Ar visiems Europos aviacijoje vienodai blogai? Ne!

   
     

Šis geek’iškas aviacinis įrašas pirmiausia pasirodė mano patronams „Patreon“ platformoje.

Rimas Kurtinaitis sakė, kad krepšinis ne seksas – visiems gerai nebus. Aviacijoje nors ir visiems blogai, bet ne visiems vienodai prastai.

Naršiau po rugsėjo mėnesio surinktą visų Europos oro uostų aptarnautų keleivių statistiką ir aiškiai pamačiau, kas šitoje situacijoje laimi. Bent jau sąlyginai.

Ar atspėtumėte, koks buvo labiausiai apkrautas oro uostas Europoje rugsėjo mėnesį?

Ne, tai ne vienas iš įprastinių “įtariamųjų” – Heathrow, Frankfurtas ar Amsterdamas.

Atsakymo reikia ieškoti visai ne toje pusėje.

Pirmas dvi daugiausia keleivių aptarnavusių oro uostų sąrašo vietas Europoje užima du Maskvos oro uostai: Sheremetyevo ir Domodedovo. Trečias oro uostas Maskvoje Vnukovo šitam sąraše yra penktas, o antro pagal dydį Rusijos Sankt Peterburgo miesto vienintelis oro uostas sąraše yra šeštas.

Jeigu Sheremetyevo šiame sąraše šuolis nėra toks didelis – jie ir “normaliais” laikais 2019 m. buvo 8-tas daugiausia aptarnavusių keleivių Europoje oro uostų sąraše. Domodedovo, Vnukovo ir Sankt Peterburgo oro uostai užlipo į viršūnes iš trečiojo dešimtuko.

Vėlgi, nėra, kad šitie oro uostai išgyventų augimą – vidutiniškai šiuose keturiuose didžiausiuose Rusijos oro uostuose keleivių srautas krito 37%. Tačiau įprasta matyti rugsėjį Europoje kritimą 80% ir daugiau.

Dvyliktoje vietoje yra dar vienas Rusijos oro uostas – Sočio, kuris rugsėjo mėnesį net išaugino keleivių skaičių: +40,6%! Bendroje 2019 m. Europos oro uostų lentelėje pašoko buvo tik 74. Šitą šuolį iš 74 į 12 nereikėtų paimti už gryną pinigą: Sočis visgi kurortas, o rugsėjis dar gana “kurortiškas” mėnuo – tokie oro uostai sugeneruoja didžiąją keleivių dalį sezono metu.

[PASTABA: Į sąrašą įdėjau ir Antalijos ir Stambulo SAW oro uostus, jie svarbūs tolimesniam įrašui, nors formaliai jie ne Europos teritorijoje. Palyginimo lentelėje nėra palyginimo su vieta 2019 m., nes lyginu su geografinės Europos teritorijoje esančių oro uostų sąrašu]

Kodėl tokie dideli svyravimai tarp Rusijos oro uostų?

Kuo didesnė priklausomybė nuo tarptautinių skrydžių, tuo didesnis kritimas. IATA skelbia, kad Rusijoje vidinė rinka nuo šių metų rugpjūčio ne tik, kad atsigavo, bet ir auga. Jeigu nuo vasaros pradžios pasaulis stebi, kad Kinijos vidinių skrydžių rinka jau “arti 2019 m. lygio”, o rugsėjį pagaliau pasivijo praeitus metus, tai Rusijos vidinė rinka jau net lenkia praeitus metus antrą mėnesį iš eilės:

Lygiai ta pati vidinių skrydžių atsigavimo tendencija aukštyn pakėlė ir Turkijos oro uostus. Matome, jog Stambulo naujajame pagrindiniame oro uoste keleivių srautas krito arti Vakarų Europos lygio (-71%), kai tuo tarpu antrame Ataturko įvaikės pirmosios pasaulyje karo lakūnės Sabiha Gokcen vardu pavadintame oro uoste keleivių sumažėjo “tik 43%”. SAW kodu žymimas oro uostas yra azijinėje Stambulo dalyje ir jame didesnis vietinių keleivių srautas.

Vietinių skrydžių mažesnės įtakos tendencija matosi ir Paryžiaus oro uostų nuosmukyje: tarptautinis hub’as CDG krito -80%, o daugiau vietiniam susisiekimui naudojamas Orly “tik” -60%.

Na, o Antalijos šuolis į pačią viršūnę, nulemtas trijų tendencijų sulipimo į krūvą. Pirma, vidinė Turkijos rinka “gyva” ir 83 mln. šalies gyventojai šiemet pasirinko savo šalį atostogoms.  Antra, po gana neapibrėžtos vasaros pradžios (gegužę-birželį dar buvo gerokai daugiau nežinios dėl COVID-19 situacijos) nemažai žmonių atidėjo savo atostogas antrai vasaros pusei (rugsėjį Antalijos oro uostas aptarnavo 3,5 karto daugiau keleivių nei liepą). Ir trečia – “gerai gyvenanti” Rusija nuo rugpjūčio leido skrydžius į Turkiją ir jau rašiau atskirą postą apie tai, kad Maskva-Antalija buvo pats populiariausias maršrutas visame pasaulyje šių metų rugsėjį.

Rusijos vidinių skrydžių tendencija muša ir per kaimyninio mums Kaliningrado oro uosto statistiką. Kaliningrado oro uoste rugsėjo mėnesį buvo aptarnauta 1,5 karto daugiau keleivių nei Rygoje, Vilniuje, Taline, Kaune ir Palangoje kartu sudėjus! “Normaliais laikais” Kaliningradas yra dvigubai mažesnis už Vilniaus oro uostą ir trigubai už Rygos.

Kai Baltijos šalių oro uostai judėjo žemyn Vakarų Europai įprastais procentais, tai keleivių srautas Kaliningrade išaugo trečdaliu. Spėju, kad tai lėmė priežasčių miksas. Kaliningradą rusai atrado kaip kurortą, kada keliai į Jūrmalą, Palangą ir kitus Europos kurortus buvo uždaryti. Skrydžių ribojimai galėjo priversti kai kuriuos Rusijos gyventojus rasti kelią į Europą antžeminiu transportu iš Kaliningrado. Lygiai taip pat Baltijos šalių ir Lenkijos gyventojai galėjo naudotis keliu į Rusiją per Kaliningradą (nei iš Lenkijos nei iš Baltijos šalių skrydžiai į Maskvą vis dar nevyksta).

Žinoma, kas dabar įvyko yra laikina – ilgai nesitęs. Transatlantinis srautas kažkuriuo metu ims atsikūrinėti ir stipriai jo trūkumas atsiliepiantis Heathrow, CDG ar Frankfurtui ims gražins juos į pozicijas, nepriklausomai nuo bendrų tendencijų. Nors bendra rinkos padėtis net ir kitais metais bus nekokia, tačiau tikėtina, jog srautai susibalansuos labiau. Akivaizdi tendencija, jog atsigavimas susidės iš to, kad pirmiausia atsigauna vidinis (domestic) keliavimas, po to atsigaus kelionės trumpais tarptautiniais maršrutais (short-haul), o kelionės ilgu nuotoliu į kitus žemynus (long-haul) bus užstrigę ilgiausiai.

Tačiau tokios ilgai gydomos žaizdos gali turėti ir ilgalaikių pasekmių. Kuo mažesnis kritimas dabar, tuo didesnės galimybės dabar kristi mažiau į skolas, priverstinai imti valstybės pagalbą mainais į persitvarkymą ir optimizaciją. Net pasibaigus šiai krizei geriau ją išgyvenusios bendrovės turės geresnes galimybes skolintis ir plėstis, investuoti į infrastruktūrą, lėktuvų gamintojai bendrovėms iš šių regionų bus labiau linkę parduoti lėktuvus ir t.t.

Kviečiu prisijungti prie „Patreon“ platformos ir aviacinio turinio lietuviškai!

Pastarojo mėnesio temos „Patreon“, prieinamos vos už 2EUR pėr mėnesį:
„Bitte kommt heute nicht nach Tegel“ – lapkričio 9 d.;
Per pandemiją private jet’us užplūdo naujakrikštai – lapkričio 5 d.;
Nuo blogai prie blogiau: Kauno oro uostą galima ir uždaryti – lapkričio 2 d.;
Naujas ilgiausias reguliarus maršrutas – spalio 28 d.;
Sunku patikėt, bet naują Berlyno oro uostą atidaro – spalio 26 d.;
Kodėl „Qatar Airways“ skraido ratais? – spalio 23 d.;
long-read: „airBaltic“ 25-mečiui paminėti – kodėl jie tokie – spalio 21 d.;
Veiksmas vyksta: Lietuva po truputį kuria aviakompaniją – spalio 19 d.;
Mėnesinė Lietuvos aviacinių naujienų apžvalga / spalis – spalio 15 d.;
Avantiūristai ir apgavikai aviacijos biznyje – spalio 13 d.;
Kada Vilniaus oro uoste nebevežios šūdinais autobusais? – spalio 9 d.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

140 komentarų

  1. Augustinas Žemaitis - 2020 11 11, 12:33

    Skridau kaip tik rugsėjo mėn. su persėdimu SAW – išties, toks jausmas, kad pandemijos ten nėra (pagal keleivių srautus, tą faktą, kad joks restoranas ar kita vieta neuždarytas ir pan.). Didžiulis kontrastas nuo apytuščio Bergamo ir tuščio VNO (skridau per visus tą pačią dieną).

