Kaip (bandyti) išgyventi – „SkyEurope” pavyzdys
Slovakų pigų skrydžių kompanija „SkyEurope” susidūrė su labai labai rimtomis finansinėmis problemomis – kompanija pasinaudojo ES teise, kad apsisaugotų nuo kreditorių ir galėtų „restruktūrizuoti” savo finansinę padėtį.
Apie savo mokumo sunkumus kompanija paskelbė vakar, o dalis oro uostų į tai sureagavo sulaikydami „SkyEurope” lėktuvus, kol kompanija neapmokės sąskaitų (ar tik vėluojančių, ar paprašė mokėti į priekį – nepranešama). Taip pasielgė Orly oro uostas Paryžiuje, Budapešto oro uostas ir dar keletas.
Kompanija rado pinigų apmokėti degančias skolas ir savo lėktuvus išlaisvino, todėl skrydžiai nenutrūko.
Kaip „SkyEurope” sprendžia grynųjų pinigų trūkumo problemą?
Ogi paleido super akciją prekybai bilietais. Pvz. už 44EUR galima skristi Praha-Londonas-Praha, su visais mokesčiais. Panašiai kainuoja skrydžiai į Lisaboną, Paryžių, Barseloną ir dar ilgą sąrašą miestų iš Prahos ar Bratislavos.
O klientams tai tikras nervų išbandymas – kainos stebuklingos. Tačiau klausimas – ar kompanija išgyvens iki tos dienos, kada vyks jūsų skrydis? … Jeigu „SkyEurope” išgyvens ir ras finansinę injekciją, tai bus pavyzdys, jog žemos kainos būna ne tik dėl konkurencijos, bet ir tada, kai kompanijoms pasidaro striuka su pinigais. Tačiau tų pinigų kaina – beveik kaip iš „SMS Credit”.
Anot pranešimų, klientai taip užpuolė „SkyEurope” interneto tinklapį, jog jis visą šią dieną vos kvėpuoja. Klausimas – ar jie perka bilietus ar tik grožisi kainomis ir gadinąsi sau nervus? Ironiška, tačiau nuo jų elgesio priklauso visos kompanijos likimas.
Beje, „SkyEurope” po „flyLAL” veiklos sustabdymo perėmė bent du „Boeing 737-500”. Jie iš Slovakijos skraido su lietuviškais registracijos numeriais, todėl gali būti, jog jie priklauso Lietuvos bendrovei „Avia Asset Management”. Tikėkimės, lėktuvai antrą kartą per metus nepaklius į žlungančią kompaniją.
Ir – keletas trumpų žinučių iš aviacijos pasaulio:
- „Ryanair” ketina kitąmet visai atsisakyti registruojamo bagažo, tačiau padidins leidžiamo į saloną neštis bagažo dydį ir svorį. Įdomu, kaip atrodys pvz. Dublinas-Kaunas reisas į kurį prisigrūs lietuvių emigrantų su lauktuvėm? …
- „British Airways” pradėjo prekybą į rudenį prasidėsiančius skrydžius iš London City oro uosto į Niujorko JFK oro uostą. Tik verslo klasės bilietai kainavo nuo 2000 svarų, tačiau didelė dalis jų išgraibstyta, o dabar sistemoje galima rasti bilietų už 5-8 tūkst. svarų. Yra dar pasaulyje turtingų žmonių ….
