In memoriam, AB „flyLAL – Lithuanian Airlines”

   
     

Reguliariųjų skrydžių bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines” nebėra. Susisiekimo ministras šiandien prabilo apie bendrovės skrydžių licenzijos sustabdymą, tačiau to bendrovė nesulaukė – apie 18 val. buvo išplatintas pranešimas, jog bendrovės veikla nuo sausio 17 dienos yra nutraukiama, žinia paleista ir per bendrovės tinklaraštį bei „Facebook” puslapį.

Šiandien, vėluodamas valandą, apie 24 val. Vilniaus oro uoste nusileis paskutinis „FlyLAL” reguliariųjų reisų lėktuvęs, grįžęs iš Amsterdamo.

Rytoj nebepakils šaltibarštinės uodegos į Amsterdamą, Londoną, Budapeštą, Milaną.

Tačiau „FlyLAL” lėktuvai rytoj skris į Hurgadą, Šarm El Šeichą, Bergamą ir Lioną – šiuos skrydžius kelionių organizatorių užsakymu vykdys bendrovė „FlyLAL Charters”, turinti atskirą A lygio skrydžių vykdymo licenziją ir besinaudojanti tuo pačiu „FlyLAL” prekės ženklu bei tais pačiais iš „Avia Asset Management” nuomojamais lėktuvais.

Susisiekimo ministerijos Eligijus Masiulis „Panoramai” sakė, jog teisėsaugos institucijos tirs tyčinio AB „flyLAL – Lithuanian Airlines” bankroto versiją.

AB „flyLAL – Lithuanian Airlines” pranešime teigia, jog 360 darbuotojų bus fiksuojamos prastovos, artimiausiu metu bus pradedamos bankroto procedūros, o keleiviams tiesiog siūloma ieškoti kitų skrydžių galimybių, o dėl pinigų už įsigytus bilietus gražinimo kviečiama kreiptis paštu. Keleivių laukia labai daug papildomų išlaidų. Pvz., jeigu planavote į Vilnių grįžti rytoj iš Amsterdamo, tai jums teks pirkti „airBaltic” bilietą per Rygą už 200 EUR.

Kas keičiasi skrydžių žemėlapyje?

Vilnius lieka be jungties su Londonu – tiesiogiai ši Lietuvos skris tik „Ryanair” iš Kauno į Stanstedo ir Lutono oro uostus netoli Londono. Puikus šansas yra sugrįžti „British Airways”, kurie prieš kelerius metus neatlaikė „FlyLAL” ir „airBaltic” konkurencijos bei pasitraukė iš šio maršruto.

Prieš porą dienų rašiau, jog keista, kad Vilniaus oro uostas skelbia apie vedamas derybas su olandu bendrove KLM. Iš ties, matyt, Vilniaus oro uosto vadovybė jau žinojo apie „FlyLAL” veiklos pabaigą ir vieno labiausiai nusisekusių reisų nutraukimą. „FlyLAL” skraidė reisu Amsterdamas-Vilnius KLM vardu ir į Amsterdamą KLM kompanijai atveždavo labai daug keleivių. Dabar esu tikras, jog KLM atidarys reisą į Vilnių, kai tik atliks organizacinius darbus. KLM gali būti pardavęs daug bilietų į Amsterdamas-Vilnius reisą savo vardu. Šiuo metu KLM skraido iš Amsterdamo į Rygą.

„FlyLAL” partneres „Aeroflot” ir „Aerosvit” laikau pagrindinėmis kandidatėmis užimti atitinkamai Maskvos ir Kijevo kryptis. Rankas turėtų kurį laiką trinti rusų bendrovė „Utair”, skraidanti reisu Vilnius-Maskva, tačiau ši bendrovė Vnukovo oro uoste nesiūlo jungiamųjų skrydžių galimybių. Jeigu jums dabar reikia į Rusijos miestą (ne Maskvą) – greičiausiai reiks skristi su trimis persėdimais.

„FlyLAL” nutraukus veiklą, sumažės Vilniaus jungčių su Frankfurtu – galbūt šiame maršrute suintensyvės „Lufthansa” organizuojama jungtis su šiuo miestu. Pagal „Lufthansa” vasaros tvarkaraštį ši kompanija vasaros metu ketina gražinti vakarinį Frankfurtas-Vilnius-Frankfurtas reisą.

Vilnius ilgam prarado jungtis su Madridu ir Budapeštu – eksperimentiniai nauji „FlyLAL” maršrutai ilgai nebus įdomūs. „Iberia”, kuri buvo „FlyLAL” partnerė reise Madridas-Vilnius neseniai atšaukė planus atidaryti reisą į Rygą.

Vakar „airBaltic” dar kartą pakeitė savo planus 2009 metų vasaros sezonui. „airBaltic” nebeketina gražinti reiso Vilnius-Londonas (Gatwick), taip pat atšaukė planus vėl skraidyti Vilnius-Oslas. Jau anksčiau aišku, jog „airBaltic” tik kalbėjo apie laikiną Berlyno, Briuselio, Helsinkio reisų stabdymą – šių reisų vasarą nebebus.

Neįtikėtina, bet „airBaltic” panaikino ir rytinius ir vakarinius reisus į Stokholmą, vietoje jų įvedė tik darbo dienomis vykdomą vidurdienio reisą. SEB, „Swedbank”, Cramo, „TeliaSonera” grupės ir dar šimtų Švedijos įmonių darbuotojai tyliai verkia ir tikisi, jog SAS bendrovė atvyks į Vilnių.

