Kaip diplomatiniai santykiai smogė „Qatar Airways“

Šiandien „Info TV“ laidoje „Infodiena“ kalbėjau apie apribojimus Kataro skrydžių bendrovėms (tiksliau – „Qatar Airways“). Pavyzdys, kiek aviacija yra įdomi sritis, kad televizijoje kalbama trumpomis temomis.

Trumpas kontekstas: pirmadienį, birželio 5 dieną, keturios šalys – Bahreinas, Saudo Arabija, Jungtiniai Arabų Emyratai – nutraukė diplomatinius santykius su Kataru. Tuo pačiu, uždrausti skrydžiai tarp šių šalių ir Kataro, bei šis šalys Katare registruotiems lėktuvams panaikino galimybę naudotis savo oro erdve (yra klausimų dėl to legalumo – realiai tik Saudo Arabija turi teisę tai padaryti, bet de facto „Qatar Airways“ neskrenda virš kitų šalių irgi).

Ką tai reiškia „Qatar Airways“? Pagal sėdynių pasiūlą Doha-Dubajus buvo jų populiariausias maršrutas (beveik 20 skrydžių per dieną), o jų populiariausių maršrutų penkioliktuke dar yra keturi maršrutai, kurie buvo uždrausti – Jeddah, Bahreinas, Abu Dabis, Dammamas, Riadas.

Be to, jau anksčiau „Qatar Airways“ neskraidė virš Irako, Sirijos bei Jemeno. Dėl to, nebegalėdama skristi virš Saudo Arabijos, „Qatar Airways“ turi vienintelį kelią visus skrydžius vykdyti per Irano teritoriją. Kai kurie maršrutai pailgėjo dvigubai – pagal „flightradar“, skrydis iš Sudano sostinės Khartumo į Dohą šiandien truko 6 val. 22 minutes, kai vidutiniškai trukdavo 3 val. 4 minutes.

Dėl apribojimų, kai kurie maršrutai gali tapti techniškai neįvykdomi – pavyzdžiui skrydžiai iš Dohos į San Paulą ar į Aucklandą jau dabar vykdomi ant lėktuvų techninių galimybių ribos.

„Bloomberg“ prognozuoja, jog dėl šitų ribojimų, „Qatar Airways“ neteks apie 30% savo pajamų. O jų metinės pajamos yra apie 8 mlrd. eurų.

Sunku nuspėti, kaip toliau vystysis situacija. Visgi, šalia apribojimų aviacijai vyksta kiti dalykai. Pavyzdžiui, Egiptas liepė savo piliečiams per keturioliką dienų išvykti iš Kataro. O Katare yra apie 200 tūkst. egiptiečių (7% visos Kataro populiacijos). Ar jie paklausys ir grįš? Kaip jie grįš, kai skrydžiai nevykdomi? Kas bus, jei jie nuspręs likti Katare? Įsivaizduokite, kas būtų jei Lietuva uždraustų susisiekimą su Airija ir lieptų visiems lietuviams grįžti per 14 dienų į Lietuvą? Kas dėsis su paklausa tarp Jungtinių Arabų Emyratų ir Kataro (prekyba tarp šių šalių sudaro apie 10% visos Kataro prekybos)?

„Qatar Airways“ pagal paslaugų kokybę yra vertinama kaip 5 žvaigždučių aviakompanija, tačiau turi ir kitą savo pusę – sklindančias kalbas apie darbuotojų išnaudojimą, neskraidrią finansinę padėtį ir nuolatines valstybės dotacijas, kurios galimai iškraipo konkurenciją. Kaip bebūtų, toks vežėjas turi įtaką visai rinkai – beveik 200 aktyvių orlaivių parkas, panašaus dydžio įsipareigojimai įsigyti dar tiek lėktuvų, svarbus dalyvis ne tik Artimųjų Rytų regiono susisiekime, bet ir tarpkontinentiniame susisiekime, jungdamas Afriką su JAV, Europą su Pietryčių Azija ir Australija, Indiją su JAV bei Arabijos pusiasalio valstybes su visu pasauliu. Lietuvoje „Qatar Airways“ buvo viena labiausiai parduodamų aviakompanijų iš tų, kurios neskraido į Lietuvą.

Šie įvesti ribojimai parodo bendrą svarbą, kaip aviacija tampa diplomatinių reikalų įkaite, nes aviacinio susisiekimo įtaka ekonomikai, politikai ir socialiniam gyvenimui yra milžiniška. O aviacijos verslui tarpvalstybiniai santykiai yra vienas iš grėsmingų išorinių veiksnių. Pavyzdžiui, Ukraina uždraudė Rusijos bendrovių skrydžius virš Ukrainos 2015 m. pabaigoje ir draudimas vis dar galioja iki šiol: skrydžiai tarp Ukrainos ir Rusijos nevyksta, o prieš uždraudimą jais naudojosi daugiau nei 1 milijonas keleivių per metus.

Sunku prognozuoti, kaip situacija vystysis toliau – kaip sankcijos buvo greitai įvestos, jos gali būti greitai ir panaikintos. Tačiau, situacija teoriškai gali ir pablogėti – jeigu prisijungtų Turkija, „Qatar Airways“ de facto būtų atjungta nuo Europos ir Šiaurės Amerikos.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

124 komentarai

  1. Vytautas-NT - 2017 06 7, 09:09

    O tikrai Rusija-Ukraina srautas tėra 1 milijonas keleivių per metus? Kažkaip sunkiai tikisi, kad taip mažai…

  2. Simonas Bartkus - 2017 06 7, 09:19

    Taip, 2015 m. kai įvedė draudimą, skelbė, jog per 8 pirmus mėnesius keliavo 800,000 keleivių: https://www.theguardian.com/world/2015/oct/25/russia-and-ukraine-suspend-direct-flights-between-countries

  3. Simonas Bartkus - 2017 06 7, 09:21

    Nedidelis update – DOH-GRU šiandien dar sustojimą Atėnuose. Grįžo atgal be sustojimo – skrydis truko 15 val. 15 min.

    Kalbama, jog didžiausią efektą patyrė Qatar skrydžiai į Afriką – ten naudoja narrow-body lėktuvus ir skrydžiai iš 3 val. tampa 6 val. Tai problemos tiek su lėktuvų range, tiek su tuo, jog įgulos negali dirbti abiejų sektorių, kaip įprasta; tiek į visiškai sugriuvusius jungimus.

  4. Wincas - 2017 06 7, 09:40

    Jau sneka, jog viska isprovokavo rusu paskelbta netikra informacija, tai gal greit viskas baigsis.