- „Boeing” jau nebesuskaičiuoju jau kelintą kartą atidėjo pirmąjį „Boeing 787” skrydį. Jeigu ne krizė, tai turbūt visi 866 užsakymai šiam lėktuvui jau būtų atšaukti. Tuo tarpu dabar dalis užsakovų net džiaugiasi atidėjimais, nes jie neturi pinigų sumokėti už lėktuvus, jei jie bus pristatyti. „Boeing” iš to nieko gero, nes jų akcijos krinta toliau ir toliau – ar neatsitiks taip, jog „Airbus 350” pasirodys greičiau nei 787? …
- Europos konkurencijos tarnybos pritarė, jog „Lufthansa” įsigytų „Brussels Airlines” ir britų vežėją „bmi”. Eilėje laukti liko „Austrian Airlines” pirkimo sandorio patvirtinimas. „bmi” įsigijimas sustiprins ne tik „Lufthansa”, bet viso „Star Aliance” pozicijas Jungtinėje Karalystėje ir tai yra dar viena bloga žinia „British Airways” – „Lufthansa” dabar netiesiogiai valdys 11% Londono Heathrow oro uosto nusileidimo slot’ų ir, gali būti, stos į konkurencinę kovą su BA. „Lufthansa” prisijungus „Austrian” ir „Brussels”, „AirFrance/KLM” liks žemyninės vakarų Europos opozicijoja.
- „British Airways” paprašė 30 tūkst. darbuotojų laisva valia padirbėti nemokamai. 800 žmonių sutiko. 4000 eis nemokamų atostogų, o 1400 dirbs ne pilną darbo dieną … Vistiek tai atrodo kaip desperacija.
- Nežinia, kas nutiko su su „flyLAL Charters” lėktuvais, tačiau šiuo metu dalį skrydžių iš Vilniaus atlieka „Jet Time” arba „Corendon” lėktuvai su atitinkamai danų arba turkų įgulomis. O dabar – pats vasaros sezono atostogų įkarštis.
- Komentatoriai praneša, jog šį vakarą pakilo „Star1 Airlines” „Boeing 737-700” iš Šanono ir, sekant logika, turėtų šį vakarą pasirodyti Vilniuje. Reikia tikėtis, jau šeštadienį jis atliks pirmąjį skrydį į Atnaliją.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
67 komentarai
Leave a reply
Na kaip ir turejo jau “Star1 Airlines” “Boeing 737-700″ atskristi . Any news ?
http://www.flygradar.nu/karta.php
cia skrydziu radaras…
Kam šiais laikais lengva?
http://uploading.com/files/RSV25FXZ/0754649113 Why_Can_t_We_Make_Money.pdf.html
dabar Simonui del flylal charters lektuvu.kiek zinau jie visus isvare i italija nes pasirase sutarti su Aeroservizi. http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=&picid=5796
Del LLC – i Italija isvare viena lektuva pagal kontrakta, kuris tesiasi jau ketvirtus metus. Jokia cia didele naujiena. Naujiena tik tai, kad nebeturi pakankamai lektuvu uzsidengti skrydziu programos Vilniuje, nes nuomotojai nebenori nuomot nauju orlaiviu… Todel tenka nuomotis Jet Time, Corendon ir pan.
Dėl „flyLAL Charters” lėktuvų – taip, matyt, taip ir yra, jog bendrovė sudarė daugiau nuomos sutarčių nei turi lėktuvų. O pastovaus lėktuvo net krizės laiku labai greitai negausi, todėl laikina skylė kamšoma trumpalaikiais „wet-lease’ais”.
Beje, „Star1” deklaravo, juk turi lėktuvų pakeitimo sutartį su „flyLAL Charters”, o tokia situacija rodo, kad esant reikalui, nelabai ką „flyLAL Charters” galės pasiūlyti „Star1” vienintelio lėktuvo pakeitimui.
Su Lufthansa tai jei tikrai leis įsigyti Austrian, tai duos čia vokiečiai. Bus britams blogiau nei per antra pasaulinį karą…
Darant paralelę SkyEurope ir Star1, tai pastarieji kolkas pigių bilietų nepaleido, bet jų kelionių organizatorius Star Holiday keliones pardavinėja labai pigiai – jei tai susisiekiantys indai, tai rizika turinčių bilietus pakankamai didelė išlieka
Star1 lektuvas jau vilniaus oro uoste… siandiena parskrido.
