Trumpos aviacijos naujienos

„Verslo žinios“ šiandien rašo, jog Susisiekimo ministerija ruošia Lietuvos oro uostų optimizavimo planą, kuris bus pateiktas Vyriausybei rugsėjo mėnesį. Manoma, jog plane bus pateikti pasiūlymai po dviejų metų įšaldyti Kauno oro uostą, o Palangos oro uostą paversti sezoniniu. Mano nuomone, jeigu valstybei tie du oro uostai yra per didelė našta, tai pirmas žingsnis turėtų būti bandymas atiduoti juos į privačias rankas.

* * *

„Skyways“ vadovas žurnalui newstodate.aero sako, jog „Skyways“ yra patenkinti Vilnius-Stokholmas reiso rezultatais. Verslo klientų srautas vasarą yra nukritęs, o juos pakeitė turistai. Peteris Browallas sako, kad „Skyways“ dabar laukia už poros savaičių turinčių grįžti verslo keliautojų bei stebi, kokius žingsnius Lietuvos rinkoje padarys konkurentai rudeniui. Jie rudenį planuoja išnagrinėję paklausą paleisti vieną kitą naują maršrutą iš Lietuvos – jie žvalgosi po aplinkinius miestus, kuriuos per 2 valandas būtų galima pasiekti su „Fokker 50“. Toli neprisižvalgysi, todėl pakartosiu mintį, jog paprasčiausia „Skyways“ būtų užsiimti Berlyno kryptį, kurią galėtų pasiekti turbopropelerinis lėktuvas, dabar visą vidurdienį stovintis Vilniaus oro uoste.

* * *

„Ryanair“ žiemos sezonui padidino planuojamų skrydžių skaičių tarp Kauno ir Brėmeno nuo 3 iki 4 per savaitę, taip pat ketina palikti reisą Kaunas – Liverpulis du kartus per dieną savaitę. Iki šiol pastarasis reisas buvo „sezoninis“ – vykdavo tik vasarą

* * *

Deadline’as praėjo, o Rygos oro uostas su Latvijos vyriausybe nesusitarė dėl oro uosto plėtros. Latvijos vyriausybė paprašė pratęsti derybų terminą. Turkijos bendrovė, valdanti oro uostą, planavo statyti naują keleivių terminalą, kuris yra labai reikalingas „airBaltic“, o iki 2012 metų atlikti ir parengiamuosius darbus antrojo KTT statybai. Atrodo, nustūmus A.Šleserą nuo posto, aviacijos reikalai Rygoje nebeina kaip per sviestą.

* * *

Žiemos sezoną SAS planuoja iš Kopenhagos į Palangą vykdyti 19 skrydžių per savaitę – kiekvieną darbo dieną vyks trys reisai tarp Kopenhagos ir Palangos. Tokį planą SAS turėjo ir šiai vasarai, tačiau visgi yra skraidoma du kartus per savaitę dieną.

„airBaltic“ žiemos sezonui ketina skraidyti iš Rygos į Palangą 2 kartus per dieną. Tvarkaraštis bus patogesnis Vakarų Lietuvos gyventojams, kadangi „Fokker 50“ nakvos Palangos oro uoste – galimas rytinis išvykimas iš Palangos ir vėlyvo vakaro parvykimas iš Rygos. Iš Rygos į Kauną „airBaltic“ ketina skraidyti tokiu pat tvarkaraščiu kaip dabar – 13 kartų per savaitę.

* * *

Viena pasaulio rinkos ilgųjų skrydžių lyderių „British Airways“ ėmė skubiai mažinti „capacity“ žiemos sezonui. Į Kanados miestus (Torontą, Montrealį, Calgarį) iš Heathrow bus vietoje „Boeing 777“ skraidoma su „Boeing 767“. Mažinama „elitinio“ maršruto Heathrow-JFK skrydžių skaičius nuo 7 iki 6 per dieną, Newark ir Čikaga nuo 3 iki 2 per dieną, Sietlas nuo 10 iki 7 per savaitę. Apkarpytos bus ir kitos kryptys: Johanesburgas, Hong Kongas, Los Andželas. Panašius žingsnius daro ir „Virgin Atlantic“. Ši žiema, atrodo, bus dar liūdnesnė nei praėjusi – keleivių skaičiaus mažėjimas jaučiamas visose rinkose.

* * *

Po „Atvirojo dangaus“ sutarties tarp JAV ir ES įsigaliojimo įkurtas BA padalinys „OpenSkies“ skelbiasi laikinai stabdantis skraidymą tarp Amsterdamo ir Niujorko. Manoma, jog laikinai = visam.

