Aviabilietų pardavimai – verslas, kur e-prekyba užima didžiulę pyrago dalį

   
     

Dar kartą prisimenu aviabilietų pardavėjų-tarpininkų temą. Lieku prie nuomonės, jog dabar, kuomet tiesioginių skrydžių iš Lietuvos oro uostų skaičius yra sumažėjęs, jų reikšmė yra ypač didelė.

Kaip Lietuvoje yra parduodami aviabilietai?

1. Nedalyvaujančios IATA organizacijoje aviakompanijos parduoda bilietus tik tiesiogiai („Ryanair” ir „Star1”);

2. Avialinijos parduoda bilietus savo interneto svetainėse, bet registruojant pardavimus vieningoje GDS sistemoje (airbaltic.lt, lufthansa.com, etc.). Didesnis skaičius bilietų parduodamas čia per akcijas.

3. Didžioji dalis bilietų parduodama per „Amadeus” sistemą – „Amadeus” sistema Lietuvoje užima 85-90% visų rezervacijų rinkos.

4. Dar bilietai parduodami per alternatyvias rezervavimo sistemas („Travelport”, ex. „Galileo”, naudoja kelios agentūros), tačiau mūsų rinkoje jos labai nepopuliarios.

Panagrinėsime aviabilietų pardavimo pokyčius per „Amadeus” sistemą – šią sistemą naudoja absoliuti dauguma įprastinių Lietuvos kelionių agentūrų bei visos e-prekybos aviabilietais vietos (išskyrus greitai.lt, kuri šalia „Amadeus” dar tikrina ir kitose sistemose).

Štai yra lentelė apie agentūrų rezervacijas „Amadeus” sistemoje pirmąjį šių metų pusmetį bei kokias rinkos dalis jos užima. Paskutiniame stulpelyje – agentūros rezultatas palyginus su 2008 m. pirmuoju pusmečiu.

amadeus_total

„Greitai.lt” užimama rinkos dalis yra didelė – ketvirtis visos rezervacijų rinkos. Daug? Labai daug. Tačiau yra vienas esminis „BET”. Į „Greitai.lt” rezervacijas įskaičiuojami pardavimai atlikti per užsienio rinkoms skirtus bendrovės „Interneto partneris” produktus (Flysiesta.ru, Aviagid.com.ua,  Flysiesta.lv,  Flysiesta.pl,  Flysiesta.com,  Bookinghouse.ee). Jų užimamos rinkos dalys kitose rinkose nėra tokios didelės kaip Lietuvoje, tačiau bendram pyragui sudaro nemažą įtaką.

Bet kokiu atveju, Lietuvai nuo to tik geriau – pardavimai Rusijoje, Ukrainoje, Latvijoje, Lenkijoje ir Estijoje kabinami į lietuvišką rinką.

Pagal „pinginę” išraišką kritimas yra ~38%, nepaisant to, jog vidutinė bilietų kaina padidėjo. „Amadeus” rodo bendrą rezervacijų kritimą 19% – taip yra todėl, jog sumažėjus tiesioginių skrydžių iš Vilniaus skaičiui, parduodama daugiau bilietų su persėdimų, t.y. daugiau segmentų.

Didžiausią kritimą patyrė „West Express”, kurių „portfolio” yra ypač daug valstybinių įstaigų, kurių darbuotojai šiemet keliauja mažiau ir „BPC Travel”, kurios didelę pardavimų dalį sudarė toje pačioje grupėje buvusios „flyLAL” bilietų pardavimai.

Labai mažai krito „Greitai.lt” ir „Baltic Clipper” agentūros pardavimai. Priežastis – elektroninius aviabilietų pardavimus krizė palietė mažiau nei bendrą aviabilietų pardavimo rinką.

Galutinai šia teorija įsitikinsime, pažiūrėdami į rinkos pasidalijimą tarp internetinių rezervacijos sistemų (vėl antrojo pusmečio duomenys, rinkos dalis ir pokytis su praėjusiais metais):

amadeus_eshopai

Jeigu visi pardavimai segmentais krito 19%, tai interneto kanale sumažėjimas yra tik 5,4%.

Greitai.lt rinkos dalį šiek tiek papučia jau minėtas pardavimų kaimyninėse šalyse įtraukimas į lietuvišką statistiką – nors faktas, kad jie yra lyderiai, niekas neginčija. Gali būti, jog kitų žaidėjų pardavimu dalis nukeliauja į kitų šalių statistiką arba atvirkščiai, tačiau toks reiškinys turėtų būti retas.

Krizės laiku avia.lt pardavimai išaugo beveik dvigubai. Realiai jie ir įtakojo tokį sąlyginai mažą „Baltic Clipper” agentūros pardavimų sumažėjimą.