Skubeti rasant zinia galima, bet daryti bjauriu klaidu („opozicijoja”) – negalima
Ir šioje situacijoje Avia Asset management aktyviai ieško klientų, kam išnuomoti tuos lėktuvus, kuriais dabar skraido flyLAL Charters. Gal jau ruošiasi iš besilenkiančios SkyEurope atsiimt?
Tai gal kas jau nufotkino lektuva?
Man tai kyla įtarimas, kad tai yra FlyLAL Charters pasitraukimo strategija. Realiai iš įgulų pas juos liks tik stiuardesės. O lėktuvus nuomuosis iš kitur. Bet nepanašu, kad šlapias lizingas jiems būtų labai pelningas. Pernai numušė kainas ir išstūmė „Aurela”, o dabar nebeturi su kuo skraidyt.
Dar viena versija- užsakomuosius skrydžius perkels į Estija ir iš Vilniaus skraidys „estiškais” lėktuvais…
Gali baigtis tuo, kad Star1 išstums iš lietuvos FlyLAL Charters, nes sraidys su savo įgulom ir lėktuvais, dėl ko galės tai daryti pigiau…
O SkyEurope reikėtų skrydį Į Vilnių pasiūlyt. Kad ir Vilnius-Bratislava (su jungimu visur kitur). Manau už 44 EUR keleivių atsirastų. Aš pats mielai kokį bilietą nupirkčiau…
Vytautai, reikia suprasti, jog 44EUR yra kaina, kai pardavusi bilietus kompanija skris į minusą – tačiau jai dabar labiau rūpi, kaip gauti grynųjų, kad dengti einamuosius mokėjimus. Bankai neskolina, tai renka iš klientų. O naujų maršrutų niekas neatidaro iš anksto planuodami, kad skraidyti reikės nuostolinga kaina.
Vėl susiduriam su filosofiniu klausimu- kiek kainuoja pelningas low-cost’o bilietas. Jei tikėsime Ryanair, tai kažkada buvo skelbtas 35 EUR kaina.
Gal pas SkyEurope tai būtų 40 EUR. Aš sutikčiau mokėt ir 44 EUR už skrydį į vieną pusę. Juk tai mažiau, nei Star1 bilietai už 249 Lt. Kurių jau iš esmės nėra.
Šiaip tai VNO labai pasiūlyčiau pagalvot apie SkyEurope. Gal jiems pavyktų išrūpint 250 000 EUR marketingo išlaidų? Aš manau už grynus iš vyriausybės jie skraidyt tikrai sutiktų…
SkyEurope jau seniai praktiškai bankrutavusi kompanija. Jų gi darbuotojai dar už rugsėjį visų algų negavę. Stebuklas, kad iki šiol jie sugeba skraidyti (nors ir vėluodami po daug valandų, ar su tarpniais nusileidimais, kad surinktų kelių reisų keleivius į vieną lėktuvą). Gal tiek to, nereikia mums jų čia.
Šiaip esu jais skridęs 2006 m. iš Varšuvos. 200 litų pirmyn atgal į Romą kainavo. Ir viskas normaliai buvo. Bet nuo tų laikų jie pasikeitė ir ne į gerą pusę.
to Vytautas NT, 2007 prie kuro kainos apie 90$ berods, vienos kėdės savikaina buvo 39 EUR.
to Labiau patyres – cia kokiu marsrutu ir su kokiu lektuvu ?? :)
Čia viso Ryanair fleet’o ir schedule rezultatas suminis. Pagal krypti per Low Cost Conference niekas tokia info nesidalina.
http://www.lt-vacc.org/forumas/viewtopic.php?f=14&t=1454
Aišku savikaina pagal maršrutą yra baisi komercinė paslaptis.
Šiaip aš pasisakyčiau už „pagalbą” bankrutuojančiai SkyEurope. Kuo daugiau Europoj vežėju- tuo didesnė konkurencija ir geresnės kainos.
