Vilnius-Londonas: kas užims „Aer Lingus” vietą ir kiek tos vietos yra?
Penktadienį pasklidus viešai kalboms apie „Aer Lingus” ketinimą sustabdyti skrydžius iš Londono Gatwicko oro uosto į Vilniaus oro uostą nuo vasaros sezono pradžios (kovo 31 d.), sujudo kitos aviakompanijos ketinančios užimti atsiradusią erdvę rinkoje – šurmulys rinkoje sujudo didelis, kas rodo, jog dabar jau gyvename kitokioje situacijoje nei 20098 m. pradžioje, kuomet beveik pusmetį niekas nerodė susidomėjimo skrydžiais tarp Vilniaus ir Londono, dėl ko Vilnius net šešis su puse mėnesio neturėjo tiesioginės jungties su Europos finansų centru.
Iš Vilniaus į Londono Stansted oro uostą skraidantys „Star1 Airlines” šiandien suskubo paskelbti, jog nuo balandžio 30 dienos iš Vilniaus į Londoną skris šešis kartus per savaitę – kasdien išskyrus šeštadienį.
„airBaltic” šiandien taip pat suskubo paskelbti, jog vasaros sezonu ketina skraidyti į Londono Gatwick oro uostą – naudojamas lėktuvo tipas (nors greičiausiai bus B735) ir skrydžių dažnis kol kas neskelbiami.
Nors skrydžių paklausą reikėtų vertinti kaip sistemą ir atsižvelgti, jog „Ryanair” siūlo daugiau nei po 2 skrydžius per dieną į skirtingus Londono oro uostos iš Kauno oro uosto bei atsižvelgti į pasiūlymus skristi jungiamaisiais skrydžiais, visgi, kokia šiai dienai yra paklausa skrydžiams tarp Vilniaus ir Londono?
Nuo liepos mėnesio skrydžius į Stanstedo oro uostą pradėjus „Star1 Airlines”, nuo rugsėjo „Aer Lingus”, o šventiniam periodui į konkurenciją įsijungus ir „Aurelai” keleivių skaičius tarp Vilniaus ir Londono didėjo nuolat kiekvieną mėnesį. Reikėtų įvertinti tai, jog emigracinės kryptys yra vienos lengviausiai „suaktyvinamos” kryptys – įsijautus aviakompanijoms į aršią konkurenciją ir kainų karą maršrute atsiranda keleivių, kurie „šiaip neskristų, bet skrenda tik todėl, jog pigu” (modelis, pagal kurį „low cost” kompanijos plečia keleivių rinką).
2009 m. Londono kryptis buvo populiari ir tarp skrendančių keleivių su persėdimais: kol neprasidėjo „Aer Lingus” skrydžiai, kiekvieną mėnesį 1100-1300 keleivių skrido su persėdimu į Gatwicką (lapkritį ir gruodį tokių keleivių sumažėjo iki 200), o į Heathrow su persėdimais kiekvieną mėnesį skrido 700-900 keleivių.
Kad galėtume įvertinti skrydžių sezoniškumą, galima pažiūrėti į istorinius duomenis, kokie keleivių srautai tarp Vilniaus ir Londono buvo 2006-2008 metais:
Matome, jog nepaisant krizės, ir skaičiuojamo rinkos susitraukimo apie 20% 2009-aisiais, keleivių, pervežtų maršrutu Vilnius-Londonas skaičius gruodžio mėnesį pasiekė 2007-2008 metų lygį.
Vertinant iš šio grafiko matomą sezoniškumą, galima matyti, jog vasaros sezono metu skrydžių paklausa Vilnius-Londonas maršrutu nuo gegužės iki rugsėjo pakyla apie 30%, palyginus su žiemos sezonu. Pagal tai galima daryti prielaidą, jog 2010 m. vasarą paklausa gali siekti 12-14 tūkst. keleivių maršrute per mėnesį.