Nors statistikoje priskaičiuojama 18 skirtingų internetinių bilietų pardavimo sistemų, tačiau realiai tik pirmasis penketukas sudaro šiokį tokį rinkos svorį – už penketuko ribų likusių sistemų rinkos dalis neviršija 0,6%.

Kiek bilietų parduoda per „Amadeus” parduoda didžiausias rinkos žaidėjas? Tikėtina, jog „Greitai.lt” per mėnesį parduoda iki 20 tūkst. segmentų. Kadangi vieną bilietą vidutiniškai sudaro 2,5 segmento – lyderio pardavimai yra 7,5-8 tūkst. bilietų per mėnesį. Papildomai „Greitai.lt” dar skanuoja dar minėtą „Travelport” sistemą bei pigių skrydžių bendrovių interneto svetaines.

Elektroniniais kanalais per internetines bilietų pardavimo sistemas Lietuvoje jau dabar parduodama daugiau nei trečdalis bilietų. Trečdalis visų bilietų pardavimų atliekama internetu. O dar sakote, kad internetinė prekyba žengia tik pirmus žingsnius? …

Beje, kadangi daugelis oro bendrovių agentūroms komisinių nebemoka, bilietų pardavėjai gyvena iš agentūros maržos, kuri, beje, yra kintama ir kinta nuo bilieto tarifo, paros laiko, aviakompanijos ir t.t. Todėl atsakymo „Kur lėktuvų bilietai pigiausi?” nėra ir jo negali būti.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

50 komentarai

  1. Vytautas-NT - 2009 08 3, 23:49

    Dar reiketu paanalizuoti Interneto sistemu variklius,nes skrisk.lt ir avia.lt jie labai skiriasi. As paprastai perku bilietus per skrisk.lt ir zigzag.lt,kadangi ju komisiniai maziausi. Be to, svarbus faktorius yra galimybe apmoket bilietus grynais ir ne kazkur Pasilaiciuose.
    Atkreiptinas demesys,kad paieskos galimybes interneto svetainese yra labai ribotas (mazas paieskos variantu pasirinkimas).

  2. Vitalijus - 2009 08 4, 09:51

    Idomu, net labai idomu: http://www.aex.ru/docs/2/2009/7/20/758/

  3. Labiau patyręs - 2009 08 4, 10:00

    @ Vytautas NT – tai kaip matom iš skaičių, ne taip jau blogau Baltic Clipper sekasi. Gal nebankrutuos, kaip bandei prognozuoti :)

    @ Vitalijus – čia tik dalis, girdėjau, kad ne tik Rusija bus. Dar pamenu iš kitos diskusijos čia kažkas aiškino, kad G.Žiemeliui aviacija yra neįdomi :)

  4. Vytautas-NT - 2009 08 4, 10:18

    Tikiuosi, kad užsilenks „Baltic Clipper” prekyba poilsinėmis kelionėmis. Šiaip tai avia.lt niekam pirkti nepatarčiau, kaip ir greitai.lt, nes mažiausi komisiniai visada bus arba skrisk.lt arba zigzag.lt

    Kas link G.Žiemelio, tai jis seniai reikalauja leis regiostruot Lietuvioj orlaivius skirtus rusijos rinkai. Tai, beje, susiję su tam tikra rizika mūsų valstybei…

    Užtat turim šansą greitu laiku Vilniuj išvysti B747, kai jį čia profilaktikai ir perdažymui atvarys…

  5. Labiau patyręs - 2009 08 4, 10:23

    @ Vytautas NT – bet airiai juk sėkmingai iš to gyvena, kodėl mes lietuviai negalėtume?

    Beje dėl RIX ambicijų:
    Riga International Airport is radically revising its development plans. The number of travellers expected to use the airport in future years is 10 million per year, not the previously optimistic forecast of 30 million. The revised development plans may be published by the end of August.
    Dienas Bizness, 2009-08-03

  6. lewlew - 2009 08 4, 10:53

    @ Vytautas NT – iš kur tokios tikimybės kad BC užlinks? Greičiausiai praleidau kažkurią diskusiją :) Nes mano žiniomis jie iki dabar yra vieni iš lyderių (prekyba poilsinėmis kelionėmis).
    @ Simonas Barktus – del WE taikliai pataikyta. Nenumanė Maizelis, kad kada nors gali taip atsitikti su valstybinėm įstaigom :)

  7. Vytautas-NT - 2009 08 4, 11:01

    Dar turint galvoje, kaip WE su viešbučiais apgaudinėja. Savo [pasiūlyme jie užtikrino, kad Briuselyje ras 3 žvaigždių viešbutį už 18 EUR. Dar ne vienam neteko laimė pagyventi tokiomis kainomis.
    Be to, reikia neužmirti, kad WE kredituoja valstybines įstaigas- pinigus už bilietus gauna ne mažaiau, kaip už 6 mėn.