* * *

„Ryanair“ paskelbė pirmąjį šių metų ketvirtį uždirbusi 137 mln. eurų pelno. Vidutinė bilieto kaina sumažėjo 13%, keleivių srautas padidėjo 11%. Pelną labiausiai lėmė net 42% sumažėjusios sąnaudos degalams. Tuo tarpu artimiausiomis dienomis savo pirmojo ketvirčio rezultatą turėtų paskelbti „British Airways“ – manoma, jog nuostoliai sieks 100 mln. svarų. O pirmas ketvirtis tradiciškai BA visada yra pats geriausias. Tai kas dėsis kitais ketvirčiais? …

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

32 komentarai

  1. Vytautas-NT - 2009 07 28, 10:09

    Panašu, kad iš Palangos skraidys ne dukart per savaitę, bet per dieną.
    Įdomu, gal dėl Virgin ir BA skyrdžių mažinimo, atsiras laisvų slot’ų Heatrow oro uoste?

  2. Simonas Bartkus - 2009 07 28, 10:18

    Manau, kad BA ir Virgin slotus laikys sau toliau, bent jau iki kitos vasaros. Žiemą tradiciškai Heathrow vykdavo mažiau skrydžių nei „peak-season“. Be to, atsilaisvinę slot’ai gali būti naudojami tik „widebody“ lėktuvams tolimiesiems skrydžiams.

    Galbūt skrydžių pamažėjimas išspręs katastrofines Heahrow efektyvumo problemas. Prisiminkim, jog prieš porą metų Čikagos O’Hare oro uoste vėlavimo problemos buvo išspręstos tik didiesiems vežėjams „draugiškai“ sumažinant skrydžių skaičių. Be to, persiskirstymo procesai Heahtrow dar nesibaigę, šiemet planuojama griauti antrąjį terminalą, kad būtų statomas naujas efektyvesnis.

    London Heathrow dabar yra realiai pigiausias taškas tolimiesiems skrydžiams, tačiau efektyvumu tragiškai atsilieka nuo FRA.

  3. Vytautas-NT - 2009 07 28, 10:29

    Būtent todėl aš nesuprantu, kodėl Heatrow nepadaromas visa parą veikiančiu oro uostu? Idomu kur išvis Europoje yra naktį skraidoma, neskaitant Kipro?
    Aš tai antro terminalo negriaučiau- labai blogas anglų požiūris į paveldą. Heatrow yra jų aviacijos pasididžiavimas. Reikia ne griaut, bet statyt naujus…

  4. Vytautas-NT - 2009 07 28, 10:37

    Dar vieną naujieną- „nacionalinio vežėjos“ studiją rengs ispanai:
    http://www.transp.lt/Default.aspx?Element=ViewArticle&Lang=LT&TopicID=12&ArticleID=6248

  5. Simonas Bartkus - 2009 07 28, 10:49

    Heathrow nėra uždaromas nakčiai, tačiau dėl gyventojų patogumo yra tam tikros taisyklės. Nuo 11 val. vakaro iki 7 ryto visiškai uždraustas tik triukšmingiausių lėktuvų eismas. Kiti gali skristi su tam tikrais apribojimais: egzistuoja naktinių skrydžių limitas ir „bendro triukšmo kiekio“ limitas (gal keli tylesni skristi vietoj vieno triukšmingesnio).

    Visgi, nematau priežasčių, kad apribojimai dėl aplinkinių gyventojų patogumo Europoje turėtų būti mažinami. Jie artimiausiais metais tik didės, nes visuomenės organizacijos ir jų balsas vis labiau į dangų eina. Ypač tas liečia oro uostus šalia miesto, pažiūrėkite iki kiek jau limitai užkelti London City ir Stokholmo Bromma oro uostams. Heathrow irgi yra arti miesto.

    O su nauju VNO vadovu, tai Vilniaus oro uostas yra atidarytas visą parą :) Kaunas dirba nuo 6 ryto iki 24 vakaro. Šiauliai nuo 8 val. ryto iki 20 val. vakaro. Dėl Palangos – nežinau.

    Dublino oro uostas dirba visą naktį ir naktį netaiko (nebent jau pasikeitė) keleivių aptarnavimo mokesčių nakties metu. Tuo naudojasi „airBaltic“ ir „Star1“ (anksčiau taip darė ir „flyLAL“), leisdamosi Dubline 00.15 – 1.00 nakties.

  6. Vytautas-NT - 2009 07 28, 11:04

    Kai buvau Heatrow savo vienintel5 kart1 gyvenima, tai tarp 0 ir 4 val. ryto nemačiau, kad būtų laipinami kokie nors keleiviai 1-3 terminaluose. Iš to padariau išvadą, kad naktinių reisų iš ten nėra.
    O juk tai būtū šansas mūsų vežėjams-padarius naktinį reisą į Heatrow galima turėt visas jungtis iš tenai.

