“Skyways” vasaros atostogos Kopenhagos reise bus amžinos

Trumpa faktinė smulkmena – mažai apie reikšmę, daugiau apie požiūrį.

Jau pirmąją reiso Vilnius-Kopenhaga-Vilnius vykdymo savaitę Vilniaus oro uosto šios vasaros naujokė “Skyways” paskelbė, jog skrydžiai šiuo reisu nuo birželio 29 dienos iki rugpjūčio 9 dienos nevyks dėl vasaros atostogų.

Tačiau tai nebuvo tiesa. Šiandien jau aišku, jog “Skyways” nebevykdys skrydžių reisu Vilnius-Kopenhaga-Vilnius nei rugpjūtį, nei rugsėjį, nei spalį – bilietų prekyba yra nutraukta.

Mums, keleiviams, tai yra mažas praradimas – į Kopenhagą toliau ketina du kartus per dieną skraidyti “airBaltic” ir tas pietinis reisas nebuvo mirtinai reikalingas turbūt niekam.

skyways_fokker

Tačiau ši smulkmena rodo požiūrį, jog planuoti ir kalbėti galima bet ką, nesvarbu, ar tai panašu į tiesą ar nelabai.

“Skyways” parduoda bilietus reisu Vilnius-Stokholmas-Vilnius šiam rudeniui ir netgi žiemai.

Girdėjau, jog “Skyways” nusipirkusiems bilietus keleiviams gražina pinigus, tačiau spyriojasi, jeigu keleiviai prašo nuvežti juos į vietą kitu maršrutu. Primenu, jog pagal ES reglamentą, jeigu kompanija atšaukia skrydį ir jums praneša anksčiau negu 14 dienų iki skrydžio pradžios, jums kompensacija nepriklauso, tačiau ji turi jums duoti du pasirinkimus: gražinti pinigus arba nuvežti jus biliete nurodytu maršrutu panašiomis sąlygomis jums (tvarkaraštis ir kelionės trukmė), bet aviakompanijos sąskaita.

Jeigu kas ginčijotės su “Skyways” dėl bilietų pakeitimo į skrydį kitu maršrutu – praneškite, kaip sekėsi.

Žvelgiant į “Skyways” bendrovės istoriją ir mūsų patirtį apie jos veiklą Lietuvoje, panašu, jog “Skyways” yra bendrovė be aiškios strategijos, o tiesiog greitos naudos besivaikanti bendrovė – pamačiusi atsilaisvinusią nišą, ji atidaro reisus, tačiau greitai iš jų ir pasitraukia.

Vargu, ar “Skyways” toliau realiai galvoja apie reisus iš Vilniaus į Amsterdamą ir Berlyną. Jeigu ir taip – bijau, jog skrydžiai šiais maršrutais būtų laikini – labai laikini.

P.S. Vakar vakare į Vilnių atlėkęs “Skyways” “Fokker 50″, šį rytą taip ir nepakilo į Stokholmą. Jo pakeitimui buvo atsiųstas kitas “Fokker 50″, o 25 keleiviai buvo išskraidinti keliomis valandomis vėliau. Pagarba VNO komunikacijos komandai, jog tokie žemiški ir paprasti inicidentai nebetampa apipinti gandais, o konkrečią informaciją galima rasti tiesiog VNO.lt tinklalapyje.

Pasidalinkite:
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks
  • email
  • Tumblr
  • TwitThis
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

33 komentarai

  1. Vytautas-NT - 2009 07 13, 11:32

    Būtų pas mus dar vienas Skyways, tai nebūtų problemu su šiais neaiškiais švedais.
    Su Amsterdamu matyt lieka tas pats variantas- tartis su KLM. Nes ten mums reikia ne tik Amsterdamo, bet būtent KLM.
    Nes Star1 į Amsterdama ir Berlyna nelįs. Nors Berlynas galėtu būt turistinė kryptis, su pažintinių kelionių pakeitais.

