Klausimų/atsakymų savaitė
Šio tinklaraščio komentaruose užsimezga diskusijos įvairiais aviaciniais ir neaviaciniais klausimais, kurios išsiplečia iki daugiau nei tūkstančio komentarų. Dalyje diskusijų užduodami įvairūs klausimai, tame tarpe, skirti ir man.
Viename iš įrašų raginau tinklaraščio komentatorius drąsiai užduoti man klausimus susijusiomis temomis ir tų klausimų buvo – tikiuosi pakankamai aiškiai į juos atsakiau.
Tačiau, suprantu, jog ne visi seka komentarų eigą, todėl kviečiu po šiuo įrašu palikti man klausimus komentaruose. Ten pat komentaruose aš į juos pabandysiu atsakyti.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
234 komentarai
Leave a reply
Simonai,
ar šiemet bus naujų kompanijų? Suprantu, kad negali atskleisti jokių detalių, bet tiesiog trumpai, ar galime sulaukti šiemet kažko naujo? :)
srs: niekada negali būti 100% tikras tuom klausimu, tačiau – TAIP.
Ne į temą. Pradėjau skaityti tinklaraštį dėl kino, baigiau dėl aviacijos. Kokią vietą tavo gyvenime dabar užima kinas? :)
Jei neklystu, VNO nera jokios draudimo bendroves. O kartais nebespeji apsidrausti, o noretusi išskristi su draudimu. Gerai butu turet tokia galimybe VNO. Dabar draudimo bendroves viska perkelia i interneta, tai gal kartais galima koki draudimo automata pastatyt (užsieny mačiau yra tokiu),- susivedi šali ar zona (kontinenta), dienu skaičiu , varda pavarde ir apmoki kortele.
bartaz: vis mažesnę ir mažesnę. kinas.info pardaviau kitiems asmenims, kurie tikiuosi plės ir vystys. Tačiau galbūt grįšiu epizodiškai su recenzijomis.
Jurgis: draudimo polisus parduoda ticketingo agentūros, tiek BGS, tiek Litcargus, tiek airBaltic, o taip pat kelionių agentūra „West Express”. Šiais Europos Sąjungos laikais ir kreditinių kortelių laikais (daugelis keliautojų turi kreditines korteles, o į jų „kainą” yra įskaičiuotas kelionių draudimas dažniausiai) kelionių draudimo polisų pardavimas nebėra toks didelis verslas. Su draudimo bendrovėmis esam kalbėję – jie nesugebėtų išlaikyti taško oro uoste. Užsienio praktika irgi rodo – draudimo bendrovės iš oro uostų traukiasi.
Kazkada klausiau, bet man atrodo atsakymas kazkur pasimete… Kiek nuostoliu patyre VNO 2010 metais, ir ar yra tikimybe, kad 2011 metus oro uostas baigs pelningai?
Jeigu draudziama isinesti vandeni i oro uosto apsaugos zona, tai gal galima pastatyti nemokamus vandens automatus („bambalius”) atsigerti zmonem. Nes prisidengdami terorizmo prevenzija labai jau lupikauja oro uostai uz paprasta vandeneli.
ACC: bus paskelbta oficialiai finansiniai rezultatai vėliau. 2011 m. planuojama taip pat dirbti nuostolingai, tačiau kur kas mažiau nuostolių nei 2009-2010 m. Strategija yra mažinti aviacinius įkainius kaip įmanoma labiau, siekiant pritraukti bendrovės ir keleivių srautus, tuom pamažu pereiti prie ilgalaikės stabilios pelningos veiklos. Čia svarbų vaidmenį vaidina ir neaviacinių pajamų didėjimas, kuris įmanomas tik augant keleivių srautams.
LuxExpress ir SimpleExpress autobusai uzsuka i Rygos ir Varsuvos oro uostus, taciau neuzsuka i Kauno ir Vilniaus. Ar bandoma kalbetis su jais del to ?
gediminas: „nemokamas” vanduo kainuotų oro uostui. Esam pritraukę nemažai prekių „aparatų” pardavėjų, o automatuose vanduo nekainuoja daugiau nei kokiame kioske.
Jurgis: kalbama su įvairiais vežėjais. Konkretaus paminėto vežėjo atveju iš Vilniaus vežėjas vykdo reisus į Varšuvą ir Rygą/Taliną. Deja, šiai dienai rinkos iš Varšuvos ar Rygos/Talino į Vilniaus oro uostą dar nėra, tai sunku įsitikinti, jog tai būtų pelningi reisai. Prioritetas yra susisiekimo vystymas antžeminiu transportu su kitais Lietuvos ir Baltarusijos miestais.
Simonai,ar galime tiketis Paryziaus krypties siai vasarai(arba bent jau siemet),ir gal tu daugiau zinau,kaip ten su BAS reikalai einasi,ar realu isvysti juos nuo ziemos sezono?
Tadas: nepaminėjau poste, bet yra toks senas susitarimas, jog apie kryptis/derybas/aviakompanijas atsakymu, deja, nebūna :) Pranešu iš karto, kai tik galima apie tai kalbėti.
Kodel aerosvit siuo metu vis dazniau skraido per Vilniu i kitus europos miestus. Kijevas-Vilnius-Warsuva ; Kijevas-Vilnius-Stokholmas-Vilnius-Kijevas arba Kijevas – Minskas – Vilnius – Kijevas ?
kame cia problema? gal jiems lektuvu truksta? taip pat pastebejau, kad vietoj aerosvit atrskrenda windrose ir aptarnauja ju marsruta..
Gal teko girdeti is Ryanair,Wizzair ar EstonianAir kokiu nors issankstiniu ziniu apie lektuvu uzpildymus busimosiuose kryptyse..
Na Wizzair VNO-Stockholmas tai aisku,kad ne kas,o kaip del kt.krypciu,ypac but idomu ,kaip ten estam su Berlynu
KI: kiek žinau tai dėl lėktuvų gedimų ir panašių priežasčių. „WindRose” priklauso „Aerosvit”, kaip ir „Donbassaero” ir „Dneproavia”.
Simonai, ar numatomos kokios nors reformos Lietuvos oro uostų valdymo srityje? T.y. ar vienas operatorius (kaip pvz AENA Ispanijoje) nebūtų efektyvesnis valdymo būdas nei dabartinis „paklodės tampymas”? Suprantu, kad tai tikrai ne tavo sprendimai ir pareigos, tačiau būtų įdomu sužinot situaciją ir paties nuomonę.
Marius: tiksliais duomenimis aviakompanijos vengia dalintis. Tačiau ir sužinojus tuos skaičius mažai informacijos gausi, nes daug svarbesnį vaidmenį vaidina „yeld”, t.y. pajamos. Be to, iš ne vieno vežėjo esu girdėjęs, kad lietuviai yra viena vėliausiai perkančių bilietus rinkų Europoje, t.y. daug pardavimų atliekama per pačią paskutinę savaitę kas yra didelis galvos skausmas fleet ir Revenue manageriams.
Simai, na čia labiau prašymas ar pageidavimas, jei kada rastum laiko, kadangi pats kol kas neturiu galimybės prisijunkti prie PaxIS, bet ar galėtum per PaxIS sugeneruoti excel failiuka (per failai.lt ar pan.) ir pasidalint, del VNO-DUS-VNO ir VNO-MOW-VNO, su visais connections , Per period; All classes; Twelve Month sum. Labai būčiau dėkingas. :)
Simonai, turiu nuolatini leidima patekti i oro uosta. Kaip butu galima gauti leidima fotografuoti oro uosto teritorijoje?
Ar negalvojama apie galimybe nuo Naujininku ziedo pratesti troleibusu linija iki oro uosto ? Atstumas nedidelis ir kastai santykinai butu nedideli miestui, o susisiekimas su oro uostu pageretu zenkliai.
LuxExpress taip pat veza is Kaliningrado i Ryga. Tiketina, kad is Kaliningrado prades vezti ir i Vilniu. Gal but tada atsiras tas aktualumas, kad uzsuktu i VNO ?
Latviai iš Vilniaus skraidys nuo rudens?
http://iq.lt/titulinis/latviai-is-vilniaus-skraidys-nuo-rudens/
Atskleidė „airBaltic“ vadovo algą
http://iq.lt/svarbus-straipsnis/atskleide-„airbaltic“-vadovo-alga/
Vytautas: oro uostų veiklos organizavimas tikrai ne mano reikalas :) Kiek žinau, tai šiuo metu Susisiekimo Ministerija oro uostus iš valstybės įmonių ketina pertvarkyti į akcines bendroves (oro uostai šiuo metu yra VĮ, tuo tarpu „Lietuvos geležinkeliai”, „Lietuvos paštas” yra AB).
Patikimasis: brūkštelk man el.paštu žinutę s.bartkus at vno.lt, sutarsim ko reikia :)
JurgisN: parašyk laiškelį oro uosto komunikacijos vadovei Gabrielei – g.vasiliauskaite at vno.lt ir paaiškins. Nežinau tiksliai tvarkos
Sklando gandai apie trecia ground handling’a VNO. Gal galite kanors pakomentuoti apie sia gana keista situacija? (Kai mazam oro uoste tiek handlingu…)
Jurgis: už visuomeninio transporto susisiekimą mieste yra atsakinga Vilniaus miesto savivaldybė, tai Vilniaus oro uostas šiuo atveju tokio dalyko neįtakoja. Kiek žinau, tokio plano pratęsti troleibusų liniją nėra.