Nesiimsiu šįvakar vertinti AB „flyLAL – Lithuanian Airlines” skolų ir įsipareigojimų vykdymo peripetijų – tegul taip daro atsakingos institucijos.

Lauksiu naujų bendrovių, pasirodančių Lietuvos oro uostuose, labiausiai tų, kurios ne tik atvyks pasisvečiuoti ir pasiimti keleivių. Tikiuosi, jog tinklaraštyje kategorijos „lėktuvai” neteks uždaryti.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

52 komentarai

  1. flyLAL - 2009 01 16, 23:16

    Sveiki,

    daznai paskaitome Jusu blog’a.. matome daug protingai ir argumentuotai keliamu klausimu. Kvieciame juos uzduoti tiesiogiai..

    Kiek tai leis komerciniai ir konfidencialus dalykai visada atsakysime i Jums rupimus klausimus. Arba nebeatsakysime…

  2. flyLAL - 2009 01 16, 23:25

    SB: „Aš kasdien gaunu po gerą dešimtį žinučių su klausimais “Ar verta pirkti FlyLAL bilietus?”, “Ką daryti su FlyLAL bilietais?”. Visiems rekomenduoju pirkti, kadangi tikiu, jog skrydžiai nenutrūks netikėtai.”

    Niekaip nesupratau, kodėl SB pasirinko „rekomenduoti”? Juk visi, kas bent kiek sekė įvykius, visiems savo draugams, giminėms ir giminių draugams nerekomendavo. SB „tikėjimas” neatrodė įtikinamas, – matyt, SB kaip marketingo PR specas nutarė „įkvėpti” masėms „vilties”, manydamas, kad bookingai bent kažkiek padės LAL’ui :) Kaip jis dabar pažiūrės nusipirkusiems bilietukus į akis? :D

  3. To FlyLAL - 2009 01 16, 23:27

    Visogero, jusu afioros visiems igriso, kiek per jus zmoniu darba praras…..
    Aisku pradesit kaltint kitus

  4. flyLAL - 2009 01 16, 23:38

    Dar SB gali būti tikras, kad greituoju būdu bus atidarytas reisas BRU-VNO-BRU. Spėkite – kokios uodegos skraidys? :P

  5. Vytukas - 2009 01 16, 23:51

    Simonai, o sakai, kad į Lioną ryt vež? Bet turbut ne tuo reisu kur per amsterdamą?

  6. flyLAL - 2009 01 16, 23:51

    Glory memory of us: (rasite tikrai idomios info ;]
    LITHUANIAN AIRLINES (TE/LIL) 2003 metais:

    Gustaicio 4, Vilnius, 2038, Lithuania
    Tel 370 52 306017 Fax 370 52 166828 Sita VNOCCTE
    E-mail info@lal.it Website http://www.laUt
    Services Scheduled, charter, regional, passenger and cargo
    Parent organisation/shareholders Republic of Lithuania (state
    property fund) (100%)
    Airline subsidiaries/shareholdings Air Lithuania (100%)
    Alliances Air Baltic, CSA Czech Airlines, Finnair, Iberia Airlines,
    KLM, LOT Polish Airlines
    Date established 20 September 1938
    Date operations started 29 September 1938
    Description National carrier of Lithuania, offering domestic and
    international scheduled services to 15 destinations from its main
    hub in Vilnius. It also runs its own tour operator, Aviaturas &
    Partners, a cargo terminal in Vilnius Airport, Lithuanian Airlines-
    Cargo, a catering joint venture Aero-Chef-LAL, and the airline
    company Air Lithuania.
    History Established as a regional branch of Aeroflot during the
    Soviet occupation of Lithuania in 1938, and was re-established in
    September 1991 just days before Lithuania’s independence. The
    first scheduled flight, to Copenhagen, was inaugurated in
    December that year. The Lithuanian government intends to partially
    privatise the airline in 2003.
    Employees total 911 Engineering staff 232 Flightcrew 189
    Cabin crew 104
    Executives
    Chairman, General Director and Chief Executive Vidas Zvinys
    Director Finance Saulius Stasiunas
    Director General Services Kazys Spetyla
    Director Technical Department Albertas Balciunas
    Director Flight Department Vaclovas Razgaitis
    Head of International Relations Miroslav Binge!
    Fleet 2 x Boeing 737-200 Advanced
    2 x Boeing 737-300
    3 x Saab 2000
    Main base Vilnius International (VNO)
    Destinations (domestic scheduled) Palanga, Vilnius
    Destinations (international scheduled) Amsterdam, Berlin,
    Copenhagen, Frankfurt, Helsinki, Kiev, London, Moscow, Paris,
    Stockholm, Tallinn, Warsaw

  7. Simonas Bartkus - 2009 01 17, 00:08

    Dėl rekomendacijos pirkti „FlyLAL” bilietus – atsiprašau visų, kurie patikėjo manim ir įsigijo, tikiuosi, jog atgausite išleistus pinigus. Iš ties, mano patarime buvo gabalas optimizmo – visgi, manau, kad ir kokios aferos slypi už to, „FlyLAL” bankrotas yra blogai Lietuvai. Antras dalykas, „word of mounth” gali nužudyti ir sveiką arklį, todėl nenoriu kalti vinių į niekieno karstą.

    Realiai, tai gruodžio vidurio įvykių realiai „FlyLAL” buvo pasmerkta – pardavimai ženkliai turėjo kristi vien dėl kalbų apie juos, tačiau netikėjau, kad viskas užsibaigs šitaip jau sausio vidurinę dieną.

