Mano keista meilė Singapūrui

   
     

Kaip žadėjau, pasakoju apie savo keliones – pradžiai siūlau paskaityti apie tai, koks esu keliautojas.

Singapūrui jaučiu keistą meilę. Šį miestą įsimylėjau iš pirmo žvilgsnio ir su kiekvienu apsilankymu myliu jį vis labiau.

Singapūre buvau tris kartus ir visus kartus pavasarį.

singapore_night

Tą meilę sunku paaiškinti. Man Singapūras yra subalansuotas didmiesčio etalonas. Tokijo infrastruktūra, Dubajaus modernumas, Londono multikultūriškumas, Hong Kongo greitis sudėta į vieną vietą ir užtepta pavyzdiniu saugumu, švara ir tvarka. Didelės baudos už kramtomosios gumos įvežimą į Singapūrą, rūkymo vietų kontrolė priveda prie nuostabios tvarkos. Idealiai tvarkingai surikiuoti dangoraižiai. Jeigu pradedi tvarką, ji negali būti fragmentiška.

Singapūre pastatytas „Marina Bay Sands” vertas atskiro paminėjimo. Šį 2010 m. pastatytą pastatą daugelis laiko viešbučiu, nors tai nei tik viešbutis. Man tai pavyzdys, kaip tinkamas valdžios darbas planuojant miestą papildo ir pakeičia miestą (kitas mane žavintis pavyzdys yra Barselonos transformacija per/po Olimpinių žaidynių 1992 m. – verta atskiro įrašo). „Marina Bay Sands” yra laikomas brangiausiu Pasaulyje pastatytu pastatas, kurio kaina – apie 4,7 milijardo JAV dolerių.

O viskas buvo taip: XXI amžiaus pradžioje Singapūro valdžia paskelbė konkursą dviems kazino licenzijoms laimėti. Mainais į licenzijas, investuotojai turėjo pasiūlyti ir pastatyti pramogų parką, kuris atitiktų Singapūro turizmo strategiją ir papildytų miestą. Konkurso rengėjai kad gavo tai gavo – „Las Vegas Sands” bendrovė pastatė „Marina Bay Sands”, o kiti investuotojai įrengė „Resorts World Sentosa” su „Universal Studios Park”, antrąjį už JAV ribų.

Marina Bay netikėtai ne saulėje

Marina Bay netikėtai ne saulėje

„Marina Bay Sands” kazino (kazino būtina aplankyti – dydis pribloškia, o dar labiau pribloškia bandymas įvertinti, kokio dydžio pinigai ten sukasi) su virš kazino įrengtu viešbučiu, konferencijų centru ir prekybos centru yra žmogiškųjų malonumų triumfas. Apsilankymas baseine ant „Marina Bay Sands” stogo kaip niekas kitas sukuria tą jausmą „Life is good” (sakyti tuo balsu, kuriuo Michael Douglas sako „Greed is good” 1987-ųjų filme „Wall Street”).

„Marina Bay Sands” yra užmušantis argumentas visiems, kurie sako, jog anksčiau žmonija buvo darbštesnė ir kūrybingesnė – žiūrėk, statydavo piramides, Eifelio bokštus ir kitą žavesį, o ką dabar? Nuvažiuokite niurgzliai į Singapūrą. Aš nebuvau Singapūre kol „Marina Bay Sands” nebuvo, bet tokio pataikymo, kas mieste turi būti, galima labiau nei pavydėti. Eifelio bokštas Paryžiuje ir po daugiau nei 100 metų atrodo svetimkūnis, o „Marina Bay Sands” Singapūre atrodo tarsi užaugęs medis stebuklingu vandeniu palaistytas.

Nueini į "Akropolį", plaukioji iš "Zaros" į "Can Can Pizza" su valtim. Marina Bay Mall.

Nueini į „Akropolį”, plaukioji iš „Zaros” į „Can Can Pizza” su valtim. Marina Bay Mall.

„Marina Bay Sands” viešbutis toli gražu nėra pats geriausias Pasaulyje ir netgi toli nuo geriausio, kuriame esu apsistojęs. Jis turi 2561 kambarį ir tai padaro neįmanoma užduotimi paversti jį į kažką panašaus į geriausią viešbutį – pasaulis dar neturi metodikos, kaip kurti tikrą prabangą tokiais kiekiais. Pakanka prie „Marina Bay Sands” prisiliesti vieną naktį. Girdėjau, „Burj Al Arab” Dubajuje irgi tragiškas aptarnavimas.

Jeigu galimybės leidžia, siūlau Singapūre kolonijinę atsvarą šiandienos modernumui „Raffles Hotel”, kurį šiandien valdo istorinių viešbučių valdymo meistrai „Fairmont”. „Raffles Hotel” buvo pastatytas prie jūros (šiandien jūros krantas 500 metrų nuo „Raffles Hotel”), jį įkūrė dar 19 amžiuje arabas prekybininkas ir kinas verslininkas apgalvotai išnuomoję jį dviems versliems armėnams, kurie įsigudrino į viešbutį įleisti visų rasių atstovus. Sako, kad tame viešbutyje japonų kariai per antrąjį pasaulinį karą užtiko vietinius šokančius valsą. XX amžiaus pradžioje šio viešbučio „Long Bar” barmenas iš Hainano salos sugalvojo kokteilį „Singapore Sling”. „Raffles Hotel” apsistojęs nebuvau, todėl turiu motyvą dar ten sugrįžti.

Mano Singapore Sling. Singapūre, bet ne "Raffles".

Mano Singapore Sling. Singapūre, bet ne „Raffles”. Vilniuje neblogai tokį daro „Alchemikas”

Singapūras taip pat yra puiki vieta išbandyti „Mandarin Oriental” prabangą. Šitas tinklas man yra viešbučių prabangos etalonas – ne tiek kaip pastatyti prabangą, o kaip sukurti tobulą ir išlaikyti tobulą prabangą (antra dalis daug sudėtingesnė). Persų įlankos prabanga – apipilti viską auksu ir demonstruoti analfabetizmą valdyme, amerikiečiai tiesiog nemoka kurti prabangos (užtat turi neįtikėtino aukšto lygio „average level”), o rytiečiai turi prabangos valdymo talentą, o „Mandarin Oriental” yra tiesiog karūna. Norėčiau pasenti ir numirti „Mandarin Oriental”.

Kaip aviatorius, turiu pasisakyti ir apie Changi bei „Singapore Airlines”. Singapūro Changi oro uostas pagal įvairius reitingus ir apdovanojimus renkamas Nr.1 tarp Pasaulio oro uostų. Ar man jis patinka? Taip, viskas Changi yra gerai. Tačiau, mano manymu, per visą plėtrą ir nuolatinį kokybės viršūnės išlaikymą Changi neturi tos razinos, kuri užkabintų. Jame viskas tobula ir nėra prie ko prikibti, bet su ypatingai aukštais lūkesčiais keliamais Changi, jam trūksta galutinio prieskonio. Kuomet Kuala Lumpūro oro uoste netyčia aptikau džiunglių taką („Jungle Braodwalk”) viduryje sterilios zonos tarp parduotuvių – ištiko didelis „wow”. Kuomet Hong Kongo oro uosto pamačiau, kaip galima efektyviai sutvarkyti 60 milijonų keleivių aptarnavimą, ištiko „kodėl kiti to nekopijuoja?” efektas. Singapūro oro uoste man trūksta tos razinos, kuri sukurtų „wow efektą”. Šiemet Changi turėtų pradėti Terminal 5 statybas – esu tikras, jog jiems pavyks pagauti tą bangą.

Myliu išvykimo lentas oro uostuose. Ypač tokias, kur rodo miestus, apie kuriuos nesu girdėjęs.

Myliu išvykimo lentas oro uostuose. Ypač tokias, kur rodo miestus, apie kuriuos nesu girdėjęs.

„Singapore Airlines” yra geriausia aviakompanija, kurią esu išbandęs. Nuostabus balansas tarp visų svarbių dalykų – saugos, išlaikytumo, prabangos ir pastovumo. Nors nesu ekspertas, bet mano žiniomis paremta nuojauta neleidžia man iki galo patikėti MEB3 vežėjų tinkamu dėmesiu skrydžių saugai – kai kuriuos dalykus jie daro labai keistai ir nors skridau tiek „Etihad”, tiek „Qatar”, tiek „Emirates” ne po kartą ir nebijau skristi su jais vėl, aš nesu šventai įsitikinęs, jog šioms aviakompanijoms skrydžių ir keleivių sauga yra „numeris vienas” (tai mano asmeninė nuomonė). Šalia to, arabai nelabai gerai moka kurti prabangų servisą – jie sugeba nupirkti „Moët & Chandon” į ekonominę klasę ar paauksuoti unitazus Dohos „business class” terminale, tačiau jiems nesiseka tinkamai apmokyti įgulų išlaikyti tinkamą prabangą – tai įgula per įkyri, tai daro klaidas, tai pernelyg perduoda savo vidines emocijas. „Turkish Airlines” turi didžiulę nepastovumo problemą – jie sugeba padaryti gerai, bet sugeba aptarnauti ir labai blogai bei labai prastai sprendžia nestandartines situacijas, skrydžių atšaukimus, „missed connections” ir kitus „irregularities”. „Singapore Airlines” vakarietiškas požiūris ir ilgametė tradicija jiems leidžia būti „pastoviai geriems”. Kai keliauji ne vieną kartą, tai ypatingai svarbu. Būti „pastoviai geru” yra daug sunkiau tegu „dažniausiai puikiu”. Todėl šiek tiek liūdina, kad paskutinius kelerius metus „Singapore Airlines” rezultatai nėra labai geri – gerą kokybę parduoti sunku.

Šiaip, ypatingai darbo kelionėms visada esu linkęs rinktis vakarietiškas aviakompanijas, ypatingai keliaudamas į sudėtingesnes keliones. Vakarietiškos aviakompanijos neturi pačių geriausių paslaugų ir geriausio maisto, bet jos geriausiai sprendžia nestandartines situacijas ir su jomis gali jaustis saugus Bužumbūroje, Kabule ar žinodamas, jog jie nepaliks tavęs Maniloje. Tas užtikrintumo jausmas nugali galimai skanesnį maistą, kokybiškesnes ausines ar dviem centimetrais geresnį legroom’ą (tiesa, nenugali profesinio noro išbandyti aviakompanijas, kuriomis dar nesu skridęs).

„Singapore Airlines” įrašyčiau prie vakarietiško stiliaus aviakompanijų, kurios dar turi ir labai gerą servisą ekonominėje klasėje bei tobulą „business” klasėje. „SilverKris” lounge Changi oro uoste, mano nuomone, yra pats geriausias Pasaulyje (tiesa, „Star Alliance GOLD” neįleidžia, net jei skrendi su „Singapore Airlines” – „Star Alliance GOLD” jie turi atskirą lounge, kuris gerokai prastesnis negu tas, kuris skirtas išskirtinai „Singapore Airlines” business keleiviams. Kas yra nepagal „Star Alliance” taisykles, bet „Singapore Airlines”, panašu, nelabai rūpi „Star Alliance”) – geresnis už daugelio giriamą „Turkish Airlines” lounge Stambule. Na, o „Singapore Airlines” verslo klasės kėdės yra tiesiog tobulos – „Lufthansa First” neprilygsta „Singapore Airlines” Business. Šalia to, „Singapore Girl” konceptas – braškė ant torto, kurios nereikia keisti kas penkerius metus. Verta taupyti pinigus ar kaupti „Star Alliance” mylias „Singapore Airlines” Business class išbandymui.