    Bet nesiečiau to vien su vidiniais reisais. Tarkim, koks Stambulas-Hurghada, kur aš skridau, buvo pilnas (pirmą kartą per labai ilgą laiko tarpą net vieta šalia mūsų buvo neužimta).

    SAW oro uostas ne tik vietinių skrydžių – tai ir Pegasus hub’as. Būtent Pegasus skridau ir aš ir būtent su Pegasus dabar daugybė gerų siūlymų Anrtimieji Rytai – Europa. Pilna tarptautinių Pegasus reisų iš ten (bent jau rugsėjį buvo).

    Visgi, Turkija viena nedaugelio pasaulio šalių, netaikančių visiškai jokių ribojimų atvykimui: atskrenda kas nori, iš kur nori, be izoliacijos, be testo. Dėl to reisų daug, patogu ir persėsti. Į Hugrhadą skrido daug egiptiečių (reik manyt grįžta iš Turkijos ar, su persėdimu, kažkur toliau), taip pat rusų (nes tuo metu tiesioginių Rusija-Egiptas skrydžių nebuvo). SAW oro uostas, beje, siūlo koronatestą vietoje už 30 eurų (per maks. 6 val.) – labai paprasta jei reikia pažymos šalyje, į kurią skrendi (ir vėlgi tai įrodymas, kad oro uoste rimtas tarptautinis srautas).

    O ar Maskva-Antalija tikrai nukirto „standartinį pasaulio lyderį“ Seulas-Čedžu? Ten irgi jokių ribojimų ir paprastai šimtas skrydžių per dieną maždaug A320/737.

  2. Augustinas Žemaitis - 2020 11 11, 12:34

    *Turėjo būti parašyta „net vieta šalia mūsų buvo užimta“.

  3. Simonas Bartkus - 2020 11 11, 12:42

    Su Maskva-Antalija turėjau omenyje tarptautinius skrydžius. Tai aplenkė ilgalaikius lyderius Seoul-Tokyo, Hong Kong-Taipei, Dublin-London, Jakarta-Singapore, KUL-Singapore ir London-Amsterdam.

  4. Kardiobatonas - 2020 11 11, 12:45

    Labiausiai nustebino KGD rodikliai.

  5. Simonas Bartkus - 2020 11 11, 12:58

    Vidutinis lėktuvų užpildymas VNO ir KUN spalio mėn. buvo 37%, o PLQ 32%. Dabartinis karpymas iš Wizz ir Ryanair užprogramuotas, nes Ryanair investuotojams sako, kad laikys visų skrydžių average užpildymą per pandemiją ties 75%: t.y. skris tiek, kiek galės palaikydami tokį load’ą.

    Tikėkimės, kad šitie tūkstančių sėdynių išėmimai iš rinkos iš FR, Wizz ir Norwegian kažkiek leis užsipildyti BT, LH, LO, SK ir TK.

  6. Augustinas Žemaitis - 2020 11 11, 13:24

    O šiaip keista, kad šiuo metu masiškai „neatgimė“ visokie ATR, DHC ir pan. – atrodo idealūs lėktuvai susitraukusioms ir nelabai stimuliuojamoms rinkoms, be to, jų rinkoje yra, kaip ir visų kitų (vien BT kiek laiko ant žemės, nors turi pilotų ir pan.).

    Kažin, ar čia labiau dėl to, kad aviakompanijos vertino optimistiškiau situaciją, nei ji yra iš tikro, ir nuolat tikėjosi, kad, tarkime, „po 3 mėn. vėl viskas bus kaip buvę“, dėl ko neverta daryti kažkokių pokyčių, kaip tarkim keisti Europos reisuose ~180-200 vietų lėktuvus į ~50-70 vietų turbopropus ar pan?

    Kaip suprantu, aukštesnėje rinkos pusėje A380/747 analogiškai gana masiškai pakeitė mažesniais.

  7. Suzeme - 2020 11 11, 16:04

    Sutinku kad SAW Sabiha svarbus ir geras oro uostas- daug arčiau miesto ir netoli nuo Kadikoy rajono su geriausia kulinarija ir atmosfera.

  8. Kardiobatonas - 2020 11 11, 16:48

    @Augustinas Žemaitis. ATR – ne VW Golf, kuriam užpylei dyzelino – ir pirmyn į kelią. Jeigu orlaivis ilgai nenaudojamas, reikalinga jo patikra, reikia surasti ir įdarbinti įgulą ir t.t. Galbūt ilguoju laikotarpiu tokie lėktuvai būtų nenaudingi, bet tikrai sudėtinga susisukti per porą savaičių.

  9. Augustinas Žemaitis - 2020 11 11, 17:26

    @Kardiobatonas – na, tarkim, Air Baltic turi įgulas ir orlaivius (Q400) vietoje, kurie iki krizės buvo naudojami, nuomos atsisakyti nepavyko – bet vis tiek pasirinko dabar jų nenaudoti. Yra ir daugiau ne kažkokių daug metų „storage’inamų“ lėktuvų, ir įgulų turinčių teisę juos pilotuoti.

    Esmė ta, kad, jeigu planuoji, kad situacija užtruks, tarkim, 3 mėnesius, tai tada jo, jei nesusisuki per 2 savaites – gal visai neapsimoka suktis. Įdomu, kita vertus, ar būtų buvę aviakompanijų sprendimai šiuo atžvilgiu kitokie, jei jau kovą būtų žinojusios, kiek laiko viskas truks.

  10. Kardiobatonas - 2020 11 11, 17:48

    Būtent, pritariu. Patikslinu, nes įsivėlė klaida: Galbūt ilguoju laikotarpiu tokie lėktuvai būtų NAUDINGI, bet tikrai sudėtinga susisukti per porą savaičių.

  11. Simonas Bartkus - 2020 11 11, 17:52

    Jie būtų ne tik trumpam laikui naudingi, bet kokiems metams-dviems irgi, bet tai vistiek per trumpas laiko tarpas fleet planninge. Visi mato, kad jeigu tau gerai seksis Europoje su ATR, ateis Wizz Air su A321NEO ir sudegins tavo namą.

  12. mikas - 2020 11 11, 21:05

    Apie KGD keleivių šuolį, tai kiek žinau ir keleiviniai traukiniai į tą miestą nuimti nuo bėgių. Tai belieka skrist. Tai nenustebčiau, kad ir bilietų kainos yra kokios nors, su vietinės vyriausybės įsikišimu.

  13. Augustinas Žemaitis - 2020 11 11, 21:22

    @mikas – o koks pagrindimas traukinių nuėmimui? COVID tipo kad Lietuvos sienos nekirstų? Ekonominis nepagrįstumas? Bėgių remontas? Čia laikina, ar su visam?

    Aišku, nenustebčiau, kad kažkada Rusijoje galutinai įvyks lūžis ir žmonės iš traukinių persės į lėktuvus. Nes turbūt vienintelė ne trečio pasaulio šalis, kur žmonės dar masiškai važinėja „daugiadieniais“ maršrutais.

  14. mikas - 2020 11 12, 00:36

    @Augustinas – mano informacija nėra 100% tikra. Žinau kad pirmo karantino metu traukinys nebesustodavo Vilniuje, (nu tipo safety, jokio kontakto, jokių muitininkų ir ttt). Vėliau girdėjau kad visai cancelino. Bet ta info su visai cancelinimu yra Kazlų Rūdos geležinkelio pervažos budėtojo pasakymo prie užstalės lygio.

  15. Posparnis - 2020 11 12, 01:22

    Važiuoja tranzitiniai traukiniai:
    https://www.rzd.ru/ru/10024

  16. Skytomas - 2020 11 12, 13:27

    Matyti, kad šiandien Lietuvos oro erdvėje vyksta kažkokios USAF pratybos ir įdomūs žvalgybos aparatai skaraido.

  17. Posparnis - 2020 11 12, 15:14
  18. Ugnius - 2020 11 12, 18:11

    LOT įžengė į Čekijos vidinę rinką ir užvakar atidarė PRG-OSR. Gal dabar jau galim laukti VNO-KUN ar VNO-PLQ ? :D

  19. Spectator - 2020 11 12, 18:46

    LOT vis dar skraido kitoj realybėj panašu. Jiems reikia gero restructuring ir nesigirdi, kad jie šitą krizę tam išnaudotų?

  20. Laimonas Gryva - 2020 11 12, 19:29

    Kažin, kas ten KUN su ES-SAQ buvo? Degalus nupylė jie, ar ne preiš tūpimą?

  21. Andrius - 2020 11 12, 19:44

    @Laimonas Gryva – 2020 11 12, 19:29
    A320 neturi tokios galimybės.
    Degalus išpilti ore gali tik didesni ilgo nuotolio laineriai.

  22. Augustinas Žemaitis - 2020 11 12, 19:44

    @Spectator – tai gal krizė tą LOT PRG-OSR ir įkvėpė. Nėra kur dėti lėktuvų (kapitalo kaštai nuliniai) ir tikisi, kad vidiniai skrydžiai atsigaus pirmi, bei, galbūt, kad įmanoma perimti srautą iš autobusų/traukinių/automobilių.

