Vilniaus oro uostas patvirtino, jog veda konkrečias derybas SAS

   
     

Dabar faktas patvirtintas pusiau oficialiai – Vilniaus oro uostas kalbasi su Skandinavijos bendrove SAS dėl skrydžių iš/į Vilniaus oro uostą. Apie tai oro uosto vadovas pranešė po susitikimo su Vilniaus meru.

Apie tai, jog SAS nori skraidyti į Vilnių patys spėjau jau kur kas anksčiau. SAS jau keli mėnesiai nebeparduoda skrydžių su SAS į Vilnių iš Kopenhagos ar Stokholmo po kovo 29 dienos. Matyt, SAS ketina nutraukti „codeshare” sutartį su „airBaltic” – dabar „airBaltic” lėktuvai skraido į Vilnių su SAS šūkiu ir skrydžio numeriu.

Sausio 31 diena yra paskutinė, kada turi įvykti sandoris tarp „airBaltic” ir SAS – „airBaltic” vadovų įkurta  bendrovė turėtų išpirkti „airBaltic” akcijas iš kompanijos SAS.

Džiugiausia žinia yra ta, jog iš Vilniaus oro uosto laikinojo vadovo kalbos galima suprasti, jog SAS ketina atidaryti ne tik skrydžius „į Vilnių” – t.y. jungti Vilniaus oro uostą prie savo didžiųjų hub’ų – Kopenhagos Karstrup, Stokholmo Arlanda ir Oslo Gardermoen oro uostų.

Vilniaus oro uosto vadovas paminėjo, jog SAS ketina skraidyti į šešias šalis, tarp jų į Belgijos sostinę Briuselį – reisą, kuris liko tuščias iš jo pasitraukus „airBaltic” ir „FlyLAL” ir apie kurio uždarymo priežastis savo tinklaraštyje rašo pastaroji bendrovė. Esu tikras, jog Norvegija, Danija, Švedija tikrai pateks į šį kol kas slaptą šešetą. Įdomu, kokios dar dvi šalys yra aptariamos. Kandidatu dar gali būti Suomijos sostinė Helsinkis, kur dirba SAS dukterinė bendrovė „Blue1”, tačiau Helsinkis yra „Finnair” miestas.

SAS vizijoje Vilnius nėra tik taškas, į kuriuos SAS trūks plyš norėtų susivežti keleivius į savo skrydžių centrus. Vilnius gali tapti pirmuoju miestu, iš kurio SAS skraido ne tik į Skandinaviją. Be to, SAS planai, apie kuriuos kalba Vilniaus oro uosto laikinasis vadovas, reiškia ir apie kelių SAS lėktuvų bazavimą Vilniuje – į VNO SAS lėktuvai atskristų ne „į svečius”.

Į Briuselį SAS šiuo metu skrenda iš Oslo, Kopenhagos ir Stokholmo.

„airBaltic” savo vasaros tvarkaraštyje yra numačiusi du skrydžius per dieną iš Vilniaus į Kopenhagą ir iš Vilniaus į Stokholmą bei po vieną kasdienį skrydį Vilnius-Oslas. Pirmieji du ypač gali greitai tapti „airBaltic” nebepelningi, jeigu šiame maršrute teks konkuruoti su SAS. Nors SAS kainos paprastai yra aukštesnio lygio, tačiau retam keleiviui Kopenhaga ar Stokholmas yra paskutinis skrydžio taškas – daugelis su SAS bendrove tęsia skrydžius toliau.

Kita įdomi VNO vadovo šneka apie olandų bendrovės KLM kvietimą į Vilnių. Neabejoju, jog kalba eina apie Amstrdamas-Vilnius reisą. Šiuo metu „FlyLAL” skraido KLM vardu šiuo maršrutu ir tai yra pagrindinis „FlyLAL” žemėlapio perlas – per Amsterdamą siūlomi labai patrauklūs pasiūlymai tiek tęsti kelionę po Europą, tiek pasiekti tolimus pasaulio kampelius, kur siekia KLM gijos. Kas bus su du kartus per dieną vykdomi „FlyLAL” reisu Vilnius-Amsterdamas?

Kas dėl SAS, tai linkiu sėkmingos derybų baigties Vilniaus oro uostui ir tikiuosi, jog SAS ir Vilniaus oro uosto bendradarbiavimo pradžia bus jau šių metų kovo 29 dieną.

O pigias skrydžių bendroves tegul Vilniaus oro uostas palieka Kauno oro uostui. Įdomu tik tai, jog skirtingi žurnalistai girdi skirtingus dalykus. Palyginkite:

„Delfi”:  TVOU vadovas atmetė galimybę į Vilnių vilioti pigių skrydžių bendroves, kurios, anot jo, reikalauja per didelių nuolaidų, todėl bendradarbiavimas su jomis nėra naudingas oro uostui.

