Vilniaus oro uostui kalendorinė vasara buvo rekordinė, dviženkliais procentais augo visi Lietuvos oro uostai
Baigėsi kalendorinė vasara. Vilniaus oro uostui pagal aptarnautų keleivių skaičių ji buvo rekordinė. Birželio-rugpjūčio mėnesiais iš ir į Vilniaus oro uostą skrido 699,7 tūkst. keleivių – daugiau nei bet kada. Lygšiolinis rekordas buvo pasiektas 2008 m. ir šiemet jis buvo pagerintas 7%. Praėjusių metų vasaros rezultatas buvo pagerintas 24%.
Įdomu tai, jog lyginant su praėjusiais metais, augo beveik visi Vilniaus oro uosto statistiniai rodikliai. Reguliariaisiais skrydžiais keliavusių skaičius augo 25,5%, užsakomaisiais skrydžiais keliavusių – 23%. Skrydžių skaičius išaugo 5% ir tik krovinių kiekis sumažėjo 1,5%.
Populiariausių krypčių lentelės viršūnėje didelių pasikeitimų neįvyko – trys populiariausios kryptys iš Vilniaus vasarą išsilaikė tos pačios kaip ir 2012 m. I pusmetį.
Sezono augimo rekordininke reikėtų laikyti Maskvos kryptį, kuria keleivių padaugėjo daugiau nei dvigubai ir Maskvos kryptis išsiveržė į populiariausių krypčių iš Vilniaus ketvirtąją vietą. Tam didelės įtakos turėjo per praėjusią žiemą gerokai išvystyta pasiūla – į Maskva skraidina trys vežėjai, iš Vilniaus oro uosto galima nuskristi tiesiogiai į bet kurį iš trijų tarptautinių Maskvos oro uostų.
Daugiau nei dvigubai augo ir Talino kryptis, tačia absoliučiais skaičiais jos augimas mažesnis. Tam buvo ženkli priežastis – ankstesniais metais „Estonian Air” darydavo vasaros atostogas nuo liepos pradžios iki rugpjūčio pabaigos skrydžių tarp Vilniaus ir Talino tvarkaraštyje dėl labai mažo verslo srauto, kuris dominuoja maršrute. Šiemet tranzitinis srautas bei paūgėjęs verslo srautas leido skrydžius šia kryptimi vykdyti visą vasarą.
Kitų krypčių augimui ženklų impulsą turėjo „low cost” bendrovių pasiūlos vystymas – daugėjo skrydžių į Milaną, Oslą, Eindhoveną, Korką, Donkasterį, Dortmundą – kas lėmė ir ženklų šių krypčių augimą.
Tarp verslo krypčių išskirtinį augimą pademonstravo Varšuvos ir Kijevo kryptys, kuriomis keleivių skaičius išaugo daugiau nei trečdaliu. Dviženklį augimą pasiekė ir Frankfurto bei Vienos kryptys. Mažesnį augimą demonstravo srautas Kopenhagos, Helsinkio ir Briuselio kryptimis.
Ženklią (11%) srauto netektį patyrė „airBaltic” skrydžiuose Rygos kryptimi. Šiek tiek toliau mažėja srautas Dublino kryptimi (vasarą – 2%). Turistinis srautas Romos kryptimis sumažėjo dėl šiek tiek sumažintos pasiūlos. Brėmeno oro uostas buvo uždarytas pirmąsias dvi rugpjūčio savaites, kas didžiaja dalimi lėmė srauto sumažėjimą į šį miestą.
Didžiausią rinkos dalį prarado „Czech Airlines” – daugiau nei du trečdalius srauto į Prahą. Šį ženklų pokyti didžia dalimi nulėme ir pasikeitusi „Czech Airlines” strategija – iš tranzitinio modelio per Prahą maršrutas buvo transformuotas didžiąja dalimi į tiesioginį srautą tarp Vilniaus ir Prahos bei sumažintas skrydžių skaičius nuo kasdienių iki 3 skrydžių per savaitę.
Bendras lėktuvų užpildymas 2012 m. vasarą išaugo 5%. Didele dalimi tai lėmė didesnė žemų kaštų bendrovių dalis bendrame portfelyje, kurios demonstruoja aukštesnius užpildymo rodiklius. Tačiau aukštesnius lėktuvų salonų užpildymus šią vasarą pasiekė beveik visos bendrovės – išskyrus „airBaltic” ir „Czech Airlines”.
Skrydžiui į Tel Avivą iš užsakomojo reiso transformavusis į visiems prieinamą reguliarųjį srautas paaugo 9%. „Iceland Express” per vasaros sezoną į Reikjaviką pervežė beveik 2300 keleivių.