    Tiesa, šiaip pagal važiavimo laiką tai maždaug VNO-PLQ.

  23. Kardiobatonas - 2020 11 12, 22:57
  24. Justinas - 2020 11 13, 01:57

    Manau dar yra momentas, kodėl Q400 ir kiti regioniai neaktualu.

    Kai dabar srautas pakritęs 80% ir daugiau, keliavimo įpročiai yra tokie, kad absoliučiai niekam neberūpi tvarkaraščiai ir dažnumai. Visi supranta, kad jei reikės skristi trečiadienį 13:30 tiesioginiu, tai ir skris. Jokios konferencijos taip ar taip nevyksta.

    Svarbu yra tik jungimai, kad kuo trumpesni būtų. Ką tai reiškai – matyt BT geriau apsimokėtų su CS300 (oj, A220) skraidyti 1-3-5–, o ne 12345-7 su mažesniu. Ne gana to, kad keliaiviai nori minimizuoti persėdimus, bet dar ir konkurencijos gerokai sumažėjo.

  25. Luna - 2020 11 13, 11:02

    http://avherald.com/h?article=4df212c7&opt=0

    Antonovui neužteko tako ilgio

  26. Augustinas Žemaitis - 2020 11 13, 12:51

    @Justinas – ne visai sutikčiau.

    1-3-5– ar 12345-7 gal kažkiek tiesos yra, bet visada yra momentas, ar skristi 1–4— su 50-70 vietų propeleriniu, ar neskristi visai – ir daug reisų yra šioje vietoje.

    Be to, dėl bilieto paieškos būdų, klientai dažniausiai perka ne optimaliausius jiems bilietus. Kažkas ieškos konkrečią dieną ir tiesioginio nebus – pirks su kitais netiesioginį, net nesužinos, kad gretimą dieną būtų buvęs tiesioginis. Ieškos į konkretų oro uostą ir nors gal yra jam patogus skrydis į oro uostą už 250 km apie tai net nesužinos. T.y. dažnis ir maršrutų kiekis dar tikrai gali „užgriebti“ keleivius.

    Sakyčiau, tiesiog, situacija grįžo į ~2000 m. pagal keleivių skaičius, galimybes stimuliuoti rinką, rinkos elastingumą ir t.t. Skirtumas tik tas, kad tada buvo SAAB 340B, SAAB 2000 ir daug gana retų reisų, kurių, aišku, niekada nebūtų buvę, jei būtų reikėję skraidyti su 737 ar A320 – o dabar panašią rinką mėginama paimti 150-200vietų reaktyviniais lėktuvais, kurie „įsivyravoo žaidime“ prie visai kitokios ~2019 m. rinkos.

  27. Justinas - 2020 11 13, 14:15

    Augustinai, sutinku, kad kai skrydžiai vien su A220, tuomet barjeras, nuo kurio apskritai bus skrydis tarp miestų – šiek tiek aukštesnis.

    Bet visų pirma Ryanair per 20 metų daug kartų įrodė, jog keleiviai balsuoja kojom už nepatogų tvarkaraštį, bet pigius bilietus. Kitaip tariant, daug maršrutų, kur 2000ais galbūt varinėjo Fokker 50 daily, susikonsolidavo ir dabar 2x weekly varinėja B737-800. To priežastis – 2x weekly 737-800 skrydžio savikaina vienam keleiviui krenta dukart ar kiek, ir daugelis kas moka iš savo kišenės prisitaiko prie skrydžio dienos ir laiko.

    Galim lengvai pasižiūrėt kaip atrodė Lietuva-Norvegija arba Lietuva-Anglija(bet-ne-Londonas). 2x weekly su gerom kainom visur nugali.

    Ir taip, yra tas mažas segmentas, kuriems reikia skristi čia ir dabar, ir jiems reikia tų Fokker 50 skrydžių ryte, ir jie gali mokėti po 300 į vieną pusę (geras pavyzdys Palanga-Kopenhaga), bet tada jie dažnai skrenda per hubą, o ne tiesiogiai.

    O dėl sužinos/nesužinos, Ryanair ir Wizz įrodė, kad sužinos :) viską jie sužino. Pamenu kai Vilnius-Reikjavikas paleido Wizz, emigrantų Islandijoje FB grupė dūzgė nuo komentarų. Visi labai greitai sužinojo, ir visi atmintinai žinojo tą 1—5– tvarkaraštį.

  28. Augustinas Žemaitis - 2020 11 13, 14:41

    @Justinas – kaip suprantu, pokytis ilguoju laikotarpiu įvyko ne 2x per savaitę 737 vietoj 7x per savaitę SAAB, bet labiau 2x per savaitę 737 vietoj 2x per savaitę SAAB (arba 7x per savaitę 737 vietoj 7x per savaitę SAAB) –

    Simonas turbūt turi senus LAL tvarkaraščius; kiek pamenu dažnumas buvo labai nedidelis, nors ir mažais lėktuvais, nes, tiesiog, tai buvo turbūt tų reisų riba tuo metu (Air Baltic didžiausias lėktuvas išvis buvo Avro RJ70, neturėjo net 100 vietų).

    Tiesiog tokį pokytį įgalino sparčiai kylantys keleivių srautai, kurie iš dalies pakilo ir dėl rinkos elastingumo (kurį, savo ruožtu, įkvėpė ir atviros Šengeno sienos, beviziai režimai) bei žemesnių kainų (kurias įgalino ir žemesnė 737 kėdės/kilometro savikaina).

    O dabar grįžome atgal: srautai sumažėjo, elastingumas dingo, „atviras Šengenas“ irgi prisivėrė, net jei vizos ir negrįžo, radosi kitų, gal dar sudėtingesnių, biurokratinių kliūčių.

  29. Kardiobatonas - 2020 11 13, 15:02

    Mielai nuvažiuočiau vizos į Vokietijos ambasadą, jeigu nereikėtų visų tų kaukių ir apsiplovimų dezinfoskysčiu, neliktų gąsdinimų ir perspėjimų, o oro uostų gyvenimas atgytų, kaip buvo prieš metus.

  30. Arnas - 2020 11 13, 15:49

    Paantrinsiu Justinui dėl 2x weekly tvarkaraščių. Man tokių tvarkaraščių „žinojimas“ yra nulinės vertės, nes paprastai, o ypač šiais laikais tie tvarkaraščiai yra kaitaliojami taip dažnai, kad prieš porą mėnesių ar net vėliau nusipirkęs bilietą su FR ar W6 gali iš karto žinoti, kad skrisi ne, tarkim, tiksliai 12 val., o apskritai skrisi tą dieną neaišku kurią valandą (nes tvarkaraštį pakeis) arba išvis „maždaug tą dieną“. Tuo tarpu ir aš pažįstu žmonių, kurie žino, kad „reisas yra trečiadienį ir sekmadienį“ ir planuojasi dienas tuo žinojimu, visai kaip „paskutinis traukinys išeina devintą, tai reikia spėti namo“ :)

  31. Simonas Bartkus - 2020 11 13, 18:01

    Lietuvos futbolo rinktinė žaisti rungtynių su Baltarusija į Minską skrenda lėktuvu. Kirsti sieną dabar paprasčiau būtent šitaip.

    Prieš kelias savaites Baltarusijos futbolo rinktinė irgi charteriu skrido į Vilnių.

  32. Justinas - 2020 11 13, 20:38

    Augustinai, visiškai nesutinku. Vilnius-Stavangeris nebuvo reiso, nėra, ir nebus 2x weekly su Saab340. Tokiam tiesiog nėra marketo.

    Koks buvo priešpandeminis Vilnius-Stavangeris srautas? Kontrastai padidinti „for emphasis“.

    1) 5 keleiviai per dieną, kuriems svarbu kalendorius, jie pasirengę mokėti 500 eur už return bilietą.
    2) 100 keleivių per savaitę, kuriems reikia skristi, biudžetas 200 eur už return bilietą.
    3) 300 keleivių per savaitę, kuriems nereikia skristi, bet jei kaina <100eur return, jie skrenda reikia nereikia.

    Tai prieš 20 metų 1) skrisdavo SVG-OSL-VNO. Iš tiesų tai absoliučiai neturi jokios reikšmės jiems, koks lėktuvas. Skirtumas yra tik SASui – kuo didesnis lėktuvas, tuo didesnė marža ant šitų keleivių. 2 grupė kartais skrisdavo į RIX, kartais skrisdavo ne tom dienom, bet jų realiai per mažai išlaikyti tiesioginį SVG-VNO. SVG-VNO atsirado tik tada, kai su 737-800 ar A320 avialinijos sugebėjo pasiūlyti dalį bilietų po 100 eurų. Prisidėjo šiti veikėjai, ir buvo įmanoma paleisti VNO-SVG. Biznis Wizzairo toks, kad didelė krūva keleivių skrenda visiškai su nuline marža, bet paleisdami VNO-SVG jie gali paimti dalį 1) grupės ir matyt visą 2) grupę.

    Būtent todėl yra krūva reisų, kur kai nebegali skristi A320 tiesiogiai, tiesiogiai nebegali skristi joks lėktuvas.

  33. Posparnis - 2020 11 14, 07:46

    Justinai, o tai kodėl tiesioginiu reisu keliskart per savaitę skraidantis mažesnis lėktuvas negalėtu išsilaikyti surinkdamas 1 ir 2 grupę?