Beje, Quantas atsisakė 15 B787. Tad nenustebsiu, jei Airbus aplenks Boeing pagal naujų lėktuvų įvedimo laiką. O Bombardier jiems sugadins gyvenima su C serijos 130 vietų lėktuvais…
http://www.lt-vacc.org/forumas/viewtopic.php?f=14&t=1454
pirmosios Star1 airlines lektuvo nuotraukos.
http://www.lt-vacc.org/forumas/viewtopic.php?f=14&t=1454
Pirmosios Star1 airlines lektuvo nuotraukos.
Ups sorry uz du komentarus.
Aš netikiu „SkyEurope” išgyvenimu. Geriausia kas gali būti, tai jie maršrutus gali „parduoti” su kartu jau parduotais bilietais.
Beje, britiškuose žurnaluose nemažai rašoma apie tai, jog „low-cost” kristalizacija gali būti greita ir žiauri. Esmė ta, jog „low-cost” pagrindinis laimėjimas yra dėl masto ekonomijos, o kadangi didieji vežėjai, tokie kaip „Ryanair”, „easyJet” ir „Aer Lingus” išsiplėtė labai stipriai, tai nauji besikuriantys vežėjai neturi net teorinės galimybės juos pavyti efektyvumu. Kas sukelia padėtį, jog didieji vežėjai galės eiti į tuos pačius maršrutus ir nukonuruoti mažesniais kaštais. Dėl tos priežasties prognozuojama didelė „low-cost” vežėjų banga. Bankrutavo „Sterling”, ant ribos balansuoja „SkyEurope”, tikiu, jog dar bus kritimų „low-cost” segmente.
Dėl to dar toks sulyginimas, jog tradicinės kompanijos kristalizuosis pirkimais, t.y. didieji pirks mažesnius (kas ir vyksta, ypač aktyvūs dabar „Lufthansa”), tuo tarpu „low-cost” segmente didieji užims mažųjų vietas juos tiesiog išstumdami.
Įtariu, jog dar viena auka gali „Wizzair”… „Ryanair” jau įlindo į bene 8 Lenkijos oro uostus iš kurių valo „Wizzair”, ateis matyt jų spaudimo eilė ir Vengrijoje.
Tai kiek skrydžio savikaina, SkyEurope skelbia. Vienos vietos savikaina 59 EUR (2009 pirmą ketvirtį), tiesa neaišku, ar oro uosto mokesčiai į tai įeina, ar ne, ir ar rodo juos kaip pajamas SkyEurope, ar ne.
O dar tiksliau pasiskaičiuoti yra ASK rodiklis – available seat kilometres – kiek kainuoja nuskraidinti vieną kėdę 1 km. Pas SkyEurope šis rodiklis – 6,17 eurocentų. Paskaičiuojame…
Vilnius-Londonas 1700 km, vieno bilieto savikaina – 105 EUR. Net jeigu su mokesčiais… Klausimas, ar Star1 gali turėt geresnę kaštų struktūrą už SkyEurope? Nemanau, kaip ir nemanau, jog SkyEurope problema buvo kaštai. Matyt tiesiog Slovakija per maža rinka tokio dydžio low-costui…
Ir vienintelis guodžiantis dalykas Star1 yra tai, jog dabar, kai jie pardavinėja return į Londoną po 700, pigiausi konkurentų bilietai prasideda po 1200, ir tai jau tampa stipriu argumentu viliojant klientus. Beje, ironiška, Ryanair skristi dabar brangiau nei Star1…
Tokiu atveju galim galvot apie „valstybės pagalbą” low-cost’ams. Pagal analogija su parama smulkioms ir vidutinėms įmonėms.
O Wizz irgi nemiega. Jie jaun įėjo į Ukrainos rinką. Ryanair to padaryti negali (kol kas). Šiaip būtų gerai, kad jie grįžtų į Lietuva.
