Aviabilietų pardavimo portalams šansas užsiimti vietą po saule
Lietuvoje elektroninė prekyba vis dar su pampersais. Šiek tiek primena išlepintus vakariečių vaikus, kuriuos tėvai šešerių dar nesodina ant puoduko, o velka sauskelnes.
Tačiau elektroninė prekyba lėktuvų bilietais yra bene labiausiai išvystyta e-verslo sritis. Greitai.lt, Avia.lt, Skrisk.lt, Skrendu.lt, Judek.lt, Tiesiai.lt, e-keleivis.lt, aviabilietai.lt, skrydziubilietai.lt ir dar ilgas sąrašas kitų – atrodėm kaip šalis, kurioje visi tik ir perka lėktuvų bilietus.
Didieji rinkos žaidėjai daug dėmesio skyrė reklamai ir verslo plėtrai. Lyderis ir šio verslo flagmanas buvo Greitai.lt, jam iššūkį pirmiausia bandė mesti „Baltic Clipper” valdoma „Avia.lt”, paskui ją agresyviai į rinką bandė įeiti kiti mažesni žaidėjai, o praėjusių metų pradžioje didžiulį iššūkį lyderiams metė „BPC Travel” valdomas „Skrisk.lt”, kuris pagal išlaidas reklamai internete 2008 m. suvestinėje yra 12-oje vietoje – labai geras rezultatas elektroniniam verslui.
Tačiau dabar padėtis dramatiškai pasikeitė. Nė viena aviabilietų pardavimo tarnyba nebesireklamuoja. „Delfi” tituliniame buvo kokie 4-5 infoblokai su skirtingų rezervavimo sistemų pasiūlymais ieškoti pigiausių bilietų.
Padėtis skrydžių pasaulyje pasikeitė dramatiškai. Iš dviejų aviabendrovių dvikovos aikštelės tapome visų pamiršta provincija. Tačiau keleiviai visiškai neišnyko – vasario mėnesį keleivių skaičius nukrito 42% (nusileido į 2006 m. lygį) ir keliaujančių dar yra. Vasaros tvarkarštyje atsiradus kelioms naujoms kryptims (Kijevas, Briuselis, padaugėjo pasiūlymai į Maskvą), o aviakompanijoms imantis stiprių akcijų (ypač kainų karas Rytų kryptimi, bei „Czech”, „Austrian”, „Lufthansa” ir kitų akcijiniai pasiūlymai), keleivių skaičius gali atsigauti nuo šoko ir stabilizuotis. Mano asmeninė prognozė – vasaros mėnesiais keleivių skaičius bus apie 30% mažesnis nei pernai.
Internetinės lėktuvų bilietų paieškos sistemos yra daug naudingesnės nei buvo prieš metus.
Kelios priežastys tam:
1. Nuo 37 krypčių iš Vilniaus sumažėjus iki 13, į daugelį Europos miestų tenka skristi su persėdimu. Jungiamųjų skrydžių variacijų yra daug ir norint visus variantus patikrinti reikėtų patikrinti visų į Lietuvą skrendančių avialinijų pasiūlymus.
2. Jungiamųjų skrydžių pasiūlymus geriausiai surenka prie „Amadeus” ar panašių sistemų besijungiančios aviabilietų tarnybos. Kai kurių avialinijų svetainės visai nesiūlo jungiamųjų skrydžių su kitomis kompanijomis arba siūlo ne visus – tuo ypač pasižymi „airBaltic” užsakymų sistema, taip pat pvz. „Brussels Airlines” nesiūlo skristi iš Vilniaus į Londoną, nors „Amadeus” galima rasti neblogų pasiūlymų tam.
3. Skrydžių bilietai pabrango. Dėl to neatrastas pigesnis variantas kainuoja daugiau.
4. Akcijos tik avialinijų svetainėse beveik nebevyksta – prieš metus vykdavo aktyvus akcijų karas tarp „airBaltic” ir „flyLAL”, kurios tik savo svetainėje išmesdavo gerų kainų pasiūlymus.
5. Aviabilietų rezervavimo sistemose taip pat paprasta tikrinti pasiūlymus iš aplinkinių oro uostų – Varšuvos, Rygos. Daugelis keleivių tiesiog turi žinių stoka, kokios kompanijos skraido iš aplinkkinių oro uostų ir kur ieškoti jų pasiūlymų.