    BC turi užsilenkt, nes neparduoda Star Holiday. Siūlyčiau išvis reklamą- „Nebūk durnas, neskrisk su Novaturu”

  8. Simonas Bartkus - 2009 08 4, 11:03

    Beje, „Greitai.lt” atskleidė, kad kažkur pusė pardavimų yra greitai.lt, o kita pusė iš kitų šalių:
    http://vz.lt/straipsnis/2009/08/04/Interneto_partnerio_pajamos_uzsienyje_augo_Lietuvoje

  9. Žilvinas Raudys - 2009 08 4, 11:06

    @Vytautas NT – na ar darei kainų analizę, tarp tavo minimų sistemų? populiariausiais Air BAltic maršrutais tarp skrisk.lt, zigzag.lt, greitai.lt ir avia.lt, šiuo metu yra mažiausios kainos avia.lt, o apskritai didžiausi mokesčiai yra zigzag.lt ir greitai.lt, tikrinu kainas kiekvieną savaitę ;)

  10. Simonas Bartkus - 2009 08 4, 11:09

    Vytautas-NT galvoja, kad užsilenks visi, kurie neparduoda „Star Holidays” :-) Tai pirmi turėtų lenktis tarptautiniai tinklai kaip „Kaleva” ar „Estravel”, kurių kodeksas neleidžia pardavinėti du metus nedirbančių kompanijų :-)

    Vytautai-NT: „Star Holidays” yra mažas žaidėjas ir toks jis bus. Duokdie, jiems užimti per porą metų nors 15-20% rinkos. Siauras paskirstymo tinklas yra „Star Holidays” problema, tačiau realiai ji gali spręstis tik dviem būdais:
    1. Arba klientai pradės prašyti „Star Holidays” kelionių;
    2. Arba agentūroms „Star Holidays” pasiūlys daug geresnes sąlygas nei „Tez Tour” ar „Novaturas”.

    Antras variantas neįmanomas, nes senos ir didelės kompanijos turi daug daugiau resursų pasiūlyti bent jau tokias pat sąlygas kaip siūlo „Star Holidays” (o realiai tai nėra prasmės jiems bandyti „aplenkti”, nes bet kuri agentūra prie vienodų sąlygų suinteresuota pardavinėti dideles ir patikrintus organizatorius).

    Pirmas variantas irgi sunkiai tikėtinas, kadangi visos bendrovės parduoda tą patį produktą už panašią kainą, nėra vietos kelti kokybės, nes keleivį reikia tik paimt iš oro uosto ir nuvežt iki viešbučio. Prieraišumo prie organizatoriaus klientai neturi (gal šiokį tokį „brand loyalty” turi išvystęs „Novaturas” dėl tradicijų ir „lietuviškumo”) ir agentūrose „Star Holidays” tikrai neprašys.

  11. Žilvinas Raudys - 2009 08 4, 11:11

    @Vytautas NT- BC neparduda Star Holiday, nes tai visiškai nepatikima kompanija, būtų įdomu sužinoti, kaip reikėtų išsikrapštyti iš Laivio pinigus, jiems bankrutavus (kas yra labai tikėtina, dalis skrydžių jau nuimama)

  12. Pranas - 2009 08 4, 11:13

    Ir apskritai renkantis atostogas Star Holidays paskutinės minutės kainos man pasirodė akivaizdžiai didesnės nei Tezturo ir Novaturo, o galimybės susirinkt informaciją ir kainas internetu (nekalbant apie pirkimą kaip pas Teztour ir partnerius) – gerokai mažesnės.

  13. Labiau patyręs - 2009 08 4, 11:21

    @ Žilvinas – norint pamatyti gudravimus reikia tikrinti kasdien, visas iš VNO ir RIX skrendančias a/k ir 3 kartus dienoje, tada pamatysi kas ir kaip taiko aptarnavimo mokesčius. Šiaip čia didelių mokslų nėra, internetas leidžia kaupti milžiniškus duomenų kiekius ir iš to formuoti klientų elgesį, pagal kurį taikyti kainas. Manau tai geriausiai yra įvaldę Ryanair ir kitiems dar toli iki jų. Kalbant apie mūsų online dalyvius tai vieni daro paprasčiausiu būdu – keičia service fee po 5 kartus dienoje ir žvejoja klientus, kiti yra nustate skirtingus service priklausomai nuo a/k mokamų komisinių. Bet šioje vietoje protingiausiai daro Greitai.lt – jie pirmam pasiūlymui taiko sąlyginai mažą aptarnavimo mokestį – nes vartotojas, kaip taisyklė dažniausiai tarp svetainių lygina būtent tą pirmą pasiūlymą, o paskui einantys pasiūlymai Greitai.lt yra gerokai brangesni, bet čia tik pastabiausi tai įvertina.
    Liūdniausiai visame šiame versle atrodo Kaleva Travel, jie suomiškai nupirko nuorodą ir IT sprendimą iš Bilietai.lt ir jį praktiškai numarino…

