Nustebins daugelį: „Pigių skrydžių“ bendrovių įsigalėjimas didina kainas (DAR KARTĄ ATNAUJINTA 08 08).

Nepykit, portalai labai išmokė mąstyti „clickbait’inėmis“ antraštėmis, tai irgi uždėjau tokią.

Noriu pasidalinti trumpu pamąstymu apie tai, jog tam tikrais laikotarpiais, žemų sąnaudų aviakompanijų įsigalėjimas gali padidinti kainas.

Apie šį fenomeną jau kalbama Jungtinėje Karalystėje, kur nemažai maršrutų užėmė LCC, pirmiausia „easyJet“, paskui juos „Ryanair“, „Norwegian“ ir kiti (pirmiausia, iš regioninių oro uostų). Piko laikotarpiu, kada paklausa yra didžiausia, galim pamatyti, jog žemų sąnaudų aviakompanijų kainos yra net didesnės, negu prieš jų atsiradimą ir įsigalėjimą. Fenomenas, turbūt, tinkamas žodis.

 

Galim tokių pavyzdžių paieškoti ir arčiau.

Gyvenimiškas pavyzdys: šiandien yra liepos 27 diena, noriu nuskristi iš Lutono į Kauną.

Tiesiog skraidina „Ryanair“, ieškau.

Visi skrydžiai parduoti rytojui, porytojui, sekmadieniui… Visi skrydžiai yra išparduoti iki paskutinės vietos iki rugpjūčio 6 dienos imtinai. 10 dienų iš eilės nėra nė vienos vietos skrydyje iš Lutono į Kauną!

 

Jeigu esu ypatingai lankstus, galiu laukti, kada vietų atsiras. „Ryanair“ savo skrydžiuose vietų turi už pusantros savaitės:

O dabar atkreipkite dėmesį į kainas – bilietas iš Lutono į Kauną kainuoja 250EUR ir dar daugiau. Ir tai ne rytojui, o po dviejų savaičių!. Ne tokius „Ryanair“ tarifus esame įprate matyti, ar ne?

Laimė, šiuo maršrutu skraidina ne tik „Ryanair“, bet ir „Wizz Air“. „Wizz Air“ neturi vietų rytdienai, tačiau turi skrydžiams nuo šeštadienio ir vėliau:

Vėlgi, kainos labai panašios, kai kuriomis dienomis viršija 300EUR. Nepamirškime, jog pagal „Wizz Air“ bagažo politiką net už rankinį bagažą dar reikės primokėti papildomai.

Kodėl taip yra?

Bendru atveju, rinka tampa žemų sąnaudų vežėjų ypatybių įkaite. Vienas iš pagrindiniu LCC principų – nauji lėktuvai (aukštas „capital cost“), labai aukšta utilizacija („max capital usage“). Tam, kad pasiektų aukštą utilizaciją, LCC bendrovės bando išlaikyti labai didelį skrydžių ir „ne sezono“ metu, kuomet paklausa stipriai sumažėja. Prisimenu asmeniškai skrydį žiemą į Sardiniją prieš trejus metus – ilgai skrydis negyvavo, bet net tokiam maršrute „Ryanair“ bandė išspausti „utilizacija aukščiau visko“ ir bandė rasti keleivių, kurie į pajūrio kurortą skristų vasarį. Kai kas skrido ir nesiskundė – bet tik dėl to, kad pigu.

Aukšta lėktuvų ir įgulų utilizacija, šalia to – pirkimas urmu antžeminių paslaugų, didesnė galia spausti oro uostus („mes skraidysime kai ne sezonu, kai jūsų oro uostas vistiek tuščias“), turi teigiamą pusę – nemažą sutaupytų kaštų dalį žemų sąnaudų bendrovės perkėlė keleiviams ir su LCC atsiradimu, pamatėme tarifų, kokių iki tol nebuvo. Bet yra to kaina – jeigu LCC vieni užvaldo maršrutus, piko metu, LCC neturi galimybių reaguoti į išaugusią paklausą. Kodėl neturi? Todėl, kad turi lėktuvų ir įgulų tiek kiek turi, ir visus metus skraido su jais maksimaliai, resursų reaguoti ir didinti skrydžių skaičių paklausos pikais yra labai nedaug. Šiek tiek suabsoliutinu, bet tendencija labai ryški.

Kas darosi?

Natūraliai, paklausa svyruoja. Įsivaizduotinas maršrutas ir įsivaizduotina skalė, siekiant parodyti principą:

Paklausa „ne sezonu“ ir „sezonu“ gali skirtis 20%, 30%, 50%, o kai kuriuose maršrutuose netgi gali skirtis kartais! Vadinamosios „tradicinės“ bendrovės įprastai seka paskui paklausą – bando pasiūlyti tinkamą pasiūlą esamai paklausai. Kadangi LCC valdo pirmiausia kaštų taupymo variklis, jos stengiasi visus metus išlaikyti operacijas kuo labiau tolygaus lygio.

Kas nutinka? „Ne sezonu“, pasiūla yra daug didesnė už paklausą. Kas nutinka tuomet? Pirkėjai gali pasinaudoti daugybe gerų pasiūlymų ir labai mažų kainų. Kas nutinka „sezonu“? Paklausa viršija pasiūlą. Kas nutinka tada? Didelės kainos (pardavėjai gali pasinaudoti savo galia ir pasiūlos trūkumu) arba – tiesiog visos vietos parduotos.


Papildyta rugpjūčio 8 dieną.

Pasirodo, šiai hipotezei patvirtinti, radau informacijos šaltinyje, kur nesitikėjau – Statistikos departamentas skelbia vartotojų kainų indeksus, tame keleivių vežimo oru kainas.

Labai akivaizdžiai matosi, jog prieš LCC įsigalėjimą Lietuvoje, kainos nesvyravo (arba svyravo labai mažai) sezoniškai. Tuo tarp dabar – sezoniniai peak’ai tik auga.

Atskira kalba apie Vilniaus oro uosto uždarymo įtaką – na, bet reikia ne vieno mėnesio išvadoms daryti.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

181 komentarai

  1. Augustinas Žemaitis - 2017 07 27, 18:32

    Tiesa. Tačiau ar galima sakyti, kad kainos padidėjo? Kainos į tiesioginį nepigių bendrovių skrydį už kelių dienų taip pat būna didelės ypač jei, kaip yra čia, panašu išparduotos beveik visos vietos.

    Ar, galbūt, tiesa ta, kad „pigių skrydžių“ bendrovės ne todėl, kad visada skraidina pigiai, o todėl, kad pigiai skraidina kartais (ar gal pusę laiko) – konkrečiai nesezono metu, „įsukant“ reisus ir pan. Kas nori pigiai kur nuskristi, visada gali.

    Tuo tarpu „piko“ metu tiesiog pigių ir „įprastinių“ bendrovių kainos sutampa ar „pigių“ tik nežymiai mažesnės.

    Aišku, kai pigių ir „įprastinių“ produktai supanašėja, sunku ką ir lyginti – tad čia labiau lyginu situaciją dabar su situacija prieš daugelį metų, kai skraidė, tarkim, BA ir LAL į Londoną, kadangi deklaracija yra, kad „pigių skrydžių bendrovių įsigalėjimas kelia kainas“, reiškia, kelia lyginant su kažkokiu periodu, kai jų nebuvo ar buvo mažai.

    Dar vienas įdomus poveikis – kaip LCC pakeitė atostogų poreikius (t.y. kaip keitėsi paklausos pasiskirstymas metuose)? Kol buvo reguliuojama rinka, vienodos kainos, logiška, kad žmonės norėjo atostogauti vien pagal klimatą ar dar ką. Aš šiais laikais, tuo tarpu, skraidau beveik vien „ne sezonu“. Į Sardiniją žiemą tuo reisu irgi, beje, skridau.

  2. Augustinas Žemaitis - 2017 07 27, 18:34

    (ir, pilni reisai žiemą reiškia, kad skrenda ir daugiau žmonių tuo metu, kad ir už pigiai. O atostogų trukmė yra ribota – reiškia, tikėtina, bent dalis jų „perkeliama“ iš kitur)

  3. Wincas - 2017 07 27, 18:50

    O kas Neskrido i ta reisa Sardinijoje ? :) Is dalies siuo metu, skrydziai is Londono visada laiko didele kaina, nes prasideda vaiku atostogos, ir visi skrenda atostogauti i Lietuva. Sia tendencija stebiu jau gal 8 metai. Daugelis bilietus perka is anksto, nes visiems aisku kada vaikai bus paleisti ir bus galima lekti i Lietuva. Stengiuos siuo metu Londone nesilankyti, Nebent zinoma Farnborough ….