Žvilgsnis į visų Baltijos oro uostų vasaros mėnesių rezultatus:
Nepaisant to, jog Vilniaus, Talino, Kauno ir Palangos oro uostai augo dviženkliu procentų skaičiumi, bendras regiono augimas – 4%. Praėjusį mėnesį rašiau, jog Lietuvos oro uostai auga sparčiausiai Europoje. Bendras regiono augimas yra beveik keturis kartus didesnis už Europos vidurkį – ACI Europe kol kas nepaskelbė rugpjūčio duomenų, tačiau pagal liepos duomenis bendras Europos oro uostų augimas buvo 1,1%.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
67 komentarai
Leave a reply
Jau parašęs įrašą priėjau prie Šiaulių oro uosto duomenų, kad būti sąžiningais iki galo: Šiaulių oro uostas per 3 mėn. aptarnavo 290 keleivių, į paskutinę lentelę dar reikėtų jį įtraukti su skaičiumi 0.3.
Šiaulių oro uostas krovinių žemėlapyje yra gerokai ryškesnis žaidėjas. Bendram išprusimui, cargo srautai per 2012 m. I pusmetį:
Vilniaus oro uostas 2900 t.;
Šiaulių oro uostas 2102 t.;
Kauno oro uostas 907 t.;
Palangos oro uostas 103 t.
Maskva 61% vasara:(
Dziugu tai ,kad nepasitrauke nei vienas .Kitas dalykas sezonu toks load labai jau zemas,nors i Maskva verslas labai skraido.Tokiu atveju turistai rokiruosis su verslu ir viskas turetu but OK.
O koks Krokuvos paskutiniuju reisu load? Nes su 30% butu buve jau nuimti seniai:),kiek suprantu cia toks load gavos del sunkios pradzios
Kažkiek apnykus RIX bazei (sumažėjus jungimų galimybei) dalį skrydžių per Rygą iš Talino ir Vilniaus paėmė kiti žaidėjai – keliose vietose tiesioginiai reisai, kitur reisai per kitus miestus.
Savo ruožtu, RIX neteko dar ir papildomo srauto iš Skandinavijos ir kt., tačiau Baltijos regione tai kažkiek kompensavo Estonian kuri pradėjo daryti jungimus ir pritrauė dalį panašaus srauto.
Lietuvos oro uostai šie tie paartėjo link natūralios savo padėties atsižvelgiant į namų rinkos dydį, bet iki jos dar toli (lyginant su latviais ir estais), tad potencialo augti dar labai daug. Aišku, čia jau reikalingas ne vien oro uosto, bet ir turizmo skatinimo bei kt. darbas ir, deja, vytis visada sunkiau. Pvz. teko girdėti, kad ne vienas užsienio investuotojas pasirinko Latviją vien dėl geresnio oro susisiekimo, na o aišku kiekvienas toks investuotojas dar didina rinką tiesiogiai ir netiesiogiai, kas gerina susisiekimą toliau.
Manau didžiausias potencialas dabar Palangos. bet tam reikalingas strateginis sprendimas. Vilniaus potencialas irgi yra. Kaunui bus sunku grįžti į buvusią padėtį, nes ta padėtis buvo pasiekta dėka geros KUN vadybos ir prastos VNO vadybos anais laikais, kai Ryanair atėjo į Kauną, o dabar situacija pasikeitė, o jei Kauno ir Vilniaus vadyba (ne vien oro uosto, bet ir TIC, ir kt.) dirbs viename lygyje, dėl rinkos dydžio veiksnių laimės Vilnius. RIX ateitis priklausys nuo BT, o Talino – nuo Estonian, tad įvertinti sunkiau, nes čia ne vien rinkos dėsniai lems.
Na Lufthansa turetu pagaliau prideti arba Miunchena, arba Berlyna. Manau jau pasiektos Frankfurto „lubos”.
Beje, Simonas Palangos vasaros statistika itraukes i savo analize, o pats Palangos oro uostas rugpjucio statistikos oficialiai taip ir nesugeba ideti.
Labai noretusi kad eurolot vel atsirastu kitais metais.
Simonai, jei Europos oro uostai bendrai augo 1.1%, reiskia avialinijos apie pletra kitais metais negalvoja, tik apie sustainability?
Ar apskritai yra Europoje avialiniju kurios zada augti?
Bet tai įspūdinga – Londono kryptimi buvo oversupply ir vistiek LF 89%. Esu tikras, kad nei viena oro bendrovė nepradirbo skraidydama taip dažnai, kaip jie tai darė vasarą.
