Taktinės televizijų mikrodvikovos tęsiasi

   
     

Žiniasklaidos valymasis tęsiasi. Pasitraukusių iš eterio žurnalų sąrašą papildė „Scientific American”. Ko gero, dar kažkiek žurnalų užsidaro tyliai – iš keliolikos interjeto žurnalų jei pradingsta vienas kitas, tai niekas jo ir nepasigenda (nebent reklamdaviai nebesulaukia tiek įkyrių pardavimo vadybininkų skambučių).

Televizijų pasaulyje toliau tęsiasi mikrodvikovos.

Man labai keista, jog televizijos reklamuojasi reklamdaviams užsakinėdamos didelių TV reitingų apžvalgas spaudoje. „Lietuvos ryte”, „Verslo žiniose” galima rasti didžiųjų televizijų užsakomuosius straipsnius, kuriuose TV3 ar LNK giriasi savo reitingais. Šią madą praėjusį sezoną įvedė LNK, šio sezono pradžioje ypač aktyvimi mokamuose reklaminiuose straipsniuose buvo TV3, o paskutines savaites puslapius vėl atakuoja LNK.

Po to, kai LNK uždarė porą nenusisekusių laidų, taktinėms permainoms ryžosi TV3. Įdomu – kelis mėnesius gyvavusi laida „Ambrozijos TV” buvo išimta iš tinklelio. O ši laida sėkmingai reitingų kare grūmėsi su Rūtos Grinevičiūtės ašarų pakalne apie pačios sugalvotas problemas. „Paskutinei instancijai” pavykdavo laimėti tik epizodiškai, kuomet pavykdavo sugeneruoti įdomesnę temą ir buvo nepaigilima anonsų. Ar tiesiog TV3 apsisprendė apkarpyti išlaidas? „Ambrozijos TV” buvo iš šono gan brangus projektas, su nemažai „žvaigždžių”, tokių kaip Džordana Butkutė ar Seimo narys Antanas Nedzinskas (ar žinote, kad šis veikėjas kažkada rašė tinklaraštį apie viešuosius ryšius?).

Akivaizdus TV3 taupymo pavyzdys paaiškėjo praėjusį šeštadienį „Žvaigždžių vartų” laidos metu. Laidos vedėjui ir lyderiui (nors jis pats deklaravo, jog tėra tik samdomas vedėjas) iškeitus vedėjo postą į (turbūt) Seimo pirmininko kėdę, TV3 paskelbė anksčiau baigsianti nei planuota „Žvaigždžių vartus”. Finalinis renginio koncertas įvyks jau lapkričio 22 dieną.

Tiesiogiai konkuruojantys TV3 ir LNK šeštadienio vakaro šou startavo su apylygiais reitingais, tuo tarpu paskutinėm savaitėm LNK „Muzikos akademijos” pranašumas išryškėjo ir laida prasimuše į populiariausių laidų penkioliktuką. Tuo tarpu „Žvaigždžių vartų” reitingai ėjo žemėn. TV3 sprendimas, ko gero, susijęs ne tik su A.Valinsko pasitraukimu. Kiekvienos laidos sąmata gali siekti šešiaženklę sumą, o finaliniai koncertai lapkričio viduryje turėtų „nukąsti” šiek tiek nuo „Muzikos akademijos” eilinių laidų – kovojant finaliniais koncertais „face to face” Kalėdų laikotarpiu yra grėsmė pralaimėti skaudžiai.

Koks tokių mikrodvikovų rezultatas? Spalio mėnesio reitingo pyragas šiek tiek pasikeitė. 2,6% sumažėjo TV3 reitingai, o LNK auditorija ūgtelėjo 1,9%. Ypač šoktelėjo kai kurios LNK laidos, todėl populiariausių savaitės laidų viršūnėje dabar dažniau pirmauja LNK laidos – pagrindas rašyti pasigiriamuosius straipsnius, apie kuriuos jau minėjau rašinio pradžioje. Nepaisant sumažėjusio skirtumo, TV3 pranašumas dar nekelia abejonių – pagal spalio TNS „TV metrų” duomenis TV3 atitenka 25,5% auditorijos dalis, LNK – 21,2%.

Ašara turėtų ištrykšti TV6 ir „Lietuvos ryto TV” kanalų vadovams. Šie du kanalai atliko „rebranding’ą” ir tinklelių atnaujinimą, bet reitingams tai nedavė jokio efekto. TV6 reitingas liko 2,2%, „Lietuvos ryto TV” – 1,2%. Pavadinimų keitimas ir programų pabranginimas („Lietuvos ryto TV” ypač akivaizdus) nedavė jokio efekto bent jau kol kas.

Kaip ekonominė krizė atsilieps televizijoms? Didžiosios neturėtų pajusti labai didelių pokyčių – garsūs, stambūs, tarptautiniai prekės ženklai toliau reklamuosis. Tiesa, girdėti, jog daug kompanijų taip drąsiai nebeduoda metinių įsipareigojimų televizijoms mainais į didžiulę nuolaidą. Ką gi, pardavimo vadybininkai turės suktis energingiau.

