Siaip didzioji Estonian paslaptis greiciausiai skrydyje su tarpiniu tupimu. Papildomas uzpildymas gaunamas skrendant per du taskus,o ne leidziant kainas. Klausimas ar toks budas suveike pvz. Aurela atveju?
Nors Estonian ideale reiketu dvieju reisu. gal padetu mazesnis lektuvas?
Dar vienas scenarijus AirBaltic persikraustymas i vakara, nors be codeshare nebus geru kainu…
Kadangi KLM neseniai uždarė reisą iš AMS į TLL, tai manau profsąjungos bent porą metų neleis KLM suteikti codeshare AMS-TLL maršrute. „Estonian” neturėjo KLM codeshare ir tiesioginiame maršrute iš Talino.
Mano nuomone, pasirinkus vieną reisą per dieną, tai šis tvarkaraštis yra geras. Amsterdamas yra per toli, jog būtų plačiai išnaudojamas kaip hub’as europiniams reisams: statistika rodo, jog per AMS daugiausia buvo skrenda į tolimus kraštus, taip pat į mažus Prancūzijos miestus, šiek tiek į Didžiosios Britanijos mažesnius miestus. Kaip jau minėjau, labai didelė dalis ilgųjų skrydžių į AMS atvyksta anksti ryte.
Iš kitos pusės, iš bėdos lieka dar KLM codeshare AMS-PRG-VNO maršrute, tai jeigu reikia į kokią egzotišką vietą nukakti, tai įmanomas grįžimas su KLM ir per Prahą.
Na kol kas Airbaltic kaina AMS-VNO tai 111 EUR be lagaminų ir maisto. Gera kaina. Estai prašo 600 LTL už skrydį su čemodanu, be maisto.
O ko cia detos KLM profsajungos? Ar jos i tokius dalykus ziuri,kaip i darbo vietu atemima?
Is to iseitu,kad su Ryga bendro kodo ilgai nebus…
@Vytautas-NT: apie pagamintus Estonian CRJ:
http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4636640/
@Pranas
nice chat’as apie OV CRJ’us… :) aciu uz linka!
@ Aloyzas – taip, nes nebuvo alternatyvos su kažkuo kitu išplėsti tinklą. Į pelningus reisus atėjo Star1 ir airBaltic :)
Idomu, kaip seksis SAS su CPH, nes jeigu produktas tiks ir patiks, teks naują CRJ keisti į seną 735 :) ir tada jau nebus taip gerai :)
Del Estonian CRJ-900, tai jau praejusia vasara internete buvo nuotrauka:
http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=5932
Aiskiai matyti, kad CRJ900 yra pagamintas ir nudazytas Estonian spalvomis, bet iki siol niekaip neatvyksta i Estija. Nemanau, kad Bombardier gamykla ilgai juos pas save laikys, po kazkiek laiko susiras kita klienta ir jam parduos, taigi estai gali likti ir be CRJ.
Idomu, kokia situacija su Baltic’o Dashais?
@LP: nepagavau minties… tai kokie konkrečiai maršrutai buvo pelningi?
@ Aloyzas – na aš ten nedirbau, tai rankos nukirsti negaliu, bet LGW, MXP, SVO, CDG, IST buvo daugiau mažiau pasiteisinantys. Nebūtų vyriausybinės latviškos injekcinės paramos, tiek reisai būtu tikrai pelningi.
@LP
Kodel pakeitus CRJ i 735 (jei tiek padides keleiviu), bus ne taip gerai? Manau, kad priesingai, jei aviakompanija surenka tiek keleiviu, kad nebetelpa i CRJ ir reikia tuo marsrutu paleisti didesni orlaivi, tai super – vadinasi viskas pasiteisino, reisas pelningas.
Plius senas geras 735 ima „normaliai” cargo, galima apie 1000 kg ir daugiau pakraut, priklausomai nuo atstumo ir keleiviu skaiciaus…
@ Linas – tai aišku gerai, aš turiu omenyje, kad dabar reise naujas, „ekologiškas” lėktuvas ir tai papildomas veiksnys rinktis skrydį juo. Kada pastatys 735 praras dalelę to žavesio :)
@LP: Nežinau, kaip vertini kai kuriu paties paminėtų reisų „pasiteisinimą”, jei pajamos iš reiso mažesnės už tiesioginius vykdymo kaštus (neskaitant AC ir netiesioginių kaštų).
@ Aloyzas – tada tavo tiesa, aš kitų reisų detalių nežinau taip tiksliai, kaip AMS.
@LP: Manau, kad AMS konkretūs reisai tikrai buvo ne patys nuostolingiausi, tik jų ilgis ir dažnis bei netiesioginiai kaštai, paskirstyti pagal BH, galėjo parodyti didžiausią suminį nuostolį.
Kas link ekologijos, tai lietuviui keleiviui šis kriterijus bus bene paskutinėj vietoj. Svarbiau kaina, jungimų patogumas ir servisas.
Visa ta ekologija buvo panaudota reklamos tikslais- kad būtų ką gražaus reiso atidarymo proga papasakot.
Iš kitos pusės SAS teoriškai gali didinti reisų skaičių iki trijų, bet daug paprasčiau paleisti didesnį lėktuvą.
Tik, kaip kažkada rašė Simonas, pas juos labai pasirinkimas ribotas. Nuo 88 kėdžių iki 125/150. O tarpe nieko nėra…
@LP
Na del „zavios” ekologiskumo detales – sutinku :)
Aplinkosauginio PR su 735 nepadarysi… :)
O siaip, manau, leiskime SK paskraidyti ir paziuresime apkrovima, gal jie ir surinkines 120 … who knows
Dėl pelningų reisų – 2008 tokių jau nebeliko. Iki tol su tam tikru stabilumu pelningumą išlaikydavo tik tokie reisai kaip AMS, LGW, MXP, BRU, HEL (kaip nekeista). Vasaros sezonais padengdavo netgi visas išlaidas. Deja, „blogųjų” reisų nuostoliai nesulyginami. Dėl to VNO nuo 2005-2006 praktiškai negalėjo pakonkuruoti su RIX.
Praėjusiais metais „Lufthansa“ nuskraidino daugiau kaip 220 tūkst. keleivių tarp miestų Vilnius, Talinas, Ryga ir Frankfurtas. Teigiama tendencija pastebima visuose aviakompanijos „Lufthansa“ siūlomuose skrydžiuose Baltijos regione. Pavyzdžiui, maršrutu Vilnius-Frankfurtas aviakompanija „Lufthansa“ nuskraidino daugiau kaip 95 tūkst. keleivių (2008 m. – 73 tūkst. keleivių).
„Šie teigiami rezultatai dar kartą patvirtina sėkmingą mūsų pasiūlymą – kasdienius skrydžius iš Lietuvos ir kitų Baltijos šalių į Vokietiją bei kitas pasaulio šalis, – teigia Baltijos šalių regiono vadovas Matthiasas Hinze. – Niekada anksčiau mums nepavyko pasiekti tokio didelio keleivių, skrendančių maršrutu Baltijos šalys-Vokietija, skaičiaus. Šis padidėjimas taip pat įrodo, kad šis regionas turi didelį potencialą“.