  2. Simonas Bartkus - 2009 07 13, 11:47

    KLM jau faktas, jog nebus, bent iki 2010 m. rudens. Realiau yra jeigu ateitų kokia nedidelė kompanija, turinti ryšius su KLM ir galinti ją maitinti.

    “Star Holidays” jau sudėjo savo žiemos planus, kuriuose yra pagrindins akcentas Egiptas, iš įdomesnių – Kipras.

    “Lietuvos avialinijoms” kažkada pasisekė su turistiniais paketais į Romą, tačiau, manau, tai jau tolima praeitis. Lietuviai jau išmoko savarankiškai į didmiesčius pakeliauti ir juos apžiūrėti, todėl tai tikrai nebeveiktų. Neblogas gal buvo tik “Flyturo” produktas, kur “BPC Travel” komplektavo “flyLAL” bilietą su atsitiktiniu viešbučiu už fiksuotą kainą. Tačiau abejoju, ar didelės sėkmės tas produktas sulaukė, nes lietuviui galimybė sužaisti ir laimėti gerą kainą patraukliau atrodo negu fiksuotos kainos paketas.

  3. Simonas Bartkus - 2009 07 13, 11:56

    Dar jeigu jau pradėjom apie atostoginius skrydžius – “Tez Tour” dameta vieną lėktuvą ir didina “capacity” į Turkiją ir Egiptą: http://www.balsas.lt/naujiena/300059/tez-tour-didina-skrydziu-skaiciu-populiariausiomis-kryptimis/rubrika:naujienos-verslas-pasaulioverslas

  4. Grippen - 2009 07 13, 12:30

    Simonai – ar labai korektiška praėjus daugiau negu mėnesiui kritikuoti seną straipsnį? Juk daug vandens nuo tada nutekėjo ir planai paprasčiausiai galėjo pasikeisti. Pvz.: dėl nepakankamos paklausos,
    Skyways yra privati kompanija ir natūralu kad užsiima tik pelninga veikla. Klausimas dar kiek pelningi yra skrydžiai iš Stokholmo į Vilnių, jei lėktuvų užpildymas vargu ar vidutiniškai siekia 50% – gal kas turi tikslius skaičius?
    Maloni detalė – skrendant Skyways vaišina lietuviškais sumuštiniais tiek skrendant iš Stokholmo, tiek skrendant iš Vilniaus.

  5. Simonas Bartkus - 2009 07 13, 12:34

    Aš suprantu “Skyways” situaciją. Tačiau reikia komunikuoti teisingai – “nėra paklausos, skrydžius nuimame, galvosime ką daryti rudeniop”.

    O dabar kalbėta apie kažkokias “vasaros atostogas”, minėtos konkrečios datos, kada skrydžiai vėl bus vykdoma ir vykdyta prekyba bilietais.

    Nerimti tokie veiksmai. Kaip ir nerimtas požiūris klientams aiškinant, jog be gražintų pinigų jiems niekas daugiau nepriklauso.

  6. Linas - 2009 07 13, 12:44

    Pritariu Simonui, kad tai nerimta kompanija, ir taip galima spresti ne tik is ju pazadu, kurie paskui lengva ranka keiciami arba visai nevykdomi. Esu kalbejes su juos aptarnaujanciu kompaniju zmonemis, sake jie ant ribos balansuoja…

  7. Trimitas - 2009 07 13, 13:19

    Va, ką gavau – čia dar gerokai anksčiau. Mat jį galas – turime 124 institucijas užsiimančias vartotojų teisų gynimu, bet nei viena nepadėjo (Vartotojų teisių tarnyba, ES vartotojų teisių biuras (ar pan.), Civilinės aviacijos administracija):

    As Skyways has changed the timetable more than 14 days before actual flight, and has no other routings between Vilnius and Copenhagen, we can not offer you anything else but refund.
    As you booked the flights on our web-site you agreed to Skyways rules and travel conditions, which are:

    Change of Schedule:
    The airline undertake the responsibility to make its best effort to transport the passenger and his or hers baggage within reasonable time according to the timetable, but the time of departure or time or arrival that is stated on the ticket, on the web site, in the timetable or anywhere else are not guaranteed and is not a part of this agreement. The timetable can be changed without prior warning.