6. „airBaltic” ir „flyLAL” labai aktyviai reklamavo savo interneto svetaines, todėl mažesnius resursus turinčioms rezervavimo sistemoms buvo sunku būti matomoms ir reklamuoti savo prekės ženklą. Išnykus „flyLAL”, „airBaltic” reklamos internete beveik nebeliko.
7. Lietuvoje likus skraidyti užsienio kompanijoms, jomis lietuviai nepasitiki – mokėjimais internete nepasitikima, o kai dar reikia mokėti užsienio kompanijai ne lietuvių kalba veikiančiame puslapyje, atsiranda papildomas barjeras konservatyviems pirkėjams. Geriau mokėti lietuviui, nes ant jo galėsi rėkti, jei kas bus blogai. Be to, lietuviški pardavėjai kur kas geriau išmano rinką ir Lietuvos pirkėjų įpročius – tai taip pat pranašumas prieš užsienio avialinijų paskirstymo kanalus.
Aviabilietų sistemos taip pat patobulėjo – dalis jų pradėjo siūlyti „low-cost” skrydžių bendrovių bilietus („Ryanair”, „easyJet”), kas anksčiau buvo didelis tokių sistemų trūkumas.
Šiuo metu aviabilietų rezervavimo sistemos turi šansą išsikovoti savo vietą po saule.
Tačiau čia kaip ir visuose versluose krizės metu – gyvename lūkesčių ekonomikoje. Prieš metus kitus kelionių agentūros daug investavo į aviabilietų pardavimo sistemas, planuodamos, jog ši rinka augs labai sparčiai. Veikė ir kitas dalykas – mažai patyrę interneto versle, kelionių agentūrų atstovai buvo savotiški romantikai – atrodė, kad užtenka turėti bilietų pardavimo portalą ir apyvarta atsiras savaime.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
37 komentarai
Leave a reply
Kokios aviabilietų sistemos online užbookina Ryanair bilietus??? Michael O’Leary turbūt visa pardavimų skyrių atleistų, jei šie įsigudrintų per tarpininkus pardavinėti ticketus.
greitai.lt
net prie patrauklių pasiūlymų yra kaunas-dublinas-kaunas
http://www.greitai.lt/lt/pigus-skrydziai
taip pat jie ir pr’inosi apie tai:
http://www.balsas.lt/naujiena/235430/greitai-lt-prekiaus-pigiu-oro-skrydziu-bendroviu-bilietais/rubrika:naujienos-verslas-lietuvosverslas
Kaip tik šiuo metu vyksta airBaltic bilietų pardavimo akcija – ir tie bilietai yra tik jų pačių puslapyje, kai kuriais atvejais net ir dvigubai pigesni (ką tik pažiūrėjau) nei agentūriniame puslapyje. Tačiau būdavo ir taip, kad jų puslapyje bilietai gaudavosi brangesni nei per agentūras. Realiai reikia žiūrėti ir pas aviakompaniją, ir agentūrų sistemose (ir dar geriau bent dviejose prieš perkant, nes retkarčiais pasitaiko skirtingos kainos ar tiesiog laikinai nerodo kurios nors aviakompanijos skrydžių).
Taip, jau ir Lietuvoj kai kurie tarpininkai įsigudrino siūlyt Ryanair ir kitų pigių skrydžių aviakompanijų bilietus, tačiau su nemažu antkainiu – visada geriau pirkt tiesiai iš aviakompanijos.
Na jo, visgi tavo tiesa šiuo atveju. Checkinau pagrindinius enginus kaip amadeus’ą, nepagalvojau po lietuviškus normaliau pabrowsinti. Kainos tiesa, kaip reikiant nekonkurencingos su tom pačiom datom Ryanair.com Ir kas įdomu, bandau normaliai bookint STN-KUN-STN, niekaip roundtripo nepavyksta suderint, rašo vis: ” Parametrus atitinkančių skrydžių nėra”
Įdomu, ką pats Ryanair galvoja apie tai, ir ar daug dar yra kanalų, per kuriuos jie siūlo ticketus. Nes kiekvienam press release jie pabrėžia, kad vienintelis kelias užsibookinti pigius bilietus yra ryanair.com, nes juk kitaip visos ancillary revenues, kaip mašinų nuoma, viešbučiai tiesiog eina velniop..
Ryanair tiesiog nežino. Jei žinotų (ir srautai būtų verti dėmesio) – pasistengtų teisinėm ar techninėm priemonėm, kad jų bilietais konkreti kontorėlė nebeprekiautų.