Aviakompanija „Lufthansa“ ir toliau investuos į Baltijos rinkas ir pristatys visiškai naują skrydžio maršrutą. Dabar vietoj 7 skrydžių per savaitę Vilnius-Frankfurtas siūloma 13 skrydžių.
http://www.lrytas.lt/-12633937921262853746-lufthansa-pernai-baltijos-šalyse-skraidino-rekordiškai-daug-keleivių.htm
Spekuliuoti idomiausia apie paskutini paragrafa ;-)
@oleg – nėra ko spėlioti, gi yra naujas Miunchenas-Talinas.
Iš Lufthansos nesulaukėm Miuncheno, nors galėtų. Ta krypotim yra ir tiesioginis srautas, ir jungčių Europoj galės pasiūlyt.
Nors turiu dar vieną hipoteze- gal nenorima perdaug gadinti verslo Star Aliance partneriams.
Beje, klausimas filosofinis- naujų AirBaltic krypčių atidarymas su galimybe per Vilnių vykdyt tranzitą. Lyginant su Ryga- galimybės gerokai mažesnės (dėl mažesnės skrydžių geografijos). Klausimas- ar maži oro uosto mokesčiai gali reikšti pigesnį tranzitą per Vilnių, nei per Rygą?
Teoriškai, dar galima bandyt tranzitui panaudot kitus iš Vilniaus skraidančius vežėjus, bet spėju, tai nebūtų labai naudinga pačiam AirBaltic?
Šiap mane labai domitu vienas didelis dalykas, bus Lithuania Express ar nea?
airBaltic CEO Mr. Flick & business people about development of Riga airport:
http://www.buzzpodium.lv/airbaltic/airbaltic-driving-force-behind-development-airport-terminal-prerequisite-for-economic-development
The airBaltic proposal is to build a terminal that will initially be able to handle 7 million passengers by 2014. The terminal will handle 40 airplanes an hour during peak hours– nearly 5,000 passengers per hour. Total investments in the project will amount to more than EUR 92 million. The investment is to come from the private sector and will not require any state participation in terms of financing or guarantees.
Ryga pasiima Minska :
More Flights to Minsk in Cooperation with Belavia
http://www.buzzpodium.lv/airbaltic/airbaltic-offers-more-flights-to-minsk-in-cooperation-with-belavia
@Jurgis-tegu neiisibegeja,siais metais Rygoje keleiviu jau mazes.
Tadas Vaišvila sakė, kad planuojama šiemet atidaryti dar 5 naujas kryptis – http://news.penki.lt/Video.aspx?Element=Video&ReportID=8076&ObjectID=214860&Lang=LT Galima paspėliot kokios galėtų būti.
Spanish airports:
Only 9 of 48 airports in Spain will get profit this year….by http://www.elpais.com
Madrid ( Barajas)post losses in 2009 of 300 millions euros, Barcelona ( El Prat)as well post losses… Those airports start to get profit in 2022-2025, in the flew of passangers still or grows…
Thanks to open such big terminal,and great arquitecture platforms, doubts grows as passanguers:-)!
Actually airports than are fast growing in Spain, those how have 50 operations a day, ( medium spanish airports)…
Let’s see what in Riga happens….
Tadas Vaišvila sako gerai, bet realiai Ryga vistiek visus Rytu keleivius pasiima ( kad ir paskutinis pavyzdys su Minsku) ir tampa tuo norimu Vaišvilos punktu tarp Rytu ir Vakaru.
Nesuprantu kodel autorius atlieka delfio funkcija ?
What makes airBaltic’s “hybrid” airline model so successful? Interview with CCO Tero Taskila:
http://simpliflying.com/2010/what-makes-airbaltics-hybrid-airline-model-so-successful-interview-with-cco-tero-taskila/
Oi laukiam laukiam mes Ispanijos laukiam. Galetu pavasariui jau ka nors mesteleti – kad ir ta pacia Girona.
@Jurgis – dėl Minsko gi ten nieko labai naujo. Iki šiol skraidė airBlaltic 7 kartus per savaitę, o dabar prie to dar ir Belavia 3 kartus per savaitę paskraidys (nors man nelabai aišku kam jiems to reikia).
Tarpkitko mistika su tuo Estonian CRJ-900? Jie juk jau kažkur skelbėsi, kad tą lėktuvą turi ir tai darė seniai. Tai reiškia nudažė, bet neapmokėjo dar?
Kas link „Lithuania express” tai siūlau palaukt dar kokį mėnesį. Nes jei kovą- balandį jie nestartuos, tai „laisvų kasnių” nebebus daug. O steigėjai, bijau neserga pinigų pertekium, kitaip seniai būtų viską sutvarkę…
Visu pirma grėsmės iš Minsko aš nematau. Teoriškai įmanoma skraidyt 150 km (Helsinkis-Talinas), bet tai nedidelė bėda.
Kitas klausimas niekaip negaliu suprast, kaip VNO direktorius įsivaziduoja tranzitą? Jau rašiau, kad vienintelė kompanija galinti tai daryti per Vinių dabar yra AirBaltic. Nebent Estonian sugalvos plėtot skraidymą iš Vilniaus po Amsterdamo.
Grįžtant prie pagrindinės temos. Jei KLM bendram kodui žodis Talinas yra keiksmažodis, tai jie gali forminti, kaip papildmo bilieto Vilnus-Talinas pikimą už simbolinę kainą (5 EUR ar pan.) Ir gausis, kad žmogus skenda iki Vilniaus, o toliau ji draugai nuskraidina…
Beje, filosofinis klausimas, kodėl Estonian gavo KLM codeshare, o AirBaltic negavo? Ar čia KLM arba AirBaltic neapsimoka, ar kokios kitos priežastys?
Tęsiant problemos nagrinėjimą- Amsterdamas geras ne tik, kaip Hub’as į tolimus kraštus, bet ir Ispaniją, UK, Prancūziją. Su vienu rytiniu reisu tai keblu. Siūlymas grįžti per Prahą? Tai realu (dėl vėlyvos Prahos, bet ilgai ir nepatogu. Tada gal geriau tiesiog su CSA grižt.
Taigi idealiam jungimui reikia vakarinio reiso. Tik tokiais atvejais kyla problemų, kad dalį laiko tenka vežiot orą.
Įdomu o kiek realu gauti AirFrance codeshare? Juk tai viena bendrovė su KLM, ar tai vis dar ant popieriaus? Tokia jungtis leistų dar daugiau pasaulio užkabint (kas link tolimų krypčių).
Ne į temą, bet kas čia per pokštas: :)
(citata iš forumo http://www.miestai.net/forumas/showthread.php?p=401276#post401276)
„… 2. Žiemelis bando stumti naujo oro uosto statybos idėją prie Baltarusijos sienos, atseit abiejų šalių aptarnavimui…”
@Jonas- kreipk demesio- „dura „stumia, o ne oro uosto statybos ideja.
Vilniaus oro uostas yra 30 km nuo sienos. Ar jis nori anoj pusej sienos statyt? Ir siaip toks oro uostas su Sengeno barjeru dideles naudos neturi.
gal po sienos rezimo palengvinimo bus prasme labiau baltarusius viliot?