  34. Arnas - 2020 11 14, 11:11

    Posparni, pats atsakėte į savo klausimą: „keliskart per savaitę“ ir „1 grupė“ nedera. Pirmai grupei reikia kasdien, o ne keliskart į savaitę, o vien iš antros grupės biznio nėra.
    Atsiprašau Justino, kad įsiterpiau :)

    Tuo tarpu Wizz pridėjo 1x weekly LWO.

  35. Augustinas Žemaitis - 2020 11 14, 12:09

    Realybėje keleiviai nėra kažkokios diskrečios grupės – jos persilieja, ypač pirma su antra.

    Tai yra, kažkam tinka 500, kažkam 400, kažkam 300, kažkam 200 – tai priklauso ir nuo pajamų ir t.t.

    Yra kažkiek, kam reikia skristi konkrečią dieną, gal kiek daugiau kuriems tinka ir diena pirmyn/atgal ir labai nedaug tokių, kuriems tinka išties bet kada (daugelis turi konkrečiu metu darbus, atostogas ir pan.).

    Gausu „tarpinių variantų“ – tokių, kurie pvz. sutinka mokėti 300 jei tą dieną ir 200 jei dieną pirmyn/atgal (pats dažnai būnu tokioje grupėje: esu pasirįžęs kažkiek primokėti už geresnį laiką / trumpesnį persėdimą / tiesioginį skrydį, bet ne beribę sumą).

    Tikslūs skaičiai kiek kokių keleivių priklauso nuo reiso. Aišku kokio Vilnius-Baris, turbūt, niekada neapsimokės Q400, nes ten iš viso daug kas skraidė tiesiog dėl to, kad yra toks reisas ir pigus, o pigumą garantavo ir 738/A32X tipo lėktuvai. Bet yra ir reisų, kur didesnis „realus srautas“.

    Be to, kas yra tiek šiandien, tiek 2000 m. (bet nebuvo pernai) – daug mažiau bent kiek realesnių alternatyvų. Kokiam laiką itin vertinančiam žmogui gal norėtųsi trečiadienį, bet va kad trečiadienį ne tik brangiau, bet dar ir su 10 val. persėdimu, o ketvirtadienį ar net penktadienį tiesiogiai (ar su 1 val. persėdimu per kažkokį optimalesnį hub’ą į kurį skraidoma 3x per savaitę). Toks žmogus gali ir reikalus priderinti prie skrydžių, o ne atvirkščiai, kaip buvo įpratęs. Kai įprastu metu po visą Europą būdavo daug pasiūlymų su 1-2 val. persėdimu už panašią kainą, tai buvo kitaip.

  36. Ugnius - 2020 11 14, 12:29

    @Arnas – nu tai Wizz biznis ir būdavo surinkti tuos 1 grupės keleivius, kurie gali skristi su jais, ir pasiimti iš jų yieldą. Gi tikrai ne 3 grupės vežimas už €9.99 atnešdavo visą pelną low-costams. Dabartiniame pandemijos kontekste 3 grupės keleivių nebeliko, tai diskusija iš principo turėtų būti apie tai, ar aviakompanijoms labiau apsimoka skraidyti su tuščiais 50-70 turbopropais, ar su tuščiais A320/B737 lygio lėktuvais.

    @Justinas – visiškai nenoriu sutikti su tuo “keleiviai išmoksta tvarkaraštį” argumentu, vien dėl to kad tie tvarkaraščiai yra itin nepastovūs, ypatingai tai Wizz mėgsta keisti juos pagal mėnulio fazes :) net ir tas pats pavyzdyje minimas VNO-KEF ne visą laiką buvo 1–5-. Jeigu gerai atsimenu S17 skraidė 2–6-, o S19 skraidė 3—7. Jau nekalbu apie paros meto svyravimus, nes net ir skraidant 1–5- buvo sezonų, kada tai būdavo ankstyvo ryto skrydis, o būdavo ir tokių, kada grįždavo į VNO 3h nakties. Tad nieko čia labai neįsiminsi, kai tie tvarkaraščiai yra visai nepastovūs

  37. Augustinas Žemaitis - 2020 11 14, 16:21

    Ar kas nors skrido Turkish su nemokama nakvyne nuo naujo oro uosto atidarymo? Ar veža į Stambulo centrą, kaip neretai darydavo seniau, ar turi kažkur ten viešbučių palei naują oro uostą?

  38. lp - 2020 11 15, 17:28

    Veza prie senojo Ataturko

  39. mikas - 2020 11 15, 21:29

    Prisireikė į Portugaliją, darbo reikalais. Tai Returnas virš 2000€. Darbdavys nenori tiek mokėt. Yra ir už 350, bet ten į vieną pusę 31val kelionė,o atgal 45val :) taip keliaut aš nenoriu ;)

  40. Simonas Bartkus - 2020 11 16, 09:55

    Liūdnai http://www.kun.lt atrodo, po šiandienos Ryanair išvykimo į Dubliną, sekantis išvykimas tik po trijų parų – ketvirtadienį 16 val.

  41. Andrius - 2020 11 16, 11:10

    Užtat IL76 dabar atvyksta į KUN.

  42. Kardiobatonas - 2020 11 16, 11:28

    to Andrius. Kada leidžiasi?

  43. Andrius - 2020 11 16, 11:33

    Ka tik nusileido

  44. Simonas Bartkus - 2020 11 16, 12:20

    Tikėjausi, kad prasidės mergeriai nuo kokio didelio susijungimo Europoje, bet panašu, kad ne: Korean Air ruošiasi įsigyti Asiana Airlines ir sujungti į vieną bendrovę (Asiana brandas turėtų išnykti, greičiausiai ir Star Alliance praras narį). Čia Korėjos Asiana gelbėjimo plano dalis – valstybė duos pinigų Korean Air, įvydkyti šį pirkimą. Jeigu viskas pavyks, Korean Air valdys 60% tarptautinių skrydžių iš Pietų Korėjos.

  45. Kardiobatonas - 2020 11 16, 12:34

    Europos šalys turbūt gerokai lengviau dalina (žada dalinti) pinigus nuo pandemijos nukentėjusiam verslui, todėl niekas neskuba jungtis. Kita vertus, kam skubėti tai daryti, jeigu lėktuvai vis tiek ant žemės išrikiuoti ir nėra jokio veiksmo.

  46. Augustinas Žemaitis - 2020 11 16, 14:55

    Manau Kardiobatonas teisus. Pietų Korėjoje paprasčiau iš tos pusės, kad epidemijos eiga ir valdžios reakcija nuspėjama. Tai yra jau balandį buvo galima numatyti, kad lapkritis atrodys maždaug taip, kaip atrodo – ir, tiesą pasakius, tas lapkritis smakriai nesiskiria nuo gegužės / birželio / liepos / rugpjūčio / rugsėjo / spalio. Tik menkai keitėsi (buvo „fine-tune’inami“) kažkokie ribojimai, įskaitant ir kelionių ribojimus (įprasta tvarka, kad 14 d. izoliacija iš visur, nuo balandžio ir nenusimato, matyt, esminiai keitimai).

    Tuo tarpu Europoje kas kita, viskas iš esmės keičiasi net ne kas mėnesį, o kas savaitę. „Karantino tikrai antrąkart nebus“ – še tau karantinas ir pan. Dabar kažkoks susijungimas būtų labai rizikingas veiksmas, iš esmės loterija, katė maiše, nes priklauso nuo vyriausybių veiksmų aviakompanijų vertė, verslo galimybės – o tie veiksmai absoliučiai neprognozuojami (ir čia kalbu daug plačiau, nei vien „įlies pinigus ar neįlies“ – bet ir visi ribojimai, draudimai ir t.t.). Pietų Korėjoje, tuo tarpu, jau daugmaž galima numatyti, kas toje rinkoje nusimato kitais metais (bent jau galima numatyti daug geriau, nei Europoje).

  47. randomq - 2020 11 16, 15:32

    W6 į vietinių Norvegijos skrydžių erdvę kala dar du svarbius reisus iš OSL: Stavangeris( 2 skrydžiai per dieną), ir Harstad(Narvik). Abu startuoja dar prieš žiemos šventes, kainos į visišką minusą..
    Jei kas būtų pasakęs, kad Tromsø, Bodø ar Narvikas kainuos 9, ar 3 Eur, kaip kad man teko susirast..

  48. Aras - 2020 11 16, 15:46

    Po Modernos vakcinos efektyvumo annoucmento (95%), vėl akcijos žaliuoja avialinijų ar kitų turizmo žaidėjų pvz. booking’o. Tiesa, mažesniais tempais kol kas nei po Pfizer’io.

  49. Lithuanian Planespotters - 2020 11 16, 21:48

    Šiandienos IL-76 KUN pro komandos objektyvus:

    https://www.facebook.com/LithuanianPlanespotters/posts/3655732577827195

  50. c2h5oh - 2020 11 17, 09:41

    @Aras „vėl akcijos žaliuoja avialinijų ar kitų turizmo žaidėjų“

    Na tai žinoma – o kai vakcija realiai pasirodys ir prasidės jos naudojimas praktikoje, akcijos raudonuos. Čia „racionalus“ akcijų rinkos veikimas – buy the rumour, sell the news.