  5. Spectator - 2017 06 7, 10:02

    Kokie įdomūs laikai ir kaip pasikeitė MEB3 situacija vos per keletą metų. Visiems užmetė electronics ban į USA. Etihad įklimpo su savo partnerių strategija ir pradėjo karpyti savo kaštus (atšaukė porą nepelningų maršrutų, atleido žmonių), Emirates paskelbė apie 82% sumažėjusį pelną ir matyt irgi stipriai karpus kaštus ir vėlins naujų lėkktuvų pristatymą (https://www.ft.com/content/757df8b0-4760-11e7-8d27-59b4dd6296b8). Na o Qatar pateko tiesiog į neįtikėtinai sunkią situaciją dėl oro erdvės ribojimų, nereikia pamiršti ir šiaip neidelios jų reputacijos dėl darbuotojų teisių. Įdomu, ar tai bus tik laikini nesklandumai, ar iš to kils kažkokie didesni pokyčiai (galbūt keletas jų susijungs/bankrutuos?).

  6. Vytautas-NT - 2017 06 7, 10:07

    Kataro oro linijos remiamos valstybės pinigais. Valstybė yra maža, o dujų turi labai daug (trečios pasaulyje atsargos po Rusijos ir Irano). Taip kad iš esmės viskas priklauso nuo monarcho pozicijos šiuo klausimu.

  7. Simonas Bartkus - 2017 06 7, 10:14

    Aš lygiai tą patį pagalvojau, kaip per porą metų gulbės tapo antimis :) Laikai įdomūs ir kaip aviacijos senoliai sakė man prieš 5 metus – 10 ar 15 metų sėkmės per trumpas laiko tarpas spręsti apie sėkmę.

    Prie Spectator išvardintų dalykų reikėtų pridėti dar vieną esminį ekonominį – MEB3 didelę rinkos dalį sudaro nafta turtingų šalių keleivių aptarnavimą, o tas šalis paveikė stipriai krizę. Praeitą rugsėjį mačiau Tim Clark, Emirates CEO konferencijoje Londone, kur jis pasakė – aš priešingai negu visa industrija: man labiau patinka nafta virš 100 dolerių negu nafta už 40 dolerių. Nors sąskaita už degalus dvigubai mažesnė, tačiau mano keleiviai turi dvigubai mažiau pinigų.

    Dabartinė Kataro apribojimų problema dabar labai sukoncentruota į „Qatar Airways“ (aišku, jiems tai smūgis didžiausias), tačiau veikia ir tuos pačius Emirates ir Etihad – Emirates Dohos maršrutas irgi buvo tarp jų maršrutų „capacity“ TOP5, 80% srauto buvo connecting ir dabar gaus impact’ą visam tinklui.

  8. Vytautas-NT - 2017 06 7, 10:21

    Beje, o kaip buvo su jų įsigyjimo politika. Etihad pirko vežėjus Europoje. Qatar nežinau. Emirates tikrai ne.

    O su keleiviais tai čia problema, kad jų pajamas generuoja verslo klasė. O nafta po 100 USD bus dar labai nereitai. Arba niekada…

  9. Vytautas-NT - 2017 06 7, 10:22

    Tuo tarpu MS-21 reklama. Beje, jie giriasi didesniu tarpu tarp eilių. Idomų ar CS300 praėjimas yra platesnis, nei B737/A320?

    http://vtbrussia.ru/tech/magistral-v-xxi-vek-chast-1/?utm_source=www.gazeta.ru&utm_medium=TGB_Action_305x175&utm_campaign=gazeta_TGB_Action&utm_term=magistral-v-xxi-vek-chast-1

  10. Simonas Bartkus - 2017 06 7, 10:25

    Etihad pirko vežėjų akcijas daug kur – jų Etihad Equity Partners apėmė Air Berlin, Alitalia, Jet Airways, Air Seychelles, Air Serbia, Niki ir Etihad Regional. Praktiškai visos investicijos buvo nesėkmingos.

    Dabar Etihad atleido CEO James Hogan, atsitraukė nuo Alitalia ir Air Berlin; sakoma, kad CEO atleidimas susijęs su nesėkmingomis equity investicijomis. Kaip ir Spectator minėjo, Etihad uždarė ne vieną maršrutą ir įgyvendina cost cutting planus.

  11. trolis - 2017 06 7, 10:27

    cia selling point bus tas didesnis praejimas tarp eiliu?

  12. Augustinas Žemaitis - 2017 06 7, 11:13

    Dėl Rusijos-Ukrainos – tiesiog manau didelė srauto dalis visada buvo geležinkeliais.

  13. trolis - 2017 06 7, 12:20

    meanwhile LOT kazkokias pertvarkas su klasemis daro. Dabar priekyje iki uzuolaideliu sedi Business ir Premium Economy. Business klase tuscia, Premium sugrusti visi po du ir neleidzia viena eile i prieki persesti, nes ten gi Business (tuscia – vienintelis skirtumas – raudonos serveteles ant kedziu). :) maista duoda lyg ir ta pati, bet gerimu pasirinkimas vel kitas. kazkaip labai komplikuotai viska igyvendino.

  14. Kardiobatonas - 2017 06 7, 12:51

    Man tai sunku patikėti, kad dėl kažkokios neva neteisingos informacijos arabų pasaulis beveik vieningai sukilo prieš Katarą. Rėmė teroristus? Bet viešinamos žinios, kad Saudo Arabija taip pat tai darė. Gal yra kažkokių priežasčių, kurios viešai nutylimos?

  15. trolis - 2017 06 7, 13:05

    Klaidinga manyti, kad viska leme ta viena fake news zinute. Reikalai ten brendo senai. Kataras ilga laika bande laviruoti tarp visu suinteresuotu pusiu. Galu gale viskas susiveda i tradicini sunni vs shia musulmonu reikala. Kam idomu, sita situacija vakar tikriaus visur buvo aprasyta – pradedant FT, Economist, Atlantic ir t.t.

  16. Tomas LT - 2017 06 7, 13:12

    Gegužę Lietuvos oro uostai aptarnavo daugiausia keleivių per visą šalies aviacijos istoriją

    Skaityti daugiau: http://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/geguze-lietuvos-oro-uostai-aptarnavo-daugiausia-keleiviu-per-visa-salies-aviacijos-istorija/

  17. Spectator - 2017 06 7, 13:18

    LOT’as varo pagal tradicijas: kuo sudėtingiau viską padaryti, ir kuo dažniau keisti, kad niekas nieko nesuprastų. Ko vertas economy servisas kur duoda vandenį/kavą/arabatą ir mažą šokoladą nemokamai, bet turi papildomai mokamą meniu, nors kai skridau du kartus praeitą mėnesį niekas net nepasiūlė kažko iš to meniu nusipirkti. Iš kitos pusės, tame meniu nebuvo nei sumuštinių ar kažkokio maisto, nei Starbucks kavos, kurią reklamavo kai paleido tą konceptą prieš porą metų. Maždaug būkim ir low cost ir full service vienu metu :)

    Apie lėktuvų parką jau kalbėta, aišku jie nepasikuklino tą parką dar labiau skaidyti pridėdami Nordica CRJ’s į visą miksą :) Betrūksta ištraukti kelis ATR, A320 ir A330 įmesti ir bus ne oro linija, o skraidantis lėktuvų muziejus.