Kaip tai daryt- jau rasiau…
@ Jonas – pasakos, čia tie oro uostai prie sienos. Jokios nėra logikos tokiam oro uostui, čia net pinigų turintis investuotojas nepatikės, ką jau kalbėti valstybiniu lygiu.
Sveiki,
truputis OT, bet vis tiek į temą :)
Turėjom bilietus su BT VNO-AMS-VNO, šiandieną sulaukėme naujienos, kad skrydis atšauktas ir Airbaltic’as siūlo buvusį vasario 21 dienos skrydį pakeistį į vasario 22. Skrydžio atgal data lieka ta pati. Bėda ta, kad viešbutis jau paimtas, pinigai sumokėti (non-refundable). Tad tokie pakitimai man netinka.
Klausimas: Kokios mano teisės ir kokie galimi problemos sprendimo būdai? Dėkui.
Lieka variantas toks- tartis su AirBaltic, kad pakeistų į jungiamąjį skrydį vasario 21 d. VNO-RIX-AMS arba VNO-CPH-AMS.
Bent jau dėl pirmo varianto manau tikrai sutiks. Rygos lėktuve tikrai turi būt vietu, jei ne 20 žmonių grupė skrenda…
@valdelis – geriausias variantas su airBaltic susitarti, kad pakeistų į Vilnius-Ryga-Amsterdamas 21 dieną. Nes pinigų už viešbutį atgauti nepavyks.
@ Valdelis – paieškok šiame blog’e – Vytautas-NT yra rašęs, kad a/k gali pasiūlyti kitą skrydį, grąžinti pinigus arba nuskraidinti su kitu vežėju. BT daro kaip pigiau, tu reikalauk, kaip tau reikia. Iš patirties sakau – rašyk prašymą, tada ilgai nelaukęs pretenzija su CC į CAA ir manau jie padarys tau Rerourint’ą per RIX į AMS.
as ta pati gavau kovo menesiui tik skrydziui atgal. kad kiek is patirties zinau, jei is anksto pranesa jie gali pasiulyti kita varianta (o AirBaltic’as max sutinka per Ryga dazniausiai) arba grazinti pinigus – labai daug nepagasdinsi.
juokingiausia dalis tikriaus yra tame, kad pvz 03.21 atsauke skrydi is Amsterdamo dar ji rodo savo puslapyje ir leidzia (iki galutinio patvirtinimo tik nedaejau) rezervuoti jam bilietus?!
@Vytautas-NT
@Pranas
@Labiau patyręs
ačiū, bandysim kažką tartis. Tik man abejonės buvo iškilusios abejonės dėl terminų, ar nėra taip, kad BT informavo daugiau nei prieš mėnesį, kas galėtų reikšti, kad aš prarandu teisę į kita skrydį tą pačią dieną.
P.S. Ar man vienam tik taip pasirodė, kad vienintelė galimybė susisiekti su BT (apart web formos) yra trumpasis telefonas, kuris apmokestintas 2,54 LTL/min, kas man panašu į lupikavimą vidury dienos :)
Jei daugiau kaip 14 dienų prieš skrydį, tai nėra kompensacijų. Tada dvi galimybės: pinigų atsiėmimas arba skrydžio keitimas (maršrutas, data). Svarbiausia žinot, kad pinigų grąžinimas yra keleivio teisė, o ne kompanijos, t.y. ji privalo kažkokiu būdu žmogų nuskraidinti, o jis, jei nepatinka, persigalvojo ir pan. gali pinigus atsiimt.
Taigi panašu, kad teks skrist per Rygą…
Ar tai jau reiškia, kad AirBaltic traukiasi iš Maršruto, ar tiesiog ji atšaukia tą vieną dieną (ketvirtadienį, berods), kai vietoj Amsterdamo nusprendė skraidyt į Paryžių?
Kitas dalykas- jei AirBaltic staigiai nutrauks skrydžius, jiems nebegalios oro uostų mokesčių lengvata- reikės primokėt. Ar klystu?
Beje, pažiūrėjau, kad RIX-AMS-RIX tomis datomis yra ne ką prastesnis variantas (atstumo prasme netgi geresnis nei Vilnius), tik klausimas, ar toks keitimas įmanomas?
AirBaltic’ui galima parašyt el.paštu. Galima nueit į jų kasas prie prezidentūros ir vietoj išsiaiškint (jei veiksmas vyksta Vilniuje).
Manau, kad AirBaltic’as gali pakeist ir į VNO-RIX-AMS ir RIX-AMS
Kaip jau rašiau anksčiau- reikia tartis. Iš esmės vežėjas turi pareigą nuskraidinti keleivį iki vietos. Ir tai turėtų daryt būtent skrydžio data.
Tik ar sutiks keist neatšauktą skrydį- čia jau kitas klausimas Pareigos tokios nėra. Gali baigtis viskas VNO-AMS-RIX kai kam.
prisiminiau dar vieną variantą- galima į Latviją paskambint. Arba internetu pabandyt į tarptautinį AirBaltic lietuviškų kasų numerį.
Dabar lyrinis nukrypimas. Kas nors gali plačiau pakomentuot informaciją VNO puslapy apie ES paramą naujo terminalo statybai? Čia kalba eina apie tą mistišką Terminalą-2 ar tiesiog pasenus informacija apie jau pastatyta terminalą Šengenui, kuriuo dabar ir naudojamės.
Labai ten viskas prieštaringai surašyta…
Estonian Air (Triin) Lauri, I’m sorry to hear that the news was disappointing for you. It is a short stop in Vilnius and we will resume TLL-AMS and VNO-AMS direct flights in summer.
Cia is Facebook’o: http://www.facebook.com/eafans
@valdelis – kas dar idomu, ten kur duotas lietuviskas numeris skambinimui is uzsienio, is ne vieno roaminancio lietuviu operatoriaus abonento nepavyko prisiskambinti – tik i latviskaji.
Istorija atrodo baigta – pradžioj siūlė per iš Vilniaus per Rygą, bet man pasiteiravus iškart perrašė bilietus į RIX-AMS-RIX. Man asmeniškai galbūt ir į naudą, tačiau kaip lietuviui gaila ir vėl mokesčius palikti kaimynams :)
@valdelis o tai VNO-RIX siuo atveju dave ar ne?
@Alkis – iš pradžių siūlė taip, su skrydžiu iš VNO į RIX, tačiau mano prašymu palikome tik Rygą. Tuo pačiu aplankysim ir tėviškę, nuo kurios Ryga 90 km – visi patenkinti ;D
@valdelis – :). dziaugiuosi uz tave. o bendrai tai tik dar karta parodo AirBaltic patikimuma:(
Kas link AirBaltic lietuviško telefono, tai kadangi jis yra per 700 linija, o ne paprasta kodą (gal mobilu), kaip Latvijoj, tai ir prisiskambint neišeina. O Estijoj, berods, išvis normalų telefoną turi.