Pagal iki praėjusios savaitės galiojusį planą 2010 m. vasarai, „Star1 Airlines” ketino siūlyti 5300 vietų per mėnesį, tuo tarpu „Aer Lingus” – 10440 vietų per mėnesį, todėl bendra pasiūla – 16000 vietų per mėnesį. Jeigu abu vežėjai orientuojasi į 75% lėktuvų užpildymą, tai tokia kėdžių pasiūla realiai atitinka rinkos poreikį be papildomo rinkos aktyvinimo ir keleivių persikėlimo iš aplinkinių oro uostų.
Taigi, kas dabar? „Star1 Airlines” pakėlė savo kėdžių pasiūlą iki 7700 vietų. Vadinasi, erdvės yra dar mažiausiai 8300 vietų. Keleiviams, be abejo, geriausia situacija yra kuomet rinkos dalyviai siūlo daugiau vietų, nes tuomet jie yra labiausiai suinteresuoti didinti paklausą aktyviais rinkodaros veiksmais.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
30 komentarai
Leave a reply
Simonai, pasiklydai laike: „2008 m. pradžioje, kuomet beveik pusmetį niekas nerodė susidomėjimo”… turbūt turėjai omeny praeitus 2009 metus
taip – ačiū, sunku dar persilaužti, jog 2009-ieji buvo pernai :)
Iš skaičių toks vaizdas, kad konkurencija Star1 labai ne į gerą. Gali gautis, kad bus paskubėję su papildomu dažniu. Kita vertus pirmieji užims nišą, paskutiniems (kad ir easyJet) nebebus prasmės.
O siap verta tikėtis kad artimiausiu metu bus paskelbtos dar kelios kryptys (beabejo naujos) ?
Paskelbtos sritys kieno? Star1 ar iš Vilniaus oro uosto?
KItas dalykas- EasyJet, jei ji laikosi panašios taktikos, kaip AirBaltic gali paprasčiausiai išmušti konkurentą iš maršruto. Kitas dalykas, kad kaip low-cost’a,s Gatwick’as nėra pats geriausiais oro uostas, nes mokesčiai vieni iš didžiausių.
Šiaip kalbant apie pigų skraidymą, geriau kontinentinės Europos oro uostai, nei Airijos ir UK.
Beje, lyrinis nukrypimas- SAS nežada po Kopenhagos dar ir Oslo atidaryt? Ar jie savo supermodernių lėktuvų turi nepakankamai?
Nes jei reklama nemeluoja, tai su CRJ-900 skraidyt dar apsimoka vidutiniais atstumais.
Pabaigai- Simono statistika, patvirtina, kad dėl Vilniaus Aerlingus padarė klaidą. Sumažinę pasiūlą galėtu šiuo maršrutu skraidyt pelningai nuo pavasario? Gal dar apsigalvos? Gatwicko atveju lėktuvą dar galima iš Dublino atvaryt, nes ta kryptim yra keli reisai per dieną…
oi oi oi as tai labai nuliudus esu del airlingus ishejimo, tikiuos, kad kazkas atsiras ir kad kainos bus normalios…su jais skridau ir airlingus man paliko pati geriausia ispudi, lektuvas naujas, patogus, aptarnaujantis personalas super draugishkas ir malonus (airiai ne velui) zodziu pasijutau kaip tais kazkelintais kai dar BA skraide….tiesa BA stiuardai daznai budavo susirauke ir kartais lengvai pakraupe nuo lietuviu kai kuriu:))Simonai keep us updated…shiaip tai su Star1 neskridau, bet greitai skrisiu…paziuresim…o beje airlingus dar kai nepatvirtino kad tikrai traukiasi, jau buvo apsisprende kad isheina, nes pvz bilietai balandzio menesiui (ziurejau gruodi) buvo 360svaru i abi puses, tai koks normalaus proto zmogus pirks?kai su ryanair apie kokius 100buvo…Star1 tik nuo praejusios savaite pradejo prekiauti bilietais balandziui…
Star1 Airlines
Vytautai, kol kas naujienų dėl narystės IATA nėra. Informaciją apie naujas kryptis paskelbsime artimiausiu metu.
is FB. Cia Star1 fantastiskai tampo nervus. Ar seip buria?