Todėl šiuo įrašu išpažįstu savo meilę Singapūrui – man šis miestas turi kažką tokio. Jis man labiau patinka nei Seulas, Hong Kongas, Kuala Lumpūras, Dubajus. Net labiau nei Tokijas. Gal tik New York vis dar kiečiausias miestas Žemėje.  Bet Singapūras ir Niujorkas per daug skirtingi – apelsinas ir obuolys.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

207 komentarai

  1. trolis - 2015 08 27, 19:13

    Pritariu autoriaus nuomonei – buvau kelis kartus. Ilgiau pabuvus siek tiek erzina perdeta tvarka, bet grizti norisi visada.

  2. Edgaras - 2015 08 27, 19:39

    Ar yra didelių skirtumų economy long haul tarp Emirates, Etihad ir Qatar? Kurį rinktumeis, jei bilieto kaina ir uždirbtos mylios nelemtų pasirinkimo?
    Ar rinktumėtės keliomis valandomis ilgesnį jungimą, jei palaukus 7 valandų leg’ui gautum Emirates A380 vietoje B777?

  3. Augustinas Žemaitis - 2015 08 27, 20:00

    Kalbant apie Singapūro viešbučius tai patinka, kad ten yra aukštų viešbučių su balkonais net viršutiniuose aukštuose.

    Deja, dažniausiai pasaulyje aukštuose „dangoraižiniuose” viešbučiuose nė langai neatsidaro. Jei svarbu gražus vaizdas iš balkono, rekomenduoju dar pabandyti Swissotel the Stamford (kadaise tai buvo aukščiausias pasaulio viešbutis) – Marina Bay nebuvau (keik suprantu ir ten yra balkonai), negaliu lyginti, bet Swissotel vaizdas tiesiai į centrą nuostabus.

    P.S. Bet aš subjektyvus – vieta vaizdas pro langą balkonas iš kurio galima tą vaizdą stebėti man yra turbūt trys vieninteliai dalykai, už kuriuos aš linkęs esmingiau primokėti rinkdamasis viešbutį (palyginus su pigiausiu numeriu tame pat mieste).

  4. Augustinas Žemaitis - 2015 08 27, 20:04

    Turėjo būti „vieta, vaizdas pro langą, balkonas iš kurio galima tą vaizdą stebėti”

  5. Viktoras - 2015 08 27, 20:59

    Katik grizau is Singapuro. Darbo reikalais. Nieko ypatingo apart to, kad viskas brangu, klimatas sunkiai pakeliamas del karscio ir dregnumo, anksti temsta. Zmones – aukstu kainu ikaitai. Taip, viskas sutvarkyta, rukyti galima tik tam skirtose vietose, kramtoma guma uzdrausta, absoliutus saugumas, gamta grazi, siuksliu nera. Bet aptarnavimas labai vidutiniskas. Jokios improvizacijos, pasimete tarp begaliniu ribojimu. Zmones, sakyciau, kazkokie mediniai.

    Taciau skrydis is Helsinkio visai patiko. Isskrendi vakare, pavalgydina ir gali miegoti visa nakti, atsikeli, paziuri filma, vel pavalgai ir esi vietoje. Skrydis atgal identiskas.

    PS. Nemanote, kad blogas ima paneseti i eiline tustybes muge ala Stilius, Zmones ir pan…

  6. Wincas - 2015 08 27, 21:32
  7. klebonas - 2015 08 27, 21:56

    Puikus blogas su labai idomiomis izvalgomis. Atsiverciu praktiskai kasdien pries miega. Aciu autoriui!

  8. Simonas Bartkus - 2015 08 27, 21:57

    Edgarai, skirtumų didelių nėra. Man asmeniškai „Etihad” labiausiai patinka serviso konceptas ir brand’as. Šiaip „Etihad” ir rinkčiausi labiausiai, po jų „Qatar” – jų fleet’uose dar yra A330/A340, kurie economy patogesni jau vien dėl to, kad šonuose likę po 2 vietas blokai. „Emirates” daugiausiai grūda kėdžių į lėktuvus ir visas „economy” servisas toks LCC-style (tiesa, jie turi už simbolinį dolerį pakankamai gerai visur veikianti wifi).

  9. Simonas Bartkus - 2015 08 27, 21:57

    Augustinai, Marina Bay Sands nėra balkonų jokiam aukšte.

  10. srs - 2015 08 27, 23:29

    Mano mintys apie Singapūrą:
    visiškai pritariu, kad SG yra viena įdomiausių, kiečiausių, subalansuočiausių etc. vietų pasaulyje. Man tai yra turbūt geriausias miestas pasaulyje. Apie viešbučius Simonas jau parašė, o ir mano patirtis SG buvo (ir dar turbūt bus) ne kaip turisto, o kaip gyventojo. Be to, tai yra vieta, kuri labai įdomi gyventi, bet truputį nuobodoka aplankyti/keliauti.

    Niekada nesuprasiu tų, kurie sako, kad miestas yra neįdomus, be veido, per daug tvarkingas ir t.t. Nesąmonė!!! Visada labai vertinau, kad Singapūre nereikia nerimauti dėl saugummo, kad ten visada švaru, kad žmonės laikosi taisyklių, ir kad neaiškūs veikėjai nepradės prašinėti pinigų ar daryti keistus dalykus viešose vietose. Singapūras nėra toks griežtas, kaip kai kurie įsivaizduoja. Rūkymo vietos įrengtos tik aplink Marina Bay, bet ir to nėra laikomasi labai griežtai, o kramtomąją gumą įsivežti galima, bet tik ne industriniais kiekiais.
    Tie kas sako, kad singapūriečiaai yra mediniai, pasimetę tarp ribojimų ar pan. turbūt nelabai moka anglų kalbą. O skundimasis apie aukštas kainas yra neatsiejama įgimto lietuviško kaimo identiteto dalis. Tikiuosi viena dieną išgysime. Be to, kai kam tai turbūt buvo pirma kelionė už Europos ribų.

    Kalbant apie Marina Bay Sands, noriu pratęsti Simoną, jog tai yra idealus miesto branding’o pavyzdys. Pasaulyje nėra daug miestų, kurių vardas asocijuojasi su viena labai žinoma vieta. Pvz. Londonas – Houses of Parliament, Pekinas – Uždraustieji rūmai ar Didžioji Siena, NY – Empire State Building, Sydney – Operos rūmai ir Harbour Bridge ir t.t. Kas vienija šias vietas, apart turistų kiekio, yra jų amžius. Išskyrus Singapūro Marina Bay Sands ir Šanchajaus Pudong skyline’a. T.y. Norėdama padidinti Singapūro žinomumą, jo valdžia nusprendė pastatyti išskirtinį pastatą, kuris visame pasaulyje taptų miesto vizitine kortele. Genialu!

    @Simonas
    Kuris miestas toje išvykimo lentoje nežinomas? Beje, Marina Bay Sands turi balkonus į jūros pusę. Verta pagyventi ir toje pusėje, kad pamatyti laivų kiekį ir suprasti uosto svarbą SG.

  11. Paulius - 2015 08 27, 23:33

    Kai pirmą kartą lankiausi paliko labai didelį įspūdį ir tikriausiai buvo vieta, kurioje didžiausią vienkartinį įspūdį aptirėjęs buvau. Antrą kartą lankantis žinoma jau taip įspūdinga nebuvo. Nebuvau užsukęs į kazino, teko ne martą Vegase lankytis, taip pat Monako kazino teko būti tai Marina Bay Sands kažkaip ir praleidau. Jei dar kada sugrįšiu, reikės užeiti pasižiūrėti :-).

    Įdomus įrašas, dėkui ir lauksim kitų.

    P.S. Changi man irgi kažkoks toks gana neišskirtinis. Niekada neteko ten ilgai užtrukti, kas matyt būtų komplimentas oro uostui, bet visada turiu gerai pasiknisti atmintyje, kas prisiminčiau kažką iš oro uosto, kai tuo tarpu kituose pabuvus vos kartą atsimeni ilgai ir nesumaišysi su niekuo.

  12. Kardiobatonas - 2015 08 28, 08:25

    Gaila, nebuvau

  13. Augustinas Žemaitis - 2015 08 28, 08:29

    @srs – dėl kainų ne visai sutinku. Tiesiog tose vietose, kur kainų vidurkis didelis, paprastai (su kai kuriom išimtim) būna blogas kainos/kokybės santykis, jeigu vertinti pasaulio mastu. T.y. yra daugybė šalių/miestų, kur nukeliavęs iš esmės tą patį gautum gerokai pigiau, arba gautum daug geresnį už tą pačią kainą.

    Todėl natūralu, kad keliautojams brangiose vietose įspūdis krenta: galbūt vienoje šalyje tas pats žmogus (iš)galėtų gyventi geriausiame miesto viešbutyje, kitoje – tik (tos šalies mastais) pigiame, ir pan.

    Be to, kai kelionė du ar tris kartus brangesnė už alternatyvą, natūraliai tikimasi ir atitinkamai įspūdingesnio, patogesnio, smagesnio laiko (ko tikimasi ir iš tiek kartų brangesnio restorano ar bet kokios prekės) – o jei brangumas susidaro dėl to, kad šalis brangesnė, skirtumo greičiausiai nebus esminio.

  14. Simonas Bartkus - 2015 08 28, 08:51

    Pauliau, kas liečia erdvę ir pinigų kiekį, tai Las Vegas nemačiau tokio dydžio vienoje vietoje. Aišku, Las Vegas daugiau kazino vietų, o Singapūre jos tik dvi, tačiau bent viena, kurioje buvau, didesnė už bet kokią LV matytą.

  15. Augustinas Žemaitis - 2015 08 28, 09:14

    Jei domina didieji kazino (tiksliau, „kurortai po stogu”), tai didžiausi / įspūdingiausi yra Makao. Makao lošimų pajamos jau 7 kartus aplenkė Las Vegasą. Keista, kad Makao europiečių dar beveik neatrastas (žinant tai, kiek investicijų į turizmo pramonę ten padaryta ir kiek ten Azijos turistų).

    Mano kelionės į Makao aprašymas:
    http://augustinas.net/makao-nauja-ir-sena-losimu-sostine-3430

  16. srs - 2015 08 28, 10:42

    @Augustinas Zemaitis
    Singapuras nera pigus Azijos standartais, bet nelabai brangus lyginant su kitais globaliais didmiesciais. Viesbuciai ir transportas (tiek viesasis, tiek taksi)pigesni palyginus su Tokyo, HK, NY. Maistas taip pat nebrangus, ypac jei valgoma hawker centers. Ka dar galima palyginti?

    Siaip keliaudamas po didelius ir globalius miestus visada juos lyginu su Londonu. Ne tik kad visur pigiau nei Londone, bet ir kainos/kokybes santykis kol kas visur buvo geresnis.

    Beje, Macao pastaruoju metu isgyvena ne pacius geriausius laikus. Kinai bijo demonstruoti savo turtus del Xi Jinping anti-korupcijos kampanijos.

  17. srs - 2015 08 28, 10:47

    @Augustinas Zemaitis
    Dar pagalvojau apie pramogas ir shopping, bet ir sitie nebrangus. SG galima rasti daugybe geru laisvalaikio praleidimo budu, kurie kainuoja palyginti nedaug (iskyrus alkoholi ir cigaretes, bet tai yra issimtys). Be to, Singapuras yra antra geriausia vieta apsipirkineti Azijoje po Hong Kong.

  18. Simonas Bartkus - 2015 08 28, 12:09

    „brangu” / „nebrangu” nėra. Yra su kuo lyginsi. Aišku, pietryčių Azijos kontekste Singapūrą palyginus su kokiais Indonezijos, Tailando, Malaizijos, Filipinų miestais/miesteliais ten brangu, tačiau su pasaulio didmiesčiais ten nėra brangu. Transportas pigus, viešbučių kainos vidutinės, brangus alkoholis, maitinimas kaip kur. Sakyčiau Londono lygio kainos kažkur.