  8. expertas - 2009 01 17, 00:09

    Hurgada, Sarm El Seichas, Bergamas ir Lionas tikrai ivyks (tai atskirai apmoketi reisai). O del visa kita-parodys laikas…

  9. expertas - 2009 01 17, 00:11

    Tiesa, kas man gali atsakyti, kam reikejo isvis parduoti Lietuvos Avialinijas pacioje pradzioje visos sios istorijos?

  10. Simonas Bartkus - 2009 01 17, 00:14

    Vytukui – dėl Liono: tai yra „FlyLAL Charters” vykdomas „Travelmano” užsakomasis skrydis slidinėtojams – nežinau ar anksčiau skrisdavo per Amsterdamą.

  11. Simonas Bartkus - 2009 01 17, 00:31

    Aš manau, jog „Lietuvos avialinijas” tuo metu privatizuoti tikrai reikėjo. Gaila, kad tuo metu neatsirado rimtos bendrovės, kuriai būtų įdomi Baltijos rinka – domėjosi SAS, bet su jais tuo metu nesusitarė. Atsirado „Žia Valda”, „Sanitex” ir „Indeco” kompanija ir jie nupirko – gan už logišką kainą (atsižvelgiant į kompanijos jau tuometines skolas).

    Nemanau, jog šiandien būtų gražesnis paveikslėlis, negu turime dabar.

    Deja, bet 2008-ųjų metų vasara bus gražiausias laikas Lietuvos civilinės aviacijos istorijoje – tikrai didelis žemėlapis skrydžių iš Vilniaus, augantis ir nemažas keleivių skaičius, dvi didelės konkuruojančios bendrovės …

    BTW, galbūt teisininkai galėtų pakomentuoti, ieškinį „airBaltic” yra padavusi AB „FlyLAL – Lithuanian Airlines”, ieškinys atrodo netgi perspektyvus (visgi turtas areštuotas) – kas atsitiks su byla, jeigu AB „FlyLAL – Lithuanian Airlines” bankrutuos ir bus bendrovė likviduota?

    Jeigu jau prisiminiau „airBaltic”, tai įdomu, iš kokių apyvartinių lėšų ši bendrovė verčiasi – akivaizdu, kad jų dabartinė veikla generuoja tikrai didelius nuostolius. Bankai apyvartinėms turėtų nebeskolint (kas tiki regioninių bendrovių perspektyva šiandien?), tai reiškia reikia akcininkų įnašų, o Latvijos vyriausybė yra vienintelis aktyvus akcininkas – neteko girdėti, kad ši įnešinėtų pinigus (nebent sugeba valstybė tai padaryti tyliai …)

  12. expertas - 2009 01 17, 00:43

    Galbut pasirodysiu senamadiskas, taciau as buvau pries privatizacija nuo pat pradziu. Parduoti tam, kad suzlugdyti? Jei apsidairysime aplinkui, daug kur valstybe remia (vienaip ar kitaip) nacionalines avialinijas, nes ju pelningumas salyginai mazas ir krizes atveju (kaip dabar) joms isgyvent greiciausiai butu neimanoma. Todel mano nuostata, kad strateginiai objektai negali buti privatizuojami. Kita medalio puse – kad valstybes turtas turetu buti tinkamai valdomas, deja, Lietuvoje taip tikrai nera…

  13. Simonas Bartkus - 2009 01 17, 00:54

    Valstybinių įmonių būtų galima neprivatizuoti su viena sąlyga – jeigu tos įmonės galėtų būti tinkamai valdomos. Lietuvoje nežinau nė vieno pavyzdžio, kad valstybinė įmonė dirbtų kiek įmanoma efektyviai. „Lietuvos geležinkeliai” nors ir dirba pelningai, bet esu tikras, kad įmanoma tą vers suefektyvinti keletą kartų.

    „Lietuvos avialinijos” ėjo žemyn. Prisiminkim, kad iki pat pritazavimo ne nebuvo galimybės pirkti bilietus internetu, nors jau buvo 2005-ieji. Už centus buvo parduotas slot’as Heathrow, pora lėktuvų buvo supūdyta patvoryje, buvo organizuojami kreivi skrydžiai su tarpiniais nusileidimais. Visai tai pradėjo eiti į rezultatus ir realios perspektyvos kaip valdyti ir efektyvinti tą įmonę nebuvo. Nepaisant to, ką darė „FlyLAL” akcininkai turto skaidymo ir t.t. lygmenyje, reikia pripažinti, jog per tuos metus kompanija paėjo keliasdešimt žingsnių pirmyn ir 2007 pabaigoje ar 2008 pradžioje, kol ekonominės griūties kvapo dar nebuvo bet kuris ekspertas būtų bendrovę laikę perspektyvia, nors ir dirbo nuostolingai dėl įvairių priežasčių.