Dabartinė „airBaltic” akcija tai trumpalaikė. Realiai koks 20-30% nuolaida nuo reguliarių kainų. Prieš gerus metus, kaip buvo „flyLAL” ir „airBaltic” kainų karas, tai akcijos buvo kas antrą savaitę ir daug įspūdingesnes – asmeniškai teko roundtrip’ą Vilnius-Paryžius-Vilnius paimti už 260 litų. Dėl to tikrinimas avialinijų svetainėse būdavo būtinas.
O reguliarios kainos, tai „airBaltic” pigiau imti arba per SAS, arba per kokį greitai.lt. Užsienio kompanijos ima taip pat įvairius mokesčius papildomus ir per sistemas pasimato pigiau. O esminis daiktas, kad dabar jeigu nori skristi į Londoną, Paryžių, Romą, Amsterdamą, tai turi eiti per visus ir tikrinti – „Czech”, „Austrian”, „Lufthansa”, LOT kartais dar „Brussels Airlines” ar net „Finnair”; taip pat tą patį „airBaltic”. Rezervavimo sistemos šiuo metu gelbėja.
Nesiginčijų dėl rezervavimo sistemų naudos. Bet jų dažnai neužtenka, kad skristi pigiausiai.
Daug padeda svetainės, kurios eina per avialinijų puslapius ir surenka kainas, tokios kaip http://www.skyscanner.net arba lietuvių kuriama http://www.swoodoo.de.
O tikrai įspūdingos kainos pas airBaltic buvo 2005 m. rudenį, kai Ryga-Barselona-Ryga už 72 Lt pardavinėjo.
Papildant Praną, Ryanair kažkada savo puslapyje netgi buvo įdėje komentarą, kad pavyzdinė sistema – partneris yra „scyscanner.net”. Jie suranda kainas, tačiau perkant nukreipia klientą į Ryanair puslapį (tas pats su easyjet). Kitas klausimas, kaip toks tarpininkas uždirba nuo tokio pardavimo.
Bet tai jaučiu visai sumažėjo srautai iš Vilniaus: Austrian Airlines į nemažai Europos miestų siūlo po 600 Lt (tą siūlydavo ir Lufthansa, bet bent ne vasarai), nepamenu kada išvis AUA siūlė nuolaidas skrendant Europoje.
Teko kažkada tokia laimė- nusipirkt Ryanair bilietą per Greitai.lt
Išvados- jie uždeda kokį 50-70 Lt antkainį (bilietas buvo į abi puses). Prikabina papildomus mokesčius (airport check-in ir pan.)- galima nukabint tik bagažą. Kainos jų nekonkurencingos su Ryanair. Gali suveikt tik kaip gera kaina kitų fone. Bet čia didesnė tikimybė tai padaryt Rygoj, nei Kaune. Nes čia ir taip visi žino kas kur skraido…
Yra dar vienas privalumas – neseniai pirkau keletą bilietų skirtingomis kryptimis: su Estonian Air, su Finnair, su Austrian Airlines, tai visus pirkau per lietuviškas sistemas, nes…
jose galima atsiskaityti per hanza.net! Kortelė, kuri moka susimokėti užsieniniuose portaluose – kitame banke, o ir ten lauk, žiūrėk, dar jei valiuta kortelėje kokie JAV doleriai – išvis sunku susigaudyti. Su BPC skrisk.lt marža gaunasi gal 25 litai – perkant už 1,000 tai galima užsimerkti už patogumą. Na ir žinoma, jei kas nors nepavyks (o su hanza.net ar buvo, kad kas nors nepavyktų?), tai galima bus pasibarti lietuviškai :-)
Ir nebaisu skrisk.lt mokėti pinigus be jokios apsaugos, turint omenyje, kad BPC savininkai yra Flylal Group Services? :)
BPC pats nieko neskraidina. Todėl nežinau kokia čia rizika. Nebent bloga visos kontoros reputacija.
Aš pats labai daug bilietų pirkau per Skrisk.lt Tenka pripažint, kad jie ima mažiausia komisinį mokestį, nors greitai yra patogesnė paieška, daugiau variantų rodo.
Skrisk ypač gerai, kai perki tiesioginius reisus.
Su bet kuria kelionių agentūra yra rizika, kad ji bankrutuos ankščiau, nei perves pinigus aviakompanijoms už rezervuotus bilietus.