  18. Linas - 2017 06 7, 15:13

    Skirtumas tarp teroristų rėmimo Qatar’o ir Saudi, tai, jog Saudi yra USA partneris nr.1 regione ir jiems bendros taisyklės negalioja :) juk vieša informacija, kad Saudi rėmė tuos teroristus, kurie įvykdė rugsėjo 11d. išpuolius, bet jiems nebuvo jokių pasekmių (bent jau aiškiai matomų ir skelbiamų).
    O kaip lengva apkaltinti kaimyną nusikaltimu, nors pats tą patį darai…
    Būsiu labai nustebęs, jei sankcijos greitai nebus panaikintos ir viskas nesugrįš į daugiau mažiau normalias vėžes, nes kitaip tai panašu į blokadą visomis prasmėmis…

  19. Vytautas-NT - 2017 06 7, 15:37

    Bėda tame, kad Katare irgi USA bazė yra. Tai kas ten partneris, o kas mažiau- klausimas.

    Tuo tarpu apie A380 antrinę rinką:

    https://www.flightglobal.com/news/articles/dr-peters-considering-a380-teardown-sources-437799/

  20. skytomas - 2017 06 7, 16:11

    Šios istorijos kontekste įdomus ne tiek Kataro oro bendrovės, kiek Aljazeera tv faktorius:)

  21. Vytautas-NT - 2017 06 7, 17:03

    Al Jazeera faktorius- esminis.

    Tuo tarpu kiek žinių apie Norvegian:

    https://www.flightglobal.com/asset/17019

  22. Linas - 2017 06 8, 10:14

    QATAR AIRWAYS SUCCESSFULLY BRINGS HUNDREDS OF QATARI PASSENGERS FROM KSA TO DOHA VIA MUSCAT
    https://www.atn.aero/article.pl?mcateg=&id=63369&member=696E666F406C697467696E612E6C747C333439377C323031372D30362D3037

  23. Vytautas-NT - 2017 06 8, 13:44

    Klausimas Simonui, ar galima su tamsta kokia dieną surengt diskusija pvz. „Geležinėj lapėj“ su transliacija per FB?

  24. Mindaugas - 2017 06 8, 14:04

    Kokia tema Nidos oro uosto potencialas ir VNO tako ilginimas iki 7 km Baltarusijos link?

  25. Wincas - 2017 06 8, 14:18

    Taka reikia Ilginti Astravo Link, Galeciau papasakoti placiau, bet gaila facebooko neturiu …

  26. Augustinas Žemaitis - 2017 06 8, 14:22

    OT: Jei kam įdomu, mano reportažas iš Sen Marteno ir paplūdimio virš kurio leidžiasi lėktuvai:
    http://augustinas.net/sv-martyno-sala-lektuvai-ir-padaliniai-8167

  27. trolis - 2017 06 8, 23:16

    LOT toliau ekspermentuoja – dabar premium ir business iki lektuvo veza atskiru autobusu – seniau tik paimdavo is jo ir iki terminalo atvezdavo. Aisku, lietuviai iskart api***sa sistema ir dedei tenka nemaza dali krapstyti is vieno autobuso ir vesti i kita.

  28. Justinas - 2017 06 8, 23:57

    Vienu metu buvo Ford Transit premium keleiviams. Žiauriai patogus ir geras dalykas. Žinau tik Frankfurto F, bet ten visai kitoks produktas.

  29. trolis - 2017 06 9, 11:10

    Transit liko bent jau pasiemimui is lektuvo premium ir business keleiviams. Bet zodziu, kazka LOT atkakliai rezga ir bando pertvarkyti. Vakar pirma karta maciau, kad tas ju maisto pardavimas veikia – vaziavo is pradziu atskirai pardavinedami ir zmones pirko ir tik tada vaziavo su vandeniu ir kava.

  30. Simonas Bartkus - 2017 06 9, 11:11

    Vytautas-NT: žinoma, kodėl gi ne.

  31. Tomas LT - 2017 06 9, 11:21

    Apklausa: apie Vilniaus oro uosto tako rekonstrukciją žino du trečdaliai šalies gyventojų

    http://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/apklausa-apie-vilniaus-oro-uosto-tako-rekonstrukcija-zino-du-trecdaliai-salies-gyventoju/

  32. Simonas Bartkus - 2017 06 9, 12:02

    Įdomus dalykas – nuo žiemos tvarkaraščio, Ryanair nebeskraidys VNO-OSL-STN-OSL-VNO rotacijos. Vietoje to, tiesiog kasdien skraidys VNO-OSL-VNO. Vietoj to, lėktuvas stovės Vilniuje, bent jau pagal dabartinį tvarkaraštį. Įdomu, ar tiesiog per sudėtinga įvykdyti tokią rotaciją, ar kitos priežastys (Iš Oslo nebeturės ankstyvo skrydžio į Londoną, anksčiausias 9:55 su STN bazės lėktuvu).

    Taip pat Ryanair Kaune KUN-CPH nuima sekmadieninį skrydį ir bus 6 rotacijos (ten lieka KUN-CPH-STN-CPH-KUN rotacija).

  33. Linas - 2017 06 9, 12:13
  34. PS - 2017 06 9, 13:10

    2017-06-09: New Austrian air service to Lithuania from 2018

  35. Simonas Bartkus - 2017 06 9, 13:44

    PS: ten rašo apie Small Planet skrydžius su Tez Tour iš Vilniaus į Klagenfurtą.

  36. Linas - 2017 06 9, 15:59

    RIX statistika MAY2017:
    528144 pax
    vs
    MAY2016 – 476600 pax
    plius 10,81%

  37. Augustinas Žemaitis - 2017 06 11, 01:59

    Beje, jei Qatar Airways tikrai neskraidė per Iraką, tai panašu, kad dabar persigalvojo – Doha-Stambulas skrenda virš Irako šiuo metu.

  38. Faustas - 2017 06 11, 13:18

    Ammanas-Doha taip pat skrenda virš Iraqo nes kito kelio tiesiog neturi. O dėl ko apskritai vengiamas Irakas, dėl visokių ISIS ar šiaip pigiau virš Irano?

  39. Mindaugas - 2017 06 11, 22:05
  40. Linas - 2017 06 12, 13:36

    2017-06-12: Lithuanian carriers implementing new maintenance system

  41. Vytautas-NT - 2017 06 13, 08:59

    Gerbiamieji, priminkit VNO tako rekonstrukcijos metu 2017 jis ilginamas nebus?

    Kartu vakar diskutuojant dėl Vilniaus benrojo plano kilo klausimas apie tako pasukimą. Kiek suprantu susikertantys takai nėra taip gerai, kaip lygiagretūs, bet vistiek aptšarnaujamų skrydžių skaičių gali padidint. Ar aš klystu?

  42. Little_man - 2017 06 13, 10:19

    Kiek mano galva išneša tai jei takai susikerta tai viienu metu kyla arba leidžiasi tik vienas lėktuvas. O kiek buvo transliuota tai takas, taip ilginamas nebus.