    Unfortunately I can’t do anything more for you in this matter.

    I wish you a pleasant day.

    Best regards
    Tina Olsson

  8. Linas - 2009 07 13, 13:39

    Nezinau, ar visi girdejote, bet cia transatlantiniu skrydziu tema toki straipsneli perskaiciau siandien:

    Air Canada welcomes U.S. DOT final approval to form transatlantic alliance with Continental Airlines, Lufthansa and United Airlines
    Source: Air Canada 10/07/2009

    Air Canada welcomed today’s decision by the U.S. Department of Transportation (DOT) to approve the formation of a transatlantic alliance between Air Canada, Continental Airlines, Lufthansa and United Airlines. In its decision, the DOT granted antitrust immunity to the four carriers that allows them to develop an integrated joint venture and strengthen their transatlantic network, creating substantial new service options and fare benefits for customers.

    “We welcome the DOT’s final approval today that facilitates Air Canada moving forward with the formation of a transatlantic alliance with our partners Continental, Lufthansa and United,” said Ben Smith, Air Canada’s Executive Vice President and Chief Commercial Officer. “Transatlantic travel represents the world’s largest international air transportation market. Obtaining antitrust immunity is a critical step in allowing us to cooperate more fully in order to offer our customers more value, choice and simplicity when making their transatlantic travel plans. Working with our partners, Air Canada’s presence in this important market will be enhanced and our competitive position will be strengthened with improved access to an extended global network when the transatlantic alliance is implemented. Air Canada customers will benefit from more options between Canada and Europe, Africa, the Middle East, India, the Commonwealth of Independent States (CIS) and western Russia.”

  9. Simonas Bartkus - 2009 07 13, 13:47

    Didelio stebuklo čia neįvyko. Visgi, aviacijos verslas tarsi laisvas, tarsi labai suvaržytas ir yra visokių organizacijų, kurios turi patvirtinti tam tikrus veiksmus.

    Realiai tai trys kompanijos yra “Star Alliance” narės, o ketvirtoji “United” taps nare šį rudenį, tai natūralu, kad jos nori vykdyti bendrus transatlantinius reisus.

    Keista tik, jog į dylą nebuvo įtraukiamos kitos “Star Alliance” narės iš Europos pusės – SAS, Turkish, LOT ir TAP. Matyt, jos realių ambicijų tikrai neturi vystyti transatlantinius reisus.

  10. Vytautas-NT - 2009 07 13, 13:51

    Kiek atsimenu pagal ES teisę, Skyways gali atsisakyti vežti net paskutiniu momentu. Bet tokiu atveju dar reikia 250 EUR kompensaciją sumokėt. jos turėtų naujam bilietui užtekt…

  11. Simonas Bartkus - 2009 07 13, 13:54

    Jeigu atšaukia paskutiniu momentu, tai priklauso “refund’as” arba kito skrydžio galimybė ir papildomai dar piniginė kompensacija priklausomai nuo nuskristo atstumo.

    Jeigu atšaukiama anksčiau negu prieš dvi savaites, tai priklauso tas pats, apart piniginės kompensacijos.

  12. Linas - 2009 07 13, 14:16

    Tai taip, ne stebuklas, bet visgi naujiena… :)
    SAS’o neitraukia, nes turbut greitai planuoja isigyti :)

  13. Linas - 2009 07 13, 14:17

    Turejau minty LH matyt planuoja isigyti SK :)

  14. Vytautas-NT - 2009 07 13, 14:28

    Gal tiesiog SAS planuoja per Atlantą nebeskraidyt ir dėl to nesiveržia į bendrą įmonę. Nes SAS įsigijimas iš Lufthansos pusės būtų stiprus smūgis konkurencijai…

  15. Simonas Bartkus - 2009 07 13, 14:45

    pratęsiant Vytautas-NT mintį – tai būtų smūgis konkurencijai Šiaurės-Rytų Europos regione. Europos mąstu visgi yra smulkus kąsnelis tie SAS.