  7. Simonas Bartkus - 2009 07 28, 11:10

    Vytautai-NT: siūlau skraidymo iš Vilniaus į Heathrow klausimo neplėtoti dar kartą: tai neįmanoma ir neefektyvu. Vienas slot’as Heathrow atsieitų tiek pat kiek nacionalinio vežėjo sukūrimas, o Lietuvoje nėra keleivių, kurie sutiktų skristi į Londoną už >2000LTL.

  8. Vytautas-NT - 2009 07 28, 11:20

    Iš Heatrow į Vilnių galėtų straidyti BA ir Aerlingus, kurie slot’us jau turi.
    Arba galim svarstyt galimybe skraidyt iš Vilniaus į London city. Matyt bus pigiau, nei į Heatrow. Su Avro arba Q400.

  9. Vaidas - 2009 07 28, 11:36

    Vytautai NT apsiramink gal.
    Apytuščiai Star1 lėktuvai skrenda iš Londono, net Varšuva nepririnko keleivių į London City, o tu siūlai lietuviams skraidyt, ypač darbar kai BVP nukrito 22%, kai visiška skylė!

  10. Vytautas-NT - 2009 07 28, 11:53

    Mane asmeniškai domina Heatrow ir galimybė skrist į Aziją bei Autraliją ir Ameriką. O London City tik atsarginis variantas- kad pigiau būtų iki heatrow nuvažiuot.
    Jei kas nors iš Vilniaus skraidytų į Ženevą, tai į London city nuskrist būtų ne problema. Ir, spėju, gerom kainom…

  11. expertas - 2009 07 28, 12:02

    Vytautai NT, manau, kad Heathrow tema is Lietuvos jau issemta. Skrendi su bet kuriuo vezeju i Londona ir pats pervaziuoji i Heathrow ir toliau skrendi. Nereik gaisti laiko tuscioms iliuzijoms.

  12. RamunasS - 2009 07 28, 12:14

    Du trečdaliai Star1 lėktuvo iš Londono greičiau apypilnis, bent sekmadienį taip buvo. O veža tik tuos, kurie dar prieš mėnesį neplanavo skristi arba kam Ryanair „paskutinės minutės“ pasiūlymai per brangūs.

  13. Pranas - 2009 07 28, 12:19

    SAS iš Kopenhagos skraido ir į London Heathrow, ir į London City – labai norintiems jokios problemos ten nuskrist iš Vilniaus su vienu pesėdimu už nebaisias kainas. O iš Vilniaus tiesioginių ten nebus ir tikrai jau buvo pakankamai kalbėta kodėl.

  14. Labiau patyręs - 2009 07 28, 12:25

    @ Vytautas NT – kad yra konsultantai pagaliau, čia gera žinia. Lauksim, ką pasiūlys. Galėtum padaryti Simonai atskira postą, kuriame galima būtu pateikti vizijas, ir tada jas paskelbus strategiją būtu galima palyginti – bus juoko, kai mūsų nemokamos įžvalgos bus tokios pačios, kaip ir mokamos :)

  15. Labiau patyręs - 2009 07 28, 12:28

    @ Pranas – ir tą skrydį, kuris tikrai neblogas iš VNO per CPH SAS planuoją į London City nuimti.
    Kadangi negirdėti nieko apie antrą Star1 lėktuvą, spėjų naujų skrydžių iki žiemos sezono nebebus. O žiemos sezonas tai įsivaizduoju bus nykesnis nei kokiais 99’…

  16. Labiau patyręs - 2009 07 28, 12:33

    Pirmas mano spėjimas – regional jet’a pasiūlys – Embraer170 arba CRJ700, o ne turbopropus.

  17. Pranas - 2009 07 28, 12:38

    Tas nykumas kaip kur, Kaune bus 50 savaitinių skrydžių (iš jų 37 Ryanair vietoje dabartinių 28).

    Dėl Star1 man dabar įdomiau, ka jie darys kai baigsis suplanuoti skrydžiai į Dubliną ir Žironą (tai bus dar gerokai prieš žiemos sezoną).

  18. Vytautas-NT - 2009 07 28, 13:27

    Kodėl skrydžiai į Dublina turėtų išnykt? Akivaizdu, kad Ryanair su Aerlingus poreikio nepatenkina…
    Beje įdomi SAS profsąjungų nuomonė apie įmonės perspektyvas:
    http://vz.lt/rss/straipsnis/2009/07/28/Darbuotojai_ragina_SAS_tapti_pigiu_skrydziu_bendrove2

    O dėl regional jet’ų nesupratau

  19. Labiau patyręs - 2009 07 28, 14:00

    @ Vytautas-NT – čia mano spėjimas, kokį Fleet’ą naujai steigiamam baziniam vežėjui pasiūlys konsultantai iš Ispanijos.