Beje, LOT ir SAS duomenys šiek tiek pasigerins rugsėjį dėl LH streikų – žinome, per ką dažniausiai LH paroutina streikų metu.
Na Berlynas iki naujo oro uosto uzbaigimo is Vilniaus- be sansu. Miunchenas gal dar… Bet labiau tikeciau kokiu 3 reisu i Frankfurta,kuris kaltu SAS per kepenis…
@Augustinas Žemaitis – pritariu, kad daug ką Lietuvoje lemia ne rinkos dėsniai, bet povandeniniai dalykai. Daug apie tai jau kalbėta.
Kitais metais viskas neatrodys taip gražiai. Šiemet VNO smarkiai augo FR sąskaita. Kitais metais toks šuolis jau neįmanomas ir augimas gali būti tik vienženklis, o KUN statistika po FR pasitraukimo bus su tragišku minusu.
Palaukime FR sprendimo dėl vasaros krypčių. Kas arba padarys KUN statistiką dar tragiškesnę, arba VNO toliau augs.
@savas- kodėl galimi tik tavo minėti du variantai, kodėl manai, kad augimas galimas tik VNO? Kodėl FR sprendimai gali padaryti KUN statistiką dar tragiškesnę, negu ji bus nuo lapkričio? Manau, kad nors ir didelė vagystė padaryta, tačiau dar šis tas liko ir blogiau jau būt negali. Vasaros sprendimai gali šiek tiek pataisyti situaciją.
aš kaipo šią savaitę pavirsiantis emigrantu pareklamuosiu – https://www.facebook.com/EmigrantuPartija2/posts/500662336611970 ;-)
O tai jie tik Ryanair ar ir Aerlingus privers pardavinėt normaliai???
Matyt, jei laimės rinkimus, reikalaus susisiekimo ministro posto – kad galėtų pasinaudot telefonu, tuo pačiu, kur Masiulis skambino ir Ryanair aiškino, kur jiems skraidyti. Jei turės Aerlingus numerį, paskambins ir tiems.
Jei ministro posto negaus, tai planas B paduot į teismą, juk čia „byla jau praktiškai laimėta.”
Planas C turbūt dengti card fraud nuostolius iš partijos kasos.
Nu va, paaiskejo, kad Turkish skrydzius i Vilniu prades tik kitais metais:
Turkish Airlines to conquer Baltics
http://bnn-news.com/turkish-airlines-conquer-baltics-75140
Starting from Thursday, September 13, Turkey’s national carrier Turkish Airlines, is boosting the number of Riga – Istanbul flights to five times a week.
Next year, the airline will also start flying from Vilnius and Tallinn, says Melih Yaman, representative of Turkish Airlines in the Baltic region.
Boeng
nors ir rizikuoju dar viena „drauga” susirast:)))
Bet cia parasei isvis nemastes”Kitais metais viskas neatrodys taip gražiai. Šiemet VNO smarkiai augo FR sąskaita. Kitais metais toks šuolis jau neįmanomas ir augimas gali būti tik vienženklis, o KUN statistika po FR pasitraukimo bus su tragišku minusu.”
Visu pirma rinka auga tai jau bus tavo mineti keli %.Na tu uzmirsai,kad siemet Wizzair 2as lektuvas ne visus metus teskrido.Ryanair irgi savo ides,gi naujos kryptis nuo rudens bus.Jau vien Wizzair ir Ryanair VNO dvizenkliu % paaugins:).O kur dar augantys tradiciniai vezejei ir t.t
Finnair CEO forecasts gloom for Estonian Air
http://www.balticbusinessnews.com/article/2012/9/13/finnair-ceo-forecasts-gloom-for-estonian-air
Smaller and weaker airlines like Estonian Air and airBaltic will either disappear or merge with bigger airlines like Flybe who will take over the profitable routes.
Так вот зачем премьер поехал в Китай – пристраивать airBaltic
http://rus.db.lv/nachalo/transport/tak-vot-zachem-prem-er-poehal-v-kitaj-pristraivat-airbaltic-46547
@Marius. Šauksiu „Valio!”, jeigu tik būsi teisus. Bet nereikia užmiršti, kad FR labai greitai reisus atidaro, bet labai greitai ir uždaro. KUN pavyzdys tai parodė, nors Kauno savivaldybė net pinigus mokėjo už vadinamąją reklamą. Naujų tradicinių vežėjų VNO nenusimato (gal TK su pora reisų per savaitę), likusių vežėjų galimybės jau beveik pasiekė ribą. Poilsinės, manau, taip pat. Europos ekonomika vis dar prastos būklės. Tai iš kur tas dviženklis augimas?