Mano asmenine nuomone, dažnas ir patikimas visuomeninio transporto kursavimas yra svarbus, tačiau kokia forma – autobusai ar troleibusai tai nėra jokio skirtumo.
Jurgis: sutinku, autobusu vežimas iš Kaliningrado į Vilniaus oro uostą ilgainiui būtų tikslingas.
Belekazz, spėju čia BAS nori įsisukti į rinką, kaip priklauso… ?
Belekazz: Vilniaus oro uostas yra pilnai liberalizavęs visas rinkas, kokios tik įmanoma (kuro tiekimo, maisto į orlaivius tiekimo, t.t.) tame ir handling’o. (Nors pagal ES direktyvas oro uostuose iki 2 mln. galima riboti iki 1 GH paslaugų tiekėjo, pvz. į Talino oro uostą groundhandler’iai nėra priimami). Iš to laimi klientai, t.y. aviakompanijos – konkurencija didina paslaugų kokybę ir mažina kainas, esam lyginę (aptarnavimas VNO kur kas pigiau kainuoja nei Lenkijoje).
Dėl to ir trečios ground handling’o kompanijos atėjimas yra pilnai galimas – pakanka numatytas procedūras įgyvendinti ir oro uostas suteiks reikalingą infrastruktūrą (už nustatytą atlygį) antžeminio aptarnavimo paslaugoms teikti.
Mano asmeninė nuomonė – taip, trims antžeminio aptarnavimo kompanijoms tokio dydžio oro uoste bus uždirbti sunku.
Simonai, žinau kad ground handlingas ne taip arti tavęs, bet gal žinai: ar VNO dirbančios bendrovės planuoa pakeisti savo senus autobusus? Vežti jie dar veža, bet įspūdis panašus į Naujininkus pakeliui į centrą.
Taip dar vienas offtopic: gal teko girdėti ar neplanuojama plėsti Dariaus ir Girėno gatvė nuo žirnių sankryžos iki oro uosto?
Alkis: dėl handlingo – nežinau tiksliai, bet kiek žinau, greitų planų to daryti jie neturi. Pratęsiant klausimą, tai oro uostas realiai įtakos autobusų pirkimui neturi, o turi antžeminių kompanijų klientai – aviakompanijos. Kiek žinau, tokios bendrovės kaip SAS, „Austrian”, „brussels airlines” turi griežtus antžeminio aptarnavimo reikalavimus ir, matyt, tie autobusai juos atitinka. Šios bendrovės, kartu su „utair”, „Aerosvit”, „airBaltic” ir LOT šiai dienai yra didžiausios autobusų klientės Vilniaus oro uoste.
Dėl antro klausimo – vėl, nesu įsigilinęs tai nežinau. Žinios apie galima greitą platinimą nepasiekė.
Ar neplanuojama sutarkyti taksi verslo oro uoste? Gal tai ir konkurso rezultatas, bet realiai visiškai gėdingas oro uostui. Pvz. Nuo ooro uosto iki kito miesto galo kainuoja brangiau, negu taksi Londone iš Gatwick iki Heathrow ar net Stansted
Oxs: planuojami taksi paslaugų sistemos pakeitimai. Apie numatomus parašysiu atskirai po kelių savaičių šiame bloge.
Simonai,
Primenu prašymą pasidomėti Wizzair techninio skrydžio į Vilnių laiku.
JurgisN: Visus kartus norint įsinešti fotoaparatą ir atlikti fotografavimą (aš neturiu nuolatinio leidimo, taip pat nesu susijęs su žurnalistika) visada tektado kreiptis į aviacinio saugumo direktorių (gyvai arba telefonu), parodyti motyvaciją ir raštu kreiptis prašant leidimo atlikti fotografavimo darbus su paskirtu aviacinio saugumo darbuotoju. Būtų smagu jei pasidalintum atsakymu kurį gausi iš komunikacijos vadoves Gabrielės.
Dar vienas klausimas del bagazo saugojimo automatiniu kameru. Jei neklystu VNO ju nera. Didejant keleiviu skaiciui atsiras ir poreikis saugoti bagaza. Tarkim i VNO atvyksti is Baltarusijos ir dar turi kokias 8 val. laisvo laiko. Naturalu palikti bagaza saugojimo kameroj ir nuvaziuoti i miesto centra praleisti laika.
Karolis: taip, kai tik žinosiu – pranešiu.
Jurgis: šiai dienai automatinių kamerų nėra, tačiau yra bagažo saugojimo kambarys – atvykimo terminale, paslauga realiai ta pati.
Atsiprašau už truputį OT, bet:
Ar mano laiškai siųsti 2011 03 30 bei 2011 04 04 vėlgi prie spamo neatsidūrė?
Būtų įdomu sužinoti, kas per velnias yra Matrix Airfare Search (http://matrix.itasoftware.com/). T.y., ar jų pateikiamos aviabilietų kainos yra šiaip skaičiai, ar turi ką bendro su realybe? Pavyzdžiui, prieš porą savaičių kelete mane dominančių krypčių buvo rodomos apie 50 proc. mažesnės kainos nei online bookinimo sistemose (pradedant greitai.lt ir baigiant expedia), įvedant lygiai tuos pačius skrydžius (ta pati aviakompanija, tas pats laikas).
Vilius: esu visiškai nesusipažines su tų programų veikimu tai negaliu nieko nepakomentuoti.
Vilius, Simonas Bartkus tai ITA software darbas, pernais Google uzsinorejo nusipirkti sita kompanija ir jos darbus su patentais. Praeta savaite acquisition prasidejo
Seniai sita deal’a stebiu. Bilietu is Matrix’o niekad negalejau nusipirkti. Tai laukiam kol Google save servisa paleis.
http://www.google.com/press/ita/
http://atwonline.com/it-distribution/news/google-acquisition-ita-software-moves-forward-after-doj-approval-0408
Kokiu mąstu Vilniaus oro uostas koordinuoja veiksmus su Kauno, Palangos oro uostais? Koks vyksta bendradarbiavimas, ar į juos žiūrima labiausiai kaip į konkurentus?
Gal kažkas galėtų pakomentuoti tai?
http://www.airliners.net/search/photo.search?id=1899268,1899267,1899266,1899265
Čia, pasirodo, nebuvo balandžio 1-osios pokštas:) Pasirodo, pirmąjį A320 Lietuvoje įregistravo ne SPA, o mažųjų SAAB savininkas Avion Express?
Simonai, o kodel siandien OS atsauke skrydi?
Kodel Lietuva populiari tarp lenku turistu, taciau pigios avialinijos nesugalvoja ju vezti paziureti ostra bramos su lektuvais? Negi neapsimoketu is vakaru Lenkijos skraidyti?
Linas: nurodė, kad dėl streiko Vienoje.
Simonai, kokios šiuo metu be Small Planet Airlines kompanijos vykdo užsakomuosius skrydžius?
@rokas – manau, kad ne – uztenka pasiziureti, kaip jie kavinese elgiasi – visada viskas per brangu
Tomas LT: šiandien kaip tik tradicinę programą pradeda „Air Malta”. Taip pat dažnai skraido: „SmartLynx” (Tenerifė, Bangkokas), „Aurela” (Kijevas, Nuadžibu, Malaga ir kt.), vasarą pastoviai skraidys „Bulgaria Air”, „Sun d’Or”, dar skraido „Ukraine International”, „Wind Rose” ir kt. Čia pavardinau dažniau pasirodančias aviakompanijas, kurios skraido vadinamaisiais „didžiaisiais” lėktuvais. Private jet kategorijoje – kiti veidai.
Aciu Simonai, o tai streikuoja OS/LH ar ground staff?
rokas: į Lietuvą keliaujantys turistauti lenkų segmentas yra kitoks negu skraido „low cost” reguliariosimis aviakompanijomis. Populiariausi yra autobusiniai 1-3 dienų turnė už kuo mažesnę kainą, dominuoja 50 amžiaus segmentas. Taipogi pastebėtina, jog keliauja Rytų lenkai, kurie čia turi daugiau „šaknų”.
Linas: nežinau, mačiau tik „Austrian” pranešimą VNO.
Pagaliau turi info dėl pirmo „Wizz Air” skrydžio – lėktuvas į Vilnių bus atvarytas tik šeštadienio ankstų rytą, prieš pirmąjį „Wizz Air” skrydį, atvykimo laikas 16 April at 02:10 UTC, t.y. 5 val. 10 min. Vilniaus laiku.
Simonai,
ar niekas nepyks, jei as su fotoaparatu priejes prie oro uosto tvoros padarysiu keliolika kadru besileidzianciu / kylanciu lektuvu? Suprantu, kad Liepkanlnyje nuo kalno galima fotografuot, kiek sirdis geidzia, bet jei uzsikarsiu i medi salia oro uosto tvoros, ar niekas is manes nereikalaus kokionors spec. leidimo?