Nemanau kad bilietu dalis perkama per elektronines aviabilietu rezervavimo sistemas krito palyginti su pernai. Kadangi ji buvo pakankamai auksta, tad ir vietos bendram augimui nebeliko daug. Nes didele dalis bilietu perkamu ne per sias sistemas priklauso verslui ir valstybinems istaigoms. Valstybininkai dazniausiai turi sutartis su kelioniu agenturomis, kaip ir didesni verslo skraidytojai kurie nenori gaisti laiko bilietu paieskoms.
As pats beveik visada naudoju http://www.skyscanner.net kuris tikrai sutrumpina skrydziu paieskos laika ypac jei skrendu su persedimu. Ir kas man svarbu gali matyti viso menesio skrydziu kainas is karto
O dar teko girdeti kad lietuvisku skrydziu paieskos sistemu savininkai rekomenduoja bilietu ieskoti per konkurentu sistemas, nes kiekviena uzklausa be pirkimo kompanijai kainuoja :)
Aš noriu pasakyti, jog per per elektronines aviabilietų rezervavimo sistemas parduodamų bilietų dalis dabar turi didelį šansą augti visame pyrage. Todėl aviabilietų sistemų pardavimai nemažėja tiek daug, kiek keleivių skaičius.
Bilietų rezervavimo sistemos aišku turi gyventi iš komisinių.
Kas liečia pigesnius bilietus avialinijų svetainėse, tai man atrodo yra Europos Sąjungos apribojimai tam – yra ribotas skaičius tokių bilietų, o visiems dyleriams reikia duoti vienodas kainas.
Tokių ar panašių ES apribojimų nėra ir būti negali.
Manau, kad diskriminuoti agentus vežėjas negali. Juolab, kad jie visi bilietus per vieną ir tą pačia sistemą perka. Kitas dalykas, kad per savo tinklaį galima kokias nori kainas daryt. Tuo sėkmingai naudojosi Airbaltic ir FlyLAL pernai.
Tik nelabai pamenu, ar didesni vežėjai tai mėgsta. Jie labiau varo akcijas per visur, parduodami juos per Amadeus ir pan.
Beje, įdomu kiek sistemų šiuo metu egzistuoja? Turim Amadeus Europoj, turim Poljot Rusijoj ir Sabre JAV. Ar dar kažkas? Įdomu kas Lietuvoj prieinama?
Jei jau įdomu, yra ES geras Q&A ką ES įstatymai riboja lėktuvų bilietų platinimo sistemoms:
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/07/463&format=HTML&aged=0&language=en&guiLanguage=en
O apskritai viską apie aviaciją ES teisės požiūriu galima rasti čia pradedant:
http://ec.europa.eu/transport/air/internal_market/internal_market_en.htm
Čia gal aš nelabai i temą,bet manu kad Simonas arba kiti skaitytojai turetu zinoti.Vakar Delfyje maciau straipsnį apieskrydžių didinimą iš Vilniaus http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=21625931
tai gal zinot ka nors apie tai?
Aš apie tai rašiau ankstesnėje temoje apie AirBaltic. Čia jokia ypatinga naujiena. Jau kokis 2-3 mėn kalbama apie skrydžius į Londoną, Amsterdamą, Paryžių ir Berlyną. Aišku kol kas iš tų kalbų rezultato nematyti. Matyt vežėjai sėkmingai naudojasi situacija ir kelia labai didelius reikalavimus…
Kas link Stokholmo, tai matyt čia greičiausiai bus kalba apie SAS, arba kokia jų dukterinė skraidyt pradės. Nes jei iš Vilniaus liks tik Kopenhaga, tai SAS su tranzitiniais keleiviais bus keblu…
Stokholme dar ir Norwegian bazė yra, po to kai jie FlyNordic nupirko. Kopenhagoje irgi (bet ta kryptim pigių skrydžių bendrovei nelabai būtų ką veikti).
Londone šiais metais žada AerLingus plėstis, Vilnius jiems iš principo tiktų.
Kad AirFrance ar KLM pradės artimiausiu metu skraidyti į Vilnių netikiu. Easyjet turi bazes Paryžiuje ir Berlyne, bet nemanau, jog dabar apsimokėtų jiems ateiti. O AirBerlin iš Berlyno norėtųsi (ir tinkamų mažesnių lėktuvų jie turi).
Apie AerLingus variantą iš Londono kažkada pats esu minėjęs. Aišku geriau būtų BA. Dėl galimybės pasiūlyt geresne skrydžių geografija. Gali būti ir koks BMI variantas.