Tai gal jie neplanuoja i IATA stoti, o ar gal neatitinka kokiu nors kriteriju (tarkim neturi daugiau negu viena lektuva ir pan.) ?
Taip pat kazkaip pradeda truputi nervuoti, kad jie vis tempia guma, ir nepaskelbineja galutinai tvarkarasciu taip ilgai. Ne jau yra ten labai sudetinga sudeti skrydzius ir viska suderinti, kad viskas trunka taip daug laiko…
Beata,
Esu skrides su Star1, bent man tai viskas labai patiko, ir net nustebau, kad pries nusileidima dalino visiems saldainius (tai atrodo smulkmena) bet paliko gera ispudi. :) O dabar zinoma ir laikrasciu nemokamu yra kiek girdejau…
O siaip kol dar nebuvo Star1 net buvo minciu isbandyti Aerlingus, bet deja neteko.
Man „Star1” irgi paliko gerą įspūdį. Skridau su jais jau septynis kartus (Vilnius – London – Vilnius) ir po savaitės skrendu vėl. Pirmojo reiso metu, liepos mėnesį, pilstė šampą keleiviams. Jo, saldainių irgi visad duoda.:)
Taip, laikraščių yra. Duoda „Respubliką” su „Laisvalaikiu”.
Skaičiai LGW kryptimi gražūs, bet prisiminkime koks buvo Fare tada internete, lapkritis-gruodis beveik visomis dienomis Fare 0 Lt tik mokesčiai, Aurela pervežė 847 Lt, o kokias kainas siūlė – 199 Lt ar 99 Lt. Oro uostui logiška, kad AF nerūpi, jie skaičiuoja PAX, bet aviakompanija juk žiūri reiso bottom line’a, todėl ir pasitraukia iš reiso kuris yra nuostolingas stipriai. Juk Simonas yra skaičiavęs savikaina LGW kryptimi, tai nemanau, kad atsiras vietos trečiai a/k šiam reise. Susidomėjimas manau kyla iš LF duomenų, bet ar a/k turi priėjimą prie kokių bazių, kad matyti konkrečių reisų RPK?
Star1 paliko super gera ispudi kai skridau sia vasara i Girona! Nieko labai isskirtinio, bet viskas parktiskai be priekaistu… Isskyrus tai, kad stiuardese ant viso lektuvo pareiske, kad turetume pasitikrint nuo kiauliu gripo, kai pamate geriant vaistus ir snirpsciant nosi… :)
@LP
Manau, kad tavo zodziuose teisybes yra, tik kad aviakompanijos daugiausia kreipia demesi i keleiviu skaiciu ir LF, cia panasi situacija kaip su RIX, kai pagal Simono zodzius – srautas gimdo srauta, del ko matydamos keleiviu kieki naujos aviakompanijos visvien ateina, net ir i labai apkrautus marsrutus…
„Star1 Airlines“ didina reisų į Londoną skaičių
„Star1 Airlines” nuo balandžio 29 d. didina reisų į Londoną skaičių ir vietoj penkių skraidys šešis kartus per savaitę – bendrovės skrydžių tvarkaraštį papildys ketvirtadienio reisas Vilnius – Londonas.
„Pastebime, kad ši kryptis įsitvirtino mūsų tvarkaraštyje ir jau turi savo nuolatinius keleivius. Tai – verslo bendruomenė bei išeiviai, kuriems susisiekimas su Jungtinės Karalystės sostine yra ypatingai svarbus“, – sako „Star1 Airlines“ komunikacijos vadovė Jūratė Rupšienė.
Pasak jos, reisų į Londoną skaičiaus augimui įtakos taip pat turėjo vienos iš oro linijų bendrovių sprendimas nuo pavasario nutraukti reguliariuosius reisus iš Vilniaus į Londoną.
Nuo balandžio 29 d. „Star1 Airlines” į Didžiosios Britanijos sostinės Stanstedo oro uostą skraidins kasdien, išskyrus šeštadienį. Tai jau antrasis šio maršruto papildymas šiais metais – nuo sausio 2 d. bendrovė padidino savaitinį reisų Vilnius – Londonas skaičių nuo 4 iki 5.