  51. Pranas - 2020 11 17, 10:49

    Žaliavimas tuoj pasibaigs, Easyjet rezultatus paskelbė ir jie tragiški palyginus su ankščiau skelbtais Ryanair ir Wizz Air skaičiais.

  52. Edis - 2020 11 17, 11:42

    Nuo pavasario Lufthansos grupe neteiks nemokamu uzkandziu bei gerimu Europos skrydziuose. Liks tik nemokamas vanduo.

  53. Giedrius - 2020 11 17, 12:22

    Laikinai, ar visam laikui? Bus tikrai Lufthansa by ryanair :)

  54. Spectator - 2020 11 17, 12:56

    Na wow, COVID nukilino nemokamą Warsteiner alų ir guminį sumuštinį, neįtikėtina.

  55. mikas - 2020 11 17, 13:19

    Gal iš to bus naudos, nes sutrumpės eilės prie wc.

    Beje, čia man fenomenas tos eilės, gal net vertas Simono plunksnos.

  56. Augustinas Žemaitis - 2020 11 17, 13:46

    Įdomu, ar belikęs bene labiausiai įsiminęs aviakompanijų maistas, nors nevalgiau jo jau gerą dešimtmetį – šalti šlapi ČSA sumuštiniai?

  57. Arnas - 2020 11 17, 14:52

    Wizz, atrodo, praregėjo ir pirmą kartą padarė karpymus adekvačiam laiko tarpui: iš VNO nuimta daug krypčių iki pat S21.

  58. Kardiobatonas - 2020 11 17, 14:58

    Mažiausiai pastarąjį dešimtmetį visi pokyčiai skrydžiuose tik blogina sąlygas keleiviams.

  59. Ugnius - 2020 11 17, 15:42

    Tuo pačiu Wizz šiek tiek persigalvojo dėl LWO, ir grąžins tik gruodžio vidury šventiniam laikotarpiui (sausį po pirmųjų savaičių vėl planuoja nebeskraidyt). Analogiškai padaryta ir su NCE bei BCN

  60. Wincas - 2020 11 17, 16:17

    Kažkaip labai išpindėję europiečiai, sėdi į seną 757 AA lėktuvą, salonas nerenovuotas nuo 1975m. Gauni kolos ir spakainas skrendi stebėdamas CRT ekranas prisuktą 4 varžtais prie lubų ir sunkiai judančią stiuardesę tarp eilių, kuri panosėje sau kartoja jog sportuos nuo rytojaus :)

  61. Aras - 2020 11 17, 20:45

    @ Pranas

    Gal taip, gal ne. Kol kas šnd po paskelbimo nenukrito net 2%, kai nuo Pfizerio pakilę 40% :)

    @c2h5oh
    Nelabai suvedu logikos, kodėl būtent šiuo atveju gandai yra stipresni paremti faktu, nei faktas, kai pradės skeipinti. Reiktų tikriausiai palaukti, nes logiškai žiūrint, pats faktas skiepijimo psichologine prasme, ne ką silpnesnis nei žinių apie tai. Tikriausiai dauguma supranta, kad čia psichologinė tik pusė, kur nauda reali gal bus kitą žiemą, gal nebus. Tad belieka žiūrėti dabar kas faktiškai vyksta, su prognozėm sunku.

  62. Aras - 2020 11 18, 09:14
  63. c2h5oh - 2020 11 18, 09:19

    @arnas:

    kai prasidės realus skiepijimas, paaiškės, kad realybė gerokai nutolusi nuo šios savaitės fantazijų (vakcina = COVID nebėra):
    – skiepijimas nevyks taip greitai
    – dalis pasiskiepijusių susirgs COVID (juk skelbiamas efektyvumas 90%)
    – dalis pasiskiepijusių turės sunkių šalutinių poveikių (dabar tie šalutiniai poveikiai nežinomi, nes vakcina nėra gerai ištirta).
    – dar kažkas, kur realybė pasirodys ne tokia rožinė

  64. trolis - 2020 11 18, 12:22

    viena diena tiesiog atsibos visiems tas cirkas ir tiek. aisku jau, kad panaceja skiepijimas nebus, nes reikes skiepytis kasmet. tai ka planuoja – kad lakstys visi su „pusmeti i prieki galiojanciu“ skiepu planu boardinge?

  65. Augustinas Žemaitis - 2020 11 18, 12:46

    @trolis – na, skiepų reikalavimai nieko naujo, tiesiog, kad Europoje to beveik nebuvo. Bet keliaudamas po Lotynų Ameriką ar Afriką (ypač jei ne tiesiai iš Europos ir atgal, o per kelias šalis vienoje kelionėje) neišvengiamai ir dabar susidursi su reikalavimais turėti skiepų pasą ir vienokių ar kitokų skiepų štampais, ir tai realiai tikrinama. Skiepų pase daromos žymos, kada skiepyta kas per visą gyvenimą, iki kada galioja skiepas – tos datos tada matosi pareigūnams. Tai teoriškai gali būti ir su COVID skiepu tokia tvarka.

  66. Augustinas Žemaitis - 2020 11 18, 12:48

    (gal dar pamenate kaip Lietuvos moterų krepšinio rinktinė pasaulio čempionate Lotynų Amerikoje patyrė techninį pralaimėjimą, nes atskrido nepasiskiepijusi nuo geltonojo drugio ir reikėjo politinio sprendimo, kad jas įleistų į šalį)

  67. Kardiobatonas - 2020 11 18, 13:01

    Augustinas Žemaitis turbūt bus visiškai teisus. Vizų gal ir nereikės, o štai skiepų pasą turėsime vežiotis. Mums Europoje tai atrodo labai jau neįprasta, bet turbūt teks priprasti ir nieko baisaus nenutiks. Juk sezoninis gripas taip pat pavojinga liga ir nieko, visi apsiprato. Kažkas susergam. kažkas numiršta. Toks gyvenimas.

  68. trolis - 2020 11 18, 13:41

    Apie tai ir kalba – kad is sezoninio gripo lygio ligos padarem drambli ir didziule panika. Taip, liga pavojingesne kazkiek, gal kazkiek mirtingumas didesnis, gal plitimas spartesnis, bet faktas, kad visi Spanish Flu tipo doomsday scenarijai nepaejo.
    Dabar farmacija issicashins neblogai ant vakcinu, biurokratai tures uzsiemimo su skiepu pasais ir pan, kuriu prikurs 28 variantus, nes EU savo lygiu kazko nespes, UK nenores, o USA dar kazka sugalvos ir pan.
    Tada teta oro uosto bordinge VNO bandys autoritetingai ivertinti, ar butent tos firmos skiepas tavo butent tokiam skiepu pase tiks skrydziui i pvz Rodezija.
    Beviltiska iki negalejimo. Daugiausia naudos dave sienu uzdarymai – sakykim USA uzsidare kova ir Covid isnyko. EU salyse (didziojoje dalyje – panasiai. Darymas del darymo be realaus efekto. Svarbu, yra parama kur papompuoti.

  69. Justinas - 2020 11 18, 14:38

    Sakyti, kad farmacija išsicashins ant vakcinos yra šiek tiek drąsu. Kol kas aviacija gavo žymiai daugiau paramos iš valstybės nei ta pati farmacija, kas yra vienas didžiausių paradoksų.

  70. Posparnis - 2020 11 18, 14:56

    Įdomu, as pas mus oro linijos irgi pelnosi iš keleiviu pirkiniu?

    Radau internete:

    controversy in 2015 when it became clear that the reason passengers were asked to show their documents to shops when making purchases was so that the businesses could claim back the duty-free VAT – rather than passing it onto the customer. A riot ensued, and now a number of shops have pledged to pass the savings back to the people.

  71. Mindauqas - 2020 11 18, 15:40

    Wizz Air apkarpė, bet vis tiek vis dar skris sausio 1 d. 6 ryto į Larnaką:)

  72. Pranas - 2020 11 18, 15:57

    Tai jie dar siūlo naujus metus sutikti lėktuve skrendant iš Londono :)

  73. trolis - 2020 11 18, 17:40

    @Justinas – farmacija – pati ta industrija kuri altruizmo vedama padalins vakcinas, ypac kai vyks nevaikiskos varzybos, kas jas gaus pirmas.
    Kad i avialinijas buvo pripompuota (valdiskas) – sutinku. Uz tai gausim benefitu – nebebus neskaniu LH sumustiniu ir LH nebereikes meluoti (kaip pries Covid) kad ten kazkas su cateringu negerai – delto puse metu maisto neturim

  74. trolis - 2020 11 18, 17:49

    tuo tarpu FAA re-sertifikavo 737 MAX. lektuvai gales pradeti laisvai skraidyti po keliu modifikaciju (mainly SW)

  75. Artūras - 2020 11 18, 18:46

    Del pfizer pareiškimų nebūčiau toks optimistiškas ilguoju laikotarpiu (akcijų rinkoje), žinant kad įmonė yra teista dėl apgaulingos rinkodaros (Fraudulent Marketing) ir sumokėjusi 2,3 mld USD.

    Šiaip manau, kad ateis pavasaris ir visiems labai reikės atostogų ir visi bus žiauriai pavargę nuo tų visų covidinių nesąmonių ir galiausiai spjaus į viską, apsidraus ir skris kur akys mato (būsiu vienas iš tokių).