Taip pat belieka pasidžiaugt AirBaltic lankstumu. Na o 90 km iki Rygos, tai Joniškis, greičiausiai…
@Vytautas-NT – kaip pirštu į akį :)
O kas dėl lankstumo, tokia patirtis man pirmoji, tačiau nepavadinčiau jos neigiama. Bendravom emailu, trumpai ir aiškiai – ilgai netrukom, iš esmės patenkintas likau. Ne taip, kaip Uzbekistan airways, kai į užklausimą el. paštu apie bagažo viršsvorio kainą, buvo sulaukta lygiai nulis dėmesio :)
Tenka pastebėt, kad AirBaltic savo el.pašto adreso tinklapy neskelbia. Bet gal nurodo ant bilietų?
Taip, neskelbia, tačiau užpildžius tinklapy esančią formą man atrašė iš adreso
vnoreservations@AirBaltic.com
gal kam ateity pravers.
Citata iš AirBaltic puslapio:
„Jei norite užduoti mums klausimą, pareikšti savo pageidavimus, pasiūlymus dėl mūsų interneto svetainės, prašome susisiekti su mumis elektroniniu paštu (formą rasite kairėje pusėje). Kiti klausimai elektroniniu paštu yra nepriimami.”
Iš esmės taip skatina žmones skambinti mokamu telefonu, už 2,54 lt/min…
Bet gerai, kad taisyklių nesilaikoma griežtai formaliai…
http://www.anna.aero/2010/01/15/new-routes-launched-during-the-last-three-weeks-9-15-january/
Anna delfi.lt videofilmuka apie SAS sugrizima ikiso ;-)
@oleg
tame filmuke matosi, kaip krovikai mano kliento krovineli krauna i lektuva :)
pakankamai lankstus situo atveju AirBaltic’as. Man irgi tvarkingai AMS-VNO pakeite i skrydi per RIX. beje, nzn kaip SAS’ui sekasi, bet i CPH su AirBaltic’u paskutinemis savaitemis skraidziau pustusciame lektuve. gal kas zino, kaip gyvena Skyways – skrydziu i ARN kainos kosmines – 90% atveju iseina pigiau skristi per HEL, RIX ar CPH, netgi per VIE :) – bet tikriaus surenka Fokkeri pilna verslininku, taupanciu laika.
Manau, kad SKYWAYS kainos kosminės todėl, kad piesnius bilietus visi išperka. Tad teks vėl tenkintis Ryga, nebent AirBaltic nuspres jus iš šio maršruto išmušt…
Kazkam cia buvo idomu, ar vyksta dar darbai naktimis. Tai atsakymas iprastinis:
pagal dokumentus – ne
realiai – taip
Kaunieciai nespejo laiku (pagal kontrakta) visko padaryti, tai dabar „nelegaliai” atvaziuoja taisyti…
:D aferos
Atradau juokingą klaidą :
http://www.flylalcharters.lt/lt/naujienos/lenkijoje-kuriama-uzsakomuju-skrydziu-bendrove/
Naujoji užsakomųjų skrydžių bendrovė bus registruota Lenkijoje, joje dirbs šios šalies aviacijos specialistai. Veiklos pradžioje planuojama įsteigti apie 60 naujų darbo vietų, o iki 1012 metų darbuotojų skaičius turėtų padidėti iki 100. Bendrovė jau pradėjo darbuotojų paiešką ir atranką.
1012 metų :D
Jei skyways kainos kosminės, tai gal čia kryptis, kurią galėtų užimti Star1? Aišku neatmesčiau galimybės, kad ir Ryanair galėtų į Skavsta grįžti..
FOKKER neužpildo nori kad 737 užpildytu?
Nemanau, kad Stokholmas generuotų tiesioginį srautą kad užpildyt B737 kasdien. Kažkur net buvo statistika. Kadangi tai nėra pagrindinis SAS Hub’as tai tranzitinis srautas nežymus.
Nebent SAS pradėtų skraidyt į Stokholmą, bet aš labiau tikiu, kad pirma jie imsis (jeigu imsis) Oslo- ten skristi daugiau norinčių…
@silentium-Ryanair galetu ne tik Stockholma atstatyti,bet ir Osla bei Milana atidaryti.
@Rimas – ryšium su tuo, kad vasaros sezonui Ryanair Ryga – Milanas (Bergamo) nebeparduoda (nors prieš kelias savaites pardavinėjo), kažkaip abejoju, kad iš Kauno Milaną atidarinės, kad ir kaip norėtųsi. Oslas realiau atrodo.
@Pranas-tai reiskia tik viena,kad is Kauno Milanas tikrai bus!:)
@Rimas o kur cia logika?
Iš kur tas Milanas iš Kauno? Nebent Ryanair nuspręs kariauti su Ryga ir ims perkėlinėt į Kauną savo reisus. Nors Ryga turi vieną pranašuma-kabina ne tik Lietuvos, bet ir Estijos keleivius.
Kas link Stokholmo, tai pabandė Ryanair tai kažkada. Tiesa tai seniai buvo, ir laikai pasikeitė. Bet tada, kol kainos buvo simbolinės (60 Lt su viskuo), to skraidė, o vos pakėlė- ir keleiviai dingo. Matyt ir iš Švedų daug norinčių turistų neatsirado…
Siek tiek naujienu apie JAL:
January 16, 2010
According to Reuters:
TOKYO – Japan Airlines (JAL) has agreed on a tie-up with Delta Air Lines that will mean JAL joins the SkyTeam airline alliance, dropping its membership of the Oneworld alliance, a Japanese newspaper said on Saturday.
JAL and Delta agreed the deal in Tokyo on Friday, the Yomiuri newspaper said, and plan to complete the switch by April 2011.
As JAL heads for bankruptcy, Delta and American Airlines have been courting it with rival offers of financial aid, eager to gain access to routes to fast-growing Asian markets and to get a stronger foothold in Japan.
Japan’s state-backed Enterprise Turnaround Initiative Corp of Japan (ETIC) has estimated that an alliance with Delta would give JAL an annual benefit of 17.2 billion yen ($189 million), three times more than expanded ties with American would offer.
Delta will continue to discuss with ETIC how much it will invest in JAL, the Yomiuri said. The two companies will apply to the U.S. government for anti-trust immunity by mid-February, the newspaper said.
Source: Reuters
Posted by: just4airlines.com at 0054h UTC Jan 17, 2010
Apie Ryanair:
Ryanair has announced it will go ahead with controversial plans to charge passengers for using toilets during flights. The charge, of between $1.40 and $1.60 depending on currency, would operate on flights of one hour or less, a spokesperson Stephen McNamara told the Irish Times.
Šiap dėl Milano, manau taj yra net labai įmanoma- bet asmeniškai nemanau kad taip bus.
O dėl Stokholmo taj ….
P.S. Galite numesti linką kur yra „strategiškai svarbios 37 kryptys”
Man tik įdomu kaip jie tai techniškai (tualetų apmokestinimą) įgyvendins?
Šiaip tai skraidant mažiau nei 1 val. nueit į tualetą yra laiko maždaug 20-30 min, nes visą kitą laiką lėktuvas arba kyla, arba leidžiasi… Tad ne tiek daug norinčių turėtų būt…
Na būna įvairių atvejų :D bet šiap RYANAIR’o skrydžių vidurkis 80-135 min.
