Neginčijamas „FlyLAL” pranašumas prieš „airBaltic”
Dvi Vilniaus oro uoste dominuojančios bendrovės – „FlyLAL” ir „airBaltic” – realaus apčiuopiamo skirtumo beveik neturi. Abiejų:
– bilietų kainos realiai yra vienodos;
– lėktuvų parkas yra labai panašus;
– aptarnavimo kokybė yra labai panašaus lygio;
– skrydžių krypčių iš Vilniaus sąrašas yra labai panašus.
Bet – „FlyLAL” turi vieną kozirį, kurį išsitraukusi, galėtų savo pusėn patraukti didelę dalį Lietuvos keleivių. „FlyLAL” yra lietuviška kompanija, tuo tarpu „airBaltic” – Latvijos bendrovė.
Puikiai žinau, kaip Lietuvos kompanijos, dirbančios Latvijoje, kenčia nuo to, jog latviai nekenčia lietuvių verslo (aišku, dėl visko labiausiai kalta „Maxima”) – net lietuvių kompanijos, kurdamos reklamą Latvijai, stengiasi, jog joje būtų kaip įmanoma mažiau „lietuvizicmo”. Lietuviai tokios neapykantos latviams neturi, bet bent jau aš, neperku latviškų sūrelių vien dėl to, kad jie latviški – Lietuvos gamintojų gaminiai neatsilieka tiek daug, kad pirkčiau Latvijoje pagamintus.
„FlyLAL” yra lietuviška kompanija – netgi viena iš nedaugelio stambiojo kapitalo bendrovių, kurių pagrindinis akcinis paketas priklauso lietuviškam kapitalui – nedaug tokių egzempliorių beturime. Nežinau, kokiais tyrimais vadovavosi naujieji savininkai, kuomet 2005-aisiais, vos privatizavus „Lietuvos avialinijas”, kompanija buvo pervadinta į „FlyLAL”.
Ar keičiant įmonės pavadinimą nauji savininkai vadovavosi tik emocijomis, politika, jog keičiantis bendrovės savininkams, reikia keisti ir įmonės pavadinimą, ar rinkos tyrimais, jog „Lietuvos avialinijos” turi klientų mintyse blogą istorinį šleifą?
Taip, „Lietuvos avialinijos” paskutiniais metais prieš privatizavimą buvo nuostolinga bendrovė ir vis garmėjo žemyn. Bet – ar jos įvaizdis buvo toks blogas? „Lietuvos telekomas” buvo blogą vardą turinti kompanija, dėl to, pirmiausia pakeitus pačią kompaniją (!) buvo pakeistas ir jos pavadinimas. Ir ir visiškai priešingas pavyzdys
– jau daug metų privati bendrovė „Lietuvos draudimas” mėgaujasi savo pavadinimo teikiamais vaisiais.
Juk „Lietuvos avialinijos” buvo pirmoji kompanija buvusioje Sovietų sąjungoje, kuri sugebėjo įsigyti pirmąjį „Boeing 737-200”.
„Lietuvos avialinijos” buvo pirmoji kompanija postsovietinėje erdvėje, kuri jau 1991-1993 metais sugebėjo perorientuoti savo skrydžių kryptis iš Rytų į Vakarus. Be to, „Lietuvos avialinijų”
lėktuvai pasižymėjo patriotiškomis spalvomis – „Lietuvos avialinijų” lėktuvų fiuzeliažas iš toli švietė trispalve.
„FlyLAL” lėktuvų parke liko jau tik vienas „Boeing 737” su „lietuvišku” dažymu.
„FlyLAL” tyliai supranta, jog jų lietuviškumas yra jų koziris. Jeigu įsižiūrėsite, jog lietuviškuose marketingo veiksmuose naudojamame „FlyLAL” logotipe išlaikomas prierašas viršutiniame kairiame kampe „Lithuanian Airlines”, tuo tarpu užsieniui skirtuose lankstukuose šio užrašo nėra.