  76. Justinas - 2020 11 18, 22:07

    @trolis jokiu būdu negyniau farmacijos. Man tik atrodo absurdiška, kad pasaulio vyriausybės tiek daug pinigų metė į avialinijas, ir kitas industrijas išsaugoti darbo vietas, ir tiek mažai į farmaciją. Tai dėl to farmacininkus pasipelnymu barčiau paskutinius.

    Economist rašė:

    Yet even boosting vaccine funding tenfold to $100bn or more, in line with the most ambitious proposals, pales in comparison with the $7trn which governments across the world have spent or pledged since the pandemic began in order to preserve incomes and jobs. The real extravagance would be to wait until a successful vaccine candidate emerges before rushing to boost production. In terms of the economic output that is saved, to say nothing of lives, it would make sense for the world to spend as much as $200bn on bringing forward an effective covid-19 vaccine by just one week.

  77. c2h5oh - 2020 11 19, 09:40

    Dėl skiepų pasų ES viduje. Kas juokingiausia, skiepų pasai ES viduje jau dabar privalomi – šunims :)
    Ypač kas skrido lėktuvu su šunim ar katinu, žino – toks mėlynas paselis su atžymom apie visus skiepijimus.

  78. jpou - 2020 11 19, 10:03

    @Posparnis

    Nereikia rodyti duty-free dokumento jei sakai kad esi incomming o ne outgoung customer. Isbandyta ne viena karta.

  79. Linas - 2020 11 19, 10:08

    @trolis
    dėl MAX re-sertifikavimo ir darbų, kuriuos B kompanija turės atlikti, tai nesakyčiau, kad jų tiek mažai:
    The FAA requires the installation of new flight control computer (FCC) software on all 737 MAX, the revision of existing Airplane Flight Manuals (AFM) to incorporate new and revised flight crew procedures, the installation of new MAX display system (MDS) software, the changing of horizontal stabilizer trim wire routing installations, the completion of an AOA sensor system test, and the carrying out of an operational readiness flight.

    The FAA must approve 737 MAX pilot training program revisions for each US airline operating the MAX and will retain its authority to issue airworthiness certificates and export certificates of airworthiness for all new 737 MAX aircraft manufactured since the FAA issued the grounding order. Airlines that have parked their MAX aircraft must take required maintenance steps to prepare them to fly again.

  80. Linas - 2020 11 19, 10:10

    Kažkaip abejoju ar AA spės pakelti į orą MAX dar šiais metais, kaip yra suplanavusi savo tvarkaraštyje berods 29DEC…

  81. RS - 2020 11 19, 10:51

    Mano supratimu, kad dauguma su airflane flight manuals, crew prcedures susijusių darbų buvo atliekami nelaukiant galutinės išvados ir yra pakeliui, taip pat soft update nėra kažkas labai nutolusio nuo veiklos daromos per orlaivių check’us. Kas kiek nustebino ir atrodo, jog gali užtrukti, tai „changing of horizontal stabilizer trim wire routing installations“ – kas galimai reiškia orlaivių grąžinimą iš parkingų į gamyklą ir gerą visokių panelių, grindų pralupimą patikrai ir pokyčių įgyvendinimui.

  82. trolis - 2020 11 19, 11:36

    Norwegian is applying for bankruptcy protection for two subsidiaries in Ireland – one of the subsidiaries is responsible for the company’s fleet.

  83. Linas - 2020 11 19, 12:17

    @RS
    mano kuklia nuomone, tai viskas nuo softo iki hardware ir trainingo programų – kas suprantama kalba glaustai parašyta ataskaitoje, technine kalba reiškia šimtus puslapių detalių planų, kur, ką ir kaip keisti, perinstaliuoti ir apmokyti ir visa tai turi dar būti suruošta ir pateikta FAA patvirtinti ir tik tada B Company galės tai pradėti diegti, o avialinijos galės pradėti mokyti pilotus. Ar tam tikrai pakaks mėnesio…? Abejoju…
    Bet čia tik jau naudotiems MAX’ams, kuris yra pas avialinijas ir jau skraidė. Tiems, kurie dar neperduoti ir yra pas B sandėliuojami, dar daugiau patobulinimų turės būti atlikta ir atskiro FAA leidimo reikės juos sertifikuoti:
    „FAA … will retain its authority to issue airworthiness certificates and export certificates of airworthiness for all new 737 MAX aircraft manufactured since the FAA issued the grounding order.“

  84. oleg - 2020 11 19, 13:08

    nezinau, kur dabar dalintis naujienomis reikia – cia arba Simono patreone

    bet stai Lufthansa dalinasi skaiciais:
    New Report: The State of Travel and Mobility Tech in Asia
    https://mailchi.mp/3bf1fd3ad3ce/nybnkjwy8e

  85. Kardiobatonas - 2020 11 19, 13:54

    737MAX atgimimas įvyks greičiau negu mums atrodo. Net neabejoju, kad Boeing vadovybė jau seniai ištyrė inžinierių klaidas ir pasiruošė jas ištaisyti. Liko vienintelis žingsnis – sutvarkyti formalumus valdiškose kontorose.

    Čia panašiai kaip su COVID-19 vakcina. Toks vakcinos jau yra ir galima žmones skiepyti, tereikia, kad priežiūros institucijos uždegtų žalią šviesą.

  86. trolis - 2020 11 19, 14:43

    idomesnis komentaras, apie tai, ka galima sutinkti at FL20:
    https://www.youtube.com/watch?v=mK5sFpWOVpY&feature=youtu.be&t=415 (mazdaug nuo 06:50, jei tiesiai nepasileidzia)

  87. Kardiobatonas - 2020 11 19, 15:02

    LH skrydis VNO-FRA šiandien vėlavo 7 val. Kas nutiko?

  88. Saulius - 2020 11 19, 17:49

    Gal kas nors zinote palankiausia buda nuskristi i Tenerife gruodzio men arba sausio pradzioj? svarstau pabuti ten menesi ziema.

  89. Luna - 2020 11 19, 18:19

    Nov/Tez planuoja tiesioginius skrydžius, tikrai būtų patogiausias būdas, nors turbūt nepigiausias

  90. Aras - 2020 11 19, 18:53

    @ Saulius.

    Rekomenduoju per Varšuvą. Ryanair skrenda 2 kartus į savaitę, yra dienų, kai kainos juokingos, net 100 EUR nesiekia į vieną pusę.

  91. Rokas - 2020 11 19, 21:07

    Aš per Lufthansa pirkau, tekėjo ašaros dėl kainos(~400, prieš porą mėn. buvo 150), bet Tezas turi tik 2 išskridimo datas ir vietos kojoms mažiau, nei Ryanairas.

    Varšuvos Ryanas netiko dėl nepatogumo dėl kelionės, viešbučio grįžus(jei nenori per naktį minti namo), bagažas, parkingas, gaunasi labai panašiai.

  92. Saulius - 2020 11 20, 10:24

    Ok paziuresiu dekui. Dar svarstau Tenerife vs Kipras. Idomu, kur geriau per pandemija. Panasu, kad Kipras pigiau, bet oras turbut prastesnis butu sausi vasari

  93. Kardiobatonas - 2020 11 20, 10:38

    Tenerifė buvo smarkiai išbrangusi per kelis pastaruosius metus, bet dabar viskas gali būti pasikeitę. Reikia žmogaus, kuris neseniai lankėsi.

  94. jpou - 2020 11 20, 11:03

    @RS & @Linas

    Dirbu AS9100 organizacijoje kaip ir B. Change Management ir Release Control by design nevyksta greitai, nes negali releasinti visko vienu metu. Darant dokumento ar proceduros review, visi supporting dokumentai turi buti jau patvirtinti naudojimui. Audotuojant i tai kreipiamas didelis demesys.

  95. Augustinas Žemaitis - 2020 11 20, 12:25

    Šalys, kur šilta, geri paplūdimiai ir galima būti šiuo metu be izoliacijos:

    *Brazilija (nereikia nei izoliacijos, nei testo, viskas kaip po senovei)
    *Maldyvai (reikia testo)
    *Egiptas (reikia testo)
    *JAE / Dubajus (reikia testo)
    *Meksika (nereikia nei izoliacijos, nei testo)
    *Dominikos Respublika (nereikia nei izoliacijos, nei testo) ir dar kai kurios mažesnės Karibų salos bei Centrinės Amerikos šalys (bet į daug jų sunkoka patekti)

    Taip pat šalys kur patekti įmanoma, bet jos dėl vienų ar kitų priežasčių „ant ribos“ žiemojimui:
    *Turkija (nereikia nei izoliacijos, nei testo, bet jau vėsiau)
    *Indonezija / Balis (bet gana sudėtingas procesas, bevizio režimo nebėra)
    *Pakistanas (reikia vizos, kaip visuomet, ribotas buvimo laikas)

  96. Augustinas Žemaitis - 2020 11 20, 12:27

    (patikslinu, kad iš „kur patekti įmanoma iš vėdos“, Indonezijoje reiktų saviizoliacijos, paminėjau tiesiog dėl to, kad patekti dabar įmanoma su viza ir tai populiari „žiemojimo“ kryptis šiaip tai daug kas ir izoliuojasi dėl to)

  97. Augustinas Žemaitis - 2020 11 20, 12:30

    Ir dar plius Tanzanija / Zanzibaras (kaip suprantu nėra nei testo, nei izoliacijos, ir, švelniai tariant, abejotinais oficialiais duomenimis COVID nebėra nuo gegužės nė vieno atvejo – tik Šiaurės Korėja ir Turkmėnija COVID, oficialiais duomenimis, valdo geriau :) )

  98. Kardiobatonas - 2020 11 20, 14:03

    Tanzanijos/Zanzibaro rodikliai išties stebina ir neapleidžia abejonės, kad jų pateikti skaičiai nelabai atitinka tikrovę.