Man tai skamba ziauriai toks apmokestinimas…
O techniskai tai galima nesuniai padaryti, kad tualeto durys atsidarytu tik imetus zetona ar kazkas panasaus…
@Vytautas-NT -esu optimistas,manau kad is is 146 Ryanair nauju marsrutu siais metais, kazkas klius ir Kaunui.
Aš manau, kad vien tokios kalbos Ryanairui jau duoda pelną – bent jau man pasirodė, kad pastebimai sumažėjo besinaudojančių tualetais jų lėktuvuose po to kai pradėjo kalbėti kaip jie tuos tualetus apmokestinis. Na bet čia tik kalbos.
O va telefono ryšys pas Ryanair jau veikia (aišku dar ne visuose lėktuvuose).
Patikimasis – http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=359782
@Šarūnas-ačiū
O čia kas nenori siųstis:
Amsterdamas, Barselona, Berlynas, Briuselis, Diuseldorfas, Dublinas, Frankfurtas, Hamburgas, Helsinkis, Kijevas, Kopenhaga, Londonas, Madridas, Maskva, Milanas, Miunchenas, Oslas, Palanga, Paryžius, Praha, Ryga, Roma, Sankt Peterburgas, Stokholmas, Talinas, Varšuva, Viena.
gal beje kas zino kur parduodami bilietai i KLM skrydzius su Estonian, nes KLM puslapis duoda skrydzius tik per Praha, o Estonian puslapis rodo tik skrydzius i Amsterdama
Palanga yra svarbi valstybei kryptis is vno? Really? No I mean really?
@srs estonian air rodo ir per AMS ten bendrai zemelapi rodo ne per TLL bet per AMS
sioks toks techninis klausimas – jei jau VNO toks mazas oro uostas su pakankamai mazu srautu, kas salygoja, kad skraido ar skraidys daug mazu lektuvu – ale CRJ, kokie F100 ar pan, kodel neturim tokiem lektuvam tinkanciu rankoviu?
Beje, pažiūrėjau ankstesnius Simono įrašus. Srautas į Stokholmą iš Vilniaus buvo apie 2000 žmonių per mėnesį ir 2008 gal tik 1000 didesnis. Tai reiškia, kad nėra į ten tokio milžiniško srauto, kaip iš Rygos- 20 000. Tiesa ten dar Ryanair su savo pigiais bilietais prisideda, nebent tik Arlanda skaičiuojama.
Kas link mažų lėktuvų, tai ga ir yra galimybė juos prie rankovės prijungt. Berods belgų Avro-85 jungdavo. Bet matyt vežėjai nenori papildomų pinigų už lėktuvo išstumimą mokėt…
Kas link naujų reisų iš Kauno. Tai juk jau paskelbė- Briuselis. Gali juo ir apsiribot. Gali ir kažką daugiau sugalvot. Ryanair gali gana greit atidaryt (ir uždaryt) naujus maršrutus…
BT VNO-AMS
skraidys tik pirmadieniais, treciadieniais ir penktadieniais.
p.s. sekmadienio reisas panaikintas.
Panasu,kad AirBaltic traukiasi is Amsterdamo reiso,bet gal bandys perimt tiesioginiu keleiviu dali.
Kas link Palangos-vienintelis realus vidinis reisas,bet netirint bazinio vezejo,nebent tiesioginiam srautui tinka. Aisku,su dotacija,gal galima butu pPalanga su kitais Vilniaus reisais kabint,
Off topic: SAS SK743 flight to Copenhagen delayed because personnel of VNO unable to solve a problem with boarding terminal at gate A-13. No information for passengers. No excuse. Silence and sheepishly smiling. VNO ist still a dishonour for our country.
@technika – are there any differences between VNO and other airports?
nors dar pries savaite visa media trimitavo, kad thrid Aerlingus bid highly unlikely, BBC per zinias sako, kad Ryanair ji vis del to pateike
Klausimas Simonui:
Kodel VNO puslapyje, prie informacijos apie reisa, neberasomas orlaivio modelis?
Aerlingus’ą pardavus Ryanair gautume didžiausią monopoliją Airijoje. Europos mastu žalos gal ir mažiau būtų, bet airiams skraidymas pabrangtų, spėju…
@Vytautas-NT-Ryanair tada Dublina uzdarytu,kaip Ziemelis Vilniu ir Kauna zadejo :)
Linai: ačiū už pastebėjimą, technikai jau žiūri, greičiausiai duomenų persiuntimas kažkur strigo.
Dėl šio ryto SAS vėlavimo, tai VNO darbuotojų kaltės nėra: SAS laikinai nenaudoja VNO informacinės sistemos keleivių registravimui ir laipinimui (vadinamojo „cute”), o kol kas naudoja vidinę SAS sistemą, su kuria handlingo darbuotojai nesusitvarkė (arba buvo koks gedimas) ir nepavyko laiku įvykdyti laipinimo: vartai buvo uždaryti ~07:25, į taką lėktuvas įriedėjo 07:50.
valdininkui dėl rankovių: taip, teisybė, projektuodami terminalą savo laiku „lietuviai architektai” nepamąstė apie poreikį mažesnius reaktyvinius lėktuvus statyti prie rankovių. Aišku, kuomet vyko projektavimas „regional jet’ų” praktiškai nebuvo VNO, tuo metu plėtėsi BT ir „flyLAL” ir pirko B733 ir net B757. Naujojo terminalo rankovės yra nelanksčios. CRJ900 pagal savo parametrus turi labai labai žemą priekį ir nors teoriškai galimybė VNO prijungti terminalo rankovę yra, tačiau keleiviams tektų „lipti” į gana statų kalną. Nors realiai, anot SAS, tik CPH prisitaikė prie CRJ900 statymo prie rankovės, dėl to jie nemato problemos: prie rankovės CRJ900 nėra statomas nei MUC, nei FRA, nei DUS, nei GDN kur yra pagrindinės kryptys, kurie jie skraido su CRJ900. Be to, pats CRJ900 su laipteliais duryse jau sukonstruotas statymui nuotolinėje aikštelėje.
„Brussels Airlines” naudojami „Avro” VNO statomi prie tunelių. Taip pat nėra bėdos pastatyti F100 prie tunelio, dėl F70 reikėtų pasiaiškinti.
Dėl „Ryanair” „Aer Lingus” akcijų pirkimo, tai nereikėtų iš karto įsivaizduoti kaip sujungimo į vieną kompaniją – Europos Komisija gali apriboti tokią galimybę, todėl dalyvavimas valdyme būtų tik per akcinio kapitalo valdymą. Bet kokiu atveju, mano asmenine nuomone, „Aer Lingus” turėtų eiti kita kryptimi ir su efektyviu produktu grįžti į „oneworld” bei labiau šlietis prie didžiųjų Europos kompanijų tampant verslo srauto vežėju į Airiją.
G.Žiemelis nežadėjo uždaryt Vilniaus ir Kauno. Jis norėjo uždaryt tik Kauno oro uostą, kad netrukdytų Vilniuj (pašalint iš rinkos Ryanair ir pan.).