Net ir pakeitusi spalvas ir pavadinimą „FlyLAL” dar gali savo lietuviškumu pasinaudoti. Klausimas – kodėl tuo nesinaudoja?
Jei taip bus ir ilgiau, tai žalia „airBaltic” uodega emociškai net ir lietuviui gali tapti artimesne nei „FlyLAL” šaltibarščiai …
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
7 komentarai
Leave a reply
Puikus pastebėjimas. Aš irgi dabartinių šaltibarščių nesuprantu. O dėl latvių nepakantumo lietuvių verslui iš tavęs pirmąkart išgirdau, kažkaip net nesitikėjo, visad galvojau kad latviai „braliukai”, bet pasirodo gal ir ne visai..:)
[…] žvelgia į šių dienų NASA sugebėjimą parodyti magnetinius laukus. Kol tuo tarpu kiti lygina dvi Vilniaus oro uoste dominuojančias bendrovės – “FlyLAL” ir “airBaltic” bei mato esminį jų […]
“Lietuvos draudimas” – vienas iš tų blogų lietuviško prekės ženklo pavyzdžių ir tikrai jie dėl jo nesi”mėgauja pavadinimo teikiamais vaisiais”.
Jei nepameni buvo dar konkursas „Lietuvos avialinijų” prekės ženklo pardavimui – neatsirado ne vieno pirkėjo.
Flylal – paprastai, trumpai, šiuolaikiškai.
Tuo labiau turėti du oficialius pavadinimus dviem kalbomis šiek tiek painiava.
Žodžiu patriotiškumas yra gerai proto ribose.
O šitie pastebėjimai atrodo iš tuščio į kiaurą :)
Oj, Eugenijau, tamsta tikrai blogai informuotas – „Lietuvos draudimas” yra labai geras ir vertinamas brand’as.
Dėl „Lietuvos avialinijų” atskiro konkurso prekės ženklo pardavimo – negirdėjau, ir tikrai neįtikėtina. Gal galėtum pateikti kokių šaltinių, kada tas konkursas vyko??
„FlyLAL” vis dar skraido su lėktuvais, kurie nuspalvinti „Lietuvos Avialinijų” spalvomis, ir ant jų net nėra užrašo „FlyLAL” – dar yra vienas „Boeing’as” toks, taip pat keli „SAAB’ai” dažyti „Lietuvos avialinijomis”. Nori pasakyti, jog jeigu „Lietuvos avialinijų” prekės ženklą būtų nusipirkęs pvz. „AirBaltic”, tai dvi skirtingos bendrovės skraidytų „Lietuvos avialinijų” lėktuvais??
Jegu įsižiūrėtumėte į „FlyLAL” logotipą, tai užrašas „Lithuanian Airlines” jame yra. Be to bendrovė vadinasi AB „flyLAL – Lithuanian Airlines”.
[…] Meilė Lietuvai apčiuopiamai naudinga. Man irgi buvo liūdna, kai FlyLAL perdažė lėktuvus. Ir dar į tą šlykščią T-Mobile spalvą. Nebeliko, ką atsakyti, į užsieniečio klausimą „kas jūsų nacionalinės avialinijos“? […]
Aš manau, kad jau senai airbaltic’as perspjovė flylal. Kas skraido is Vilniaus bent karta per menesi manau man tikrai pritars.
Auriau, skraidau – nemažiau, kaip kartą per mėnesį. Perspjovimas yra sąlyginis. „airBaltic” pirmavo Vilniaus oro uoste du metus beveik pagal pervežtų keleivių skaičių, bet „flyLAL” parodė, jog aktyviais rinkodariniais veiksmais, tą jų pranašumą galima greitai „permušti” – paskutinius porą mėnesių Vilniaus oro uoste jau pirmavo „FlyLAL”. Aišku, klausimas, kiek efektyviai, bet faktas, jog „airBaltic” dominavimas nėra akivaizdus ir „nepermušamas”. O mums, skraidytojams, konkurencija tik į naudą.