VNO puslapis
@ Linas – taip, sutinku. Bet RIX neturi šalia to, ką turi VNO, t.y. KUN. Todėl čia neveikia tas dalykas, kad srautas gimdo srautą, nes jis dar „tampomas” tarp 2 oro uostų.
@LP
tas irgi tiesa, bet as galvoju, kad siuo atveju – srauto matymo ir is to sprendimo apie galimybe ateiti i konkretu marsruta, vertinama konkretaus orouosto – t.y.VNO statistika… Zinoma, tai tik mano nuomone… :)
Jei aviakompanija pasirenka oro uostą kur skristi vadovaudamasi ten esančiu srautu nekreipdama dėmesio į tai, kaip tas srautas susidaro, į demografinius/socialinius veiksnius, tai ekonominiu požiūriu prastas sprendimas.
Srautai – ne mistinė energija, jie yra dėl konkrečių priežasčių. Viena galima priežastis – oro uostas veikia kaip kažkokių avialinijų tranzito bazė. Tokiu atveju tie srautai daro tik minimalią įtaką kitų į tą oro uostą skrendančių avialinijų srautams (jeigu jos nepriklauso tam pačiam aljansui ar neturi su oro uoste besibazuojančiom avialinijom code-share’ų ir pan.). Išimtis nebent low-cost’ai.
Dėl to pvz. Emirates neskraido į tokį Amsterdamą, nors KLM užpildo į Dubajų lėktuvus – nes Amsterdame, jei neklystu, apie 70% srautų tranzitiniai.
O šiaip srautus lemia demografinės/socialinės priežastys. Kur gyvena žmonės, kiek turi pinigų, kokie ryšiai juos sieja su kitom vietom ir t.t. Taip pat konkurencija – kokie yra kiti būdai nuvykti į paskirties taškus. VNO-XXX apkrovimo KUN buvimas niekaip neveiks, jei iš KUN nebus galimybės nuvykt į XXX geresnėm sąlygom (o iš KUN yra mažai reisų). Kitu atveju VNO-XXX pasiims ir tuos/daugumą tų, kam patogiau skristi iš KUN.
Manau besivadovavimas labiau srautais nei jų priežastim susijęs ir su nenoru daryti rinkos tyrimus, juoba kai kompanijos neturi Baltijos regione know-how.
Čia galbūt viešosios nuomonės apklausos galėtų padėti (užsakytos oro uosto, nes avialinijos kažin ar užsakinės). Tik ne skrendančių iš VNO apklausos, o tų, kurie neskrenda.
Pvz. apklausa atliekama prie RIX ar ir KUN „Kur gyvenate?/Kokia jūsų tikslo Baltijos šalyse vieta?”, „Ar skristumėte į/iš VNO, jeigu būtų identiška kaina, skrydžio laikas ir kitos sąlygos?”. Galima ir telefoninė apklausa: „Ar skridote per pastaruosius metus iš VNO, KUN, RIX?”, „Ar pasirinktumėte VNO, jei būtų identiška kaina, skrydžio laikas ir kitos sąlygos?” ir pan.
Aš visgi nesutikčiau, kad Kaunas visai nekonkuruoja su Vilniumi, kai neturi tiesioginio skrydžio į tam tikrą miestą. Bent mano asmeniniu požiūriu tokie variantai kaip KUN-BRE-FMM ir VNO-MUC yra svarstomos alternatyvos, nekalbant apie atvejus kai nėra tiesioginio skrydžio iš Vilniaus.
@Pranas tokius alternatyvius variantus per KUN svarsto nebent turistai, bet tik ne skraidantys darbo reikalais, tad tokiu keleiviu bus minimumas.
@valdininkas – Tačiau toli gražu ne visi keleiviai skraido darbo reikalais. Net ir Vilniaus oro uoste pagal ankstesniame pranešime aprašytą tyrimą tik 38% keleivių skrido darbo reikalais. Pridėjus Kauną gautusi dar mažiau.