  14. Vytautas - 2009 01 17, 01:33

    Simonai, tavo lektuvu skiltis buvo tarsi nematomas uznugaris musu nacionalinem avialinijom, jautesi visa laika sitas kvepavimas;) jei truputeli nuo ju pakilsi, ir pradesi zvelgt visos Lietuvos keliautoju akimis, pamatysi kad nera taip baisu – emigrantams yra ryanair is kauno, didelis pasirinkimas is Rygos ir t.t. Realiai, labiausiai nukentejusi dalis – musu supuve biurokratai, kurie bilietus pirko is musu, mokesciu moketoju kisenes. Tenka pripazinti, kad flylal su savo veiklos neefektyvumu pati prisiprase bankroto – naturali atranka.
    Manau kad TVOU neliks ilgam be darbo, o ir tavo blogas, kuris uzkabino nuo pirmos dienos, neliks be skaitytoju. Ziurek siek tiek placiau, ir pasidalink savo vizijom, kaip saltibarstines uodegos po naujos kompanijos vardu pakils reguliariems skrydziams :)

  15. flyLAL - 2009 01 17, 01:34

    Mūsų visų, pavadinkim „stakeholder’ių”, artimiausiu metu laukia labai daug naujų įvykių. SB ne tik, kad neteks uždaryti šios „lėktuvų” rubrikos, bet priešingai – bus labai daug darbo : )

  16. Vytautas - 2009 01 17, 01:46

    idomu, dabartinej situacijoj – komentatorius prisistatantis vardu „flylal” – ar nenori prisistatyti? vardas pavarde nebutina, taciau konkretumo noretume. aciu

  17. Audrius - 2009 01 17, 10:20

    Simonai, galima sutikti ir nesutikti dėl privatizavimo ypatumų. Bet vienas iš iš iškalbingų faktų yra tas, kad iki šiol stabiliausios ir gana sėkmingai konkuruojančios Europos aviakompanijos yra arba visiškai arba iš dalies vasltybinės. Pas mus gi bet kurios valstybinės įmonės darbą įtakoja „lietuviški ypatumai”: politizavimas, švogerizmas, savarankiškumo nebuvimas.
    Kadangi žinau tiek LAL tiek FlyLAL virtuvę iš vidaus, tai galiu teigti, kad ne viskas buvo taip blogai valstybinėje bendrovėje. Vien tai, kad LAL sugebėjo verstis su skolomis prilygstančiom dabartinėms, o FlyLAL tai virto nepakeliama našta.

  18. flyLAL - 2009 01 17, 11:55

    2Vytautas:
    galime čia prisistatyti kaip norime, prašau.
    Tačiau „inkognitiškumas” – vienas pagrindinių aspektų, padarančių web logus ir komentarus tokius
    patrauklius „vartojimui”. Informacijos, jos tikslumo, patikimumo, šaltinių vertinimas ir interpretacija yra paliekama skaitytojui.

  19. Vytautas - 2009 01 17, 12:50

    P.S. flylal: galbut galite mestelti keleta uzuominu, ko laukti toliau? nauja reguliariu skrydziu kompanija be jokiu skolu ir su FLYLAL skrydziu tinkleliu? o gal dar kas kita?;) sudominote nerealiai;)

  20. Keleivis - 2009 01 17, 13:04

    Gal galita kas ka nors patarti, nes manau desimtys tukstanciu susidure su tokia situacija:
    turime bilietus i Cikaga, nuo Londono su Virgin Atlantic, gal kas is praktikos zinote, ar yra realu kazkaip prasyti nenaikinti transatlantinio skrydzio, o i Londona mes kaip nors nusigautume.. Ar yra kokiu nors sansu?

  21. expertas to Keleivis - 2009 01 17, 13:10

    Manau, kad pirmiausiai skubiai kreipkites i Virgin Customer Care padalini su tokiu klausimu, ar jus priims i antra keliones segmenta, neskridus pirmojo, jei patys atsirasite Londone. Jiem vis tiek reikes priimti vienoki ar kitoki sprendima siuo klausimu, nes tokiu keleiviu bus ne vienas ir ne du. Manau, kad Virgin saugodama savo reputacija jus skraidins, nebent is FLYLAL puses butu zenkli skola Virgin.

  22. Vytautas-NT - 2009 01 17, 13:35

    Pirmiausia idesiu teisine pastaba. Benkrutuojanti imone gali taip pat sekmingai toliau bylinetis. Paprastai bankrotai (didesni) uzsitesia ne vienerius metus. Latvikos konkurencijos tarnyba pripazino Rygos oro uosto pazeidima. Tiesa LAL byloj yra dar valstybes pagalbos aspektas. Zodziu kazka gali lamet, bet nebutinai 200 mln.
    Mane labiau nudziugino tai, kad ministras pasake, jog kreipsis i teisesauga. Tada yra sansas isvyniot visa ta mazga. Gali paaisket, kad FlyLAL skola FlyLAL groups yra pustas dalyka ir pinigu plovimas. Tokiu atveju savininkams baigsis labai blogai.
    Neatsimenu kuriais metais jie dare imones suskaldyma? Jei tai ivyko maziau nei pries 3 metus, tai bankrotas gales stebuklingai atsukt laikrodzio rodykle atgal, grazint i LAL esmines paslaugas (skydziu aptarnavima, remonta ir pan.). O tada gal ir bankrutuojanciam LAL pirkeju atsiras. Ypac jei skola „sumazes” per puse…

    Dar viena pastaba su Vigin. Beda bus su bagazu. Nes per atlanta galima veztis 2x20kg. O jei skrisit RyanAir, tai tik 1×15 kg.