  19. Oleg - 2015 08 28, 12:55

    http://www.flightglobal.com/news/articles/boeing-enters-detailed-design-phase-on-777-9x-416140/

    The 777-9X adds to the current 777-300ER a longer, composite wing as well as General Electric GE9X turbofan engines, folding wing-tips, and a stretched and updated fuselage. The first 777-9X test aircraft is scheduled to fly in 2018, followed by entry into service in 2020.

  20. Augustinas Žemaitis - 2015 08 28, 14:52

    @srs – nekalbėjau konkrečiai apie SG, bet bendrai apie polinkį prasčiau vertinti vietas kuriose brangiau nei Lietuvoje. Apie SG negaliu komentuot, nes buvau prieš 10 metų, per tiek laiko Lietuvos-Singapūro kainų santykis turbūt vienaip ar kitaip keitėsi.

    Šiaip „turtingosios Azijos” dalyse, kuriose buvau neseniai (Honkongas, Makao, JAE, Omanas, Kuveitas) patiko, kad „žemutinis kainų lygis” (pvz. maistas parduotuvėse, paprastuose restoranuose) būna net žemiau, nei Lietuvoje. „Aukštutinis kainų lygis”, tiesa, gerokai aukščiau, bet „Per vidurį” („gerai”, bet ne „superprabangiai”) dar galima rasti puikių pasiūlymų.

    O Makao tiesiog reikia persiorientuoti. Jis puikiai galėtų dirbti ne tik Kinijos, bet ir Australijos, visos Azijos, Artimųjų Rytų, Rusijos, Europos turistų rinkoms – iš visų jų Makao pasiekti yra paprasčiau ir pigiau, nei Las Vegasą (pakanka nuskristi į Honkongą ir tiesiai iš oro uosto nepraėjus saugumo plaukti laivu). O „lošimų meka” ten neprastesnė, be to, dar Makao turi ir UNESCO senamiestį, šiltą jūrą, kitų įdomybių.

  21. Kardiobatonas - 2015 08 28, 16:05

    Tai kiek gi tas alkoholis kainuoja? Kiek pietums reikia išleisti?

  22. srs - 2015 08 28, 16:55

    Nesutinku su Simonu, kad Singapuro kainos yra Londono lygio. Mano manymu Londonas yra brangesnis beveik visose kategorijose.

    @Kardiobatonas
    Alus (skardine supermarkete) – SGD 3-6
    Pietus hawker center – SGD 5-7
    Taksi is centro iki oro uosto ar kito rajono miesto pakrastyje SGD 25-35
    Pietus/vakariene pigesniame arba vidutiniame restorane – SGD 15-25 zmogui
    Metro vienkartinis bilietas – SGD 1-2

    Kaip ir sakiau, viesbuciu kainu, iskyrus keleta pigesniu, nelabai zinau. Maisto pasirinkimas kaip ir bet kuriam kitam globaliam didmiestyje cater’ina bet kokiam poreikiui. Hawker center panaudojau kaip pavyzdi, nes tai yra vietos kur didele dalis singapuro gyventoju valgo pietus, ypac darbo dienom.

  23. Mindaugas - 2015 08 28, 19:26

    Buvau 2 dienas Singapure, ir tai yra geriausias miestas kuri esu aplankes. O jei imti vien tik azijos miestus tai yra best of the best. Singapuras netgi emigrantus iš Indijos yra išmokes gyventi tvarkingai o tai jau yra 8 pasaulio stebuklas.

  24. Edgaras - 2015 08 28, 20:58

    Kiek dienų pakanka pirmai pažinčiai Singapūre?

  25. Mindaugas - 2015 08 28, 21:28

    Man 2 tikrai buvo mazai.

  26. Viktorui - 2015 08 29, 08:33

    Taip kai kurie mano ta pati, panaseja i autoriaus rasliava priklausomai nuo darbdavio:)

  27. .. - 2015 08 29, 08:39

    Beje, griztant i pradmenis…ar kas/ir su kokiu success rate bandet SK optiontown upgrades…nemanau kad vii cia esantys yra *G ar *D

  28. Antanas - 2015 08 29, 09:11

    Augustinas Žemaitis, sakai, kad neseniai buvai Kuveite? Kada? Ir kaip ten pakliūvai? Girdėjau, kad užsieniečiams ten dabar labai sunku patekti, praktiškai neįmanoma. Važiavai kaip turistas ar su kokia delegacija?

  29. Augustinas Žemaitis - 2015 08 29, 16:01

    @Antanas – Kuveite buvau prieš 8 mėnesius (2014 m. gruodį). Važiavau kaip nepriklausomas turistas (be jokios delegacijos, agentūros, atskridęs su FlyDubai iš Dubajaus). Tiesiog davė vizą oro uoste, kaip oficialiai lietuviams ir priklauso. Tiesa, oro uoste Lietuvos nežinojo – kol davė vizą buvo daug diskusijų, kas ta Lietuva, iš atskridusių išėjom paskutiniai. Bendrai paėmus, turistų ten beveik nėra ir žmonės prie jų nepratę: tai turi ir neigiamų, bet ir teigiamų pusių (jautiesi labiau kaip svečias, o ne tiesiog turistinės pramonės klientas).

    Plačiau mano straipsnis apie Kuveitą: http://augustinas.net/kuveitas-turistu-pamirstas-turtingas-didmiestis-3094

  30. Augustinas Žemaitis - 2015 08 29, 16:38

    Čia dar plačiau rašau apie Persijos įlankos šalis iš praktinės pusės, įskaitant, kaip pavyko gauti į jas vizas:

    http://augustinas.net/naftos-karalystes-kelione-po-persijos-ilanka-2488

    Bendrai paėmus, iš šešių GCC šalių į dvi procedūros pasirodė pernelyg sunkios / neaiškios, kad bandyčiau aplankyti, tad mėginau aplankyti keturias šalis, iš jų pavyko aplankyti tris.

  31. srs - 2015 08 29, 23:52

    @Edgaras
    Pirmam kartui uzteks 2-3 dienu, nebent esi uzkietes urban fanatikas.

  32. Aloyzas - 2015 08 30, 09:28

    Singapūre nustebino du dalykai:
    1. Netikėtas laivu kiekis jūroje žvelgiant nuo Marina Bay stogo.
    2. Tai, kad neaptikau tos išgirtos tvarkos ir švaros. Aišku, po kitų Azijos miestų, kur maisto išėdos drebiamos tiesiog ant šaligatvio, ar Pietu Europos bomžų „miegamųjų” centrinėse gatvėse prie prabangiausių viešbučių, Singapūre nieko panašaus nėra. Bet Vilniau centre irgi to nėra, ir šiukšlių mažiau vėjas ridinėja, ir šaligatvio plytelės tvarkingiau sudėtos, ir pastatų sienos mažiau apsilaupiusios.
    Man Singapūras, kaip ir Changi – viskas su juo labai gerai, bet razinkos, dėl kurios ten specialiai norėčiau grižt, nebuvo.

  33. Aloyzas - 2015 08 30, 12:18

    Pratęsiant Simono: „…nuojauta neleidžia man iki galo patikėti MEB3 vežėjų tinkamu dėmesiu skrydžių saugai – kai kuriuos dalykus jie daro labai keistai…”
    The ancient Greek historian, Plutarch, recognised the folly of killing the messenger who brought bad news.
    Despite ample evidence to support that view, some modern cultures continue to punish people for reporting mistakes that, if acted upon, could save lives.
    http://www.arabianaerospace.aero/new-european-union-regulation-to-affect-middle-east-aviation.html

  34. Kraugis - 2015 08 30, 12:49

    Singapūro kaip išskirtinai švarios ir labai griežtos valstybės įvaizdis man sugriuvo patį pirmą vakarą. Kai nusileidom buvo penktadienio vakaras. Clarke Quay MRT stoties rajone jaunimo grupelės nesislėpdamos iš butelių gėrė australietišką vyniuką (tikriausiai pigiausia alko alternatyva ten). Šeštadienio ryte buvo pilna tuščių butelių. Juos, žinoma, greitai surinko, tačiau koks bebūtų įvaizdis Europoje, Singapūras nėra Saudo Arabija ir į kai kuriuos draudimus ten, panašu, nėra žiūrima labai rimtai. O šiaip kaip megapolis Singapūras yra nerealus. Viena iš tų nedaugelio vietų kur mielai sugrįžtum kasmet.

  35. Augustinas Žemaitis - 2015 08 30, 13:51

    Kas turi Singapūre laiko, patariu kirsti sieną į Malaiziją, Džorbarų (Johor Bahru) – tvarkos ir švaros skirtumas milžiniškas, o iki tam tikrų sprendimų manau ir Singapūras panašiai atrodė (etninė-kultūrinė sudėtis ne identiška, bet gana panaši, su daug kinų ir indų mažuma; tiesa, malajų Džorbaruje kiek daugiau).

    Singapūre palyginus su nemaža Azijos dalimi mažiau purvo, šiukšlių, o palyginus su Vilniumi – nėra grafičių ir pan. Aišku, daug priklauso nuo lūkesčių: jei tikiesi, kad nuvažiuosi ir nė vienos šiukšlės nepamatysi, tai nusivilsi – visko nesukontroliuosi niekada.

  36. Aras - 2015 08 30, 19:59
  37. srs - 2015 08 30, 21:41

    Apie Singapūro tvarką:
    Singapūras yra labai švarus ir tvarkingas. Tvarkingesnis turbūt už visus Europos, Šiaurės Amerikos ar Australijos miestus, bet 100% švara yra įvaizdžio ir prekės ženklo dalis, o ne realybė. Kaip ir draudimas įsivežti truputį kramtomosios gumos savoms reikmėms.
    Už Clarke Quay penktadienio vakarais Singapūras nebūna šiukšlinesnis :) Tai yra pagrindinė naktinio gyvenimo vieta, o prie šiukšlių kalnų nemažai prisideda vakariečiai, nes „going out: koncepcija proporciškai yra daug populiaresnė tarp expat’ų, o ne vietinių. Beje, nuo kovo mėnesio yra uždrausta gerti alkoholį viešose vietose po 22:30 (išskyrus restoranus, klubus etc.)

    Apie Singapūro kainas:
    Pakartosiu, Singapūras yra pigesnis už Londoną, Tokiją, HK ar NY. Yra reitingų, kur Singapūras buvo pripažintas brangiausiu pasaulyje, bet tai yra dėl neteisingos metodologijos. Pvz. Singapūre yra beprotiškai brangu turėti automobilį. Įskaičiavus mokesčius, naujas VW Golf kainuotų apie S$150,000 (95,000 EUR!), o ir važinėti juo būtų galima ne ilgiau 10 metų. Tačiau reitingai neatsižvelgia į tai, kad SG turi fantastišką ir nebrangią viešojo transporto sistemą, bei įperkamas taksi paslaugas, tad automobilis yra prabangos ir statuso simbolis, o ne būtinybė kaip Šiaurės Amerikoje.

  38. trolis - 2015 08 31, 08:30

    Top15 2015 routes by seat capacity:
    1.Seoul Gimpo – Jeju (South Korea domestic)
    2.Sapporo Chitose – Tokyo Haneda (Japan domestic)
    3.Tokyo Haneda – Fukuoka (Japan domestic)
    4.Melbourne – Sydney (Australia domestic)
    5.Taipei Taoyuan – Hong Kong
    6.Mumbai – Delhi (India domestic)
    7.Okinawa – Tokyo Haneda (Japan domestic)
    8.Beijing – Shanghai Hongqiao (China domestic)
    9.Osaka Itami – Tokyo Haneda (Japan domestic)
    10.Rio de Janeiro – Sao Paulo (Brazil domestic)
    11.Surabaya – Jakarta (Indonesia domestic)
    12.Ho Chi Minh City – Hanoi (Vietnam domestic)
    13.Sydney – Brisbane (Australia domestic)
    14.Johannesburg – Capetown (South Africa domestic)
    15.Jakarta – Singapore

  39. Simonas Bartkus - 2015 08 31, 08:47

    Rytoj startuoja BT reisai iš Vilniaus į BRU, HEL ir BMA. Įdomu bus pažiūrėti, kaip seksis.