Dublino atveju, Ryanair po AerLingus įsigijimo greičiausiai pašalintų konkuruojančius reisus ir taip sumažintų konkurenciją. O likusiuose galėtų užkelti kainą. Airijos atveju iš vienos pusės tai yra sala, tad keliaut iš jos lengviausia oru. Iš kitos pusės Aerlingus su Ryanair (bendrai sudėjus) Dubline turi labai didelį procentą, tad kitiems su jais konkuruoti būtu labai sunku…
EI labai inertiska, nelanksti su ispustu valdymo apartu aviakompanija… vien ka reiskia faktas, kad cargo paslauga i/is VNO pradejo siulyti tik praeitu metu Lapkricio men, nors skraido – keli metai… O is treciuju saliu (turiu minty konkreciai US) i VNO iki dabar kainos nera suformuotos ir pardavimas nevyksta…
Jei ten DUB ju valdyma optimizuoti, manau viskas butu kurkas geriau…
Jei AerLingus de fakto taps dukterine Ryanair bendrove, tai tam kad sumažinti konkurencija su Ryanair nebūtina sujunginėti vežėju. Net Ryanair bosas Ol’Leary apie tai nešneka. Užtektų tik Aerlingus apkarpyt krypčių skaičių į UK ir dar kai kur kitur, ir konkurencija sumažėtų.
O turėdami kontrolinį akcijų paketą, Ryanair suformuos atitinkamą įmonės vadovybe.
Iš esmės tai būtų problema analogiška Lufthansos vykdomam Europos vežėjų įsigijimui. Bet Airijos atveju yra esminis skirtumas, kad šiuo atveju vežėjas būtų perkamas kito vežėjo veikiančio toje pat namų rinkoje…
Dėl CRJ ir rankovių- teoriškai be SAS tokiais į Vilnių dar gali Estonian pradėt skraidyt. Klausimas atviras- ar apsimoka į tai investuot (ypač jei reikia didelių investicijų)…
kam jums tos rankoves maziems lektuvams? niekas ju nenaudoja (isskyrus kai kurias minetas isimtis). net o pas mus nera bazinio vezejo, kuris nuolat naudotu CRJ lektuvus. o cia del keliu reisu per diena pritaikyti rankoves-visiska nesamone.
Dėl SAS vėlavimo: manau, kad Simonas ne visiškai tiksliai įvardino priežastį.
TVOU visi keleivių registracijos kompiuteriai sujungti į bendrą VNO CUTE sistemą, per kurią kiekviena a/k ar ją aptarnaujantis GH jungiasi į konkrečios a/k sistemą – DCS.
Norint tiesiogiai naudotis savo sistema be CUTE, reikia įsirengti savo nuosavas registracijos vietas (kompiuterius, spausdintuvus ir ryšius), nemanau, kad SAS juos pasistatė savo.
Tačiau bėda ne CUTE. GH agentai turi būti apmokyti naudotis visų aptarnaujamų a/k sistemomis. Kadangi SAS DCS sistemos iki šiol (bent jau pastaruosius keletą metų) VNO niekas nenaudojo, Litcargus (turbūt jie aptarnauja SASą?) agentai yra dar neįgudę dirbti su nežinoma sistema ir nespėja suregistruoti visų keleivių bei atlikti kitų susijusių procedūrų.
Nesu 100% tikras savo spėjimu, kaip buvo šiuo atveju, bet 99% tai tikrai.
Įprastai a/k naujuose taškuose pradėdamos skrydžius atsiunčia savo specialistus, kurie registracijos metu stovi „naujokams” už nugaros ir prižiūri/padeda, kad viskas vyktų sklandžiai.
@ Aloyzas – briliant clear explanation. Bet tada jau gėda turėtu būti 12 ar kiek ten metų LT dirbančiai SAS atstovei, kad nesugebėjo susitvarkyti.
na, sekant tokia logika, del keliu reisu per diena (kas apskritai vyksta VNO oro uoste) gal nereikejo is vis rankoviu ar pan. cia buvo tik klausimas del idomumo – kad ju niekas nedarys – ir taip aisku. apie kokias rankoviu lygio investicijas galima kalbeti, kai arrivals bei pvz prie A14 vartu tame gale tualetai dar sovietmeciu kvepia.
kazkada SK turejo savo sistema, bet tada turejo savo zmones VNO…
dabar gi VNO nieko nelike, kad dirbtu su keleiviais… matyt is Litcarguso kazka turejo siusti i CPH, as taip manau…
As tai manau, kad rankoves regional jet’ams nei numatytos nei labai butinos…
Kitas klausimas sovietmeciu kvepiantys tualetai… :)
Apie orlaivio modeli nebeliko net grafos :)
Technikai pataise …
Dėl Ryanair tulikų – įgyvendinimas labai paprastas, žinot spinteles prekybos centruose, kurios atsidaro tik įmetus 50 ct? Čia irgi bus taip, įeiti galima įmetus 1 eurą arba 1 svarą (tik skirtingai nuo spintelių, jis nebus grąžinamas), tai jau buvo kažkur aptarta. Nu čia galime mes šaukti kaip nesąžininga, bet whatever rocks your boat – kažkada kažkuri kompanija pirma sugalvojo nebeduoti keleiviams nemokamai valgyti, ir dabar jau niekas dėl to problemų nemato daugelyje pigių skrydžių. Greitai nematys problemų ir dėl mokamo tūliko. Daugelis skrydžių trunka 1-2 valandas, ne tiek daug kentėti.. Nors mano manymu mokami tualetai apskritai prieštarauja sveikam protui (pelnymasis iš neišvengiamybės), bet jeigu jau jie egzistuoja, tai nematau priežasties, kodėl negalėtų jų būti lėktuve.
Dėl naujų krypčių. Ir Ryanair, ir Star1 jau yra pasakę, kad naujos kryptys bus. Ryanair atveju aišku tai dar nieko nereiškia. Taip, kažkuomet jiems su Skavsta iš Kauno buvo nieko gero. Manau, kad galbūt jie tikrai čia pasimokė ir nebelįs. Tačiau į Stokholmą srautai yra dideli būtent iš Vilniaus, tad su Star1 jau visai kita kalba. Tik aišku vėlgi skristi reikia ne į užkampyje esantį Skavsta, o į Arlanda. Manau, kad čia realus Star1 scenarijus įsigijus antrą lėktuvą. Taip pat jie turbūt grąžins Gironą vasarai, galbūt atidarys dar kokį atostoginį maršrutą (seniau minėjau Romą, gal dar kas nors..) O dėl Ryanair, pritarčiau, kad tikrai bus reisas į Oslą, o dėl Milano yra labai neaišku. Gal tiesiog didelę dalį skrendančių iš Rygos sudarė lietuviai ir tikrai jie nusprendė perkelti į Kauną? Nors kaip jau ne kartą sakyta, trečdaliui Lietuvos Ryga patogiau negu Kaunas ar Vilnius.
