Sausio mėnesį Vilniaus oro uoste skrydžių daugėjo, keleivių mažėjo
Sausio mėnesio pagrindiniai Vilniaus oro uosto rodikliai:
– keleivių skaičius sumažėjo 4,5%;
– skrydžių skaičius augo 5,7%;
– krovinių ir pašto kiekiai augo 17%.
2009 m. sausio pirmąją pusę dar veiklą vykdė vežėjas „flyLAL – Lithuanian Airlines”, o realiai jo keleiviai darė įtaką visą praėjusio sausio rezultatai (visi išvykę turėjo grįžti ir nutraukus veiklą jų vežėjui).
Gana ženkliai paaugęs skrydžių skaičius, bet kritęs keleivių skaičius rodo, jog rinka rinka taip greitai nepriėmė ir neišnaudojo naujos pasiūlos, todėl daugelio lėktuvų užpildymai krito, lyginant su praėjusiais metais.
Nedaug trūko, jog po 13 mėnesių pertraukos Ryga būtų praradusi populiariausios krypties iš Vilniaus oro uosto vardą – į Rygą keliavo tik 34 keleiviais daugiau nei į Kopenhagą.
Tuo tarpu nuo sausio 11 d. į Kopenhagą pradėjus vykdyti skrydžius bendrovei SAS, Kopenhagos kryptis po visus 2009 m. trukusio kritimo šoko aukštyn. Sausį 41% keleivių į Kopenhagą pervežė SAS, 59% – „airBaltic”, tačiau reikia atsižvelgti į tai, jog SAS skrydžius vykdė tik tris mėnesio savaites. Beveik dvigubai padidėjusi pasiūla Kopenhagos kryptimi smarkiai sumažino lėktuvų užpildymą.
Kopenhagos kaip transferinio oro uosto augimas padarė įtakos kitiems aplinkiams hub’ams: tiek Rygai, tiek Prahai, tiek Frankfurtui, į kuriuos keleivių skaičius sumažėjo.
Verta atkreipti dėmesį į ženklų „Star1” augimą Londono Stanstedo kryptimi: nuo sausio pradžios aviakompanija padidino skrydžių skaičių nuo 4 kartų iki 5 per savaitę, tačiau keleivių skaičius padidėjo daugiau nei buvo padidintas vietų skaičius. Dažnesni reisai padarė patrauklesnį produktą, todėl „Star1” gali labiau konkuruoti su kasdieniu „Aer Lingus” produktu į Gatwick oro uostą – šios bendrovės pervežamų keleivių skaičius sumažėjo.
Šioje lentelėje neatsispindi „Aurelos” pervežti keleiviai į Dubliną ir Londoną sausio pradžioje (šie skrydžiai buvo nereguliarūs, todėl pakliuvo į čarterių statistiką): į Londoną pervežta bevei 300, į Dubliną – beveik 400 keleivių.
Nors „utair” ir „LOT” pervežmų skaičius mažėjo lyginant su gruodžio mėnesiu, tačiau palyginimas su praėjusiais metais rodo, kokį šuolį šios bendrovės padarė plėsdamos savo rinkos dalį per metus. Beje, abi šios bendrovės vasaros sezonu dalyje reisų ketina naudoti reaktyvinius lėktuvus.
Sausio mėnesį keleivių skaičius mažėjo „verslo” kryptimis – į Briuselį, Stokholmą, Maskvą. Atrodo, bus pasiteisinęs „Skyways” ir „Estonian Air” sprendimas skrydžiuose nuo sausio 1 iki 11 d. daryti pertrauką.
Džiugu, jog lapkritį atidarę Milano kryptį „Star1 Airlines” per porą mėnesių ją sėkmingai išsuko ir dviem skrydžiais per savaitę sugebėjo pervežti daug keleivių, nors gruodį šio maršruto rezultatai buvo nekokie.
Milano pavyzdys rodo, jog naujoms kryptims įsivažiuoti reikia mažiausiai mėnesio-dviejų, todėl kol kas nekokie Romos, Berlyno ir Amsterdamo rezultatai turi galimybę „įsisukti” pavasariop. Juolab, kad pritaikius tvarkaraščius iš Rygos ir Talino, šiuos maršrutus papildys transferiniai keleiviai (šiuo metu jų yra į Romą ir Paryžių iš Rygos).