  40. Tomas LT - 2015 08 31, 09:40
  41. Simonas Bartkus - 2015 08 31, 11:15

    Wizz Air į Budapešto bazę stato 10 lėktuvą nuo 2016 m. pavasario, du nauji maršrutai – į Baden Badeną ir Nicą.

  42. pliumbum - 2015 08 31, 11:43

    Simonai, ar galėtum konkrečiau įvardinti keistus MEB3 vežėjuose pastebėtus saugos dalykus? Įdomu :)

  43. Vytautas-NT - 2015 08 31, 12:56

    Keista, o kodėl TOP15 nėra nei vieno JAV maršruto? Juk amerikonai tiek daug skraido. Ar čia labai visi pasiskirsto tarp skirtingų miestų ir didelių srautų konkrečia kryptim nesusidaro..?

  44. Marius - 2015 08 31, 13:27

    Na taip ,pagaliau sulaukem,bus ziauriai idomu ko,si karta,is BT sulauksim…
    Na nepasitikiu as jais nors tu ka:)
    Beje jau ir siam momentui dali visciuku paskaiciuoti galima….Galbut,kas nors skaiciavo kiek is zadetu skrydziu,jau dabar, nuimta ?

  45. Oleg - 2015 08 31, 14:10

    https://www.facebook.com/KurkLietuvai/photos/a.225092220949490.51232.223919727733406/745608272231213/?type=1&theater

    pasibaigė I „AeroHUB KUN” infrastruktūros etapas, pristatytas naujas projekto prekinis ženklas, paruošti projekto rinkodaros ir komunikacijos principai bei priemonės. Planuojama, kad 2017 m. Kauno aviacijos bazėje techniniam aptarnavimui jau leisis pirmieji orlaiviai, o investuojančios įmonės sukurs iki 300 darbo vietų!

    In other news, sian skridau VNO-LED su Rusline. Online checkin nera. Lektuvas all-economy. Duoda vandens arba kolos ;-) Buvo apie 40 pakeleiviu. Zurnale A4 reklama apie Vilniu, atrodo kaip paciu pagaminta.

  46. Jurgis - 2015 09 1, 08:14
  47. Simonas Bartkus - 2015 09 1, 10:53

    Rytoj Ryanair turėtų paskelbti apie bazę Milan Malpensa. Dar viena vinis į „antrinių” oro uostų karstą.

  48. Mindaugas - 2015 09 1, 11:28

    Simonai, perkels viska is Bergamo?

  49. trolis - 2015 09 1, 11:45

    According to the Eco di Bergamo newspaper, the Irish LCC will commence flights to London Stansted (3x daily), Madrid Barajas (daily), and Naples Int’l (daily) this winter following an improvement in available capacity.

    Tiesiog viena baze bus Milane, kita – salia Milano

  50. Little_man - 2015 09 1, 11:54

    Na dėl BT man abejonės nuo pat pradžių buvo. Ir pasitikėjimo nekelia man taip pat, kažkodėl net neabejoju, jog dalį skrydžių nuims iki metų galo, o gal ir visus nukreips per RIX.

  51. Mindauqas - 2015 09 1, 12:06

    O mes vis dar proteguojame KUN

  52. Simonas Bartkus - 2015 09 1, 12:57

    BGY yra antra pagal dydį FR bazė, tai aišku, tai nebus vienadienis perkėlimas. Manau, kad tiesiog MXP vystysis kaip business oriented skrydžiai ir tada žingsnis po žingsnio BGY bus „marinuojamas”, kaip KUN marinuojamas po FR atsiradimo VNO, GRO marinuojamas po FR atsiradimo BCN arba CRL marinuojamas po FR atsiradimo BRU.

  53. Aviator'ius - 2015 09 1, 13:15

    Del FR – planuoja pradeti skrydzius i AMS sia ziema..

  54. Simonas Bartkus - 2015 09 1, 13:15

    Šiandien, beje, ne tik rugsėjo 1-oji – jau apkalbėti nauji „airBaltic” reisai prasideda, be to, nuo šiandien galioja Lufthansa Group 16EUR GDS mokestis kiekvienam bilietui, iš esmės keičiantis bilietų distribucijos principus. Kelionių agentūroms iš esmės reikės pasirinkti – mokėti 16EUR GDS ir atsiskaityti BSP su atidėjimu, ar pereiti prie LH Agent platformos ir mokėti iš karto kortele, kaip „paprasti keleiviai”. Agentų gyvenimas bus even more challenging.

  55. pliumbum - 2015 09 1, 13:55

    troli, nėra taip, kad viena bazė Milane, kita šalia Milano – abi jos visai ne Milane, net tokiu pat atstumu, tik Malpensa patogiau pasiekiamas ir pagrindinis oro uostas. Linate yra vienintelis realiai mieste esantis oro uostas Milane.

  56. Aloyzas - 2015 09 1, 14:19

    Ar aš kažką praleidau: kas per VNO-GVA-VNO šeštadieniais nuo 02JAN?
    1 *W28587 B9 H9 K9 L9 M9 VNO GVA M 0600 0755 E0.733 2:55
    1 *W28588 B9 H9 K9 L9 M9 GVA M VNO 0845 1230 E0.733 2:45

  57. Simonas Bartkus - 2015 09 1, 14:22

    Aloyzai, Small Planet skrydis „Novaturui”.

  58. Aloyzas - 2015 09 1, 14:22

    Ups, jau radau – Novaturas.

  59. Aloyzas - 2015 09 1, 14:26

    Daugiau info apie tai, kas kyšo iš po W2: http://www.flexflight.dk/tb/

  60. Linas - 2015 09 1, 14:56

    RIX statistiką sukelia taip opertyviai, kad net stebina :)
    AUG2015 – 548761 pax
    vs
    AUG2014 – 508820 pax
    plius 7,8 %

  61. Edis - 2015 09 1, 15:36

    Aeroflot perka Transaero:

    http://kommersant.ru/Doc/2800899

  62. Oleg - 2015 09 1, 16:37

    Сумма сделки не сообщается. По данным источника «Интерфакса» она составит один рубль!

    vienas rublis!

  63. expertas - 2015 09 1, 18:34

    LH agentų puslapio blogybė, kad pagal IATA taisykles, negalima mokėti įmonės kortele – tik kliento (!!!). Nenoriu nieko įžeisti, kas dirba su IATA, bet didesnės nesąmonės negalima sugalvoti.

  64. Kardiobatonas - 2015 09 1, 21:35

    Gal dar nevėlu, duodu eurą už Transaero.

  65. Vytautas-NT - 2015 09 2, 09:04

    Na, Rusijos įvykių reziumė- reiso Vilnius-Domodedovo nebebus, matyt. Įdomu kokia kryptimi vyksmaršrutų konsolidacija? Spėju ir lėktuvų parką jie mažins.

    Kitas klausimas susijęs su IQ publikacija. Ar teisinga prielaida, kad maži vežėjai, tokie kaip Estonian Air, šiuolaikinėj Europoj išgyventi nelabai gali? Ar visgi yra kažkokių nišų?

  66. Simonas Bartkus - 2015 09 2, 11:41

    Skrydžiams iš VNO vykdyti BT nemažai daro keistais laikais papildomų skrydžių VNO-RIX-VNO. Pvz. trečiadieniais yra skrydis VNO-RIX su departure 23:50. Seriously?:) taip trečiadieniais yra du VNO-RIX 20 min. skirtumu – vienas 6:00, kitas 6:20 ;)

  67. Pranas - 2015 09 2, 11:59

    @Simonas – kelintą nakties LT ten į Taliną skraidė? :)

  68. Al - 2015 09 2, 12:15

    The traffic statistics were published ahead of the release of Ryanair’s schedule for its London airport operations for summer 2016, covering Stansted, Gatwick and Luton. The schedule includes new routes to and from Milan and Verona in Italy, Sofia in Bulgaria and Vilnius in Lithuania

  69. Simonas Bartkus - 2015 09 2, 12:25

    http://corporate.ryanair.com/news/news/15902-ryanair-launches-london-summer-2016-schedule-unveils-next-phase-of-always-getting-better-programme/?market=en

    Ryanair gražina LTN-VNO vėl. Atsakymas į 3x daily Wizz maršrutą.

    Klausimai:
    – ar išliks STN-VNO;
    – ar išliks LTN-KUN.

  70. Simonas Bartkus - 2015 09 2, 12:25

    Pranai, na, LT užmanymas buvo connections surinkti iš TXL, BLL/GOT ir vežti juos į Taliną. BT užmanymo minties nesimato, nes BT turi dar reisą 21:30, kuris geresnis verslo keliautojams ir dar kelis connections RIX paima.

  71. Simonas Bartkus - 2015 09 2, 12:32

    Ryanair nunulino VNO-STN skrydžius vasarai, tai galimai LTN liks vienintelis Londono oro uostas pasiekiamas.

  72. Mindauqas - 2015 09 2, 12:35

    Keista, jeigu panaikins STN-VNO. Gal paleis normalesniu laiku arba gal bus į STN iš mistinės VNO bazės.

  73. keleivis - 2015 09 2, 12:57
  74. Simonas Bartkus - 2015 09 2, 13:06

    Manau, kad iš STN pusės tai toks tvarkaraštis yra maksimaliai idealus STN-VNO-STN, ką įmanoma padaryti su vienu reisu ir 2 val. laiko skirtumu.

  75. Darius ir Girėnas - 2015 09 2, 13:29

    Kas sakė, kad google flights miršta? Atsidarykite google žemėlapius ir pabandykite maršruto paieškoje įvesti kokią nors kryptį, pvz. Vilnius-Paryžius.

  76. Wincas - 2015 09 2, 13:39

    Geresnis skrydis i Stansted yra Is KUN, Ankti ryte isskrenda, iskarto gali lekti is oro uosto reikalu tvarkyti… Nes atskridus nakti namus pasieki geriausiu atveju 2h nakties vietiniu laiku, o lietuvisku jau 4h…. Keltis 7-8… jokio produktyvaus darbo ….

  77. Mindauqas - 2015 09 2, 13:41

    Bet iš kitos pusės nelogiška ir keisti STN į LTN, nes Wizz Air gerai sekasi ne dėl to, kad jie skraido į LTN (vietoje STN ar LGW), bet todėl, kad skraido ten rytais ir kelis kartus per dieną.

  78. Mindauqas - 2015 09 2, 13:53

    Wincai, bet jeigu reikia į Peterborough ta vakarinis geriausia, nes dieną niekas negali atvažiuoti pasiimti, nes dirba:)

  79. Simonas Bartkus - 2015 09 2, 13:56

    Na, man asmeniškai STN yra pats prasčiausiai pasiekiamas Londono oro uostas – LTN gerokai patogiau.

  80. Mindauqas - 2015 09 2, 14:20

    jeigu skrendi į/iš Londono:)
    Todėl ir Stansted’as sold-out iš Lietuvos beveik iki rugsėjo 8 dienos, o į Lutoną dar gali nuskristi.
    OK OK į Lutoną didesnė pasiūla, bet juk nepirksi už 300 eurų OW į Stanstedą, kai yra už 160 EUR į Lutoną, jeigu skrendi į Londoną.
    Ką noriu pasakyti, kad Stanstedas turi savo auditoriją, kuri kartais pasiryžusi ir mokėti 100 eurų daugiau, bet kad tik skristų į Stansted, o ne Luton, todėl man keistas Ryanair sprendimas pakeisti Stanstedą, Lutonu ir eiti į didesnę konkurenciją.

  81. Jurgis - 2015 09 2, 15:05

    O ką galima papildomai aptarti su Turkish ?