  43. Vytautas-NT - 2017 06 13, 11:05

    Ten planas yra kiek kitas. Neatsimemu kur Varšuvoj, ar Briusely, bet Frankfurte yra tikrai, kur takai galais jungiasi. Tokiu atveju ne taip gerai, kaip lygiagretūs, bet daugiau pralaidumo duoda.

  44. Giedrius - 2017 06 13, 11:41

    @Vytautas-NT na nebent nidoj takai galais jungiasi ir vienu metu naudojami. Nei Fra nei waw taip nėra. Buvo nesenai spaudoj pasvaigimu apie toki taki naudojimą, bet čia nerealu

  45. Anonimas - 2017 06 13, 11:58

    Varsuvoj takai persidengia, Briusely taip pat. BRU dazniausiai naudoja lygiagrecius takus, tai tas trecias itakos nedaro. Bet WAW tikrai padidina pralaiduma. Vienas takas naudojamas kilimui, kitas tupimui. Vienam lektuvui duoda riedet ant tako, kai kitas lektuvas nusileidzia iskart duodamas leidimas kilti. Nereikia laukt kol atlaisvins taka. Hamburge tas pats, 2 susikertantys takai, vienas kilimui , kitas tupimui. Dabar Hamburge vienas takas uzdarytas, vakar iskart slota gavom, kas irodo susikertanciu taku nauda.

  46. Besidomintis - 2017 06 13, 12:24

    Bet ar yra kažkoks poreikis tako ilginimui ar net antram takui? VNO laisvai apsisuka su tokiu taku ir labiau reiktų galvoti apie terminalo pralaidumo problemą nei svajoti apie 2nd RWY.

  47. Linas - 2017 06 13, 13:45

    Turime VNO statistiką!
    399805 pax
    plius 10,68%

    http://vno.lt/upload/iblock/c0e/c0ecdb24512f14e94023a6e1da5040fe.pdf

  48. trolis - 2017 06 13, 13:52

    Antras takas aktualus del dabartinio tako remonto. Kai remontas pasibaigs, iki sekancio kalbu apie antra taka nebus. Siaip in general tikriaus reiketu, kaip viename posakyje apie tam tikra miesta, ji griauti ir statyti is naujo, nes tie ubagiski dalipdymai, patampymai i nieka neveda. Terminalo infrastruktura baisi, vaiksciojimai aukstyn-zemyn – nesamone, security neturi kur plestis ir t.t.

  49. Arnas - 2017 06 13, 14:04

    Antras takas VNO visiškai nereikalingas dar dešimtmečiams į priekį. Geriausias įrodymas – DUB, kur aptarnaujama apie 7 kartus daugiau keleivių ir išsiverčiama su vienu taku (tiksliau, ten yra antras takas, bet jis naudojamas tik crosswind operacijoms, t.y. abu takai lygiagrečiai nenaudojami).

  50. Justinas - 2017 06 13, 16:03

    Didžiausias oro uostas su vienu taku yra LGW su 43 mln. keleivių. Turi nuolatines eiles dėl rwy užimtumo visą dieną. Tai paspekuliuojant…

    43mln yra prie LGW lėktuvų. VNO skraido žymiai mažesni lėktuvai, dėl to tiek pat aircraft movement būtų su kokiais 25 mln. keleivių.

    Manau visi sutiks, kad noras yra, jog bet kuri avialinija bet kada gautų valandos bėgyje slotą. Tai tam, kad net ryte nebūtų full capacity, kalbam apie 10-15 mln. keleivių, kuriuos galėtų aptarnauti vienas takas. VNO dar labai toli iki to, klausimas, ar išvis pasieks, todėl manau, kad svarstymus galima atidėti labai tolimam laikotarpiui.

  51. Vytautas-NT - 2017 06 13, 16:15

    Svarstymai vykdomi dėl visai kitų priežasčių. Vienas dalykas- padaryt 3 km taką į rezervinę teritoriją yra paprasčiau. O šiaip tai esminis argumentas- keisti pakilimų ir nusileidimų kryptį, kad llėktuvai virš Antakalnio neskraidytų.

    Keleivių skaičius čiča išvis ne prie ko.

  52. Simonas Bartkus - 2017 06 13, 16:21

    Kilimo/tūpimo tako ilginimas visiškai beprasmis. Prieštaraučiau, tiek kaip mokesčių mokėtojas (jei statytų už valstybės pinigus), tiek jeigu aviakompanijoms reikėtų už tai sumokėti.

    Antro kilimo/tūpimo tako statymas irgi beprasmis.

    O juolab, krypties keitimas – apskaičiuota, jog gyvena daugiau žmonių Panerių/Lazdynų kryptimi negu Antakalnio jeigu kryptis eitų link ten.

  53. Justinas - 2017 06 13, 16:30

    Vytautai, galvoji, kad milijonas Londono gyventojų yra labai kantrūs nevykėliai, kurie turi kęsti tūkstančius lėktuvų kasdien, o vat Vilniuje 10 lėktuvų yra problema?

  54. Vytautas-NT - 2017 06 13, 16:42

    Justinai, turbūt pamiršot kiek triukšmo buvo dėl Heathrow plėtros. Juk vienas iš planų buvo išvis tą oro uostą uždaryt ir statyt naują.

    Lygiai tokie patys karai buvo dėl Frankfurto plėtros, kai statė 4 taką- gyventojai užprotestavo, kad leistuis lėktuvai po 24 val. ten negali.

    Kadangi dabar svarstomas Vilniaus bendrasis planas, tako pasukimo klausimas irgi gali būti išspręstas bent popieriuje…

  55. Linas - 2017 06 13, 16:42

    Man tai vienas iš Antakalnio privalumų, kad galiu matyti besileidžiančius lėktuvus ;) gana žemai…
    ir visai netrukdo, labiau trukdo erzina ugniagesių ir greitųjų sirenos … Gal galima iškelti priešgaisrinę stotį iš Antakalnio? ;)

  56. Spectator - 2017 06 13, 17:48

    Gal reiktų nebesvaigti apie kilimo/tūpimo tako ilginimą. Kur kas didesnė problema yra visiškas terminalo atgyvenimas ir neadekvatumas, iki tokio lygio, kad gėda ir nemalonu naudotis tiek patiems, tiek mūsų svečiams. Nelabai iš tikro suprantu, kodėl oro uostas ir/ar susisiekimo ministerija neturi jokios ilgo laikotarpio strategijos, kuri užtikrintų, kad būtų tinkama gėdos nedaranti ir augimo nestabdanti infrasruktūra? Ar čia laukiama vis dar tos koncecijos, kuri atrodo jau gerus metus laiko nejuda?

  57. Simonas Bartkus - 2017 06 13, 18:44

    Užmečiau akį į VNO statistiką už gegužės mėnesį:

    1. Lufthansa toliau nesekasi – srautas paaugo tik 12%, labai mažai, kai reisų padaugėjo vos ne pusantro karto;

    2. Gerai sekasi LOT, kurį padarė 5 reisus per dieną ir gegužę gavo 40% daugiau srauti (balandį 43%) ir baigia prisivyti BT VNO-RIX (juk ir produktas panašus).

