Nauja televizijos nešama mada – skaniai pavalgyt. „Lietuvos ryto TV“ kūrėjai iškeliauja į BTV

Televizija formuoja naujas madas – dažniausiai, trumpalaikes. Pavyzdžiui, prieš porą metų išpopuliarėjus „šokių dešimtukams“, masės užplūdo šokių mokyklas. Pirmasis Lietuvos televizijos šou buvo įpatingo pasisekimo sulaukusi egzotika, kada žmonės masiškai atrado klasikinius šokius iš naujo, tada kitos televizijos tai pavertė „popsu“, o dabar tai jau niekam nebeįdomu.

Šių metų mada – maisto gaminimas. Įdomia sezono naujiena tapo TV3 laida „IKI pergalės. Virėjų kovos“, kuris buvo planuotas pusmečiui, tačiau dabar buvo pratęstas. Sekmadienio pavakare rodoma laida surenka apie 7,2 GRP ir nors atsilieka nuo naująjį aukso amžių (krizė labai labai pakėlė „Teleloto“ bilietų pardavimus) išgyvenančios „Teleloto“ (apie 10 GRP), šou yra pastebimas ir gerai laidoje įsibrandinęs prekybos centras „IKI“ yra labai patenkintas (už reitingus labai ačiū Tomui).

Maisto gaminimo kryptis atkeliavo iš brito Jamie Oliverio, kurio šou Lietuvoje rodo TV6, o prekybos centrų pirmose vietose karaliauja jo knygos, pagal kainą knygų asortimente nusileidžiančios tik fotoalbumams. Jamie Oliveris – žmogus-brandas. Gyvas įrodymas, jog nebūtina būti išradėju, nebūtina net būti geriausiu, bet gali sulaukti pasisekimo tiesiog pažvelgęs į įprastus dalykus kitaip. Taip, kaip „Starbucks“ kitaip pažiūrėjo į kavą, IKEA kitaip pažiūrėjo į baldus, taip J.Oliveris kitaip pažiūrėjo į maisto gamybą.

„IKI“ džiaugdamąsi sėkme LNK televizijoje pristato kitą „virtuvinį“ projektą – kasdienį šou „Susitikime virtuvėje“. „IKI“ nemažiau sėkmingai integravosi į laidą, kurią veda TV3 laidoje „IKI pergalės. Virėjų kovos“ išgarsėjęs virtuvės meistras Linas Samėnas. Nors jis vedėjas neblogas, bet charizmos jam turbūt nepakaks tapti lietuvišku oliveriu. Tačiau prikelti naujam gyvenimui maisto gaminimo madą šį laida turi visus šansus.

LNK kasdienį dešimties minučių trukmės irtuvės šou patalpino prieš 18.45 val. „Žinių“ laidą. Įrodyta, jog piko laiko pradžios laidos yra ypatingos svarbos, kadangi televizijų suvienodėjimo amžiuje žiūrovai tingi persijunginėti kanalus. Jeigu šou pasiteisins – LNK gali dar labiau sumažinti atotrūkį nuo TV3. 18.45 val. „Žinių“ reitingus nulemia laida, kurią žiūrovas žiūrėjo iki tol – o su pavakario serialais kol kas geriau sekėsi TV3.

Labai netikėtai savo tinklelį vasario mėnesį papildys Baltijos televizija. Iš „Lietuvos ryto TV“ į šią televiziją persikrausto Arnas Klivečka su „Sąmokslo teorija“ bei Algimantos Žukauskienės autorinė laida, taip pat šioje televizijoje laidą kurs Henrikas Vaitiekūnas, žiūrovų laukia porą naujų autorinių laidų. Manevras netikėtas – „Achemos“ žiniasklaidos holdingui priklausanti Baltijos televizija pastaruosius trejus metus tik vegetavo, o, pasak šaltinių, televizijos išlaidos visada viršydavo televizijos pajamas.

Baltijos televizijos reitingai per pastaruosius metus nusirito žemyn. Ar „Achemos“ investitoriai nusprendė, jog krizė yra tinkamas metas proveržiui ir reitingų atsikariavimui? Vienok, sena patikrinta gvardija stebuklų neparodys, tačiau savo žiūrovus į Baltijos televiziją atsives.

Akivaizdu, jog „Lietuvos ryto TV“ priversta taupyti, kad autorinės laidos šią televiziją palieka sezono įkarštyje.