  4. Augustinas Žemaitis - 2017 07 27, 19:12

    „O kas Neskrido i ta reisa Sardinijoje ? :)“ – tą ir turiu omeny, kad žmonės persikelia

    Tačiau, ką Simonas kalbėjo Vytauto-NT organizuotoje diskusijoje, sezoniškumas JK daug didesnis nei Lietuvoje. Galbūt JK, kur algos didesnės, žmonėms ne toks ir reikšmingas kainų skirtumas, ir todėl žmonės, kad ir už brangiau, renkasi skristi vasarą. Tuo tarpu, tikėtina, Lietuvoje sezoniškumą LCC ir sumažino, nes daug kas, nors už tokią pačią kainą ir skristų vasarą, persikėlė atostogas į kitą laiką. Todėl, galbūt, tokio efekto, kad Lietuvoje kainos kažkuriuo metu (bent kiek ilgesniu) į konkretų miestą, į kurį ir iki LCC, ir po LCC buvo/yra tiesioginiai skrydžiai taps didesnės, negu ikiLCC eroje, ir nesulauksime.

  5. Augustinas Žemaitis - 2017 07 27, 19:13

    *tą ir turiu omeny, kad žmonės persikelia atostogas.

  6. Čiurlionis - 2017 07 28, 05:32

    Iki LCC atsiradimo kainos buvo labai didelės, vis dėl to manau, kad jos būtų mažėjusios, LCC tik pagreitino šį procesą.

    Taip pat LCC, išmokė- tiksliau turbūt būtų sakyt supažindino su tuo, kas yra keliavimas oru.

    Bet yra dalykų, kurie ir dingo dėl LCC „kaltės“:

    Nemokamas registruotas bagažas,
    Matinimas lėktuve,
    Dažnai, kur reikia mokėti už pasirinktą iš anksto vietą,
    Dalis aviakompanijų nebeduoda, net Fast tracko.
    O biznio klasė Europoje iš esmės tapo tik galimybe, keisti bilietą.

    Visą tai dar išlaiko long-haul, bet ar ilgai, sprendžiant iš Norwegian, bei naujai įkurtų Iberia ir AF dukterinių,ten reikia mokėti už viską.

    Dabar galima nuskristi su už 370 eur į JFK su all inc. įsigalėjus long haul LCC, už 370 gausime tik bilietą. Labai tikiuosi, kad to nebuz.

  7. Vytautas - 2017 07 28, 10:02

    Šiek tiek offtopic, bet negaliu nepasidalint.
    Vis paieškau, kas kur intra-EU skraido su egzotiniu inventorium – tai be senokai atrasto Singapore B777 MUC-MAN, lapkričiui skrydžius į FRA susidėliojau taip: FR VNO-MAD LAN MAD-FRA, segmentas su Čilės LAN kainavo €27, skraidina su B789. Ko ne egzotika?:)

  8. Simonas Bartkus - 2017 07 28, 10:21

    Vytautas: labai gerai! :)

  9. c2h5oh - 2017 07 28, 10:33

    Dar toks momentas, kuris bendras visoms aviakompanijoms. Alternatyvieji kaštai. Aviakompanijai turbūt labiau apsimoka papildomą lėktuvą statyti anglų gabenimui į Malagą arba norvegų į Graikiją. Todėl reisas Londonas – Vilnius lieka su nepasikeitusiu dažniu.

    Ne visai supratau logikos, kodėl LCC pajėgumai sezono metu mažesni nei „legacy“ turi. Tarkim, LCC turi 100 lėktuvų, ir legacy turi 100. Ne sezono metu pas LCC skrenda visas 100, o pas legacy tik 2/3- 66. Sezono metu skrenda viskas – pas LCC 100 ir pas legacy 100, taigi talpa nepasikeičia (skraidymas žiemą nesumažina pajėgumo skaidyti vasarą).

    p.s: bravo už antraštę! bet dar yra kur tobulėti, pvz „Nustebins daugelį: suskaičiavęs skrydžių kainas vilnietis pakraupo“.

  10. Augustinas Žemaitis - 2017 07 28, 10:43

    @Čiurlionis – dėl biznio klasės „išnykimo“ – tiesa, čia jau ne ką tepadarysi.

    Tačiau visa kita – kažin. Taip, nėra „nemokamo“ maitinimo ar bagažo, tačiau jis ir nebuvo nemokamas – jis būdavo įskaičiuotas į kainą. Ir, manau, beveik visais atvejais, bent Lietuvoje, skristi dabar LCC su pilnu maitinimu ir bagažu yra vis tiek pigiau, nei ikiLCC laikais kainuodavo toks reisas. Tiesiog, dauguma (įskaitant mane) taip nedaro, nes tai galbūt nėra tokios svarbios paslaugos, verčiau mokėti dar pigiau.

  11. Simonas Bartkus - 2017 07 28, 10:45

    Čia nuskambės šventvagiškai, bet šitoj vietoj legacy turėjo/turi didesnį flexibility.

    Pavyzdžiui Lufthansa gali dalį savo lėktuvų iš FRA-BRU vasarą permesti į FRA-AGP ir tokiu būdu, pasikeičia auditorija VNO-FRA leg’e – mažiau offer’ingo business travel, bet daugiau keleivių, kurie skrenda leisure.

    Ką darydavo SAS, kai dar naudojo Cimber CRJ200. Žiemą CRJ200 skraidydavo trumpus legus ir high frequency. Vasarą kai kur frequency trumpuose leguose sumažindavo, CRJ200 statydavo ant visokių CPH-MAN, CPH-NCL, o nuo tų maršrutų atsilaisvinusius Boeing perstumdavo į leisure routes.

    Gal kada LCC prie to irgi prieis.

    Šito posto esmė nėra, kad average kainos kyla – jos mažėja, ir toliau mažės. Tačiau LCC nelankstumas capacity judinimo klausimu turi savo „šalutinį poveikį“ ir tas poveikis yra nesureagavimas į paklausos pikus, kur jų prireikia.

  12. Simonas Bartkus - 2017 07 28, 10:49

    Šiaip į ką dar atkreipčiau dėmesį, kad tie patys „legacy“ tampa mažiau lankstūs. Pavyzdžiui, imkim tą patį mums pažįstamą SAS: kai jie atidavė skraidymą VNO-CPH trečiai šaliai, nebeliko flexibility pakeisti orlaivį į didesnį. T.y, kol maršrutas buvo operated by SAS, matydavom, kad pagal paklausą įvykdavo upgrade į MD82 ar A319. Dabar to padaryti nebeišeina ir tam tikrom dienom vietų nėra (o paskutinės vietos labai brangios).

    Panašiai, beje, su Finnair irgi. Kol Embraer fleet’as buvo Finnair, jie žaisdavo su keitimais į Airbus, o dabar taip nebevyksta.

  13. Simonas Bartkus - 2017 07 28, 11:30

    Europoje, beje, vakar konsolidacijos ženklai įsisuko:
    – Air France iš Bransono įsigijo 31% Virgin Atlantic akcijų. Bransonas realiai pasitraukė iš aviacijos visiškai. 49% Virgin Atlantic akcijų priklauso Delta;
    – Delta įsigijo 10% AirFrance-KLM akcijų;
    – China Eastern įsigijo 10% AirFrance-KLM akcijų;
    – Virgin Atlantic taps AirFrance/KLM/Delta/Alitalia transatlantinio aljanso dalis – t.y. visi jų transatlantiniai skrydžiai, dalinsis kaštus ir pajamas visuose įrašuose.

    Turbūt laiko klausimas, kada Virgin Atlantic dabar taps SkyTeam.

    Taip dyliai dingo iš žemėlapio dar vienas nepriklausomas Europos vežėjas – Virgin Atlantic.

  14. Arnas - 2017 07 28, 12:04

    Vytautai, kas liečia egzotinį inventorių, tai ne per seniausiai grįžtant iš atostogų AYT-IST TK B777 :)

  15. Julius - 2017 07 28, 12:37

    O tai koks yra egzotinis o koks ne? MAD-LHR Iberia a340 skaitosi?
    FCO-MXP su Alitalia a330?

  16. Čiurlionis - 2017 07 28, 13:03

    Egzotinis yra Garuda b777 AMS-LGW, Ethiopian su b787, ARN-VIE. Jau minėti SQ ir LAN.

    Manu čia turima omeny ne Europos vežėjų, Europos viduje vykdomi skrydžiai.

    Dėl to BA b747 LHR-DME nėra egzotinis ;)

  17. Vytautas - 2017 07 28, 13:19

    Čiurlionis gerai įvardijo, kas tai yra egzotika;) Ne Europos vežėjų Europos viduje vykdomi skrydžiai su widebody a/c.
    Beje, įdomu, kaip toks vežėjas kaip LAN gauna teises pardavinėti bilietus į segmentą MAD-FRA? Turi būt kažkoks susitarimas tarp EU ir Čilės?