    Vilniaus meras su „Turkish Airlines“ atstovais aptarė skrydžių į Vilnių plėtrą
    http://www.vilnius.lt/index.php?988010454

  82. trolis - 2015 09 2, 15:05

    Kol nesugris (o tikriaus ir nesugris) LGW tai LTN ar STN yra tas pats slamstas

  83. Wincas - 2015 09 2, 15:09

    Trumpa apybraiza, Kodel Taip visi myli Stansteda…

    Stanstedas- Rytu Londono oro uostas (Rytu Londonas priklauso lietuviams), visiems labai patogu ji pasiekti M11 greitkeliu, nes visi lietuviai ratuoti labai patogus susisiekims is Stratfordo stoties tiek autobusu tiek traukiniu. Jei lektuvas skristu is Southendo i LT, nuzudytu Stansteda zaibiskai.

    Lutonas – Labai nepatogus bendrai masei is Rytu Londono, nes automobiliu reik vaziuoti A406 greitkeliu, kuris be proto kemsasi, pastovus remontai, o vietomis kelias panaseja i paprasta miesto gatvele… Kelione Autobusu tragedija, kaina keliones taip pat. Vienintelis variantas yra Traukinys is centro, kuris ir gelbeja visa situacija, bet traukinys paleidzia Lutono miesto centre, is kurio reikia nusigauti iki oro uosto, nors ir yra nemokamas autobusas, bet daugelis prisibijo pasiklysti. Netgi atradau kaip pesciomis nueiti …

    Dar yra Gatwickas kurio situacija panasi i Lutono, bet pliusas tas jog stotis yra paciame oro uoste…

  84. Simonas Bartkus - 2015 09 2, 15:20

    Turkish atskleidė patys, į ką atkreipiau dėmesį ir anksčiau – koks žemas load factor VNO-IST reiso.

  85. Vytautas-NT - 2015 09 2, 15:44

    Žiemos godos:

    http://www.anna.aero/2015/09/02/route-droppings-this-winter-at-europes-biggest-airlines/?utm_source=anna.aero newsletter&utm_campaign=debce213d6-anna_nl_020915&utm_medium=email&utm_term=0_ecdbf41674-debce213d6-86642630

  86. Jurgis - 2015 09 2, 15:44

    Negi iki šiol per Taliną į Stambulą ?

    „Bendrovė dvejus metus taip pat sėkmingai skraidina keleivius maršrutu Vilnius-Talinas-Stambulas.”

  87. Edis - 2015 09 2, 15:48

    Straipsnio autorius dar pavadino Stambula- Turkijos sostine?!

  88. Marius - 2015 09 2, 16:40

    Gal jau kas matet/girdejot kaip pildosi BT?Nes manau cia 2as reiksmingiausias siu metu VNO ivykis(visi zinom apie Nr1,tai galima net nebesinervuot ir neminet:)
    Nes preSALE’as buvo ilgas,o BT dar ir dare ispardavimus/akcijas.Idomiausia ,kaip jiem Helsinkis pildosi(nes cia isviso kosmine kryptis). LT turbut net neplanavo tokios:)

  89. Marius - 2015 09 2, 16:48

    Beje del BT rinkodaros…
    Kazkas kardinaliai pasikeite?Nes Lietuvos ziniasklaidoj eidavo ,uzsakomieji reklaminiai straipsniai,ir apie ju planuojamus skrydzius,ir skrydziui prasidejus papildomai mirgedavo….Jus sito nepasigedot si karta?
    P.S. Net kai naujas tiesioginis skrydis is RIX i X miesta ir tai visa Lietuvos ziniasklaida mirgedavo.
    Na duok Dieve,kad jie skristu…Nes dabar ,kai nebeliko LT,mums tai tik i nauda,bet kazkaip tyliai jie cia be Fanfaru sustartavo?

  90. Simonas Bartkus - 2015 09 2, 16:50

    Na, bent jau visas Vilnius nusegtas BT plakatais.

  91. Augustinas Žemaitis - 2015 09 2, 17:22

    Iš Kristoferio Viatės, kaip suprantu, pranešimo spaudai (pagal VŽ): „Tiek naujais, tiek ir egzistuojančiais maršrutais skraidinsime, jei ir toliau išliks didelė skrydžių paklausa ir lietuvių noras skraidyti”.

    Nors mintyse turbūt kiekviena aviakompanija turi šitą sakinį atidarydama naujus reisus. Tačiau kažkaip paprastai atidarymo rinkodaroje nekalbama apie nutraukimo galimybę, o stengiamasi „anonsuoti” tik dideles viltis, dedamas į reisą, ir pan.

    Nors gal čia tiesiog BT po padidinamuoju stiklu atsidūrusi dėl savo elgesio praeityje, todėl dauguma komentatorių čia ir stengiasi rasti pagrindimą savo įtarimams, kad atšauks reisus. Pagyvensim – pamatysim.

  92. Oleg - 2015 09 2, 18:39

    Turejau nauja patirti siandien. Internetu neveikia, tai atvykau i LED checkintis LED-VNO Rusline. O prie counterio nieko. T.y. pazymetas kad counter 101, ant jo parasyta Rusline/Vilnius ir t.t. Ir nieko. Tuscia.

    P.S.
    Rasau jau is Vilniaus, tai all good =]

  93. Kardiobatonas - 2015 09 2, 21:18

    @Oleg. Tai kaip pavyko grįžti? Per HEL?

  94. Tomas LT - 2015 09 3, 08:03

    Trijuose Lietuvos oro uostuose – Vilniuje, Kaune ir Palangoje – per tris kalendorinius vasaros mėnesius aptarnauta daugiau nei 1,3 milijono keleivių – t. y. 9 proc. daugiau negu pernai tuo pačiu metu. Tiesa, šiemet pastebėta, kad poilsis Viduržemio jūros salose populiarumu pradeda nusileisti Pietų Europos miestams.

    http://www.ivilnius.lt/naujienos/transporto-naujienos/lietuvos-oro-uostai-lietuviams-atostogos-salose-jau-pabodo/69643d33313630

  95. Vytautas-NT - 2015 09 3, 09:20

    Įdomu visgi koks buvo Turkish Airlines atstovų susitikimo su Vilniaus meru tikslas? Skrydžiai į Stambulą kaip ir yra. Kad pasiūlytų kažkokią naują kryptį Turkijoje- mažai tikėtina.
    Ar čia tiesiog bandymas ieškoti kažkokių papildomų pinigų reklamai?

  96. Simonas Bartkus - 2015 09 3, 09:26

    Manau, kad tiesiog TK prašo pinigų Vilniaus reklamai Turkijoje/kitose TK rinkose. Usual stuff, visi taip daro, kas turi aktyvius representatives.

  97. Simonas Bartkus - 2015 09 3, 10:19

    VNO savo apžvalgoje padarė keistą išvadą, teigia, kad „atostogos salose lietuviams pabodo”. Dvi marginalinės kryptys Malta ir Rodas nukrito keliais procentais, o pvz. Kreta paaugo 27%. O Kreta yra dvigubai didesnė kryptis negu Malta ir Rodas kartu sudėjus :) :)

  98. Simonas Bartkus - 2015 09 3, 11:31

    Ryanair patvirtino skrydžius į Amsterdamą, pirmas maršrutas iš Dublino:
    1 new route to Amsterdam (4 x daily from winter 2015)

    – See more at: http://corporate.ryanair.com/news/news/15903-dublin-summer-2016-schedule/?market=ie#sthash.Fv271sS6.dpuf

    Iš Dublino neplanuojama didinimo į Vilnių ar Kauną, nors overall growth DUB 15%.

  99. Simonas Bartkus - 2015 09 3, 13:08

    Ir kas galėjo pagalvoti, kad Ryanair ne tik skraidys į pagrindinius oro uostus, bet ir taip taikstysis prie slot availability. Vienas FR turnaround AMS yra 90 min., nes tik tokį gavo slotą išvykimui.

  100. Mindauqas - 2015 09 3, 13:22

    Hmm, gal tik kurią vieną (savaitės) dieną. Nes irgi buvo įdomu, bet kiek žiūrėjau visi po 25 minutes.

  101. Simonas Bartkus - 2015 09 3, 13:23

    Kad rodo kiekvieną dieną – žiemos tvarkaraštyje rytinis DUB-AMS atvyksta 9:30, išvyksta 11:00.

  102. Mindauqas - 2015 09 3, 13:46

    OK, aš tikrinau 2016 m. vasaros tvarkaraštį:)

  103. Augsutinas Žemaitis - 2015 09 3, 14:21

    Dėl Turkish užkrovimo procento, tai iš jo sunku matyti pajamingumą, nes, kiek pastebiu, Turkish nelabai dalyvauja „kainų kovoje” konkurencingomis „artimosiomis” kryptimis su persėdimais (Vilnius-Vakarų Europa). O tuose persėdimuose, kuriuos siūlo, kainos paprastai viršija 1000 litų net kai atstumai mažesni negu koks Vilnius-Londonas ar Vilnius-Madridas (pvz. į Balkanus ar šiaurinius Artimuosius Rytus). Ten maža konkurencija, todėl dažniausiai net ir toks brangus Turkish pasiūlymas būna geriausias.

    Kita vertus, neretai pasitaiko, kad į tolimus kraštus Turkish kainuoja tiek pat, kiek į kokią Albaniją, Bosniją ar Juodkalniją: į Honkongą su jais skridau už 1450 Lt, mačiau Braziliją už 1800 Lt ir pan. (į Braziliją dar būtų įėjusios 2 nakvynės Stambule, po vieną į kiekvieną pusę). Susidaro įdomi situacija, kad kainos su trumpiausiais persėdimais ir kainos į tolimus kraštus skiriasi ne taip ir smarkiai.

    Tai įdomu, koks procentas to esamo užpildymo yra „pelningasis” srautas į Balkanus, Vidurinę Aziją, Artimuosius Rytus. Nuo to manau smarkiai priklauso reali situacija.

  104. Oleg - 2015 09 3, 15:01

    Turkish long haulams dazniausiai pigiausia kaina man rodo. Tik su layoveriu IST. I.e. VNO-SFO uz €1000. Gal kazkam faina, bet man kai 2-3 long-haul keliones per menesi daznai, tai labai namuo norisi. Ir tenka ta bjaura LH rinkti, kur jau ir sedynes nebeissirinksi. Pradejau net taskus rinkti. Priverte lojaluma =( Tai net i Shanhaju per FRA skrisiu, farminsiu taskucius.

    Svajoju apie connectiona MUC-VNO. Labai daug geru jungimu is long-haulu per MUC eina, kuriu nebuna per FRA. I.e. is SFO galiu dingti 11 PM i MUC, bet i FRA tik apie petus, ir su UA (blogesnio long-haul produkto nemates) ir po to dar 5 val layover FRA. Taip pat is SHA, vakarinis skrydis i MUC, i FRA nera.

    @Kardiobatonas tai uz kokiu 15-20 minuciu atejo tokia pikta boba (labai-labai nenorai si zodi cia nauduoju) su virduliu (!). Tai ir sugrizau su Rusline. Klausimas ar skrisiu dar? Na tai jo, valanda knisinejimosi vis tiek geriau negu 4 valandos su Boltikais. Tie vis tiek middle seat’a kaip bonusa padovanos.

  105. Pranas - 2015 09 3, 15:33

    Taigi Peterburge yra savitarnos checkino automatai, jei be bagažo, galima su bobom ir nekariaut (manęs ten SAS atstovaujančios neaptarnavo, nes per anksti priėjau).