Boeing
tu ka rimtai manai 2013m nebus nei 10% augimo:)
Ka turesime daugiau,ko nebuvo siemet?Pripliusuok 5men Wizzair antro lektuvo srauta(Sausis-Geguze),pridek 4menesius Ryanaira(Sausis-Balandis).Jau cia vos nesigauna tas 220k (10%).O kur dar paskutines Ryanair perkeltos kryptys nuo lapkricio men,2013m gi skris all year.Dar puse metu pirminikavimo ES savo indeli ines.Cia be jokiu nauju krypciu jau bus 10%.
Nelabai suprantu tavo pasakymo,kad Ryanair uzdaro kryptis? Jie gi perkele i VNO,o ne uzdare cia skirtingi dalykai.Todel tokiu perspektyvu VNO nenusimato,kodel jie turetu uzdaryti?
Čia vienas Dievas težino, kur perkels, kur uždarys, kur kas ką įkalbės, kas sumokės. Ryanair elgiasi kaip ta laisvoko elgesio mergaitė, o sutenerių Lietuvoje pilna, net ten, kur nesitikima.
as labiau dziaugciausi SK ar LH naujais reisais..
Karpymų bangą šiai žiemai pagavo ir „brussels airlines”. Nutraukia skrydžius į Lenkiją, šiuo metu skraido į Krokuvą ir Varšuvą. Šalia tų reisų dar nutraukiami:
Brussels – Athens
Brussels – Catania
Brussels – Faro
Brussels – Florence
Brussels – Naples
Brussels – Porto
O tai kodėl varšuva ir Atėnai? Juk tai sostinės, kur srautas į Briuselį garantuotas. Ypač iš Atėnų…
Vilniaus oro uoste keleivių šiemet padaugėjo 34 proc. iki 1,4 mln
Didžiausias Lietuvoje tarptautinis Vilniaus oro uostas šiemet sausį-rugpjūtį aptarnavo 1,442 mln. keleivių – 33,9 proc. daugiau nei pernai atitinkamu laiku.
Vien rugpjūčio mėnesį oro uostas aptarnavo 235 tūkst. keleivių – 23,7 proc. daugiau nei prieš metus, skelbiama oro uosto tinklalapyje.
Skrydžių skaičius Vilniaus oro uoste šiemet sausį-rugpjūtį, palyginti su pernai tuo pat metu, padidėjo 10 proc. iki 20 tūkst., vien rugpjūtį, palyginti su rugpjūčio mėnesiu pernai, – 3,42 proc. iki 2,7 tūkstančio.
Vilniaus oro uoste reguliarius skrydžius šiuo metu vykdo 20 oro bendrovių, kurios skraido 39-iais tiesioginiais maršrutais.
Vilniaus oro uostas šiemet tikisi aptarnauti daugiau kaip 2 mln. keleivių.
BNS informacija
Maljorkoje – avarinis „Ryanair“ lėktuvo nusileidimas, trys sužaloti
http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/pasaulis/maljorkoje-avarinis-ryanair-lektuvo-nusileidimas-trys-suzaloti-57-249042#ixzz26QYzLebE
Parašymas toks, kad atrodo lyg lėktuvas leisdamasis dėl sudužęs būtų dėl Ryanair kaltės. O realiai tai tik dėl turbulencijos paskraidė neprisisegę žmonės ar daiktai, ir 3 nesunkiai užsigavo.
Jei parasytu 3 zmones pargriuvo ar uzsigavo,butu niekam neidomu.po tokio pavadinimo niekas straipsnio net neatsiverstu:)))
Bet cia 15min savo stiliuje:)).
UK labai daug bulvarines spaudos,ir bankrutavo jau ne vienas taip pat:).Jei kam nors kantrybe truks ir pas mus tai atsitikti gali.Tik labai jau maza salis esam ,kad koks Ryanair demesi kreiptu i tai.
Na jei zmogus suzalotas tai nusileidimas „neplaninis” ,o ne „avarinis” :))))
Iš tikrųjų – šitas incidentas tai jau tikrai niekaip negali būti akmuo į Ryanair saugumo daržą. Visada gi akcentuojama, kad rekomenduotina būti prisisegus visą skrydžio laiką.
„airBaltic“ bendradarbiaus su „airberlin“
http://www.diena.lt/naujienos/transportas/-airbaltic-bendradarbiaus-su-airberlin-448818#axzz26RDFuvB1
Šešta pagal dydį oro bendrovė Europoje „airberlin“ įžengė į Baltijos šalių rinką, pradėjusi bendradarbiauti su „airBaltic“. Bendrovės bendradarbiaus pagal bendro kodo sutartį, kuri „airBaltic“ keleiviams leis užsisakyti jungiamąjį skrydį su „airberlin“.