    Akivaizdu kitas dalykas – net tokia rinka kaip trys Skandinavijos (Norvegija, Švedija, Danija) šalys kartu yra nepajėgios užmaitinti transatlantinių skrydžių.

    Nenuostabu, jog mažesnėse šalyse, tokiose kaip Čekija, Vengrija vežėjai traukiasi iš transatlantikos. Ir vėlgi, jeigu “airBaltic” turi ambicijų vežti transatlantiniais reisais, tai jiems reikia turėti velniškai daug tranzitinių keleivių privežtų į Rygą, nes vidinės rinkos potencialas yra mažas kaip grūdas. Ir nenuostabu, kodėl skrydžių centrai išsivystė Londone, Madride, Frankfurte, Paryžiuje, Amsterdame – pagrindinė sąlyga yra stipri vidinė rinka.

  16. Vytautas-NT - 2009 07 13, 15:43

    Aš sakyčiau, kad SAS atvejis- rankų kreivumo pavyzdys. Jau kalbėjom, kad Finnair kažkaip sugeba keleivių prisirinkt, o SAS ne. Juk turi dideliausia geografiją po visą Europą. Juolab ir skandinavų keleivis turtingas ir gali daug pinigų už bilieta mokėt.
    Kitas klausimas- Kodėl Swiss sugeba per Atlantą skraidyt, o SAS nesugeba? Ar čia viskas dėka turtingų šveicarų bankininkų?

  17. Ezys - 2009 07 13, 16:39

    O tai SAS tikrai jau visai nesugeba skraidyt? Juk skraido. Nesvarbu, kad i pora miestu tarkim.
    Kiek esu girdejes, is CPH i JFK skrenda pilni.

  18. Simonas Bartkus - 2009 07 13, 16:49

    Kol kas nėra pranešimų, jog planuotų nutraukti CPH-JFK, pavyzdžiui. Tiesiog užsienio žiniasklaidoje pasirodo kalbos, jog taip gali atsitikti. Visų pirma, pačios SAS strategija vadinasi “Core SAS”, tai neaišku, kaip čia įsipaišo tranzitinis skraidinimas per Atlantą.

    SAS nuėmė nemažai tolimųjų reisų (Sietlas, Delis, Bangkokas), o kuo mažiau tokio tipo skrydžių vykdai – tuo labiau auga likusių skrydžių kaštai. SAS turi išsinuomavę A330 ir A340, tai kalbama, jog jie yra Skandinavjos regionui per dideli. Juo nuoma baigiasi 2013 metais, galbūt bus keičiami į kito tipo orlaivius ir bandoma su jais.

    Vytautai-NT: rankų kreivumas nekreivumas, tačiau yra konkurencija, su laimėtojais ir pralaimėtojais. Bepigu buvo vykdyti plėtrą, kai galėjai vystytis neatimdamas nieko iš konkurentų, o tiesiog gyvendamas iš rinkos augimo. O dabar situacija, kad rinka mažėja. Keleivių srautai stipriai mažėja ir prognozuojama, jog 2009-2011 metais toliau mažės. Dėl to dabar tenka atimti dvigubai daugiau iš konkurento, norint išlaikyti reisus.

    Akivaizdu, jog bankrotų bus ir dar ne vienas. Matydamos realią padėtį kompanijos gali dar drąsiau imtis skrydžių mažinimo. Žiūrėkim į tą patį “Aer Lingus”, kuris kėdžių skaičių transatlantiniuose reisuose kirto beveik 30% šiai žiemai. Panašius žingsnius planuoja ir “Virgin”.