  18. Simonas Bartkus - 2017 07 28, 13:23

    EU reguliuoja tik Europos aviakompanijų intra-Europe-sky. Šiuo atveju čia LAN susitarimas su Vokietija ir Ispanija.

  19. Tomas468 - 2017 07 28, 13:32

    Nezinojau kad Nordica turi atr72. Turbut leasintas is kazkur.

  20. Simonas Bartkus - 2017 07 28, 13:33

    Nordica neseniai tapo ATR72 operatoriumi. 4 skraidys už SAS wet-lease, bet planuoja nauodoti ir savo scheduled reisuose.

  21. Simonas Bartkus - 2017 07 28, 13:42

    Pagal paskelbtus tvarkaraščius, „airBaltic“ žiemą planuoja mažinti VNO-TLL skrydžių skaičių iki 9 per savaitę (dabar yra 12).

    Nordica planuoja laikyti toliau 16 reisų per savaitę.

  22. Justinas - 2017 07 28, 14:35

    Kalbant apie egzotikas, esu skridęs Cathay Pacific red-eye service iš Vankuverio į Niujorką su B777. Šalia dar kitas Philippine Airlines irgi tokiu pat maršrutu skrido.

  23. Anonimas - 2017 07 29, 11:05
  24. vytautas-NT - 2017 07 29, 21:41

    O tai ne paprasčiau naują terminalą pastatyt ir jį sujungt su senu?

  25. Jurgis - 2017 07 30, 18:58

    Iš Lietuvos tiesioginiu skrydžiu į JAV: ar Lietuvai prireiks naujo oro uosto?
    http://ekonomika.tv3.lt/naujiena/is-lietuvos-tiesioginiu-skrydziu-i-jav-ar-lietuvai-prireiks-naujo-oro-uosto-57603.html

  26. Tomas LT - 2017 07 31, 09:02

    Pokalbiai su „British Airways“, „EasyJet“ ir „AirBaltic“ dėl skrydžio į Londoną kol kas nesėkmingi

    http://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/oro-uostas/pokalbiai-su-british-airways-easyjet-ir-airbaltic-del-skrydzio-londona-kol-kas-nesekmingi/

  27. Šarūnas - 2017 07 31, 10:04

    Keista, kad net BT neskraido. Man jie buvo pagrindiniai ir realiausi kandidatai i LGW. Easyjet kaip ir LCC irgi. Norwegian vienas is variantu

  28. Spectator - 2017 07 31, 10:21

    Na, nežinau, ar labai keista… Nėra nė vieno gero argumento, kodėl kažkas turėtų tuo maršrutu skraidyti, išskyrus pasvaičiojimus apie kažkokius ivestuotojus. LCC konkurencija milžiniška, rinka labai jautri kainai ir tikri nebus linkus mokėti 100/200 EUR už geresnį oro uostą. Pridėkim dar tai, kad LGW beveik nėra normalių slotų likę. Tai klausimas šiaip, kodėl kas nors turėtų skraidyti šiuo maršrutu?

  29. Augustinas Žemaitis - 2017 07 31, 11:14

    Kodėl apskritai Getvikas traktuojamas kaip tiek smarkiai geresnis už tuos oro uostus į kuriuos jau vyksta skrydžiai, kad net vertėtų kažką mokėti – nelabai suprantu (dėl LHR ir Sičio suprantu geriau).

    Pagal Google Maps, tarkime, nusigavimo laikas nuo Londono oro uostų iki Sičio yra toks šiuo metu (~9:00 Londone):

    Getviko – 52 min. viešuoju transportu, 91 min. automobiliu
    Stanstedo – 63 min. viešuoju transportu, 75 min. automobiliu
    Lutono – 67 min. viešuoju transportu, 82 min. automobiliu
    Hytrou – 51 min. viešuoju transportu, 66 min. automobiliu
    Sičio – 23 min. viešuoju transportu, 37 min. automobiliu

    Ne visam verslui reikia į Sitį, bet tarkim į Kanari Vorfą iš Stanstedo tik 48 min automobiliu. Į Vest Endą (Vestminsterį ir pan.), aišku, Hytrou be konkurencijos.

  30. Pranas - 2017 07 31, 11:27

    Ir dar klausimas ar LGW taip jau geresnis P2P skrendant – ten gi pakankamai normalu papildomą pusvalandį lėktuve prasėdėt eilėje, tiek ant žemės, tiek danguje laukiant. Kiek atsimenu iš KUN į LGW kainos nebuvo didesnės, greičiau mažesnės.

  31. Jurgis - 2017 07 31, 11:52

    Riga airport serviced more than 40% of passengers and cargoes in Baltics
    http://bnn-news.com/riga-airport-serviced-more-than-40-of-passengers-and-cargoes-in-baltics-169162

    BNN was informed that Riga airport more than 2.7 million passengers or 46% of all passengers serviced at airports of Baltic capitals.
    49% of all air cargoes were also serviced in Riga.

  32. expertas - 2017 07 31, 13:46

    p. Ž. Gavelienės klejonės apie Heathrow. Ir apie sumažėjusius srautus Vilniuje (kažkaip nemato padidėjusių srautų Kaune).

  33. Wincas - 2017 07 31, 14:16

    Patys patogiausi oro uostai yra Heathrow ir City vien del Metro linijos. O Lutonas Gatwickas ar Stanstedas, matuojant is pacio miesto centro, yra is esmes tuo paciu atstumu. Bet kad reikia normalios avialinijos is Londono – Faktas. Viena karta skrendant su RYR is Londono uz manes sedejo Lietuviai, JAV emigrantai, Is akcento sprendziant buvo uzauge Amerikoje. Visa kelia keike „Mike“ Kad jis nupirko bilietus i tokias prastas avialinijas. Sake atgal eis pesciom bet su RYR neskris. Aisku jie ipusejus skrydziui buvo isgere visa lektuvo alkoholi, kuris buvo supilstytas i tuos 1 gramo maiselius.

  34. vytautas-NT - 2017 07 31, 15:44

    Ką duotų Gatwick lyginant su Stansted ir Luton- truputį tolimųjų krypčių.
    Realiai jungimams naudos duotų tik Heathrow, bet iš visų projektų, tai mažiausiai realus.

    Matyt reiktų London-City pabandyt. Bet jos net Estams užkurt nepavyko. Beje, Varšuva dar turi Hethrow ar jau pardavė slot’us?

  35. Simonas Bartkus - 2017 07 31, 15:47

    WAW žinoma turi – du kartus per dieną skraido British Airways, tris kartus per dieną skraido LOT.

    LOT šiam reisui pradėjo naudot B738.

  36. Jurgis - 2017 07 31, 16:08
  37. Spectator - 2017 07 31, 16:16

    Pagaliau kažkoks komentaras į temą dėl Londono paramos. Nėra jokių prielaidų, kad tokia parama būtų patvirtinta Europos Komisijos. Tokia parama yra nesąžininga FR/W6 atžvilgiu, nes šios kompanijos jau vykdo skrydžius tarp Vilniaus ir Londono ir už tai negauna jokios paramos. Čia būtų panašiai jei savivaldybė skirtų EUR 2M kokiam nors Burger King, kad atidarytų restoraną priešais McDonalds Vilniaus Gedimino prospekte. Nenorim investuoti į nacionalinį vežėją – vadinasi paliekam susisiekimo sritį laisvai rinkai. Laisvoje rinkoje nėra vietos VNO-LGW/LHR skrydžiams. Klausimas baigtas, variantų nėra.

  38. trolis - 2017 08 1, 10:02

    manau, kad sitoje vietoje reiketu atsiklausti aviacijos guru Maciulio

  39. Čiurlionis - 2017 08 1, 10:37

    @trolis jis iš Kauno, tai ko norėt :)

  40. Tomas LT - 2017 08 1, 12:44
  41. Kardiobatonas - 2017 08 1, 16:00

    Avion Express A320 (LY-VEF) skraido už „Condor“ iš DE. Ar čia tik man naujiena?

  42. Simonas Bartkus - 2017 08 1, 16:08

    Kiek žinau, trys Avion Express lėktuvai skraido už Condor – 2 A320 ir vienas A321.

  43. trolis - 2017 08 2, 10:45

    Vakar is Everett pakilo galimai paskutinis ever naujas keleivinis 747 – HL7644 747-8i, skirtas Korean Air, – Boeing’o liste liko tik vienas nediverintas orderis, skirtas „unidentified customeriui“

    Tuo tarpu Air Force One tikriaus ims du 747-8, kurie buvo skirti Transaero ir siuo metu dulka kazkur dykumoj Kalifornijoje

  44. jpou - 2017 08 2, 11:43

    @trolis ar tikrai? Boeing’o puslapis rodo, kad dar 5 orderiai unfilled.