    3. BT nepasiduoda ir netgi atidarydama tiesioginius reisus iš Vilniaus, po truputį auga VNO-RIX srautas irgi.

    4. SAS kelintas mėnuo iš eilės netenka keleivių, ypač VNO-CPH. Čia tik mano spėjimas, bet turbūt su augančia LH, BT ir LO, intra-europe sunkiai kas skrenda su SAS VNO-CPH-XXX.

    5. Antalija yra numero uno :) pagal keleivių kiekį aplenkė ir LTN, ir FRA, ir OSL, ir STN.

  58. oleg - 2017 06 13, 19:15

    https://twitter.com/Airbus/status/874551937231761408

    grazu vaizda Airbus parode: aeronautical achievement that symbolizes our new united family

  59. Augustinas Žemaitis - 2017 06 13, 20:28

    Šiaip tai triukšmo problema tikrai perdėta. Pasaulyje yra gausybė vietų, kur oro uostas gerokai arčiau gyvenamų plotų ir nieko. Tas pats su visais kitais triukšmo šaltiniais – Japonijoje geležinkeliai nardo tarp namų, daug pasaulio miestų važinėja daugiau automobilių nei kada nors bus Lietuvoje ir t.t.

    Visą gyvenimą gyvenu mieste, vakarais vasaromis groja kavinės, važinėja automobiliai ir nematau problemos.

    Suprantu, kad kai kuriems žmonėms yra kitaip. Tačiau tas pats pasakytina apie daugelį „problemų“: kiekviena gyvenamoji vieta jų turi, vieniems jos trukdo, kitiems ne.

    Mano nuomone, valdžia turėtų stovėti gana tvirtai prieš visus brangius siūlymus riboti triukšmą, ypač kai kalba eina apie „nusistovėjusius“ triukšmo šaltinius, o ne naujus (bet net ir kai kalba eina apie naujus, ypač jeigu tai yra mieste, kur normalu, kad yra miesto triukšmas). Problema nesunkiai išsispręs savaime, jei žmonės, kuriems tai trukdo labiausiai apsigyvens kur nors kitur, o triukšmingose vietose gyvens žmonės, kuriems tai netrukdo.

  60. Globetrotter - 2017 06 13, 21:12

    Įdomu, kiek prie SAS nuosmukio prisidėjo lounge&fasttrack atsisakymas…

  61. Justas - 2017 06 13, 23:08

    @Globetrotter: As asmeniskai kelis kartus pasirinkau jau skristi per WAW, o ne CPH, tai bent kelis J keleivius SAS prarado. Lounge tai dar galima butu ignoruoti, nors irgi uzknisa, bet fast track atsisakymas, tai jau kazkaip per daug cheap. Beje, galetu vietoj lounge duoti koki voucheri on board spend, ir visi butu laimingi. US turbut jau visos major avialinijos duoda maista gerimus elite flyeriams economy nemokamai – sumustinis ir G&T kainuoja mazai, o loyalty ir satisfaction turetu visai stipriai pastiprinti.

  62. Salininkų kaimas - 2017 06 14, 00:59

    Daryt su taku nieko nereikia. Tačiau jei liktų tik brėžiniuose, geriausias tako pasukimas būtų maždaug 06 ir 14, kažkas tokio. Geriau galėtų kiek pakeisti flightpaths, nes kai vakare kyla FR į Dubliną ar DHL į Lejpcigą tai grynai toks jausmas kad skrenda taip, kad kuo ddaugiau žmonių išgirstų: Pirma Antakalnis, Žirmunai, o po to pradeda suktis ir praskrenda KAIP TIK palei Laisvės prospektą(Fabijoniškės, Pašilaičiai, Justiniškės, Karoliniškės). Galėtų kylant paskrist kiek toliau į šiaurę, kad bent jau tarp tų tankiausiai apgyventų vietų netriukšmaut taip.
    pažiurekit Flightradar’e kaip virš Maskvos skraido – apsuka beveik visą miestą.

  63. Karolis - 2017 06 14, 07:37

    Su tokiu visuomenės požiūriu nieko keisto, kad oro uosto plėtra vėluoja – kažkokios keistos ir bereikalingos diskusijos valgo sprendimų laiką.

    Nepamirškim, lėktuvai tylėja su kiekviena nauja karta. Kiek teko matyti NEO, CS noise impact zoną, ji reikšmingai mažesnė už dabartinius standartus. Žiūrint 5 – 10 m. į priekį, reali problema didės tik oro uosto aplinkoje, ne tiek dėl lėktuvų, kiek anženinio autotransporto srauto bei parkavimo, terminalo pralaidumo. Čia ir reikėtų koncentruotis.

  64. trolis - 2017 06 14, 10:16

    Kartais buna ir taip (nors tikriaus tikrasis motyvas visai kitas, bet still): Today, however, we’ve gotten great news from AA. The airline has “received a lot of feedback from both customers and team members” and is reversing its decision to install seats with 29 inches of pitch. Per the airline’s memo regarding the change: “American has decided to space all Main Cabin rows with at least 30 inches of pitch.”

  65. Simonas Bartkus - 2017 06 14, 10:29

    Šiandien Small Planet Airlines papildė 22 lėktuvas – papildomas A320 iš dažyklos Šanone D-ASPI papildė PAD bazę.

  66. Linas - 2017 06 14, 10:48

    Sveikinimai, Simonai :)
    bandau pažiūrėti, bet tokios registracijos dar nerodo…

  67. c2h5oh - 2017 06 14, 11:14

    Nu plem, tako „pasukimas“ – kiek tai kainuotų? Juk čia ne Lego, „pasukimas“ realiai reiškia naujo tako nutiesimą nuo nulio (ir seno išardymą, jeigu norim atkurt pievutę). Turbūt kelis šimtus milijonų?

    Ir visa tai tik dėl estetinių priežasčių. Iš visų problemų, kurios yra Lietuvos aviacijoje, pakilimo takų capacity yra mažiausia problema (net jeigu VNO pradėtų lygiuotis su LGW, papildomai dar turim KUN, PLQ ir ypač SQQ).

  68. Vytautas-NT - 2017 06 14, 11:20

    Pasukimas nereiškia seno tako išardymo, o antro tako pastatymą. Beje, siekiant mažinti triukšma jį galima naudoti pakaitomis- tada kiekviena kryptimi lėktuvų sumažės 50 proc.

    Kitas dalykas sakyt, kad triukšmas miesto yra naturali savybė yra nesamonė. XIX a. tokio triukšmo nebuvo, nes nebuvo automobilių. Nebuvo jo sovietmečių nes automobilių buvo kokis 4-5 kartus mažiau. Triukšmas neigiamai veikia žmioniųū sveikatą. Todėl yra priemonės jam mažinti. Ir jos gali būti taikomos.