Kaip bebūtų, naujai atidarytos kryptys stimuliuoja rinką. Vasario viduryje į žaidimą įsijungs dar viena stipri kryptis – „Estonian Air” ir KLM bendradarbiavimu atidarytas reisas iš Vilniaus į Amsterdamą.
Užsakomaisiais skrydžiais pervežtų keleivių skaičius sausį net 25%. Tam įtakos turėjo 700 keleivių, kuriuos į Dubliną ir Londoną pervežė „Aurela”, taip pat rinką aktyvino naujas žaidėjas „Star1 Holidays”, tačiau reikia pripažinti, jog ir patys keleivių srautai rodė neblogus rezultatus.
Lentelėje pateiktos populiariausios kryptys iš Vilniaus: ženkliai padaugėjo keleivių į Hurgadą, simboliškai į Tenerifą ir Bangkoką. Į šešetuką pateko šiemetinė „atostoginė” naujokė Taba, tačiau šių metų programoje nebėra tiesioginių skrydžių į Lioną.
Aviacijos teorija sako, jog ekonomikai atsigaunant, pirmiausia pradeda augti krovinių kiekiai, vėliau pradeda augti „charter/leisure” rinka, o galiausiai ir reguliarūs skrydžiai. Tad – optimizmo yra.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
48 komentarai
Leave a reply
O del uzsakomuju skrydziu lenteles, tai i Hurgada ir Sharm el Sheicha sudeti perveztu keleivius srautai visu organizatoriu ar tik Star1 holidays?
Aaaa nors atsiprasau kvailas klausimas,.. juk per dideli skaiciai vien tik vienas 737 lektuvui. ;D
O gal yra zinomi skaiciai kiek perveze Star1 holidays i Egipto kurortus?
kazkaip nesueina galai i bkk sausi buvo tik 2 reisai. I taba 4 ar cia skaiciuojama ir tie kurie isskrido ir tie kurie atskrido?
Na šeip dabar kelionės iš/į tabą nevyksta nes ją apsėmė
Ir šiap star1holidays perveža labai mažai žmonių
@ Eugenijus – cia skaiciuojami ir atvyke ir isvyke keleiviai, taigi 873/4=218 pax, LF – 98% :)
Tai kiek gi tų krovinių absoliučiu skaičiumi?
Kauno oro uoste katik lektuvas is Dublino nusileido, bet pries tai is Londono lektuvas ratus suko aplink KAUna ir galiausiai nukreipe i Ryga… keistai cia taip.
@Kazimieras – nenusileido.
Kiek laiko išbus airbaltic? Ar nepradės ji vėl savo žaidimų? Įtariu, kad kolkas jie grįžo, nes išsigando, kad kažkas vėl gali įsisukti Lietuvos padangėje, ypač jei valdžia dar sąlygas gerina ir papildomus mln žada.
Isleide tiek pinigu rekonstrucijom ir statybom galejo dar truputi pagalvoti apie KTT prieziuros technikos pirkima.
to Idomu, manau tol bus, kol savo keslu neigyvendis…
Pranui, katik nusileido.
Visose lentelėse nurodyti skaičiai yra atvykusių ir išvykusių keleivių suma.
Load Factor užsakomiesiems skrydžiams skaičiuoti nėra prasmės: kelionių operatoriai gerai išmano paklausos dėsnius ir blogiausiu atveju sugeba vietas lėktuve išparduoti su paketais „Hurgada už 500 litų”, kadangi už visą lėktuvą bet kokiu atveju sumokėta: tuščia vieta nuo užpildytos vietos skiriasi tik išvykstančio keleivio mokesčiu, o nepervežtas keleivių skaičius į viešbučius kartais kainuoja daugiau baudų (ar negautų nuolaidų). Kuomet vykdomi užsakomieji ne į atostoginius taškus, tai visada užsakovas sumoka už visą reisą ir vežėjui nerūpi, kiek vietų buvo užimta.