    747 Model Summary Through June 2017
    747-8 Unfilled 5

  45. Julius - 2017 08 2, 13:11

    Gaila kad 747 retirinamas. Taip norėčiau praskristi tuo legendiniu lėktuvu. Vieną kartą turėjau galimybę, bet freakin airbalticas atšaukė mano skrydį į Amsterdamą ir likau be 747… :'(
    Tikiuos dar pasitaikys galimybė

  46. Justas - 2017 08 2, 15:13

    Dar apie BA pritraukima. Paskaiciavavu, tokiu skrydziu nauda, ir ta nauda BVP butu geriausiu atveju kazkur 5-20M EUR per metus. Ar tai verta 2M EUR atidavimo BA?

    Kam idomu, kaip tokie dalykai skaicuojami (vienas is metodu): https://www.facebook.com/justas.gumbrevicius/posts/10154966519232852

  47. trolis - 2017 08 2, 15:31

    @jpou – lygtais trys slot’ai priklauso Transaero, vienas tas unknown customer ir paskutinis – vakar link ICN pakiles 747-8. Nebent cargo dar priskaiciuoja, bet ar buvo orderiu?

  48. trolis - 2017 08 2, 16:04

    dar viena idomybe – organizacija FlyersRights pasieke savo ir FAA bus priversta USA perziureti kedziu dydzio ir seat pitch klausima, ka iki siol atsisakydavo daryti:
    http://money.cnn.com/2017/07/29/news/companies/faa-airline-seat-sizes/index.html

  49. Vytautas-NT - 2017 08 2, 17:48

    Jo, bet aš nelabai tikiu, kad už 2 mln EUR galima gaut VNO-LHR su BA.
    Ten, berods, 2 mln yra per 3 metus…

  50. Justinas - 2017 08 2, 20:54

    Negalima gauti VNO-LHR ar LYC už 2mln.

    Apskritai, nieko čia negalima padaryti su tokiais biudžetais. Čia tie patys neadekvatūs veikėjai, kurie domisi, o kodėl pas mus takas TRUMPESNIS nei pas latvius ir estus. Tiesiog, ačiū Dievui, kad jie nesikiša į chirurgų darbą, nes irgi pasiūlytų „va čia ilgiau prapjauk, kaip vakar Antanui darei“.

    Iliustracijai, vienas Wizzairo Airbus A320, skraidydamas kasdien ištisus metus Vilnius-Liutonas-Vilnius vieną kartą per dieną, jo skraidymo kaštai/pajamos yra /- 20 mln. eurų. Apie tokias sumas eina kalba. Wizzairo pelno marža per metus ant tokio reiso yra didesnė nei tie 2 mln. eurų :)

  51. Justinas - 2017 08 2, 22:30

    Pasitaisysiu, dukart suskaičiavau return keleivius, vienas dieninis reisas VNO-LTN-VNO apie 10 mln. eur. Pačios 2 mln. sumos absurdiškumo tai vistiek nekeičia.

  52. Justas - 2017 08 2, 23:18

    Taip, Justinai, as primeciau CASK skirtuma tarp W6 ir BA, ir adjustin’us for stage length, tai iseina kazkur 2.5x… Tai BA islaidos bus kokie 25M EUR.

  53. oleg - 2017 08 3, 16:15

    https://www.flightradar24.com/BOE004/e54ad6b
    itariu toks modern art kainavo labai daug =]

  54. Dzin - 2017 08 3, 17:24

    Suvalkai statys oro uostą. Bet Kaunui nėr ko bijoti – leisis lėktuvai iki 50 vietų.

  55. Wincas - 2017 08 3, 17:37

    Su Matijosaiciu priesaki ir Warshava klaupsis ant keliu….. :)

  56. Salininkų kaimas - 2017 08 3, 17:40

    Dar vienas orouostas Lenkijoje…

  57. Čiurlionis - 2017 08 3, 18:03

    Druskininkai savo oro uostą statysis, kas jiem tie Suvalkai ;)

  58. Wincas - 2017 08 3, 18:47

    Bet ar tai nera ateitis, kai vis daugiau long-haul skrydziu yra atliekama narrow-body lektuvais. O 747 ir A380 eina i Istorija. Gal ir Monstrai kaip Frankfurt, Heatrow, Amsterdam ir t.t… Eisi irgi i Istorija. O ateitis priklausys oro uostams kaip VNO TLL RIX …..

  59. Jurgis - 2017 08 3, 21:25

    Ryanair unveils new ‘game-changer’ seats – but why won’t it give us pockets?
    http://www.telegraph.co.uk/travel/comment/ryanair-new-planes-seat-back-pockets/

  60. Little_man - 2017 08 4, 14:44

    teko skristi su B-747-4 Amsterdam-Delhi ir atgal, į priekį teko skristi 1A vietoje :), kodėl gavau tą bilietą net nežinau tiesiog registracijoje RIX tokį davė nors pirktas buvo pigiausias variantas, o kad business class bus tik lėktuve sužinojau, o vat atgal jau skridau su cattle class kažkur gale :) tai įspūdžiai ne patys geriausi. Bet į priekį skrydis tikrai patiko ir long haul tikrai verta mokėti už geresnę ir patogesnę kelionę.

  61. Kardiobatonas - 2017 08 4, 15:32

    Business class patogumas nenuginčijamas, bet ir kainos skirtumas – įspūdingas. Nebent pavyksta pataikyti nusipirkti bilietus per super akciją.

    Little_man, karatais tokių nutikimų pasitaiko for free. Turbūt dėl overbookingo. Kartą su economy bilietu skridau business class PRG-VNO, nes kitur nebuvo vietų.

  62. Čiurlionis - 2017 08 4, 18:21

    Jei nebijai, papulti į vidurinę eilę, tarp 3 kitų keleivių, galima ateiti paskutiniam į check inn’ą. Ypač tokiuose reisuose, kaip CPH-DXB.

  63. vytautas-NT - 2017 08 5, 00:23

    Beje, grįžtant prie pagrindinio straipsnio temos- išeitų vasara tradiciniai hub and spoke vežėjai gali uždirbti iš pasiūlos trūkumo.
    Bet, kiek suprantu, žiema jums sunku, nes jų kaštų bazė-didesnė.

    Beje, Ar tas pats Ryanair negali kėdžių trūkumo jungimais spręst?

  64. Kardiobatonas - 2017 08 5, 14:59
  65. Pranas - 2017 08 5, 20:20

    Ar neprivalo aviakompanija overbookingo atveju ieškoti savanorių? O jei privalo, tai kuri CAA turi baudą skirt, Vengrijos ar Lietuvos? Visgi jau antras aprašytas atvejis šią savaitę, panašu į sistemą.
    Na ir pastaba sau – nepalikt checkino pas Wizz paskutinei minutei kada skrist noris labiau nei kompensacijos.

  66. Dovydas - 2017 08 6, 19:32
  67. Tomas - 2017 08 6, 23:55

    Jeigu dar aktuali informacija
    BT215 KUN – TXL 2.AUG max 70pax
    BT216 TXL – KUN 7.AUG max 60pax

  68. Justinas - 2017 08 7, 00:38

    Dėl overbooko – taip nutinka, avialinija turi teisę taip daryti, tough luck.

    Vienintelis dalykas, ką galima daryti (ir esu išbandęs asmeniškai, Wizzair susimokėjo) – nelaukti sekančio pasiūlyto skrydžio po savaitės, o pačiam bookintis artimiausią ir pigiausią skrydį už savo pinigus su kita avialinija, griežtai ir aiškiai atsisakyti pinigų grąžinimo, ir reikalauti kompensuoti išlaidas ir 250/400/600 priklausomai nuo atstumo. Pagal EC261, avialinija privalo pasiūlyti alternatyvą artimiausiu įmanomu metu, ir tikrai neparašyta, jog tai turi būti jų pačių skrydis.

    Bet čia reikia nepasimesti. Ir reikia pinigų pakankamai prie savęs turėti.

  69. Pranas - 2017 08 7, 01:11

    Nu kad ne:

    Article 4

    Denied boarding

    1. When an operating air carrier reasonably expects to deny boarding on a flight, it shall first call for volunteers to surrender their reservations in exchange for benefits under conditions to be agreed between the passenger concerned and the operating air carrier. Volunteers shall be assisted in accordance with Article 8, such assistance being additional to the benefits mentioned in this paragraph.

    2. If an insufficient number of volunteers comes forward to allow the remaining passengers with reservations to board the flight, the operating air carrier may then deny boarding to passengers against their will.

    3. If boarding is denied to passengers against their will, the operating air carrier shall immediately compensate them in accordance with Article 7 and assist them in accordance with Articles 8 and 9.

    Pagal mane savanorių neiškojimas kai įsichekina žmonių daugiau nei yra vietų yra aiškus pažeidimas už kurį aviakompanija turi būti baudžiama per visus galus.