VZ.lt: „Nors Vilniaus oro uostas ir vilioja pigių skrydžių bendroves, tačiau oro uosto mokesčių joms mažinti neplanuoja.”


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

19 komentarai

  1. Vytautas-NT - 2009 01 14, 23:34

    Kelios trumpos pastabos. Kalbose apie derybas su KLM aš įžiūrėjau kitą idėją, Greičiausiai kalba eina apie Paryžiaus reiso atgaivinimą ir Air France grįžimą. Nes į Amsterdamą skrydžių lyg netrūksta. O AF galėtų užpildyti tuštuma, bei dar jungiamųjų maršrutų pasiūlyt.
    Keista, kad neužsimenama apie SN, kuri būtų vos ne idealiausia skrydžiams į Briuselį.
    Kalbant apie low-cost’us, labai keista, kad visi, ypač spauda užsiciklinus ant Ryanair. Lyg kitų pasauly nebūtų? Skraido juk pas mus Norvegian? Ir nieko. Man idomiau ar kalbama su Wizz, Skyeurope, Easyjet, AirBerlin, Baboo ir pan. Gal jiem mūsų mokesčiai lyginant su Londono drakoniškais nepasirodys..?

  2. blablabla - 2009 01 14, 23:49

    aisku dziugu kad skrydziu dides, taciau kaip vartotojui daugiausiai skaraidanciam uz savo pinigus, vietoj SAS ar KLM noretus Easyjet,Airberlin ar kt low costu. Nes su didziaisiais jau nelabai apsimokes savaitgaliui iki kokios europos sostines pashokti

  3. Vytautas - 2009 01 15, 10:38

    turint omeny kad EZY pabego is rygos, gal pavyks juos priviliot i VNO arba KUN? pora krypciu i vokietija niekam nepamaisytu manau…

    cia aisku offtopic, bet siandien kasdieninej greitai.lt apziuroj radau kad siulo skrydziu su EZY;) SITO dar nebuvau mates :)

  4. Flylal - 2009 01 15, 20:03

    rytoj svarbi diena :/

  5. Vytautas-NT - 2009 01 15, 23:16

    Vel LAL bankrutuos?

  6. Pranas - 2009 01 16, 10:56

    „O pigias skrydžių bendroves tegul Vilniaus oro uostas palieka Kauno oro uostui.”

    Kauno oro uostą iš stambesnių pigių skrydžių kompanijų rinktųsi tik Ryanair ir Wizzair. Visos kitos šiais laikais stengiasi skraidyti į pagrindinius oro uostus. Atsisakyti jų – reiškia palikt oro uostą merdėti.

    O SAS dabartinė kainodara tokia, kad didžioji dauguma turistų tiesiog jais neskraidys (kaip kad neskraido ir su LOT ar Austrian). Nebent jie ją Lietuvai pakeistų.

  7. Vytautas-NT - 2009 01 16, 14:29

    Aš tai sakyčiau, kad stambumas nesvarbu, svarbu, kad kažkas skraidytų į tą Kauną.
    Kiek pamenu, SkyEurope skraido ne tik į didelius oro uostus. Šiaip reisas į Bratislavą mums labai praverstų.
    Apskritai nereikia sakyti ką mes įsisleisim, o ką ne. Svarbiausia, kad VNO nesukiotų rankų dėl oro uosto mokesčių ir pan. Bet lengvatos vienintelis kelias prisiviliot naujų vežėjų.

  8. Pranas - 2009 01 16, 14:46

    SkyEurope pastaruoju metu nemažai lėktuvų prarado (neįveikė už juos laiku susimokėti), tikrai ne nauji maršrutai jiems galvoje.

  9. Vytautas-NT - 2009 01 16, 15:48

    Klausimas: kiek išvis Europoj šiuo metų yra low-cost’ų? Tikrų ir nebankrutavusių.

  10. Simonas Bartkus - 2009 01 16, 16:05

    Šiaip yra pakankamai sunku atskirti „low-cost” nuo „low-price” kompanijų. Esu jau apie tai rašęs. Pvz. Didžiosios Britanijos kataloguose „airBaltic” yra minimas kaip „low-cost” kompanija. Taigi, dėl traktuotės galima ginčytis.

    Tačiau, bandau iš čia išrinkti „low-cost” kompanijas – http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_airlines_in_Europe

    1. Ryanair
    2. easyJet
    3. airBerlin
    4. Aer Lingus
    5. Norwegian
    6. Vueling Airlines
    7. Transavia
    8. Wizz Air

    Dar būtų galima pridėti Monarch, Thomsonfly, Sky Europe, Lauda Air, Smartwings, Centralwings.