  69. Besidomintis - 2017 06 14, 12:17

    Wizzair nuo spalio 30d. stato A321 į KUN-AES.

  70. Wincas - 2017 06 14, 12:41

    Vytautas-NT primeni šešiolikinę, nori gyventi mieste ir nenori triukšmo. Kraustykis į kaimą ir nebus to triukšmo. Čia tą taką sukinėk kaip nori, vistiek bus triukšmas. Be to kadangi gyveni praeituose šimtmečiuose, turbūt nežinai, jog naujausia mada yra žiediniai tūpimo/kylimo takai. Mesk teisės aktus į šalį ir paskaityk:
    https://www.curbed.com/2017/3/24/15043986/endless-runway-airport-design

  71. Julius - 2017 06 14, 14:41

    Besidomintis: Todėl kad Gdanskas gaus naują a321

  72. Salininkų kaimas - 2017 06 14, 14:44

    Aš ir nesakau kad turime taką ,,sukti“. Tik sakau jog mažiausia triukšmo būtų jei takas būtų 06. Tai ne kokie statybu planai, o šiaip pasvarstymas

  73. Karolis - 2017 06 14, 18:05

    Gali būti nuo vilko ant meškos – ILS užėjimas į 24 būtų apribotas iš pietinės pusės dėl arti esančios sienos su BY – manau nepraeitų procedūra kur orlaivis darydamas approach išeina iš LT į BY ir vėl keliauja atgal. Todėl lėktuvai skristų per visus vakarinius ir šiaurinius rajonus, prieš taikydami i loc iš šiaurinės pusės :)

  74. Tomas LT - 2017 06 15, 10:48

    „Small Planet Airlines“ prieš vasaros įkarštį papildė orlaivių parką

    http://www.madeinvilnius.lt/verslas/vilniaus-rinka/small-planet-airlines-pries-vasaros-ikarsti-papilde-orlaiviu-parka/

  75. c2h5oh - 2017 06 15, 11:40

    Aš visiškai suprantu, kodėl aplinkiniai gyventojai nekenčia LHR. Ten lėktuvai leidžiasi vienas po kito, nuolat, visą dieną. Tiesiai virš Londono centro. Iš visų pusių gyvenami rajonai (tankiai užstatyti).

    Palyginus su tuo, skųstis dėl VNO yra išpindėjimas. Juolab kad lėktuvai neskrenda VIRŠ Antakalnio, jie skrenda virš miško ŠALIA Antakalnio. Iš Salininkų pusės gi visokie sodai ir pan.

  76. Linas - 2017 06 15, 13:31

    Priklausomai, kartais leidžiasi tiesiai virš Antakalnio gatvės, o kartais ir virš Sapieginės miško, bet tikrai netrukdo, pati gatvė kelia daugiau triukšmo nei lėktuvai…

  77. Vytautas-NT - 2017 06 15, 14:32

    Tuo taropu truputis pozityvo, nors reikėtų kalbėt apie antro terminalo statybą…

    http://www.delfi.lt/verslas/transportas/vilniaus-oro-uoste-didinamas-keleiviu-pralaidumas.d?id=74951056

  78. Tomas468 - 2017 06 15, 22:47

    Šiuo metu vyksta pirmasis Edinburgh-Stewart Norwegian skrydis, su paprastu 737

  79. Arnoldas - 2017 06 16, 05:43

    @Vytautas-NT: Mano nuomonė apie naujo terminalo statyba per anksti galvoti. Yra daug laisvos vietos kur galima išplėsti dabartinį terminalą, didinant jo plotą ir vartų kiekį tiek pietų, tiek šiaurės-rytų kryptimis. Statyti naują terminalą (kitoje kylimo-tūpimo tako pusėje) būtu labai brangu. Reikėtu daryti naujus riedėjimo takus lėktuvams, taip pat privažiavimo kelius prie jo automobiliams ir viešajam transportui.

  80. trolis - 2017 06 16, 09:30

    O terminalo problemos sprendimui yra pigus ir paprastas variantas? Ar taip ir lipdysim ir kazka plesim forever? Aisku, situacija butu ne tokia tragiska, jei esamame variante butu bent kiek attention to details – kaip pvz tualetai ir pan

  81. Linas - 2017 06 16, 10:12

    PLQ irgi įkėlė savo statistiką:
    http://www.palanga-airport.lt/lt/skrydziu-statistika

    tik KUN niekaip nesugeba nei už balandį, nei už gegužę… matyt visa administracija betonuoja – plečia peroną :)

  82. Vytautas-NT - 2017 06 16, 10:41

    Kažkaip ne visai tiksliai mane supratote- naujas terminalas nebūtų atskiras pastatas kitoje oro uoto pusėje. Tai būtų tam tikras priestatas. Ir logiškiausia tai daryt į kairę nuo esamo terminalo (link IKEA). Sprendimas būtų analogiškas Rygai- dar vienas pastatas sujungtas su senuoju galerija.
    Aišku, jame reikėtų irengti naują (didesnę) atvykimo salę. Šiaip FlyLAL laikais net projektas Tarminalo-2 egzistavo. Nežinau tik kokio detalumo…

  83. Čiurlionis - 2017 06 16, 11:23
  84. Simonas Bartkus - 2017 06 16, 11:55

    Nežinau kokioj dabar stadijoje planai griauti Oro Navigacijos/CAA pastatą, bet bent jau toks planas buvo prieš 2-3 metus. Iš principo ten atsivertų erdvė plėsti terminalą į tą pusę.

    Iš kitos pusės, kita idėja buvo statyti naują terminalą Šiaurinėje pusėje, kur dabartinė tvora (link IKEA) – tuomet esamas sujungtas su juo galerija ar pan.

  85. oleg - 2017 06 16, 12:47

    https://www.flyer.co.uk/hamilton-reveals-swiss-made-electric-aerobatic-twister/

    o gal kas turi ideju kai taip kad sis elektrinis Siemens yra LY-BDA?

  86. Čiurlionis - 2017 06 16, 13:48

    Faktas vienas, kad iš 3 pastatų sulipdytas terminalas, turbūt niekada neatliks savo funkcijų taip, kaip naujai pastatytas.

    Vienintelė darbartinio, mano nuomonė, terminalo paskirtis administracinė, su 4 rankovėm išorėje, ty naudojant tik patį naujausią priestatą, visa kita turi būti plečiama arba į šiaurę arba į pietus.