Hobis: deja, Lietuvoje šiuo metu galioja tokios taisyklės, jog formaliai apskritai oro uosto teritorijos fotografuoti negalima iš jokio taško. Tačiau aišku, protingumo kriterijai egzistuoja ir planespotter’iai fotografuoja lėktuvus iš įvairių taškų, tačiau formaliai tai daryti yra draudžiama ir apsaugos darbuotojai gali reikalauti nutraukti tokius veiksmus.
Ačiū už atsakymą. Turiu dar vieną klausimą ar yra galimybę į tarkime mano internetinį puslapį integruoti Atvykimo/Išvykimo laikus realiuoju laiku.
Tomas LT: praktiškai tai ir būtų galima, tačiau realiai nesuvokiu tokios informacijos perpublikavimo prasmės.
@skraidytojas: Most of our dear Lithuanian fellow citizen behave not differently.
http://verslas.delfi.lt/automoto/kautra-vazines-is-druskininku-i-minska.d?id=44310067 ,cia siaip galetu ir i iki KUN pratesti,bet ne apie tai…
Galbut nusimato koks marsrutas is Gardino i VNO,kaip kad TOKS is Palangos i VNO
Marius: labai greitu metu nenusimato. Visi produktai ir paslaugos atsiranda kylant paklausai, tai, be abejo, gali būti, jog šie dalykai pasikeis. Vėlgi, pasikartosiu – absoliuti dauguma keleivių šiai dienai atvyksta nuosavais automobiliais dėl to susisiekimo gerinimas pirmiausia turi prasidėti nuo didelių potencialiai taškų. Gardinais šiai dienai yra sąlyginai maža rinka ir mažai tos rinkos daliai yra įdomus autobusas.
OT:
Šventės proga –
http://www.facebook.com/album.php?fbid=164346466955586&id=100001407013502&aid=36156
Simonai, siuo metu BY-LT siena pervaziuoti uztrunka nuo 2 iki 4 valandu del didelio masinu perekupu antpludzio, tai zmones keliauja gelezinkeliais. O is Gardino tai nelabai isena, tai renkasi autobusa nes juos be eiles tikrina.
Ir beje norejau paklausti, ar yra ziniu apie Vueling ir easyJet nora daryti bizni rytu europoje? Kiek zinau, nei viena nei kita kompanija artimiausiu metu nesiruosia ziureti i sita rinka.
Sveiki, Simonai,
As norejau pasiteirauti del amzinai neisprendziamos problemos Jusu oro uosto prieigose – Taxi paslaugu ikainiai. Tenka priimineti svecius ir kaskart apstulbstu kai pasako kiek sumokejo uz taxi paslaugas kad atvyktu is oro uosto i taska B. Ar kaip nors galima sia betvarke sutvarkyti? Spauda kiek kartu rase apie tai bet jokios pazangos.
Dekui ,uz atsakyma,bet as turejau omeny ta ka neseniai minejo Olegas,apie tai ,kad baltarusiai nelabai vaziuja nes jiem nera kaip,susisiekimas su autobusais ne koks,o automobiliu juk nepaprasysi draugu ar giminiu:1 reikalingos vizos,2 autobusai kerta siena be eiles,o puikiai zinom ,kad po 5cnt pabrangimo degalineje eiles tik auga ir nenusimato perspektyvoj mazejimo
Informacija laukiantiems „Wizz Air” inauguracinės šventės:
http://www.facebook.com/event.php?eid=215318528480399
oleg: teisingai žinai, tavo paminėtoms aviakompanijoms Rytinė ES dalis yra toli gražu neprioritetinė rinka. Viena turi daug blogos patirties čia, o kita tik į Vakarus žiūri.
Driver: oro uostas neturi jokių įrankių reguliuoti taksi įkainių. Tačiau jau rašiau kitam atsakyme – pasikeitimu sistemoje bus ir, be kitą ko, dėl to turi sumažėti kainos.
Simonai, o VNO yra praktikuojamas naujų reisų atidarymas lėktuvų apipurškimu iš gaisrinių mašinų?
Šarūnas: ne, šiai dienai nėra.
Visai ne i tema
Siandien ivyko pirmas skrydis i Rodos.Buvo didelis tortas ir….daug keleiviu.
Beje, naujų Wizz lėktuvų interjeras – http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6744241&nseq=3 nuteikia optimistiškai. Senų lėktuvų interjeras tai nekoks visiškai. Kaip Lietuvoje praktikuojamų Boeing’ų.
OT: Air France A380 hits CRJ while taxiing at JFK. http://www.flightglobal.com/articles/2011/04/12/355436/video-air-france-a380-hits-crj-while-taxiing-at-jfk.html
Estonian air traffic control service earns 43 mln kroons of profit in 2010. http://www.baltic-course.com/eng/transport/?doc=39706
http://programa2011.taip.lt/pasiulymas/vilnius-turi-tureti-savo-avia-linijas.html
kaip matau zmones pritaria Air Vilnius…
@Oleg: kaip manai, ar pritartų žmonės įvedimui municipalinio mokesčio, kuris būtų skirtas „Air Vilnius” išlaikymui?
Simonai, Jusu asmeninis komentaras, kuo dabar VNO ir KUN skiriasi pagal strategijas?
Simonai,
Ačiū už informaciją apie Wizz techninį skrydį. Panašu, kad Wizzair nepasilieka vietos netikėtumams, tad gali būt įdomi pirma diena jų. Kita vertus, galbūt tai ekstremalus būdas taupyti pinigus už orlaivio stovėjimą, tuomet rizika suprantama.
Hobis: per kelis metus fotografavimo su aviacijos saugumo darbuotojais susidūriau ne kartą. Vieni tiesiog apieškoję mašiną susirašydavo duomenis. Vienas siūlė problemų. Tuomet nuvažiavau pas aviacinio saugumo direktorių, pasikalbėjome. Jų siūlymas yra nefotografuoti. Tačiau pavyko susitarti, kad kartais įsileistų į teritoriją fotografavimui. Beveik prieš metus direktorius pasikeitė, iš jo sulaukiau to paties. Vienaip ar kitaip, aš tikiu, kad kažkada betoninė tvora grius ir vietoj jos atsiras humaniškesnė tinklinė tvora, keisis ir požiūris. Noris manyt, kad judame bent po milimetrą link Schipholio aviacijos saugumo darbuotojų požiūrio, ar bent Rigos.
Jonas: Spėju, klausiate siauros strategijos apie orientaciją į oro vežėjus :) na, galiu komentuoti tik VNO strategiją. Strategija yra keleivinių skrydžių plėtra, orientuojantis į tradicinių vežėjų aptarnavimą. Ilgalaikėje perspektyvoje numatyta, kad „žemų sąnaudų” vežėjai gali sudaryti iki 40% keleivių srauto Vilniaus oro uoste.
Karolis: Dėl „Wizz” skrydžio – nesu tikras, bet greičiausiai bus sukeičiamas lėktuvas su kita baze, t.y. penktadienį kitoje bazėje šis lėktuvas spės „atidirbti” kitos bazės reisus, o naktį bus perkeltas į VNO.
Keleivių augimas lyginant su 2010 m.
1 mėnuo -12,52%
2 mėnuo -15,73%
3 mėnuo -19,54%
bendras už tris mėn.-16,23%
Oro uosto statistikoje pavadintas „augimas”, o ne „kritimas”. Taigi reikalai blogėja…Nejaugi „Wizzair” ir „Ryanair” iškels iš duobės oro uostą?
na va, moku uz pagunda su Boltiku iki Stambulo nusigauti uz 70 euru… skrydi kazkaip perkele ir as ji nei pakeisti negaliu (iki perkelto skrydzio) nei isicheckininti – saitas raso technical error.
gal kas zino boltiko kontaktus lietuvoje? nes 1825 man groja muzikele doleri per minute greiciu…
@oleg – jei nedega, rasyk emailu – jie paprastai greitai atraso. jei skrydis perkeltas kelis kartus, tai isichekinti ir pan nepavyks online – „sistema pasimeta” :)
Simonai, ar esi įsitikinęs kad šiemet nepasikartos praeitų metų situaciją kai dėl prasto lėktuvų užpildymo arčiau rudens daug kompanijų sumažino lėktuvų ir/ar krypčių skaičių ir gavosi labai skurdus žiemos sezonas? Tikiu, kad VNO daro viską ką gali, bet ar turizmo departamentas pradėjo kaip nors skatinti atvykstamąjį turizmą? O gal tuo rūpinasi tik keli tam skirti VNO berniukai?
http://www.15min.lt/naujiena/pinigai/lietuvos-naujienos/kova-airbaltic-skraidino-233-tukst-keleiviu-ir-didino-lektuvu-uzimtuma-194-145743 idomu ar pavyks uzpildyt jiems tuos paildomus reisus is VNO juk ateina naujos kryptis,tai nusiims tiek transferiu per Ryga…Cia man panasiau vel jau ne karta bandyta Airbalic strategija dirbt minuse ,tik stengiantis islaikyt rinka…
Nu nu paziuresim kas bus toliau ,jauciu kad bus pasikeitimu (tikiuosi Airbaltic)
Simonai,
Kodėl kai kurie charter (keleiviniai) skrydžiai vno patenka į tvarkaraštį internete, o dalis ne? Ar oro uoste vykdomi skrydžiai yra vieša informacija?
http://www.aex.ru/news/2011/4/13/84264/
nezinojo star1 ka daryti bankrotave ;-)
Simonai, dar vienas klausimas apie ta pati, AirBerlin nauja route planeri pasamde. Tai gal turi insight apie ju poziuri i eastern europe?