  19. expertas - 2009 07 13, 22:30

    Star1 atsauke rytdienos skrydi i Bodruma, matyt nepririnko zmoniu…

  20. Vytautas-NT - 2009 07 13, 22:31

    Jeigu egzistuoja dvi panašaus dydžio bendrovės ir vienai verslas sekasi, o kitai ne, tai matyt dėl to kalta ta, kuri nesugeba, o ne ta, kuriai sekasi.
    Avacijoj pavyzdžių yra visokių. Yra Alitalia, yra KLM, ir t.t.
    Nemanau, kad Aerlingus yra didesnė ir galingesnė bendrovė nei SAS, bet kažkaip transatlantinius skrydžius organizuoja. Apskritai kažkoks paradoksas- turim atviro dangaus sutartį, o susisiekimas rodos tik prastėja…

  21. Simonas Bartkus - 2009 07 13, 22:35

    Susisiekimas prastėja dėl elementarios priežasties – mažėja keleivių. Šiemet planuojama, jog kritimas bus apie 10%, kitąmet bus matyt, bet, panašu, jog bus panašiai. Bėda dar ir ta, jog mažėja “first” ir “business” keleivių, todėl ir tie 10% smogia labai stipriai. “Open skies” čia nepadės, jeigu paklausa mažėja.

  22. Vytautas-NT - 2009 07 13, 23:14

    Teorija sako, kad didesnių lėktuvų eksploatacija pigesnė. Bet gal kartais tranatlatikoj irgi padėtų perėjimas prie mažesnių lėktuvų?
    Didžiausia problema, kad vidaus rinkoj dar gali pažaist mažom kainom ir taip srautus suformuot…
    Beje, teko šią apklausą matyt? Gal jie rimtai?
    http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=09&month=jul&story=gen-en-090709

  23. ypac patyres - 2009 07 13, 23:25

    Logiska Skyways epopejos pabaiga- ko daugiau buvo galima tiketis? Gavo saibas is oro uosto reklamai ir pan, ir galima vynioti meskeres. Jeigu skrydzius i STO bent iki ziemos sezono islaikys – bus saunuoliai, taciau vargu bau ar taip bus. Kodel? Ogi labai paprasta- si aviakompanija reisus vykdo naudodama KLM, SAS ir kt aviakompaniju kodus, t.y. daveza keleivius iki reikiamu oro uostu. O skrydis VNO-CPH isties buvo didelis challenge tokiai mazai aviakompanijai. Gerai, kad laiku susiprato, o gal akcininkas (SAS) paprotijo:)

  24. Eugenijus - 2009 07 14, 08:49

    Del Skyways atsakymo. Kaip Jus manote ar gali skyways vidines taisykles virsyti EU reglamenta?

  25. Vytautas-NT - 2009 07 14, 09:56

    Niekas EB reglamento negali nesilaikyt. Reikia tiktai šiuo klausimu į teismą kreiptis ir tada bus jiems, kaip Ryanair su kortelių mokesčiu..

  26. Simonas Bartkus - 2009 07 14, 09:58

    ES reglamentas yra ES reglamentas ir nesu girdėjęs, kad kas nors ginče būtų įrodęs, jog jo gali nesilaikyti.

    Tačiau naudojamasi tuo, jog dėl poros šimtų litų daugelis spjauna ir tingi ginčyti institucijose.

  27. Vytautas-NT - 2009 07 14, 10:04

    Keleiviai pamiršta, kad kreipti į vartotojų teisių gynimo organizacijas nekainuoja (tik laikas).
    Jei nepasiseka- po pažeidimo konstatavimo teisme prisiteist žalą būtų vieni juokai.

  28. Simonas Bartkus - 2009 07 14, 10:07

    Laikas taip pat kainuoja. Porą kartų esu spjovęs į LOT ir “airBaltic” spyriojimųsi dėl kompensacijų – patingėjau ir neturėjau laiko ginčytis. Dažnai kompensacijos elementariai nevertos pastangų.