„flyLAL Charters” sausį pervežė 10,6 tūkst. keleivių sausį, „star1 airlines” pervežė 9,8 tūkst. Iš pastarojo skaičiaus atėmus „star1” reguliarių reisų keleivius realiai gausime „star1 holidays” klientų skaičių.
aha, keistai visai atrodo, kai vienas lektuvas tom paciom salygom nusileidzia, o kitas – ne. is tikro tai priklauso nuo kapitono ir igulos igudziu, nes pvz. uzsienio pilotai, kurie butu retai susiduria su ekstremaliomis salygomis, dazniausiai ir nerizikuos. o kitiems – prastos salygos (iki tam tikro lygio, aisku) nera kliutis.
@ Simonui – uzsakomuosiuose reisuose LF skiriasi nedaug, bet jis skiriasi, priklausomai nuo krypties. Tas ypac isryskes vasaros menesiais, tik turo operatoriu veiklos specifika netoleruoja zemesnio nei tarkim 60% LF, todel stengiamasi ji islaikyti vidutiniskai 75-85 %. Beje, buna dienu (tiksliau isvykimu), kaip tycia, kai „Hurgada uz 500 Lt” ne kiek nepadeda ir taip isskrenda nuostolingi kreslai…
Dėl oro sąlygų: galutinį sprendimą kilti ir leistis priima pilotas. Yra tik atskiros labai sudėtingos sąlygos, kuomet takas visai neparuoštas ir oro uostas kartu su oro navigatoriaus apskritai uždaro taką. Šiomis dienomis dėl oro sąlygų, kuomet galima kilimo tūpimo taką pavyksta oro uostams paruošti iki vidutiniškų sąlygų ir lėktuvo kapitonas priima sprendimus. Taip pat yra daugybė faktorių: pvz. sukibimas su danga gali būti geras nesant vėjo, tuo tarpu esant šoniniam vėjui reikalingas daug geresnis sukibimas: o vėjas yra faktorius, kuris gali per 10 minučių pasikeisti. Be to, lėktuvų kapitonai, kurie gerai pažįsta aerodromą, paprastai elgiasi drąsiau. Retesni aerodromo svečiai dažnai klausia aerodromo priežiūros tarnybos įvairių pasitikslinančių faktų: kokios cheminės priemonės naudotos takui, kokia įranga matuotas sukibimo koeficientas ir t.t. – tai padeda jiems priimti sprendimą.
Man is lenteles nelabai aisku, cia tas 4.5% sumazejimas lyginant su 2009 sausiu ar su 2009 gruodziu? Is straipsnio panasu kad lyginama su 2009 sausiu, tada koks pokytis su 2009 gruodziu?
4,5% sumažėjimas yra su 2009 m. sausiu. Palyginus su 2009 gruodžiu mažėjimas yra 1,3%.
Vakar 18-19 val. Rygos oro uostas nepriėmė lėktuvų, todėl Vilniuje buvo nusileidę BT B733 iš Hamburgo, Milano ir Londono, taip pat F50 iš Oslo.
Vasarį pasirodys pilnas tvarkaraštis?
Jeigu kalbam kada pasirodys VNO tinklapyje, tai galbūt – priklauso, kada aviakompanijos pristatys oficialiai savo planuojamus tvarkaraščius. Šiuo metu dar keitimų vyksta. Pvz., VNO nuo šiol oficialiai priimant lėktuvus visą parą, LOT pakeitė vakarinio reiso atvykimo laiką į Vilnių į 1:00 val. po vidurnakčio.
Del LOT tai cia kalba eina apie vasaros sezona?
taip, nuo kovo 28 d.
Naujas Star1 lektuvo/u dazymas:
http://www.facebook.com/photo.php?pid=4500620&id=124077941456
Galėjo geriau
Zinoma galetu geriau, bet matomai jie tik uodega daugumoje pakeis, matyt neturi begaliniu pinigu atsargu, del to stengiasi mazai isleisti dazymui, ir kad gerai atrodytu, o man atrodo kad taip gerai bus, bent geriau, negu iki siol.
manyciau, kad visai gerai tas dazymas atrodys. bent kazkuo issiskirs is begales baltu lektuvu
Tas naujas dažymas šiek tiek primena „Air Malta”… Galėjo kažką išskirtinesnio sugalvoti.