Ryanair praėjusiais metais buvo daugiausia keleivių Lietuvoje skraidinusi aviakompanija.
Labai gražu būtų, kad kas Kaune padarytų apklausą apie galutinį kelionės tikslą.
@Pranas – tikrai butu idomu. Itariu, kad kokiems 80% Dublinas, Londonas, Liverpulis, Birmingemas ir bus galutinis tikslas, tik va idomu, kur toliau skrenda Bremeno ir Hahno keleiviai.
Aš visgi sakyčiau mažiau, net ir Brėmene bei Hahne persėdančių keleivių bus iki 10%, čia pagal neobjektyvius pastebėjimus. Labiau persėdantys krito į akis tik Ryga-Stokholmas (Skavsta) reise, kai Ryanair ten skraidė 2 kartus per dieną ryte ir vakare.
Kas norite uz 199 i Londona ir atgal? Tai eikite i Star1 facebook’a! ;)
http://www.facebook.com/photo.php?pid=4352574&id=124077941456
Tickets for the round trip to London for 15 Jan–17 Jan and 22 Jan–24 Jan are only 199 Lt (all taxes incl). Galetu ir kitom datom paleisti :)
Svarbu kad ir taip, o siaip Londoniaciams butu gerai, kad butu ir i Vilniu. :)
Pagal Labiau patyrusio logiką Vilniuj ir Ryga trukdo, nes iš ten Ryanair skraido daug kur ir gerom kainom.
Kas dėl Amsterdamo ir Dubajaus tai viskas priklauso nuo niuansų. Iš vienos pusės Schipol’yje tie 30 proc. gali būti labai daug, nes aplinkui gyvena milijonai potencialių keleivių. Iš kitos pusės, jei tranzitas yra generuojamas ne vien KLM (kaip pvz. yra Rygoje), tai galima per partnerius gaut ir gabalą tranzito…
http://www.lrytas.lt/-12633726601261610695-akropoliuose-2009-metais-apsilankė-41-8-mln-žmonių.htm
daug tu prekybos centru turim, ar jie viliuoja turistus apsipirkimui atvaziuoti?
@oleg – vilioja – baltarusiu pilna buna, bent jau Vilniuje, Klaipedoje esu mates su Kaliningrado numeriais, bet ne daug. is kitu saliu nera kuo vilioti, kai patys turi geresnius centrus su pigesnemis prekemis.
@Pranas – jo, sutinku. Minėjau nuvykimą iš KUN geresnėm sąlygom – tai apima ir skrydį su persėdimu.
Kas lems konkrečiam klientui geresnes sąlygas nuo daug ko priklauso. Iš kur jis realiai keliauja (Vilnius, Kaunas, Klaipėda?), į kur (Miunchenas, Štutgartas, koks nors Bavarijos kaimas?), kaina, kelionės trukmė, patikimumas (ar pavėlavęs persėsti neteksi kito bilieto?), lojalumo programos, skrydžio laikas ir kt.
Visos rinkos kažkiek susisiekia. Nesant VNO-MUC ar jam būnant daug brangesniam jo keleiviai pasiskirstytų – kas skristų VNO-FRA, kas skristų per RIX, kas iš RIX, kas per Prahą, kas iš Kauno per BRE, FRA ar dar kur; kas išvis neskristų ten. Tačiau esant VNO-MUC manau juo tiesiogiai į Miuncheną skrenda tikrai daug daugiau, nei iš KUN per BRE (tai matosi ir iš reisų skaičiaus).
Tiesiog nors gali būti situacijų, kai Ryanair pasiūlymas bus geresnis, didesniam skaičiui geresnis bus VNO-MUC.
Bet šiaip ten buvo labiau atsakymas į tai, ar taikant Lietuvoje latvių modelį (vienas rimtas oro uostas, kur yra ir pigių skrydžių, ir kitos bendrovės) būtų geriau.
O Kauno statistiką būtų įdomu sužinoti – bet KUN net apkrovimo pagal reisus kaip minėjo Simonas neskelbia.