    Dėl SAS – jo, čia geras… Pigių skrydžių kompanija ir dar pigių lovų viešbučių tinklą paleisti reikėtu… Kaip profsąjungos nesupranta, kad LCC atveju, profsąjunga būti pirma sąraše kuria reikia panaikinti :)

  20. nuosirdziai - 2009 07 28, 14:06

    del pirmos zinutes, tai tik vizija, kuria vienas politikas ispasakojo kaip kokia bobute per ispazinti. 70 proc jo kalbu liks kalbomis. :) del patarejo tai priimu labiau patyrusio iššūkį. jei jo matymas sutaps su konsultantu bent 50 1 proc. pietus „provanse“ mano saskaita…

    p.s. esu profanas sioje srityje, bet labai idomu skaityti siuos komentarus ir stebetis, tiek daug ismananciu ir taip truksta skrydzius organizuojanciu imoniu :)

  21. Vytautas-NT - 2009 07 28, 14:23

    Skydžiams organizuoti reikia pinigų.
    Kas link „bazinio“ lėktuvų parko, aš siūlyčiau AN-148 ir AN-140, nes Q-400 mes nepatempsim.

    Skydžius organizuojančių įmonių (vežėjų) trūksta, nes trūksta pinigų…

    Duokit mums bent 10 mln EUR. Gal kažką sumąstysim…

  22. Pranas - 2009 07 28, 14:36

    Su An siūlymais nereikia persistengt. Po to kai kolegai teko skrist į Kijevą su Donbass iš kažkur gautu An-24, jis vėl pradėjo pirkt airBaltic bilietus per Rygą.

  23. Vytautas-NT - 2009 07 28, 14:53

    Nepainiokit seno AN-24 su naujais AN-140 ir AN-148…
    Beje, siandien pasidomėjau- rudenį tikrai galima bus mėgint surengt susitikimą su ministru…

  24. Audrius - 2009 07 28, 15:54

    O kuom AN-24 blogas – puikus lėktyvas :)
    Analogas F-50, buvęs F-27.

  25. Pranas - 2009 07 28, 15:58

    Blogas tuo, kad daug keleivių nėra racionalūs. Gali jiems aiškint kiek nori, kaip saugu skristi lėktuvais, bet vis tiek ukrainietišku lėktuvu skristi nenorės.

  26. Rimas - 2009 07 28, 16:07

    Ne lektuvuose esme,pagrindine salyga „nacionalinio vezejo“atsiradimo salyga kad nebutu jokios konkurencijos.

  27. Vytautas-NT - 2009 07 28, 16:09

    AN-24 blogas, nes senas. Dažnai ir resursai jau būna išnaudoti…
    F-50 irgi ne pyragai, tik kad pigus…

  28. Labiau patyręs - 2009 07 28, 16:12

    @ Rimas – paaiškink man buitiškai prašau, nesant bazinio vežėjo, kam įdomūs tiesioginiai skrydžiai?

  29. Vytautas-NT - 2009 07 28, 16:18

    Man atrodo, kad AirBaltic jau puikiausiai įrodė, jog konkurencija nėra didžiausia problema, nes turint resursų konkurentus galima iškonkuruot.

  30. Skeptickas - 2009 07 28, 16:24

    „Vytautas-NT – 2009 07 28, 11:53
    Mane asmeniškai domina Heatrow ir galimybė skrist į Aziją bei Autraliją ir Ameriką. O London City tik atsarginis variantas- kad pigiau būtų iki heatrow nuvažiuot“
    Už tokias nesąmones tau blog’o šeiminininkas turėtų duot baną. Taip, žinoma, vardan kelių sutaupytų svarų tavo kelionei metro reikia nedelsiant pirkti slotus Heathrow ir paleisti septynis (o gal dvidešimt aštuonis?) savaitinius reisus… Apsidairyk aplinkui ir atsipeikėk, žmogau. Reisai iš Vilniaus i Stanstedą po ~400Lt žmonių neprirenka, o tu čia užsimanei Heathrow, mat. Tai gal iškart siūlyk tiesioginius skrydžius „į Aziją bei Autraliją ir Ameriką“? Autrale tu iš Autralijos…

  31. Vytautas-NT - 2009 07 28, 17:09

    Esmė ne kelionė metro, o laikas. Atstumai tarp Londono oro uostų didžiuliai.
    O reisias iš Vilniaus į Londoną keleivių prirenka, jai jau ateina Aerlingus skraidyt su 7 skrydžiais per savaite ir lėktuvais tikrai ne 100 vetų.
    O tiesioginiai skrydžiai į Čikagą būtų gėris. Kaip ir į Bankoką, ateityje.
    Atsigaus ekonomika- žmonės daugiau keliaus…

  32. pataisos - 2009 07 28, 17:20

    Lietuviškai Monrealis, Honkongas, Kalgaris ;)

Leave a reply