  14. Vytautas-NT - 2009 08 4, 11:25

    Kadangi aš AirBaltic bilietus pirkčiau AirBaltic (spėju greitai.lt pigiau jų negaučiau), tai šis variantas nesvarstytinas.
    Imkim konkretų pavyzdį: DUS-MOW ZigZag-383 Lt, greitai.lt-388 Lt, avia.lt-375 Lt, skrisk.lt-368 Lt.

    Klausimas: kodėl aš turėčiau pirkt iš Greitai.lt arba avia.lt?

    Zigzag kartais duoda tokių maršrutų, kurių neduoda skrisk.lt

  15. Simonas Bartkus - 2009 08 4, 11:26

    Ir apskritai – įsivaizduokite save kelionių agentūros vietoje. Tu sau pardavinėji „Novaturo” ir „Tez Tour” keliones, sukiesi kaip išmanai, uždirbi po kelis procentus nuo pardavimo.

    Staiga ateina dar vienas organizatorius. Jis siūlo tuos pačius maršrutus, praktiškai tuos pačius viešbučius bei netgi skrydžius lygiai tomis pačiomis dienomis negu tu jau pardavinėji.

    Kainos visų operatorių yra labai panašios, akcijiniai pasiūlymai / „last minutes” tik šiek tiek svyruoja.

    Naujas operatorius tau siūlo tą patį procentą ar simboliškai didesnį.

    Ar tu rizikuosi tuo puse procento didesniu komisiniu ir būsi suinteresuotas stumti savo klientams naujo operatoriaus keliones? Nepamiršk, jog jeigu kas nors bus blogai su kelione, tai klientas akių kabinti ateis tau.

    Todėl realiai, kad ir kaip linkėčiau didelės sėkmės naujam organizatoriui, tačiau suvokiu, jog jiems užsitarnauti agentūrų pasitikėjimą bus labai labai labai sunku. Agentūros realių motyvų parduoti juos neturi. Galų gale net jeigu pasirašai platinimo sutartį su agentūra ir agentūra teoriškai pardavinėja „Star Holidays”, ji gali pasakyti pardavėjams pirmiausia pasiūlyti „Novaturo” ir „Tez Tour” variantus, o tik po to pasiūlyti „Star Holidays”. Atrodo smulkmena, bet kartais didžiulę įtaką padaro kasininkės, sėdinčios pardavimo taškuose.

    Realiai netgi lengvesnis būdas „Star1” įlisti į agentūras yra su reguliariaisiais reisais, kadangi žmonėms skristi reikia, maršrutuose konkurencija minimali ir agentūra, neparduodanti bilietų į tuos reisus suteikia pranašumą kitoms agentūroms.

    Taigi, „Star Holidays” pasirinko labai sudėtingą būdą įėjimui į rinką – kakta į kaktą su senbuviais. Negalima čia lyginti su „Tele2” atėjimu, kada buvo siūlomas kitoks produktas už žemiausią kainą.

  16. lewlew - 2009 08 4, 11:27

    @ Simonas Bartkus – šiuo metu kelionių agentūros gauna didžiausią komisą iš Starholidays. Nova ir Tezai atvirkščiai – (dėl nesuprantamų priežaščių) mažina. O agentūrai svarbiausia kaip ir visiems – uždirbti kuo daugiau (arba šiais laikas aplamai išgyventi). Todėl gal tavo antras variantas ir logiškas…?