  11. Audrius - 2009 01 16, 16:51

    Berods tikrai. Bakrotas FlyLAL’ui, paskutinės viltys žlugo, nes be licencijos daryti nėra ką.

  12. G - 2009 01 16, 18:13
  13. Simonas Bartkus - 2009 01 16, 18:19

    Ką tik gavau žinią iš „FlyLAL”:

    Šveicarijos investicijų fondui „SCH Swiss Capital Holding AG“ sudarius 100 proc. AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ akcijų įsigijimo sutartį, tačiau nevykdant įsipareigojimų, oro bendrovė nebegali užtikrinti savo veiklos tęstinumo bei kreditorių reikalavimų, todėl siekdama nebedidinti bendrovės nuostolių bei nebloginti kreditorių padėties, nuo sausio 17 d. stabdo savo veiklą.

    „Šveicarijos investicinis fondas „SCH Swiss Capital Holding AG“ pasirašydamas akcijų įsigijimo sutartį patvirtino savo ketinimus investuoti į Lietuvos skrydžių bendrovę AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“, tačiau pažeidė pasirašytąją sutartį laiku neatlikdamas mokėjimo. Mes priėmėme, mūsų manymu, teisingiausią šiuo momentu sprendimą – stabdyti bendrovės veiklą. Tai darome siekdami užkirsdami kelią tolesniam nuostolių didėjimui ir kreditorių padėties blogėjimui“, – sakė AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ generalinis direktorius Vytautas Kaikaris.

    AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ pradėjo sutarties nutraukimo su „SCH Swiss Capital Holding AG“ procedūrą.

    Sausio 16 d. vakarinis AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skrydis iš Amsterdamo (pakilo 19 val. 30 min. vietos laiku) į Vilnių bus paskutinis prieš veiklos sustabdymą.

    Lietuvos skrydžių bendrovė ilgą laiką konkuravo rinkoje nelygiavertėmis sąlygomis, veiklos nuosmukį sąlygojo aviacinių degalų brangimas ir pasaulinės finansinės krizės padariniai. Taip pat reikšmingas faktorius tas, kad turimi lėktuvai nebeatitinka pasikeitusių rinkos sąlygų, jie nebuvo pakankamai užpildomi, todėl skrydžiai tik didino bendrovės nuostolius.

    Šiuo metu AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skolos, nepadengtos turtu, siekia apie 90 mln. litų. Pagrindinis kreditorius – patys bendrovės akcininkai, kuriems skola viršija 47,5 mln. litų.

    Primename, kad AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ yra pateikusi apie 200 mln. vertės ieškinį bendrovei „airBaltic“ ir Rygos oro uostui. Yra priimta teismo nutartis dėl šių įmonių turto arešto. Patenkinus ieškinį, oro bendrovės finansinė padėtis iš esmės pasikeistų, kas turėtų teigiamos įtakos bendrovės veiklai.

    „Mes ieškojome visų įmanomų išeičių iš dabartinės padėties, tačiau nesuradę investicijų tolesnei oro bendrovės veiklai vystyti ir siekdami nebedidinti skolų, šiuo metu matome vienintelę išeitį – stabdyti veiklą“, – aiškina V. Kaikaris.

    Atsakydamas į klausimą dėl tolesnės bendrovės ateities, Vytautas Kaikaris sakė: „Būdami Lietuvos respublikos piliečiai esame tikri, kad tik nacionalinis oro vežėjas gali užtikrinti šalies interesus, todėl bendrovė lieka atvira bet kuriems pasiūlymams, galintiems padėti surasti išeitį iš susiklosčiusios situacijos ir užtikrinti keleivių skrydžius iš Vilniaus“.

    Artimiausiu metu nesulaukusi pasiūlymų, galinčių teigiamai įtakoti tolesnę AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ veiklą, bendrovė kreipsis į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo.

    Nors ir spaudžiama sunkumų, bendrovė AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ sugebėjo įvykdyti savo pažadą – sudaryti sąlygas skristi ir susitikti žmonėms žiemos švenčių metu. Deja, sustabdžius bendrovės veiklą savo kelionių planus bus priversti pakeisti 29 400 skrydžio bilietus iš anksto įsigijusių keleivių. Informacija keleiviams bus teikiama oro uostuose, kelionių agentūrose, interneto portale http://www.flylal.com

    Akcinėje bendrovėje „flyLAL – Lithuanian Airlines“ šiuo metu dirba 360 darbuotojų. Sustabdžius bendrovės veiklą, darbuotojams bus skelbiamos prastovos.

    „Nuoširdžiai apgailestaujame, kad nepavyko susiklosčiusios situacijos išspręsti visiems palankiu būdu ir teko priimti tokį skausmingą sprendimą“, – savo ir bendrovės akcininkų vardu kalbėjo V.Kaikaris.