  87. Tomas LT - 2017 06 16, 13:50

    Vilniaus oro uoste atnaujinami tualetai

    Skaityti daugiau: http://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/vilniaus-oro-uoste-atnaujinami-tualetai/

  88. oleg - 2017 06 16, 16:27
  89. Jurgis - 2017 06 16, 16:46

    Indigo Partners продала свою долю в Wizz Air
    http://www.ato.ru/content/indigo-partners-prodala-svoyu-dolyu-v-wizz-air

  90. Wincas - 2017 06 16, 17:22

    Tai kad čia Šmašius pardavė Vlniaus savivaldybės pastatą. Labai gera įdėja sutartis sudarinėti kinų kalba :)

  91. Giedrius - 2017 06 18, 18:13

    Vieno Ryanair lėktuvo utilizacija žiemos sezonu:
    http://i.imgur.com/r8tCqI2.png
    Antras suka ratus į OSL ir STN, bei ilsisi ilgai vilniuje dienos metu

  92. Mindaugas - 2017 06 18, 19:02

    Airbus Just Upgraded the World’s Largest Passenger Jet

    https://www.google.lt/amp/amp.timeinc.net/
    fortune/2017/06/18/airbus-a380plus-paris/?source=dam

  93. Mykolas - 2017 06 19, 10:07

    Pastebėjau, kad bent jau 20 VNO tako puse pasikeite i 19, gal kas zinot kodel? tik nereikia paaiskinimu apie zemes asies pasislinkima.

  94. jpou - 2017 06 19, 10:39
  95. Salininkų kaimas - 2017 06 19, 10:57

    Mykolai, 02 irgi pasikeitęs į 01. Ir jau praeitą vasara berods mačiau. Magnetinė šiaurė iš lėto juda, keičiasi netik VNO, bet ir pvz STN

  96. Vardas - 2017 06 19, 10:59
  97. Simonas Bartkus - 2017 06 19, 11:15

    Mykolai, pasikeitė „magnetinė šiaurė“. Kadangi takų krypčiai žymėti naudojami tik 36 numeriai – nuo 1 iki 36 (realiai kas 10 laipsnių), po pasikeitimo, nustatyta, kad VNO tako kryptis yra „labiau 01/19“ negu „02/20“.

  98. Simonas Bartkus - 2017 06 19, 11:34

    Kalbant apie naują VNO terminalą – VNO negali jo planuoti, nes strateginiam veiklos plane nėra planuojamas keleivių augimas:

    http://simonas.bartkus.lt/blog/wp-content/uploads/2017/06/vno_forecastas.png

    Keleivių skaičiaus stagnacija numatyta 2018-2020 metais, kai keleivių skaičius turi apsistoti ties 4,0-4,1 mln. keleivių lygiu.

    Įdomu, kad tuo laikotarpiu Kaune netgi numatytas keleivių skaičiaus mažėjimas.

    Strateginis planas skelbiamas čia:
    http://www.ltou.lt/lt/lietuvos-oro-uostai/apie-lietuvos-oro-uostus/veiklos-strategija/

  99. Kardiobatonas - 2017 06 19, 12:00

    Gyventojų skaičius mažėja – vyresnieji miršta, jaunesnieji jau emigravo, todėl keleivių skaičiaus augimas turi sulėtėti nepaisant aplinkybės, kad dalis žmonių keliauja dažniau. Tikėtis ženklaus turistų srauto augimo taip pat neverta – pripažinkime, kad neturime kuo nustebinti pasaulio. Naujo terminalo statyba būtų tikrai pernelyg brangus užsiėmimas. Kur kas logiškiau pagalvoti, kaip geriau išnaudoti esamas patalpas.

  100. Anonimas - 2017 06 19, 12:44

    „airBaltic“ išlaikys skrydžių dažnumą Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos metu

    http://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/airbaltic-islaikys-skrydziu-daznuma-vilniaus-oro-uosto-rekonstrukcijos-metu/ .

  101. Jurgis - 2017 06 19, 13:40

    Aikštelėje prie Vilniaus oro uosto – eismo pokyčiai
    http://alkas.lt/2017/06/19/aiksteleje-prie-vilniaus-oro-uosto-eismo-pokyciai/

    Nuo birželio 19 d. į trumpalaikio stovėjimo aikštelę priešais keleivių atvykimo terminalą 15-ai nemokamo stovėjimo minučių bus galima užsukti ne vieną kartą per dieną, o neribotai.

  102. Mindaugas - 2017 06 19, 22:21

    Published on Wednesday, June 14, 2017
    Heathrow loses its position as Europe’s largest airport

    Amsterdam’s Schiphol has overtaken Heathrow as Europe’s largest airport for direct flights.

    According to the Airports Council International (ACI) Europe, Schiphol has risen from sixth place in 10 years.

    It put the reason for its growth partly down to the rise of low-cost carriers, which now make up 21% of its direct flights.

    Heathrow’s growth, on the other hand, has been constrained by a lack of capacity.

    Frankfurt, Paris Charles de Gaulle and Istanbul Ataturk airport make up the rest of the top five airports for direct flights.

    ACI Europe’s airport industry connectivity report found that for the second year in a row, direct flights are growing at a faster rate than indirect and connecting flights.

    It said this reflected the expansion of low cost carriers on both short and medium haul markets and ‘the relative retrenchment of network carriers’.

    ACI said that over the past 10 years, 99% of the growth in passenger traffic of the top 20 European airports has been delivered by low cost carriers.

    Director general Olivier Jankovec said: „The low cost revolution is marching on – and nothing will stop it.

    „Low-cost carriers have moved into larger airports and hubs, and they are now making inroads into the long haul market.

    „Europe’s airports will see 87 long haul routes being operated by low cost carriers this summer, up from 14 just four years ago.

    „The next step – which Ryanair has just started experimenting, is to offer feed to network carriers or even develop their own connecting product.“

    Frankfurt still boasts the highest number of connecting flights, followed by Amsterdam, Dallas-Fort Worth, Paris Charles de Gaulle and Atlanta.

    However, Abu Dhabi has been the fastest-growing hub since 2007, followed by Delhi and Guangzhou

  103. Augustinas Žemaitis - 2017 06 20, 02:22

    Turistų skaičius į Lietuvą, manau, augs gana sparčiai dar ilgai. Nes tai pasaulinė tendencija: šalys, kurių gyventojai neturėjo pinigų ar bijodavo keliauti, arba jų kelionės būdavo ribojamos įstatymais, masiškai pradėjo, pradeda ir pradės keliauti (tarkim kinai, prieš 25 metus dar iš esmės nekeliavę išvis, dabar jau užima pirmą vietą pagal užsieny paliekamus pinigus).

    Kad neturime pasaulinės reikšmės įdomybių šiuo atveju nesvarbu. Mūsų bazė, nuo kurios augame, žemesnė, tačiau augimas – didelis, o veikiausiai procentais bus dar didesnis, nei populiariausiose vietose.

    Mat neįtikėtinais tempais augantis turizmas perpildo populiariausias vietas, dėl ko kainos ir kokybės santykis ten krenta. Be to, daugėja ne tik išgalinčių apskritai keliauti žmonių, bet ir keliaujantys tai daro dažniau, o tokiu atveju tik auga galimybės ne pagrindinėms turistinėms šalims. Laikai, kai Europos turizmas apsiribojo Italija ir Prancūzija, seniai praeitis.

    Aišku, prognozuoti, kaip šitas derinsis su kitomis tendencijomis, kaip gyventojų mažėjimas, ankstesnių emigrantų ryšio su Lietuva praradimas – sunku.