Iš Stokholmo geriau, jei skraidytų SAS ar partneriai. Nes jis buvo ne tik galutinis taškas, bet ir tranzito, nors pagrindinis SAS Hub’as- Kopenhaga. kažkiek keleivių būtų ir į Stokholmą (priklausomai nuo kainos), bet ne tiek daug…
nu kaip zadejo Eligijus Masiulis po Velyku viska zinosim….
Simonai, Simonai, Tau kaip geram marketingistui ne delfi turėtų būti atskaitos tašku- ten reklamuojasi tik visai nesigaudantys internete arba tingintys paieškoti geriau. Pilna lietuviškame internete avia, skrendu, tiesiai, greitai reklamos, jau nekalbant apie google.
Beje, nežinau ar praslydo ši naujiena, ar ne, bet VNO turi dar vieną kryptį – kartą per savaitę Vilnius-Varna, skrydžiai prasidės gegužės pabaigoje.
http://www.vno.lt/lt/naujienos/detail.php?ID=4876
nu pro mane tai nepraslydo…. :)
Varnos krypties anonsavimas tai rodo geresnius naujos VNO valdžios viešųjų ryšių gebėjimus :) Varnos, kaip ir Monastyrio reisai yra užsakomieji, tik atliekamas vietas parduodant atskirai.
Kas dėl reklamos internete – taip jos šiek tiek yra, bet reikia sakyti, jog sumažėjo kelis, jei ne keliolika, kartų.
Ar tikrai į Varną ir Monastyrį yra bilietų atskirai pirkti? Aš kažkaip nerandu.
Man atrodo, kad tai tokie patys grynakraujai čarteriai kaip ir ankstesniais metais tų pačių kompanijų vykdyti.
Labas, Simonai,
turiu tau klausimą:
Kokios bendrovės, www svetainės siūlo pigius pasiūlymus skrydžiams JAV viduje? Europoje turim RynAir, o kokia kompanija vykdo panašią rinkodarą JAV?
Ketinu išbandyti vieną iš tokių skrydžių. :) Iš anksto dėkui!!!
Kadangi vidiniams JAV reisams (priesingai nei tarptautiniams) nei viena agentura neturi isskirtiniu kontraktu, geriausias saltinis yra paciu avialiniju svetaines arba svetaines kurios neima papildomo paslaugos mokescio kaip http://www.priceline.com Beje vadinamosios zemu kastu avialinijos (populiariausios butu Southwest, JEtBlue, AirTran, VirginAmerica, AllegiantAir) nebutinai turi geriausius pasiulymus, vertetu atsizvelgti ir i skirtingus bagazo mokescius(tarkim Southwest tokio mokescio netaiko visai, nors dauguma bendroviu turi 15-20$ mokesti uz lagamina)
Trumpai galiu pastebeti taip- kuo daugiau persedimu darai, tuo dazniausiai bilietas JAV buna pigesnis. Ir siaip visokiu USairways, ar Northwest pasiūlymai gali būt pigesni už oficialių lowcost’ų bilietus.
Jei oro uostas iš kurio skrendat normalus, tai realu suskraidyt pirmyn-atgal už maždaug 200 USD į daugelį JAV vietų. Todėl geriausia ieškot per Ineternetines bilietų pardavimo sistemas. Gal tas past bilietas vežėjo tinklapy bus kiek pigesnis (JAV komisiniai maždaug 5-10 USD). Tik kyla problemu atsiskaitant europietiškom kredintinėm…
Tiek pamąstymų…
Čia gal aš vėl ne į temą bet galvoju,kad Jūs turėtumėt žinot.Viename puslapyje perskaičiau kad „FlyLAL charters” atidaro firma Estijoje pavadinimu „FlyLAL charters Estonia” ir firma gauna Boeing 737 reg.LY-AQU būsimas ES-LBA.Gal žinot ką nors apie tai?
P.S.Tai kaip Masiulio pažadai su naujais skrydžiais?
Ačiū
Naujas pavyzdys. Naujas AerLingus siūlymas – Vilnius-Niujorkas su persėdimu Dubline – pvz. gegugužės 29 per skrisk.lt 1184 Lt, greitai.lt 1204 Lt, tuo tarpu pačiam aerlingus.com – tik 772 Lt.
Pasikliauti vien bilietų pardavimo portalais – brangu.
http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=21723695
Laukek laukem ir sulaukem :)
[…] Dar kartą prisimenu aviabilietų pardavėjų-tarpininkų temą. Lieku prie nuomonės, jog dabar, kuomet tiesioginių skrydžių iš Lietuvos oro uostų skaičius yra sumažėjęs, jų reikšmė yra…. […]