  99. trolis - 2020 11 20, 14:39

    reiktu tu saliu spauda paskaitineti – kas ten gvildenama. nes paziurejus i musu portalus susidaro ispudis kad atemus „kasdienius rekordus“,“JAV uzfiksuota tiek atveju“, „profesorius pasake, kaip bus toliau“, „profesorius pasake, kuo virusas kitoks“, kasdienius pasvarstymus apie karantino pratesima ir pan antrastes isivyrautu nyki tustuma

  100. Saulius - 2020 11 20, 15:50

    Bet dar idomu, kokia situacija tose salyse, nes pvz mes svarstem Kipra, o pasirodo ten ziaurus ribojimai, net kai kurie miesteliai uzdaryti nuo kitu, niekas nedirba, tik maisto parduotuves ir vaistines, komendanto valanda.. tas pats Portugalijoj.

  101. Arturas - 2020 11 20, 16:21

    Portugalijoje ( kurioje dabar randuosi) nera taip ziauru… Taip yra komendato valanda: darbo dienom nuo 23.00 iki 5.00 ryto, savaitgaliais nuo 13.00 iki 5.00 ryto. Darbo dienom resotaranai, kavines iki 22.30 ( Porto mieste). Taigi, jei naktinis gyvenimas nedomina, nera taip blogai. Komendato valndomis, galima iseiti pasivaikscioti, sportuoti arba maisto atsinesti ( savaitgaliais restoranai kurie dirba teikia maista tik issinesimui…

  102. Saulius - 2020 11 20, 20:46

    Arturas, o ar galima lauke buti be kaukes?

  103. Arturas - 2020 11 21, 00:24

    Kaukes privalomos ten kur neįmanomas saugus atstumas….judriose miestu gatvėse… Viduje ( parduotuves, restoranai ,transportas kt.) kaukes privalomos nuo Covid pradžios…. o realybe tokia kaip ir visur… kai kas nešioja, kai kas ne…. Baudų dydis nuo 100-500€… Mažesniuose miestuose pastebėjau, kad kaukes nešiojamos viduje, o lauke daug kas be jų…

  104. Saulius - 2020 11 21, 10:47

    Nu supratau, aisku idomu kaip bus sausio menesi, bet visai gal svarstomas variantas. O kazin kaip ten su internetu? ar imanoma gauti air b n b su labai geru internetu?

  105. Arturas - 2020 11 21, 14:32

    Su internetu Portugalijoje man asmeniskai problemu neteko tureti… Dirbu remote ir visi Airbnb kuriuose buvau ( net provincijos miesteliuose ir vienkemiuose) turejo WIFI kuris be problemu veikė…

  106. Saulius - 2020 11 21, 17:57

    Na dekui uz informacija, reikes spresti po svenciu, ar Portugalija, ar Kipras, ar Ispanija, pagal visus reikalavimus ir skrydziu galimybes.

  107. Giedrius - 2020 11 21, 18:47

    Dar Peru lyg ir įsileistų be karantino kiek suprantu, reikia testo, tik aišku nuskristi sudėtinga.

  108. Augustinas Žemaitis - 2020 11 22, 00:13

    @Giedrius – taip, Peru irgi galima; yra gana daug valstybių, kurios įsileistų. Ir Ekvadoras (su testu), Kolumbija (be testo), Afganistanas (be testo), Bolivija (su testu, lyg tai patvirtintu konsulate), Paragvajus (su testu ir draudimu), visa eilė Afrikos šalių (Somalis, Zimbabvė, Kongo DR, Sudanas ir pan., paprastai su testais) ir t.t.

    Surašiau tas, kurios gana logiškos kryptys „peržiemoti“, nes, kaip suprantu, čia daugiausiai žmonės dėl paplūdimių / karščio klausinėja, su galimybe sąlyginai normaliai nuskristi ir reikalui esant (pvz. kam nors užsidarant) grįžti – tačiau sumažinus kriterijus variantų išties yra gerokai daugiau.

    Realiai už Azijos ribų, iš akies, jau kokia pusė ar daugiau šalių dabar yra atviros be izoliacijos ten nuvykus.

  109. Inpol - 2020 11 22, 11:19

    Kosta Rika kiek zinau irgi isileidzia, raso:
    Residents of the following countries are permitted to visit:
    As of November 1, 2020 = ALL Countries, tik testo reikia
    Ten nuo gruodzio „vasara“ prasides

  110. Giedrius - 2020 11 22, 13:21

    Na man Peru, Čilė, Argentina irgi labai logiškos kryptys žiemai. Tik, kad brangiau ir sudėtingiau, nes ne tokios populiarios kaip Azija.

  111. Augustinas Žemaitis - 2020 11 22, 13:36

    Čilė ir Argentina uždarytos.

    Čia padariau rimtą analizę skirtingų valstybių koronaviruso statistikos ir taikytų priemonių nuo pat metų pradžios iki dabar, gal pravers sprendžiant kur žiemoti :) :

    http://augustinas.net/kodel-koronavirusas-salis-paveikia-skirtingai-objektyvus-palyginimas-19843

  112. trolis - 2020 11 22, 22:16

    Cile nuo rytojaus atsidaro, bet tik per SCL. Argentina kalba apie 29 diena. Brazilija atidaryta nuo vasaros, tik visus mano turetus skrydzius sioms dienoms AF ir Co atsauke.
    The Economist itrauke Buenos Aires kaip viena pigiausiu miestu siuo metu. Pasiemus AirBnB kokiam Palermo rajone butu visai smagu workation pasidaryti.

  113. Augustinas Žemaitis - 2020 11 22, 23:27

    @trolis – gali Turkish į Braziliją imti, pas juos kainodara bent jau prieš keletą dienų bvuo tokia, kad ar rytdienai perki, ar naujiems metams, kainos tos pačios (jos – su dviem lagaminais, nakvyne Stambule, kiek suprantu).

  114. mikas - 2020 11 23, 12:47

    Man čia viena durna mintis neduoda ramybės, jei jau kažkur važiuot toliau norisi. Taigi, kaip pensininkas paburbėsiu, o kas gi bus, jei tokioj Kosta Rikoj, Brazilijoj ar dar kažkur, imsi ir pasigausi Covidą. O jei dar sunkesnėj formoj atsitiks tas reikalas.

  115. to mikas - 2020 11 23, 14:44

    tai reikia saugesnes valstybes žiūrėti, kur sveikatos aspaugos sistema rimtai atrodo in case of arba kur bent draudimas padengia. Kanarų salos, bėje, draudžia nuo koronos visus atvykstančius by default ;)

  116. oleg - 2020 11 23, 14:45

    Panic grips Shanghai airport after employees are sealed in for coronavirus testing

    https://www.washingtonpost.com/world/asia_pacific/coronavirus-china-shanghai-airport-tests/2020/11/23/2ed3922e-2d37-11eb-9dd6-2d0179981719_story.html

    The reason that more than 17,000 employees were sealed inside Shanghai’s main airport on Sunday? Seven cases of the novel coronavirus were linked to the cargo unit.

    Earlier at a news conference, officials blamed a cargo flight from North America as the possible source of the outbreak, while promising cargo workers access to a vaccine.

    China has kept its coronavirus case counts enviably low by cracking down hard on new clusters — harder, perhaps, than any other country. Earlier this fall, the cities of Qingdao and Kashgar each tested millions of residents in a matter of days to guarantee that small clusters had been snuffed out. Photos showed long lines in the streets after dark.

  117. to mikas - 2020 11 23, 15:21

    tai turbut pasveri,kokia ta rizika. jeigu esi jaunas ir neturi jokiu gretutiniu ligu tai turbut pasigaut ta covid ir ypac kad prireiktu ligonines tai tikimybe nera didele, kiek gal kokie 5 proc? nezinau kaip kiti, bet tokiu atveju ir Lietuvoje nesijausciau labai saugiai, gal ne visi esat susidure su ligoninem ir netureje jokio kuriozu :D :D

  118. Saulius - 2020 11 23, 15:23

    O gal kas esate Cekijoje? idomu ar tiesa, ka sis zmogus raso, baisu kazkaip:

    We have a total curfew. Everything beside food stores is closed, and even the food stores are very, very limited (only open during some days of the week). Mandatory face masks even when alone in the outdoors, or in your own car. Police abusing citizens for banal violations. Insanely high fines (like 1x average monthly salary) for banal violations. Drone surveillance. Data from credit card usage and mobile phone carriers being used to punish citizens.
    Artificially created queues for food.
    Czechs have less freedom than during Nazi occupation and I’m not even joking.