O šiaip esminė jų klaida yra tai, kad jie orientuojasi į skrydžius rytų-vakarų kryptimi (o ne Vakarų-vakarų, Vakarų-šiaurės ir pan.)
Beje, Niki bankrutuot nežada ir pereina prie mažesnių lėktuvų. Basirodo galima low-cost’ą daryt ir su Embraer.
Niekam nepaslaptis, jog dalis bilietų yra visada parduodama žemiau savikainos. Nes diskriminavimo kainomis principas teigia – susiskaičiuok, kiek bilietų gali parduoti už „normalią” kainą, atimk iš vietų skaičiaus lėktuve, o likusius bilietus parduok už tiek, už kiek sugebi parduoti.
Manau, jog didelė „low-cost” bendrovių problema Rytų Europoje yra ta, jog gyventojai dar nėra pribrendę kad ir pigiam turizmui. Pvz. Vakaruose yra milijonai gyventojų, kurie gaudo pigesnius bilietus ir keliauja „ne į temą” savaitgaliui ar savaitei. Būtent šitas segmentas yra pagrindinė „low-cost’ų” duona vakaruose ir juos veža į pietus, rytus, o kai jie jau visur būna buvę tai skrenda bet kur įdomu.
Rytų Europos šalyse toks segmentas dar nėra susiformavęs. Mano nuomone, pagrindinė priežastis yra ta, jog lietuviams, lenkams ar vengrams net nusipirkus bilietą už litą savaitgaliui į kokią Barseloną yra per brangu ten apsistoti, valgyti ir t.t., jau nekalbant apie tai, jog lietuvio noras mokėti „mažai” turi kitokią reikšmę negu „mažai” suvokia prancūzas ar britas.
Dėl tos priežasties Rytų Europos vežėjai ir orientuojasi tik į skrydžius vakarų kryptimis. Ten jau keliauja kiti segmentai: emigrantai, jų draugai ir giminaičiai važiuojantys aplankyti. Užtenka ir pažiūrėti į „Ryanair” žemėlapius iš Kauno, Rygos, tos pačios Lenkijos miestų.
Kaip laisvos rinkos šalininkas aš esu prieš valstybės pagalbą visur, kur ji nėra būtina. Jeigu išnyks „SkyEurope”, o rinkai tų skrydžių reikia, tai tie maršrutai greitai bus užpildyti … o valstybei ir turizmo sektoriui realiai nėra skirtumo, kokios spalvos uodega skraido į jų miestus.
Pvz. bankrutavus „Sterling”, dabar Kopenhagoje yra kai kuriuose maršrutuose net daugiau skrydžių negu buvo prieš „Sterling” bankrotą – į atlaisvėjusią vietą veržiasi ir „easyJet”, ir „Norwegian”, ir SAS, ir „Cimber” – sieka užsikovoti rinką.
Tai kaip būtų atrodęs „Sterling” gelbėjimas valstybiniais pinigais? …
Aišku kitaip negu pas mus, kur „flyLAL” pavyzdys parodė, kad niekam mūsų rinka neįdomi …
Star1 šiuo metu naudojasi, kad konkurentų bilietai brangūs (nors ir dabar yra dienų liepą kai į Londoną pigiau suskraidyt su Finnair nei su Star1). Bet rudenį jau bus kitaip. O jei dar iki to laiko apturės vieną kitą nedidelę techninę problemą su dideliais vėlavimais aprašytais spaudoje..
Labai negeras būdas skaičiuot remiantis vidutinėm kainom. Londono (ir šiaip UK) oro uostai pasižymi dideliai mokesčiais. Tai į Londoną gali būt ir brangiau, kaip 105EUR. O kai kur kitur, tas rodiklis gali būt mažesnis, dėl mažesnių mokesčių.
Laisva rinka, aišku, yra gerai. Aš už tai pasisakau irgi abiem rankom. Bet tai suveikia toli gražu ne visais atvejais (LAL/Lietuvos pavizdys).