  70. Justinas - 2017 08 7, 02:04

    Būtent Article 8 garantuoja keleiviui teisę į pasirinkimą tarp reroute ir reimbuse, keleivio pasirinkimu. 8.1 aiškiai sako:

    Right to reimbursement or re-routing

    1. Where reference is made to this Article, passengers shall be offered the choice between:

    Bet 95% keleivių tiesiog pasiims reimburse ir viskas.

  71. Pranas - 2017 08 7, 07:22

    Tai dėl reroutinimo aš sutinku, nesutinu, kad jie turi teisę daryt denied boarding savanorių nepaieškoję.

  72. Giedrius - 2017 08 7, 09:13

    @Justinas, ar tikrai privalo pasiūlyt artimiausiu įmanomu laiku, su bet kokiom oro bendrovėm? Kažkaip kaip skaičiau nesenai žmonių experience su BA screw-up LHR, tai tie kas patys nusipirko bilietus, už juos pinigų neatgavo.
    Ir lyg jokių teismų sprendimų šitoj vietoj nerandu.

  73. oleg - 2017 08 7, 10:20

    o ko CityJet bazes vilniuje neskelbia? Ar cia toks darbinis momentas kad nevertas demesio jiems/SK?

  74. Simonas Bartkus - 2017 08 7, 10:22

    Manau darbinis vidinis operations klausimas ir nieko neskelbs :) Juolab, kad, panašu, visiškai jokių pakeitimų SK schedules nebus.

  75. Tomas LT - 2017 08 7, 14:02

    Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcija: asfalto per dieną sunaudojama tiek, kiek sveria Eifelio bokštas

    Skaityti daugiau: http://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/oro-uostas/vilniaus-oro-uosto-tako-rekonstrukcija-asfalto-per-diena-sunaudojama-tiek-kiek-sveria-eifelio-bokstas/

  76. Augustinas Žemaitis - 2017 08 7, 16:57

    @Giedrius: taip, privalo siūlyti artimiausiu laiku, pagal reglamentą. Yra teismų sprendimų net Lietuvoje kur priteisė iš aviakompanijos sumas už paties nusipirktus bilietus.

  77. Mindauqas - 2017 08 8, 12:44

    Ar kas realiai pasinaudojote nemokama Turkish nakvyne Stambule? (jokių ankstesnių skrydžių nėra, layover 18 val.) Skrydis iš Vilniaus į Italiją, į Stambulą atskrenda 22 val. – ar nebus taip, kad bus „pasibaigę“ viešbučiai taip vėlai atskridus?

  78. Mindaugas - 2017 08 8, 12:51

    Teko naudotis tik nemokamu turu, bet pries mane stovejo zmones kurie gavo viesbuti.

  79. Aras - 2017 08 8, 14:09

    @ Mindaugas.

    Taip, jokių problemų, greitai gavau.

  80. trolis - 2017 08 8, 15:12

    viesbuciai nepasibaigia – tiesiog jie gali buti ne ten, kur tikiesi ir teks pasedeti autobuse kelioneje iki oro uosto ar is jo.

  81. Simonas Bartkus - 2017 08 8, 17:02

    Atkreipiu dėmesį, jog atnaujinau šį įrašą – pasirodo statistikos departamento duomenys irgi fiksuoja, jog su LCC atsiradimu kainos vasarą aukštyn, o vasarą žemyn.

  82. Karolis - 2017 08 8, 18:41

    Pavyko pasinaudot, tik keli jau paminėti bet: gali tekt palaukt „paskyrimo“, viešbutis gali būti tarp oro uosto ir centro, shuttle bus norės vešt atgal į oro uostą gerokai iki skrydžio. Man tai nesutrukdė pamatyt (šiek tiek) Stambulo, tiesiog teko išmėgint vietinį taksi. Buvo smagu :)

  83. Augustinas Žemaitis - 2017 08 8, 19:03

    Turkish nakvynės patirtys:

    a)Nakvynės neskyrė. Teko pačiam važiuoti į centrą ir apsistoti. Problema galimai, kad iš anksto pirkau bilietus, per tą laiką pridėjo naują reisą ir nebeatitiko sąlygų mano jungimas.

    b)Nuvežė į viešbutį arti centro. Pusryčių nespėjome, reikėjo važiuoti.

    c)Nuvežė į viešbutį greta oro uosto. Spėjome pavalgyti ir nemokamus pusryčius.

    Abu viešbučiai iš pasaulinių tinklų, gal „Ramada“ ir „Holiday Inn“ jei gerai pamenu.

  84. oleg - 2017 08 8, 19:35

    testuosiu KUN ryt!
    Kaip ten eiles? 20:00 skrydziui stovesiu 30 min saugumo patikroje ar maziau?

    dekui

  85. Šarūnas - 2017 08 8, 19:50

    Skridau iš KUN pirmadienį. Šengeno terminalas apytuštis praėjau patikrą per kokias 5 minutes.FR į CPH pilnas buvo.

  86. jpou - 2017 08 8, 19:56

    Penktadieni vakare nesengeno terminalas buvo apytustis. Pirmadieni rytinio piko metu sengeno terminalas buvo pilnas zmoniu. FR ir SK i Kopenhaga ir LH i Frankfurta vienu metu praktiskai vyko boardingas, tai saleje daug judejimo ir jovalo.

  87. expertas - 2017 08 8, 23:59

    Vakare gal ir praleisi 5 minutes saugumoje patikroje :) o gal užteks 1 minutės :)

  88. Tomas LT - 2017 08 9, 11:19
  89. Pranas - 2017 08 9, 11:29

    Wizz žiemos sezonu skraidys iš Rygos į Eilatą. Grįžimas į Rygą 4:35 ryto.

  90. […] skrydis kainuos 20 EUR. Jei norite išskristi rytoj – būkite geras, susimokėkite 200 EUR. (apie pigiųjų aviakompanijų kainodarą detaliau rašė […]

  91. dzin - 2017 08 9, 17:09

    Simonai, gal išeitų paskaidyti Statistikos departamento grafiką į dvi dalis – vieną iki 2012 m 11 mėn, o kitą – nuo 2013 m. 1 mėn bei įdėti ten liniją, rodančią vidurkį.
    Man rodos, lūžyje tarp 2012/2013 buvo kainų šuolis, o po to jos palaipsniui mažėja.
    Tokiu atveju logiškiau būtų teigti, kad kainos kyla piko sezonu, tačiau išvedus vidurkį per visus metus, kainos mažėja.
    Be to, primeksime, kiek krypčių turėjome kokiais 2011 (dalis keliavo per kaimyninius oro uostus arba per jungiamuosius) ir kiek jų turime 2017

  92. Mindaugas - 2017 08 9, 18:34

    Qatar-Gulf crisis: All the latest updates

    6:00pm – Qatar waives visas for 80 nationalities

    Qatar has announced a programme to allow visa-free entry for citizens of 80 countries, in order to encourage air transport and tourism.

    Nationals from dozens of countries in Europe and elsewhere including India, Lebanon, New Zealand, South Africa, and the United States only need present a valid passport to enter Qatar.

    „The visa exemption scheme will make Qatar the most open country in the region,“ Hassan al-Ibrahim, Chief Tourism Development officer at Qatar Tourism Authority said.

    Nationals of 33 countries will be allowed to stay for 180 days and the other 47 for up to 30 days.
    1. Austria
    2. Bahamas
    3. Belgium
    4. Bulgaria
    5. Croatia
    6. Cyprus
    7. Czech Republic
    8. Denmark
    9. Estonia
    10. Finland
    11. France
    12. Germany
    13. Greece
    14. Hungary
    15. Iceland
    16. Italy
    17. Latvia
    18. Liechtenstein
    19. Lithuania
    20. Luxembourg
    21. Malta
    22. Netherlands
    23. Norway
    24. Poland
    25. Portugal
    26. Romania
    27. Seychelles
    28. Slovakia
    29. Slovenia
    30. Spain
    31. Sweden
    32. Switzerland
    33. Turkey
    http://www.aljazeera.com/news/2017/06/qatar-diplomatic-crisis-latest-updates-170605105550769.html

  93. vytautas-NT - 2017 08 9, 22:25

    Grįžtu prie savo klausimo- ar pvz. Latvijoj, kur yra AirBaltic situacija su kainų svyravimu yra kitokia? Kiek gali tradiciniai vežėjai išspręst šitą problemą? Ar jų parkai perdaug optimizuoti, kad spręst šitą problemą?

  94. Simonas Bartkus - 2017 08 10, 10:04

    LTOU paskelbė liepos mėnesio duomenis: Iš viso liepą Lietuvos oro uostai sulaukė apie 14 proc. mažiau keleivių nei tuo pačiu metu pernai.