  119. Augustinas Žemaitis - 2020 11 23, 18:52

    @mikas – manau, jei nesi rizikos grupėse, čia panašiai kaip su aviakatastrofomis / terorizmu bei kitais „išreklamuotais“ pavojais. Kai rodo per televiziją, automatiškai imi klausti savęs „o kas jei man taip“, bet iš tikro yra panašių ar reikšmingensių „nuolatinių“ pavojų, apie kuriuos keliaudamas net nesusimąstai, nes jų niekas „nereklamuoja“ (nebent kokiai įžymybei tai kelionėje atsitiktų). „O kas jei toje šalyje pateksiu į autoavariją?“, „Gausiu širdies smūgį?“, „Ištiks apendicitas?“, „Sumuš chuliganai?“, „Maliarija?“ ir t.t. T.y. ir ne per COVID realių šansų susidurti su vietine medicina yra kiekvienam visur. Aišku, rizikos grupių žmonėms dabar jie nepalyginamai didesni, bet kitiems skirtumas nuo „įprasto“ nėra toks didelis, ypač jei kelionėje elgsis atsargiai.

    @Saulius – nežinau, kaip dabar Čekijoje, bet yra šalių / vietų, kur šitas apibūdinimas tikrai teisingas.

    P.S. Turkish Airlines šiandien pilnas. Eilė iki oro uosto durų prie registracijos. Atrodo, kad yra TK tvirta niša, tiek pati Turkija atvira, tiek visokie Dubajai / Egiptai / Maldyvai pasiekiami paprasčiausiai per ten.

  120. Simonas Bartkus - 2020 11 24, 10:36

    Šiandine per visą dieną yra tik du arrivalai į VNO: vienas iš FRA ir kitas iš KBP.

    Įdomu, kad nei BT, nei LO nevykdo nė vieno skrydžio nei į RIX, nei į WAW.

  121. F - 2020 11 24, 14:17

    @Simonas – Ar tikrai „nė vieno skrydžio nei į RIX, nei į WAW“? FR24 rodo, kad šiandien 5:37 pakilo BT į RIX, bei 6:12 pakilo LO į WAW.

  122. Jurgis - 2020 11 25, 16:43

    LOT has sold Nordika. The carrier is in Estonia’s hands again

  123. Ugnius - 2020 11 25, 17:50

    SAS planuoja Kalėdų sezonui vėl paleisti OSL-VNO ? Kiek pamenu, tokio maršruto neturėjo net ir pastaruosius keletą metų prieš krizę

    https://infogram.com/rou-sas-network-plans-1125-1h0n25y8j11el6p

  124. Ugnius - 2020 11 25, 18:52

    SAS Kalėdų šventėms vėl planuoja grąžinti OSL-VNO. Kiek pamenu, tai tokio maršruto nebūdavo net ir prieš krizę pastaruosius kelis metus

  125. Ugnius - 2020 11 25, 18:53

    P.S. Man čia vienam kažkokios problemos su linkų siuntimu komentaruose ?

  126. Simonas Bartkus - 2020 11 25, 18:59

    OSL-VNO 3 skrydžiai pas SAS man atrodo buvo kasmet per kalėdas.

    Įdomiau, kad jie persigalvojo ir dabar planuoja per kalėdas gražinti ARN ir laikyti jį pastoviai (prieš tai buvo išimta iki vasaros sezono).

  127. Jurgis - 2020 11 25, 19:52

    Nu va, netrukus norint skrist visi būsim vakcinuoti, čipuoti, skaitmenizuoti, skanuoti ir suvesti į vieną Travel Pass sistemą :)

    IATA Travel Pass Key to Reopening Borders Safely
    https://www.iata.org/en/pressroom/pr/2020-11-23-01/

    The International Air Transport Association (IATA) announced that it is in the final development phase of the IATA Travel Pass, a digital health pass that will support the safe reopening of borders.

  128. Simonas Bartkus - 2020 11 26, 11:14

    Dabar toks laikas, kai LCC dideli lėktuvai visiškai atsisukę prieš juos. Vakar, lapkričio 25 dieną, Wizz Air įvykdė tik 24 leg’us, Ryanair tik 120, o easyjet iš vis tik 19 – čia per visą Europą tiek. Norwegian su įvykdytais 58 skrydžiais dar visai normaliai atrodo (nes visi domestic). Dabar darbo turi tik domestic ir regional airlines, pvz. norvegų Wideroe vakar kilo 322 kartus, SAS 251 kartą ir net Finnair santykinai nemažai (78). Tarp didžiųjų labai skirtingi paveikslai – KLM skrido 259 skrydžius, Lufthansa 216, kai British Airways tik 93, Swiss tik 24. Na ir labai išsiskiria turkai – Turkish Airlines 609 skrydžiai, Pegasus 265 (aišku, liūto dalis domestic).

  129. c2h5oh - 2020 11 27, 13:09

    Financial times rašo apie „bekarantininius“ skrydžius tarp JAV ir Italijos. Iš aprašymo išeitų, kad keleivis turės pasidaryti 3 testus – iš pradžių „normalų“ testą 72 valandos prieš išvykimą, ir tuomet greituosius testus išvykimo ir atvykimo oro uostuose.

    „Delta Air Lines and Alitalia are to launch ‘quarantine free’ flights between the US and Italy, opening up the first travel corridor linking the US and Europe since countries introduced isolation rules during the pandemic. The US airline said that from next month passengers travelling on select flights from Atlanta to Rome would not have to self-isolate if they test negative for Covid-19 three times on their journey. Travellers will be asked to take a gold-standard PCR test 72 hours before departure, and then rapid tests at the airport in Atlanta before boarding and again on arrival in Italy“

  130. Augustinas Žemaitis - 2020 11 27, 13:21

    Nors pažiūrėjus į sergančiųjų skaičius tiek JAV, tiek Italijoje, tai išvis nelogiška kažką betikrinti.

    Bet šiaip gali būti, kad bus vienas pirmesnių Baideno žingsnių ribojimus atvykusiems iš ES nuimti – jie seniai nelogiški (kai JAV situacija tokia ir kai nėra analogiškų iš daug kitų prastos situacijos šalių) ir kartu nuėmimas būtų simbolinis, nors ir nelabai reikšmingas gestas parodant užsienio politikos kryptį.

  131. Janis - 2020 11 27, 16:43

    BT visgi paleidžia Kijevą. Nuo gruodžio 1 d. Du kartus per savaitę.

  132. Simonas Bartkus - 2020 11 27, 16:46

    Keista, kad nesirįžo anksčiau – pažiūrėjau laikus, tai puikiai priderino iš Rygos per Vilnių į Kijevą. Latvija vis dar draudžia skrydžius į Ukrainą (kaip ir visas trečias šalis).

  133. trolis - 2020 11 28, 09:49

    @Augustinas: According to five sources, the White House is considering ending its ban on non-U.S. citizens entering the country from Brazil, Ireland, the U.K. and 26 other European countries.

  134. trolis - 2020 11 29, 10:51
  135. Jurgis - 2020 11 30, 12:34

    Martin Gauss sako, kad airBaltic fililas Vilniuje buvo įkurtas tik tam, kad galėtų vykdyti skrydžius į Kijevą. Tik dėl to. Nežinau, ar čia visa tiesa.

    airBaltic создал филиал в Литве для запуска маршрута в Киев
    https://rus.delfi.lv/biznes/bnews/airbaltic-sozdal-filial-v-litve-dlya-zapuska-marshruta-v-kiev.d?id=52708669

  136. Jurgis - 2020 11 30, 13:31

    O kodėl tik į šias tris šalis – Baltarusija, Ukraina, Turkija? O į kitas šalis negalima? Sakartvelo? JAE?

    По данным управляющей литовскими аэропортами компании Lietuvos oro uostai, из Литвы можно выполнять полеты в следующие страны, не входящие в ЕС и Европейскую экономическую зону: Беларусь, Украина, Турция.

  137. Simonas Bartkus - 2020 11 30, 13:36

    galima iš Lietuvos į visas, nėra ribojimų. Čia tas tris pasakė, nes į tas tris yra skrydžiai, niekur kitur nėra.

  138. Simonas Bartkus - 2020 11 30, 15:39

    Šiuo metu Wizz Air skraido viena kryptimi, o už dviejų savaičių planuoja skristi jau 23 (!!) kryptimis. Ryanair turi keturis maršrutus, o gruodžio viduryje planuoja turėt 17 (!!). Suprantu, kad sunkiai matosi pardavimai į ateitį, tačiau prognozuoju bangą piktų keleivių, kada jie gaus atšaukimus į kalėdines keliones likus labai mažai laiko iki jų.

  139. Skytomas - 2020 12 2, 21:19

    Ar dėl to BT filialo steigimo reiškia, kad ir lėktuvai gali būti su lietuviška registracija? Toks precedentas jau, berods, buvo, kai į Kišiniovą BT skraidė iš Vilniaus. Anuomet Lietuvoje BT įregistrsvo tris Fokerius.

  140. Keliautojas - 2020 12 2, 23:53

    Wizz pradeda atsaukineti skrydzius Kaledu laikotarpiui ir sausio menesiui, bet kolkas ne is lietuvos. Manau kaledom paliks dauguma is 23krypciu, bet atsauks apie 70% skrydziu ir sutalpins visus i kelis reisus.
    p.s. gal kas zinote, jei turi skrydi is WAW ar galima is lietuvos su automobiliu vykti iki oro uosto, o po savaites automobiliu gristi atgal?

Leave a reply