  106. Šarūnas - 2015 09 3, 16:43

    Dėl TK bėda yra laikas vidury dienos. Na dabar suprantama dėl slotų stokos. Kai pastatys naują oro uostą gal bus rytinis skrydis…? Beje kažin kodėl blogas neveikia per safari…

  107. Simonas Bartkus - 2015 09 3, 16:46

    TK ne dėl slotų, jie visada stato pirmą reisą viduryje dienos. Tam, kad visi jungimai į Rytus veiktų – visi pas juos beveik išvykimai į Aziją yra vakare, o anksti ryte atvykimas. Todėl šitas skrydis uždengia abipusius jungimus. Be to, į aplinkines Rytų Europos/NVS šalis TK dažniausiai turi 2x daily, tai toks skrydis viduryje dienos irgi leidžia jungtis į abi puses. Skrydžiai į JAV nėra priority iš Šiaurės Europos, todėl rytinio skrydžio galima tikėtis nebent kai 2 daily atsiras. Bet signalas pradžiai turėtų būti antro daily IST-RIX atsiradimas – ten jau skraido TK beveik 10 metų.

  108. Aviator'ius - 2015 09 3, 16:48

    Blogas ne tik per Safari neveikia, neveikia ir per iPad’o safari nors kaip bebutu keista per iPhone safari veikia…

  109. Simonas Bartkus - 2015 09 3, 16:50

    Ačiū, kad informavot, po 10 metų naudoju nebe-Mac ir iš karto nebeveikia :)

  110. Šarūnas - 2015 09 3, 16:53

    Simonai, gal turi žinių kokie LF pas TK TLL ir RIX?

  111. Simonas Bartkus - 2015 09 3, 17:00

    Pagal keleivių skaičių TLL-IST yra šiek tiek mažiau nei VNO-IST, o RIX-IST gerokai daugiau keleivių. Neseku kokiais lėktuvais skraido, bet įtariu panašiais, tai RIX-IST turėtų būti apie 90% LF.

    Augustinas teisus dėl yield prospective ir sunku spręsti apie pelningumą ir tikrai esu sure, kad dėl didybės TK tikrai negresia skrydžių mažinimas ar naikinimas, bet visgi keista, kad su neblogu tvarkaraščiu, gerai rinkoje vertinamu produktu, galingu marketingu nėra sugebema užkelti loadfactor iki šiuolaikinių standartinių 80-90%. Matyt, šioks toks segmente yra kėdžių perteklius, kadangi Finnair užpildymas yra gan žymiai kritęs, kurį paaiškinti galiu tik TK agresyvia konkurencija.

  112. Šarūnas - 2015 09 3, 17:01

    sorry uz double post. Blogas nusicrash’ino ir per mozilla. Kazka rase apie twitter script. Kokius browserius naudojat? Veikia puikiai ant iphone.

  113. Mindauqas - 2015 09 3, 17:02

    dėl blogo: pas mane FF pjaunasi su kažkokiu Twiterio skriptu (bet tik postuose, pagrindiniame viskas OK) – [Script: http://platform.twitter.com/widgets.js:1%5D
    Bet per Chrome viskas ok.

  114. Aviator'ius - 2015 09 3, 17:15

    Del blogo – Mac’e veikia per Operos browseri

  115. expertas - 2015 09 3, 17:48

    iPad Safaryje neveikia blogas.

  116. Obs. - 2015 09 4, 08:17

    Estonian E170 at Vienna on Sep 1st 2015, gear problem on departure for Vilnius. http://avherald.com/h?article=48bcca1b&opt=0

  117. Simonas Bartkus - 2015 09 4, 09:29

    Atrodo sutaisiau blogą, parašykit, jei vis dar blogai.

  118. Mindaugas - 2015 09 4, 11:34

    Lietuvos oro uostuose sugriežtintos keleivių patikros procedūros

    A
    Nuo rugsėjo 1 dienos Lietuvos oro uostuose Vilniuje, Kaune ir Palangoje buvo sugriežtintos keleivių aviacijos patikros procedūros – dalis keleivių papildomai tikrinami dėl galimai turėto sąlyčio su sprogstamosiomis medžiagomis. Tokią papildomo tikrinimo praktiką nustatė Europos Sąjungos reglamentai, tad procedūra pradėta taikyti visuose ES šalių oro uostuose.

    Daugiau:
    http://www.15min.lt/pasaulis-kiseneje/naujiena/kelioniu-pulsas/lietuvos-oro-uostuose-sugrieztintos-keleiviu-patikros-proceduros-637-526017

  119. trolis - 2015 09 4, 11:56

    nieko baisaus – greitai patikrina (bent jau VNO). tegul geriau isgyvendina ta idiotizma su cypiancias batais, kurie amzinai cypa tik VNO

  120. Antanas - 2015 09 4, 12:55

    Pasikeisk batus, maniskiai niekada necypia :)

  121. Pranas - 2015 09 4, 13:03

    Tai čia reikia dabar prieš ką nors išleidžiant į oro uostą skristi duoti ant bajerio pačiupinėt salietros? :)

  122. Wincas - 2015 09 4, 13:59

    :D Gera mintis….

  123. Kardiobatonas - 2015 09 4, 14:59

    VNO bėda ne tik dėl batų, bet ir dėl laikrodžių. Kaip suprasti, kad kituose oro uostuose mano laikrodis „necypia”, o VNO „cypia”?

  124. Šarūnas - 2015 09 4, 15:11

    Simonai, viskas veikia. :)

  125. Wincas - 2015 09 4, 16:08

    Visi turi savo ypatumu, pvz tik Vokietijoje labai idemiai tikrina mano raktu pundeli…

  126. Kardiobatonas - 2015 09 4, 16:18

    Gal kokį visraktį nešioji?

  127. Simonas Bartkus - 2015 09 4, 16:20

    Darydamas paprastą legalų triuką – niekada varteliuose nesustoti, o visada juos pražengti – niekada nesu turėjęs reikalų nusiauti jokius batus, jokiam civilizuotam oro uoste, nei VNO, nei kur kitur.

  128. Wincas - 2015 09 4, 17:02

    Tiesiog daug raktu ~20 kai kurie labai idomios formos ir tiek … Dar grandine ir karabinas … Visada pasikviecia artimiau pasneketi ir papasakoti kas cia… nes is pirmo zvilgsnio atrodo kaip metalinis ezys … :) Sooo, Warum du hast diese alle schlusse ???

  129. Skytomas - 2015 09 5, 09:29

    Sas/braathens du saab 2000 pusvalandžio skirtumu iš arn į vno dabar skrenda. Keista…

  130. Jurgis - 2015 09 5, 14:02
  131. .. - 2015 09 5, 15:30

    Na super, jei elektromagnetika galima apgauti greitai ar letai judant…gal neprofanuokim kol nejudam greiciais artimais sviesos:)

  132. Luka - 2015 09 5, 18:13

    Flight radare galit pasigrožėti LY-SPC LLC3699 skrydžiu :)

  133. Luka - 2015 09 5, 18:20
  134. Kardiobatonas - 2015 09 5, 21:25

    Europos krepšinio čempionatą remia „Japan Airlines” (JAL). Žinoma, gerai, kad moka pinigus, bet sunku suvokti tokio rėmimo prasmę: pati Japonija krepšinio pasaulyje yra visiškai nežinoma, o japonams iš Europos čempionate dalyvaujančių šalių gali būti įdomios Prancūzija, Ispanija, gal Vokietija. Ir jau visai JAL iškabos keistai atrodo Rygos grupėje, kurios šalys (išskyrus galbūt Belgiją ir Čekiją) artimiausiame dešimtmetyje neturės JAL skrydžių.

  135. Edgaras - 2015 09 6, 15:22

    Įkalbėjot dėl Singapūro. Esant 2 valandų skydžio atstumui ir dar F-1 GP savaitgalį, kai RT nesiekia 100 USD, negalima neskristi :)

  136. Aš - 2015 09 6, 19:13

    Ar kas nors naudojatės PINS lojalumo programa intensyviau – su Nordea PINS Mastercard kortele, kokie atsiliepimai? Gal kas esat surinkę taškų skrydžiams?

  137. sawadee - 2015 09 6, 19:39

    Edgarai, F1 nakti turetu but geras reginys, bet speju viesbuciu kainos turetu but kosmines? Nes ten net iprastu metu nepigu. Pamenu kazkada teko sukandus dantis uz nakti Ibis moketi apie 400 Lt.

  138. Edgaras - 2015 09 6, 21:16

    @sawadee Marina Bay Sands ir panašaus lygio – sold out, o pigių viešbučių ne visai patogioj vietoj po 50-60 eur – kiek tik nori.

  139. srs - 2015 09 7, 00:54

    @Edgaras
    Pabandyk Simono mineta Mandarin Oriental. F-1 galesi ziurei pro viesbucio langa (jei geroje puseje).

  140. Simonas Bartkus - 2015 09 7, 10:07

    Nors paskelbė jau prieš savaitę, Ryanair neatidaro pardavimų VNO-LTN. Galimai laukia VNO bazės paskelbimo ir nenori rodyti tvarkaraščių prieš laiką? Just my guess.

  141. Mindauqas - 2015 09 7, 10:17

    Ryanair bazės atidarymas VNO, Arijanui būtų smūgis į paširdžius. Labai norėčiau jį pamatyti pristatymo spaudos konferencijoje.

  142. Linas - 2015 09 7, 11:13

    during this week (37 week) following AY VNO-HEL flights will operate with Airbus 319/320 series:
    AY132/08SEP // A320
    AY132/09SEP // A320
    AY134/10SEP // A319
    AY132/11SEP // A319
    AY132/13SEP // A320

  143. trolis - 2015 09 7, 12:51

    Prasidesa streiku sezonas. Atidarymui – LH longhaul strike rytoj

  144. Arnas - 2015 09 7, 14:12

    Panašu, kad atidarius Ryanair bazę VNO kardinaliai keisis visas tvarkaraštis. Mums jau įprastus britų salų reisus vakarais keis Kauno variantas (anksti ryte), gal ir kelios ne visai logiškos kryptys/laikai prisidės vien dėl rotacinių ypatumų.

  145. Justinas - 2015 09 7, 16:05

    Iš lėktuvų utilization perspektyvos tie skrydžiai bus kur kas palankesni. Kai lėktuvai Stansted-based, tuomet jie 0400 UK laiku sėdi be darbo. O iš Vilniaus va 0600 LT laiku jau kils į darbą ir leisis atgal tik gerokai po 2400os.

    Čia man vienintelis klausimas kodėl taip ilgai Ryanair laukia su bazės Vilniuje atidarymu – galėtų net VNO-CPH paleisti su linkėjimais SAS.

  146. Pranas - 2015 09 7, 16:40

    Kad Ryanair utilization jau nebėra toks įdomus – pvz. šiandien Kaune besibazuojantys 3 lėktuvai grįžta 19:50, 21:05 ir 23.15.

  147. Simonas Bartkus - 2015 09 7, 16:42

    Ir mes kalbam apie RYR bazę VNO kaip apie kokį jau įvykusį faktą – kas labiau nei gandai. Nepamirškim, kad sutartis su VNO baigiasi pavasarį ;)

  148. Arnas - 2015 09 7, 17:16

    Kažin, kokia tikimybė, kad FR kada nors skraidys į FRA? Turint galvoje visus struktūrinius pokyčius ir orientavimąsi į verslo srautus išnaudojimas dar vieno pagrindinio oro uosto būtų įmanomas. Taip pat kalbant apie mistinius connection’us tolimoje ateityje tokie pamąstymai turi prasmę. Tačiau, pats sau paprieštarausiu, FRA lieka LH hub’as, kuris kaip final destination vargiai būtų išnaudojamas. Kita vertus, dargi BT turi tokį skrydį. Kokia jūsų nuomonė apie galimus FR neįprastus oro uostus ateityje? Ar apskritai verta apie tai kalbėti, ar tai nėra beprasmiai burtai iš kavos tirščių?

  149. Simonas Bartkus - 2015 09 7, 17:21

    Vieninteliai trys oro uostai, kur FR yra pasakę viešai, kur nemato savęs dėl per didelio oro uostų užimtumo yra LHR, CDG ir FRA. Jie taip yra pasakę, kad į visus kitus oro uostus ketina skraidyti.

