„Boeing 757” antplūdis
Praėjusį antradienį Vilniaus oro uoste teko pamatyti dvi naujienas. Pirmiausia, tai „FlyLAL” „Boeing 737” su nauju dažymu – šaltibarštinę „Flylal” spalvą papildė blondinės stiuardesės portretas bei „Vilnius – Europos kultūros sostinė” logotipas:
Man asmeniškai, naujasis dažymas yra žaismingesnis ir nepaaiškinamai patrauklesnis už tradicinį „FlyLAL” balintą šaltibarštį, nors panaudoti blondinę yra ir labai pigus triukas.
Beje, šis lėktuvas yra vienas iš dviejų kątik papildomai „FlyLAL” išsinuomotų „Boeing 737-500”.
Vilniaus Oro uoste stovi naujas „FlyLAL” pirkinys – „Boeing 757-200”, kuris nudažytas tradiciniu „FlyLAL” dažymu:
Kažkiek atrodo keistai įtartinas sutapimas, jog visos trys Vilniaus oro uoste dominuojančios avialinijos 2008-aisiais puolė pirktis vienodo modelio lėktuvus. Pirmoji tai padarė „Aurela”, paskui sekė pirmasis „airBaltic” pirkinys (tiesa, skraido kol kas tik iš Rygos), gegužę tokį pat lėktuvą įsigijo „FlyLAL”, o per kelis mėnesius „airBaltic” ir „FlyLAL” pristatys po dar vieną tokį.
Aišku, matyt jokio sąmokslo čia nėra – tiesiog augantis keleivių skaičius leidžia kompanijoms įsigyti didesnius lėktuvus, o dėl to, jog pasirinktas buvo Europoje nelabai populiarus „Boeing 757” lėmė tai, jog Vilniuje yra „Boeing” remonto bazė, o kompanijos, matyt, imsis ir pilotus vilioti viena iš kitos, apmokytus skraidyti šiais dideliais lėktuvais.
Visgi, nors lėktuvai yra to paties modelio, jie kartu ir skirtingi. „Aurelos” ir „airBaltic” abu turimi „Boeing 757” pirmuosius skrydžius atliko 1999-aisiais, tuo tarpu „FlyLAL” 757-asis yra senesnis – pirmąjį skrydį atliko dar 1994-ųjų vasarį. Šis metų skirtumas atsispindi ir lėktuvų kainoje – „FlyLAL” už savo pirkinį mokėjo 50 mln. litų, tuo tarpu „Aurela” – 100 milijonų.
„FlyLAL” į „Boeing 757” sugebėjo sutalpinti daugiausią keleivių – jų lėktuve gali sėdėti 234 keleiviai – kiek maksimaliai leidžiama šiam lėktuvui. „Aurelos” lėktuve telpa 212, o „airBaltic” lėktuvuose – po 204 keleivius. Aišku, „FlyLAL” noras komforto sąskaita susodinti daugiau keleivių yra suprantamas – šis lėktuvas bus naudojamas tik užsakomiesiems reisams, t.y. lietuvių pulkų ekspedijavimui į Turkiją vasarą bei Egiptą žiemą ir tik atskirais atvejais tolimesniems skrydžiams į Indiją ar Afriką.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
7 komentarai
Leave a reply
Įdomūs pranešimai tavo šia tema. Gal turi kokio insight, kada flyLAL atsisakys propelerinių Saabų? :) Ar to tikėtis dar per anksti? Pats girdėjau, kad airBaltic pirks rusiškus Sukhoi SuperJetus, tik tas dar negreitai bus, o iki tol teks kratytis Fokkeriuose.
Sveikas sugrizes Simonai, kur buvau pradinges?
jaudriau: „flyLAL” kol kas nešneka apie SAAB’ų atsisakymą. Visgi, tiek „airBaltic”, tiek „flyLAL” pirmiausia yra artimųjų skrydžių, po to vidutinių skrydžių kompanijos, todėl jų parke turi būti mažų lėktuvėlių trumpiems maršrutams. Visgi, reikia pripažinti, jog iš Vilniaus į Rygą/Taliną ir galbūt greit atsirasiančius skrydžius Palangą/Minską/dar kur nors aplink negreitai efektyvų bus skraidinti „Boeing’ą”. Dar „FlyLAL” apie dabartinių SAAB’ų keitimą neprabilo, tai manau greitai ir nekeis – o jeigu ir keis, tai manau keis į panašaus dydžio tik galbūt naujesnius (bet irgi su propeleriais).