Kitas dalykas, kad rinkos konsolidacija veda prie monopolizacijos/oligopolizacijos.
Aš EK vietoje pasvarstyčiau apie galimybe įpareigot Lufthansa parduot dalį valdomų regionių kompanijų. Ir galbūt tą patį padaryt su KLM.
Kas link Star1, tai Dublino kryptim ten mažiau, kaip už 900 Lt jau nenuskrisi. O gal ir dar daugiau…
To labiau patyres: 90 USD cia uz koki kieki kuro? Dabar jet kerosene didmenine kaina minimum 400 USD uz 1000 litru.
90 USD matyt turėta galvoje naftos barelio kaina (kuri dabar mažiau 70 USD).
Kalbant apie Wizz aš turėjau galvoje tai, kad jie kol kas nebando konkuruoti Vakarų rinkose, t.y. vežioti ne tik rytų europos keleivius, bet ir Italus, Ispanus, Prancūzus ir pan…
Taip, Vytautai-NT teisingai. Dar paieškos tos konfos info, gal tikslesnių duomenų rasiu.
http://vilniaus.diena.lt/naujienos/miestas/-star1-airlines-licencija-neatnaujinta-225344
Star1 negavo licenzijos…
Manau, kad pirmadienį gaus. Nedatyčiau iš to tragedijos. Nepaskaičiavo biški procedūrinių kliūčių ir tiek.
pzd, Jūs bent numanote, kiek kainuos jiems tas skrydis šeštadienį su Aurela!!!, kai savas lėktuvas stovi kieme… Taip galima ir žiemos nesulaukti :(
Rytoj turėjo vykti skrydžiai į Antaliją ir Kretą, o sekmadienį turėjo vykti skrydis į Barseloną. Viso trys skrydžiai. Realiai, tai koks vieno skrydžio užsakymas kainuoja ~50 tūkst. litų, reiškia negauta licenzija apie 150 tūkst. litų tiesioginio minuso. MDA.
Anyway, tikiuosi tik pradiniai sunkumai čia.
Beje, įdomus aspektas: blogas žinias apie „Star1” dažniausiai praneša „Vilniaus diena”. O „Vilniaus diena” priklauso „Hermis Capital”. O iš „Hermis Capital” „Star group” nupirko „HC Airways” …
išvados? … nežinau :)
Sake, kad atsarginio lektuvo sutartis su FlyLAL-Charters, o cia – Aurela isnyra…
Nemanau, kad kazkas tragisko – steigimosi nesklandumu islaidas galima buvo numatyti.
Gali būti, kad lėktuvų pakeitimo sutartį jie ir su „Aurela” pasirašė.
Blogas žinias pirma pranešė „Kauno diena”. Priešb tai dar buvo Alfa, berods. Gal „Hermis Capital” galvoja, kad per mažai gavo už „HC airways”
nu as manau kad visi skrydziai ivyks laiku,tik gali buti kad Star1 gali patirti dideliu nuostoliu.na tikekimes kad pirmadieni viskas iseis i gera
reikia palinketi jiems sekmes, o akcininkams — babkiu, nes atsibodo i pasauli skraidyti per Ryga
http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=22837382
Nezinau ar dziaugtis ar kaip kitaip reaguoti.
del flyLAL mintis gal ir gera, bet kada tai bus… teismas tikriausiai truks pora metu, o kas tada bus niekas negali pasakyti
Beje, tęsiant svetimų pinigų skaičiavimą…
Suskaičiavome, kad skrydžio iki Londono savikaina esant 100% loadui yra _mažiausiai_ 105 EUR. Tuomet įsijungiu star1.aero puslapį ir matau, jog vis dar pardavinėjami bilietai po 337 Lt su visais mokesčiais į skrydžius po dviejų savaičių. Tai kelia minčių apie tai, jog net pirmi skrydžiai, kur dabar faktiškai Star1 skraidins be konkurencijos, eis jiems į minusą, o pliusas bus daromas iš skrydžio į Dubliną. Klausimas aktualus: kaip jie tikisi daryti pliusą iš skrydžių rudenį, kai tikrai bus aer lingus, o galbūt ir tiesioginiai airBaltic skrydžiai?
o as dar turiu i Jus klausima.kas skraidina „Mangoturas” keleivius?nes is vilniaus nesykio nemaciau uzraso i Ibiza.”Mangoturo” tinklapis raso kad buna tiesioginiai skrydziai.