Alkis: manau, kad nepasikartos praėjusių metų situacija, visgi pernykštis atvejis buvo labai susijęs su vienu vežėju. Tiesa ta, jog Turizmo departamentas tikrai galėtų ir turėtų daug daugiau padaryti vardan atvykstamojo turizmo skatinimo. Žinau, kad aviakompanijos negauna jokios pagalbos iš jų (nekalbam apie finansinę pagalbą). O Vakaruose paprastai būtent „tourism bodies” yra atsakingi už aviakompanijų pritraukimą ir maršrutų plėtrą :)
Karolis: internete skelbiama reali informacija apie skrydžius realiai yra informacinių monitorių keleivių terminale „atspindys”. Paprastai ten skelbiama informacija apie tuos skrydžius, kurių keleiviai naudojasi keleivių atvykimo/išvykimo terminalu. Yra tokių skrydžių, kurių keleiviai aptarnaujami tik per LSA (VIP terminalą), privačių lėktuvų keleiviai kartais tiesiai keliauja į lėktuvus, tai informacija apie tokius skrydžius nėra pateikiama bei nėra pateikiama apie techninius skrydžius.
oleg: „AirBerlin” į savo skrydžių strategiją nežiūri kaip į „hub strategy”, o žiūrima tik į „point to point” srautus (nepaisant to, kad parduodami jungiamieji skrydžiai, planuojant skrydžius žiūrimą į OD bazę) – žinau, kad ši strategija keičiasi, integruojantis į „oneworld” tinklą, bet iki to dar kokie 3 skrydžių sezonai. Be to, „AirBerlin” strategija yra „german leisure” keleivių bazė, t.y. labiau žiūrima „kur reikia vokiečiams”, o žvalgymuisi į kitas rinkas resursų beveik neskiriama.
šiek tiek OT:
http://www.15min.lt/naujiena/eurovizija/lietuviai/eurovizijos-konkurse-lietuva-maza-balkanu-salis-124-146001 – o jūs dar apie VNO-MUC svajojat… :)
77614 KUN statistika
http://vz.lt/straipsnis/2011/04/14/I_Stokholma_jau_galima_skristi_ir_is_Kauno2 VNO taip sunkiai su sia kryptim,o dar cia ir KUN atsidare…
Pradeda nebepatikt man tas LCC musis
Is KUN i NYO 300lt,kai is VNO i NYO patys zinot uz 20-30lt galima nuskrist ir nesurenka…
Simonai ka tu mastai siuo atveju?
Marius: dar anksti daryti išvadas kai skrydžiai dorai neprasidėję – matysim po kokių dviejų mėnesių. Taip, yra „overcapacity” ženklų VNO/KUN-ARN/NYO rinkoje, bet galų gale tai yra rinka, kur „low cost” realiai nėra praktiškai niekada dirbę ir jokio įdirbio į rinkos formavimą nėra – jei matysis, kad ši rinka nesistimuliuoja, tai, be abejo, gali būti pokyčių. Be to, nežinau tiksliai FR planų iš KUN, bet gali būti, kad šis maršrutas ir numatytas kaip „seasonal”.
Tai taip KUN pagal keleiviu skaiciu ir nesugebejo aplenkti VNO, o dabar jau vel bus zymiai sunkiau ta padaryti.
Ar ruošiamasi gerinti gana archaiškai atrodančią infrastruktūrą artimiausiose oro uosto prieigose?
Pvz.: praplatinti Rodūnios kelią (manyčiau tai svarbu ekstremalių situacijų metu), įrengti dar vieną daugiaaukštę stovėjimo aikštelę sujungtą galerija su keleivių terminalu.
Juk turi būti kažkokie plėtros planai. Ar tai yra neviešinama informacija?
vietoj pletros planu aikstelese pradziai galetu sutvarkyti legendinius labirintus nuo rankoviu iki bagazo atsiemimo.
Audrius: apie kokią infrastruktūrą konkrečiau? Mano asmenine nuomone, tai Rodūnios kelio didelės prasmės plėsti nėra, nes tai nėra gatve, kuria vyktų atvykimas į Vilniaus oro uostą.
Atvykimo gatvės į Vilniaus oro uostą (išskyrus F.Vaitkaus gatvę) priklauso Vilniaus miesto savivaldybei ir žiūrint strategiškai, tai didžiausias matomas kakliukas yra siaura Dariaus ir Girėno gatvės dalis nuo Žirnių g. iki sankryžos su Eišiškių plentu bei pati sankryža. Žiūrint kompleksiškai dar toliau – oro uostui užaugus iki 2.5-3 mln. keleivių iškils antros įvažiuojamosios gatvės į oro uostą reikalingumas ir, kiek žinau, planuose yra gatvės nutiesimas nuo Žirnių gatvės iki A.Gustaičio gatvės.
Kas dėl stovėjimo aikštelių – tai stovėjimo aikštelių atsiradimas tiesiogiai susijęs su paklausa stovėjimo paslaugoms. Taip yra planuose tiek pas privačius operatorius statyti naujas aikštelės, tiek oro uostas ketina tai daryti.
Apie viso 1953-1993-2007 terminalo griovimą aš net neužsimenu :)
Apie šeštąjame dešimtmetyje statytą terminalo dalį:
Vienas dalykas, jog šis pastatas yra architektūrinis paveldas dėl to jo esminis keitimas yra negalimas.
Antras dalykas, kuris buvo asmeniškai ir man siurprizas – tyrimo metu nustatėme, jog jo stilius ir autentika yra labai gerai vertinami užsieniečių – daugiau nei 60% užsienio svečių žavisi architektūra, senovinėmis detalėmis ir lygina su Paryžiaus ir kitų senųjų europos miestų senosiomis geležinkelio stotimis. Tą beje, labai pastebi atvykę aviacijos sektoriaus atstovai, aviakompanijų atstovai – juos žavi tam tikras senovinių detalių išlikimas ir tai yra nematyta bendrame oro uostų kontekste.
Simonai, kažkas panašaus buvo passengersterminal.lt, bet ten labiau vizija, nors man patiko :)
Mačiau tiksliame plane suprojektuotą gatvę su skiriamąja juosta nuo Žirnių g. iki pat PPC. Taip pat ir antra daugiaaukštė aikštelė buvo suplanuota dar caro-maro (Ivanausko?) laikais. Buvo mąstoma apie dalies pagalbinių tarnybų iškėlimą į Lydos pl. pusę, oro uosto teritorijos sumažinimą.
Dėl online registracijos: ar ją turi užtikrina aviakompanijos (jas aptarnaujančios bendrovės) ar iš dalies prie to turi prisidėti ir oro uostas?
Kaip žinia, „Wizzair” vis dar neturi online registracijos skrydžiams iš Vilniaus (ir tai nemokamai darys oro uoste), „Ryanair” kaip suprantu turės online registraciją.
Ar yra žinių, kada online registraciją įves „Wizzair”.
P.S. Keistai, kad abi LCC – tiek „Wizzair”, tei „Ryanair” – savo bilietuose (patvirtinimuose) nurodo tik VNO arba VNO (VNO), o ne Vilnius. Todėl skrydžiai gaunasi tokie:
From London-Stansted (STN) to VNO (VNO)
Audrius: passengerterminal.lt buvo „flyLAL” numatomo terminalo ir prieigų pertvarkymo vizija. Apie vizijas aišku galima diskutuoti ir jų yra įvairių, tačiau šiuo atveju kalbam apie trumpesnį iki 3 metų laikotarpį.
Mindauqas: dėl online check-in, tai realiai oro uostas prisideda tik tiek, jog informacinės sistemos, skaitytuvai ir kiti įrenginiai būtų paruošti tai suprasti. Vilniaus oro uoste nėra bėdų nei su online check-in, nei su mobiliais boarding’o pasais.
Taigi tai yra aviakompanijos su antžeminio aptarnavimo kompanija sprendimas.
Dėkui. O kas aptarnaus Wizzair Vilniuje?
Ir klausimas gal ne visai Simonui – kas iš dabar reguliariai į Vilnių skraidančių aviakompanijų siūlo nemokamą maistą/užkandžius visiems ekonominės klasės keleiviams?
Mindauqas: Wizz aptarnaus BGS.
Užkandžius žemiausioje klasėje siūlo: Aerosvit, utair, Estonian, Finnair, Austrian, Lufthansa, LOT, Czech.
Brussels ir SAS duoda su Y tarifo bilietais, vadina „premium economy”.
Tuo paciu,kas aptarnaus Ryanair VNO?Ir kokios aviakompanijos naudoja ”rankoves”?
http://www.15min.lt/naujiena/pinigai/lietuvos-naujienos/wizz-air-pradeda-skrydzius-is-vilniaus-194-146177
@Donatas, superinė naujiena!!! Dėkui už info!
apie Tau jau senokai buvo rašyta Bartkaus bloge ;)
Tadas: „Ryanair” aptarnaus „Litcargus”. Rankovių VNO visada prašo: „Lufthansa”, „Estonian Air”, „Czech Airlines”, „Finnair”, „airBaltic” („Boeing” lėktuvams), „Small Planet Airlines”.