Galbūt panašios strategijos imsis ir kitos „Achemai“ priklausančios žiniasklaidos priemonės? Radijo pasaulyje „Russkoje Radio Baltija“ pastaruoju metu reitingus išlaikė, tuo tarpu „Radiocentras“ po žybtelėjimo prieš porą metų nusirito reitingų lentelėje ir dabar užima tik penktąją vietą tarp komercinių radijų stočių – po „Lietaus“, M-1, RRB ir „Pūko“. Spaudos pasaulyje „Lietuvos žinių“ egzistavimas paskutinius kelerius metus taip pat vegetacinis, tačiau labiausiai krizės paliestoje žiniasklaidos skrityje šansų kovoti dėl pozicijų yra daug – vieni dienraščiai užsidaro, kiti vis plonėja ir plonėja.

Šiuo metu, kas turi pinigų – tas karalius. Tačiau turinčių nėra daug – jeigu jų būtų daug, tai krizės nebūtų.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

14 komentarai

  1. Kometa - 2009 01 27, 12:58

    Na kam ta propaganda? Kuom Oliveris yra geras? Kad yra užsienietis? Kad UK gali investuoti daug daugiau už LT į laidas?
    Linas yra nuostabus šefas, puikus žmogus, ypatingas pašnekovas, turi sukaupęs didžiulę patirtį ir dar didesnį bagažą žinių, kurių taip stipriai daugeliui trūksta.
    Oliverio šou yra visiškai kitokio stiliaus laida nei Lino vedama laida. Jos net negali būti lyginamos tarpusavyje.
    Manau, kad Linas savo nuoširdumu ir charizma aplenkė Oliverį jau virėjų kovose :))
    Sėkmės jums, Linai.

  2. Simonas Bartkus - 2009 01 27, 13:06

    Aš propaganda neužsiimu, tiesiog bandau realiai įvertinti abiejų šalių perspektyvas. Jamie Oliveris jau brandas – jis gali daryti bet kokio turinio laidą apie maistą ir ji bus daugiau mažiau sėkminga.

    Su Linu kitaip, jis yra pratedantis laidų vedėjas, dėl jo kompetencijos virtuvėje tai neabejoju. Be to esu už tai, kad turėtume „tautinį virtuvės lyderį“, o žiūrėtume senus Oliverio laidos įrašus ir krautume jam pinigus pirkdami šimtą litų kainuojančias knygas.

    Sėkmės linkiu Linui taip pat.

  3. alius - 2009 01 27, 13:08

    Na, papildydamas kolegos temą, pasakysiu, kad BTV problema ne tiek tai, pelninga ji, ar ne (beje mano šaltiniai sako, kad pastaruosius metus ji būdavo nedideliame „pliuse“:), bet kad jos apyvarta tiesiog juokingai maža. Maždaug 10 kartų mažesnė, nei LNK ar TV3. O auditorijos dalis nuo pastarųjų skiriasi žymiai mažesne proporcija – tik 3-4 kartus. Galima paskaičiuoti, kiek BTV neprirenka pajamų. Savo tinklaraštyje lyginu 2007 ir 2008 metų auditorijos skaičius. Kviečiu užeiti.

  4. Andrius Užkalnis - 2009 01 27, 15:01

    Noriu pastebėti dėl Oliverio: daugelis klaidingai įsivaizduoja, kad Jamie Oliver yra truputį ruošti maistą išmokęs paprastas berniukas, kuriam pasisekė su marketingu. Maždaug „raskrutili“ kaip Minedą ar Zvonkę, ir viskas gerai.

    Marketingas tikrai labai geras, ir asmenybė spalvinga ir stipri, bet jam labai padeda tai, kad Oliver yra labai aukštos klasės profesionalus šefas, klasikinės italų virtuvės specialistas, mokęsis ir dirbęs tokiame garsiame Londono restorane, kaip Carluccio „Neal Street Restaurant“.

    Ir dar yra tokia aplinkybė, kad nepaisant vizualaus paprastumo ir dirbtinai suprimityvinto žodyno, Oliveris naudoja LABAI brangias sudėtines dalis, pačius geriausius produktus, ir jo maistas yra be galo brangus ir prabangus ne dėl sudėtingumo ar įmantrumo, bet dėl itin gerai išmanomų ir pasirinktų, nežiūrint kainos, sudėtinių dalių.