Reikia pripažinti, jog „flyLAL” kur kas rečiau naudoja savo mažuosius lėktuvėlius, negu „airBaltic”. Be Rygos ir Talino, „flyLAL” su SAAB’u dar skrenda į Frankfurtą, kartais į Maskvą ir Kijevą, tuo tarpu „airBaltic” su „Fokkeriu” gabena į Stokholmą, Helsinkį, Hamburgą, Berlyną, Odesą, o kartais net į Briuselį sugeba nuskristi.
„airBaltic” rusiškų lėktuvų nepirks, bet kitąmet keis savo mažųjų lėktuvų parką. „Fokkeriai” bus pakeisti į „Q400 NextGen” – tai yra atnaujinto modelio „Dash’as”, kuris avariniu būdu prieš metus leidosi Vilniuje ir ten iki šiol tebestovi. Šiuos lėktuvus kaip kompensaciją gaus SAS iš „Dash’o” už dėl problemų nurašytus tuos „Dash’us”. Tie naujieji irgi bus su propeleriais ir nedaug didesni už „Fokker 50”, bet visgi tiesiai iš gamyklos – man atrodo Lietuvoj operuojančios avialinijos dar niekada nebuvo naudojusios lėktuvų „tiesiai iš gamyklos”.
o „FlyLAL” naudojami „SAAB 2000” nėra tokie apgailėtini kaip „Estonian Air” naudojami SAAB SF340A – tie tai tikrai apgailėtini – su tokiu Estonian skraido į Vilnių.
[…] Eksporto prekė. Kaip ten bebūtų su moters laisvėm, nuteplioti blondinę ant vėliavnešio lėktuvo – šventas reikalas. Patraukliausias mūsų eksportas, kaip nekaip… […]
Simonai, aš nekalbu apie propelerinių keitimą Boeingais – kalbu apie jų keitimai jetais. Pavyzdžiui, juodas kaifas dabar į Helsinkį skraidyti su Finnairu ir jo Embroeir. Dėl Air Baltic/SAS, gerai mane pataisei, buvo pamiršęs apie Dashus. Nors apie rusiškus lėktuvus jie galvojo: http://www.sukhoi.org/eng/news/company/?id=606
O flyLAL SAABai tai, reikia pripažinti, bene geriausias keleiviui sprendimas iš propelerinių.
Kiek aš pastebiu, tai „flyLAL” stengiasi kiek įmanoma siaurinti skrydžių spektrą, kurį aptarnaują SAAB’ais ir didinti skraidymų „Boeing’ais” skaičių. Pvz. į Stokholmą skraidys „Boeing’u”. Gal ir nebloga strategija. Mano subjektyvia nuomone, „FlyLAL” labiau apsimoka pirkti „Boeing’us”, nes jiems priklauso „Boeing’ų” remonto bazė. O 737, deja, yra mažiausias „Boeing’as”. Spėju, mažųjų „Boeing” brolių „McDonnell Douglas” lėktuvų „FlyLAL” savo bazėje remontuoti negalės, dėl to vargsta su senais SAAB’ais.
Čia mano asmeninė nuomone, bet man atrodo, jog „airBaltic’o” „Fokker 50” yra patogesnis keleiviui lėktuvas nei „SAAB 2000”, bet, aišku, skonio reikalas…
kokie seni SAABAI !!!!!
Flylale seni Boeingai, o SAABai keliomis kartomis naujesni :)
ir kuo F50 patogesni ? kad leciau ir zemiau skrenda?
Saabu salonas yra odinis, vietos keleiviams daugiau nei Boeinguose, skrenda greitai ir toli.
o ka Flylal planuoja ir garsiai skelbia, tas toli grazu neatitinka tikroves, suplanavo skraidyti Boeingus i Stokholma, o kas juos is tikruju skraide..? tie patys „seni” Saabai.
p.s. pats Lal’as siuo metu gailisi, kad atsisake saabu, ir paskutiniame susirinkime paskelbe, kad jiems Boeingai taip pat netinkami, nes per dideli….. =) juokinga
o apskritai, logikos sios kompanijos sprendimuose- seniai nebeieskau, nes isigilinus, kokie „kompetetingi” zmones joje dirba, tai net ir pats protingiausias ir vel pakeistas direktorius- niekuo nepagelbes, nes jam pateikiama informacija- labai atsilieka nuo tikroves.