Simonai, o kas slepiasi uz aukstu betoniniu tvoru su viela salia oro uosto darbuotoju aiksteles (salia ADParkingo)? Vaizdas toks, kad ten auksa saugo:).
Ir kitas – ar artimiausiu metu planuojama senojo isvykimo terminalo rekonstrukcija?
Alkis: į pirmą klausimą nežinau atsakymo :) nepastebėjau net – pažiūrėsiu :)
Išvykimo terminalo didelė rekonstrukcija nėra planuojama, planuojama esminė bagažo sistemos rekonstrukcija, po jos šiek tiek keisis check-in stalų išdėstymas, tačiau vizualiai pertvarkymai nebus ženklūs.
Dekui. O kaip del senosios sterilios zonos?
Alkis: numatoma senojoje sterilios zonos dalyje suformuoti papildomą parduotuvių zoną. O taip pat numatoma keisti keleivių srautų judėjimą – visus intra-šengeno keleivius numatoma išlaipinus iš rankovių leisti į sterilią zoną, o per senąjį terminalą bus patenkama į bagažo salę: taip bus trumpesnis kelias atvykstantiems keleiviams, papildomos galimybės apsipirkti bei patogesnė paslauga tranzitiniams keleiviams – tai įgyvendinti ketinama maždaug už pusmečio.
Čia man pasirodė, kad jau visą savaitę Lufthansa siunčia arba A320 arba A321 į VNO?
Taip, jau rašiau – jau daugiau nei pusė reisų yra „upgrade’inta” iš A319 į A320, o tris kartus per savaitę „overnight” reisui numatytas A321.
Ar dėl rytinio Lutfhansos reiso nepakito LF į AMS su Estonian air?
Sunku kol kas vertinti, balandis-gegužė yra tie mėnesiai, kuomet visi LF kyla dėl sezoniškumo.
Alkis: uz tu betoniniu sienu slepiasi paprasciausi atlieku konteineriai…
Kausimas- ar planuojama pakeist atvykymo salę. Apskritai koks Simono požiūris į tolygų vežėjų atstovavimą VNO, t.y. ar yta galymybių, kad visi trys aljansai būtų atstovaujami panašiai?
@Alkis
taip – tvora apjuosti siuksliu konteineriai, turint minty kokiame miesto rajone orouostas, vaizdelis butu nekoks, jie tu tvoru nebutu :)
Vytautas-NT: atvykimo salės keisti neplanuojama, daugiau atsakymų aukščiau.
Vienodo trijų aljansų atstovavimo tikėtis neverta, tai tiesiog užkoduota jų strategijose – Baltijos regionas yra „Star Alliance” strategijoje, tačiau „oneworld” ir „SkyTeam” nėra strateginis regionas. „oneworld” praktiškai neatstovaujamas Lenkijoje, minimaliai visose Skandinavijos šalyse, „SkyTeam” panašiai. Su strategijų pasikeitimu tai nebent yra įmanoma.
@Tomas P. ir Linas: tuomet dar gerai kad karines apsaugos ten nera… Nejaugi nebuvo galima pastatyti zmoniskesnes tvoros…
Wizzair jau pardave 40000 bilietu, LF tikisi daugiau kaip 80%
@Alkis
nei as, nei matyt Tomas tos tvoros nestateme, anei turejome sprendimo teise, ji ten jau buvo, kai as ’97 pirma kart atvykau i VNO, darbo reikalais. O ir kam ja ten labai dailinti,juk uz jos ir nesimatu tu konteineriu, kurie siaip toje vietoje badytu akis… Manau per daug demesio ir taip jau siai tvorai skyreme :) Yra daug zymiai svarbesniu dalyku, kuriuos verta aptarti, kad ir Rodunios kelio bukle nuo VNO administracijos pastato – tolyn link aviacijos instituto ;) As zinau, kad VNO jo netvarko, bet nesunkiai gali paspausti atsakingas tarnybas… O su Simono teiginiu, kad si gatve platinimo nereikalauja – nelabai sutikciau…. Nes ten yra 2 kroviniu terminalai, i kuriuos vaziuoja sunkusis transportas, taip pat marsrutiniai autobusai ir daugybe lengvuju automobiliu, zodziu gatve laabai bussy! Kita iseitis – viadukas per gel. begius ties BaltCargo terminalu :)
Simonai, po wizzu konferencijos labai tavo asmenine nuomone idomi. T.y. tavo spejimai ir pamastymai…
Kokiu rezultatu (ir per koki laika tie rezultatai turetu buti pasiekti) turetu sulaukti Wizzair Vilniuje, kad jiems butu idomu ir apskritai noretusi plesti skrydziu geografija arba net dar viena liektuva bazuoti?
Ar galetu sita nora paskatinti oro uostas ir/arba turizmo departamentas?
Mindaugai, ar dave kokiu slaidu wizzai per konferencija? Gal pasidalink =)
http://vz.lt/rss/straipsnis/2011/04/15/Wizz_air_Lietuvoje_veiklos_pradzia_pranoko_lukescius2
http://vz.lt/straipsnis/2011/04/15/Wizz_air_Lietuvoje_veiklos_pradzia_pranoko_lukescius na cia tikrai straipsnis nuteikia optimistiskai
Beje Simonai,jei nutrauktu ar paliktu daleiskim 1karta savaitej NYO krypti,kas galetu atsirast kuri nauja kryptis butu patraukliausia is netoli esanciu?
http://ekonomika.lt/naujiena/lietuva-neatsisako-nacionalinio-oro-vezejo-idejos-6829.html
Nea, nieko nedavė per konferenciją.
Iš esmės skaidrės buvo tos pačios (kaip ir praėjusį kartą) tik su atnaujintais duomenimis. Lenkijoje Wizz Air jau pirmauja tarp LCC.
Kitus įdomius skaičius įdėjau.
Simonui nežinau ar kilo minčių po konferenijos bet man kilo:
Vaštakas: (laisva citata) „Nacionalinės ar panBaltic aviakompanijos idėjos neatsisakyta. Vat ir netrukus susitiksiu su Estijos kolegomis ir apie tai kalbėsime. Tačiau jeigu tokia būtų ji turės veikti tomis pačiomis verslo sąlygomis kaip ir kitos”
— Tai kam tada ją steigti? Jeigu bus iš to verslas, tai bus ir kam skraidyti. Kaip supratu, nacionaliniam vežėjui būtų pasakyta, kur skraidyti ir jis už tai būtų subsidijuojamas. Nesupratau Vaštako.
Váradi: apie airBaltic: „Aš labai nustebsiu, jei po trejų metų jie vis dar bus rinkoje” (ne Vilniuje, o apskritai rinkoje”).
apie Paryžiaus kryptį: „Taip mes apie tai galvojame (šypsenėlė). Tačiau artiiausiais mėnesiais sprendimų neturėtų būti”
apie Stockholmo kryptį: „Kol kas ją paliekame ir vertinsime po pusės metų”
http://www.lrytas.lt/-13028570781301442765-wizz-air-neslepia-ambicijų-iš-vilniaus-išstumti-brangesnes-avialinijų-kompanijas.htm cia ant galo sakoma Penktadieni bus atskaraidinti lektuvai,cia klaida ar tikrai bus vykdomi reisai keliais lektuvais
Na taikant Wizz tokia kainu politika ar nereikes kartai Ryanui trauktis atgal i KUN, nes kolkas jei neklystu turbut wizz savo kainomis lenkia RYR is VNO
@Marius, vertimo klaida žurnalistų neišprusimas. Mintis buvo, kad lėktuvas atskris popietę ir per tris dienas mūsų pradėsime skrydžius visomis kryptimis.
NYO aplamai jei nesiseka paliktu 2 kartus savaitei,kam i minusa eiti…
Ir koki Hamburga paleistu 1kart i savaite,juk ne ka toliau,o jie ten skraido kaip tik,mano nuomone cia labai galimas panasus scenarijus,aisku jiem geriau matyt
Simonas sakė, kad Wizz lėktuvas bus parvarytas ryte, prieš pat skrydį. Mariaus nuorodoje kita info. Įdomu kada gi iš tiesų parvarys. Gal pavyks išvysti pro langą…
@Šarūnas, Váradi sakė „afternoon”. Manau, kad jis nesigilino labai, kada tiksliai atskris.
Patikslinta info: Wizz lėktuvas atvyks šiandien 25 min po vidurnakčio.
Kiti atsakymai – vėliau :)
va cia tai geras http://ekonomika.lt/naujiena/airbaltic-atsakas-wizz-air-ziurekite-kad-neistiktu-flylal-likimas-6839.html nu kam jau kam ,bet tik ne jiems taip kalbet…
Visi ne karto girdejo kokia sunki ju padetis,net Latvijos vyriausybe kuri turi daug akciju viesai abejoja,nu duoda
@Marius
matyt Vizgirda uzsidejo rozinius akinius, nes Wizz spalvos anaiptol ne rozines ;)
http://www.lrytas.lt/videonews/?id=13028608321301995256&sk=1 na noras sveikintinas dalykas,bet ar reikia Lietuvai 4to oro uosto?