    Informacija AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skrydžių bilietus įsigijusiems keleiviams:

    Apgailestaudami informuojame, kad „flyLAL – Lithuanian Airlines“ bilietus įsigiję keleiviai negalės jais pasinaudoti nuo sausio 17 dienos.

    Nuoširdžiai atsiprašome dėl iškilusių rūpesčių. Esant būtinybei skubiai išvykti, siūlome pasinaudoti kitų oro bendrovių paslaugomis.

    Pretenzijas bendrovei „flyLAL – Lithuanian Airlines“ dėl neįvykusių skrydžių galite pateikti išsiųsdami jas paštu: AB „flyLAL – Lithuanian airlines“, A. Gustaičio g. 4, LT-02512 Vilnius arba el. pašto adresu: info@flylal.com.

    Kelionių agentūrose bilietus pirkusiems keleiviams siūloma pasiteirauti šių agentūrų dėl galimybių susigrąžinti sumokėtus pinigus už bilietus arba juos pakeisti.

    Jeigu buvo įsigytas bilietas jungtinei kelionei ne tik su AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“, bet ir su kitomis oro bendrovėmis, siūloma kreiptis į kitus oro vežėjus dėl visos kelionės vykdymo šių vežėjų nurodytomis sąlygomis.

    Jeigu už bilietą buvo mokėta kreditine kortele, siūloma pasiteirauti kreditinę kortelę išdavusios kredito įmonės apie galimybę susigrąžinti sumokėtus pinigus.

    Viešbučių rezervavimo, draudimo ar automobilio nuomos paslaugas interneto svetainėje http://www.flylal.com užsisakiusiems keleiviams turėtų būti sudarytos sąlygos pasinaudoti tomis paslaugomis – keleiviai turėtų kreiptis į šių paslaugų teikėjus.

    Taip pat rekomenduojama kreiptis į draudimo kompanijas tiems keleiviams, kurių draudimo sąlygos leidžia gauti draudimo išmokas už neįvyksią kelionę ar pan.

  14. Vytautas-NT - 2009 01 16, 21:13

    Belieka pasidžiaugt, kad apdairūs FlyLAL vadovai spėjo išsimokėti sau premijas ir algas. Bent kažkas krizės laikais gerai gyvena…

    Tikiuosi E.Masiulis ir teisėsauga išnarplios sąvininkų priregstą maišalynę.

  15. […] Prieš porą dienų rašiau, jog keista, kad Vilniaus oro uostas skelbia apie vedamas derybas su olandu bendrove KLM. Iš ties, matyt, Vilniaus oro uosto vadovybė jau žinojo apie “FlyLAL” veiklos pabaigą ir vieno labiausiai nusisekusių reisų nutraukimą. “FlyLAL” skraidė reisu Amsterdamas-Vilnius KLM vardu ir į Amsterdamą KLM kompanijai atveždavo labai daug keleivių. Dabar esu tikras, jog KLM atidarys reisą į Vilnių, kai tik atliks organizacinius darbus. KLM gali būti pardavęs daug bilietų į Amsterdamas-Vilnius reisą savo vardu. Šiuo metu KLM skraido iš Amsterdamo į Rygą. […]

  16. […] Kandidatas Nr. 1. “Scandinavian Airlines”. Apie derybas su šiuo kandidatu patvirtino Vilniaus oro uosto vadovas, o Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis paminėjo, jog susitikimas su SAS atstovais vyko net “karštąjį pirmadienį”, kada “flyLAL” keleivių problemų sprendimas yra tikrai svarbi problema – vadinasi, SAS atėjimas į Vilnių yra skubus klausimas. Galimi maršrutai: Vilnius-Kopenhaga; Vilnius-Stokholmas; Vilnius-Oslas; Vilnius-Briuselis. Jeigu SAS imtų skraidyti ne tik į savo skrydžių centrus Skandinavijoje, tuomet kitų maršrutų atsira…. […]

  17. […] “Brussels Airlines” buvau įvardijęs kaip vieną pagrindinių kandidačių pasirodyti Vilniaus oro uoste. Vilniaus oro uosto vadovai teigė, jog kandidate aptarnauti šį maršrutą yra SAS. […]

  18. http://www.blrimages.net/ - 2016 04 29, 04:21

    Oh, I’m not counting, just admiring how good they make Bush look by making the claim. The pose is ever so much more important to them than the reality, as they’ve shown us over and over.

  19. car insurance quotes - 2016 06 4, 18:38

    Have you given any kind of thought at all with translating your blog in to Chinese? I know a small number of translaters right here that will would help you do it for free if you want to contact me personally.

Leave a reply