    Taigi, KUN uždarymo efektas yra apie 30% bendra netektis, nes pirmus 6 mėnesius oro uostai turėjo apie 15% prieaugio tempą.

  95. Tomas LT - 2017 08 10, 10:07
  96. Tomas LT - 2017 08 10, 11:36
  97. Wincas - 2017 08 10, 12:44

    Kokie 5% keleiviu atkrito po Shimpanziu susivienijimo pareiskimo apie saugumo neuztikrinima KUN oro uoste. Idomu ar eitu is ju issireikalauti butelio deze nuostoliu padengimui ….

  98. Simonas Bartkus - 2017 08 10, 12:46

    Wizz Air atidaro Gdanskas-Vilnius.

    Tris kartus per savaitę, nuo gruodžio 21 dienos.

  99. Justas - 2017 08 10, 12:47

    Siaip dar idomu bus palyginti LF pokyti. Liepos menesi pasiula (regular flights only) yra 15% mazesne vs 2016 (arba 70k seats). 2016 LF buvo 90%. Logiskai, pasiula mazeja, tai LF turetu buti aukstesnis siemet, bet kazkodel abejoju. Laukiam issamesnes statistikos is LOU:)

  100. Justas - 2017 08 10, 12:53

    @Wincas. Dar daugiau keleiviu atkrito, nes neimanoma bilietu nusipirkti buvo, nezinant apie oro uosto uzdaryma. Bandet kas nors pirkti per agenturas, ar netgi airline websites? Dauguma (visi?) tiesiog sake, kad bilietu nera. Ir cia yra didziausias LOU fail’as su situo uzdarymu. Ok, Amadeus ir Sabre sistemu nepakeisi taip lengvai, bet bent jau sumoketi po 100K visom avialinijoms uz IT solution, kad savo puslapiuose kazkoki redirect padarytu ir rodytu KUN vietoj VNO buvo galima.

  101. Francas - 2017 08 10, 13:12

    Kad nebūtų vien ditirambai KUN… Is LWO parskridus 30 min trapo nesugebėjo privežti… Taigi, visko būna, nereik čia gloat’int

  102. Posparnis - 2017 08 10, 13:35

    Kas žinote, ar Gdansko oro uoste maišyti atvykstančių ir išvykstančių keleivių srautai? Kas reikštų, kad galima būtų daryti fake jungimą Vilnius-Lisabona. Nes juk skraidys tas pats lėktuvas.

  103. Spectator - 2017 08 10, 13:36

    @Justas – na baikit, nė vienai kompanijai VNO nėra toks svarbus oro uostas, kad būtų daromi kažkokie pakeitimai jų puslapiuose. Ir tai ne pinigų ir ne paramos klausimas. Dauguma pardavimų sistemų yra labai gremėzdiškos ir ten pakeisti teksto spalvą yra metų uždavinys, tad kas imsis daryti kažkokias machinacijas su VNO/KUN dėl penkių savaičių?

  104. Salininkų kaimas - 2017 08 10, 14:13

    Džiaugiuosi jog gerėja susisiekimas su Lenkija. Iki šiol nebuvo patogaus ir pigaus kelio į Gdanską. Arba reikėjo brangiai mokėti iž VNO-WAW-GDN arba su visokiais ten autobusais trankytis.

  105. KebabWarrior - 2017 08 10, 14:50

    O į Gdanską bus skraidoma su a320 ar a321?

  106. vytautas-NT - 2017 08 10, 15:10

    Įdomu, o Budapešto Wizz pasiūlyt neketina? Tuo tarpu LOT pradeda NYC ir ORD skrydžius iš BUD.

    Kiek suprantu iki šiol ne iš savo šalies tik Norvegian tolimuosius skrydžius siūlė…

  107. Justas - 2017 08 10, 15:55

    @Spectator – tai akivaizdu, kad kompanijos pacios to nedarytu, ka ir matome siandien. Ka as sakau, tai kad LTOU turejo bendrauti su kompanijom 2 metai iki fakto ir sakyti you do it but we will pay the bill. Galbut ne visos sutiktu, ne visos padarytu kaip reikiant, bet bent jau butu pastangos kazkokios. O dabar visa rekonstrukcija yra asfaltas ir palapines, ir poziuris, kad visa kita kazkaip kazkas ispres.

  108. Simonas Bartkus - 2017 08 10, 15:57

    Ne, ne tik Norwegian. British Airways su LEVEL brandu skraido iš BCN. Su OpenSkies brandu skraido iš Paryžiaus. Eurowings skraido iš Vienos, Kelno ir planuoja dar iš kitur skraidyti.

    Bet, taip – LOT žingsnis skraidyti iš BUD yra labai įdomus ir keistas.

  109. Simonas Bartkus - 2017 08 10, 16:00

    Šiaip derinant prieš porą metų, manau, pasiekiamas variantas būtų buvęs, kad Kauno oro uostui būtų suteiktas kodas VNO uždarymo laikotarpiu. Taip, tai nėra pagal praktiką ir taisykles, bet IATA aktyviai dirbant ir asmeninius ryšius mezgant įmanoma sutarti dėl nestandartinių sprendimų.

  110. vytautas-NT - 2017 08 10, 16:11

    Na, šiuo atveju LEVEL nėra BA, o EuroWings nėra Lufthansa- abu labiau Norvegian analogai. Kaip Scoot nėra Singapore Airlines
    Airlines…
    Įdomu kaip OpenSkies Paryžiuj privežimą užtikrina? Ar jie kaip Virgin Atlantic su tiesiogiai skrendančiais dirba?

  111. Tomas LT - 2017 08 10, 16:15

    Plačiau: „Wizz Air“, didžiausia mažų sąnaudų bendrovė Centrinėje ir Rytų Europoje, plėsdama savo Gdansko tinklą, nuo šių metų gruodžio pristato du naujus maršrutus – į Vilnių bei Lisaboną.

    Skaityti daugiau: http://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/oro-uostas/wizz-air-pletra-vilniaus-skraidins-gdanska/

  112. Posparnis - 2017 08 10, 16:48

    LEVEL prekės ženklas priklauso Iberia (kuri su BA yra viena bendrovė, bet vis dėlto atskiras ipaniškas padalinys). Taigi palyginimas netikslus.

  113. gabrielius - 2017 08 10, 18:26

    LOT teigimu kasmet iš BUD į NYC ir ORD skraido 165k žmonių, bet nuo 2008, kai nacionalinis Vengrijos vežėjas Malev panaikino skrydžius į JAV, nėra tiesioginių skrydžių. Kitas LOT pateikiamas skaičius, BUD ir 200km spindulyje gyvena apie 8 mln. žmonių.

    Dėl anksčiau minėtų LOT skrydžių iš Lenkijos regionų į TLV – Izraelio turizmo ministerija už kiekvieną pax primoka LOT po 150 USD.

  114. jpou - 2017 08 10, 21:22

    @Francas panasu tam paciam lektuve sedejom. Nebent tai recurring problema

  115. expertas - 2017 08 10, 23:10

    Aš ir tam pačiam lėktuve buvau iš LWO, tik teisybės dėlei trapo nesugebėjo rasti 15-20 min., bet tai BGS garbės nedaro ;)

  116. Salininkų kaimas - 2017 08 11, 00:20

    Wizzair spalį nutraukia skrydžius KTW-BFS ir Vilnius taps vieninteliu miestu, pasiekiamu su wizzair iš Belfasto.
    Kiek keleivių skraido Vilnius-Belfastas? Šiuo metu tai populiarus ar labiau nišinis maršrutas

  117. Vilius - 2017 08 11, 08:01

    Kitas akin krintantis dalykas iš Statistikos departamento grafiko: LCC neprivedė prie matomesnio vidutinių kainų sumažėjimo. Ar aš kažkaip neteisingai žiūriu?

  118. trolis - 2017 08 11, 10:31

    Gal kas zino paaiskinima, kodel KBP-GYD trunka 4h20min, o GYD-KBP – 2h50min?

  119. Simonas Bartkus - 2017 08 11, 10:39

    Įtariu, kad tiesiog schedule filling klaida, neteisingai suformavus laiko zonas.

    Aeroflot vos ne kas sezoną tą klaidą daro dėl laiko persukimo taisyklių skirtumo.

  120. trolis - 2017 08 11, 10:52

    Panasu, kad taip ir bus, nes pagal flight radara realus laikas apie 2h 50min ir yra

  121. Arnas - 2017 08 11, 15:14

    @trolis
    Taip, klaida, daug laikų pas juos neteisingai įvesta (GYD, TBS, TSE ir t.t.). Pirkau bilietus į kai kuriuos reisus, tai neseniai atsiuntė laišką, kuriame laikai ištaisyti. Nelabai suprantu, kodėl tos klaidos tokios masiškos.