Nors mastyt apie tai jau saukstai po pietu,kiek zinau net keleiviu terminala neseniai jei pasistate ir del to dabar didziulese skolouse sedi
oleg: na, spaudos konferencija nieko naujo ir nepasakė, ko aš nežinojau tai tikrai :)
bet kokiu atveju – „Wizz Air” startiniai rezultatai yra labai geri, to neslėpė Varadi ir viešai. Dėl tolimesnės bendrovės plėtros – manau, jog Stokholmo kryptis gali būti uždarytą rudenį (tą pabrėžė ir Varadi, kad išvados bus daromos po 6 mėnesių), o taip pat gali būti „capacity” pertvarkymų žiemos sezonui – pvz. gali Romos užtekti ir 2x weekly atsižvelgiant į konkurencinę aplinką, gal dar kokie smulkūs pertvarkymai, kas iš principo gali sudaryti galimybę atsirasti dar 1 krypčiai. „Wizz Air” irgi ne kartą yra sakę, jog net ir „low cost” segmente 2x weekly yra minimalus dažnis – 1x weekly krypčių nebūna.
Dėl antro lėktuvo – taip, didesnei plėtrai reikalingas Lietuvos turizmo indėlis, nes dabartiniai skrydžiai daugiau nei 70% stovi „ant Lietuvos rinkos. Kitas svarbus dalykas – didesnės plėtros bangos (iš visų vežėjų, ne tik tik „Wizz”) Lietuvoje bus _tik_prieš_vasaros_sezoną. Prisiminkit – „RYanair” veiklą Kaune pradėjo pavasarį, bazę atidarė gegužę, „Wizz Air” bazę Vilniuje atidaro balandį, „Ryanair” į Vilnių ateina gegužę. Lietuvos rinka yra labai labai sezoniška ir žiemą skrydžių paklausa yra _dvigubai_ mažesnė nei vasarą ir „low cost” paklausą žiemą užmaitina tik labai pigiais bilietais.
Atskleisiu vieną paslaptėlę iš „Wizz Air” dar planavimo bazės laikų – NYO kryptis žemėlapyje atsirado tik dėl to, jog tai buvo potencialus trumpas segmentas, kur gali būti pakankama paklausa „low cost” vežėjui. Vilnius yra Rytų Europoje viena toliausių sostinė nuo Pietų/Vakarų Europos ir segmentai skraidyti į Vakarus yra gan dideli. O „Wizz” koncepto dalis yra, jog vienas lėktuvas turi per savaitę įvykdyti 20-22 reisus.
O „Wizz Air” daug kartų yra sakę, o pakartosiu – skrydžiai Rytų Europos viduje yra tik labai retos išimtys patvirtinančios taisyklę, jog Rytų Europos viduje judėjimo nėra – yra kryptys Rytai-Vakarai, Rytai-Vakarai, Vakarai-Pietūs: čia yra „low cost” keleivių judėjimo kryptys.
Taigi ir tolimesnės „low cost” plėtros galima laukti UK, Ispanijos, Prancūzijos, galbūt Graikijos kryptimis.
Kodel jums jau taip norisi kad AirBaltic uzsilenktu? Cia bendras pastebejimas. Na servisas nekoks, na atsisake skrydziu, bet kol kas tikrai nera alternatyvos be AirBaltic. Nesinori, kad kartotusi FlyLAL likimas – gale vaakumas. Ir tik po metu pradejo vel skydziai.
Beje, dėl kalbų apie konkurenciją – spaudos konferencijoje buvo kalbama tik apie konkurenciją su „airBaltic”, apie jokių kitų tradicinių vežėjų išstūmimą nebuvo kalbos. Varadi pažymėjo, jog norint būti „low cost” ir siūlyti pigius bilietus rinkai, tai reikia turėti labai žemą kaštų bazę. Jų skaičiavimais, „Wizz Air” ir „Ryanair” turi vienodą kaštų bazę tenkančią vienai kėdei, tuo tarpu „airBaltic” – net 1,5 karto didesnę. Todėl konkurencija panašiomis kainomis veda į pražūtį vežėjus, kurie bando išlaikyti tas pačias kainas su žemesnius kaštus turinčiais vežėjais.
Jau po spaudos konferencijos Varadi sakė, jog su „Lufthansa”, SAS dėl keleivių jokios konkurencijos nevyksta, o savo konkurentais Lietuvoje mato „Ryanair” ir „airBaltic”.
„Labai nustebčiau, jei po trejų metų „airBaltic” ar „Estonian Air“ veiks Lietuvoje , nes jos neturi kritinės keleivių masės, kad galėtų atlaikyti mūsų ir „Ryanair“ konkurenciją”, – penktadienį spaudos konferencijoje teigė J. Varadi.
ekonomika.lt
@Jevgenij, tokios citatos nebuvo :)
Buvo kažkas panašaus: “Aš labai nustebsiu, jei po trejų metų jie vis dar bus rinkoje”
Ot zurnalistai… Bet vis vien – tegu AirBaltic ir toliau skraido is Lietuvos. Aisku skrydziu atsaukimai ir keliones autobusu – nieko gero. Bet… jei nori skristi su persedimais o ne is tasko i taskas – AirBaltic kaip nebrangi alternatyva labai gerai.
Labai teisinga Mindauqo pastaba – Varadi nuomone, jog jie ne iš Lietuvos turėtų būti pasitraukę, o apskritai jų nebeturėtų būti rinkoje.
Sveikas, Simonai,
norejau paklausti apie LiMA. Kokia kryptimi einancia noretum matytiti sia asociacija? Ar zadi kandidatuoti i pirmininko pareigas ir vel?
T.
Tomas: ačiū už įdomų klausimą :) Matau kryptį, jog asociacija turėtų stiprinti vaidmenį kaip darbuotojų šaką atstovaujanti organizacija, stiprinti savo vaidmenį visuomenėje, valstybinėse institucijose, viešajame šalies gyvenime. Taipogi noras būtų, jog asociacija pradėtų rengti renginius skirtus ir TOP lygio marketingo specialistams bei įtrauktų į organizaciją didesnių organizacijų CMO. Dėl antros klausimo dalies – dar nenusprendęs
Simonai – gal gali statistikos siek tiek :) – jei imanoma… Ar daug zmoniu skraido is VNO i Australija? Na bent Sidney, Melbourne, Perth… :)
Įdomi situacija su NYO kryptimi. Ar kas turi kažkiek info, kaip užkrovimo atžvilgiu pasirodė pirmiejį skrydžiai KUN-NYO-KUN?? Ankstyvo ryto išvykimas neblogas tiem, kas ketina connectint’is kažkur toliau iš NYO…
„Wizz Air” pakeitė lėktuvo atvykimo laiką į maždaug 5 val. ryto.
Beje, vakar (ketvirtadienį) oficialiai prasidėjo vasaros čarterių skrydžių sezonas. Šiandien penktadieni ryte 15 min. skirtumu kilo du lėktuvai į Antaliją, vieną iš skrydžų „Small Planet” vardu vykdė „Aurelos” LY-SKW.
KUN-NYO-KUN: 60 pirmyn ir 60 atgal( -)
Simonai, ką Ukraine Intl’ veikai VNO? Matau jau berods trečią jų skrydį. Šįkart į Dakarą.
Šarūnas: vykdo čarterius. Skraidina jūreivius.
Tai turbūt charteris (nes lietuviai nebegali padaryt tokio atstumo), gabenantis jūreivius?
OT: airBaltic and Riga Airport reach settlement; airline will pay airport LVL 7.15 mln. http://www.baltic-course.com/eng/transport/?doc=39816
Justinas: Lietuvos aviakompanijos niekada tiesiogiai neskrisdavo į Dakarą/Nuadžibu, „Aurela” kuomet skrisdavo su B757, tai tūpdavo Malagoje ar Maljorkoje. Skrydžiai iš Lietuvos į Afrikos pakrantes paprastai organizuojami papildant keleiviais iš Kijevo, tai šį kartą vienu lėktuvu buvo vykdoma – Kijevas-Vilnius-(nežinau kur tarpiniai tūpimai)-Dakaras.
Tarpinis Barselonoj.
Labai keista ziurint is KUN-NYO kainas 250-300LT,kai VNO-NYO ir 50LT nesiekia..
Idomu but suzinot apie KUN uzpildyma…
Ta prasme cia kainos i abi puses (:
Ziurejau Wizzair puslapyje nera bilietu ateinanciai savaitei cia gal nebepardavineja i paskutines savaites vietas (berods Ryanair taip daro jei nenusikalbu) tipo tik per skambucius centra galima isigyti,ar cai visi ispirkti (:
Mariau, tikrai dar yra, tikką nusipirkau pats ant Velykų. Pasirink lietuvių kalbą ir paspausk tituliniam ant promo banner’io, išsoks kalendoriukas su availability.