    Beje, del optimizmo. As pats, kai suzinojau, kad LAL perparduodama galvojau pirkt bilieta i JAV. Tik nespejau, laimei. Ir Simonas cia nieko detas…

  23. Keleivis - 2009 01 17, 13:58

    Paskambinau i Virgin Atlantic Londone, jie neturi jokios informacijos apie LAL’o bedas ir pas juos sistemoje jokiu pakeitimu nera padaryta. Apie ju bankrota suzinojo tikriausiai is manes, sake, kad pagal dabartine situacija bilietai i Amerika negalioja.. Minejo, kad jeigu FLY-LAL su jais kontaktuos, tada bus priimtas kazkoks bendras sprendimas. Bet aferistai su jais matyt net nesiruosia bendrauti, matyt mes keleiviai jiems tuscia vieta..Ka tada reiskia, ju pasakymas kreipkites i kitus oro vezejus del visos keliones vykdymo siu vezeju nurodytomis salygomis kai uzsakyta jungtine kelione.. Fly lal nekelia telefonu..

  24. expertas - 2009 01 17, 14:04

    Gal as ir naivus, taciau Susisiekimo ministerija turetu priversti flyLAL pranesti partneriams apie savo veiklos sustabdyma bei pateikti pilna informacija keleiviams, kaip jiems elgtis sioje situacijoje. Analogiskas dalykas ir su jungtiniais KLM skrydziais.

  25. Simonas Bartkus - 2009 01 17, 14:41

    Labai pritariu pastabai, jog keleivius apsaugoti turėtų imtis Susisiekimo ministerija – visgi ji davė „FlyLAL” reguliariųjų skrydžių licenziją ir ji tą kompaniją tikrino. Suprantama, jog dabar yra situacija sudėtinga, bet atlikti tam tikrus veiksmus ir įpareigojimus galima, siekiant palengvinti keleivių padėtį. Aišku, situaciją sunkina ir tai, jog „FlyLAL” lėktuvai sėdo savaitgalio išvakarėse.

    Manau, savaitgalis yra priežastis kodėl ir kitos „FlyLAL” partnerės oficialiai nepraneša, ką daryti keleiviams – „Virgin”, KLM, Aeroflot, Iberia. Esu tikras, kad KLM yra pardavę kalną bilietų keleiviams į skrydį su skrydžio numeriu KL…, kuriuos turėjo operuoti „FlyLAL”, ko gero, išsiųs per SkyTeam avialinijas Czech Airlines, bet oficialaus pranešimo apie tai nėra.

    Konkurentės taip pat galėtų imtis iniciatyvos ir komunikuoti pasiūlymus „FlyLAL” keleiviams gelbėti keliones – geriausias sąlygas tam turi „airBaltic”, „Czech Airlines”, „Finnair”.

  26. Flyer - 2009 01 17, 17:21

    TO=>Simonas Bartkus – 2009 01 17, 14:41

    Konkurentės taip pat galėtų imtis iniciatyvos ir komunikuoti pasiūlymus “FlyLAL” keleiviams gelbėti keliones – geriausias sąlygas tam turi “airBaltic”, “Czech Airlines”, “Finnair”.
    ==================================================
    Na tu ir naivus Simonai !? Gal pradek realiai i gyvenima ziuret ir tai kas vyksta aviacijoje, o filosofija palik geresnems laikams… Ypatingai AirBaltikas turetu susidometi, kad patalkininkaut LALui….

    Uz tai kas dabar ivyko aviacijoje reiktu patraukt atsakomyben buvusi transporto ministra, ziemelio chebra na matyt dar ir kirkila……

    Visgi gaila kad gyvenam, o blogiausiai issirenkam korumpuota vyriausybe :(

    Dedu daug vilciu i Masiuli, nors politikams jau nustojau labai senai tiket…..

  27. KLM - 2009 01 17, 17:33

    KLM oficiali info:

    The following re-book options will be made available to affected customers:

    1. Customers booked on KL* flights (AMS/VNO/AMS)

    These customers booked to travel on KL* flights to/from VNO until 23 Jan will be re-booked to/from VNO on an O&D basis by KLM using AY via HEL, OK via PRG & KL/BT via RIX/TLL.

    2. Customers booked on TE coded flights ticketed on SkyTeam/SkyTeam Associate ticket stock

    These customers will be re-booked at a KL direct sales point (ATO/CTO) to/from VNO within the guidelines of the KL re-book matrix on customer request.

    Cia apie flyLAL bilietus (prasidedancius 874) kalbos nera…

  28. Obtain - 2009 01 17, 17:49

    Įdomu ar specialiai ar atsitiktinai paskutiniuose pranešimuose pasikeitė FlyLAL’o spokenperson :)

  29. Simonas Bartkus - 2009 01 17, 18:07

    to flyer: aš kalbu ne apie padėjimą FlyLAL, o apie specialius pasiūlymus skristi buvusiems „FlyLAL” keleiviams. Kuomet bankrutavo „Sterling”, tai kelios kompanijos siūlė nuolaidas, spec. pasiūlymus buvusiems „Sterling” klientams. Vis dėl to, „FlyLAL” turėjo trečdalį Lietuvos rinkos – tai yra nemažas gabalas. Dėl to dabar konkurencija tarp likusių kompanijų turi suintensyvėti. Kas pasirinks skraidymą per Rygą, kas per Prahą, kas per Frankfurtą, kas per Kopenhagą. Įpratimas yra didis dalykas, todėl kompanijos turėtų stengtis ir konkuruoti, siekdamos pasidalinti ex-flylal klientus.