Jungiamaisiais skrydžiais galima bus pasiekti ne tik kitus Europos, bet ir mažesnius Vokietijos miestus. „airberlin“ jau pradėjo siūlyti įsigyti bilietus į „airBaltic“ skrydžius į Rygą iš Diuseldorfo, Hamburgo, Miuncheno, Frankfurto ir Berlyno.
Ar airBaltic ir airBerlin sutartis reiskia, kad mums per Berlyna atsiveria ir visas Etihad tinklas ?
Aha, VNO-RIX-BER-AUH-your destination?:) Idomu, kiek daug skrendanciu butu ir kiek toks skrydis kainuotu kompanijoms…
Penktadienio pratimas: šiandien bus paskelbta apie naują kryptį iš VNO. Spėkite – kokia.
Istanbul!
Stokholmas
Tbilisis
o kada bus paskelbta ir per ka?
Spėju Wizz Prestwickas arba Trondheimas, na dar teoriškai koks Burgasas galėtų būt.
Miunchenas
Stambulas kitais metais. Lieka Stokholmas, Miunchenas. Jei Rossya prades skrydzius, tada Peterburgas. Tbilisis dar per anksti tikriausiai, jei FlyGeorgia, jie laukia antro lektuvo.
Jei wizz tai realiausia manau Prestwick, nes i Norvegija ir taip jau perkrauta..
Budapeštas
Jei Wizzair tai as irgi statau uz Glasgow. Idomu. Laukiam naujienu !
Gal visgi IST…?
Copenhagen (CPH) su Norwegian
arba
Cork (ORK) su RyanAir.
@Linas Na nebent paskelbs, kad skris nuo kitu metu. Skaityk zemiau:
Turkish Airlines to conquer Baltics
http://bnn-news.com/turkish-airlines-conquer-baltics-75140
Next year, the airline will also start flying from Vilnius and Tallinn, says Melih Yaman, representative of Turkish Airlines in the Baltic region.
ARN pretty please…
Amsterdamas gi
Siaip idomu, jau kelinta karta naujas reisas pristatomas penktadienio pavakare :) Cia kad niekas nesuzinotu, ar kaip ?
Bolonija Wizzair
Jurgi, čia kad iškarto į varakėlį skirtą naujam maršrutui :)
Deja, Trondheimas
Pekinas :)
Rio de Žaneiras, tiksliai žinau.
Galit ruošt trusikėlius ir mokinkitės sambą šokt.
Jau 17 valanda, kaip ir laikas skelbti atsakymą :)
Darbo laikas baigesi, visi namo … Suzinosit pirmadieni :)
VNO-PLQ
Manau, kad Glasgow Prestwick su Wizz’ais :))
Ryanair launches winter ski programme
Vilnius – Salzburg
One-way flights to Salzburg, Austria, start from £36.99.
kaip cia ne is KUN – juk ten daugiau slidinetoju tikrai – visa Lietuva… vagyste eiline
airberlin / airBaltic Launches Codeshare Service
Update at 0920GMT 14SEP12
airberlin and airBaltic this week embarks on reciprocal codeshare service, covering flights between Germany and Latvia, as well as service within Domestic Germany. This codeshare agreement covers 22 routes in total, includes the following:
airberlin operated by airBaltic (AB5550 – 5579 series)
Riga – Berlin Tegel
Riga – Dusseldorf
Riga – Frankfurt
Riga – Hamburg
Riga – Munich
airBaltic operated by airberlin (BT5201 – 5300 series)
Berlin Tegel – Cologne
Berlin Tegel – Dusseldorf
Berlin Tegle – Karlsruhe/Baden-Baden
Berlin Tegel – Frankfurt
Berlin Tegel – Munich
Berlin Tegel – Nuremberg
Berlin Tegel – Saarbruecken
Berlin Tegel – Stuttgart
Berlin Tegel – Westerland
Dusseldorf – Stuttgart
Dusseldorf – Hamburg
Hamburg – Nuremberg
Hamburg – Stuttgart
Munich – Dusseldorf
Munich – Hanover
Munich – Hamburg
Munich – Muenster
Labai gerai ir Miunhenas netoli…
wizairas koki nors itariu…
o siaip siandien paskutini karta pirkau CPH-TLL-VNO return, nes jau kelia kainas, tikrai pagalvosiu ar del 100lt verta smirdet aleqoc bare..o ne SAS tiesiai maut
Visgi Wizzair’o Trondheim.