Tiems kas jau pirko Wizz bilietus. Per kiek laiko gavot atsakymą, kad pinigai gauti ir bilietai nupirkti? Aš vakar vakare atlikau bankinį pavedimą, dariau iš SEB’o, tai dar iki pat dabar patvirtinimo jokio nesulaukiau. Prisijungus prie Wizz, vis dar rašo, kad bilietas rezervuotas, bet nenupirktas. Tuo tarpu Prisijungus prie banko, rašo, kad mokėjimas sėkmingai atliktas.
Pauliau, mokant pavedimu patvirtinimas gali ateiti po kokių 3-5 dienų. Pvz. Lietuvoje vis dar pavedimai nedarbo dienomis nevykdomi…
Butu idomu suzinoti kiek keleiviu skrido pirmu Wizzair reisu VNO-ORK :) Panasu jog bazuojamas lektuvas bus 2007m HA-LPM (A320).
„Wizz Air” kol kas nevykdys „line maintainance” Vilniuje, tai lėktuvas kas kelias dienas bus keičiamas.
Beje, pirmą darbo dieną „Wizz Air” turi įdarbinusi 14 pilotų ir 24 stiuardus. 12 pilotų yra lietuviai, 20 stiuardesių irgi lietuvės. 4 kol kas atsiųstos iš kitų bazių, bet įdiegus įmonės kultūrą ir standartus po kelių mėnesių ketinama pereiti prie 100% lietuviškų „cabin crew”. Absoliuti dauguma stiuardesių – exStar1 ir ex-airBaltic.
Pauliau, man patvirtino per 5 darbo dienas. Jei po 5 darbo dienų bilietai nebūtų patvirtinti, reiktų susisiekti su jais nurodytais telefonais.
Kaip sudaromas skrydžio numeris? Pvz. „LLC3526”, „W6 8008”, „BT 343”. Kas yra BT (airbaltic), W6 (wizz) ir pan. aišku, tik kodėl vienur yra tarpai (pvz. „BT 343”), o kitur ne (pvz. „LLC3526”)? Koks yra skrydžio numerio unikalumas? T.y. ar po kurio laiko gali būti naudojamas toks pats skrydžio numeris, kuris buvo naudojamas kažkada anksčiau?
Iš anksto atsiprašau už keistus klausimus :))
del wizzair pavedimu. Is pradziu uzskaita vykdavo gan ilgai ir 4 ir 5 dienas. Dabar praktiskai po 2 dienu patvirtina. Zymiai blogiau jei pervedineji eurus i eurine saskaita lietuvoje. Aiskinausi apie 20 dienu siunciau daug laisku ir keleta kartu skambinau i Varsuva galu gale rado pavedima ir patvirtino. Is principo komunikacija su wizzair siek tiek paprastesne nei su ryanair. Kai nusiunti pavedimo kopija ir kai jie ta pasimetrusi pavedima randa atstato rezervacija bet jau kitu rezervacijos numeriu. Siaip kai kaina is ano galo ir eurais moketi pavedimu labai nepasimoka ten uz eurini pavedima reik moketi 40 Lt o jei konvertuoji i Litus tai panasiai tiek ar daugiau sueda konvertacija. Taip kad labiau apsimoka sumoketi siek tiek didesni kreditines korteles mokesti
Wizzair grįžta iš Korko. Tuoj leisis Vilniuje.
Tadai, pirmame wizzair skrydyje buvo 134 keleiviai 3 kudikiai
Pirkau blilietus su kortele viskas be problemu,nenoriu nieko izeisti ,bet skupas moka 2kart,nu ar yra daugiau kur kompaniju kur pardavineje pavedimu per banka,visur su kortelem ir korteles mokestis nera didelis kaip Ryanair tik 2EU ,bet uztat ramiai miegi sumoki ta pacia minute ir nebera galvos skausmu…
Jei kam idomu, i Roma buvo 164 keleiviai 2 kudikiai.
P.s. pastebejau, kad komentaru laikas netikslus. valanda atsilieka. dbr siunciu 14:25, rodys 13:25
http://www.wizzairsucks.com
@Jonas – Pirmi du arba trys simboliai yra aviakompanijos kodas (priklausomai nuo to, kuris kodas pasirenkamas; trumpesnis kodas paprastai yra IATA, ilgesnis ICAO). Tuo tarpu skaičius pasirenka aviakompanijos. Skaitmenų gali būti ir daugiau, ir mažiau. Aišku didelė aviakompanija negalės daryti visų skrydžio numerių iš dviejų skaitmenų – jų neužtektų. Kartais skaitmenys parenkami pagal tam tikrą logiką (pvz. pirmasis skaitmuo nurodo regioną ar pan.), dažnai skrydžio pirmyn ir to paties skrydžio atgal numeriai panašūs.
Tas pats skrydžio numeris gali būti naudojamas po kurio laiko ir kitam skrydžiui. Tačiau būna, kad aviakompanijos „nurašo” tuos skrydžio numerius, kuriuos naudodami lėktuvai sudužo – šie tada jau nebenaudojami nei tam, nei kitam reisui.
Iš Korko parskrido 145 keleiviai, į Romą išskrido 164.
Nors buvo rasyta ,bet siek tiek tingiu ieskot ..Jei neapsirinku 180vietu lektuve?
Radau jau 180,aciu (:
Siaip nieko load Cork 80%,Roma 91%…
Nieko sau pradzia ,na kaip jau vakar ir minejo vid 80% load
Idomiausia bus Londono ir NYO load paziuret,Londono nes daugiausiai skraidys,o NYO patys zinot (:
http://iq.lt/kava-su-iq/„wizz-air“-vadovas-„kam-jums-nacionalines-oro-linijos“/
Ar nebus su Stokholmu taip, kad dabar tiek Wizz, tiek ir Estonian, turėdamos prastus rezultatus, atšauks jį, ir žiemą vėl liksim be šio reiso?
http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.10150157562161309.292196.41211921308
Nieko sau load factory :O Netgi iš Korko 145 parskrido… Bus įdomu sužinoti keleivio profilį netų bėgyje ir kiek užsieniečių LCC mums atveš. Simonai, buvok koks simbolinis maršrutų atidarymas: tortas ar pan?
Šarūnas: ne, nebuvo, šventė buvo vakar :-) Šiandien darbas ir naujovės – tiek oro uostui, tiek ground handler’iui :)
Pastebėjau iš tavo darytų nuotraukų, kad prie rankovių, berods naujos punktyrinės linijos… Specialiai LCC dažyta?
Taip, įrengtos „kitokios” stovėjimo aikštelės, pritaikytos keleivių laipinimui per du trapus ir ėjimui pėsčiomis į keleivių terminalą.
Simonai, gal galėsi parašyti kiek keleivių išskris į NYO?
Laurynas: na, turbūt eisiu į oro uostą, tai pažiūrėsiu :) Jei ne, tai skaičius kitą savaitę pradininius sudėsiu.
Simonai, kada planuojama baigti atvykimo rekonstrukcijas prie 4 ir 5 transporteriu?
Belekazz: kiek žinau, gegužės pabaigoje. „Matoma” rekonstrukcija terminale keleiviams baigsis už poros savaičių, tačiau dar bus toliau tvarkomas bagažo pakrovimas, tai transporteriai bus pradėti naudoti vėliau.
Jei kas žiūrit „flightradar” tai matot, jog dabar iš FCO į VNO skrendantis „Wizz” lėktuvas susiduria su stipriu priešiniu vėju – skrenda vos 700km/h žemės atžvilgiu ir nors pakilo 10 min. anksčiau tvarkaraščio iš FCO, VNO leisis 5 minutes pavėlavęs.
Įdomu, kas sukūrė WizzAir Lietuva puslapį Facebook. Wizz darbuotojai bando išsiaiškinti tai :)
Wizz leisis iš Šiaurinės pusės? Nepamenu tako pavadinimo
Šarūnas: kol kas visi skrydžiai šiandien nukreipti buvo iš Šiaurės, tai jei „bokštas” nepakeis, turėtų ir „Wizz Air” iš FCO tuo kursu leistis.
KUN vasaros pradžios rezultatai turėtų būti silpnoki. Neįmanoma nepasinaudoti skrydžių įsukimo iš VNO kainomis :). Pernai tas pats vyko KUN naudai- nauji pigūs skrydžiai kėlė KUN statistiką, atimdami iš VNO.
Simonai, dar klausimas apie statybas. Kas per „kioskai” dygsta B sektoriuje?
Neturiu kol kas statistikos, bet vizualiai išvykti į NYO reisą atvyko apie 110-120 keleivių. Koks 10 jaunuolių pramogauja – šivakar ketina skristi atgal :)
Ne bokstas, o vejo kryptis jei nepasikeis, lektuvas kyla pries veja taigi galima daugmaz numatyt is anksto i kur leisis.
Iš Romos grįžo apie 170 žmonių, vizualiai koks 50 italų.
Kol kas krypčių rezultatai geresni, nei tikėjausi. Kažin ką atveš rytdienos skrydžiai. Įdomu, kaip Eindoveno užpildymai..