  30. Vytautas Mikelionis - 2009 01 17, 18:16

    LR Susisiekimo ministrui
    Gerb. Eligijui Masiuliui

    P R A Š Y M A S
    reaguoti į susiklosčiusią situaciją
    dėl AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ veiklos sustabdymo

    2009-01-17
    Vilnius

    2008-09-25 įsigijome bilietus Vilnius – Čikaga – Vilnius 2 (dviems) asmenims, platinamus bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ internetiniame tinklalapyje. Skrydis jungiamasis – nuo Vilniaus iki Londono skrydį vykdo bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“, nuo Londono iki Čikagos – kompanija „Virgin Atlantic“.
    2009-01-16 oficialiai paskelbus apie bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ veiklos sustabdymą nuo 2009-01-17, 2009-01-16 telefonu susisiekus su bendrove „flyLAL – Lithuanian Airlines“ mums buvo paaiškinta, kad oro transporto bilietams paprastai galioja „Skrydžių kuponų sekos taisyklė“, pagal kurią keleiviui nepasinaudojus pirmesniais skrydžio kuponais, kiti skrydžių kuponai irgi tampa nebegaliojančiais. Tai yra, jei keleivis neskrenda pirmosios skrydžio atkarpos, nurodytos biliete, bilietas tolesniems skrydžio etapams nebegalioja. Tačiau mūsų manymu, toks atsakymas nėra teisėtas ir pagrįstas kiekvienu atveju – t.y. ši taisyklė neturėtų galioti tada, kai keleivis neskrenda pirmosios skrydžio atkarpos ne dėl savo, o dėl bendrovės, vykdančios pirmąją skrydžio atkarpą, kaltės.
    Kadangi bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ oficialiame spaudos pranešime ir informacijoje AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skrydžių bilietus įsigijusiems keleiviams nurodoma: „jeigu buvo įsigytas bilietas jungtinei kelionei ne tik su AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“, bet ir su kitomis oro bendrovėmis, siūloma kreiptis į kitus oro vežėjus dėl visos kelionės vykdymo šių vežėjų nurodytomis sąlygomis“, 2009-01-17 telefonu susisiekėme su kompanijos „Virgin Atlantic“ atstovybe Londone. Šios kompanijos atstovo teigimu, kompanija „Virgin Atlantic“ jokių duomenų ar informacijos apie AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ veiklos sustabdymą nėra gavusi ir taip pat nurodė, jog bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ turėjo susisiekti su kompanija „Virgin Atlantic“ bei suderinti sąlygas, kuriomis turėtų būti vykdomi jungiamieji skrydžiai šių skrydžių bilietus įsigijusiems keleiviams. Taigi šiuo atveju ne keleiviai turi „kreiptis į kitus oro vežėjus dėl visos kelionės vykdymo šių vežėjų nurodytomis sąlygomis“ kaip kad savo pranešime nurodo bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“, o pati bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“, suderinusi sąlygas su jungiamuosius skrydžius vykdančiomis kompanijomis, turi apie jas informuoti keleivius, todėl mes turime kreiptis į bendrovę „flyLAL – Lithuanian Airlines“. Tačiau nuo 2009-01-17 su bendrove „flyLAL – Lithuanian Airlines“ susisiekti nepavyko.
    Atsižvelgdami į aukščiau nurodytas aplinkybes bei tai, jog bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ netinkamai vykdo 2004-02-11 Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) NR. 261/2004 (toliau – Reglamentas) nuostatas, konkrečiai mūsų atveju – nevykdomi Reglamento 5 str. reikalavimai, numatantys oro vežėjo pareigas atšaukus skrydžius – pvz., atšaukus skrydį, skrydį vykdantis oro vežėjas atitinkamiems keleiviams teikia pagalbą pagal reglamento 8 str., kai keleiviams pranešama apie skrydžio atšaukimą, jiems paaiškinama, kokiu kitu transportu jie galėtų keliauti, ir t.t., prašome:
    – reaguoti į susidariusią situaciją;
    – įpareigoti bendrovę „flyLAL – Lithuanian Airlines“ tinkamai vykdyti Reglamento nuostatas bei užtikrinti bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skrydžių bilietus įsigijusių asmenų teisėtus interesus (ypač tais atvejais, kai iš bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ buvo įsigyti bilietai jungiamiesiems skrydžiams);
    – tuo atveju, jei bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ ir toliau nevykdys savo įsipareigojimų, prisiimti atsakomybę dėl susiklosčiusios situacijos ir nedelsiant atlyginti bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skrydžių bilietus įsigijusių asmenų patirtą žalą, o šias lėšas regreso tvarka išsireikalauti iš bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ ar jos akcininkų.
    Atsižvelgiant į tai, kad dėl susiklosčiusios situacijos nukentės(-jo) 29400 bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ klientų, organizuojama nukentėjusių bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ klientų iniciatyvinė grupė, kurios tikslas ginti įsigijusių bendrovėje „flyLAL – Lithuanian Airlines“ kelionės bilietus ir negavusių ar negausiančių už tai priklausančių vežėjo paslaugų.
    Siūlome susidariusią padėtį aptarti bendrame posėdyje, į kurį, manome, turėtų būti pakviesti dalyvauti Lietuvos civilinės aviacijos lakūnų asociacijos, Lietuvos avialinijų orlaivių palydovų profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovai, Lietuvos civilinės aviacijos administracijos atstovai, bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ administracija bei akcininkai, nukentėjusių bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ klientų iniciatyvinės grupės atstovai.
    LR Susisiekimo ministerijai nereaguojant į aukščiau išdėstytus pasiūlymus, neatmetama galimybė organizuoti piketą.

