SAAB 2000 avarinis nusileidimas ir viešųjų ryšių krizės valdymas

   
     

Per Europą nuskambėjo vakar rytą Rumunijoje nuskambėjęs inicidentas, kuomet „CarpatAir” priklausęs lėktuvas „SAAB 2000” leidosi „ant nosies”, t.y. neišsiskleidus priekinei važiuoklei.

„SAAB 2000” yra vienas greičiausių turbopropelerinių lėktuvo modelių, tačiau labai nepopuliarus – šiuo metu pasaulyje tokių skraido apie 50, tokie lėktuvai buvo gaminami septynerius metus, o gamyba nutraukta 1999-aisiais.

Bendrovė „flyLAL” buvo viena iš nemažų šio modelio lėktuvų naudotojų – vienu metu savo flotilėje jų turėjo šešis, pastaraisiais metais keturis.

„Carpatair” yra pati didžiausia „SAAB 2000” lėktuvų naudotoja, savo lėktuvų parke turinti 12 tokio tipo lėktuvų.

Iš Kišiniovo skridusio lėktuvo pilotas pastebėjo, jog ruošiantis leistis, lėktuvo priekinė važiuoklė neišsiskleidė. Buvo priimtas sprendimas apsukti dar keletą ratų aplink oro uostą, jog būtų sudeginta kaip įmanoma daugiau kuro, o tuo tarpu oro uosto tūpimo takas buvo padengtas nedegia medžiaga. Lėktuvas čiuožė pilvu, tačiau nusileido sėkmingai.

Įdomiausia šio inicidento vieta yra viešųjų ryšių krizės suvaldymas – nepraėjus valandai nuo inicidento „Carpatair” išplatino išsamų pranešimą spaudai apie inicidentą, o praėjus dviems valandoms savo interneto tinklalapyje patalpino avariniu būdu nusileidusio lėktuvo nuotraukas bei net įdėjo filmuotą nusileidimo medžiagą!

Tokiu būdu žiniasklaida ir visuomenė gavo išsamią informaciją apie inicidentą, neliko vietos spekuliacijoms ir gandams apie žuvusius ar nukentėjusius – o po tokių inicidentų dažnai mėgstama tirštinti spalvas.

Beje, vieni iš investuotojų į bendrovę „Carpatair” yra Švedijos koncernas „IKEA”.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

7 komentarai

  1. jamboree - 2009 03 1, 21:23

    tikrai gražiai nusileido.

    o apie turkų Boeingą iki šiol jokios info nėra?

  2. Justinas M. - 2009 03 1, 23:21

    http://www.thy.com/SpecialIssuesEN/index.aspx

    Pažiūrėjus press, susidaro įspūdis, jog tokiems atvejams buvo pasiruošta kažkiek.

  3. vidas - 2009 03 2, 00:40

    haha, „super” video :))

  4. audrius - 2009 03 2, 02:49

    Simonai, dėl oro uostų plėtros galimybių studijos. gal eformatu gavai? būtų įdomu visiems susipažinti..

  5. Simonas Bartkus - 2009 03 2, 09:47

    Dėl oro uostų plėtros galimybių studijos – taip, ją pavyko gauti. Nesu tikras dėl jos platinimo, ar ją galima laisvai platinti. Jeigu taip – tai pasidalinsiu. Bet kokiu atveju artimiausiu laiku parašysiu jos santrauką ir pakomentuosiu išvadas.

  6. Vytautas-NT - 2009 03 2, 22:48

    Tuo tarpu šiek tiek ne į tema pastebėsiu, kad pradėjęs skraidyt DonbassAero pradėjo siūlyt jungiamuosius skrydžius gan gerom kainom. Pvz. į Maskvą.
    Man atrodo čia jie rimtai skraidyt ruošiasi. Gal kiek VNO situaciją pataisys.

  7. Pranas - 2009 03 2, 23:08

    Prie to paties galima parašyti, kad UTair dieninio skrydžio ir toliau nebus.

Leave a reply