  5. Kometa - 2009 01 28, 15:50

    Taip, žmonėms tik vizualiai atrodo, kad patiekalai labai paprasti ir naudojami produktai pigūs, kasdieniški. Iš tikrųjų taip nėra. Pritariu Andriui, kai kurių sudėtinių dalių LT su žiburiu nerasi. LT nėra paklausos jiems.
    Jamie Oliver yra gerai išreklamuota prekė, jam nereikia rėmėjų, jį remia pati TV, nes gali tai daryti.
    LT yra visai kita situacija.
    Linas priverstas daryti tai ko nori laidos rėmėjai (šiuo atveju IKI).
    Labai džiaugiuosi, kad pagaliau televizijoje pasirodė žmogus (virtuvės meistras Linas), kuris tikrai išmano ką daro ir gali mokyti kitus (Linas yra dirbęs su tokiais garsiais šefais kaip Rene Redzepi restoranas „NOMA“ ir pan.).
    Lino gaminami patiekalai paprasti, bet su cinkeliu (kaip ir pats Linas). Juk to ir reikia vargstančiai, nuo algos lygi algos gyvenančiai tautai.
    Ką Linas iš tiesų moka – mes jau matėme virėjų kovose, kur didelei mano nuostabai, IKI tinklas leido jam gaminti prabangius, įspūdingus, vertus aukščiausio įvertnimo patiekalus.

  6. TATARSKIJ - 2009 01 28, 20:59

    jo, oliveris charizmatiskesnis, laisviau bendraujantis ir siaip atsipalaidaves, o sios savybes labai gerai nuteikia pati TV ziurova.

  7. to tatarskij - 2009 01 29, 09:44

    „jo, oliveris charizmatiskesnis, laisviau bendraujantis ir siaip atsipalaidaves“ UŽ ką?? Su kuom lyginant?? Su Robertu Ščesnavičium? Tai taip. Net nėr ką lyginti.

    Aš palaikau Liną, man jo vedamos laidos laaabai patinka, Linas labai laisvai bendrauja ir yra labai atsipalaidavęs. Šaunuolis, Oliverio net nebežiūriu :))
    Aš už musiškius šefus, o ne už užsieniečius.

  8. TATARSKIJ - 2009 01 29, 12:06

    Palaikau ir as Lina ir labai dziaugiuosi, kad mes Lietuviai turim toki sefa ir kad galim pasiziuret per TV kaip jis gamina patiekalus ir pasimokinti. BET ! Bet vistiek Oliverio laidos man smagesnes ir pats Oliveris smagiau sueina.

  9. Simas - 2009 01 29, 16:39

    Daugelis, manau, pries komentuodami net nepasidomejo J.Oliverio fenomenu, kuris aprasomas ne tik musu ziniasklaidoje. Ir, matyt, kai kurie apie sprendzia is Lietuvoje rodomo jo laidu. O tu laidu, jei naklystu, yra apie 6-8 :)… Jau nekalbant apie knygas… Pagarba autoriui, kuris, matosi, tikrai gerai nusimano siuose reikaluose. Is kitos puses paziurejus, tai Lietuvoje jokio trptautinio brendo nesukursti, del to belieka naudotis kazkieno vaisiais ir tiketis islikti reitingu virsuneje…

  10. to all - 2009 02 2, 11:25

    Lietuva yra ant tiek maža, kad mūsų šefai kad ir būdami 100 kartų geresni nei UK, USA ir pan. niekada nebus tokie žinomi ir garsūs kaip visi Oliveriai. Deja, mūsiškių niekas negali ir nenori tiek išreklamuoti.
    Linai, tavo laida puiki, man labai patinka kaip tu vedi šią laidą, esi iškalbingas ir mėgiamas žmonių už savo paprastumą. SUPER. Sveikinu. Žiūriu tavo laidą kiekvieną vakarą.
    Linkėjimai.

  11. TATARSKIJ - 2009 02 2, 13:42

    Labas, Linai,

    Kaip tu gyveni? Kaip sekas ? Ziurek, as tau mojuoju ! Matai ? As cia pas Simona bloge !

  12. to tatarskij - 2009 02 3, 08:26

    Nemanau, kad Linas cia lankosi :)))))
    O jei apsilanko, tai – Linai, linkejimai tau is Utenos.

  13. TATARSKIJ - 2009 02 3, 10:25

    As cia siek tiek pasisaipiau is pries tai buvusio komentaro, kur kreipiamasi i Lina ;]
    As taip pat nemanau, kad jis cia lankosi.

  14. Rima - 2017 09 17, 17:11

    Visi kalba apie įžymius žmones televizijoje, brand’us o aš pasigirsiu atradusi naują, mažai reklamuojamą brandą geox. Mažai reklamuojamas, tačiau vertas dėmesio.Prekės ilgaamžiškos, kas manau svarbiausia. http://isparduotuve24.lt/product-brand/geox/# kas pasiklydę ir nežino kas yra gerai apsižiūrėkit.

Leave a reply