    Pagarbiai, Vytautas Mikelionis
    nukentėjusių bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“
    klientų iniciatyvinė grupės iniciatorius

  31. Vytautas Mikelionis - 2009 01 17, 18:17

    Tuoj bus galima pasirasyti peticija:
    http://www.peticija.lt/visos/2181

  32. Flyer - 2009 01 17, 18:51

    Vytautui

    Na noriu tiket kad Masiulis atreaguos i jusu prasyma, bet jusu atveju geriau nusipirkciau naujus bilietus ir nuskrisciau ten kur reik. O paskui tiesiog parasyti pretenzija su reikalavimu grazinti pinigus (tik neaisku kas jos grazins!??? ) bet cia vienas is variantu

  33. Flyer - 2009 01 17, 18:57

    Simonai manau Fly LAL Charter turetu atidirbineti uz savo dukterine kompanija, ar jiems licencija ir sustabdyta.

  34. To Vytautas-NT - 2009 01 17, 13:35 - 2009 01 17, 19:52

    Per Jusu postus prasiskverbia stabariskas poziuris ir neigiamas nusistatymas aviakompanijos link. Per daug esate prisikaites komentaru, per daug patikejes gandu besivaikancios ir nebutus burbulus puciancios medios.

    Neturekite jokiu iliuziju, kad CAA, VSD, Susisiekimo ministerijai, VMI ar konstitucianim teismui pavyks atrasti bent menkiausiu irodymu del tycinio bankroto. Taip nebus. Priezastis paprasta- viskas net labai ten LEGALU. Nebuvo jokios imones restrukturizacijos. Jai vykdyti reikia teismo leidimo. Atskiri UAB isteigti atskiru istatiniu kapitalu, turtas ir inventorius nupirktas is aviakompanijos uz didesne nei turto vertintoju kaina. Tie pinigeliai, pateke i aviakompanijos kasa, buvo sudegi nti 2008m. pradzioje planuotos pletros ir smarkiai pakilusiu naftos kainu. Daug kas nenumate sios krizes, ne tik savininkai. Deja, kad ir kaip butu apmaudu, kad ir kaip nesinori tuo tiketi, visas veiklos sustabdymas yra legalus. O priezassciu kaip iki to prieita gi labai daug. O saknys matyt visgi musu politikoje, strategijos nebuvime ir korupcijoje.

  35. Vytautas Mikelionis - 2009 01 17, 20:31

    Bandysim kazka daryti, kaip pasiseks matysime. Tikrai nenoriu nieko is valstybes, tik noriu issiaiskinti ar visi viska padare ka galejo, kad taip neatsitiktu kaip nutiko. Manau, kad akcininkai turi pinigu.
    Turiu itarima, kad nebutu buve bandoma parduoti sveicaru imonei fly-lal, jeigu nebutu imanoma atsekti galu. Pardavus tikrai butu viskas „basta”, bet dabar turim vilti.

  36. P.Mikelioniui - 2009 01 17, 21:50

    Graudu skaityti Jusu isvedziojimus. Viskas taip paprasta, o Jus kazkokius burbulus puciate. Atsirado investuotojas, kuris flyLAL vadovybei atrode kaip stebuklas- pasirase sutarti, puoselejo vilti, kad investuos, pakels… O investuotojas papuste padus. Ir jokio cia samokslo nebuvo, jokio pedu metymo. O AB istatyma Jums labai vertetu susirasti ir pastudijuoti. Tai yra ribotos atsakomybes juridinis statusas- AB, ir is akcininku Jus nieko neprisiteisite. Kad ir kaip ebbutu gaila, nera jokio tycinio bankroto pozymiu, flyLAL visada buvo po padidinamuoju stiklu vien del skolos oro uostui. KAd ir labai noredama, ji negalejo pries istatymus tycia nuvaryti imone i bankrota. Susitaikykite su tuo, kad privati imone sudare su Jumis sutarti, ir neivykde isipareigojimu. Tokiais atvejais reikia kreiptis i teisma, o ne i Masiuli, CAA ar dar kazkur.

  37. expertas - 2009 01 17, 22:12

    Nieko graudaus cia nematau. Tai visiskai teisetas reikalavimas, kad antrasis keliones vykdytojas (KLM arba Virgin) butu savailaikiai informuoti apie pirmojo vezejo (flyLAL) bedas. Gave informacija jie priims atitinkama sprendima, ar aptarnauti keleivius antrame keliones segmente, ar ne. is KLM naujienos jau atejo, tikiu, kad pirmadieni ir Virgin pranes savo sprendima. Tik labai keista, kad visa diena nieko negirdet is Susisiekimo ministerijos, jokiu komentaru, o dar keisciau, kad patys flyLAL nepranese savo partneriams apie nutraukiamus skrydzius.

  38. […] su klausimais apie tai, ką daryti, jeigu įsigijote bilietus į “flyLAL” skrydžius. Ši bendrovė vakar paskelbė nutraukianti veiklą, o vienintelis pasiūlymas keleiviams – kreiptis su pretenzija įprastu arba elektroniniu […]

  39. Nesimas - 2009 01 18, 15:45

    Su FlyLAL – kaip su VEKS’09:) Pinigai nuteka kam nors į kišenę, o to įrodyti neįmanoma – sutartys yra, viskas gražu:))) FlyLAL pinigus skolinasi iš akcininkų už Vilibor 8% metinių, o juos grąžina per kitas grupės įmones – už reklamą, remontus ir t.t.