Niekas neskraidina i Ibiza. Cia tik akiu dumimas. :)
Manau, kad rudenį arba Star1 pasitrauks iš Vilnius-Londonas krypties, arba bandys kariauti kainų karą. Jau dabar Aerlingus čia kaunasi su Ryanair.
Kitas klausimas- neaišku ar Star1 kėdės kaina yra 105 EUR ar mažesnė.
Kas link LAL, tai pirmą instancija jie gali ir anskčiau užbaigt. Nes byla jau kokius pusantrų metų tesiasi. O dabar atsirado gerų įrodymų- Latvijos konkurencijos tarnybos sprendimas.
Kitad dalykas, kad skrydžius atnaujint jie ir taip galėjo su FlyLAL charters. Nebent tikisi tiek laimėt, kad padegt galimus metų veiklos nuostolius.
Beje, kaip ir reikėjo tikėtis, anot spaudos Star1 turi sutartį su daugiau ne viena bendrove. Tai gal jiems i nereikia laukt antro lėktuvo- gali iškart su Aurelos pagalba paildomus reisus paleist..
Lėktuvo pakeitimo sutartys yra pasirašomos tam, jog staigiai pritrūkus lėktuvo nereikia gaišti derantis su galimais tiekėjais dėl kainų ir kitų sąlygų. Tiesiog sąlygos yra aptartos, tiesiog klausimas ar kita kompanija turi tuo metu laisvą lėktuvą ar neturi. Nėra jokių įsipareigojimų, jog kita kompaniją lėktuvą duos.
Tačiau bet kokiu atveju nuomoto reisui lėktuvo kaina yra kosminė. Manau, kėdės kaina tada tampa didesnė nei 200 eurų. Dėl to dalinai pasisekė, jog „Aurela” rytoj turi laisvą 733.
752
Rytoj „Star Holidays” skris su 752 ? … OMG, baisus nuostolis.
VZ.lt Laivys sako, kad užsakomieji reisai užpildyti 95%. Taip ir knieti rytoj nuvažiuoti į oro uostą, pažiūrėti kiek realiai tų keleivių yra.
Jei jie uzpilde 95%, tai nebent labai mazomis kainomis, o dar toks trumpas prekybos laikotarpis. Vargu ar tikrai toks load’as yra.
752… tikrai, kad OMG, kai savas lėktuvas stovi perone, o už aviakompanijos licenciją jei tikėti info sumokėta HC Airways 2 mln. litų…
Na yra dar vienas šio optimizmo paaiškinimo teorija, kad ex Teztour direktorius sukūręs tik Lietuvos rinkoje veikusį operatorių TRAVELMAN (priklausė Teztour grupei, bet daugiau jokioje kitoje šalyje tokio operatoriaus nėra), pasinaudojo „sukauptais” taškais už atvežtus klientus į viešbutį. T.y. jei atveži klientą, apart kontrakto dar būna taip vadinama kontribucija, kai viešbutis už vieną klientą moka 1$ už naktį kontribucijos mokestį. T.y. 20.000 keleivių, vidutiniškai 7$ nuo vieno – 140.000$, ne fontanai, bet vistiek nebloga suma. Įvertinus tai, gal Star Holiday pakanka tik padengti skrydžio kaštus, viešbučiai kurį laiką bus dengiami „bonusiniais” taškais.