    @Salininkų kaimas
    VNO-BFS srautai panašūs kaip ir visų Wizz reisų iš VNO. O produktas panašus kaip ir kitų UK/IE reisų – „emigrantinis“. Vasarą keliaujančių ir brangiai mokančių daug, ne piko metu – mažai. Šiaip, sakyčiau, BFS yra nebloga alternatyva DUB, ypač atsižvelgiant į tai, kad apskritai LT/LV–IE rinka yra ribota. Bent jau kol kas panašu, kad Wizz su BFS sekasi tikrai geriau, negu su ORK.

  122. Justas - 2017 08 11, 16:31

    Skaiciuojam visciukus, t.y. liepos menesio LOU rezultatus:
    1. Pasiula vs 2016 (regular flights only): -70,000
    2. Pasiula vs 2017 trend (regular flights only): -130,000
    3. Paklausa vs 2016: -3ppt (arba 10,000 keleiviu). Taip, LF 3% mazesnis nei pernai.
    4. Total: Praradom 130,000 keleiviu vien liepos menesi.
    Laukiam rugpjucio.:)

  123. Justas - 2017 08 11, 16:43

    Aj cia reikia is 2 padalinti skaicius, del susumavau departing and arriving pax:)

  124. Justinas - 2017 08 11, 17:29

    iš 65,000 keleivių 2/3 užsieniečiai (gal daugiau)…

    43 tūkst. turistų, po 350 eurų vidurkis… 15 mln. eur direct turizmo revenue prarasta. Ekonominis daugiklis paprastai būna 2-3x, tai prarasta 30-45mln. eur.

    Įdomu, ar į šitą matematiką atsižvelgė LOU, kai darė cost-benefit analizę? Ne, neįdomu, žinau atsakymą.

  125. Justas - 2017 08 11, 18:00

    Butent! Rugpjuti bus tas pats, ir jei Simonas teisus, kad rugsejis irgi silpnai bookinasi, tas impact bus dar didesnis ir turbut pasieks koki 100M EUR. Bet gi kam sitai rupi, gi asfaltas laiku nutiestas ir palapinese nera eiliu…

  126. Čiurlionis - 2017 08 11, 18:42

    Įdomu ar galima gauti kompensaciją už, visas išlaidas, kurios man susidarė dėl VNO uždarymo?

    Iš esmės apie 70 Eur. su Ollex ir apie 40 Eur. už taksi. Visus čekius turiu.

    Aš, kaip vartotojas, esu nukėntėjas, nes VNO spręsdamis savo „problemas“ neužtikrino, kad aš skalndžiai nusigaučiau į jų pasiūlytą alternatyvą.

  127. Wincas - 2017 08 11, 20:14

    VNO sprende tavo kaip vartotojo problema, del prasto tako, avialinijos gali nutraukti skrydzius isvis, saugant lektuvu bei klientu gyvybes. Zinoma jei lektuvas butu nuslydes nuo VNO tako, turbut irgi reikalautum zalos atlyginimo is VNO ? :)

    Anyway, surask bendraminciu, teikite grupini ieskini, ir tikrai atgausite savo pinigus. Nes vartotojas visada teisus.

  128. Čiurlionis - 2017 08 11, 21:56

    Tiesą pasakius, nemanau, kad reikia bendraminčių, užtenka precedento. Oh weel whatever šitie perkėlimai, man kainavo 18 valandų, 2,5 darbo dienos arba, kas svarbiau poilsio.

    Jei pjaustyčiau galvas žuvim Norvegijoje ( su visa pagarbą tą darantiems), gal ir kentėčiau ir linkėčiau, deja..

    Manau, kas komunikacija švelniai tariant buvo nieko verta. Toks jausmas, kad buvo bendrauta, kaip 1998 m. O VNO kuminkacija su klientais, kaip su praėjusia karta.

    Kas kaltas, nežinau, bet mano nuomone, aš nematau jokių Almanto darbų. Kaip per 2 metus sugebėjo vyru atvykimo tualete užkabinti veidrodį, taip gal ir būtų išdirbę perkėlimą.

    Jaunos kartos vadovo komunikacija turėtų būti absoliučiai kitokia.

    Neturiu nieko prieš KUN, bet man tiesiog labai nepatogu ir jei nebūtų reikėję į darbą, tikrai nebūčiau skridęs.

    Niekas neprašo nemokamo maitinimu, gėrimų ar lounge, bet elementarus bendravimas su klientais, būtų acceptable, o ką dabartinis vadovas gali, jau pamatėme: NEXT!!

  129. Giedrius - 2017 08 11, 22:20

    Jo, svajoti niekas nedraudzia. Už ką tau kažkas turėtų mokėt? Gi bilietų į vilnių nepirkai, tai koks gali būt pagrindas ko reikalaut? Na nebent kokiam EŽT pritemtum, kad oro uostas už 10min nuo namų yra prigimtinė teisė :) Good luck

  130. Wincas - 2017 08 11, 23:15

    I KUN dabar nesvietiskai patogu atvaziuoti is VNO. Juk autobusai ir traukiniai kursuoja beveik be sustojimo. Bet va kai grisime atgal i realybe, ir reikes Kaunieciams i VNO vaziuoti, marsrutai bus apkarpyti, taksistai toliau teiks East Europe paslaugas VNO, o Vilniaus valdzia toliau guscios peciais, jog negali sutvarkyti nei taxi nei autobusu transporto, nes yra pristatyta ilgalaikio transporto aiksteliu uz MG baltic pinigus, ir reikia kad jos pirma atsipirktu ….

  131. Čiurlionis - 2017 08 11, 23:38

    @Giedrius slėpkite tokį požiūrį į klientus ir welcome to Europe ;)

  132. Giedrius - 2017 08 11, 23:52

    Aha, tarsi Europoj kažkas mokėtų už scheduled closures :D. Ar čia kokioj vokietijoj nueini sekmadienį į prekybcentrį, jis nedirba, tai kaip kompensaciją duoda pinigų?

  133. Donatas - 2017 08 12, 16:53

    Laukiu nesulaukiu VNO atidarymo!

  134. Aras - 2017 08 12, 19:35
  135. Donatas - 2017 08 13, 18:09
  136. Aras - 2017 08 14, 10:54
  137. Anonimas - 2017 08 14, 11:26
  138. Tomas468 - 2017 08 14, 11:58

    Į Agadirą turbūt su Vilniaus lėktuvu skraidys. Kaip atlaisvins tokiam ilgam laikui lėktuvą? Mažins frequency kažkuriems maršrutams?

  139. Simonas Bartkus - 2017 08 14, 12:00

    Žiemą Wizz Air nėra utilizacija suspausta VNO bazėje.

    Taip, skraidys VNO bazės lėktuvu, viduryje savaitės trečiadieniais – išvykimas 13:00, grįžimas 00:40.

    Spėju, kad tik žiemą skraidys, vasara ne.

  140. oleg - 2017 08 14, 12:04

    osom! Ir labai-labai idomu kiek teoriskai atvykstamo turizmo sugeneruos sis skrdydis. Well, ant kiek daugiau nulio =]

  141. Čiurlionis - 2017 08 14, 12:08

    Kalbant apie Maroką Agadiras, mano nuomone turbūt pati prasčiausia įmanoma kryptis. Fez, Cassablanca, Marakeshas ar net Rabatas, būtų žymiai geriau.

    Bet gal tautiečiams reikia žiemą turėti alternatyvą Antalijai ir Palangai.

  142. Anonimas - 2017 08 14, 12:19

    Bet kokiu atveju nuostabu ir puiku, visos Kasablankos nuvažiuojama gi :)

  143. Mindauqas - 2017 08 14, 12:53

    Dėl krypties, tai žiemą Agadiras vistik geriausia kryptis. Feze gerokai per šalta, keliems nuskridus ir galvojant kad ten Afrika ir mažiausiai 30, gali būti šokas ryte prie 5 laipsnių.

    Iki Marakešo tikrai galima nuvažiuoti greitai ir patogiai, bet iki Casablankos tikrai nebūtina.
    Geriausias laikas aišku bus lapkritis ir kovas.

    Nuo vasario vidurio manau bus daug skrendančių į Taghazout surfinti. Jaučiu, kad netrukus pasipils pasiūlymai į surfinimo mokyklas. O ir sportinis bagažas Wizz Air’e pigus.

  144. vytautas-NT - 2017 08 14, 12:55

    Čia apie ką mes kalbam? Agadiras yra alternatyva Tenerifei ir Egiptui žiemą. Plius yra open skies sutartis su ES. Fezas, Marakešas, Meknesas- pažintinio turizmo taškai. Kasablanka- tiesiog didžiausias miestas, kuriame nėra ką veikt.

  145. trolis - 2017 08 14, 14:36

    Agadiras su 15 sausi gali buti tikra alternatyva Egiptui bei Tenerifei. Cia apie ka mes kalbam?