    Yra gandų, kad artimiausiu metu FR gali pasirodyti MUC, galimai su baze. Tai vienintelis oro uostas Europos TOP10, kur nėra FR ir kur FR nėra pasakę, kad jų ten niekada nebus (TOP3 yra LHR/CDG/FRA).

  150. trolis - 2015 09 7, 18:12

    Klausimas is kitos operos – ar yra kokia objektyvi priezastis (be tiesiog didesnio destination skaiciau), kodel tokiam LAN apsimoka skraidyti SCL-FRA su tupimu MAD – t.y. ar tikrai apsimoka naudoti 787 MAD-FRA-MAD segmente?

  151. Simonas Bartkus - 2015 09 7, 18:18

    troli – didelė dalis šiuolaikinių long-haul tag-ons yra tiesiog lėktuvų utilizacijos gerinimas. Kaip ir tavo LAN pavyzdys – keleiviai nori skristi iš Čilės į Madridą naktį į abi puses. Todėl skrydis yra naktinis iš Čilės pusės, leidžiasi MAD 13:05. Iš Madrido pusės keleiviai irgi nori skristi naktį, todėl išskrenda prieš pat vidurnaktį. Alternatyva būtų tokia, kad lėktuvas stovėtų Madride 11 valandų. Tai jeigu reisas atperka „direct operating costs” (mokesčius oro uostams,navigacijai, aptarnavimą ir kurą), tai verčiau skristi, negu neskristi.

    Na, ir aišku, brand presence. Ypatingai jeigu yra brand’as stiprus savo namų rinkoje, žmonės renkasi vienu brandu skristi į galutinę stotelę. Čia pavyzdys galėtų būti „Singapore Airlines” ir jų skrydžiai su stop’ais.

  152. srs - 2015 09 7, 19:43

    @Simonas
    Kalbant apie SQ skrydzius su stop’ais, kodel SIN-GIG reisas vykdomas su sustojimu BCN? T.y. kodel skrendama taip toli i siaure, kai galima daryti sustojima Artimuosiuose Rytuose ar Afrikoje? Ir jei priezastis yra brand presence, kodel stojama BCN, o ne MAD, FCO ar ypac LIS? Juk Spannair bankrutavo gan senai, TAP priklauso Star Alliance, o ir srautas is Lisabonos i Brazijila turetu buti didesnis.

  153. Simonas Bartkus - 2015 09 7, 19:47

    Na, nesu nagrinėjęs visų pasaulio maršrutų, bet greiti pamąstymai:
    – BCN nėra tech. stopas, jis labai svarbus kaip end-destination. Matyt, SQ klientai nori skristi į BCN;
    – konkurencinė aplinka? Iš MAD ir LIS labai daug skrydžių į Braziliją;
    – skrydžių teisės: vežti kabotažą iš svetimos valstybės į svetimą galima tik su griežtu politiniu pritarimu, todėl greičiausiai toks pritarimas buvo lengviau pasiekiamas (ypač dėl antro punkto – matyt, mažiau buvo proteguojamų vežėjų intereso)

  154. trolis - 2015 09 7, 19:48

    aciu @simonas

  155. Ž - 2015 09 8, 01:49

    Šiand KUN-EDI vėlavo išskrist nes atskrido su apledėjusiais sparnais ir KUN neturėjo deicingo. Galvojo užkurt vieną iš poros stovinčių laisvų, bet visgi ledas po biskį nutirpo.
    Čia dažnas toks reiškinys?

  156. Simonas Bartkus - 2015 09 8, 07:20

    Ž: labai retas reiškinys sakyčiau. Man atrodo, kad didžioji dalis handlerių vasarą nėra pasiruošę de-icing, nes toks reiškinys nebūdingas, skrendant iš vasaros į vasarą.

  157. Simonas Bartkus - 2015 09 8, 07:44

    LH streikas tęsiasi – rytoj neskris short-haul.

    German pilots union „VC” has extended their industrial action at Lufthansa until Wednesday, September 9. All short- and medium haul traffic originating from Germany will be affected from 00:01am until midnight on Wednesday. In addition, all Germanwings flights with the purpose to undermine the strike at LH-mainline will be affected as well.

  158. Augsutinas Žemaitis - 2015 09 8, 09:55

    @srs – įdomu pastebėti, kad tokius tolimus reisus darant su milžinišku lanku prisideda procentaliai nedaug atstumo (palyginus su lanko milžiniškumu žemėlapyje).

    Pavyzdžiui, iš tikro Singapūras-Rio De Žaneiras būtų labiausiai pakeliui vykdyti per Keiptauną. Tokiu atveju būtų atstumas 15768 km.

    Gali pasirodyti, kad per Barseloną atstumas turėtų būti vos ne dvigubai ilgesnis, nes nuo Keiptauno iki Barselonos į vieną pusę yra 8504 km.

    Tačiau iš Singapūro per Barseloną į Rio De Žaneirą yra 19405 km, 3637 km arba 23% ilgiau nei per Keiptauną.

  159. Kardiobatonas - 2015 09 8, 10:22

    Man atrodo, kad reisas SCL-MAD-FRA gyvuoja jau labai seniai, tai turbūt pasiteisina.

  160. Simonas Bartkus - 2015 09 8, 12:44

    VNO rugpjūtis:
    332004 keleiviai, augimas 10%;
    Skrydžių skaičius visiškai nepasikeitė.

  161. Simonas Bartkus - 2015 09 8, 17:37

    LH šį kartą nesismulkino ir jau šiandien vakarinį skrydį atšaukė, kad neliktų lėktuvas VNO. So, vienos dienos streikas – mažiausiai trys rotationai cancelled.

  162. Marius - 2015 09 8, 18:00

    10% ,turbut,net daugelis nelaukeme…O kas augo jei duomenys yra po ranka?

  163. Wincas - 2015 09 8, 19:14

    Savaitgali Reikejo nusigauti is Romos i Milana, geriausia kaina bei laika, siule easyjet, Fumicino-Linate, taciau nusprendziau surizikuoti ir vaziuoti traukiniu, nors ir buvau girdejes jog Italu traukiniai nepasizymi punktualumu. Kaina siek tiek didesne nei lektuvo, bet labai daug susitaupo laiko, keliavimui i ir is oro uosto. Traukinys niekur nestojo, didziaja laiko dali vaziavo 299 km/h, kelione visai neprailgo, nes veike WI-FI, o kreslai nors ir 2-oje klaseje buvo labai patogus. Traukinio keleiviai, didziaja dalimi, buvo sukise nosis i kompiuterius, ruosesi darbui…. traukinys visai nevelavo, minute i minute atvyko i vieta….. Buvo Virsyti visi mano lukesciai.

  164. Algis - 2015 09 8, 21:42

    Frecciarossa niekada ir manes nenuvyle, ziauriai gerai su jais.

  165. Oleg - 2015 09 9, 11:46
  166. srs - 2015 09 9, 17:02

    Korupcija NYC ir NJ oro uostuose. United skraide ziauriai nepelningu marsrutu, nes norejo itikti atitinkamiems asmenims :D

    http://skift.com/2015/09/09/the-chairmans-flight-that-got-uniteds-ceo-fired/

  167. Aviator'ius - 2015 09 9, 17:24
  168. Vytautas-NT - 2015 09 10, 09:17

    Tuo tarpu Rusijos rinkos analizė:

    http://www.anna.aero/2015/09/09/russian-market-to-see-aeroflot-absorb-transaero-airlines/?utm_source=anna.aero newsletter&utm_campaign=b8d0b9fc8f-anna_nl_090915&utm_medium=email&utm_term=0_ecdbf41674-b8d0b9fc8f-86642630

  169. Ciurlionis - 2015 09 10, 11:54

    S5 kalba apie salono modernizavimą, be naujo tipo išlengvintų kėdžių, bus dar kažkas diegiama? „Entertainment system”?

    Pvz kažkas panašaus kaip Thomas cook/Condor, kur naudojamos kėdės ir ekranai yra geriausi šiai dienai rinkoje pagal kokybės ir kainos santykį?

  170. Simonas Bartkus - 2015 09 10, 13:43

    Ciurlioni, be naujų Recaro kėdžių bus inflight entertaiment stream per vidinį wifi – tikim šita tendencija, kad montavimas ekranų yra praeitis, o žmonėm patogiau gauti contentą į savo smart devices.

  171. Little_man - 2015 09 10, 13:47

    Nepatinka man tos recaro kėdės, kojoms gal ir daugiau vietos, bet pačios kėdės tikrai nėra labai patogios. Labiau senos geros Boeing kėdės man prie širdies, kaip į fotelį sukrenti ir valio.

  172. R to Simonas Bartkus - 2015 09 10, 14:33

    Susidaro toks ispudis, kad viskas, kas yra patogu keleiviams (ekranai kedese, didesni atstumai tarp eiliu ir t.t.) – aviakompanijoms yra praeitis.

    „…žmonėm patogiau gauti contentą į savo smart devices” – tai nera tiesa. Patogiau ziureti ekranuose, nes jie yra akiu lygyje, nereikalauja papildomu laidu (apart auskiniu).

    Ar keleiviai tures galimybe per USB pasikrauti telefona ar kita irengini? Per 2 val. intensyvaus naudojimo/ziurejimo bet koks smart device nuses.

  173. Linas - 2015 09 10, 14:35

    Finnair adds capacity to Helsinki-London route to enhance service to new cargo hub in London

    Finnair will add belly cargo capacity to its route between Helsinki, Finland and London Heathrow from the beginning of winter season starting on 25 October 2015, and will operate three weekly frequencies on the route with a wide-body aircraft, to facilitate increased cargo demand on the route.

    Finnair has recently established its third cargo hub in London to better connect the United Kingdom with its extensive Asian network, and to offer improved connections for Finnair customers to North America utilizing the extensive cargo network of its partner IAG Cargo. Finnair also has cargo hubs in Brussels, Belgium, and in Helsinki, Finland.

    The added wide-body belly cargo capacity on the Helsinki-London route complements the freighter service Finnair and IAG Cargo share between the cities, as well as the 35 weekly frequencies with A320 series aircraft. „Our customers value the reliability which comes from Finnair’s world-class punctuality and reliability on scheduled flights and our commitment to offering the highest quality cargo handling. The added wide-body capacity will be a great help in better connecting us with IAG Cargo’s network,” says Antti Kuusenmäki, Head of Finnair Cargo.

    Finnair Cargo will serve the London hub with wide-body passenger aircraft on Mondays, Fridays and Sundays, and with freighter aircraft on Wednesdays and Saturdays. Flight schedules will be available shortly

  174. expertas - 2015 09 10, 14:35

    Labai sveikintinas žingsnis dėl atnaujinimo. Palaikau RECARO kėdes :)Produktas turėtų tapti patrauklesniu, nes dabar klientų akyse – tai praktiškai vienas žemiausios kokybės produktų (seni lėktuvai, mažai vietos kojoms ir pan.).

  175. Simonas Bartkus - 2015 09 10, 14:48

    Dėl ekranų – yra tons of airlines, kurie labai gailisi padarytom investicijom. Ta įranga labai sunki, reikalauja daug energijos ir dar labai brangi. Be to, dėl software judėjimo pirmyn hardware pasensta per porą metų, o aviacijoje kas du metus kažką atnaujinti visiškai nepriimtina. Duoti kiekvienam po iPAD skrydžiui pigiau kelis kartus ir patirtis įprastai geresnė. Mid-haule padarytas tyrimas, kad mažiau nei 30% keleivių naudoja IFE ekranus.

    Mes Lenkijoje kai kuriuose skrydžiuose testuojam planšetes keleiviams.

  176. trolis - 2015 09 10, 16:54

    IFE kedese gerai nebent tuo, kad galima pikselius ekrane skaiciuoti. net naujausi ekranai atrodo graudziai

  177. Vytautas-NT - 2015 09 10, 19:09

    Na Ipad’us kažkada išbandė AirBaltic (dar jų atsiradimo metu), bet po to jų atsisakė, berods…

  178. Čiurlionis - 2015 09 11, 06:12

    Na tam kad būtų patogu naudotis planseremis reikia montuoti kisenes sėdyniu atloše, su įkrovimu, kaip ekspertas sakė yra žymiai patogiau naudotis ekranu, kuris yra akių lygyje.