  17. Vytautas-NT - 2009 08 4, 11:34

    Be to Star Holidays siūlo produktą analogišką Tez Tour, nes M.Laivys pasiėmė tuos pačius viešbučius iš ankstesnės darbovietės.
    O šiaip dabar kelioniu rinkoje kainų karas. Turkija 600-700 Lt. Tiesiog, jei nesvarbu kur skristi pirmą atostogų dieną, galima gaut pasiūlymą daug pigiau, nei pernai.
    Kol kas laimi vartotojai. Jei būtų pigi kelionė, pirkčiau bet kokią, išskyrus Tez Tour, nes jie garsėja gerais santykiais su klientais. Star holidays reputacija kol kas švari…

  18. Simonas Bartkus - 2009 08 4, 11:35

    @ lewlew – ačiū už info, įdomu, nežinojau šito. O gal gali pasakyti, koks yra maždaug komisinių skirtumas?

    dar vienas dalykas, jog poilsinėse kelionėse, priešingai negu aviabilietuose, agentūros komisas yra procentinis, dėl to visi yra suinteresuoti parduoti brangesnę kelionę. Turkija už 500LTL gal ir geras offer’is, bet agentūra visai nesuinteresuota jį parduoti.

  19. Labiau patyręs - 2009 08 4, 11:45

    Novaturas – 8-12%
    Teztour – 10-14%
    Star Holidays – 10-14%

    Papildomi susitarimai neatspindi šių procentų. Kaip pvz. buvimas TOP5 tarp http://www.novaturas.lt/kur isigyti kelione ir t.t.

  20. Simonas Bartkus - 2009 08 4, 11:48

    Vytautai-NT: kainas galima lyginti daug ir įvairius variantus. Kaip minėjau ir aš, ir kiti komentatoriai, jog dabar praktiškai visi žaidėjai naudoja skirtingus komisinius mokesčius, kuriuos jie prisideda prie tarifo, todėl kiekvieną variantą tikrindamas gautum skirtingą matricą, kaip pasiskirsto siūlomos e-prekybos taškų kainos.

    Dėl ko sutinku, tai greitai.lt nėra pigiausias. Anot, Vytauto-NT, avia.lt irgi ne pigiausias :) Kiek aš stebiu, tai avia.lt daugeliu atveju taiko mažiausią (ar vieną mažesnių) maržą.

    Tačiau faktai rodo, kad greitai.lt turi >50% rinkos (net atmetus užsieninius pardavimus), o avia.lt yra labiausiai augantis (net dvigubas augimas kai rinka traukiasi!) bei užsiėmė dabar jau ryškią antrą vietą pagal „market share”. Matyt, kiekvienas litas nėra toks svarbus. Realiai, jeigu vidutinis bilieto pardavimas yra kokie 700 litų, tai 5 litų skirtumas tarp skirtingų pardavėjų nesudaro nė 1% kainų skirtumo.

  21. lewlew - 2009 08 4, 11:49

    @ Simonas Bartkus – pažystamo kelionių agentūra vidutiniokė. Nenoriu sumeluoti bet man regis Nova 9%, Tezai 10%, SH 12%. Beto SH duoda dar 2% agentūros darbuotojui asmeniškai. Žinoma, niekas nežino ar tie 2 pasiekia asmeniškai darbuotoją ar direktoriaus kišenę :)
    Bet pasikartosiu, tikslią info duotų tie kas tiesiogiai dirba su operatoriais.
    Ir dar dėl tavo pamastymų dėl agentūrų. Nova sumažinę savo kelionių agentūrų tinklą ir nežada didinti. Tezai irgi panašiai. Todėl likusiems nieko ir nebelieka kaip pardavinėti SH. Aišku, tai nedidelė dalis agentūrų, tačiau…

  22. Simonas Bartkus - 2009 08 4, 11:56

    lewlew – dėl agentūrų tinklo sumažinimo žinau. Bet manau, kad likusi dalis, kuriems „Novaturas” neduoda pardavinėti gali maksimum 1% parduoti visų kelionių.

    Norėčiau atkreipti dėmesį į tai, jog kasdien versle būdami „Novaturas” ir „Tez Tour” jaučia pulsą ir jeigu „Star Holidays” siūlomas 2% didesnis komisinis pradės daryti realią įtaką, jog agentūros ims pardavinėti „Star Holidays”, o ne juos, jiems užtruks 1-2 dienas sulyginti komisinius. O agentūros turbūt trokšta tokio kainų karo :-)

  23. Aloyzas - 2009 08 4, 12:34

    Pabusiu blogu pranašu:
    Star1: ilgalaikės perspektyvos – jokios. Tikslas kuo ilgiau tempti, nesvarbu kad aiškiai minusan, „įsisavinant” investuotojų lėšas, kol jų yra, o paskui tyliai užsidaryt. Taip sakant – eilinis sezoninis biznis.
    ATRai į Rusiją: flyLAL gelbėjimo plane už 30mln. kaip tik buvo planuojami 7 mažesni lėktuvai. Jei jie jau buvo užsakyti, tikintis valstybinio gelbėjimo, ir dabar tie patys sulėkė, tai čia ne naujas „business case”, o desperatiškas gelbėjimasis.