Nu gerai, o man Ryanair lektuvu dazymas truputi primena Lufhanzos lektuvus dazyma… :)
PRANEŠIMAS ŽINIASKLAIDAI
2010 m. vasario 2 d.
Aviakompanija „Ryanair“ skelbia naują maršrutą iš Kauno oro uosto į Bristolį
http://www.Kaunasair.lt
Čia taj geras
respects@Ka..
Aciu, O siaip keistas marsrutas, atrodo, kad jis gali konkuruoti bent is dalies su Londono oro uostais…
Trūksta manyčiau š.UK, Duseldorfo ir Alikantės :)
kaip suprantu, bet UK pas mus daugiau nebera kur skraidyti
Patkimasis, I Skotija nuo Kovo pabaigos Star1 is Vilniaus skraido.
Bet skraido kur lietuvių nėra daug.Pvz glasgove yra daugiau, dar east midlands
Arba West Midlands – BHX butu option, as manau…
„Ryanair“ domisi plėtra į kitus šalies oro uostus – http://www.alfa.lt/straipsnis/10312923/?Ryanair.domisi.pletra.i.kitus.salies.oro.uostus=2010-02-02_14-59 Tikiuosi VNO nepataks LLC oro uostu. Nors Riga priima LLC, tiek ir CDG ar Malpensa..
@Šarūnas – kad šiais laikais į absoliučią daugumą oro uosto pigių skrydžių bendrovės skraido.
Kita vertus, manau Ryanair laisvai galėtų skraidyti iš Londono į Palangą ar net Šiaulius du tris kartus per savaitę.
@Patikmasis – prajuokinai su glasgovu kaip reikiant. Paskutinį kartą tokį vertimą mačiau kažkurioj Ž. Verno knygoj, ar tik ne „Kapitono Granto vaikai”, kokių 1965m leidimo;)))
Nereikia Ryanair leisti i Vilniu, nes is cia jau ir taip Du vezejai skenda i Londona, i kitus oro uostus … Jei jie bandys eiti i Palanga ar Siaulius, tai tada gerai bus,. :)
@Kazimieras – o kaip Druskininkai ir Nida?:))))))))
:D Tegul kas nutiesia pakilimo takus ten gal kas skraidys,.. :D
O siaip butu gerai, jei Ryanair skristu i Palanga is Londono bent tris kartus per savaite, padaugetu Palangoje turistu…
@Kazimeras Nidoj takas yra gali skraidyti SAAB 2000/340 bet dabar oro uostas yar uždarytas dėl medžių
@Vytautas vientik prisirašę Glazgove (Lietuvių bendruomenėje yra prisiregistravę per 500 lietuvių)
2008 Metais gyvenau truputi Rygoj ir teko keletą kartų lankytis Lidosta Rīga, labai gerai atsimenu kaip dirbo tik du registracijos staleliai(RYANAIR) registravo į Glazgą drąsiai sakau virš 50 % stovėjusiūsių buvo lietuviai(Stovėjo mažiausiai 80)
2008 Skrydžiui Glaszgas-Ryga buvo užpildytas 92% (Liepa berodc)
RYANAIR yra spaudos konferencijoje viešai paskelbę kad į Vilnių skraidytu tik tada kai TVOU
sumokėtu RYANAIR’ui milijardą :D
@Patikmasis – aš neginčiju maršruto į ten reikalingumo. Tik prajuokinai su tokiu miesto pavadinimo lietuviška versija. Gal atsiras kas mane pataiso, bet kiek pamenu, nuo kokių ~1987 metų ne Glazgovas, o Glazgas :)
Atlaiskit už mano durną galvą :D
o jo – pritrauks i Palanga turistu is UK, kai Ispanijoje ar Portugalijoje jiems dar ir pigiau nei toj Palangoj, nekalbant apie vandeni, siluma ar siaip vaizda. Siauliai irgi variantas – 100km nuo Rygos oro uosto, koks 130km nuo Kauno ir 200km nuo Vilniaus – tikriaus sulauktu zenklaus populiarumo nebent tarp save kovoje norinciu isbandyti ivairiu futbolo klubu „ultru”