    Bet Norwegian pavyzdys rodo, duok žmogui wifi ir jam daugiau nieko nereikia ;)

  179. Kardiobatonas - 2015 09 11, 08:05

    Leiskite akims pailsėti bent skrydžio metu.

  180. jpou - 2015 09 11, 08:58

    kalbant apie in-flight entertainment/work – pastebejau kad AirCanada B737 turi 110/230V rozetes ir economy klaseje. Ar cia labiau ju isskirtinumas ar realybe US rinkoje?

  181. PS - 2015 09 11, 09:40

    Kokiu čia lėktuvu TURKISH atskrenda?
    14:20 TK1407 Istanbul (IST) Turkish Airlines A333 TC-JNM

  182. Čiurlionis - 2015 09 11, 09:42

    Na ką BT bajeriai prasidėjo. Turėjau skrydį iš US į VNO su jungimu CDG.

    Į CDG atvykstų apie 11 ryto, o į VNO turėjau išvykti 14.30 tiesiogiai. Pasižiūrėjau į bilietą šiandien, ogi pakeistas skrydis į CDG-RIX-VNO, smagiausia, kad CDG-RIX išskrenda 10.10 :)

    Paskambinau į BT- jų pasiūlymas skristi kitą dieną ir 70 eur. Įdomu ką galima Paryžiuje nuveikti su 70 eur? Išgerti 2 alaus ir suvalgyti salotų?

    Va ko baigiasi noras sutaupyti 50 eur. ir paskraidyti su a380.

    Please concern avoiding AirBaltic.

  183. Little_man - 2015 09 11, 09:55

    Na matyt daugumos prognozės dėl senų BT bajeriukų all trough RIX pasitvirtino ir tam nė mėnesio nereikėjo užteko savaitės. Laukiam atšaukiamų reisų kaip nepasitvirtinusių arba šiaip nepelningų. :) Nothing New….

  184. Simonas Bartkus - 2015 09 11, 10:01

    Čia kaip suprantu Čiurlionis papuolė ant BT re-schedule.

    Šiaip, Čiurlioni, rekomendacija kreiptis į AirFrance, čia jų bilietas ir manau, kad jie nesivargindami pakeis į CDG-FRA-VNO ar kokį kitą route’ingą, AF netrūksta interline sutarčių.

  185. Little_man - 2015 09 11, 12:38

    Tai kad TK bent jau FLight radar rodo kad B739 skrenda.

  186. Tomas LT - 2015 09 11, 12:58

    Vilniaus oro uoste rugpjūtį pasiektas keleivių skaičiaus rekordas

    Skaityti daugiau: http://www.ivilnius.lt/naujienos/transporto-naujienos/vilniaus-oro-uoste-rugpjuti-pasiektas-keleiviu-skaiciaus-rekordas/69643d33323133

  187. Jurgis - 2015 09 11, 13:38

    Лоу-кост easyJet покинет российский рынок
    http://www.avianews.com/russia/2015/09/11_easyjet_off_moscow.shtml

    Британский лоу-кост easyJet объявил об остановке полетов в Россию с 21 марта 2016 года на неопределенное время

  188. Marius - 2015 09 11, 15:12

    Idomu,kas bus su Stokholmu,kai dar ir Wizz’ai dasides?
    Na taip:jie i Skavska,bet vis viena…. ?
    Kaip ,visai neseniai,buvo skelbta Vilnius yra vienintelis miestas ES ,kur Rugsejis viesbuciam busiest menuo.Tai Rugseji,kaip ir praslyst turetu,o kaip toliau:)

  189. srs - 2015 09 11, 15:31

    @Simonas
    Apie koki miesta ir kada bus sekantis irasas?

  190. Šarūnas - 2015 09 11, 21:10

    Simonai, norėtųsi daugiau sužinoti apie error fare, kaip tas dalykas veikia

  191. Karolis - 2015 09 12, 16:45

    Simonai, vėl kyla kalbos apie vno keleivių capacity. Sako, kad patogiai galima aptarnaut 3,5 mln. ką turėsim per artimiausius kelis metus (kitamet uždaro ktt jei gerai pamenu, tai neaugsim 2016 m). Kokie tavo pasvarstymai? Galbūt srauto lyginimas per dieną padėtų – turiu omenyje tam tikrus slotus pikams, pavyzdžiui valandomis a-z aptarnaujam max. 3000 keleivių, kitus reisus organizuojant kitais laikais, ar vno neturi ir neturės jokio power ir tam tikrų reisų būtų atsisakyta?

  192. Linas - 2015 09 12, 21:12
  193. Simonas Bartkus - 2015 09 12, 21:26

    Šarūnai, „error fares” savo pavadinime jau atsako, kame esmė. Kadangi aviakompanijų kainodara yra sudėtinga, ji nustatoma pagal atskirus maršrutus (O-D, nepriklausomai ar priklausomai nuo tarpinių sustojimų), ji nustatoma atskiriems „points of purchase” ir pripininama daug taisyklių, todėl kartais aviakompanijos suklysta nustatydamos kainas. Papasakosiu, kelis pavyzdžius, kada esu pats tuo pasinaudojęs:
    2009 m. American Airlines leido pirkti route’ingą Stokholmas-5 JAV miestai, skrydžiai tarp jų-grįžimas į Stokholmą už ±1100 LTL. Tą galėjo daryti tik Baltijos šalių agentūros, nes AA pamiršo į taisykles įtraukti kuro mokestį Baltijos šalyse, kuris sudaro 280 JAV dolerių.
    2012 m. pirkau Condor biletą Vilnius-Maldyvai-Vilnius už 1100 LTL. Teko paskui konfernecijoje su Condor atstovu pakalbėti apie tai. Istorija tokia, kad beveik visa įmonė pamena, kaip pardavimai Lietuvoje į Maldyvus išaugo 20 kartų :) Vėl, istorija tokia – Condor outsource’ina tarifų pildymą (fares filling) įmonei Kolumbijoje ir tą įmonė supainiojo pildydama tarifus Lietuvai, nes galvojo, kad Lietuvoje yra euras ir supildė eurais skaitine verte nors buvo litai.
    2010 m. pirkau Alitalia bilietą Londonas-Honolulu-Londonas už 1400 LTL. Nežinau tiksliai klaidos esmės, bet irgi buvo error fare. Bilietu nepasinaudojau, todėl susigražinau oro uosto mokesčius, kurie buvo apie 700 LTL (maršrute buvo 6 sustojimai iš viso).

    Esmė – aviakompanijos kartais padaro klaidų ir kas jas atranda, iškomunikuoja, spėja jomis pasinaudoti.

  194. Wincas - 2015 09 12, 21:46

    Pamenu Apie 2009 metus Ryanair ileidziant saknis KUN, naktimis ~ 2400h – 0200h, atsirasdavo bilietai uz 0 LT. Tiesiog suvedi duomenis ir perki, nereikejo net kredito korteles, bet berods ejo pirkti tik i viena puse is Lietuvos ir tik naktimis…

  195. Wincas - 2015 09 12, 21:53

    http://www.delfi.lt/news/daily/crime/neblaivi-italijos-lietuve-siautejo-lektuve-ikando-pareigunui-rijo-drabuziu-sagas.d?id=68986782

    Eiline situacija, bet stebejau sita lektuva Vilijampoleje neiprastai zemai ir neiprastoje vietoje, plius buvo isskleides vaziuokle nors dar buvo gabalas iki „glide slope”…. Negi sita alkoholike priverte lektuva daryti tokius keistus virazus ???

  196. Marius - 2015 09 12, 22:11

    To Karolis
    tas pasakymas 3,5mln keleiviu(beje gerai skaicius:))) yra ,labai netiksliai,akcentuojamas…Gal del to kad solidziai atrodo.
    Reikia ziureti,kiek VNO gali aptarnauti keleiviu per para,skrydziu per para ir t.t.
    Nepamirskim ,kad RIX ,iki rekonstrukcijos,dirbo su OverCapacity ir nieko LabaiBaisaus neivyko.
    Cia galbut labiau suinteresuoti zmones akcentuoja tuos skaicius per spauda.Kiek suprantu tie limitai buvo skaiciuoti labai senai.O dabar daug kas pasikeite.Ir del lektuvu irgi jie daug greiciau aptarnaujami ir t.t .
    LCC keleiviai tikrai gauna maziau VNO service’o ir ju lektuvai greiciau apsisuka.
    Cia jei vertinti objektyviai tai sunku butu sutikti su tais 3,5mln:)

  197. Little_man - 2015 09 13, 20:50

    Na paskutinis mano skrydis buvo šių metų rugpjūtį, tai tikrai neatrodė, kad VNO buvo perpildytas, na taip teko pastovėti eilėje prie aviacijos saugumo. tačiau viduje tikrai nesijautė jog labai daug žmonių būtų. Man labai patiktų jei VNO kaip daugelyje oro uostų Europoje paleistų į tą pačią salę ir tik tada eitum bagažo pasiimti. Nes dabartinė tvarka kai srautai atskirti hmm na net nežinau. Juk ir atskrendatys keleiviai gali užsimanyti apsipirkti duty free ;)

  198. Rugilerar - 2016 10 28, 00:50

    Ir aš myliu Singapūrą! Visa širdimi… Lėkiau ten vos tik atsirado pigus skrydziai i Danija – iš ten skristi daug pigiau. Gaila, pabuvau trumpai. Rimtai sapnuoju sugrįžti!

  199. Rugile - 2017 03 26, 16:10

    Iš vienos pusės, Singapūras yra tarsi alergijos testas perdėtai švarai – Indijos mėgėjus gali išties ištikti nemalonūs pojūčiai matant šį sterilų grožį. Man jame visada gera ir svajoju užsibūti kiek ilgiau, gal kada pavyks. Tarp kitko, Singapore airlines man taip pat yra estetikos ir komforto viršūnė, net ir ekonominėje klasėje.

  200. YouTube - 2017 11 1, 22:23

    We’re a bunch of volunteers and starting a new scheme in our
    community. Your web site offered us with useful
    information to work on. You’ve done an impressive job and
    our whole community will likely be thankful to you.

  201. Kit - 2019 05 11, 23:02

    Nice weblog here! Also your web site quite a bit
    up fast! What web host are you the usage of? Can I am getting your
    associate hyperlink for your host? I want my web site loaded up as fast as yours lol

  202. visit company website - 2019 05 16, 02:54

    We wish to thank you just as before for the beautiful ideas you offered Jesse when preparing her
    post-graduate research plus, most importantly,
    with regard to providing all the ideas within a blog post.
    If we had been aware of your website a year ago, we
    might have been saved the unwanted measures we were choosing.
    Thanks to you.

  203. Wade - 2019 07 8, 12:15

    Thanks for another excellent article. The place else could
    anybody get that kind of info in such a perfect way of writing?
    I have a presentation next week, and I am on the search for such info.

  204. home security cameras - 2019 08 9, 09:38

    Its excellent as your other posts :D, thank you for putting up.

  205. slot machine - 2019 09 14, 09:48

    I pay a quick visit everyday a few sites and sites to read content,
    except this web site provides quality based articles.

  206. Projektowanie ogrodów Śląsk - 2020 11 6, 19:56

    It’s a pity you don’t have a donate button! I’d most certainly donate to
    this superb blog! I suppose for now i’ll settle for bookmarking and adding
    your RSS feed to my Google account. I look forward to brand new updates and will talk about this blog with my Facebook group.
    Chat soon!

  207. LeonardoPoh - 2021 02 1, 21:46

    jeffricritersroom https://www.samsung.com

Leave a reply