  24. Labiau patyręs - 2009 08 4, 12:46

    @ Aloyzas – ir dar 747 užsisakę buvo, kad maža nepasirodytu :)

    Manau, kad Star1 turi viziją ir akcininkai ne Antarktidoje sėdi, jei davė pinigų pradžiai matyt vertino kas ir kaip. Tik didžiausia klaustukas, kaip visada būna, kaip realybė skirsis nuo verslo plano, nes popierius viską gali iškęsti. Ten vidutinį tarifą kiek pataisyk ar LF ir biudžetas gražus pasidaro, bet tikrovėje visi žinome, kaip būna…

  25. Justinas M. - 2009 08 4, 13:34

    Skaitant diskusiją apie tai, kaip Laivys išsinešė viešbučių kontaktus iš Tezturo pagalvojau. O kur jo nekonkuravimo punktas Tezturo darbo sutarty? Šiais laikais net mid-range vadybininkai/vadovai turi tokį punktą savo sutartyse, o Laivys buvo Tezturo vadovas. Negi jam negalioja nekonkuravimas? Ar Tezturas tiesiog pražiopsojo tokią sąlygą? Juk net jei Star1 ir nedaro sau pliuso, jie tikrai mažina Tezturo ir Novaturo pelną.

    Beje, dėl kainų karo. Ar nebus taip, kad agentūros pardavinės sąmoningai SH keliones net ne todėl, kad jos būtų labai geros, bet todėl, kad norėtų gauti ir iš senbuvių tuos 14%?

  26. Vytautas-NT - 2009 08 4, 13:57

    Kadangi Laivys buvo ne mid-range, bet visa ko galva, spėju jis apsidraudimui šio punkto į sutartį neįtraukė. Be to, jam, kaip vadovui darbo kodeksas galioja tik iš dalies ir galimybės uždėt ribojimus mažesnės.
    Bent jau vienas jo išėjimo rezultatas aiškus- Travelman’as mirė.
    Dar dėl Star1- nemanau, kad jie eina į didelį minusą. Jie bilietus pardavinėja labai konservatyviai. Lapkričiui-gruodžiui nieko nesiūlo, todėl potencialūs nuostoliai dėl veiklos sustabdymo nedideli.

  27. Justinas M. - 2009 08 4, 14:18

    Ir tuo pačiu jie negauna JOKIO pinigų srauto iš pardavimų žiemai. Jei tie planuoja visgi skraidyti, kuo aš tikiu vis mažiau, turėtų kuo anksčiau susidėti rudenio tvarkaraštį. Buvo čia tokia lietuviška kompanija, kuri susidėdavo skrydžius mažiau nei mėnesiui likus iki jų pradžios, po to skundėsi, kad keleivių mažai.

    Aš asmeniškai asmenines keliones planuoju bent kelis mėnesius į priekį. Spėkit, kokias avialinijas pasirinkčiau, jei reikėtų man skristi rudenį į Londoną: dabar net pasirinkti iš ko turėčiau.

    Iš pradžių Star1 pasirodymas atrodė labai optimistiškai: NG lėktuvas, Londonas, užsakomieji. O kuo toliau, tuo labiau mane nuvilia: kur jų žadėtas antras lėktuvas liepą? Kur jų pardavimai rudeniui? Kur jų užsienietiškų kortelių palaikymas? Kur galų gale puslapis, reguliariai atnaujinantis informaciją ir nesidžiaugiantis pirmu sėkmingu skrydžiu mėnesį?

    Yra daug aviakompanijų, kurios „tiesiog skrenda”, bet Star1 reikėtų nusileisti ant žemės, nesiskelbti to ko neketina daryti ir pagaliau atsisukti į keleivį ir pasidaryti patogiems: tai ir IATA, tai ir paypal sakykim palaikymas, tai ir tvarkaraščiai kitam pavasariui. Kodėl taip sunku pasižiūrėti ir pasimokinti iš sėkmingų konkurentų?

  28. Marija - 2009 08 4, 14:26

    Ne viena save gerbianti agentura nepardavines Star Holidays – nes nei viena nenori aiskintis ir prarasti savo pastoviu klientu, kai SH viena diena pasakys Oooops :)

  29. Simonas Bartkus - 2009 08 4, 14:40

    Justinas M. labai teisus.

    Lietuvos rinka labai sezoniška (skirtumas srautuose ~1,5 karto) ir vasarą turi prisiauginti daug lašinių žiemai. Jeigu aš šiandien būčiau „Star1” ir tikrai neturiu 10 milijonų sąskaitoj bei IATA man toli, tai antro lėktuvo neimčiau, žiemai pasilikčiau tik užsakomuosius, o Dubliną ir Londoną paleisčiau tik gruodžio 15 – sausio 8 dienom.