  146. Aras - 2017 08 14, 16:32

    @trolis gali būti alternatyva.
    Agadir
    https://weather.com/weather/monthly/l/MOSM1436:1:MO

  147. Linas - 2017 08 14, 19:47
  148. Donatas - 2017 08 15, 12:34
  149. Donatas - 2017 08 15, 12:37
  150. Arnas - 2017 08 15, 14:22

    BT kitais metais atidaro Malagą, Splitą, Bordo, Gdanską, Lisaboną –
    http://www.delfi.lv/turismagids/kolekcijas/airbaltic-no-rigas-lidos-uz-pieciem-jauniem-galamerkiem.d?id=49142523

  151. Pranas - 2017 08 15, 14:32

    Air Berlin inicijavo bankroto procedūrą. Kol kas gavo pinigų skraidymui iš valstybės, taip pat Lufthansa žada remti restruktūrizaciją. Jiems laiko tempimas daug naudingesnis nei staigi likvidacija – nenori, kas slotai Ryanair ir kitiems atitektų.

  152. Anonimas - 2017 08 15, 14:51
  153. jpou - 2017 08 15, 15:08
  154. 3w - 2017 08 15, 17:45

    Jei kam nors idomu, italu lowkosteris Ernest Airlines prades skraidyti is Lvivo i 6 Italijos miestus pradedant nuo Milano rugsejo menesi.

  155. Wincas - 2017 08 15, 19:36

    Negi niekas nepadarys nuotraukos is KUN boksto ryte kai pilnas peronas lektuvu ? Siandien vaziavau i KUN su masina, tai siek tiek jausmas buvo kad i Mini Stansteda vaziuociau. Parkingas tiesiog tobulas :)

  156. Donatas - 2017 08 15, 22:04

    @Wincai, nedarys

  157. Edgaras - 2017 08 16, 09:40

    Šiandien sugebėjau neisskristi KUN-RIX, sėdėdamas per 5 metrus nuo vartų (nugara į vartus). Ramiai skaičiau, galvodamas, kad pakvies per garsiakalbius jei veluosiu laipintis. Taip ir nepakvietė. Gal čia claiminti galima, kad patingejo pakviesti?

  158. Tomas LT - 2017 08 16, 10:59

    Vilniaus oro uosto keleiviai perspėjami dėl prieigų tvarkymo ir skrydžių iš Kauno

    Skaityti daugiau: http://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/oro-uostas/vilniaus-oro-uosto-keleiviai-perspejami-del-prieigu-tvarkymo-ir-skrydziu-kauno/

  159. Jurgis - 2017 08 16, 14:27

    Ryanair, Italy’s No. 1 airline, today (16 Aug) extended its connecting flights service at Milan Bergamo Airport, adding a further 25 routes including Hamburg, Porto, Bratislava, Budapest, Prague, Thessaloniki and Vilnius, providing Ryanair customers with an expanded route choice of 50 connecting services in total, and the opportunity to book and transfer directly onto connecting Ryanair flights.
    http://corporate.ryanair.com/news/connecting-flights-service-at-milan-bergamo-extended-25-more-routes-added/

  160. Jurgis - 2017 08 16, 14:33

    Ryanair connecting flights
    Vilnius (8) -> Brindisi, Bari, Cagliari, Catania, Naples, Palermo, Trapani, Valencia

  161. Anonimas - 2017 08 16, 17:04

    Pietų Italijos pasiekiamumas per vieną dieną išaugo smarkiai :)

  162. Wincas - 2017 08 16, 22:12

    Wizzair
    isvyko 2017-08-16 18:10 W68089 Reikjavikas KEF

    Grizta 2017-08-17 03:15 W68090 Keblavikas KEF

    Idomu kas ant bilietu nurodyta :)

  163. Francas - 2017 08 17, 11:57
  164. Spectator - 2017 08 17, 13:35

    Na ką – LOT turbūt jau džiaugiasi savo investicijom Vengrijoj: http://news.aa.com/press-releases/press-release-details/2017/American-Airlines-Announces-New-Flights-to-Europe/default.aspx
    O galėjo įmesti papildomų skrydžių į Varšuvą, pagerinti jungimus, gal atidaryti naujų krypčių…

  165. Jurgis - 2017 08 17, 14:51

    Vilniaus oro uostas atveria vartus, bet transatlantinių lėktuvų čia nebus
    https://www.15min.lt/verslas/naujiena/transportas/vilniaus-oro-uoste-667-840880

  166. Tomas LT - 2017 08 17, 15:00

    „Ryanair“ paskelbė aštuonis naujus jungiamuosius skrydžius per Milano Bergamo oro uostą iš Vilniaus

    Skaityti daugiau: http://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/oro-uostas/ryanair-paskelbe-astuonis-naujus-jungiamuosius-skrydzius-per-milano-bergamo-oro-uosta-vilniaus/

  167. Jonukas - 2017 08 17, 15:46

    Gal kas konkrečiai galėtų pasakyti kas per reikalas (nekalbant, kad papildomus kaštus sudarytų pagrindo paruošimas, dauigiau asfatbetonio ir daugiau lempučių), kad negalima buvo VNO tako pailginti iki ilgio reikalingo didesnio tonažo lėktuvams? Ta prasme vietos į abi puses yra po maždaug kilometrą, žiburius galima iškelti virš Minsko plento.

  168. Tomas468 - 2017 08 17, 16:33

    @Jonukas
    Šita dilema man irgi neduoda ramybės ilgą laiką :)
    Galbūt čia triukšmo sumetimais, kad prailginus taką link Antakalnio, lėktuvai leistusi žemesniame aukštyje?

  169. Arnoldas - 2017 08 17, 16:38

    Kaip suprantu reikėtu nugriauti ir visus pastatus Liepkalnio ir Žirnių gatvių kampe.

  170. Mindauqas - 2017 08 17, 17:34

    Man atrodo jau seniai atsakyta į tą klausimą…
    Kam to reikia? Kodėl reikia „pailginti iki ilgio reikalingo didesnio tonažo lėktuvams“, kuris ilgesnis būtų tik dėl pliusiuko ir niekam nebūtų reikalingas.
    O dėl to būtų tik didesnės pastoviosios (fiksuotos išlaidos). Pvz. žiemą tako valymui ir etc, nes nesvarbu leidžiasi didesni lėktuvai ar ne, takas turi būti paruoštas pilnai visas.

  171. Gate agent - 2017 08 17, 19:49

    @Edgaras, jei buvai su internetine registracija ir be registruoto bagažo – niekas pavarde nekvies. Bet kaip bebūtų – bendras garsinis pranešimas apie besibaigiantį laipinimą būti turėjo.

  172. Donatas - 2017 08 18, 00:35

    Welcome back to VNO:

    2017 08 18 00:10 Ryga (RIX) BT 349 Air Baltic Nusileido

  173. Tomas LT - 2017 08 18, 08:58
  174. Jurgis - 2017 08 18, 09:28

    Kas naujo nusimato ?

    Rudenį tikimasi paskelbti apie naujas skrydžių kryptis iš Kauno oro uosto
    https://www.15min.lt/verslas/naujiena/transportas/rudeni-tikimasi-paskelbti-apie-naujas-skrydziu-kryptis-is-kauno-oro-uosto-667-841250

  175. trolis - 2017 08 18, 10:51

    as speciau, kad rudeni ar pavasari reikes skelbti apie vieno is Ryanair lektuvu permetima is KUN i VNO, o ne naujas kryptis

  176. Wincas - 2017 08 18, 11:59

    Dream On Nigga :)

  177. trolis - 2017 08 18, 15:24

    pamatysim. cia ne mano sugalvota

  178. Čiurlionis - 2017 08 18, 15:58

    Šiaip trolis teisus, vienintelė KUN plėtra įmanoma, nebent dėl W6.

  179. Wincas - 2017 08 18, 16:03

    KUN Pletra imanoma del verslo Kaune pletros, o kolkas nera jokiu signalu kad ta pletra mazetu. Bus keleiviu, bus ir pletra. Nereikia atmesti galimybes jei Kauno bei rajono savivaldybe mes pinigu i tradiciniu avialiniju pritraukima. Pastruoju metu, rajone, labai daug investiciju is Vokietijos, o skrydziu nera.

  180. Salininkų kaimas - 2017 08 18, 16:32

    Kiek matau iš Kauno jau išsikraustė visi lėktuvai VNO. Kiek keleivių buvo pervežta iš KUN per visą rekonstrukcijos periodą?

  181. Pranas - 2017 08 18, 16:37

    Aš nelabai įsivaizduoju naujų kompanijų ateinančių į KUN, nes atrodo vien keleivio mokesčiai būtų apie 10 eur didesni nei VNO (nes be nuolaidų vis dar reiktų 40 litų pagal kursą mokėt).

Leave a reply