  29. Vytautas-NT - 2009 07 14, 10:40

    Čia principingumo stoka. Aš dabar pradėjau tokį aiškinimąsi su BPC. Jei reikės- eisiu iki aukščiausiojo teismo.
    Teisybė brangiau už bet kokius pinigus.

  30. Vytautas-NT - 2009 07 14, 12:09

    Pastebėsiu, kad Šiandien Skyways skrenda į Kopenhagą. Gal Simono Bolgą paskaitė, susigėdo ir išdrįso?

  31. Eugenijus - 2009 07 16, 23:23

    Stai toks atsakymas is Skyways:
    Hello

    We are sorry to inform you about this cancelletion, but Skyways has decided to cancel all flights from Vilnius to Copenhagen.

    We do not issue papertickets anymore. We issue electronic tickets, wich is a ticket only in the computer. What the passenger get is

    booking confirmation.

    We shall inform every passenger of the cancelletaion at least two weeks before the departure and we are working on that. But within a few

    days, all the passengers shall be informed.

    I understand that this is very inconvenient for you but the ting we do is refunding your ticket.

    You can se the details in EC Regulation No261/2004 and look in article 5.

    Best regards Ewa Falk

    Na parasiau kad 5 straipsnis kreipia i 8 ir laukiu atskymo.

    informuosiu jei idomu

  32. [...] – “Skyways” pervežė tik 450 keleivių, o lėktuvų užpildymas nesiekė 25%. Staigus planų pakeitimas atrodo nerimtai, tačiau yra suprantamas. Liūdnai atrodo tik tai, jog sustabdžius Kopenhagos [...]

  33. I. - 2009 07 23, 00:11

    Gal ir paveluotai, bet ir as pasidalinsiu karcia patirtimi su Skyways. Susisiekiau su Svedijos vartotoju teisiu tarnyba, bandziau su jais konsultuotis, netgi jie patys skambino i skyways, bet veltui- viskas aiskinama tuo, kad “we make the best efforts”.. Tos agenturos teisininkas siule skristi i Stokholma, traukiniu pasiekti reikiama taska ir tada reikalauti kompensacijos, bet nesinorejo gadintis nuotaikos, todel uzsisakiau bilietus su airbaltic. Kiti nukenteje irgi taip pasielge.
    Is tikruju, gaila, kad neliko ju reisu, nes kaina tikrai patraukli buvo ir keista, kad tik po kelis keleivius pritrauke.

    ———————————————-
    Vienas is mano laisku:
    Dear Tina Olsson,

    According to the Consumer Protencion Agency’s explanation, in this case I can refer to the Regulation 261/2004, Articles 5 and 8. I have a right to choose re-routing option and in this case you must provide acceptable way to reach Copenhagen . If you claim that Skyways doesn’t have to cover the costs to reach Copenhagen , please, explain me how this argument relates to the Regulation 261/2004. As several airlines fly from Stockholm to Copenhagen , I am fully certain that re-routing is available. Please, inform about your decision as soon as possible.
    —————————————
    Skyways atsakymas
    Dear ms xx,

    As Skyways has changed the timetable more than 14 days before actual flight, and has no other routings between Vilnius and Copenhagen , we can not offer you anything else but refund, or if the passenger wants, rebooking to Stockholm . If it had been less than 14 days before booked flight, then Skyways would have the responsibility to rebook you to the final destination.

    As you booked the flights on our web-site you agreed to Skyways rules and travel conditions, which are:

    Change of Schedule:

    The airline undertake the responsibility to make its best effort to transport the passenger and his or hers baggage within reasonable time according to the timetable, but the time of departure or time or arrival that is stated on the ticket, on the web site, in the timetable or anywhere else are not guaranteed and is not a part of this agreement. The timetable can be changed without prior warning.

    Unfortunately I can’t do anything more for you in this matter.

    I wish you a pleasant day.

    Best regards

    Tina Olsson

Leave a reply