Galiausiai, turiu dar vieną klausimą. Kaip manote, kokie šansai, kad kas nors iš Lietuvos padarys bent jau sezoninius skrydžius į Portugaliją ar Graikiją? Manau, tai labai geros atostogų vietos.
kad jau kalba pakrypo apie VNO saitą, tai ar dar ilgai matysim tą ‘tip for passAngers’
kas neskaite apie „live Riga” kampanija: http://www.balsas.lt/naujiena/369608/pas-slesersa-sirdis-ten-kur-pinigai
Čia geras: „Riga city: Easy to go, hard to live” :)))))
Manau, kad ir sovietmečiu, ir dabar š.. taip pat kvepia :)
…sovietmečiu nevartojom skonio ir kvapo stipriklių…
:D
Į Graikija ir taip skraido užsakomieji vasara (Kreta, Rodas ir Salonikai). Portugalijon į Algarvę padaroma keletas reisų. Nesu tikras, kad užtektų srauto reguliariems reisams.
Vistiek pagrindinė lietuvių kryptis vasara lieka Turkija. Dar Tunisas.
Iš kur informacija apie didelius keleivių srautus iš Vilniaus į Stokholmą? Beje vėlgi, jei kalbam apie turistus, kuriems svarbu skrist kuo pigiau, tai jiems ir Skanstva tiks.
O kokia prasmė skraidyt į Arlanda Star1? Juk vežiot tranzito jie negali. Pagal mokesčius šis oro uostas brangesnis (kodėl Londone jie skraito į Stansted’ą, o ne Gatwicką?). Iš kur tie tiesioginiai keleiviai tokiais kiekiais? Kai net AirBaltic su LAL abiem keleivių šiam reise neužteko.
Pabaigai noriu pakartoti klausimą Simonui dėl ES projektų VNO puslapyje? Ar kalba eina apie jau įgyvendintus, ar šiuo metu įgyvendinamus projektus?
Apie Stokholmą sprendžiu iš to, kad kaip kalba žmonės, Skyways kosmines kainas yra užsikėlę. Matyt skraido ne turistai.. Na tiesą sakant, man nelabai aišku, kur Star1 dar galėtų įlįsti :) Stambulas? Kiti UK miestai?
„Apie Stokholmą sprendžiu iš to, kad kaip kalba žmonės” reikėtų statistikas pažiūrėti, ir be to žmonės kalba kad į jį srauto nėra …
Tiesiog SKYWAYS dabar matyt stengiasi užsidirbti iš skraidymo į Stokholmą. Visiems, kam per brangu galima skrist per Rygą ar iš Rygos.
Star1 atveju jie į verslo segmentą nesiorientuoja. Juolab nelabai ką turi jiems pasiūlyt. Biznio klasės nėra. Ir galimybių ją daryt dabar nelabai turi.
Taigi Star1 publika- turistai ir emigrantai.
Variantai kur jie dar galėtų skraidyt. Paryžius/Roma (abiem atvejais trukdys AirBaltic konkurencija).
Gal kažko rytų Europoje galima paieškot? Bratislava/Viena?
Kiti UK miestai apimami Ryanair. Net Airijoj nelabai apsimoka be Dublino kažkur skraidyt. Nors Belfastas, pvz. labai gražus miestas…
@Vytautas-NT, o pats buvai Belfaste? Jei tau gražūs policijos poskyriai su 20m. aukščio tvorom, spygliuotos vielos netikėtose vietose, ir vietinių policininkų-kiborgų operacijos, tai keistokas skonis:) Iš nuotraukų labai gražu, bet antrą kartą manęs ten netraukia
Ar kažkur šiam bloge buvo trijų baltijos oro uostų palyginimas?
Dėl Vilniaus srautų radau dvi nuorodas į įrašus:
http://simonas.bartkus.lt/blog/2009/10/02/keleiviu-srautai-vilniaus-oro-uoste-2009-m-iii-ketvirti/
ir
http://simonas.bartkus.lt/blog/2009/10/19/kur-skrenda-keleiviai-is-vilniaus/
Tuo tarpu AirBaltic gavo eilinį prizą:
http://az.atn.lt/straipsnis/44748/airbaltic-laimejo-pasaulini-apdovanojima-uz-verslo-sprendimus
Reikėtų jiems dar papildomą suteikt- už FlyLAL bankrotą…
As manau, kad Star1 vienareiksmiskai turi sugrizti i Girona! Nes srautas i ten tikrai butu, kaip buvo ir pernai. Turistu i ten nemazai ir lietuvaiciu apsciai gyvena…
Kas dėl VNO.lt tinklalapyje paskelbtos informacijos apie ES paramą, tai kviečiu žiūrėti į pranešimų tekstą, o ne į pranešimų paskelbimo datą – paleidžiant naują tinklalapį dalis straipsnių buvo „perpublikuota” iš naujo ir todėl rodoma gan nauja data. Ne Šengeno terminalas, kaip jau žinoma, buvo atskirtas dar 2008 m. kartu su naujojo terminalo statyba ir nieko ten daryti nenumatoma, pralaidumas yra geras.
2009 m. su ES pagalba buvo pastatytas naujas riedėjimo takas „E”, kurį dabar naudoja beveik kiekvienas tinkamu kursu nusileidęs B737, nes pilno tako normaliomis oro sąlygomis dažniausiai nereikia :)
Šiuo metu su ES pagalba vykdomi darbai ir 2010-2011 m. planuojami intensyviai vykdyti – tai perono plėtra bei pagridinis: beveik viso perono rekonstrukcija, kitaip tariant, dangos perasfaltavimas.
Kas dėl „Skyways”, tai jų strategija yra panaši į „Estonian”: vežant keleivius „point to point”, su mažu lėktuvu negalima padaryti pigių bilietų, norint iš reiso uždirbti. Dėl to tiek „Skyways”, tiek „Estonian” bilietai yra dažniausiai brangesni nei, pvz. BT bilietai su persėdimu Rygoje. „Estonian” ši strategija puikiai veikia „airBaltic” tiesiogiai nebeskraidant (Load Factor gruodį VNO-TLL maršrute buvo ~80%). Orientuojantis į tiesioginį „business” srautą ~200LTL brangesnis „roundtrip” yra pagrindžiamas patogumu.
Į Stokholmą didelio srauto „per aplinkui” nėra, kas leidžia daryti prielaidą jog „business” srautas paimamas beveik visas, o per kitus hub’us yra priversti skristi, kuriems reikia penktadienį vakare į Vilnių arba savaitgalį – „Skyways” savaitgaliais neskrenda.
Be abejo, sutinku, jog būnant dviems vežėjams VNO-STO maršrute, ar būnant vežėju su didesniu lėktuvu, keleivių srautą galima gana ženkliai pastimuliuoti „leisure” segmentu, tačiau šiai dienai yra taip.
Europos ir aplinkinės šalys, į kurias nėra tiesiogiai skrendama iš LT: Portugalija, Ispanija, Graikija, Bulgarija, Rumunija, Šveicarija, Vengrija, Slovakija, buvusios Jugoslavijos šalys, Albanija, Moldova, Turkija, Izraelis. Akis bado Ispanija, daugiau nematau kur galima užsikabinti :)
Skyways kainos Vilnius-Stokholmas iš anksto perkant 1654 SEK (apie 562 Lt) į abi puses. Nėra labai pigu, bet nėra ir tarp brangiausių.
Koks dar scenarijus įmanomas? Arba pradėtų skraidyt pats SAS (peilis SKYWAYS) arba įlįstų AirBaltic su keliais savaitiniais reisais.