    Vilčių, jog paklausa pradėtų augti anksčiau negu kitą vasarą realiai nėra.

    Minusas mokėti už stovintį lėktuvą gali būti mažesnis.

    Beje, „Tez Tour” planuoja ir šią žiemą bandyti suorganizuoti 8 skrydžius į Bangkoką. Vienintelė bus pasiūloje įvairovė šalia Hurgados, Šarm El Šeicho ir Tenerifės.

    Dar vienas ne į temą žvilgsnis – panagrinėjus „airBaltic” žiemos tvarkaraštį matosi, jog skraidymas suplanuotas vienam B757 (Dubajus ir Hurgada). Gal antrą bandys prastumti kam nors.

  30. Vytautas-NT - 2009 08 4, 14:41

    Kadangi aš į pilsines keliones neskraidau, nes paprasčiausiai neturiu tam laiko. Bet pirkčiau paskutine minute dieną-dvi prieš skrydį, nes pirmas kriterijus- kaina, o po to visa kita…
    Beje, pirkdami Teztour keliones kartu gaunate nemokamo galvos skausmo. Kas iš to, kad agentūra rytoj neužsilenks.
    Aš manau, kad Star1 daro teisingai- kai gaus naują lėktuvą sudėlios tuos žiemos tvarkaraščius.
    Ir užpildyt lėktuvą nėra problema. Tą puikiausiai pernai/šiemet parodė Tez Tour- numetė kainas į Tailandą ir pilni lėktuvai.
    Pastebėjimas- šiemet turistų (per krizę!) skrenda daugiau nei pernai ilsėtis. Nes vidutinė kaina mažesnė.

  31. Simonas Bartkus - 2009 08 4, 14:54

    Vytautai-NT: neskrenda šiemet daugiau, skrenda mažiau.

    Pernai „Aurela” pervežė birželį 22 tūkst. keleivių, „flyLAL” čarteriniais kažkur virš 20 tūkst. (tingiu atrinkinėti ir patikslinti, nes pernai nebuvo „flyLAL Charters”, dėl to statistika yra bendram katile), šiemet veža tik „flyLAL Charters” – rezultatas 33 tūkst. keleivių pervežta čarteriais.

    Žiūrim į top’ines kryptis (birželį lyginam su birželiu):
    Antalija pernai – 19,9 tūkst. pernai, šiemet – 13,8 tūkst.;
    Kreta pernai – 8,2 tūkst. pernai, šiemet – 5,9 tūkst.;
    Tunisas pernai – 4,2 tūkst. pernai, šiemet – 2,7 tūkst.

    Be to, pernai buvo įdomesnės dar kelios kryptis bei vežama buvo ir iš Kauno bei daugiau iš Palangos.

    O kaip tu minėjai, vidutinės kainos yra kritusios, tai realiai kritimas pinigais yra dar didesnis nei srautų sumažėjimas.

  32. Simonas Bartkus - 2009 08 4, 15:34

    Beje, kelionių organizatorių elgesys viduryje sezono parodo, kaip rezultatai sutampa su jų lūkesčiais.

    „Novaturas” skrydžių tvarkaraščio kol kas nekeitė;
    „Tez Tour” pridėjo porą savaitinių papildomų skrydžių;
    „Star Holidays” nuėmė tris skrydžius, vietoje jų pridėjo vieną naują (Tunisas).

    „Novaturo” ir „Tez Tour” lūkesčiai žiemai gan pesimistiški. „Novaturo” ypač.

  33. lewlew - 2009 08 4, 15:52

    @ Simonas Bartkus – berods tezai nuėmė marmarį, bodrumą. Žinau kad iš ten šiuo metu atleidinėjami gidai (nežinau ar visi). O lūkesčiai manau pas visus tris tokie patys. Liūdnuva turbūt pareina visiems…

  34. Justinas M. - 2009 08 4, 17:18

    Antro lėktuvo Star1 žiemos sezonui neturės. Štai ką jie savo Facebooke parašė:

    Vytautai – kai tik bus priimtas galutinis sprendimas, būtinai informuosime.

    (http://www.facebook.com/pages/Star1-Airlines/)

    Vadinasi, kuomet jie kalbėjo apie antrąjį orlaivį liepos mėnesiui, jie tiesiog melavo…

  35. Vytautas-NT - 2009 08 4, 17:32

    Tai nereiškia, kad neturės. Reiškia tik, kad skaičiuoja ir galvoja. Juo labiau, kad klausimas buvo mano.