Vis dėl to, manau, jog prasidėjęs sąstingis stabdys televizijų plėtrą. Pirmiausia, didžiosios televizijos gali stabdyti savo dukterinių kanalų plėtrą. Skaitmeniniai LNK priklausantys „Liuks” ir „Info TV” turbūt toliau liks tik eterio užėmėjais atliekų kartojimais. Klausimas, ar ryšis TV3 kitų metų pradžioje paleisti moterims skirtą kanalą 3+. Apie MTV kolektyvo planą lokalizuoti „Discovery” taip pat nebėra naujienų, nors šis klausimas strigo dar prieš ekonominę krizę.

O ar galima nujausti, jog televizijų sąrašas galėtų apsivalyti – t.y., ar kuri nors televizija dings iš eterio? Beveik visi kanalai dabar priklauso stambiems koncernams, todėl jų uždarymas būtų „nuleistas iš viršaus”, o ne tiesioginis bankrotas. Jau keleri metai nykstantis atrodo „Achemos” grupei priklausanti „Baltijos televizija”, bet šio koncerno žiniasklaidos grupėje tik radijo stotys geba išlaikyti save. Pagrindine „kandidate” tapti stagnacinės ekonomikos auga laikau MTV – keli veiklos be grąžos metai jau gali atsibosti investuotojams (į pabaigą turėtų eiti „avansinis” laikotarpis – laikas būtų išgyventi patiems), o niūrios ekonominės prognozės gali suniokoti optimizmą. Iš kitos pusės MTV ženklas varžo kaštų mažinimą.

Pagyvensim – pamatysim.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

8 komentarai

  1. Corot - 2008 11 14, 18:43

    Sakote „Man labai keista, jog televizijos reklamuojasi reklamdaviams užsakinėdamos didelių TV reitingų apžvalgas spaudoje”. O kodel keista?

  2. Darbas - 2008 11 15, 23:01

    Viskas yra pagrįsta pinigais ir ambicijomis…

  3. Simonas Bartkus - 2008 11 16, 21:12

    Corot: keista dėl to, kad, man atrodo, tokia reklama neveikia. Ar ji paveikia media agentūras arba už reklamos pirkimą atsakingus žmones? Vienintelis variantas, ką paveikia tokia reklama, tai nebent neišmanėlius aukščiausio lygio vadovams, kurie prisiskaitę tokių reklamų paskui klausia savo marketingo žmonių: „kodėl mes neperkam reklamos per šitą laidą?”

    aišku, čia IMHO.

  4. Normal - 2008 11 16, 22:43

    „Šią madą praėjusį sezoną įvedė LNK”. Netiesa, sia mada ivede TV3 su savo buka animacija 52:0.

  5. Simonas Bartkus - 2008 11 16, 23:51

    Ačiū Normal už priminimą – iš ties, ko gero, šią madą įvedė TV3.

  6. taran - 2008 11 17, 18:17

    TV3 turi nurodyma sutaupyt 4 mln.akivaizdziai matosi ir ju pastangos

    LNK bando tuo pasinaudot

    BTV jau seniai merdi, ale nedvesianti ji, nors tu ka..
    sako lubys laikosi zodzio – pernai numete pora MLN KTS, siemet varys i programa tiek pat.
    tik, pritariant siai publikacijai, kazi ar verta – vargu ar tokiu sunkmeciu pakils reitingas ir dasides riebesnis pliusas. dabar gi su pigia rusiska produkcija reitinga laiko didesni uz tv6 ir lryt kartu sudejus.tai ko nervintis? :)

    TV6 padare visiskai klaidinga strategija ir jau galima sakyti pasilaidojo.

    lietrytis investavo, bet visiskai nuo ju nepriklausantis faktorius – krize :( siaip perspektyvu buvo daug.

    MTV – 0 buvo, 0 liks.

  7. Simonas Bartkus - 2008 11 18, 22:15

    Na, krizė nėra amžinas reiškinys – jį reikia tiesiog sukandus dantis „iškentėti”. Dėl to „Lietuvos ryto televizijai” krizė gali net padėti – pasinaudojus tuo, kad didieji kanalai silpnina tinklelį taupymo vardan, galima išsikovoti vietą reitingų pyrago dalybose. Uždirbti, iš to, be abejo, pavyks tik pagerėjus situacijai.

  8. ArtūrasOlšauskas - 2008 11 30, 02:33

    įdomu buvo paskaityti. norisi su daug kuo sutikti.
    tiesa, nemanau, kad verta sureikšminti TV reklamos leidiniuose, nes didžiąja dalimi tai yra šimtaprocentiniai barteriai. tiesiog keičiasi maketai (iš žvaigždūnų galvų į TNS pyragus) ir taip siekiama priminti apie save gerame kontekste. o mažieji stagnuos, tol kol reklamdaviai „suletėjimo” metu rinksis patikrintus kelius. o taip ir darys.
    beje įdomi ir gan taikli įžvalga (“Lietuvos ryto televizijai” krizė gali net padėti..).

Leave a reply