Flightradar24:
Flight W6 8056 (VNO-NYP)=
Airline: Wizz Air
Flightnr: W63502
From: London Luton (LTN)
To: Timisoara Giarmata (TSR)
Apie aukščiau įdėtą IQ linką:
„Balandžio 17 dieną iš Vilniaus oro uosto pradeda pradeda skraidyti pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“…”. Pabandžius patikslinti, kad skraido jau juo šiandienos, buvo paaiškita: „šiandien po pietų Vilniuje nusileido pirmieji WizzAir lėktuvai, o pirmieji keleiviai jais išskris rytoj. Todėl čia jau požiūrio reikalas.” (Andrius Matuliauskas, IQ).
Vat tokia ta Lietuvos žurnalistika….
Obs.: labai keistas „flightradar” bug’as. Nes aš žiūriu per app’są telefonui, tai rodo teisingai Vilnius VNO – Stockholm Skavsta NYO. Matyt, galima kūrėjams pranešti apie tokią klaidą.
Jevgenij: atsakau į ankstesnį klausimą apie Australiją.
Keleivių skaičius į abi puses per visus 2010 metus:
Sydney – 637
Melbourne – 284
Perth – 111
Simonai,
Ne tiek klausimas, kiek pastebėjimas. Pradėjau skaityti tavo blogą prieš n metų, buvo žiauriai įdomu – analitiniai straipsniai apie aviacijos biznį ir subtilybes. Natūralu, kad tau pradėjus dirbti VNO nebegalėjai tęsti ir blogas turėjo pasikeisti. Tačiau ar tikrai telieka tik naujienos ir trumpos analizės apie VNO? Taigi būtų įdomu sužinoti kas tam padarė didžiausią įtaką – darbo pokytis, asmeninis gyvenimas ir laiko trūkumas (natūralu) ar tiesiog nebeįdomu? Suprask teisingai – įdomu ir dabar (ypač komentarai), bet anksčiau analitikos buvo daugiau.
Mindaugai, Simonai, labai aciu uz atsakymus
Simonai, del „po konferencijos” galima isversti kaip „Jus gi tikrai turejot progos ir galimybiu po konferenijos draugskai aptarti gyvenima ir bizni neformaliai”, tai as ir domejausi Zeitgeistu po draugiskiu pokalbiu :)
Kaip matosi IQ videoataskaitoje, Varadi gana tiesiai ir atvyrai kalba. Respect.
Ai, dar dėl konferencijos. Dar prisiminiau Vaišvilos pasakymą: „Lufthansa padvigubino skrydžius ir galvoja apie Miuncheną”.
Idomu kaip Wizzair seksis su Doncaster/Sheffield kryptimi. Kartu su Skavsta turbut viena silpnesniu krypciu. Gal kas zino kaip sekasi Ryanair kryptims is KUN i Birmingham’a ir Liverpool’i? Kuri geriau uzpildoma is siu dvieju?
Dėl Australijos, jei statistika pateikta pagal skrendančius „ant vieno bilieto”, tai manau šioje rinkoje daug keleivių nesimato (lyginant su kitomis rinkomis). Atstumas čia didelis, iš Vilniaus skrendant reikia bent dviejų persėdimų. Tad manau ne nemažai žmonių skrenda ant kelių bilietų, pvz. nakvodami kur nors pakeliui ar Londone.
Išties, perkant „ant skirtingų bilietų” labiausiai pradeda jaustis per kainas. Pabandykite pažiūrėti tokių skrydžių kainas Vilnius-Sydney ir Londonas-Sydney. Skirtumas paprastai būna Y klasės bilietas Vilnius-Londonas :)
Alkis: na, keičiasi laikai, keičiasi darbai :) sutinku, kad blogas anksčiau buvo kitoks. Kai dabar paskaitau buvusius įrašus, tai nemažai juose yra įvairaus spėliojimo ir traktavimo neturint visos informacijos. Dabar to nebėra :) Aišku, aš dabar turiu daug daugiau vidinės informacijos, kuria galbūt tiesiogiai ir nesidalinu, tačiau iš kitos pusės dabar bloge yra tikslių skaičių ir daugiau tikslesnės informacijos, na ir, gal šiek tiek mažiau kritikos :) bet, manau, tai pateisinama
Oleg: taip, Josef Varadi tikrai kalba atvirai – tiek su žiniasklaida, tiek su kitais. Ir apskritai tą galėčiau pasakyti apie daugelį vakariečių aviacijos vadovų, ką retai galima aptikti lietuviškame versle. Varadi turi tikslią savo viziją ir matymą, „how to win” – ir atvirai su visais tuo dalinasi, nes nemato priežasčių kažką vynioti.
O dėl IQ video, tai titrų vertimas irgi baisus – Varadi visą savo kalbą grindžia kaštų palyginimu, kas titruose yra vadinama kaina :)
Augustinas: gali būti, kad dalies nesimato, tačiau „PaxIS” tokius irgi stengiasi „pagauti”. Tai jeigu sustojimas vienos nakties tik bilietai skirtingi, tai turėtų pagauti.
Vakar NYO oro uoste „Wizz Air” sukeitė Vilniaus ir Katovicų bazių lėktuvus ir vakar vakare į Vilnių atskrido ir šiandien į LTN skrenda 2009 m. gruodį pagamintas HA-LPZ.
Šiandien ryte su LLC šaukiniu iš VNO į Antaliją pakilo retas paukštis – „Enter Air” „Boeing 737-400.
Simonai, dar neturi informacijos, kiek parskrido iš Skavstos? Spėju pusė lėktuvo geriausiu atveju.
Tai Wizzair taip ir kaitalios lektuvus,ar po kiek laiko paskirs VNO viena lektuva?
Šarūnas: neturiu info kol kas.
Tadas: gal ne taip dažnai, bet kaitalios. Čia įprasta praktika. „Ryanair” KUN irgi dažnai lėktuvus sukeitinėja nors ir techninę priežiūrą Kaune gali daryti.
HA-LPM grįžta į EYVI. Įdomiai jie čia tuos lėktuvus varinėja.
Vakar is skavstos parskrido 120 keleiviu ir 2 kudikiai.
I Londona isskrido 146 ir 1 kudikis.
Visko dar su tuo Skavska gali but,na aisku tas 120 del to kad kainos buvo juokingos,bet juk skraido dar ir Ryanair i Skavska is kauno ten jau beveik 300LT i abi puses,ir pernai sezoniskai skraide na taip nebuvo EtonianAir pernai,bet vis vien tiek emigrantu Svedijoje (nors kiek girdejau Svedijoj kazkaip kitaip duoda atostogas ten nelabai susiplanuosi ka,bet kai tokios kainos nereik ir planuot skrendi nors ir rytojui)…
Manau trauktis tures arba Wizzair arba Ryanair,na o pliusai minusai visiem aiskus turbut…
I Vilniu net Kaunieciai sutiks yra daugiau ka pamatyt turistam,todel jie kazi ar rinksis KUN..KUN pliusas ,kad ne Vilniaus krasto zmonem jis 100km arciau,bet cia jei kaina siek tiek mazesne tai zmones ta 100km be problemu nuvaziuos juk ir kelias geras..
Na cia as taip manau,bet tikrai pirmi trauksis Ryanair,o tada ziurek padidejus i Vilniu,galbut nereikes nuimti sios krypties
dar neuzmirskim ,kad kiekvienai krypciai reik apie menesi isivaziavimo,cia tik pradzia todel dar viskas bus matyt
Klausimas, kiek iš skrendančių į Skavstą, skrido, nes reikėjo? Skavsta geras tranzito taškas, pigiau nei Vokietija. O ateičiai svarbiausia geras susisiekimas su VNO (kurio šiam skrydžiui nėra), nes jei skristi iš KUN, o grįžti į VNO, reikalinga arba visuomeninis transportas arba vairuotojas.
Tai kad RYR angaras KUN paskutini karta kai maciau buvo prikimstas malunsparniu :)
Jei kam idomu, vakar dienos Wizz tupimas VNO, mano ir kolegu darbai.
http://www.lt-vacc.org/forumas/viewtopic.php?f=14&p=20285#p20285
Vilniaus oro uosto puslapyje pasigedau informacijos atvykusiems klientams kaip susimokėti už viešąjį transportą. Kainos pateiktos, tačiau nepaaiškinta ar parduodami bilietai pačiame oro uoste, ar galima autobusuose atsiskaityti banko kortele. Kur parduodami traukinio bilietai, kokie čia atsiskaitymo būdai. Mums galbūt daug kas aišku, tačiau atvykusiems iš kitur – tai klausimai. Aš ir pats nežinau kur būtų galima įsigyti traukinio bilietą. Pats keliaudamas tokią informaciją visada pasitikrinu, todėl čia ir užkliuvo :) Dedant tokio puslapio informaciją labai sveika į viską pažvelgti svetimom akim.
i Lietuva vis dar keblu pasikviesti verslo partnerius, nes niekas nenori sugaisti papildomai vienos-dvieju dienu skrendant per Riga
Having read this I believed it was rather informative.
I appreciate you taking the time and energy to put this article
together. I once again find myself personally spending
a significant amount of time both reading and commenting.
But so what, it was still worth it!
obviously like your web-site but you have to check the spelling on several of your posts.
Many of them are rife with spelling issues and I to find it very troublesome to inform the reality on the other hand I’ll
certainly come back again.
Many thanks, this site is very useful.
hierbas de potencia
The only place you’ll find success before work is in the dictionary