  104. Simonas Bartkus - 2017 06 20, 09:35

    Air Asia X atsisakė planų skraidyti į Europą.

    Vietoje to, naujus A330-900NEO įrengs 440 vietų, kurie net negalėtų pasiekti Europos iš KUL.

  105. Kardiobatonas - 2017 06 20, 09:47

    A320 LY-ONL – čia SPA naujokas?

  106. Simonas Bartkus - 2017 06 20, 09:55

    Kardiobatonas: ne, jau skraido berods treji metai. Twin tail su LY-ONJ.

  107. skytomas - 2017 06 20, 17:20

    Žiniai, Latvia’s Air Baltic is evaluating additional orders for Bombardier CSeries jets as replacements for Q400 turboprops.
    At a joint media briefing with Bombardier today at the Paris air show, Air Baltic’s chief executive Martin Gauss noted that Q400 leases were nearing the end of their term, and said the airline was discussing with Bombardier a potential order for a mix of CS100s and CS300s to replace the turboprops. There are 12 Q400s in Air Baltic’s fleet.

  108. Pranas - 2017 06 20, 19:42

    Airbaltic PR blogai dirba – delfis staipsnyje apie VNO uždarymą visą dieną rašo, kad jie į Paryžių (ir kitur) iš Kauno skraidys per Rygą, o ne tiesiogiai.

  109. Čiurlionis - 2017 06 21, 11:01

    Klausimas SK goldams, ar WAW goldus įleidžia į elite CLUB lounge ar tik į Polonez?

  110. srs - 2017 06 21, 12:15

    Scoot praneš apie naujas 5 kryptis po to kai baigs susijungimą su Tigerair.
    http://www.businesstimes.com.sg/transport/scoot-unveils-plans-for-5-new-destinations-in-the-next-year

  111. trolis - 2017 06 21, 12:18

    @Ciurlionis – jei Club – tas lounge, i kuri patenkama is Polonez, tai ileidzia i abu tik tiek, kad tas antras – graudi skyle be langu

  112. Tomas LT - 2017 06 21, 12:57

    Tako rekonstrukcijos laukiančiame Vilniaus oro uoste verda paruošiamieji darbai. Nuotraukos

    http://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/tako-rekonstrukcijos-laukianciame-vilniaus-oro-uoste-verda-paruosiamieji-darbai/

  113. Jurgis - 2017 06 21, 17:00
  114. Salininkų kaimas - 2017 06 21, 18:40

    Ryanair paleidžia connecting flights per Bergamo.

  115. Jurgis - 2017 06 21, 23:06

    Įdomu, o kodėl iš Vilniaus negalima jungtis per Bergamo ?

    Book connecting flights on the first 25 (of up to 300 new routes) via Milan Bergamo on Ryanair.com
    Connect to/from Alicante, Athens, Barcelona, Bari, Brindisi, Cagliari, Catania, Corfu, Ibiza, Lanzarote, Lamezia, Madrid, Malaga, Malta, Naples, Palermo, Pescara, Trapani, Valencia and Zaragoza

  116. Pranas - 2017 06 21, 23:12

    Aš didžiausią privalumą matau, kad tokie oro uostai turės padaryt tranzitinį praėjimą ir bus galima selfconnectinantis nebeit pro security.

  117. Jurgis - 2017 06 22, 12:00

    „Wizz Air” Londono Lutono oro uoste atidarė pirmąją savo bazę Didžiojoje Britanijoje. Iš Londono Lutono oro uosto skraidins dar trimis naujomis kryptimis
    https://www.15min.lt/pasaulis-kiseneje/naujiena/kelioniu-pulsas/wizz-air-is-londono-lutono-oro-uosto-skraidins-dar-trimis-naujomis-kryptimis-637-816090

  118. oleg - 2017 06 22, 12:12

    WIZZ Air signs contract for 10 additional A321ceo aircraft
    Wizz Air also has an order with Airbus for 110 new technology A321neo aircraft with advanced systems and engines for delivery from 2019.

    http://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2017/06/wizz-air-signs-contract-for-10-additional-a321ceo-aircraft.html

    tai svarsto kazkiek long-haulint ar kainas mazinti short-haulams?

  119. Tomas LT - 2017 06 22, 12:38

    Po Vilniaus oro uosto teritorijos pertvarkos keleivius džiugins patogesnė transporto schema

    http://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/po-vilniaus-oro-uosto-teritorijos-pertvarkos-keleivius-dziugins-patogesne-transporto-schema/

  120. Čiurlionis - 2017 06 22, 13:06

    Kas čia per pertvarkos su parkingu, čia gi smūgis dušmančikams, reikalauja su pasatais 1995 m. gamybos nevažinėti, čekius išrašinėti, o dar ir dviem kalbom mokėti.

    Čia jau konstruktyvus politinis spaudimas, pažeidžiamiausiai socialinei grupei- Vilniaus dšmanams.

    Kas toliau? uždraus rūkyti ir lieps tvarkingai rengtis?

  121. Jurgis - 2017 06 22, 16:58
  122. Jurgis - 2017 06 22, 17:02

    WOW: Qatar Airways Taking Major Stake in American Airlines
    http://viewfromthewing.boardingarea.com/2017/06/22/wow-qatar-airways-taking-major-stake-american-airlines/

    oneworld airline Qatar Airways, currently under geopolitical seige from Saudi Arabia, the UAE and others in the Mideast, is the largest shareholder in British Airways parent IAG.

    It’s also set to become the 7th largest shareholder in American Airlines — with possible plans to become the largest alongside T. Rowe Price and PRIMECAP Management Company.

  123. Justinas - 2017 06 22, 17:23

    oleg, jei laikysime dvi prielaidas, kad:

    a) Wizz managementas yra patyręs ir mato big picture;
    b) Wizz air pelningiausi maršrutai yra WAW-LTN, Bydgoszcz-Luton ir panašūs;

    tai manau kad wizz nelonghaulins, net ir nesvarstys to. Vienintelė Europoje semi-long haul yra Islandija, su WOW ir Icelndair.

    Ir kita problema, tai loadų netolygumai. Vasaros labai užimtos, žiemomis Wizzair pardavinėja savaitė į priekį VNO-BGY už 30EUR return. Žiemą net long haul nėra galimybių tiek užimti lėktuvus, nes tiesiog fiziškai žmonės neturi laiko tiek prasėdėti lėktuvuose, kiek vasarą.

    Tad manau, jog wizzair long haul be šansų. Kelis lėktuvus žiemą gali padeployinti ant Kanarų ir Dubajaus, gal dar ras kokią sezoninę kryptį, bet that’s it. Visa kita varinės į LTN, BGY ir kitais trunk routes.

  124. Tomas468 - 2017 06 22, 18:23

    Kalabnt apie Wizz: Ar Wizzair dar mato potencialą plėstis Lietuvoje (be naujų A321), pvz. Didinti capacity naujais lėktuvais ar atidaryti naujų maršrutų?

Leave a reply