  36. Aloyzas - 2009 08 4, 17:40

    Tezai nuo rugpjūčio galo karpo Dalamaną ir Antaliją iš Palangos ir Vilniaus (ketvirtadieniais)

  37. gogis - 2009 08 4, 23:31

    Simonai, is kur tokia idomi statistika :) ?
    is jos nelabai ka gali pasakyti, tik tiek kad nukrito ir tiek.
    Realiai reiktu skaiciuoti bilietu kieki? (nes agenturos ima aptarn. mokesti nuo bilieto).
    arba Revenue, kas taip pat nemazai pasako, apie pinigu srautu sumazejima.
    Siaip galiu pasakyti viena, nelabai tikslus duomenys ;-)

  38. Labiau patyręs - 2009 08 4, 23:40

    @ gogis – tai pasidalink Revenue, nespausk :) juk smalsu, kaip kam sekasi :)

  39. Algis - 2009 08 5, 05:47

    Pritariu Gogiui reiktu paziureti kiek pasikeite (padidejo ar pamazejo) parduodamu bilietu skaicius.

    Tarpininkai turejo persidalinti flylal.com pardavimus, priminsiu kad flylal.com pardavimai sudare apie 30%, o pries uzsilenkima ir daugiau visu parduodamu flylal bilietu.

    Turint omenyje, kad flylal rimtai svarste apie aptarnavimo mokescio panaikinima savo svetaineje.. Tokio spaudimo rinkoje nebuvimas galejo tik pakelti tarpininku pajamas.. gera naujiena kitaip sakant. Gal Simonas noretu padaryti vidutinio aptarnavimo mokescio kitimo apzvalga 2009 metais. Butu idomu suzinoti kaip jis kito, kartu i tyrima itraukiant ir avialiniju komisiniu kitima uz pardavimus.

  40. Vytautas-NT - 2009 08 5, 08:59

    Pajamos bvene svarbiausias dalykas, nes didesnė rinkos dalis automatiškai nereiškia didesnių pajamų.
    O komisinių vežėjai nebemoka agentūrosm jau milijoną metų…

  41. Simonas Bartkus - 2009 08 5, 09:11

    Kai kurie vežėjai vis dar moka komisinius.

    Mano lentelės sudarytos pagal „Amadeus” duomenis ir naudojamas kriterijus yra „rezervuoti segmentai”. Taip, reali rinkos dalis pinigais yra įtakojama kitų faktorių: agentūros kurios dirba su savaitgaliniais turistais daugiau parduoda tiesioginių skrydžių, o tie, kurie dirba su verslo sektoriumi daugiau parduoda jungiamųjų skrydžių – šitie dalykai aišku įtakoja, nes uždirba iš abiejų pardavimų agentūros tiek pat.

    Kitokių duomenų neturiu, tai ir toks pasiskirstymas manau leidžia kiekvienam savas išvadas pasidaryti.

  42. Paulius - 2009 08 5, 10:00

    paziurekite lankytoju apklausa http://www.lektuvubilietai.lt/

    deisineje apacioje. Rezultatai rodo, jog online bilietu rinka turi daug galimybiu augti.

  43. Vytautas-NT - 2009 08 5, 10:58

    Gal ir turi, nes jei žmonės dalkyvauja apklausoje, tai internetu naudotis moka.

  44. Darius - 2009 08 5, 15:18

    Simai, išvardink, kas moka komisą.

  45. Simonas Bartkus - 2009 08 5, 15:52

    Moka „Donbass”, „utair”, „Brussels”, „Czech”, „Norwegian”, simboliškai moka ir „Estonian” bei „Finnair”. Čia iš tų, kurios į Vilnių skraido.

  46. Darius - 2009 08 5, 21:18

    Žilvi, a tikrai moka? Na, OK tai jo. Bet vat nustebau – ypač su DY, SN ir OV.

  47. Žilvinas Raudys - 2009 08 6, 08:31

    Siek tiek patikslinsiu: Norwegian yra ticket less, jie komiso nemoka, jie net nepriklauso BSP, visi kiti moka, nors tai dar toli grazu ne visos aviakompanijos, kurios moka komisinius Lietuvos rinkoj, nors i Lietuva ir neskraido.

  48. Vytautas-NT - 2009 08 6, 09:30

    O kokio didžio tie komisiniai? Tai fiksuotas mokestis, ar procentas nuo bilieto kainos?

  49. Labiau patyręs - 2009 08 6, 09:34

    Tai procentai. 1-9% ribose, jei daugiau tai tiesioginiai susitarimai.

  50. Saulius - 2014 07 3, 11:33

    Dabar bilietu rinkoje viskas is esmes pasikeite…

Leave a reply