Nors šiaip panašu, kad geresnę perspektyva šiuo atveju turi Oslo, bet ne Stokholmo maršrutas. Tiesa Norvegian į ten skrydžių nedidina…
Dėl ES paramos VNO, tai reikėtų kažkaip aiškiau parašyt kur yra baigti projektai ir kada (kuriuo laikotarpiu) jie įgyvendinti. Nes kol kas ta informacija atrodo klaidinančiai- kad suprastum kas ir kaip reikia į tekstą labai gilintis…
Įdomu ar Simonas galėtų įvardinti kokias nors kryptis, kuriomis potencialiai apsimokėtų skraidyt Star1 Europoje?
Kur galima rasti bilietus su Estonian Air via Amsterdam į pasaulį? Nei klm.com nei estonian tinklapyje nieko nėra.
Kaip ir visame Pasaulyje, į „leisure” segmentą besiorientuojančios kompanijos, tokios kaip „star1” realiai gali pretenduoti į srautus, kur yra pakankamai keleivių arba atostogų tikslais, arba asmeniniais tikslais, t.y. emigrantų populiacijos ir giminių/draugų skraidymas. Užtenka realiai pažiūrėti į Vakarų „low-cost”, tai jos arba skrenda į Pietus, kur vakariečiai atostogauja, arba į Rytus, kur rytiečių emigrantų yra daug vakaruose.
Tai tokia logika sekant, galima žiūrėti:
a) Kur lietuviai turi asmeninių ryšių (arba kokios tautos turi ryšių LTL);
b) Kur lietuviai mėgsta atostogauti (arba iš kokių šalių užsieniečiai mėgsta atostogauti LTL).
Idealus atvejis yra Londono kryptis, kur susipina tiek a), tiek b) – yra ir giminaičių/draugų lankymas ir „weekend breaks”.
Jeigu žiūrėti, kur yra didžiausios lietuvių populiacijos užsienyje, tai, mano žiniomis, išsidėsto taip: a) Jungtinė Karalystė, b) Ispanija, c) Norvegija.
Su Ispanija yra problema, jog jau į Barseloną išeina ilgas skrydžio segmentas (3 val.), o keleiviai nėra linkę mokėti brangiau nei pvz. į Londoną, todėl sunku padaryti reisą pelningu. Kodėl pernai vasarą „Star1” rinkosi Žironą? Kadangi vasarą prie emigrantų dar galima pridėti atostogautojus ir gaunasi pakankama masė, kad normaliu tarifu užpildyti lėktuvą ilgam segmentui.
Kur, jūsų nuomone, dar yra didelės lietuvių populiacijos?
Kokių tautybių atstovų yra daug Lietuvoje? Pirmiausia rusų ir lenkų, tačiau pirmieji turi neblogą susisiekimą, o lenkai keliauja antžeminiu transportu. Kokia trečia? Turkai? ..
Kalbant apie atostogų reisus, tai čia reguliarūs skrydžiai šiek tiek konkuruoja su užsakomųjų pasiūla, be to, čia atsiradę tiesioginiai skrydžiai turi galios šiek tiek pakeisti keliautojų srautus (atostogauju ten, kur patogu keliauti). Bet, prisiminkim, kad „flyLAL” viršunėje buvo 1x weekly į reguliarius paleidusi ir Salonikus, ir Larnaką, ir Maljorką, ir Malagą, tačiau tie reisai nebuvo labai sėkmingi.
Kas pas mus keliauja atostogauti? išskirti galėčiau turbūt tik Izraelio piliečius.
Jeigu aš šiandien būčiau „leisure” segmento aviakompanija su dideliu lėktuvu, tai žvalgyčiaus į Stambulą, Tel Avivą, Barseloną, Bergeną/Trondheimą, UK šiaurę.
Prisiminiau senas diskusijas, gerai, kad prognozės išsipildė tik 50 proc. Taip pat nebuvo įvertintas AirBaltic verslo strategijos pasikeitimas.
Belieka džiaugtis, kad taip blogai, kaip galėjo būti, nebuvo…
http://simonas.bartkus.lt/blog/2008/11/21/niuri-vizija-kaip-atrodytu-vilniaus-oro-uostas-jei-bankrotas-istiktu-flylal-ir-airbaltic/
Beje, KLM bilietus bent jau kovo mėnesiui pardavinėja. Tiesa, vėl turiu konstatuot liūdesį dėl vieno reiso. Paėmiau pavyzdžiu Čikagą. Į priekį viskas gerai, bet atgal reikia grįžt jau su dviem persėdimais, kad į Estonian reisą suspėt. Tas, įtariu, dar ir bilieto kainą kelia.
Išvada- normaliam tranzitui reikia dviejų reisų per dieną. Tik kaip to pasiekt?
Beje, per Prahą grįžt kažkaip irgi nesiūlo…
Balandžio mėnesiui bakstelėjau penkias populiariausias „long-haul” kryptis iš Vilniaus: Čikagą, Niujorką, Vašingtoną, Pekiną ir Bangkoką, tai visomis kryptimis radau keliones, trunkančias iki 16 val. su vienu persėdimu AMS. Kaina beveik visur buvo 2600-3100 LTL, bet manau kad tai yra normali neakcijinė kaina.
Be abejo, du skrydžiai per vieną žinoma yra geriau nei vienas. Tačiau vienam skrydžiui dabartinis OV/KL tvarkaraštis yra idealus.
Aš ieškojau kovo pradžioj/vasario pabaigoj. Matyt vasaros tvarkaraštis geresnis-daugiau reisų siūlo.
Kas link 2600-3100, tai iki Niujorko/Čikagos galima ir už mažiau nuskrist. O pekinui/Bankokui ką geresnio pasiūlytų Finnair…
Per kurią sistemą jūs ieškot?
KLM puslapyje. Bent jau aš jungtį su Estonian radau.
mmm… WizzAir Ukrainoje gyvena sekmingai: http://www.aex.ru/news/2010/1/18/72636/
Kaip jus gaunate KLM svetaineje su OV, jei ten rodo tik su CSA per Praha
Aš jau radau (tiesa ne KLM svetainėje). Reisų numeriai beveik jubiliejiniai – KL3000 į Vilnių ir KL3001 į Amsterdamą :)
Lufthanza ir Finnair neakcijines kainos nesiekia 2000Lt kovui-balandziui (Finnair kazkodel balandziui neleidzia ieskoti!?) ir sujungimai su abiem patogus. Aisku, KLM atejimas sveikintinas bent jau konkurencijos ir pasirinkimo didinimo prasme
@Pranas – Ryanair vėl pradėjo pardavinėti Ryga – Milanas (Bergamo) vasarai, nors kelias dienas nebepardavinėjo… Mistika kažkokia
@AudriusK – aha, parduoda. Man rodos prieš dingimą buvo 3 kartai per savaitę, o dabar 4 ir kitomis savaitės dienomis, bet galiu ir klysti.
i rytus ir i siaures amerika bilietus siulo, o i pietu amerika kazkodel ne. nezinau kodel, nes isiap klm ten skraido, bet jungciu is vilniaus nesiulo. gal kas zinot kodel?