  40. Vytautas Mikelionis - 2009 01 18, 19:19

    Tikiuosi p. Simonas Bartkus nepyks, kad pasirinkau ta pati paslaugu teikeja. Neketinu konkuruoti, tiesiog tas bus skirtas konkreciai siai situacijai spresti. Taigi, apie fly-lal klientu padeti daugiau informacijos rasite http://mikelionis.wordpress.com/

  41. To Vytautas NT - 2009 01 18, 23:06

    Taip, labai gerai zinau, kad ir dabar flyLALas pilnas viskuo nepatenkintu darbuotoju. Ypac tam tikra dalis pilotu ir stiuardu, nes nebegali normaliai valstybines imones stekenti, kaip kad buvo iprate. Nes dirbti reikia daugiau, labiau, atsakingiau. Nes ta vadyba, kad ir kitu nuomone saraskino kontoroje, visgi simta kartu geresne, negu valstybinej imonej. Is jusu posto matosi, kad esate senosios kartos atstovas. Tos kartos, kuri prijaucia profsajungoms, kuri dirba nuo 8 iki 17… Ir tos kartos, kuri gaudama zymiai didesnius talyginimus negu vilniaus vidurkis, nuolat skundziasi stresu, darbo tvarkarsciu, planavimu, ar dar kuo. Tad patariu maziau remtis gandais, o labiau pasidometi faktais ir objektyviais irodymais.

  42. Pranas - 2009 01 18, 23:30

    23:06 rašiusiam:

    Su tokiu požiūriu į pilotų darbą reikia džiaugtis, kad bankrutavot prieš nelaimėm įvykstant. Suprantu, sunku, kai su darbuotojais neina taip elgtis kaip su „Smulkaus urmo” virėjom.

  43. Darius to 23:06 - 2009 01 19, 08:58

    Oi kokie mes geri ir naujos kartos (zuliku) atstovai. Ar nenusibodo makaronu kabinti zmonems. Vis ta pati komuniagu giesme : MES GERI O KITI S…

  44. Vytautas-NT - 2009 01 19, 09:25

    Šiaip tai geriausiai LAL vadybą parodo „didelių lėktuvų” problema. Toks įspūdis, kad juos LAL kažkokie KGB agentai nupirko ir įsiūlė. Juk didžiausi lėktuvai pirkti būtent tada, kai naftos kainos ėjo aukštyn. Kuria vieta vadovai galvojo? Ko siekė?
    O tie eksperimentai su skrydžiais iš Talino ir Rygos. Gerai Latvijoj jiems trukdė valstybės pagalba ir t.t. O Estijoj kas jiems trukdė? SAS, Finnair, rusų žvalgyba?
    Kažjkodėl visi užmiršta smulkmeną, kad iš Vilniaus skraido ne tik LAl, bet ir AirBaltic. Ir skraido su faktiškai lietuviškom įgulom. Tad LAL darbuotojai turėjo ką lyginti. Kodėl geresni pilotai perėjo į AirBaltic, o LAL liko pensininkai?
    O nesiskaitymu su darbuotojais LAL garsėja. Kur schemos, kai dalis atlyginimo mokama autorine sutartimi (mokesčius taupė). Kaip mažino nėščiom stiuardesėm algą (taupo SODROS pinigus)? O dar buvusių pilotų gaudymas, kad gražintų pinigus už mokymus…
    Dabar man labai įdomu kokiom kainom LAL pirko paslaugas iš BGS, FlyLAL technics ir t.t. Gal net lėktuvus nuomotis pigiau būtų ne iš FlyLAL group įmonės…

  45. […] laiškai su klausimais apie tai, ką daryti, jeigu įsigijote bilietus į “flyLAL” skrydžius. Ši bendrovė vakar paskelbė nutraukianti veiklą, o vienintelis pasiūlymas keleiviams – kreiptis su pretenzija įprastu arba elektroniniu […]

  46. Pilotas to 2009 01 18, 23:06 - 2009 01 19, 09:26

    Na na, o tai gal papasakosit gerbiamasis kokiomi salygomis buvo idarbinti pilotai, kaip buvo mokami atlyginimai – gal pateikt faktus !?

    Anksciau ar veliau zulikams ateina galas !!!

  47. Vytautas - 2009 01 19, 09:54

    Hm, Ryanair’as mostelejes keleta nauju skrydziu, nepralostu – dar vienas dieninis londona(lgw), briuseli (CRL), ir pvz milana. Momentas – idealus.

  48. Flyer - 2009 01 19, 09:57

    Ryanairas cia neis, tiksliau oro uostas nesutiks su jo salygom, nes tam kad rainas cia skraidytu reik kad oro uostas jam sumoketu…..

  49. Vytautas - 2009 01 19, 10:05

    nebutina pas TVOU brautis – kaunas isskestom rankom priims. tik paleisk daznesni pervezima vilnius-kun, ir pirmyn

  50. Flyer - 2009 01 19, 16:32

    Vytautai, tam kad paleist daznesni susisiekima reik kad butu keleiviu srautas, kuris siuo metu tragiskai sumazejas, taip kad vargu kas cia skraidys dazniau, dabar svarbu kad bent jau kas skraidytu

  51. […] “„flyLAL“ bankrotas buvo tyčinis?” 2-7 pastraipas su mano tinklaraščio “In Memoriam, AB “flyLAL – Lithuanian Airlines” įrašo 8-14 […]

  52. […] Lygiai prieš ketverius metus, 2009 m. sausio 16 d. vakare tuometinio Lietuvos nacionalinio vežėjo “flyLAL” vadovai išplatin… […]

Leave a reply