Taip, rytdienos Kreta parduota pilnai, o Antalija nepilnai. Nuostolis bus didziulis bet kuriuo atveju…
expertui:
Kreta tai bus poryt gal? nes rytoj skrenda i Antalija ir Herakliona, taciau i Kreta nera reiso, kad vygdytu Aurela.
2009 06 27 06:00 Turkija (TR) Antalija LSK103
2009 06 27 14:00 Graikija (GR) Heraklionas LSK105
Kazimierai, Heraklionas yra Kretos saloje :-)
Aš tikrai labai esu džiugiai nustebęs, jog „Star Holidays” sugebėjo per tokį trumpą laiką, beveik be marketingo ir su labai siauru paskirstymo kanalu, užpildyti šitaip atostoginius lėktuvus, kad ir labai žemomis kainomis. Manau, tikrai „Novaturui” ir „Tez Tour” dabar nebejuokinga kaip buvo prieš kelis mėnesius, nes rinka besitraukianti, o atsirago dar vienas pyrago valgytojas.
Tai yra vilčių, kad StarHolidays, o kartu ir Star1, bus Tele2 analogas tik turizmo rinkoje?
neskubeciau lyginti S1 su T2. Paziurekim, kaip jie su tokiu planavimu isgyvens pirma pusmeti, o tik veliau etiketes lipdykim
Tele2 analogas turizmo rinkoje yra Sofa travel (pigus Novaturas) nebent Star holidays nore buti dar pigesniais.
Na, lengva uzpildyti lektuvus, pardavinejant bilietus po 190 Lt. O i artimiausius 3 reisus i Herakliona pardavineja jau brangiau – po 250:)
Sofa travel yra Novaturo kudikelis, tik viesai apie tai mazai kalbama. Novaturas pats gi nepardavineja kelioniu, todel ikure imone, per kuria stumdo keliones, uz kuriu pardavima nereikia moketi komisiniu.
Jeigu jau sulyginame kelionių organizatorius su mobiliojo ryšio bendrovėmis, tai „Sofa Travel” yra ne „Tele 2”, o „Eurocom’as”, kuris naudojasi kitų organizavimų, be to, kaip pastebėta, su „Novaturu” juos sieja glaudūs ryšiai.
Jo, SkyEurope čia daro tokius pokštus, kurie iš esmės prilygsta lošimui rulete: jei reikalai pagerės, problemos išsispręs savaime, o jei ne- tiesiog bankrutuos šiek tiek vėliau ir su žymiai ilgesniu sąrašu nepatenkintųjų… Įdomu kas kita: Juk keleiviai tokiu atveju irgi niekuo nerizikuoja, jei moka kreditine kortele. Taigi, 44-ių eurų naudą gaus arba SKyEurope nukeldama bankrotą, arba keleiviai, pasinaudodami pigiais skrydžiais. Nuostolius gi gali patirti tik MasterCard ir Visa… Negi jie leidžiasi taip apgaunami? Ar visgi SkyEurope problemos iš tiesų yra tik dėl cash flow, o ne dėl solvency?
Spėju, kad Visa ir Mastercard yra galimus nuostolius vienaip ar kitaip apsidraude- pas juos klientai kasdien bankrutuoja. Tad nieko čia baisaus. Už tranzakcijas irgi pinigus ima, tad tas ant to išeina…
Vytautui: visų pirma, nemanau, kad jiems apsimokėtų draustis- jau paprasčiau patiems padengti nuostolius. Už transakcijas, bėje, jie ima 2,5 procento, taigi, vienas iš trijų: arba jie dar nesusigriebė, arba reikalas per smulkus, arba bankroto tikimybė- mažiau nei 1 iš 40.
[…] Pamenate, prieš gerą mėnesį rašiau apie slovakų bendrovę “SkyEurope”, kuri kelias savaites pardavinėjo bilietus …. […]
[…] žingsnis kažkuo primena “Sky Europe” avialinijų bandymą finansuoti veiklą krizės metu parduodant itin pigius bilietus vėlesniems […]